SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road
Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricksDit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.quote:Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine.
Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig.
(Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Must have apps
De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur.
Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FilmpjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v.
Website: www.easyway.nl
Login: www.easyway.nl/login
Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011)
Salaris: (>23) ¤9,95 en meer
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV
Website: www.autoreset.nl
Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php
Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten
Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar
Minimale leeftijd: 19
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Uitbetaling: wekelijks op vrijdag
Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:
Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers
Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset)
Babananana, hiker regio Breda (Autoreset)
CruisinDen, hiker regio Amsterdam
Dalenbart, hiker regio Amersfoort
driekeerdrie, hiker regio Den Haag (Autoreset)
Drilboor, hiker regio Breda
Fleauris, hiker regio Rotterdam
Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen
GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway)
Hojdhopper, hiker regio Utrecht
ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset)
Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede
Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht
KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn
Kevindinhinho, hiker regio Zwolle
Kiprollade, hiker regio Rotterdam
Krotenkoker, hiker regio Rotterdam
Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem
ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset)
Meneer_valk, hiker regio Maastricht
MG_13, hiker regio Amsterdam
Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset)
Obama, hiker regio Amsterdam
OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset)
Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset)
Panthera, hiker regio Ede/Arnhem
Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset)
qua111, hiker regio Leiden
RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset)
Rubenr3, hiker regio Groningen
Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset)
Schaafkaas, hiker regio Groningen
Solidberg, hiker regio Groningen
S-RS, hiker regio Groningen
stripe, hiker regio Groningen (Autoreset)
trolley, hiker regio Leeuwarden
underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset)
Viezze, hiker regio Eindhoven
VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch
Wave103, hiker regio Utrecht
wtr12, hiker regio Apeldoorn (Autoreset)
yosander, hiker regio Groningen (Autoreset)
zazzel, hiker regio Breda
Zuunigerd, hiker regio Zwolle
dery1990, ex-hiker regio Groningen
Enpe, ex-hiker regio Eindhoven
Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht
irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam
joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen
LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen
QuiCk01, ex-hiker regio Leiden
Privéchauffeurs
ColeJ, privéchauffeur regio Alkmaar/Noord-Holland
Dimitri_, privéchauffeur regio Breda
DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem
invine, privéchauffeur regio Amsterdam
Jieuwst, privéchauffeur regio Nijmegen
Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht
RTS91, privéchauffeur regio Utrecht
Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht
Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland
Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Taxichauffeurs
Dimitri_, regio Breda
Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Zorgtaxichauffeur/Lijnbus chauffer
Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven
Voorgaande topics
Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
FacilitairSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor nieuwe chauffeurs:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#26 || Luciano da Silva![]()
Morgen eerste rit als PC.
Van Utrecht naar Heerlen (Limburg). De rit zelf is niet zo spannend volgens mij. Ben wel benieuwd hoe het eromheen allemaal gaat (interactie met klant e.d.).
En bijvoorbeeld of je bij aankomst de sleutel aan de klant overhandigd - of die bij de receptie dropt? Zal het wel vragen, maar toch - wat is gebruikelijk?![]()
Dat bedrijf heeft meerdere medewerkers die gebruik maken van een chauffeur, maar ik denk dat je dezelfde klant hebt die ik een jaar geleden ook heb gehad. En dan wordt het een stille rit, de klant zal achterin aan het werk gaan. Bij het bedrijf zal je bij de auto je ritbon laten ondertekenen en dan kan je op weg naar huis. Succes morgenquote:Op zondag 16 november 2014 19:44 schreef Rzr101 het volgende:
Morgen eerste rit als PC.
Van Utrecht naar Heerlen (Limburg). De rit zelf is niet zo spannend volgens mij. Ben wel benieuwd hoe het eromheen allemaal gaat (interactie met klant e.d.).
En bijvoorbeeld of je bij aankomst de sleutel aan de klant overhandigd - of die bij de receptie dropt? Zal het wel vragen, maar toch - wat is gebruikelijk?![]()
![]()
Hoe doen jullie t als je een auto zeg maar voor 17:00 moet afleveren maar je eigenlijk er al om 15:00 kan zijn?Zie!![]()
Gewoon inleveren, 15:00 is toch voor 17:00?quote:Op zondag 16 november 2014 23:11 schreef johnson555 het volgende:
Hoe doen jullie t als je een auto zeg maar voor 17:00 moet afleveren maar je eigenlijk er al om 15:00 kan zijn?![]()
Een exorbitante pauze nemen.quote:Op zondag 16 november 2014 23:11 schreef johnson555 het volgende:
Hoe doen jullie t als je een auto zeg maar voor 17:00 moet afleveren maar je eigenlijk er al om 15:00 kan zijn?![]()
zie deze reactie bvquote:Op zondag 16 november 2014 23:14 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Gewoon inleveren, 15:00 is toch voor 17:00?dacht ik al jaquote:![]()
Zie!![]()
In het begin nam ik wel een wat langere pauze, maar inmiddels lever ik ze zo vroeg mogelijk af. Tenzij je kan een wat leukere route nemen die wat langer duurt, maar ben toch liever wat eerder thuis dan ergens pauze nemenNee, toch niet![]()
dat doe ik ook, vooral als ik rond 17:00 moet afleveren maar eerder kan.quote:Op zondag 16 november 2014 23:48 schreef Solidberg het volgende:
In het begin nam ik wel een wat langere pauze, maar inmiddels lever ik ze zo vroeg mogelijk af. Tenzij je kan een wat leukere route nemen die wat langer duurt, maar ben toch liever wat eerder thuis dan ergens pauze nemen
overvolle treinen![]()
spitsuren
![]()
Zie!![]()
Gewoon plekje claimen! Als ik wel is ver had gelopen (lees: meer dan 100 meter) had ik echt geen zin om ook nog is in de trein te gaan staan. Er is altijd wel een debiel die denkt dat zijn tas ook recht heeft op een zitplaats in de spits. Nou dat soort types hebben aan mij een slechtequote:Op zondag 16 november 2014 23:58 schreef johnson555 het volgende:
[..]
dat doe ik ook, vooral als ik rond 17:00 moet afleveren maar eerder kan.
overvolle treinen![]()
spitsuren
![]()
![]()
![]()
Er staat voor 17:00, 15:00 is voor 17:00, dus gewoon afleveren. Alleen als er staat OM 17:00 afleveren een enorme pauze nemen.quote:Op zondag 16 november 2014 23:38 schreef johnson555 het volgende:
[..]
zie deze reactie bv
[..]
dacht ik al ja![]()
![]()
Ach, soms kan je dan ook al afleveren, gewoon heengaan en vragen. Anders kan je meestal bij bedrijven wel wachten in de wachtruimte/kantine met gratis koffie oid.Nee, toch niet![]()
Hier zitten aardig wat oost-blok fanaten toch? Terug kijk tip; 2Doc: De laatste limousine
http://www.vpro.nl/buiten(...)atste-limousine.html
Documentaire volgt het bouwen van 3 nieuwe ZIL limousines voor de regering...Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
Zware maandagochtend weer
Amsterdam-Groningen met een Peugeot RCZ-R
En zo Assen-Harderwijk in een Ibiza![]()
1e rit zit erop. Wat een dramaNavigatie van die Peugeot 508 verkeerd ingesteld
(verkeerde adres - lag wel in de buurt). De klant kwam er achter, was niet erg gecharmeerd. Uiteindelijk ~ 15minuten vertraging.
Nu maar hopen dat dit goed afloopt![]()
![]()
Rustig an jongquote:Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
Dat is ook best wel dom, een verkeerd adres invoerenquote:Op maandag 17 november 2014 12:32 schreef Rzr101 het volgende:
1e rit zit erop. Wat een dramaNavigatie van die Peugeot 508 verkeerd ingesteld
(verkeerde adres - lag wel in de buurt). De klant kwam er achter, was niet erg gecharmeerd. Uiteindelijk ~ 15minuten vertraging.
Nu maar hopen dat dit goed afloopt
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
True. Dacht dat ik 10min van tevoren kreeg om voor te bereiden, maar hij stapte gelijk mee in. Dus zat daar gestresst, kreeg de aanwijzing om in de recente bestemmingen de "2e van boven" te selecteren en dan 3x "OK". Wel even gekeken - snapte het zo snel niet, dus maar alles bevestigdquote:Op maandag 17 november 2014 12:55 schreef trolley het volgende:
[..]
Dat is ook best wel dom, een verkeerd adres invoeren![]()
. Ai, we zullen het zien.
![]()
Niks aan de hand, maak je maar niet druk. Hij gaat daar echt geen melding van maken hoor. En als ie dat wel doet is er nog niets aan de hand. Volgende keer beter![]()
Vet! Hoe rijdt zo'n RCZ-Rquote:Op maandag 17 november 2014 10:40 schreef Schaapje96 het volgende:
En zo Assen-Harderwijk in een Ibiza?
Oostblokquote:Op maandag 17 november 2014 09:10 schreef Fiorano het volgende:
Hier zitten aardig wat oost-blok fanaten toch? Terug kijk tip; 2Doc: De laatste limousine
http://www.vpro.nl/buiten(...)atste-limousine.html
Documentaire volgt het bouwen van 3 nieuwe ZIL limousines voor de regering...
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.![]()
Ik heb trouwens nog geen loon binnen van AR, meer mensen last van?Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.![]()
De 271pk versie?quote:Op maandag 17 november 2014 10:40 schreef Schaapje96 het volgende:
En zo Assen-Harderwijk in een IbizaHad ik eens mee, absoluut niet over te klagen.
![]()
Yess met 271pk. Echt hele prima auto, die mag ook wel in m'n garage
Die Seat Ibiza met 75pk daarna leek wel achteruit te gaan op de snelweg.
Nu eindelijk uit Harderwijk ontsnapt, waar dus geen treinen reden. Gewoon in een NS bus gesprongen en in Zwolle beland.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2014 16:31:24 ]![]()
ABN ook nog niet..quote:Op maandag 17 november 2014 16:16 schreef DylanAce het volgende:
Iemand al wel loon van EW binnen via Rabobank?![]()
Rabobank hier, maar ook nog niks
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Hier ook niet, Vandaag heerlijke dag gehad. Breda/Leeuwarden en Heerenveen/Breda gereden. Mooie is dat ik vrijdag rond 6 uur gebeld had en mijn beschikbaarheid niet had ingevuld.![]()
Nvm. Laat iedereen zelf maar de sherlock uithangenquote:Op maandag 17 november 2014 16:41 schreef Drilboor het volgende:
Hier ook niet, Vandaag heerlijke dag gehad. Breda/Leeuwarden en Heerenveen/Breda gereden. Mooie is dat ik vrijdag rond 6 uur gebeld had en mijn beschikbaarheid niet had ingevuld.
[ Bericht 48% gewijzigd door trolley op 17-11-2014 16:54:07 ]'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Als je het binnen hebt gekregen en op je spaarrekening zetquote:Op maandag 17 november 2014 17:07 schreef johnson555 het volgende:
Krijg ik wel rente over m salaris??![]()
![]()
\quote:Op maandag 17 november 2014 17:07 schreef johnson555 het volgende:
Krijg ik wel rente over m salaris??
Godver, ben je serieus?Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Overigens, dat het loon nog niet gestort is doet me denken aan een aantal maanden terug, toen iemand op de facebook van ons aller easyway ging praten dat hij anders betalingsproblemen kreeg ofzoiets.![]()
Hoi, ik heb me gisteren aangemeld als hiker bij EW, regio Utrecht, en heb dinsdag een gesprek. In een mailtje stond dat ik naast hiker ook werkzaamheden moet doen voor een leasemaatschappij in Nieuwegein, waarbij ik moet: "ophalen en wegbrengen van auto’s van en naar klanten en ook het gereed maken van de verhuur." Iemand daar ervaring mee?![]()
Easyway bestaat 25 jaar, zien wij daar nog iets van terug? Straks is het weer kerst, zien wij daar nog iets van terug?
Ik weet dat het niet verplicht is maar ik vind dat soort dingen toch erg jammer. Klein presentje zou leuk zijn met de kerst ipv een Prettige Kerstdagen email.![]()
Vorig jaar in ieder geval niet. Alleen een mail met PRETTIGE FEESTDAGEN!!!!!111!!!!! EINZquote:Op maandag 17 november 2014 18:11 schreef ColeJ het volgende:
Easyway bestaat 25 jaar, zien wij daar nog iets van terug? Straks is het weer kerst, zien wij daar nog iets van terug?
Ik weet dat het niet verplicht is maar ik vind dat soort dingen toch erg jammer. Klein presentje zou leuk zijn met de kerst ipv een Prettige Kerstdagen email.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Nee en nee.quote:Op maandag 17 november 2014 18:11 schreef ColeJ het volgende:
Ik weet dat het niet verplicht is maar ik vind dat soort dingen toch erg jammer. Klein presentje zou leuk zijn met de kerst ipv een Prettige Kerstdagen email.
Niet zeuren, weet je van te voren. Kan je voorstellen dat ew/ar niet voor iedereen die 8-16 uur per week allerlei presentjes gaat versturen.Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Wat is daar flauw aan?quote:Op maandag 17 november 2014 18:18 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
Flauw dat we geen kerstpakket krijgen!Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Albert Heijn en dergelijken doen dat wel ja.quote:Op maandag 17 november 2014 18:19 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Nee en nee.
Niet zeuren, weet je van te voren. Kan je voorstellen dat ew/ar niet voor iedereen die 8-16 uur per week allerlei presentjes gaat versturen.![]()
Zou niet weten waarom dat niet mogelijk is. Het hoeft toch geen uitgebreid pakket te zijn. Een klein presentje zou leuk zijn.
Zou me niets verbazen als de dames op kantoor dat wel krijgen. De omzet wordt gerealiseerd door ons he!![]()
'Maar mamma, IEDEREEN mag om tien uur naar bed!'quote:Op maandag 17 november 2014 18:20 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
[..]
Albert Heijn en dergelijken doen dat wel ja.Your opinion of me is none of my business.![]()
quote:Op maandag 17 november 2014 18:22 schreef Sarasi het volgende:
[..]
'Maar mamma, IEDEREEN mag om tien uur naar bed!'
Het is gewoon raar dat je geen kerstpakket(je) krijgt als je voor een bedrijf 8 of meer uur werkt per week.![]()
Nee, want er is helemaal geen controle op hoeveel iemand werkt. Er zullen zat mensen ingeschreven staan die al weken of maanden niet meer beschikbaar hebben gestaan, je hebt geen urencontract of wat dan ook, bij AR heb je bijvoorbeeld gewoon een uitzendcontract. Het is ook niet zo dat hikers echt contact hebben met andere hikers of met het bedrijf zelf, for that matter, want je doet het allemaal vrij allenig, zoals een fokker betaamt. Daarbij is een kerstpakket echt absoluut geen maatschappelijke verplichting en tegenwoordig zelfs niet eens meer de norm, laat staan voor een stel puisterige studentjes.quote:Op maandag 17 november 2014 18:25 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
[..]
Het is gewoon raar dat je geen kerstpakket(je) krijgt als je voor een bedrijf 8 of meer uur werkt per week.
Your opinion of me is none of my business.![]()
Ga je daar lekker werken voor ¤4,50 per uurquote:Op maandag 17 november 2014 18:20 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
[..]
Albert Heijn en dergelijken doen dat wel ja.. Vergeet niet dat AH hun eigen pakketten vult met eigen merk spullen ed, gewoon tegen inkoopprijs dus en bv. een eigen vervoersmogelijkheid heeft. Volgens mij heeft EW iets van 900 mensen in totaal in dienst, beetje Kerstpakket kost ¤15 incl vervoer zit je toch als snel aan de ¤13.500. Als ze dat gaan doen gaat jou uurloon gewoon naar beneden.
Nee hoor, de omzet wordt gerealiseerd door de dames/heren van de verkoop/contracten. Die zorgen ervoor dat leasemaatschappijen bij EW danwel AR werknemers willen inhuren. In feite zijn 'wij' het 'product' dat ze aanbieden. Oftewel Loonslaven.quote:Op maandag 17 november 2014 18:22 schreef ColeJ het volgende:
Zou niet weten waarom dat niet mogelijk is. Het hoeft toch geen uitgebreid pakket te zijn. Een klein presentje zou leuk zijn.
Zou me niets verbazen als de dames op kantoor dat wel krijgen. De omzet wordt gerealiseerd door ons he!Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Als ik als vakkenvullertje zou gaan werken bij de AH dan zou ik meer verdienen dan dat ik nu doe bij EWquote:Op maandag 17 november 2014 18:29 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ga je daar lekker werken voor ¤4,50 per uur. Vergeet niet dat AH hun eigen pakketten vult met eigen merk spullen ed, gewoon tegen inkoopprijs dus en bv. een eigen vervoersmogelijkheid heeft. Volgens mij heeft EW iets van 900 mensen in totaal in dienst, beetje Kerstpakket kost ¤15 incl vervoer zit je toch als snel aan de ¤13.500. Als ze dat gaan doen gaat jou uurloon gewoon naar beneden.
[..]
Nee hoor, de omzet wordt gerealiseerd door de dames/heren van de verkoop/contracten. Die zorgen ervoor dat leasemaatschappijen bij EW danwel AR werknemers willen inhuren. In feite zijn 'wij' het 'product' dat ze aanbieden. Oftewel Loonslaven.AH gaf trouwens laatste kerst elke medewerker een tegoedbon van ¤25,- uit te geven bij Bol.com of bij de AH.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: