Juist steeds minder in Irak. Welke stad hebben ze veroverd de afgelopen maand? Ze hebben meer verloren dan gewonnen.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heel schattig, maar vooralsnog heeft ISIS de macht en breiden ze steeds meer uit.
Het gaat hier over Syrië. En de laatste maand is volkomen irrelevant.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:16 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Juist steeds minder in Irak. Welke stad hebben ze veroverd de afgelopen maand? Ze hebben meer verloren dan gewonnen.
Het gaat hier idd over Syrie, alleen had ik het effetjes over Irak. Je hebt wel gelijk daarin.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat hier over Syrië. En de laatste maand is volkomen irrelevant.
Als het allemaal echt zo goed was geregeld dan hadden de Shia milities ISIS nooit zover laten komen.
Het is allemaal al veel te laat natuurlijk. ISIS vecht tot de laatste man, en onthoofd soldaten met een glimlach.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:18 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Het gaat hier idd over Syrie, alleen had ik het effetjes over Irak. Je hebt wel gelijk daarin.
Die shia-milities hebben trouwens sinds kort zo'n macht gekregen, daarvoor waren ze niet zo actief.
Welke trip middel gebruik jij?quote:Op woensdag 19 november 2014 14:21 schreef Atak het volgende:
De terrorische PKK/YPG heeft in de afgelopen maanden alle steden en dorpen verloren. Alleen nog Ayn Al-Arab/Kobane is nog DEELS in handen van YPG/PKK en nog steeds geloven dat ze alles kunnen terugkrijgen![]()
Duidelijk dat sommige Koerden op Fok al genoegen nemen als ze een wijk voor paar uren kunnen veroveren. Hun verwachtingen zijn wel heel laag geworden.
Koffie met suikerquote:Op woensdag 19 november 2014 14:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Welke trip middel gebruik jij?
Alle steden en dorpen ja? Kaartlezen kan je dus ook al niet.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:21 schreef Atak het volgende:
De terrorische PKK/YPG heeft in de afgelopen maanden alle steden en dorpen verloren. Alleen nog Ayn Al-Arab/Kobane is nog DEELS in handen van YPG/PKK en nog steeds geloven dat ze alles kunnen terugkrijgen![]()
Duidelijk dat sommige Koerden op Fok al genoegen nemen als ze een wijk voor paar uren kunnen veroveren. Hun verwachtingen zijn wel heel laag geworden.
Vertelquote:Op woensdag 19 november 2014 14:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ga minderen man, je begint vreemde dingen te zeggen.
Laat die boy man, zijn haat jegens Koerden zit diepquote:Op woensdag 19 november 2014 14:24 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Alle steden en dorpen ja? Kaartlezen kan je dus ook al niet.
Dat klopt, maar ze zijn te verslaan. Dat is te zien in Kobane. Ook werken Rusland en het Westen nu samen aan het aanvallen van ISIS, dus de steden zullen wel terugkeren.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is allemaal al veel te laat natuurlijk. ISIS vecht tot de laatste man, en onthoofd soldaten met een glimlach.
1: Het westen en Rusland werken niet samen, hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 19 november 2014 14:25 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ze zijn te verslaan. Dat is te zien in Kobane. Ook werken Rusland en het Westen nu samen aan het aanvallen van ISIS, dus de steden zullen wel terugkeren.
Het grote vraagstuk is juist: wie wordt de nieuwe regionale macht? Iran heeft nu namelijk grote populariteit bij de shia. Saudi wou met ISIS juist haar regionale macht uitbreiden maar heeft een monster gecreerd, dus die is uitgeschakeld. Het Westen is echter tegen Iraanse hegemonie in het Midden-Oosten, dus zal er proberen puppet-regimes neer te zetten. Dat zijn de grote vraagstukken mijns inziens.
Kobane is een exclave van de YPG. Kobane is het minst belangrijke deel van de YPG. Kijk op deze map, Kobane is in het midden(klein geel stipje). Hasakah is het centrale deel van de YPG die tevens met Koerdistan is verbonden. Daar kan unlimited wapenarsenaal en personeel heen. Rojava is groter dan Kobane.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:21 schreef Atak het volgende:
Duidelijk dat sommige Koerden op Fok al genoegen nemen als ze een wijk voor paar uur kunnen veroveren. Hun verwachtingen zijn wel heel laag geworden.
While the U. S. has taken a hard line against Russia for its actions in Ukraine by imposing economic sanctions targeting individuals and Russian corporations, Americans need Russian cooperation on a host of pressing global problems. During a meeting in Paris this week, Secretary of State John Kerry and Russian Foreign Minister Sergey Lavrov agreed to intensify intelligence cooperation in fighting the Islamic State group. They also discussed other issues like Ebola and nuclear talks with Iran.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:27 schreef theunderdog het volgende:
1: Het westen en Rusland werken niet samen, hoe kom je daarbij?
Dat bedoel ik dus ook. Helemaal verslaan is niet mogelijk, er is altijd wel weer een idioot die voor hen wil strijden. De steden terug veroveren is echter wel te doen.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:27 schreef theunderdog het volgende:
2: En ISIS is niet te verslaan, onmogelijk. Je kunt van hen hoogstens weer het guerrilla groepje maken dat ze in het begin waren, al schat ik de kans dat dat gebeurt ook zeer klein in.
Het laatste ben ik eens met je. Het eerste niet, ze zijn geen supermensen.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:27 schreef theunderdog het volgende:
ISIS is gewoon al te sterk. We hebben het met ze alle ernstig onderschat, we hadden ze vanaf het begin moeten afmaken.
1: Praten, praten en nog eens praten dus.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:29 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
While the U. S. has taken a hard line against Russia for its actions in Ukraine by imposing economic sanctions targeting individuals and Russian corporations, Americans need Russian cooperation on a host of pressing global problems. During a meeting in Paris this week, Secretary of State John Kerry and Russian Foreign Minister Sergey Lavrov agreed to intensify intelligence cooperation in fighting the Islamic State group. They also discussed other issues like Ebola and nuclear talks with Iran.
http://www.usnews.com/new(...)ate-on-isis-and-iran
[..]
Dat bedoel ik dus ook. Helemaal verslaan is niet mogelijk, er is altijd wel weer een idioot die voor hen wil strijden.
[..]
Het laatste ben ik eens met je. Het eerste niet, ze zijn geen supermensen.
quote:Op woensdag 19 november 2014 14:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heel schattig, maar vooralsnog heeft ISIS de macht en breiden ze steeds meer uit.
Tja, ze gaan ons natuurlijk niet alles vertellen. Kan dat ze alleen maar praten, maar kan net zo goed dat ze elkaar helpen. We weten 't niet.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:31 schreef theunderdog het volgende:
1: Praten, praten en nog eens praten dus.
Inderdaad, vooral als Nederland strijders weer liefdevol terug opneemt in de maatsschappij. Nu heb ik wel wat ideeën wat we wèl met die lui zouden moeten doen, maar mag niet meer..quote:Op woensdag 19 november 2014 14:29 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus ook. Helemaal verslaan is niet mogelijk, er is altijd wel weer een idioot die voor hen wil strijden.
Ga er maar gewoon vanuit dat ze lekker aan het praten zijn.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:33 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Tja, ze gaan ons natuurlijk niet alles vertellen. Kan dat ze alleen maar praten, maar kan net zo goed dat ze elkaar helpen. We weten 't niet.
quote:Op woensdag 19 november 2014 14:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Welke trip middel gebruik jij?
Weet je wat ik 't raarste vind aan dit soort terroristen? Ze worden vooral als slachtoffer afgebeeld, maar hun geliefden vergeten even dat ze zich bewust waren van het feit dat ze zouden gaan moorden. Daarnaast, je wordt al veroordeeld als je sympathiseert met de nazi's, hoe kan je dan uberhaupt de kans krijgen om goed behandeld te worden als je bijvoorbeeld uit Raqqa komt?quote:Op woensdag 19 november 2014 14:33 schreef Toga het volgende:
[..]
Inderdaad, vooral als Nederland strijders weer liefdevol terug opneemt in de maatsschappij. Nu heb ik wel wat ideeën wat we wèl met die lui zouden moeten doen, maar mag niet meer..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |