Dat podium is gebouwd door de propieters.quote:Op zondag 16 november 2014 15:59 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Sowieso.. had die engnek geen podium gegeven en er was niets aan de hand geweest
En wat vind je van zijn racistische uitingen?quote:Op zondag 16 november 2014 16:00 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Gewoon iemand die terecht opkomt voor zijn groep. Je hoeft het in Nederland niet te pikken dat er van je geëist wordt dat je een racistische traditie accepteert.
Kom eens met voorbeelden, zou ik zeggen.quote:Op zondag 16 november 2014 16:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En wat vind je van zijn racistische uitingen?
Dat klopt maar niet alle elementen die nu als racistisch worden gezien hebben een oorsprong in de tijd van de Transatlantische slavenhandel of zijn überhaupt racistisch. Zie bijv. dat welbekende plaatje op de Zwarte Piet Is Racisme site waar zogenaamd alle racistische kenmerken uitgelicht worden. Het wrange is dan weer dat 90% van deze uitgelichte elementen juist heidens van oorsprong zijn.quote:Op zondag 16 november 2014 15:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Niemand heeft het hier toch over het overboord gooien van een traditieOok tradities veranderen en worden door de tijd ingehaald.
Ach jaquote:Ik ben blij dat er nu eens serieus gedicussieerd wordt door mensen die zich er wel in verdiept hebben ipv van de meerderheid hier die alleen maar op zoek is naar zijn/haar hun gelijk en van die onzinnige oneliners plaatsen zoals deze:
[..]
De Daily Mail is dan ook van hetzelfde niveau als de Telegraaf.quote:Op zondag 16 november 2014 15:57 schreef UltraR het volgende:
De Britten lijken iig pro Zwarte Piet te zijn in tegenstelling tot wat Sunny Bergman in haar politiek correcte filmpje laat zien.
Kijk maar bij de comments bij dit bericht, en dan vooral de hoogst gewaardeerde. Allemaal dat de Nederlanders niet moeten buigen voor de politiek correcte brigade.
http://www.dailymail.co.u(...)s-blacked-faces.html
Meen je dit serieusquote:Op zondag 16 november 2014 16:00 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Gewoon iemand die terecht opkomt voor zijn groep. Je hoeft het in Nederland niet te pikken dat er van je geëist wordt dat je een racistische traditie accepteert.
Dat de meerderheid voor de VVD/PvdA is, wil nog niet zeggen dat een kabinet VVD/PvdA god is voor Nederland. En toch zitten we met dat kabinet opgescheept omdat de meerderheid in een democratie beslist.quote:Op zondag 16 november 2014 15:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wie er gelijk heeft is in elk geval niet afhankelijk van het percentage mensen dat een bepaalde opvatting heeft.
Ehm... ? En hoe profiteert 'ie hiervan? Door 30.000 euro te vragen voor zijn crowdfunding? Joh, die gozer ligt volgende week kilo's coke naar binnen te snuiven.quote:Op zondag 16 november 2014 15:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk niet dat het ook maar iemand nog wat kan boeien wat die hypocriete profiteur ervan vindt
Heb het over Gario hequote:Op zondag 16 november 2014 16:03 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Ehm... ? En hoe profiteert 'ie hiervan? Door 30.000 euro te vragen voor zijn crowdfunding? Joh, die gozer ligt volgende week kilo's coke naar binnen te snuiven.
Wie niet?quote:Op zondag 16 november 2014 16:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vraagt die Quinsy Gario serieus geld voor een interview?
Hier bijvoorbeeld: http://www.joop.nl/opinie(...)zwarte_pieten_debat/quote:Op zondag 16 november 2014 16:01 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Kom eens met voorbeelden, zou ik zeggen.
Het artikel is zoals altijd correct en neutraal, daar Kan Het FOK!-nieuws een voorbeeld aan nemen. Wat mensen in de commentaren zetten doet me denken aan veel van de commentaren die je op FOK! ziet. Veel oneliners van mensen die zich er niet in verdiept hebben en hun eigen vooroordelen ventilerenquote:Op zondag 16 november 2014 15:57 schreef UltraR het volgende:
De Britten lijken iig pro Zwarte Piet te zijn in tegenstelling tot wat Sunny Bergman in haar politiek correcte filmpje laat zien.
Kijk maar bij de comments bij dit bericht, en dan vooral de hoogst gewaardeerde. Allemaal dat de Nederlanders niet moeten buigen voor de politiek correcte brigade.
http://www.dailymail.co.u(...)s-blacked-faces.html
Klopt, de meerderheid beslist. Overigens niet alles, we hebben juist een grondwet om te voorkomen dat minderheden daardoor worden geregeerd door de meerderheid.quote:Op zondag 16 november 2014 16:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat de meerderheid voor de VVD/PvdA is, wil nog niet zeggen dat een kabinet VVD/PvdA god is voor Nederland. En toch zitten we met dat kabinet opgescheept omdat de meerderheid in een democratie beslist.
Ja, ik moet echt minder snel lezen vandaagquote:Op zondag 16 november 2014 16:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Heb het over Gario hevolgens mij heb ik zelf die link naar Zwartgemaakt in de OP gepropt een aantal topics terug
Ja, anders krijg je net zo'n diepte-interview als dat ie bij PowNews gafquote:Op zondag 16 november 2014 16:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vraagt die Quinsy Gario serieus geld voor een interview?
Ook voor jou: beslissen en gelijk hebben zijn totaal verschillende dingen.quote:Op zondag 16 november 2014 15:46 schreef beantherio het volgende:
[..]
Mijn argument was: de meerderheid heeft automatisch gelijk. In een democratie (waar ik over sprak in mijn posting) is dat juist. Immers: in een stemming (en dat heb je met democratieën) krijgt die meerderheid altijd gelijk.
Als je het naar absurdistische niveaus moet trekken en afwijkt van de context waarbinnen ik het plaatste dan probeer je de discussie feitelijk te ontlopen. Ja, dan kan ik ook wel discussies "winnen".
Maakt hem in mijn ogen nog kanslozer dan ie al was.quote:Op zondag 16 november 2014 16:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja, anders krijg je net zo'n diepte-interview als dat ie bij PowNews gaf
Ik zie niet bepaald racistische kenmerken in zijn uitspraken. Dat hij toevallig spreekt over 'witte' mensen vind ik geen teken van racisme. Het zou wat anders zijn wanneer de 'witten' in de minderheid waren en op deze manier gestigmatiseerd werden, zoals nu vaak met Marokkanen het geval is.quote:Op zondag 16 november 2014 16:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hier bijvoorbeeld: http://www.joop.nl/opinie(...)zwarte_pieten_debat/
"Weer een witte held die even komt laten zien hoe zij zichzelf in het middelpunt van de misère van een ander plaatst om daarvan te kunnen profiteren."
"Er verschijnt nu een raamwerk waarbij hoogopgeleide witte mannen en vrouwen zich boven de schermutselingen plaatsen en redelijkheid van beide 'partijen' eisen. "
Grappig. Want als in het filmpje van Sunny Bergman Britten die zich er niet in verdiept hebben roepen dat Zwarte Piet racisme is, wordt opeens gezegd dat dat een neutrale blik van een buitenstaander is.quote:Op zondag 16 november 2014 16:05 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het artikel is zoals altijd correct en neutraal, daar Kan Het FOK!-nieuws een voorbeeld aan nemen. Wat mensen in de commentaren zetten doet me denken aan veel van de commentaren die je op FOK! ziet. Veel oneliners van mensen die zich er niet in verdiept hebben en hun eigen vooroordelen ventileren
Hier kunnen Nederlandse kranten nog wat van leren qua objectiviteit. Ik denk dat je het verward met de HuffPost, dat is inderdaad Telegraaf niveau.quote:Op zondag 16 november 2014 16:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De Daily Mail is dan ook van hetzelfde niveau als de Telegraaf.
Als je met uiterlijk bedoelt een andere kleur schmink dan is dat zeker wel bezwaarlijk. Omdat andere kleuren Pieten niets met de traditie te maken hebben. In alle ontstaansverhalen is Zwarte Piet opgevoerd als een zwart typetje. Je kan daar niet ineens een andere kleur van maken. Er is daar ook geen enkele reden voor.quote:Op zondag 16 november 2014 15:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Door pieten een ander uiterlijk te geven neem je in elk geval de schijn daarvan weg. Ik zie niet waarom iemand daar een bezwaar tegen zou hebben.
Hey, ben jij er ook weer? Hoe staat het met al die extreem rechtse types die volgens jou gisteren in Gouda werden opgepakt terwijl de politie later bekend maakte dat er een groep van 60 piethaters is opgepakt en een groep van 30 deels voor- en deels tegenstanders?quote:Op zondag 16 november 2014 16:01 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Kom eens met voorbeelden, zou ik zeggen.
Vergeleken bij de Daily Mail is De Telegraaf een bolwerk van linkse journalisten.quote:Op zondag 16 november 2014 16:01 schreef Xa1pt het volgende:
De Daily Mail is dan ook van hetzelfde niveau als de Telegraaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |