Dat plastic laagje voel ik bij die 3 bands eigenlijk....maar ook wel bij Oasis hoor. Zit er gewoon een beetje in bij britpopquote:Op vrijdag 21 november 2014 18:45 schreef Moody het volgende:
Suede, Blur, Pulp, allemaal beter. Bij Oasis zit er altijd een plastic laagje over de muziek naar mijn gevoel.
Nja teksten zijn wat mij betreft op hetzelfde niveau, overdreef natuurlijk wel een beetje maar dat hoort erbij als je een punt duidelijk wil maken.quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan heb je echt niet geluisterd. En dat zeg ik als Oasis-hater.
Elke zender heeft z'n eigen lijst en veel werken met voorkeuzelijsten. Stem je op andere wel?quote:Op vrijdag 21 november 2014 22:53 schreef Kerftminister het volgende:
Ben momenteel aan het bedenken of ik ga stemmen op de Top 2000 of niet, blijf het schandalig vinden dat zonder duidelijke reden de halve muziekwereld daaruit gefilterd wordt, van bijna alle artiesten ontbreken de beste nummers. Twijfel of ik het moet boycotten of juist moet stemmen om wat kwaliteit te verschaffen. wat denken jullie?
Klopt, veel schoolwerk gehad, ben bijna klaar met mijn voorselectie. Wanneer is de deadline? Hoop dat ik hem net kan halen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 23:13 schreef ranja het volgende:
Verder heb ik ook nog geen lijst van je zonder voorkeuze voor de Fok song top 100
Nog 2 wekenquote:Op vrijdag 21 november 2014 23:15 schreef Kerftminister het volgende:
Klopt, veel schoolwerk gehad, ben bijna klaar met mijn voorselectie. Wanneer is de deadline? Hoop dat ik hem net kan halen.
Ik stem niet. Veel muziek die er in hoort staat er niet in en wat er in staat hoort er absoluut niet thuis. Ouwelullenlijst voor ouwelullenpubliek.quote:Op vrijdag 21 november 2014 22:53 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nja teksten zijn wat mij betreft op hetzelfde niveau, overdreef natuurlijk wel een beetje maar dat hoort erbij als je een punt duidelijk wil maken.
Al heb ik dat Oasis album wel gelijk gerate met American Idiot volgens mij.
Ben momenteel aan het bedenken of ik ga stemmen op de Top 2000 of niet, blijf het schandalig vinden dat zonder duidelijke reden de halve muziekwereld daaruit gefilterd wordt, van bijna alle artiesten ontbreken de beste nummers. Twijfel of ik het moet boycotten of juist moet stemmen om wat kwaliteit te verschaffen. wat denken jullie?
Jup.quote:Op vrijdag 21 november 2014 23:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De top 2000 is echt de meest kansloze (pretentieuze) pauperlijst.
Sowieso boycotten die meuk.
Juist daarom is het een oudelullenlijst. Ik bedoel daar niet mee dat alle muziek er in oud is, in tegendeel: het probleem is dat alleen de meest veilige en aangename moderne muziek er in staat. Namelijk die die het Radio 2-publiek nog kan waarderen. Daarom de stortvloed aan Coldplay, Snow Patrol en Adele en allerlei soortgelijke muziek.quote:Op vrijdag 21 november 2014 23:45 schreef ranja het volgende:
Wat mij betreft gaat de top 2000 ten onder aan z'n eigen succes. Het was een prima radio 2 lijst voor radio 2 publiek, tot heel nederland zich er mee ging bemoeien en iedereen vind dat 'zijn' muziek er ook in moet. Daardoor heeft de lijst vrijwel geen eigen gezicht meer. Het heeft nog de naam van een gezellige oudelullenlijst maar ondertussen is bijna de helft van de nummers er in van deze eeuw volgens mij.
als het dan net zo gaat als bij de foklijst mag je blij zijn als er uberhaupt een lijst van 2000 samen te stellen isquote:Op vrijdag 21 november 2014 23:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat mij betreft zouden ze gewoon alle muziek toe moeten staan. Dan nog zal het een gemankeerde lijst blijven. Maar dan is het in ieder geval iets minder arbitrair.
Ja, dat is inderdaad het probleem. Je kunt het Radio 2 ook nauwelijks verwijten dat ze het zo aanpakken.quote:Op zaterdag 22 november 2014 00:05 schreef ranja het volgende:
[..]
als het dan net zo gaat als bij de foklijst mag je blij zijn als er uberhaupt een lijst van 2000 samen te stellen isdwz zonder de nummers 500 t/m 40000 met allemaal 1 punt gelijk te hebben
en wie gaat er dan nog luisteren?
Ze zijn ook de enige niet, ook met de radio 3 90s lijst, radio 6 zwarte lijst, radio 5 nostalgielijst, radio 3 albumlijst, zo'n dance zender met een lijst en volgens mij ook arrows al weet ik die niet zeker, maar iedereen gebruikt tegenwoorig een voorkeuzelijst. Misschien moet ik dat volgend jaar op Fok ook maar doenquote:Op zaterdag 22 november 2014 00:08 schreef Tchock het volgende:
Ja, dat is inderdaad het probleem. Je kunt het Radio 2 ook nauwelijks verwijten dat ze het zo aanpakken.
Maar het gigantische verschil tussen al die lijsten en de Top 2000 is dat het genrelijsten zijn. De Radio 5 nostalgielijst zal geen moment doen alsof ze een verzameling van de beste muziek ooit gemaakt opstellen. De Top 2000 doet niets anders.quote:Op zaterdag 22 november 2014 00:16 schreef ranja het volgende:
[..]
Ze zijn ook de enige niet, ook met de radio 3 90s lijst, radio 6 zwarte lijst, radio 5 nostalgielijst, radio 3 albumlijst, zo'n dance zender met een lijst en volgens mij ook arrows al weet ik die niet zeker, maar iedereen gebruikt tegenwoorig een voorkeuzelijst. Misschien moet ik dat volgend jaar op Fok ook maar doen
Zal die van mij insturen binnenkort. Leuk.quote:Op zaterdag 22 november 2014 00:30 schreef ranja het volgende:
Maar goed, ik ben dus nog wel benieuwd naar de zonder-voorkeuze lijsten in het daarvoor bedoelde topic
Een keer per jaar een paar nummers die normaal niet op de radio komen moet toch wel op te brengen zijn voor de vaste luisteraars. Zeker als het een programma is op een publieke radiozender en 6 dagen in beslag neemt. Er zullen ook mensen zijn die het daardoor juist toffer vinden.quote:Op zaterdag 22 november 2014 00:05 schreef ranja het volgende:
[..]
als het dan net zo gaat als bij de foklijst mag je blij zijn als er uberhaupt een lijst van 2000 samen te stellen isdwz zonder de nummers 500 t/m 40000 met allemaal 1 punt gelijk te hebben
en wie gaat er dan nog luisteren? of het moet zijn dat daardoor de lijst zo oninteressant wordt voor heel nederland dat alleen de oorspronkelijke doelgroep blijft
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |