zodat je makkelijk je brood erop kunt schuiven. Het is lastiger schuiven als je over een randje heen moet gaan.quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:45 schreef computergirl het volgende:
waarom je hem moet omdraaien is mij niet duidelijk, misschien omdat anders het kleine randje het bakproces verstoord?
aha!quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:46 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
zodat je makkelijk je brood erop kunt schuiven. Het is lastiger schuiven als je over een randje heen moet gaan.
dat is nog veel beter!quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:53 schreef Questular het volgende:
Ik heb een pizzasteen voor in de oven daar zou ik dus ook het brood op kunnen bakken?
Ja, die zijn ideaal!quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:53 schreef Questular het volgende:
Ik heb een pizzasteen voor in de oven daar zou ik dus ook het brood op kunnen bakken?
Dank.quote:Op maandag 24 november 2014 19:04 schreef minilot het volgende:
Mooie korst
[..]
Hee, hoe is het broodbakken dit weekend afgelopen?
Beetje flauw, maar al eeuwen lang is het mogelijk om met een linker en een rechterhand deeg te knedenquote:Op dinsdag 25 november 2014 22:21 schreef qltel het volgende:
Ik zie hier in dit topic allemaal mooie broodjes en ik heb momenteel verse gist liggen. Wat ik echter niet heb is een kneedmachine..
En ook al eeuwen lang is er de tijd om het voor je te laten doen: gewoon kwestie van geduld en laat het gist maar lekker ploeteren / fermenterenquote:Op dinsdag 25 november 2014 22:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
Beetje flauw, maar al eeuwen lang is het mogelijk om met een linker en een rechterhand deeg te kneden
Een vriend van me is bakker en die heeft me eens verteld hoeveel kneedbewegingen er nodig zijn om een brood te kneden. Het precieze aantal is me helaas ontschoten, maar dat waren er veel.quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
Beetje flauw, maar al eeuwen lang is het mogelijk om met een linker en een rechterhand deeg te kneden
no knead broodjes. Linkje stond in het vorige deel: http://www.myitaliansmorg(...)oof-overnight-rolls/quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:21 schreef qltel het volgende:
Ik zie hier in dit topic allemaal mooie broodjes en ik heb momenteel verse gist liggen. Wat ik echter niet heb is een kneedmachine.. Nu lees ik hier over deeg wat niet gekneed hoeft te worden? Is dat simpel te maken?
Bedankt.quote:Op woensdag 26 november 2014 07:36 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
no knead broodjes. Linkje stond in het vorige deel: http://www.myitaliansmorg(...)oof-overnight-rolls/
kan iemand deze link in de OP zetten? Of alleen naar deze site want er staan toffe andere recepten op.
Nicequote:Op zaterdag 22 november 2014 15:44 schreef Redcoon het volgende:
No-knead brood van licht volkorenmeel van Molen de Walvisch, te Schiedam. Ik ben er best tevreden over, knapperige en smaakvolle korst en een redelijke kruim.![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dat ziet er inderdaad wel simpel uit, ja. En met pan. Ik ga het binnenkort (snel, want ik heb verse gist in huis) ook maar eens proberen.quote:
Die bracht mij er toe aan om brood in de braadpan te flikkeren en als eerste eigen brood te gaan bakkenquote:
Dat sowieso, ander filmpje van hem is ook grappigquote:
Zeker doen! Mijn brood is prima gelukt. En als ik het kan, moet iedereen het kunnen..quote:Op donderdag 27 november 2014 19:20 schreef Molo het volgende:
Nice!
Briljant filmpje trouwens van die gast. Ik word er direct enthousiast van
Dit weekend maar eens doen
Laatste foolproof receptje wat ik gebruikte voor brood bleef 1 bonk hard deeg dus ik weet het zo net nog nietquote:Op donderdag 27 november 2014 20:15 schreef qltel het volgende:
[..]
Zeker doen! Mijn brood is prima gelukt. En als ik het kan, moet iedereen het kunnen..
Dat had ik ook verwacht. Ik heb het deeg gisteravond gemaakt en het eerste wat ik vanmorgen deed was kijken of het wel gerezen was. En dat was het... Gewoon het filmpje volgen en het komt waarschijnlijk wel goed.quote:Op donderdag 27 november 2014 20:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Laatste foolproof receptje wat ik gebruikte voor brood bleef 1 bonk hard deeg dus ik weet het zo net nog niet
Misschien dat de keuken toen te koud was, maar jammer was het wel. Nul rijsquote:Op donderdag 27 november 2014 20:19 schreef qltel het volgende:
[..]
Dat had ik ook verwacht. Ik heb het deeg gisteravond gemaakt en het eerste wat ik vanmorgen deed was kijken of het wel gerezen was. En dat was het... Gewoon het filmpje volgen en het komt waarschijnlijk wel goed.
Ik had 'm in de redelijk warme huiskamer gezet, maar de 2e rijs (na het vouwen) in onze niet zo warme keuken ging ook goed.quote:Op donderdag 27 november 2014 20:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Misschien dat de keuken toen te koud was, maar jammer was het wel. Nul rijs
Maar volgende keer beter
Ga ik wel even lekker meel/bloem scoren, eens kijken waar ze dat hier in de buurt hebben.
Hier was ik direct erna naar bed gegaan dis boel koelde wel af, open keuken situatie hier.quote:Op donderdag 27 november 2014 20:28 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik had 'm in de redelijk warme huiskamer gezet, maar de 2e rijs (na het vouwen) in onze niet zo warme keuken ging ook goed.
Voor bloem heb ik gelukkig een goede bron. Een vriend van me die bakker is, koopt regelmatig een paar zakken graan en laat dat malen in een molen voor eigen gebruik.
Deeg kan ook overrijzen en dan zakt het weer in. Een tweede keer rijzen van 1-2 uur, afhankelijk tot het weer omhoog komt zetten kan nooit geen kwaad.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:22 schreef qltel het volgende:
Ik vraag misschien naar de bekende weg, maar ons brood is nog wat stevig. Als we het langer laten rijzen, dan wordt het luchtiger neem ik aan. Kan ik dan het beste de 2e rijs (na het vouwen) nemen hiervoor? En heeft het nog nadelen?
Ah, dat ziet er goed uit. Ik heb een tijdje geleden een krentenbrood gebakken, maar dat was met een professionele mengmachine en bakkersmix.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:01 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met krentenbollen voor de eerste keer
Foto's zijn niet van mij, blog is evenmin van mij. Volg gewoon dat receptquote:Op donderdag 27 november 2014 22:07 schreef qltel het volgende:
[..]
Ah, dat ziet er goed uit. Ik heb een tijdje geleden een krentenbrood gebakken, maar dat was met een professionele mengmachine en bakkersmix.
Hoe is dat gegaan?quote:Op zaterdag 29 november 2014 15:15 schreef Oceanonix het volgende:
Vandaag een nieuw experiment gestart. Na bierbrouwen hou je bostel over. Bostel zijn de uitgekookte granen. En daar ben ik nu een brood van aan het bakken.
Ziet er goed uitquote:Op zondag 30 november 2014 17:28 schreef Questular het volgende:
[ afbeelding ]
1e keer brood ooitIk mag niet klagen
De korst had wat steviger gemogen maar voor de rest smaakt het brood prima.
ik had meer bostel moeten bewaren..... Het brood is erg goed gelukt. Ik kan nu nog twee keer brood maken met bostel en dan zal ik echt opnieuw moeten brouwen.quote:
Wat vervelendquote:Op zondag 30 november 2014 17:45 schreef Oceanonix het volgende:
ik had meer bostel moeten bewaren..... Het brood is erg goed gelukt. Ik kan nu nog twee keer brood maken met bostel en dan zal ik echt opnieuw moeten brouwen.
ja maar dat wordt er een rokerig bier gemaakt het rookmout en dat is voor brood vast niet lekker.quote:
Ik las ergens dat er veel kleine brouwers dat spul gratis weggeven, misschien eens rondvragen?quote:Op zondag 30 november 2014 17:55 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
ja maar dat wordt er een rokerig bier gemaakt het rookmout en dat is voor brood vast niet lekker.
ik ben een kleine brouwer..quote:Op zondag 30 november 2014 17:57 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik las ergens dat er veel kleine brouwers dat spul gratis weggeven, misschien eens rondvragen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |