Los van het feit dat lang niet alle anti-pieten zwarte piet zelf racistisch noemen, de aangedragen argumenten van de pro-pieten in dit topic hebben nauwelijks een hoger niveau.quote:Op zondag 16 november 2014 16:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Alleen gelijk krijgen van anti-Pieten is onmogelijk omdat zij alle feiten en tradities afdoen als 'niet ter zake doende' want 'Zwarte Piet is racisme'.
Nee, een boete van ¤220 zodat ze de volgende dag in een andere stad weer kunnen schreeuwenquote:Op zondag 16 november 2014 16:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wie zoet is krijg lekkers, wie stout is de cel
Neuh.quote:Op zondag 16 november 2014 16:24 schreef UltraR het volgende:
[..]
De radicale piethaters hebben het gisteren hun politiek correcte achterban erg lastig gemaakt nog openlijk hun steun uit te spreken hoop ik.
Die 220 euro kunnen ze niet betalen johquote:Op zondag 16 november 2014 16:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee, een boete van ¤220 zodat ze de volgende dag in een andere stad weer kunnen schreeuwen
In Scheveningen/Den Haag en Leidschendam/Voorburg waren er in ieder geval alleen maar Zwarte Pieten heb ik vernomen. Goede zaak.quote:Op zondag 16 november 2014 16:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Blijft die flauwe kul discussie nou doorgaan hier. Nederland veranderd niet, klaar! Punt uit
. In 99% van alle intochten gister waren alle pieten gewoon ZWART, zoals het hoort
Het is ook traditie dat wij hier in het westen op bedden slapen ipv op de grond of in een hangmat wat is je punt?.quote:Op zondag 16 november 2014 16:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Los van het feit dat lang niet alle anti-pieten zwarte piet zelf racistisch noemen, de aangedragen argumenten van de pro-pieten in dit topic hebben nauwelijks een hoger niveau.
"Het is traditie" is eigenlijk het enige argument dat ik hier hoor, wat wat mij betreft gewoon bullshit is.
Ik zeg niet 'want het is traditie'. Dat is namelijke eenzelfde onzinnige redenatie als 'want het is racisme'.quote:Op zondag 16 november 2014 16:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dus tradities moeten tot in den treure hetzelfde blijven, met als enige argument 'het is traditie'? Ik vind dit zelf niet sterk.
Deze traditie is een soort mixup van onze van oudsher Christelijke theocratie en ons koloniale verleden. Wat mij betreft geen van beide zaken om trots op te zijn.
[..]
Er is ook geen enkele reden om dat te handhaven.
In de zak mee naar Spanje!.. ow wacht In het busje mee naar de bijlmerbajes!quote:Op zondag 16 november 2014 16:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wie zoet is krijg lekkers, wie stout is de cel
Dat kloptquote:Op zondag 16 november 2014 16:30 schreef Bayswater het volgende:
[..]
In Scheveningen/Den Haag en Leidschendam/Voorburg waren er in ieder geval alleen maar Zwarte Pieten heb ik vernomen. Goede zaak.
Gewoon een compensatie vragen bij het UWV natuurlijk (incl. reiskostenvergoeding uiteraard)quote:Op zondag 16 november 2014 16:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Die 220 euro kunnen ze niet betalen joh. Ze hebben allemaal geen werk
quote:Op zondag 16 november 2014 16:28 schreef SuicideErrorist het volgende:
Wauw, dit had ik niet van de Dailymail verwacht:
"In the 1800s, Black Pete was thought to be a devil-like creature, however his character has been softened since the turn of the 20th century to make him more child-friendly."
Da's gewoon spot on. Dat is ook de reden waarom bijv. Krampus nog zo'n beest is en je je als vrouw in bepaalde delen van Oostenrijk niet veilig waant op Sinterklaasavond (vrouwen mogen daar geslagen worden met de roe e.d. als ze na zonsondergang buiten komen).
Geweld prediken om een kinderfeestjequote:Op zondag 16 november 2014 16:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat klopt
Ik blijf het jammer vinden dat de nationale intocht niet daar was met anti pietjes.. die waren echt letterlijk Scheveningen uitgeslagen
Nee, het is een mix van voornamelijk pre-christelijke elementen net zoals met Kerstmis (zie het Joelfeest) het geval is. Dat de aankleding vooral christelijk aandoet wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk christelijk is van oorsprong. Zie ook Halloween, Pasen enzovoorts.quote:Op zondag 16 november 2014 16:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dus tradities moeten tot in den treure hetzelfde blijven, met als enige argument 'het is traditie'? Ik vind dit zelf niet sterk.
Deze traditie is een soort mixup van onze van oudsher Christelijke theocratie en ons koloniale verleden. Wat mij betreft geen van beide zaken om trots op te zijn.
Volgens mij is dat ook op één van onze waddeneilanden het geval, proberen ze wel stil te houden voordat er schreeuwers als Gario langskomen met "vrouwenmishandeling!".quote:Op zondag 16 november 2014 16:28 schreef SuicideErrorist het volgende:
"In the 1800s, Black Pete was thought to be a devil-like creature, however his character has been softened since the turn of the 20th century to make him more child-friendly."
Da's gewoon spot on. Dat is ook de reden waarom bijv. Krampus nog zo'n beest is en je je als vrouw in bepaalde delen van Oostenrijk niet veilig waant op Sinterklaasavond (vrouwen mogen daar geslagen worden met de roe e.d. als ze na zonsondergang buiten komen).
Nee natuurlijk niet, ver buiten het zicht van de intocht hadden ze mogen demonstreren. Ik zeg op een pleintje midden in duindorp, dat was de mooiste lokatie geweest voor een tegen demonstratiequote:Op zondag 16 november 2014 16:32 schreef Falco het volgende:
[..]
Geweld prediken om een kinderfeestje__
Die Krampus lijkt me idd wel een gezellig figuur voor bij een kinderfeestje.quote:Op zondag 16 november 2014 16:28 schreef SuicideErrorist het volgende:
Ja, nu is het niet meer "positief" voor je image om tegen te zijn want dan ben je een kinderfeestverpesterquote:Op zondag 16 november 2014 16:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Waar zijn trouwens die zogenaamde BN'ers met hun grote bek? Als ze echt zo geweldig anti zijn dan betalen ze toch wel al die boetes voor die mongolen die gister werden opgepakt voor demonstreren TEGEN zwarte piet? Kleine moeite toch? Of laten ze hun matties letterlijk stikken?
Dat zou pas leuk zijn geweest voor de kinderen....quote:Op zondag 16 november 2014 16:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat klopt
Ik blijf het jammer vinden dat de nationale intocht niet daar was met anti pietjes.. die waren echt letterlijk Scheveningen uitgeslagen
Ameland. Google maar eens op Sunneklaas.quote:Op zondag 16 november 2014 16:33 schreef LTVDK het volgende:
Volgens mij is dat ook op één van onze waddeneilanden het geval, proberen ze wel stil te houden voordat er schreeuwers als Gario langskomen met "vrouwenmishandeling!".
Dat heb ik ook al eens eerder gezegd. Het gaat net zoals met die kut wijven uit Screbrenica.. Die nu ook geld eisen. Pleur toch een eind opquote:Op zondag 16 november 2014 16:33 schreef UltraR het volgende:
Omdat ik het idee heb dat een hoop politiek correcten dit nog steeds niet (willen) weten. Nog maar eens het bewijs dat Zwarte Piet veranderen helemaal niet het echte doel is van de rabiate Zwarte Piethaters:
[ afbeelding ]
Goh, een kut artikeltje uit het AD over één enkel persoon zal wel een ' hoop politiek correcten' over de streep trekken jaquote:Op zondag 16 november 2014 16:33 schreef UltraR het volgende:
Omdat ik het idee heb dat een hoop politiek correcten dit nog steeds niet (willen) weten. Nog maar eens het bewijs dat Zwarte Piet veranderen helemaal niet het echte doel is van de rabiate Zwarte Piethaters:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |