abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146720649
De Europese Unie zou een ontwerp klaarhebben voor mogelijke sancties tegen Israël. 'In Europa heersen grote frustraties en is er nultolerantie voor de bouw van nederzettingen', zegt een Europese diplomaat in de Israëlische krant Haaretz.

Controversiële Israëlische muur © Reuters

De Europese Unie heeft volgens de Israëlische krant Haaretz een ontwerp klaar voor mogelijke sancties tegen Israël. "Er zijn grote frustraties en nultolerantie in Europa voor de bouw van nederzettingen", aldus een Europese diplomaat in de krant. Het geheime document, dat zal voorgelegd worden aan de lidstaten, is volgens de diplomaat "een deel van een interne brainstorm, die deze dagen in Brussel gebeurt".

Haaretz baseert zich op informatie van drie Europese diplomaten en twee hoge Israëlische functionarissen. Volgens hen staan in het document voorstellen over hoe Europa kan reageren als Israël "rode lijnen" overschrijdt. Een dergelijke "rode lijn" is bijvoorbeeld de bouw van nederzettingen in het controversiële E1-gebied tussen Jeruzalem en de nederzetting Ma'ale Adoemim.

Samenwerking beperken

In dat geval zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn dat de EU Israël oplegt op producten die in nederzettingen geproduceerd worden te vermelden van waar ze komen. Het is ook mogelijk de samenwerking met Israël "op verschillende gebieden" te beperken.

Haaretz verklaarde dat het document nog ter discussie voorligt. De EU overwoog in het verleden al verschillende keren sancties op te leggen aan Israël. Ook de Verenigde Staten zien de bouw van nederzettingen in Oost-Jeruzalem en de Westelijke Jordaanoever als een belemmering voor de tweestatenoplossing. Zij willen dat de vredesgesprekken tussen Israël en de Palestijnen voortgezet worden.

De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Avigdor Lieberman zei tijdens een ontmoeting met zijn Duitse collega Frank-Walter Steinmeier in Jeruzalem nog dat Israël elke beperking van de kolonisatie in Oost-Jeruzalem verwerpt. "We accepteren geen enkele beperking van de bouw van joodse wijken in Jeruzalem", zei hij. "We zullen nooit accepteren dat de bouw van joodse wijken in Jeruzalem gedefinieerd wordt als een vorm van kolonisatie." Maandag bespreken de EU-Buitenlandministers in Brussel onder meer de situatie in het Midden-Oosten.

http://www.knack.be/nieuw(...)e-normal-511375.html

Met zo'n vrienden hebben we geen vijanden meer nodig. :') :') 8)7

Handen van Jeruzalem, Europa !!!
  zondag 16 november 2014 @ 20:06:32 #2
395200 deadprez
One more rail
pi_146720709
Mooi.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_146720797
Maar de EU is toch een bitch van de VS welke een bitch van de zionisten in Israël zijn?
pi_146720810
Goede zaak. Mogen alleen wel wat betere sancties komen dan alleen vermelden dat bepaalde producten uit die nederzettingen komen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 16 november 2014 @ 20:09:29 #5
395200 deadprez
One more rail
pi_146720841
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:08 schreef marsan het volgende:
Goede zaak. Mogen alleen wel wat betere sancties komen dan alleen vermelden dat bepaalde producten uit die nederzettingen komen.
Ach, het is in ieder geval iets.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_146720875
Goede zaak, nu nog sancties voor Noord-Korea namens China.
pi_146721018
Nou nou wat een sancties, ze stellen niks voor.

Maar ze zijn wel belachelijk, de nederzettingen zijn gewoon eerlijk veroverd Israëlisch gebied.
  zondag 16 november 2014 @ 20:14:31 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_146721038
Israël maakt zichzelf kapot.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_146721078
Jammer dat Israel de fouten van Nazi Duitsland herhaalt.
pi_146721084
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2014 20:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Israël De EU maakt zichzelf kapot.
pi_146721391
quote:
10s.gif Op zondag 16 november 2014 20:17 schreef xodox het volgende:

[..]

Bennet 4 premier!
^O^ Bibi is veel te slap.
  zondag 16 november 2014 @ 20:21:22 #14
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_146721395
Het is niet onlogisch sancties in te stellen wanneer Israël doorgaat met het bouwen van nederzettingen in Palestijns gebied. Dat staat ook los van het bestaansrecht van Israël.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_146721452
Doet IS nu niet hetzelfde als wat er in het verleden met Israël is gebeurt? :@
dag
  zondag 16 november 2014 @ 20:23:42 #16
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_146721510
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:22 schreef Peter het volgende:
Buiten het stichten van een staat, wat in het verleden wel vaker is gebeurd, is er echt geen enkele gelijkenis tussen die twee :? :?
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_146721544
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:22 schreef Peter het volgende:
De VN heeft in '47 een verdeelplan opgemaakt voor mandaatgebied Palestina, dat hebben ze niet gedaan voor IS voor zover ik weet
pi_146721962
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:21 schreef DeJori het volgende:
Het is niet onlogisch sancties in te stellen wanneer Israël doorgaat met het bouwen van nederzettingen in Palestijns gebied. Dat staat ook los van het bestaansrecht van Israël.
Waarom is Oost-Jeruzalem Palestijns gebied? De Arabieren die in Oost-Jeruzalem wonen willen zelf ook dat het gebied bij Israël blijft.
pi_146722039
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:24 schreef xodox het volgende:

[..]

De VN heeft in '47 een verdeelplan opgemaakt voor mandaatgebied Palestina, dat hebben ze niet gedaan voor IS voor zover ik weet
En sindsdien heeft Israël zich daar netjes aan gehouden?
dag
pi_146722090
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:33 schreef Peter het volgende:

[..]

En sindsdien heeft Israël zich daar netjes aan gehouden?
De Arabieren waren het niet met de verdeling eens en vielen toen Israël aan, Israël hield zich er wel aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')