Please do, sommige mensen begrijpen het nog niet.quote:Op zondag 16 november 2014 18:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als die intentie er niet is, waarom voelen mensen zich dan toch aangesproken? Is er bij ze dan wat anders aan de hand..
Je zou het bijna gaan denken.
[..]
en dan ga je je op een hellend vlak begeven, want dan kan je alles aan aanpassen omdat iemand 'het niet wenselijk vind'
Komt Rowan Atkinson weer om de hoek zetten met zn speech. Moet ik hem weer hier neerzetten?
De vraag die nog steeds staat is waarom de zwarte huidskleur van Piet volgens sommigen een essentiëel onderdeel is van het vieren van Sinterklaas.quote:Op zondag 16 november 2014 18:16 schreef Kijkertje het volgende:
Nee hoor, je kan ook een aanpassing doen omdat je vindt dat Piet niet expliciet zwart hoeft te zijn omdat het nou eenmaal traditie is. Dat anderen dat als overwinning van hun standpunt zien zal me worst wezen.
De docu's van sunny vind je leuker?quote:Op zondag 16 november 2014 18:19 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Sorry, ik lees die stukjes van Danny niet meer
Dus je leest alleen wat in je kraam te pas komt?quote:Op zondag 16 november 2014 18:19 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Goeie frame wel.quote:Op zondag 16 november 2014 18:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een aanpassing wenselijk vinden doe je alleen Als je de overtuiging hebt dat ZP racistisch is.
Dat is nooit het doel geweest ook van die groep antiZP'ers. Die gasten zijn al jaren ontevreden over de opstelling van de overheid over het slavernij verleden in hun ogen. Anders komen ze niet met die argumenten en ene shepperd van de 'vn'.quote:Op zondag 16 november 2014 18:18 schreef Jigzoz het volgende:
De zwartepietdiscussie zoals het ook had gekund:
Anti: Zwarte piet is racistisch!
Pro: Huh? Waarom dan?
Anti: Hij lijkt op zo'n blackface. Dat stereotype van halverwege de 20e eeuw.
Pro: O ja. Nou, zo is het niet bedoeld hoor.
Anti: Maar zo komt het wel over.
Pro: Da's kut. Wat wil je anders zien?
Anti: Als hij maar niet meer op blackface lijkt.
Pro: Gaan we regelen.
En iedereen was blij en Sinterklaas kon zonder ME, tokkiegeweld en antiblanken gevierd worden.
Ja dat is het ook niet volgens mij. Ik denk juist dat kinderen verschillende kleurtjes erg leuk vinden.quote:Op zondag 16 november 2014 18:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De vraag die nog steeds staat is waarom de zwarte huidskleur van Piet volgens sommigen een essentiëel onderdeel is van het vieren van Sinterklaas.
Nee hoor, dat is helemaal geen vraag meer. Gisteren zagen we zwarte pieten, witte pieten, kaaspieten, stroopwafelpieten en nog meer pieten, en nog braken er rellen uit bij het anti front. Je moet jezelf afvragen hoeveel aanpassingen genoeg zijn voor dat volk. Ik gok: nooit genoeg.quote:Op zondag 16 november 2014 18:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De vraag die nog steeds staat is waarom de zwarte huidskleur van Piet volgens sommigen een essentiëel onderdeel is van het vieren van Sinterklaas.
U vraagt, wij draaien:quote:Op zondag 16 november 2014 18:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Please do, sommige mensen begrijpen het nog niet.
Helaas is het eerder zo gegaan:quote:Op zondag 16 november 2014 18:18 schreef Jigzoz het volgende:
En iedereen was blij en Sinterklaas kon zonder ME, tokkiegeweld en antiblanken gevierd worden.
Geen frame, een constatering. Blijkbaar zit jij ook met Piet in je maag, anders zou je die aanpassingen niet voorstellen.quote:
quote:Op zondag 16 november 2014 18:18 schreef Jigzoz het volgende:
Lees dan even zwartepietniet zou ik zeggen. Of ben je blind voor argumentatie?quote:Op zondag 16 november 2014 18:19 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En over tien jaar demonstreert men omdat ZP niet zwart meer is en dus discriminatie.quote:Op zondag 16 november 2014 18:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Helaas is het eerder zo gegaan:
Anti: Hij lijkt op een slaaf, daar voelen we nog veel pijn door.
Anti: Maar jullie zijn gewoon een stel racisten die hun koloniale verleden niet achter zich kunnen laten.
Anti: Weg ermee! Ohja, en graag terugbetaling, want we voelen de slavenpijn nog dagelijks.
Pro: Wat dacht je van het weghalen van elementen als oorbellen en rode lippen?
Anti: Nee, nog steeds racistisch want zwart.
Pro: Zullen we er dan een paar andere kleuren bij doen?
Anti: Nee, nog steeds racistisch want het doet ons denken aan slaven.
Pro: Dan doen we er ook een paar roetpieten bij zoals in het verhaal?
Anti: Nee, Zwarte Piet moet gewoon weg uit heel het feest.
Pro: Dus Zwarte Piet weg en alleen Sinterklaas nog? Dan is toch heel het feest verpest?
Anti: Nee, jullie blijven racisten en we willen geld.
Vooral dit heeft ook echt enorm meegeholpen bij het opvoeren van de discussie. Dit als diepere onderliggende reden. Alles wordt daar door gevoed bij die groep...quote:Op zondag 16 november 2014 18:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Anti: Maar jullie zijn gewoon een stel racisten die hun koloniale verleden niet achter zich kunnen laten.
[b]Anti: Weg ermee! Ohja, en graag terugbetaling, want we voelen de slavenpijn nog dagelijks.[/b]
Pro: Dus Zwarte Piet weg en alleen Sinterklaas nog? Dan is toch heel het feest verpest?
[b]Anti: Nee, jullie blijven racisten en we willen geld.[/b]
Ja, er mogen geen donkere mensen meer bij, stelletje racistenquote:Op zondag 16 november 2014 18:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En over tien jaar demonstreert men omdat ZP niet zwart meer is en dus discriminatie.
quote:Op zondag 16 november 2014 18:18 schreef Jigzoz het volgende:
Nee hoor waarom zouden volgens jou groene Pieten discriminerend kunnen zijn?quote:Op zondag 16 november 2014 18:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lees dan even zwartepietniet zou ik zeggen. Of ben je blind voor argumentatie?
Geen antwoord op de vraag. Jammer.quote:Op zondag 16 november 2014 18:24 schreef Scorpie het volgende:
Nee hoor, dat is helemaal geen vraag meer.
Nu laat je het massale tokkiegeschreeuw buiten beschouwing terwijl je wel het slavernijgejank erbij betrekt.quote:Op zondag 16 november 2014 18:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Anti: Weg ermee! Ohja, en graag terugbetaling, want we voelen de slavenpijn nog dagelijks.
Anti: Nee, jullie blijven racisten en we willen geld.
Ik heb geen idee waarom piet uberhaupt racistisch zou moeten zijn en zeker de kaas en stroopwafelvarianten niet..quote:Op zondag 16 november 2014 18:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee hoor waarom zouden volgens jou groene Pieten discriminerend kunnen zijn?
http://www.geenstijl.nl/m(...)cht_sinterklaas.htmlquote:Op zondag 16 november 2014 18:28 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Geen antwoord op de vraag. Jammer.
Overigens wacht ik nog steeds op de link waaruit blijkt dat kinderen voor rascist zouden zijn uitgescholden.
Moet eerlijk zeggen dat die zo wel werd opgestart door ze...quote:Op zondag 16 november 2014 18:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nu laat je het massale tokkiegeschreeuw buiten beschouwing terwijl je wel het slavernijgejank erbij betrekt.
Ik ook niet. Zijn we het eensquote:Op zondag 16 november 2014 18:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waarom piet uberhaupt racistisch zou moeten zijn en zeker de kaas en stroopwafelvarianten niet..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |