quote:Op maandag 17 november 2014 13:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zoals hij het heeft over blank Nederland in het ene kamp de allochtonen in het andere kamp is racist nog een milde term om te gebruiken. En je hoeft niet eens iets geleerd te hebben om in te zien dat wat hij doet puur racistisch is.
En het tegenovergestelde is natuurlijk evenmin waar. Het is niet alsof elke blanke Nederlander volledig achter het handhaven van deze 'traditie' staat.quote:Op maandag 17 november 2014 13:29 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar je doet nu met alsof elke niet blanke in Nederland een probleem heeft met Zwarte Piet. Dat is niet waar dus je betoog kan de prullenbak in.
Ten eerste, de allochtonen zijn niet TEGEN zwarte Piet. Ze zijn slechts VOOR kleine aanpassingen. Dit geldt voor de meerderheid van de allochtonen., maar natuurlijk niet voor ALLEMAAL. Een kleine groep vindt dat Zwarte Piet moet blijven zoals hij is, en een handvol extremisten vindt dat hij helemaal moet verdwijnen.quote:Op maandag 17 november 2014 13:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jouw simpele redenatie om alle allochtonen in het ene kamp te gooien en alle autochtonen in het andere is te walgelijk voor woorden en verdient geen serieuze reactie. Om nog maar te zwijgen over al je andere vergezochte insinuaties.
Wat is er agressief aan mijn reactie? Ik haal jouw beargumentatie onderuit, dat heet discussiëren, daar is niets agressiefs aan.quote:Op maandag 17 november 2014 13:39 schreef vanBeek het volgende:
Dit zijn typische reacties. Agressief. Niet inhoudelijk. Ik wil slechts het antwoord op een paar algemene vragen:
1-Mogen de 3,5 miljoen allochtonen (21,4 % van de bevolking) de Nederlandse cultuur beïnvloeden? Ongeacht of het nu om Zwarte Piet gaat, of eten, muziek, of andere aspecten van de Nederlandse cultuur?
2-Mogen zij politieke invloed uitoefenen?
3-Is Nederlandse cultuur het exclusieve domein van de blanke Nederlander of is het van ons allemaal?
Oh, en die kleine aanpassingen, zoals een Kaas Piet, Stroopwafel Piet, Witte Piet, Roetveeg Piet die waren niet op TV te zien zaterdag?quote:Op maandag 17 november 2014 13:50 schreef vanBeek het volgende:
[..]
Ten eerste, de allochtonen zijn niet TEGEN zwarte Piet. Ze zijn slechts VOOR kleine aanpassingen. Dit geldt voor de meerderheid van de allochtonen., maar natuurlijk niet voor ALLEMAAL. Een kleine groep vindt dat Zwarte Piet moet blijven zoals hij is, en een handvol extremisten vindt dat hij helemaal moet verdwijnen.
Ook voor de Blanke Nederlanders geldt dat ze niet ALLEMAAL vóór of tegen aanpassing van Zwarte Piet zijn, maar dat er wel een duidelijke meerderheid is die vindt hij NIET aangepast moet worden.
Bron?quote:Op maandag 17 november 2014 13:50 schreef vanBeek het volgende:
[..]
Ten eerste, de allochtonen zijn niet TEGEN zwarte Piet. Ze zijn slechts VOOR kleine aanpassingen. Dit geldt voor de meerderheid van de allochtonen
Zijn eigen duim. Het is de moeite niet om op zijn onzin in te gaan.quote:
Je hebt gelijk, dat was na deze quatsch eigenlijk wel duidelijkquote:Op maandag 17 november 2014 13:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zijn eigen duim. Het is de moeite niet om op zijn onzin in te gaan.
Ik trek mijn vraag bij dezen in.quote:1-Mogen de 3,5 miljoen allochtonen (21,4 % van de bevolking) de Nederlandse cultuur beïnvloeden? Ongeacht of het nu om Zwarte Piet gaat, of eten, muziek, of andere aspecten van de Nederlandse cultuur?allemaal?
1 - Soms verandert cultuur weldegelijk snel en onder dwang. Vroeger hadden we ook een cultuur van homo's ter dood veroordelen en roken in de kroeg / op het werk / in de trein. Hier zag je ook dat wetswijzigingen voorliepen op de cultuurverandering. Niet dat het uiterlijk van Zwarte Piet in de wet geregeld moet worden, maar het is onzin om te zeggen dat dit niet kan.quote:Op maandag 17 november 2014 13:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat is er agressief aan mijn reactie? Ik haal jouw beargumentatie onderuit, dat heet discussiëren, daar is niets agressiefs aan.
1 - Dat doen zij al. Alleen verandert cultuur geleidelijk en niet snel en onder dwang (VERTBOTEN!!!1!!)
2- Wat mij betreft alleen als zij zichzelf als Nederlander zien en maar één paspoort hebben (het Nederlandse). Je kan namelijk maar één heer dienen.
3- Bekijk de definitie van cultuur nog even. Daarnaast is het opvallend dat allochtonen (en hun nazaten) zich beroepen op het recht op behoud van hun eigen cultuur, verzetten tegen assimilatie maar jij gaat dan zeggen dat zij het recht hebben om onze cultuur en tradities onder dwang te veranderen?!?
Nou, bijvoorbeeld de facebook-pagina van Zwarte Piet is Racisme. Daar roepen ze op tot het introduceren van de roetpiet.quote:
ahhhh woordspelletjequote:
Dat is je bron?quote:Op maandag 17 november 2014 13:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou, bijvoorbeeld de facebook-pagina van Zwarte Piet is Racisme. Daar roepen ze op tot het introduceren van de roetpiet.
Helaas is dat wel degelijk waar. Anders zouden er geen uitspraken worden gedaan als "ze moeten van ONZE cultuur afblijven" en "laat ze maar oprotten naar hun eigen land".......blanke Nederlanders zouden ook niet voor landverraders worden uitgemaakt. Als dit geen multicultureel land was geweest maar de bevolking uit 100% blanke Nederlanders bestond dan zou de discussie heel anders zijn.........vrouwen zouden ook niet voor het oog van de camera een pak slaag krijgen .....quote:Op maandag 17 november 2014 14:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is je bron?
De meeste allochtonen hebben geen moeite met zwarte piet en er zijn genoeg autochtonen die geen moeite hebben met een roetpiet.
Laten we alsjeblieft niet over allochtonen en autochtonen hebben alsof het 2 kampen zijn die tegenover elkaar staan in de pietendiscussie. Wat dat is gewoon niet waar.
Ik zag juist steeds meer mensen die wel wat zagen in een (geleidelijke) verandering, sterker nog, er waren hier en daar al wat veranderingen.quote:Op maandag 17 november 2014 14:13 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Niet zoals zij het zien. Ze zien het als een burgerrechtenprobleem (zie bv Martin Luther King). Zo'n discussie win je niet door lief te zijn. Je moet gewoon zovele ophef schoppen dat ook bv het buitenland erover gaat vallen (en ja het buitenland support de anti-pieten vooral).
Ik denk dat het ook de enige keuze is die ze hebben, zolang de rest van Nederland gewoon te koppig is om in te zien dat zwarte piet gewoon niet kan. (voor sommigen vooral).
Het is trouwens wel ene hele nuttige discussie. Laat veel verborgen racisme zien bij Nederlanders.
Kanquote:Op maandag 17 november 2014 14:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ahhhh woordspelletje
dit ken ook
" gele piet, witte piet, veegpiet niet laten meedoen aan het sinterklaasfeest omdat ze niet zwart zijn... dat is pas racisme "
Hoe kunnen we racisme uitroeien?quote:Op maandag 17 november 2014 14:24 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ik ben het verder wel met je strekking eens hoor. De discussie is wel de beschaafdheid voorbij. En i denk dat de focus nu vooral vele meer moet zijn richting het verborgen racisme. Ronduit verschrikkelijk.
Door de mensheid uit te roeien. Enige oplossing.quote:
quote:Een 31-jarige Almeloër is zaterdagmiddag 15 november op de Rosa Luxemburgstraat aangehouden voor mishandeling van een 15-jarige meisje, die gekleed en geschminkt was als Zwarte Piet.
Het meisje, dat deel uitmaakte van de organisatie rond de intocht van Sinterklaas, kreeg klappen op haar oog. De man werd aangehouden en naar het politiebureau gebracht, maar inmiddels alweer vrij.
Tegenover het meisje dat aangifte deed liet de aangehouden man zich op straat uit over de - naar zijn mening racistische - aspecten rond Sinterklaas en Zwarte Piet. De Almelose zeurpiet mag zich voor de snelrechtzitting bij de Politierechter melden op 26 november.
"If we all stop trying to be so damn PC, maybe we could live in perfect harmony".quote:Op maandag 17 november 2014 14:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Niet zulke lange tenen hebben om te beginnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Ongeacht of ik t eens ben met t artikel, vind ik dat een krant of site zich moet onthouden van termen als "de Almelose zeurpiet".quote:Op maandag 17 november 2014 14:32 schreef superniger het volgende:
15-jarig meisje afgerost door anti-piet
[..]
quote:Op maandag 17 november 2014 14:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
"If we all stop trying to be so damn PC, maybe we could live in perfect harmony".Nou, wat werkt het goed zeg dat niet meer zo pc zijn. De maatschappij rent echt met stappen vooruit nu iedereen gewoon uit zijn onderbuik brult zonder na te denken over hoe iets normaal te brengen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als er iets een goed vb is van niet politiek correct doen dan is het deze zwarte pieten discussie wel. Wat een aanwinst voor de mensheid zeg....Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
De hele hetze is begonnen met PC doen. Wat er mee bedoelt is is dat mensen eens wat meer kritiek moeten kunnen verduren en eens wat coulanter met elkaar overweg moeten gaan ipv altijd zobang zijn heel pc te moeten zijn in alles.quote:Op maandag 17 november 2014 14:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Nou, wat werkt het goed zeg dat niet meer zo pc zijn. De maatschappij rent echt met stappen vooruit nu iedereen gewoon uit zijn onderbuik brult zonder na te denken over hoe iets normaal te brengen.
Als er iets een goed vb is van niet politiek correct doen dan is het deze zwarte pieten discussie wel. Wat een aanwinst voor de mensheid zeg....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |