abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 november 2014 @ 14:37:43 #76
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146742219
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:32 schreef Ang3l het volgende:

[..]

"If we all stop trying to be so damn PC, maybe we could live in perfect harmony".

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is wat ik geloof.

quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou, wat werkt het goed zeg dat niet meer zo pc zijn. De maatschappij rent echt met stappen vooruit nu iedereen gewoon uit zijn onderbuik brult zonder na te denken over hoe iets normaal te brengen.

Als er iets een goed vb is van niet politiek correct doen dan is het deze zwarte pieten discussie wel. Wat een aanwinst voor de mensheid zeg....
Ja, gelukkig is de politieke correctheid van de afgelopen decennia zoooo goed geweest, nu op iedere slak zout gelegd wordt en iedereen maar vindt dat de hele wereld zich aan moet passen aan hun speciale sneeuwvlokjes identiteit.

Als je je gewoon als een volwassene gedraagt, heb je nergens last van.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_146742277
Gewoon, leven en laten leven.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_146742283
Mijn zoontje (3) heeft voor het eerst zijn schoentje gezet gisteravond, zijn blik vanochtend: onbetaalbaar!

Hier gaat het allemaal om....
  maandag 17 november 2014 @ 14:42:32 #79
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146742342
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:40 schreef WhateverWhatever het volgende:
Mijn zoontje (3) heeft voor het eerst zijn schoentje gezet gisteravond, zijn blik vanochtend: onbetaalbaar!

Hier gaat het allemaal om....
Niet ten koste van alles natuurlijk. Kinderen hebben geen alleenrecht op geluk.
Maar het feest in kern is idd een feest voor kinderen en daar moeten we ons als volwassenen op richten natuurlijk. :Y
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_146742347
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:36 schreef Ang3l het volgende:

[..]

De hele hetze is begonnen met PC doen. Wat er mee bedoelt is is dat mensen eens wat meer kritiek moeten kunnen verduren en eens wat coulanter met elkaar overweg moeten gaan ipv altijd zobang zijn heel pc te moeten zijn in alles.

Er is nogal ene verschil tussen "niet zo PC" en "lompweg alles brullen"
Nee, deze hetze is niet begonnen met politiek correct doen, deze hetze is juist begonnen met stoppen met politiek correct doen. Bv quinsy die even lekker uit zijn onderbuik brulde dat iedereen die sinterklaas met zwarte piet viert een racist is, daar tegenover degene die brullen dat die stomme zwarten hun bek moeten houden of moeten vertrekken.
Deze hetze is begonnen met alle redelijkheid loslaten en maar dom brullen.

Dat er een verschil zit tussen pc en dom brullen weet ik, weet alleen niet of het gemiddelde mens dat ook weet, als ik de zwarte piet discussie volg dan denk ik van niet, want ik zie die meer redelijke manier van spreken amper terug.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 17 november 2014 @ 14:43:08 #81
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146742358
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, deze hetze is niet begonnen met politiek correct doen, deze hetze is juist begonnen met stoppen met politiek correct doen. Bv quinsy die even lekker uit zijn onderbuik brulde dat iedereen die sinterklaas met zwarte piet viert een racist is, daar tegenover degene die brullen dat die stomme zwarten hun bek moeten houden of moeten vertrekken.
Deze hetze is begonnen met alle redelijkheid loslaten en maar dom brullen.

Dat er een verschil zit tussen pc en dom brullen weet ik, weet alleen niet of het gemiddelde mens dat ook weet, als ik de zwarte piet discussie volg dan denk ik van niet, want ik zie die meer redelijke manier van spreken amper terug.
Het ligt aan onze definitie van PC.

Wat bedoeld wordt met die regel (t is ene regel uit een musical) is de overdreven hypocriete extreme politieke correctheid, ZOALS die van Quinsy. Niet wat jij daadwerkelijk verstaat als ECHT correct.
L'Amour menaçant:
  Admin maandag 17 november 2014 @ 14:43:23 #82
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_146742362
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_146742369
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:37 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dit is wat ik geloof.

[..]

Ja, gelukkig is de politieke correctheid van de afgelopen decennia zoooo goed geweest, nu op iedere slak zout gelegd wordt en iedereen maar vindt dat de hele wereld zich aan moet passen aan hun speciale sneeuwvlokjes identiteit.

Als je je gewoon als een volwassene gedraagt, heb je nergens last van.
Welke pc in de afgelopen decenia? Want het is al eventjes een scheldwoord bijkans dat pc.
Ik zie meer dat alles maar gebruld moet worden zonder nadenken de afgelopen jaren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_146742382
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:43 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Het ligt aan onze definitie van PC.
Je kan erg veel zeggen, maar niet dat de zwarte piet discussie pc wordt gevoerd.
  maandag 17 november 2014 @ 14:46:06 #85
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146742422
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Welke pc in de afgelopen decenia? Want het is al eventjes een scheldwoord bijkans dat pc.
Ik zie meer dat alles maar gebruld moet worden zonder nadenken de afgelopen jaren.
PC is ook een scheldwoord geworden omdat pc gedrag alles maar dan ook alles verneukt.

Van Hollywood waar slechterikken niet meer gespeeld mogen worden door "minderheden" tot aan Nederland waar je gezicht zwart schminken je een racist maakt.
  maandag 17 november 2014 @ 14:46:29 #86
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146742429
quote:
Die was al langsgekomen. Is geen nieuws zoals het hier gebracht wordt, maar ik vind t sowieso al geen goed nieuws als de "journalist" woorden als zeurpiet gaat roepen. Dan sla je echt alle planken mis in onpartijdige berichtgeving.

Inhoudelijk: Dat soort aanvallen zijn te debiel voor woorden. Zowel het aanvallen van een als zwarte piet geschminkt iemand, als ook de aanvallen op anders geschminkte pieten omdat ze "er niet horen bij dit feest". Beide partijen zijn compleet van de pot gerukt.
L'Amour menaçant:
  maandag 17 november 2014 @ 14:46:59 #87
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146742442
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Je kan erg veel zeggen, maar niet dat de zwarte piet discussie pc wordt gevoerd.
Maar wel dat ie geboren is uit het overdreven PC willen zijn.
L'Amour menaçant:
pi_146742457
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:46 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Die zie ik niet, sorry.
  maandag 17 november 2014 @ 14:49:36 #89
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146742513
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:46 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

PC is ook een scheldwoord geworden omdat pc gedrag alles maar dan ook alles verneukt.

Van Hollywood waar slechterikken niet meer gespeeld mogen worden door "minderheden" tot aan Nederland waar je gezicht zwart schminken je een racist maakt.
Zo zie ik PC ook, als iets slechts. Dat is iig wat t geworden is.
Het op je tenen lopen, moraalridder spelen en overal door aangevallen voelen.
DAT is wat veel pc gedrag is geworden. Mee eens met erodome dat t niet is wat t zou moeten zijn.
L'Amour menaçant:
  maandag 17 november 2014 @ 14:51:27 #90
430880 mig72
De Professional
pi_146742558
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Die zie ik niet, sorry.
Was men ook PC in de tijd van de slavernij en Holocaust?
  maandag 17 november 2014 @ 14:51:38 #91
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146742563
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:49 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Zo zie ik PC ook, als iets slechts. Dat is iig wat t geworden is.
Het op je tenen lopen, moraalridder spelen en overal door aangevallen voelen.
DAT is wat veel pc gedrag is geworden. Mee eens met erodome dat t niet is wat t zou moeten zijn.
Dat is wat je krijgt als iedereen die klaagt zijn zin krijgt. Dan gaan er meer mensen klagen en kun je niks meer doen.
  maandag 17 november 2014 @ 14:52:31 #92
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146742582
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Die zie ik niet, sorry.
Dat komt omdat jij naar de letterlijke betekenis van t woord kijkt, en ik naar dat wat t gworden is. Wat ik je net ook al probeerde uit te leggen.

De term politieke correctheid wordt meestal gebruikt in een pejoratieve zin, vanwege de kritiek die politieke correctheid krijgt als censuurmiddel

Quinsy wilde wel degelijk dmv PC zwarte piet de laan uit sturen. Dat zijn bewoordingen verre van PC zijn en niet zorgvuldig gekozen, da's wat anders.

Hij speelde met PC zwarte piet de... ja.. zwarte piet toe.
L'Amour menaçant:
  maandag 17 november 2014 @ 14:52:37 #93
430880 mig72
De Professional
pi_146742589
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:46 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Waaruit is slavernij 'geboren' volgens jou?
pi_146742591
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 14:51 schreef mig72 het volgende:

[..]

Was men ook PC in de tijd van de slavernij en Holocaust?
?
  maandag 17 november 2014 @ 14:54:37 #95
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146742646
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:51 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dat is wat je krijgt als iedereen die klaagt zijn zin krijgt. Dan gaan er meer mensen klagen en kun je niks meer doen.
Maar wat je nu krijgt slaat ook nergens op. De manier waarop mensen menen tegen het geklaag in te gaan is gewoonweg racistisch. Ik snap t tegengas. Ik snap niet de manier waarop. Racisten haken gewoon gezellig aan omdat t in hun straatje ligt en ze zo nog eens wat extra gal kunnen spuien.

Zelfde als dat de PVV de kleur van de Piet in de wet wilde vastleggen. Flikker toch een eind op man :D Dit hele gedoe is gewoon koren op zijn molen. Maar dat is uberhaubt de hele, zeer zeker aanwwezige, onvrede met "buitenlanders" toch al.
L'Amour menaçant:
  maandag 17 november 2014 @ 14:54:57 #96
430880 mig72
De Professional
pi_146742656
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:52 schreef erodome het volgende:

[..]

?
Oke sorry, verkeerd persoontje. :W
  maandag 17 november 2014 @ 14:55:15 #97
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146742661
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 14:52 schreef mig72 het volgende:

[..]

Waaruit is slavernij 'geboren' volgens jou?
Uit machtsverschil en human nature. Hoezo?
L'Amour menaçant:
pi_146742679
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:52 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dat komt omdat jij naar de letterlijke betekenis van t woord kijkt, en ik naar dat wat t gworden is. Wat ik je net ook al probeerde uit te leggen.

De term politieke correctheid wordt meestal gebruikt in een pejoratieve zin, vanwege de kritiek die politieke correctheid krijgt als censuurmiddel

Quinsy wilde wel degelijk dmv PC zwarte piet de laan uit sturen. Dat zijn bewoordingen verre van PC zijn en niet zorgvuldig gekozen, da's wat anders.

Hij speelde met PC zwarte piet de... ja.. zwarte piet toe.
Natuurlijk kijk ik naar de betekenis ipv naar wat iemand zelf vindt dat het geworden is.

Quinsy heeft helemaal geen pc gebruikt, hij is gewoon op de harde hand gegaan, zeggen waar het op staat zonder het minder agressief te brengen. Wat hij deed was alles behalve pc, want even iedereen die sinterklaas met zwarte piet viert voor racist uitmaken is op geen enkele manier pc.
Pc is op je woorden passen, bepaalde woorden niet willen gebruiken omdat ze "agressief" overkomen. Dat is nu net wat quinsy niet gedaan heeft en waardoor er zoveel mensen boos op reageerde.

De mening dat zwarte piet een karikatuur van een neger is heeft ook al niets met pc zijn van doen, feiten zijn nu eenmaal feiten.
pi_146742698
Conclusie, een multiculturele samenleving werkt gewoon niet helaas, teveel culturen die elkaar niet begrijpen en dat gaat botsen.
  maandag 17 november 2014 @ 14:56:41 #100
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146742707
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Natuurlijk kijk ik naar de betekenis ipv naar wat iemand zelf vindt dat het geworden is.
Dat was geen quote van wat ik vind.
L'Amour menaçant:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')