abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146712173
Wie zoet is krijg lekkers, wie stout is de cel :)
Zonder wrijving geen glans
pi_146712185
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Alleen gelijk krijgen van anti-Pieten is onmogelijk omdat zij alle feiten en tradities afdoen als 'niet ter zake doende' want 'Zwarte Piet is racisme'.
Los van het feit dat lang niet alle anti-pieten zwarte piet zelf racistisch noemen, de aangedragen argumenten van de pro-pieten in dit topic hebben nauwelijks een hoger niveau.

"Het is traditie" is eigenlijk het enige argument dat ik hier hoor, wat wat mij betreft gewoon bullshit is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146712191
Wauw, dit had ik niet van de Dailymail verwacht:

"In the 1800s, Black Pete was thought to be a devil-like creature, however his character has been softened since the turn of the 20th century to make him more child-friendly."

Da's gewoon spot on. Dat is ook de reden waarom bijv. Krampus nog zo'n beest is en je je als vrouw in bepaalde delen van Oostenrijk niet veilig waant op Sinterklaasavond (vrouwen mogen daar geslagen worden met de roe e.d. als ze na zonsondergang buiten komen).
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 16:28:59 #104
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146712192
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nee, een boete van ¤220 zodat ze de volgende dag in een andere stad weer kunnen schreeuwen :)
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_146712196
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:24 schreef UltraR het volgende:

[..]

De radicale piethaters hebben het gisteren hun politiek correcte achterban erg lastig gemaakt nog openlijk hun steun uit te spreken hoop ik.
Neuh.

Ik heb die Quinsy altijd al een eikel gevonden en mensen die naar kinderen gaan lopen schreeuwen dat de Sint niet bestaat, zijn randmongolen.

Ik blijf echter voorstander van een meer gedifferentieerd Pietenkorps.

Ik bedoel, jij bent toch ook niet plots anti-ZP omdat een ook neo-nazi's in dat kamp zitten?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146712213
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:28 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Nee, een boete van ¤220 zodat ze de volgende dag in een andere stad weer kunnen schreeuwen :)
Die 220 euro kunnen ze niet betalen joh :). Ze hebben allemaal geen werk :)
  zondag 16 november 2014 @ 16:30:14 #107
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_146712220
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Blijft die flauwe kul discussie nou doorgaan hier :'). Nederland veranderd niet, klaar! Punt uit :). In 99% van alle intochten gister waren alle pieten gewoon ZWART, zoals het hoort :)
In Scheveningen/Den Haag en Leidschendam/Voorburg waren er in ieder geval alleen maar Zwarte Pieten heb ik vernomen. Goede zaak. ^O^ (en geen trammelant overigens met anti pieten)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 16:30:18 #108
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146712223
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Los van het feit dat lang niet alle anti-pieten zwarte piet zelf racistisch noemen, de aangedragen argumenten van de pro-pieten in dit topic hebben nauwelijks een hoger niveau.

"Het is traditie" is eigenlijk het enige argument dat ik hier hoor, wat wat mij betreft gewoon bullshit is.
Het is ook traditie dat wij hier in het westen op bedden slapen ipv op de grond of in een hangmat wat is je punt?.
_____
pi_146712230
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus tradities moeten tot in den treure hetzelfde blijven, met als enige argument 'het is traditie'? Ik vind dit zelf niet sterk.

Deze traditie is een soort mixup van onze van oudsher Christelijke theocratie en ons koloniale verleden. Wat mij betreft geen van beide zaken om trots op te zijn.

[..]

Er is ook geen enkele reden om dat te handhaven.
Ik zeg niet 'want het is traditie'. Dat is namelijke eenzelfde onzinnige redenatie als 'want het is racisme'.

Ik heb aangeven waarom de zwarte kleur van Piet een wezenlijk onderdeel is van de traditie. Dan mag er van de 'het is racisme' kant een gedegen onderbouwing komen waarom het zwart van Zwarte Piet niet kan.

Degene die iets wil veranderen zal toch aan moeten tonen waarom iets veranderd moet worden wat in principe niet kapot is. If it ain't broke, don't fix it.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 16 november 2014 @ 16:30:34 #110
168739 Red_85
'echt wel'
pi_146712232
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
In de zak mee naar Spanje!.. ow wacht In het busje mee naar de bijlmerbajes!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_146712241
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:30 schreef Bayswater het volgende:

[..]

In Scheveningen/Den Haag en Leidschendam/Voorburg waren er in ieder geval alleen maar Zwarte Pieten heb ik vernomen. Goede zaak. ^O^
Dat klopt :)

Ik blijf het jammer vinden dat de nationale intocht niet daar was met anti pietjes.. die waren echt letterlijk Scheveningen uitgeslagen :)
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 16:31:14 #112
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146712246
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Die 220 euro kunnen ze niet betalen joh :). Ze hebben allemaal geen werk :)
Gewoon een compensatie vragen bij het UWV natuurlijk (incl. reiskostenvergoeding uiteraard) :Y
_____
  zondag 16 november 2014 @ 16:31:52 #113
168739 Red_85
'echt wel'
pi_146712259
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:28 schreef SuicideErrorist het volgende:

"In the 1800s, Black Pete was thought to be a devil-like creature, however his character has been softened since the turn of the 20th century to make him more child-friendly."

Da's gewoon spot on. Dat is ook de reden waarom bijv. Krampus nog zo'n beest is en je je als vrouw in bepaalde delen van Oostenrijk niet veilig waant op Sinterklaasavond (vrouwen mogen daar geslagen worden met de roe e.d. als ze na zonsondergang buiten komen).
:o
Oeew kinky! >:)

Ow.. shit da's wat anders...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 16 november 2014 @ 16:32:14 #114
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_146712274
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ik blijf het jammer vinden dat de nationale intocht niet daar was met anti pietjes.. die waren echt letterlijk Scheveningen uitgeslagen :)
Geweld prediken om een kinderfeestje :')__
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_146712276
Waar zijn trouwens die zogenaamde BN'ers met hun grote bek? Als ze echt zo geweldig anti zijn dan betalen ze toch wel al die boetes voor die mongolen die gister werden opgepakt voor demonstreren TEGEN zwarte piet? Kleine moeite toch? Of laten ze hun matties letterlijk stikken?
pi_146712297
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus tradities moeten tot in den treure hetzelfde blijven, met als enige argument 'het is traditie'? Ik vind dit zelf niet sterk.

Deze traditie is een soort mixup van onze van oudsher Christelijke theocratie en ons koloniale verleden. Wat mij betreft geen van beide zaken om trots op te zijn.
Nee, het is een mix van voornamelijk pre-christelijke elementen net zoals met Kerstmis (zie het Joelfeest) het geval is. Dat de aankleding vooral christelijk aandoet wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk christelijk is van oorsprong. Zie ook Halloween, Pasen enzovoorts.
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 16:33:12 #117
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146712300
quote:

Volgens mij is dat ook op één van onze waddeneilanden het geval, proberen ze wel stil te houden voordat er schreeuwers als Gario langskomen met "vrouwenmishandeling!".
_____
pi_146712302
quote:
2s.gif Op zondag 16 november 2014 16:32 schreef Falco het volgende:

[..]

Geweld prediken om een kinderfeestje :')__
Nee natuurlijk niet, ver buiten het zicht van de intocht hadden ze mogen demonstreren. Ik zeg op een pleintje midden in duindorp, dat was de mooiste lokatie geweest voor een tegen demonstratie :)
pi_146712304
Omdat ik het idee heb dat een hoop politiek correcten dit nog steeds niet (willen) weten. Nog maar eens het bewijs dat Zwarte Piet veranderen helemaal niet het echte doel is van de rabiate Zwarte Piethaters:

Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_146712309
quote:

Die Krampus lijkt me idd wel een gezellig figuur voor bij een kinderfeestje.

Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 16:34:03 #121
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146712334
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Waar zijn trouwens die zogenaamde BN'ers met hun grote bek? Als ze echt zo geweldig anti zijn dan betalen ze toch wel al die boetes voor die mongolen die gister werden opgepakt voor demonstreren TEGEN zwarte piet? Kleine moeite toch? Of laten ze hun matties letterlijk stikken?
Ja, nu is het niet meer "positief" voor je image om tegen te zijn want dan ben je een kinderfeestverpester :Y
_____
pi_146712342
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Dat zou pas leuk zijn geweest voor de kinderen....
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146712345
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:33 schreef LTVDK het volgende:

Volgens mij is dat ook op één van onze waddeneilanden het geval, proberen ze wel stil te houden voordat er schreeuwers als Gario langskomen met "vrouwenmishandeling!".
Ameland. Google maar eens op Sunneklaas. ;)
pi_146712350
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:33 schreef UltraR het volgende:
Omdat ik het idee heb dat een hoop politiek correcten dit nog steeds niet (willen) weten. Nog maar eens het bewijs dat Zwarte Piet veranderen helemaal niet het echte doel is van de rabiate Zwarte Piethaters:

[ afbeelding ]
Dat heb ik ook al eens eerder gezegd. Het gaat net zoals met die kut wijven uit Screbrenica.. Die nu ook geld eisen. Pleur toch een eind op :')
pi_146712355
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:33 schreef UltraR het volgende:

[ afbeelding ]
Goh, een kut artikeltje uit het AD over één enkel persoon zal wel een ' hoop politiek correcten' over de streep trekken ja :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')