ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Op vrijdag 14 november 2014 18:51 schreef James1988 het volgende: Vandaag eens de proef op de som genomen: om 15:57 ben ik uit Den Haag Centraal vertrokken richting 's-Hertogenbosch via Utrecht. Tijdens deze reis reisde ik gratis op mijn Dal Vrij, want netjes voor de spits ingecheckt. In Den Bosch heb ik om 17:45 uitgecheckt bij paaltje A, en ongeveer 5 seconden later ingecheckt bij paaltje B. Tot mijn lichte verbazing toonde het paaltje: "Dal Vrij 2e klas, Vol tarief".
De binnen-35-minuten-overstappen-levert-je-doorgaande-kilometers-op-regeling geldt dus niet (meer) bij Dal Vrij
Bij wisselen van kortingstarief heeft dit nooit gegolden.
Bij wisselen van kortingstarief heeft dit nooit gegolden.
Een tijd geleden deed ik hetzelfde om 16:00 en toen kon ik wel gewoon gratis verder reizen. Maar ik heb inmiddels begrepen dat de spits pas om 16:05 ingaat.
Een tijd geleden deed ik hetzelfde om 16:00 en toen kon ik wel gewoon gratis verder reizen. Maar ik heb inmiddels begrepen dat de spits pas om 16:05 ingaat.
Ja, er is een marge van vijf minuten in het voordeel van de klant. Had je het om 16:05 gedaan, dan was het ook niet gelukt.
Oh? Ik dacht dat die marge alleen de andere kant op geldt. Dat je om 8:55 al kan inchecken om een trein die stipt om 9:00 vertrekt te kunnen halen en met korting met die trein te kunnen reizen, maar omgekeerd niet.
Oh? Ik dacht dat die marge alleen de andere kant op geldt. Dat je om 8:55 al kan inchecken om een trein die stipt om 9:00 vertrekt te kunnen halen en met korting met die trein te kunnen reizen, maar omgekeerd niet.
Maar dat heb ik dus fout?
Ja, inchecken met korting kan aan het begin van de ochtendspits tot 6:35 en aan het begin van de avondspits tot 16:05.
Op zaterdag 15 november 2014 21:25 schreef James1988 het volgende: Ik ook, maar dat dat niemand in zien. Daar heeft Descheemaecker wel voor gezorgd met zijn persconferentie.
Ja dat is waar! Maar het zou mij niet verbazen als Ansaldo die dingen helemaal opknapt en het dan nog een keer probeert!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
The summer is magic! Nobody on the road, nobody on the beach. I feel it in the air, the summer is out of reach. "Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
Heeft Hitachi nieuwe prullenbakken nodig op het hoofdkantoor soms?
Nee, maar wel productiecapaciteit en mensen met ervaring met het leveren van rollend materieel aan de Europese markt. Met de overname van AB krijgen ze beide in één keer, al zullen ze veel werk moeten verzetten om de kwaliteit van het geleverde werk op een hoger niveau te tillen.
Nee, maar wel productiecapaciteit en mensen met ervaring met het leveren van rollend materieel aan de Europese markt. Met de overname van AB krijgen ze beide in één keer, al zullen ze veel werk moeten verzetten om de kwaliteit van het geleverde werk op een hoger niveau te tillen.
Ja wat is dit voor onzin dan. "Ervaring met het leveren van rollend materieel aan de europese markt". Is dat zo anders dan leveren aan een andere markt ja? Vervoerders in andere markten stellen gewoon geen eisen aan hun product, is dat het? Nee dan zou ik ook ansaldo-opblaaspop overnemen ja.
Ik vind die stuurstandrijtuigen van die oude dubbeldekkers toch vreemd genoeg wel een cool minimalistisch ontwerp hebben Die oude Belgische dubbeldekkers hebben een vergelijkbare snuit. Waarom is DDM en DDAR (deels) eigenlijk zo vroeg buiten dienst gesteld? In 2010 en 2013 was dat toch pas 25 respectievelijk 20 jaar oud?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2014 00:47:02 ]
Ja wat is dit voor onzin dan. "Ervaring met het leveren van rollend materieel aan de europese markt". Is dat zo anders dan leveren aan een andere markt ja? Vervoerders in andere markten stellen gewoon geen eisen aan hun product, is dat het? Nee dan zou ik ook ansaldo-opblaaspop overnemen ja.
De Technical Specifications for Interoperability (TSI) die de Europese Unie voorschrijft aan al haar lidstaten zijn behoorlijk uitgebreid, er zullen de nodige afwijkingen zijn van wat men gewend is in Azië en de Amerikaanse markt.
Door AB over te nemen heeft men in één klap beschikking over engineers die al eens treinen hebben ontworpen volgens die normen en eisen, en ze krijgen ook meteen de beschikking over een berg handjes om de boel in elkaar te MacGyveren.
Op zondag 16 november 2014 00:47 schreef James1988 het volgende: Door AB over te nemen heeft men in één klap beschikking over engineers die al eens treinen hebben ontworpen volgens die normen en eisen,
Maar het is wel zo, uit het V250-rapport blijkt dat het technisch ontwerp op zich prima in elkaar steekt, wat ook het geval was bij bijvoorbeeld de IC4-treinen van DSB. Er was her en der wel ruimte voor verbetering in het ontwerp, maar de basis klopte.
Maar het is wel zo, uit het V250-rapport blijkt dat het technisch ontwerp op zich prima in elkaar steekt, wat ook het geval was bij bijvoorbeeld de IC4-treinen van DSB. Er was her en der wel ruimte voor verbetering in het ontwerp, maar de basis klopte.
Ja, als je het praktijkgedeelte voor het gemak even overslaat.
Verassend genoeg met een Usain Bolt'je de overstap van de met vijftien minuten vertraagde sprinter vanuit Amsterdam Centraal op de sprinter naar Dordrecht op Rotterdam Centraal nog kunnen halen. Enkel doordat deze +2 had. Wat een gepruts .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
DDM1 is geen kleine serie... Probleem was dat het materieel hoognodig toe is aan een grote revisie. De locs al helemaal (1800), terwijl het leek alsof er geen werk meer voor de treinen was. Dat is inmiddels al een paar keer achterhaald, daarom hebben ze een stel 1700'en omgebouwd om met DDM1 te kunnen rijden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
De Technical Specifications for Interoperability (TSI) die de Europese Unie voorschrijft aan al haar lidstaten zijn behoorlijk uitgebreid, er zullen de nodige afwijkingen zijn van wat men gewend is in Azië en de Amerikaanse markt.
Heb je ze weleens gelezen?!
Op zondag 16 november 2014 00:13 schreef Doc__Zenith het volgende: Kunnen ze die niet geheel gelijktrekken met de nieuwe, DDZ? Rooie bankjes, een panda, omgenummerde 1600 of 1700: ik heb het nooit begrepen.
De Panda heeft al groene bankjes.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Het perron is 272 meter, maar er komt nooit meer dan 10 bakken SLT (170m). Tel daarbij op dat de ingang op ongeveer een kwart van het perron zit, en op de eerste 100m van de foto komt zelden iemand.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Aangetekende brief van de PKP (poolse treinmaatschappij, vergelijkbaar met NS)
Roept u maar, volgens mij krijg ik geld terug en moet ik mijn bankgegevens mailen naar het bijgevoegde email-adres?
In antwoord op de claim die we ontvangen hebben inzake vertraging van <<trein>> op <<datum>> berichten we dat u 50 % van de ritprijs terugkrijgt, te weten 29,27 Euro.
Je moet iets invullen (als er geen formulier bij zat kan "uzupelnienie" ook wijzen op het voltooien (vervullen) van een procedure, middels insturen van bankgegevens) en naar dat adres mailen idd, en ze vragen om je bankgegevens.
En ze verontschuldigen zich voor de ontstane situatie en de grote overlast voor de reiziger.
EN bij correspondentie dat BFJORJW-nummer vermelden.
Treinverkeer in het hele land platleggen, Gouda isoleren, Sinterklaas in een bunker zetten, alle Zwarte Pieten ook, anders is na 5 december iedereen geīnfecteerd en twee weken later iedereen ķf dood ķf een zombie.
Wel een interessant verhaal trouwens, want wat er staat is dat je compensatie krijgt voor een gemiste trein Warszawa - Krakķw als gevolg van een vertraagde EuroNight vanuit Duitsland. Dat heet "verantwoordelijkheid nemen".
Wat dat betreft is dit natuurlijk niet waar
quote:
Op zondag 16 november 2014 12:48 schreef bork het volgende: Aangetekende brief van de PKP (poolse treinmaatschappij, vergelijkbaar met NS)
Op zondag 16 november 2014 13:38 schreef Dr_Flash het volgende: Wel een interessant verhaal trouwens, want wat er staat is dat je compensatie krijgt voor een gemiste trein Warszawa - Krakķw als gevolg van een vertraagde EuroNight vanuit Duitsland. Dat heet "verantwoordelijkheid nemen".
Wat dat betreft is dit natuurlijk niet waar
[..]
Ja, zoiets dacht ik dus, ik heb nog niks van die betreffende nachttrein gehoord, kaartjes gekocht bij de DB en dus formulier opgestuurd. DB-brief gekregen dat ze het hadden door gestuurd naar de vervoerder verantwoordelijk voor de betreffende rit, een Tsjechisch bedrijf nog niks van gehoord
Op zondag 16 november 2014 13:45 schreef bork het volgende: DB-brief gekregen dat ze het hadden door gestuurd naar de vervoerder verantwoordelijk voor de betreffende rit,
Dat blijkt.
Zarzad Kolei Niemieckich is letterlijk "Organisatie van Duitse Spoorwegen" i.e. DB.
Er staat alleen een fout in, eigenlijk 2. Wanneer heb je die reis gemaakt? Was dat in september? Ja he?
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 16-11-2014 14:03:12 ]
Zarzad Kolei Niemieckich is letterlijk "Organisatie van Duitse Spoorwegen" i.e. DB.
Er staat alleen een fout in, eigenlijk 2. Wanneer heb je die reis gemaakt? Was dat in september? Ja he?
mmmm, dat is dus netjes maar van EN447 nog niks gehoord, in de herfstvakantie van midden 2013 waren we weg. De trein die we hadden was een een budgettrein TLK en de gemiste een EXpress misschien verklaart dat het verschil?
mmmm, dat is dus netjes maar van EN447 nog niks gehoord, in de herfstvakantie van midden 2013 waren we weg. De trein die we hadden was een een budgettrein TLK en de gemiste een EXpress misschien verklaart dat het verschil?
Oh, dat kan ook. Dan staan er nog steeds 2 fouten in
De dagtekening van die brief is 30 oktober 2014 PKP heeft claim van DB ontvangen op 1 oktober 2014 EN 447 had vertraging op 20/21 oktober 2014 2013 dus Trein Wwa - Kkow gemist op 21 oktober 2014 2013 dus.
Je moet er meerdere keren mee inchecken als je met meerdere vervoerders reist. Het zal ook moeten kunnen als je bij overstappen poortjes tegenkomt.
Aanvulling van NS.nl:
quote:
Als ik door een gesloten poortje ga met een eenmalige chipkaart en ik wil er nog even uit voordat ik met de trein reis, kan dat dan? Is mijn eenmalige chipkaart dan nog geldig?
Ja, de producten die een dag geldig zijn, zoals een dagkaart bijvoorbeeld en maar ook enkele reizen en retour openen de poort dan nog. Uitzondering hierop is het van AnaarBeter kaartje, hier kunt u maar 1x mee in en 1x mee uit checken.
Die roodjassen moeten nou echt eens oprotten met dat reizigersonderzoek. We hebben onze privacy opgegeven zodat de ns weet wie er wanneer waar in de trein zit
Op zondag 16 november 2014 14:51 schreef Yreal het volgende: Die roodjassen moeten nou echt eens oprotten met dat reizigersonderzoek. We hebben onze privacy opgegeven zodat de ns weet wie er wanneer waar in de trein zit
En vervolgens geen ene tiefes doet met die info, anders dan aan adverteerders verkopen
Oh, dat kan ook. Dan staan er nog steeds 2 fouten in
De dagtekening van die brief is 30 oktober 2014 PKP heeft claim van DB ontvangen op 1 oktober 2014 EN 447 had vertraging op 20/21 oktober 2014 2013 dus Trein Wwa - Kkow gemist op 21 oktober 2014 2013 dus.
Ha, goed gezien, had ik dus gewoon over heen gelezen Maar waarom het nu per se helemaal in het Pools moet
Even een vraagje, ik las vanochtend een artikeltje waarin beweert wordt dat er met vier minuten verschil met TGV's over de HSL Parijs - Lyon wordt gereden maar in Hafas kom ik niet verder dan 40/20 dienstregelingen.. Iemand?
Lijkt inderdaad wel te kloppen: De Departure Table van Paris Gare de Lyon laat voor morgen tussen 16:37 en 16:49 4 treinen zien die 4 minuten na elkaar vertrekken. Allemaal TGV's die wel de HSL op gaan en gelijk 2-3 uur non-stop onderweg zijn. Zonder tussenstops naar Avignon, Grenoble en Valence. En dan zijn de treinen die via Marne La Vallee rijden nog niet meegerekend. Ze gaan dus niet iedere 4 minuten naar dezelfde bestemming, maar ze moeten wel allemaal die ene HSL over.
AnsaldoDucttape door de bocht En dat terwijl een miljard Chinezen nog niet eens stromend water, riolering of een verharde weg voor de deur hebben. Kutland.
Op zondag 16 november 2014 17:52 schreef Dr_Flash het volgende: AnsaldoDucttape door de bocht En dat terwijl een miljard Chinezen nog niet eens stromend water, riolering of een verharde weg voor de deur hebben. Kutland.
De gemiddelde Chinese hogesnelheidsreiziger heeft een inkomen van ongeveer 600 euro per maand.
Het nemen van een EIC in Polen is bijna een morele verplichting in Polen voor wat het extra kost. Veel comfort en het kost geen drol
Rij ik vanmiddag over de A7, vanaf Friesland weer retour huis. Denk ik zo rond Wognum: Daar staat iets goed in de fik. Paar tellen later zie ik het stoomtrammetje rijden richting Medemblik Ze deden iig hun best om de stoom te produceren
Westfalenbahn verdwijnt per DRGL2018 uit Bentheim. Keolis heeft het Teutoburger-Wald Netz gewonnen van december 2017 t/m december 2032., waaronder ook Hengelo - Bad Bentheim - Bielefeld valt. Per DRGL2018 zal deze verbinding van- en naar Nederland rijden, en zal deze verbinding onder de naam Eurobahn rijden.
De Flirt-treinstellen van de Westfalenbahn blijven rijden, daar deze van Alpha Trains zijn, en worden ter zijner tijd overgedragen aan Eurobahn. Keolis bestelt ook extra treinstellen, mede voor de verbinding met Hengelo. Overdag is de trefkans op controle 50%, en vanaf 19u moet dit 100% zijn.
"Hoe de bal op het spoor terecht kon komen, is nog niet bekend. "
Dat iemand het in z'n hoofd haalt om het spoor te betreden om een bal te halen... Was dat ding je dan zoveel waard? Stond de handtekening van Messi erop ofzo?
Eind januari wil ik met een kennis naar de HSB en omgeving voor 3 of 4 dagen. Niet persé voor de foto's, maar ook voor een rondje treinen. Op vrijdag heen, en zondag terug. Dat we binnen Duitsland met Regionalverkehr reizen, is totaal geen probleem. Overnachting in Magdeburg. Is het dan het makkelijkste om via Bentheim te reizen, in Rheine de RE naar Braunschweig te pakken, en dan RB naar Magdeburg, komende uit Dordrecht? Terugreis pakken we mogelijk de snellere optie met Fernverkehr via een andere grensovergang.
Ik denk dat dat het makkelijkste is, maar misschien heeft een ander betere ideeën? En ja, het is sowieso niet het makkelijkste, want dat is het Fernverkehr uiteraard.
Haha, dat kan ook ja Maarja, we houden wel van een uitdaging, en wat rondtouren met Regionalverkehr is ook wel geinig. Even via de wat kleinere lijntjes eventueel als er nog wat tijd overblijft.
Op zondag 16 november 2014 22:04 schreef Dr_Flash het volgende: Nee het makkelijkste EN het goedkoopste is liften. Moet je wel een lekker wijf mee nemen natuurlijk anders stopt er niemand.
Tenzij je een Hells Angel bent, dan is een aquarium beter.
Op zondag 16 november 2014 21:54 schreef greavy het volgende: Eind januari wil ik met een kennis naar de HSB en omgeving voor 3 of 4 dagen. Niet persé voor de foto's, maar ook voor een rondje treinen. Op vrijdag heen, en zondag terug. Dat we binnen Duitsland met Regionalverkehr reizen, is totaal geen probleem. Overnachting in Magdeburg. Is het dan het makkelijkste om via Bentheim te reizen, in Rheine de RE naar Braunschweig te pakken, en dan RB naar Magdeburg, komende uit Dordrecht? Terugreis pakken we mogelijk de snellere optie met Fernverkehr via een andere grensovergang.
Pimpel naar Hannover en RE/RB Hildesheim - Salzgitter - Goslar - Bad Harzburg zou wel mijn aanvliegroute zijn op zich, maar okee Laat lekker doen, greavy weet het vaak minstens zo goed als ieder ander hier. Beetje onzinnig dus om advies te komen vragen
Op zondag 16 november 2014 22:04 schreef Dr_Flash het volgende: Nee het makkelijkste EN het goedkoopste is liften. Moet je wel een lekker wijf mee nemen natuurlijk anders stopt er niemand.
Vanaf Rheine met Nahverkehr komt volgens de Duitse planner neer op 58 minuten wachten in Rheine en 57 minuten wachten in Hannover.
Als je zo nodig met Nahverkehr wil, schijnt via Venlo/Minden/Hannover sneller te zijn.
Edit: Alhoewel je dan weer een 5-minuten-overstap in Minden hebt, wat ook wel eens langer wachten kan beteken als je weet hoe vaak de treinen op de Ruhrgebied-hoofdroute vertraagd zijn.
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2014 23:23:43 ]
Op zondag 16 november 2014 23:21 schreef Igen het volgende: Vanaf Rheine met Nahverkehr komt volgens de Duitse planner neer op 58 minuten wachten in Rheine en 57 minuten wachten in Hannover.
Als je zo nodig met Nahverkehr wil, schijnt via Venlo/Minden/Hannover sneller te zijn.
Edit: Alhoewel je dan weer een 5-minuten-overstap in Minden hebt, wat ook wel eens langer wachten kan beteken als je weet hoe vaak de treinen op de Ruhrgebied-hoofdroute zijn.
Helaas niet mee maar die waren daar genoeg. En kaalkopjes ook. Op het station als welkomstcomité. Had ik als 21 jarige nog nooit meegemaakt en was een ietwat vreemde ervaring.
Helaas niet mee maar die waren daar genoeg. En kaalkopjes ook. Op het station als welkomstcomité. Had ik als 21 jarige nog nooit meegemaakt en was een ietwat vreemde ervaring.
Oh zo heb ik ook nog wel een bizar verhaal Maar dat is buiten de scope van dit topic
Ik heb gisteren tussen de deuren gezeten, nee niet de Metrodeuren, maar de Perrondeuren _en_ de Metro deuren tegelijk. en die perrondeuren, die kennen geen Genade. Dat zijn natuurlijk zware glazen platen die opzij geschoven moeten worden. (Automatische Metro lijn 1)
Ben wel genezen nu van het na het geluidssignaal instappen
Op zondag 16 november 2014 23:21 schreef Igen het volgende: Vanaf Rheine met Nahverkehr komt volgens de Duitse planner neer op 58 minuten wachten in Rheine en 57 minuten wachten in Hannover.
Edit: Alhoewel je dan weer een 5-minuten-overstap in Minden hebt, wat ook wel eens langer wachten kan beteken als je weet hoe vaak de treinen op de Ruhrgebied-hoofdroute vertraagd zijn.
Ik begin er niet eens aan, uit mijn hoofd zou ik denken, via Munster misschien? Naar Rheine heb je altijd een Fernbahnverbinding nodig a minimaal 10,30 euro (BC25) voor 18, 70 meer zit je comfortabel in Magdeburg.
Op zondag 16 november 2014 23:18 schreef Dr_Flash het volgende: Pimpel naar Hannover en RE/RB Hildesheim - Salzgitter - Goslar - Bad Harzburg zou wel mijn aanvliegroute zijn op zich, maar okee Laat lekker doen, greavy weet het vaak minstens zo goed als ieder ander hier. Beetje onzinnig dus om advies te komen vragen
Hmmm, via Goslar/Bad Harzburg (straks wel met Lint) is misschien wel zo leuk ja. Overstappen in Goslar is wel het makkelijkste, maar via Bad Harzburg scheelt niet eens superveel tijd.
Op maandag 17 november 2014 09:22 schreef DeaDLocK2K het volgende: 5 minuten vertraging bij vertrek uit Zwolle vanwege een..... defecte 1700! Begint wekelijkse kost te worden
Nee die trein (gezien het tijdstip zul je IC Roosendaal van 9:19 bedoelen) vertrok te laat omdat het de bovenleiding bij Harderwijk kapot was en daardoor veel mensen via Deventer reisden. De woorden van de conducteur of machinist: 'ja deze trein is eigenlijk te vol, ik heb het liefst dat alle mensen zonder haast uitstappen"
Nou meneer ik heb het liefst dat u de vinkentering krijg en gewoon volgas gaat rijden.
Gooi de IC Harderwijk er uit en laat dat materiaal meerijden naar Deventer. Weet niet wat daar rijdt, vermoedelijk meer dan 7* ICRm
Volgens mij niet, Fles is als ik het me goed herinner meestal een stuk eerder onderweg dan ik. Maar vandaag zou het wel eens kunnen gebeuren dat we elkaar ergens tussen Den Haag HS en Centraal kruisen
Men gaat de spoorlijn Luxemburg - Kleinbettingen opnieuw elektrificeren. De voornaamste reden is de slechte staat van de omschakelinstallatie op Luxemburg station. Er komt een spanningssluis net ten westen van Kleinbettingen tussen 3kV en 25kV, waardoor NMBS verplicht wordt ook deze diensten van- en naar Luxemburg met 25kV-materieel te rijden. Tussen Luxemburg en Kleinbettingen moet dan ook rechts gereden worden, en zal het Belgische links rijden geheel verdwijnen binnen Luxemburg. In september 2016 moeten deze werkzaamheden afgerond zijn, en kosten zo'n 42 miljoen euro voor invoer ETCS en 60,8 miljoen voor herelektrificatie.
Ter zijner tijd wil ook de NMBS de spoorlijn tussen Kleinbettingen en Namen naar 25kV omschakelen, zodat er een spanningssluis net ten zuiden van Namen kan komen, dit vanwege het heuvelachtige traject en het extra beschikbaar gekomen materieel voor 25kV. Deze spoorlijn wordt momenteel al opnieuw geëlektrificeerd, maar wordt enkel voorbereid op 25kV, maar 3kV blijft nog in dienst daar.
Nee die trein (gezien het tijdstip zul je IC Roosendaal van 9:19 bedoelen) vertrok te laat omdat het de bovenleiding bij Harderwijk kapot was en daardoor veel mensen via Deventer reisden.
Nee, trein van 8:19 en de omroep in de trein was 'we hebben problemen met het opbouwen van de locomotief'. Allemaal verbaasde reizigers natuurlijk.
Op maandag 17 november 2014 10:51 schreef greavy het volgende: De blauwe lamp. Lamp brand niet, vlag hangt wel. Machinist moet daar bij de lamp stoppen.
Ik zie een rode lamp branden? Wat zou nog meer moeten branden en wat zou dat dan betekenen?
Binnenkort vertrekt u met de trein naar Parijs. Heeft u er zin in? In deze e-mail helpen we uw vertrek voor te bereiden. Met onderstaande checklist vergeet u niets
Ja was het maar zo'n feest.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Groot voordeel is de prijs (50 euro) en dat ie echt vol in het centrum stopt.
En beenruimte, en engelssprekende chauffeurs, en wifi, en een stopcontact, en een over het algemeen netter publiek dat de low cost bussen dan de andere maatschappijnen..
Is er al een low cost bus topic ergens? er zijn nu best veel spelers...
wat een knuppel zeg. Is niet voor het eerst dat het daar gebeurt. Als er ruimte is dan zou het wel een overweg voor een portaal zijn, dan heb je minder kans dat het weer fout gaat.
En beenruimte, en engelssprekende chauffeurs, en wifi, en een stopcontact, en een over het algemeen netter publiek dat de low cost bussen dan de andere maatschappijnen..
Het is een tamelijk luxe voor de kosten die je hebt inderdaad.
Zeker in Duitsland ook ja. Ben daar nu ook een paar keer met de bus geweest. Als je kort van te voren boekt kost het maar 1/3 van de prijs van een treinkaartje, en dan krijg je idd een stopcontact bij elke stoel, en gratis wifi.
Duurt wel wat langer, en je hebt alleen wat kleine snacks ipv. een fatsoenlijk bordbistro zoals in de trein.
Zeker in Duitsland ook ja. Ben daar nu ook een paar keer met de bus geweest. Als je kort van te voren boekt kost het maar 1/3 van de prijs van een treinkaartje, en dan krijg je idd een stopcontact bij elke stoel, en gratis wifi.
Duurt wel wat langer, en je hebt alleen wat kleine snacks ipv. een fatsoenlijk bordbistro zoals in de trein.
Die bordbistro ligt er toch al vaak uit... In duitsland heb je Flixbus en MeinFernbus...
Flixbus heeft een introductietarief. 1 euro voor utrecht berlijn
Die bordbistro ligt er toch al vaak uit... In duitsland heb je Flixbus en MeinFernbus...
Flixbus heeft een introductietarief. 1 euro voor utrecht berlijn
Flixbus is alleen vanaf Amsterdam en Groningen. MeinFernBus gaat vanaf Arnhem, dus voor mij beter. Anders moet ik eerst naar Amsterdam toe vanaf Arnhem met de trein om daar de bus naar Duitsland te pakken
1 keer gedaan, toen reden we een slagboom van een of andere brug aan godbonken, en men stond in het gangpad, vanwege een of ander oerwoud festival op een waddeneiland.
1 keer gedaan, toen reden we een slagboom van een of andere brug aan godbonken, en men stond in het gangpad, vanwege een of ander oerwoud festival op een waddeneiland.
Ik kan mij eigenlijk in de Overijssel alleen het ongeval in Borne herinneren van vorig jaar en hier in Enschede een aantal jaar geleden aan de Duitse kant van het station, verder zal het over heel Nederland verspreid misschien een enkele keer zijn zoals Ziggy ook al zegt.
Op maandag 17 november 2014 17:20 schreef boriq het volgende: Ik kan mij eigenlijk in de Overijssel alleen het ongeval in Borne herinneren van vorig jaar en hier in Enschede een aantal jaar geleden aan de Duitse kant van het station, verder zal het over heel Nederland verspreid misschien een enkele keer zijn zoals Ziggy ook al zegt.
Vorig jaar (of twee jaar terug) gebeurde het vaker. Dit jaar heb ik alleen Borne gehoord.
Daarvoor was het op Apeldoorn-Amersfoort, Utrecht-Den Bosch, Eindhoven-Weert en bij Nijkerk nog wel eens raak.
Dat tussen Leeuwarden en Sneek had ik geloof ik al eens genoemd hier. Met name voor de reizigers die verder dan Sneek moeten is het een verbetering, omdat de achterlijk lange wachttijd in Sneek vervalt en bovendien verbeteren de aansluitingen in Leeuwarden.
De middelen voor het RMCA-projecten Snellere wissels Dronrijp en Franeker en Snelheidsverhoging Mantgum (¤ 3,5 miljoen) worden beschikbaar gesteld ten behoeve van de infrastructurele maatregelen voor de kwartierdienst Stavoren/Sneek-Leeuwarden v.v.
Wat hebben snellere wissels in Dronrijp en Franeker te maken met een frequentieverhoging Leeuwarden-Sneek? Die stations liggen toch aan de lijn naar Harlingen, of ben ik gek?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wat hebben snellere wissels in Dronrijp en Franeker te maken met een frequentieverhoging Leeuwarden-Sneek? Die stations liggen toch aan de lijn naar Harlingen, of ben ik gek?
klopt. Op Leeuwarden - Harlingen Haven is het de bedoeling om een klokvaste dienstregeling te gaan rijden in plaats van de scheve dienstregeling van nu.
Er gaat dan altijd gekruist worden in Franeker denk ik? Anders sta je wel heel lang stil in Harlingen Haven als je in Dronrijp en Harlingen gaat kruisen. Je krijgt met kruisen in Franeker wel een kering van 31 minuten in Leeuwarden, maar dat is misschien met keren op de dienst naar Sneek wel op te lossen?
kruisen in Dronrijp en Harlingen kost een stel extra en dat is nu net niet wat Arriva wil natuurlijk
Snellere wissels leveren op het traject al gauw per rit ongeveer anderhalve minuut op, dus idealiter kruis je een klein eindje buiten Dronrijp richting Franeker. Als je echter Leeuwarden een klein beetje verbouwt en parallel in- en uitrijden voor de Harlinger en de Stavorener mogelijk maakt, dan komt kruisen rond Franeker wel dichterbij.
Snellere wissels leveren op het traject al gauw per rit ongeveer anderhalve minuut op, dus idealiter kruis je een klein eindje buiten Dronrijp richting Franeker. Als je echter Leeuwarden een klein beetje verbouwt en parallel in- en uitrijden voor de Harlinger en de Stavorener mogelijk maakt, dan komt kruisen rond Franeker wel dichterbij.
Als de Stavorener gewoon weer van 3 vertrekt, kan de Harlinger er tegelijk via 19 uit. Mikken we NS gewoon op 2, 4 en 5a.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Update vrachtwagen Ermelo: treinverkeer weer opgestart 17 nov. 2014 / Nieuwsbericht Weer treinverkeer tussen Nunspeet en Putten
Het treinverkeer tussen Nunspeet en Putten is vanochtend weer opgestart. Dat is eerder dan aanvankelijk gepland. Monteurs hebben vannacht hard doorgewerkt om de schade zo snel als mogelijk te herstellen en dat is gelukt. Een vrachtwagen veroorzaakte gisteren een flinke ravage aan een overweg bij Ermelo.
Grote schade
Op de overweg aan de Oude Telgterweg heeft een vrachtwagen gisterenochtend de bovenleiding kapot getrokken. Hierbij raakte de bovenleiding boven twee sporen los en was een overwegboom kapot gereden. Reizigers uit de trein die stil kwam te staan werden door de incidentenbestrijding van ProRail en de brandweer geëvacueerd en opgevangen in de nabije brandweerkazerne. Vervolgens is de vrachtwagen in samenwerking met de brandweer van de overweg gehaald. Er was gedurende de dag geen treinverkeer mogelijk tussen Nunspeet en Putten. Compleet vernieuwd
Monteurs hebben gisteren en vannacht hard gewerkt om de schade te herstellen. Over een lengte van honderden meters is de bovenleiding compleet vernieuwd. Dat is een precies werkje omdat alles op de juiste hoogte en strak moet hangen. Vanochtend bleek dat het geval en kon het treinverkeer eerder dan verwacht weer volledig worden opgestart.
Op dinsdag 18 november 2014 09:27 schreef James1988 het volgende: Die rijtuigen zijn van binnen ook wel mooi. Ze deden mij nog het meeste denken aan een dubbeldeksuitvoering van gemoderniseerde pimpelrijtuigen.
geen bistro toch?
Net als bij de NS vroeger moet er een hoop geld bij wanneer een trein een voorziening zoals restaurant of bistro heeft. Bij de DB is het nog taboe om het weglaten van de voorziening te bespreken maar in de praktijk ervaar je en zie je nu dus ook dat die service minder wordt. Op deze IC's komt een automaat dacht ik.
Net als bij de NS vroeger moet er een hoop geld bij wanneer een trein een voorziening zoals restaurant of bistro heeft. Bij de DB is het nog taboe om het weglaten van de voorziening te bespreken maar in de praktijk ervaar je en zie je nu dus ook dat die service minder wordt. Op deze IC's komt een automaat dacht ik.
IC's waren tot nu toe een premiumproduct met toeslag. Dan verwacht je ook meer. Nou is het wel zo dat deze IC's bijv. ook op Bremen - Norddeich met een stoptreinkaartje gebruikt zullen mogen worden.
Aan de andere kant: op deze manier wordt het onderscheid met de Fernbus wel steeds kleiner. De traditionele trein is niet alleen sneller maar ook comfortabeler, met ruime zitplaatsen, deels afgesloten compartimenten en een bordbistro. Met de dubbeldek-IC wordt op elk van die punten beknibbeld - zelfs snelheid. Wat rechtvaardigt dan nog een al gauw 3x zo hoge ticketprijs?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2014 10:39:53 ]
Als de Stavorener gewoon weer van 3 vertrekt, kan de Harlinger er tegelijk via 19 uit. Mikken we NS gewoon op 2, 4 en 5a.
Zou kunnen, alleen ik bedacht me later dat je het ook wel gewoon via de sporen 1 en 2 af kunt. Je hebt spoor 19 en 23 voor de uitrijders en de inrijder vanuit Harlingen. Kun je ondertussen de trein uit Sneek via de 24 binnen laten komen. Het vereist slechts een ding en dat is een wissel van het Harlinger spoor naar het Sneker spoor ergens op de Schenkenschans. Anders krijg je die vierde trein er niet tussendoor gefietst.
Verder is keren van de treinen uit Sneek en Harlingen op elkaar uiteindelijk toch handig om het regelmatige halfuurpatroon op de Harlinger voor elkaar te krijgen.
Waar win je dan de benodigde minuten om dat patroon voor elkaar te krijgen? Niet allemaal op de lijn naar Harlingen natuurlijk, maar elders. De aanpak van Herfte zorgt ervoor dat de NS later kan vertrekken en eerder aan kan komen. Daarnaast wordt Leeuwarden - Groningen aangepakt wat ook tijdwinst op gaat leveren, waardoor de aansluitingen behouden blijven en de Harlinger in een normaler patroon kan rijden.
IC's waren tot nu toe een premiumproduct met toeslag. Dan verwacht je ook meer. Nou is het wel zo dat deze IC's bijv. ook op Bremen - Norddeich met een stoptreinkaartje gebruikt zullen mogen worden.
Aan de andere kant: op deze manier wordt het onderscheid met de Fernbus wel steeds kleiner. De traditionele trein is niet alleen sneller maar ook comfortabeler, met ruime zitplaatsen, deels afgesloten compartimenten en een bordbistro. Met de dubbeldek-IC wordt op elk van die punten beknibbeld - zelfs snelheid. Wat rechtvaardigt dan nog een al gauw 3x zo hoge ticketprijs?
Ik kan deze vraag zo inkoppen, ik vind het persoonlijk ook erg jammer dat het allemaal minder wordt maar dat komt allemaal uit de pen van de heren/dames van het DB hoofdkantoor. Niks dus meer op de reistijd na (en het aantal stops). O, en je rijpad heeft voorrang op Nahverkehr en ook nog zitplaatsreservering
Ik kan deze vraag zo inkoppen, ik vind het persoonlijk ook erg jammer dat het allemaal minder wordt maar dat komt allemaal uit de pen van de heren/dames van het DB hoofdkantoor. Niks dus meer op de reistijd na (en het aantal stops). O, en je rijpad heeft voorrang op Nahverkehr en ook nog zitplaatsreservering
Gaan die enkel deks wagons eruit dan? Vind ze super. Lekker ruim, goede stoelen. Een dubbeldekker is niks voor "Fernverkehr" je kunt je tas vaak niet eens fatsoenlijk kwijt in het bagagerek
In de Fernbus heb je sowieso altijd een zitplaats.
Niks dus meer op de reistijd na (en het aantal stops).
In sommige gevallen zelfs dat niet meer. Zie het voorbeeld van Bremen-Norddeich waar de IC nu voor RE speelt. Als daar deze Dosto-IC gaat rijden is het enige grote verschil nog de kleurstelling.
In België wordt het salaris van de managers van de NMBS meer gekoppeld aan de stiptheid van de treinen. Geen wonder dat ze de dienstregeling gaan vertragen, want dat levert hen persoonlijk meer op http://www.gva.be/cnt/dmf(...)n-bij-stipte-treinen
Zou kunnen, alleen ik bedacht me later dat je het ook wel gewoon via de sporen 1 en 2 af kunt. Je hebt spoor 19 en 23 voor de uitrijders en de inrijder vanuit Harlingen. Kun je ondertussen de trein uit Sneek via de 24 binnen laten komen. Het vereist slechts een ding en dat is een wissel van het Harlinger spoor naar het Sneker spoor ergens op de Schenkenschans. Anders krijg je die vierde trein er niet tussendoor gefietst.
Verder is keren van de treinen uit Sneek en Harlingen op elkaar uiteindelijk toch handig om het regelmatige halfuurpatroon op de Harlinger voor elkaar te krijgen.
Waar win je dan de benodigde minuten om dat patroon voor elkaar te krijgen? Niet allemaal op de lijn naar Harlingen natuurlijk, maar elders. De aanpak van Herfte zorgt ervoor dat de NS later kan vertrekken en eerder aan kan komen. Daarnaast wordt Leeuwarden - Groningen aangepakt wat ook tijdwinst op gaat leveren, waardoor de aansluitingen behouden blijven en de Harlinger in een normaler patroon kan rijden.
Sporen 1 en 2 gaan door dezelfde engelsman, bij het einde van het perron. Gelijktijdig gaat dus nooit lukken.
Sporen 1 en 2 gaan door dezelfde engelsman, bij het einde van het perron. Gelijktijdig gaat dus nooit lukken.
Neuh, maar dat hoeft ook niet, omdat ik in het verhaal van gisteravond geen rekening ermee had gehouden dat de rijtijd tussen Leeuwarden en Mantgum acht minuten is, waardoor er rijdend gekruist moet worden. Dat is op te lossen met een extra wissel op Schenkenschans. Een stukje dubbelspoor ergens ter hoogte van Scharnegoutum moet de rest van de kwartiersdienst naar Sneek mogelijk maken.
Arriva en de Provincies Overijssel en Drenthe gaan met het geld van het Rijk drie tussenrijtuigen van GTW 2/6jes verlengen op de Vechtdallijnen:
quote:
Treinreizigers op het traject Zwolle - Emmen krijgen 165 extra zitplaatsen in de spits vanaf medio 2016. Gedeputeerde Staten van Overijssel en Drenthe hebben Arriva opdracht gegeven voor de aanschaf van drie extra tussentreinstellen waarmee spitstreinen verlengd kunnen worden.
Op dinsdag 18 november 2014 14:12 schreef boriq het volgende: Arriva en de Provincies Overijssel en Drenthe gaan met het geld van het Rijk drie tussenrijtuigen van GTW 2/6jes verlengen op de Vechtdallijnen:
Op dinsdag 18 november 2014 14:51 schreef KomtTijd... het volgende: Ligt het aan mij of gaat het verlengen van 3 van de 14 treinen niet echt zoden aan de dijk zetten?
Ach, een stijging van een kleine 8% in het aantal zitplaatsen is altijd meegenomen. Er is waarschijnlijk gewoon geen geld over voor nieuwe treinen (Wat kost zo'n GTW eigenlijk?), aangezien vooral in de provincies wordt er momenteel keihard beknibbeld op het OV.
Als je met drie langere treinen voldoende extra capaciteit kunt bieden in de spitsrichting ga je ze niet allemaal verlengen, laat staan nieuwe treinen bestellen.
Op dinsdag 18 november 2014 16:50 schreef Monopoly het volgende: Het is voor de zoveelste keer raak op het traject Groningen - Roodeschool. Begint dagelijkse kost te worden met blok-, sein- en wisselstoringen daar
Op dinsdag 18 november 2014 16:50 schreef Monopoly het volgende: Het is voor de zoveelste keer raak op het traject Groningen - Roodeschool. Begint dagelijkse kost te worden met blok-, sein- en wisselstoringen daar
Nu wel op een totaal andere plek dan gisteren, dus twee onafhankelijke storingen.
Nu wel op een totaal andere plek dan gisteren, dus twee onafhankelijke storingen.
Klopt helemaal! Ik refereerde stiekem een beetje aan dit bericht van RTV Noord (11 november)
quote:
De provincie Groningen is de vele vertragingen in Groningen en Drenthe zat. Wilma Mansveld, staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu, wordt om opheldering gevraagd.
Dit kalenderjaar werden in het noorden tot nu toe 166 vertragingen geregistreerd, in totaal goed voor 330 uur wachten. Koploper in de provincie is het traject Groningen-Roodeschool. Hier zaten reizigers al 105 uur in de kou vanwege 26 vertragingen, hetgeen neerkomt op minimaal een vertraging per twee weken.
'Meer betalen, meer kwaliteit' Gedeputeerde Mark Boumans. 'We zien heel vaak dat we in Groningen nog niet direct prioriteit hebben. Op de lijn richting Winschoten hebben we bijvoorbeeld veel storingen gehad. Het probleem in één kabelkast. Daar is vijf of zes keer lapwerk verricht. Je kunt ook zeggen 'dit is rommel en dat moet meteen vervangen worden.' Het moet beter. We betalen daar ook gewoon voor. Sterker nog, we moeten meer gaan betalen in de toekomst. Als dat zo is, moet er ook meer kwaliteit komen.'
'We willen nul storingen' Jouke Schaafsma van spoorwegbeheerder ProRail geeft aan dat ProRail dagelijks ervoor probeert te zorgen dat de impact van vertragingen op reizigers zo klein mogelijk is. Voor de ontwikkelingen op lange termijn is onlangs de spoortafel in het leven geroepen. 'Dat is de plek waar we in gesprek zijn met provincie en de gedeputeerde over wat we samen kunnen doen om het spoor te verbeteren.'
Verbazing De stappen die de provincie wil nemen, zorgen voor verbazing bij ProRail. Volgens Schaafsma is er bijna wekelijks contact over verbeteringen aan het spoor. 'En dit signaal hebben we nog niet gehoord.'
Serie over markante spoorlijnen overal ter wereld.
Zwitserland:Neuchatel-Buttes,Neuchatel Gloverlier
In Zwitserland is in het Franstalige deel de oude stad Neuchatel een belangrijk spoorwegknooppunt.Van hieruit kun je niet alleen naar Genčve reizen,maar ook naar vele andere prachtige bestemmingen in de regio.
Enkele plaatsen die we aandoen zijn Buttes en Glovelier
Op dinsdag 18 november 2014 16:26 schreef James1988 het volgende: Als je met drie langere treinen voldoende extra capaciteit kunt bieden in de spitsrichting ga je ze niet allemaal verlengen, laat staan nieuwe treinen bestellen.
Dat. En van de 14 GTW's heeft Arriva daar 6 tweedelige GTW's en 8 driedelige GTW's. Dat worden dus 3 tweedelige GTW's en 11 driedelige GTW's.
Ook in het Noorden heeft men tweedelige GTW's verlengd voor extra benodigde capaciteit te creëren.
Op dinsdag 18 november 2014 23:50 schreef greavy het volgende: Er waren er al 3 terug toch? Totaal 5 dus verlengd? Scheelt altijd weer aardig in de capaciteit.
Zijn al vier terug van de zes die verlengd worden. Drie zijn in de zomervakantie gedaan, eentje vlak erna en nu de andere twee
Op de kaartautomaat zit een optie waarmee je een dag van klasse kunt wisselen. Kan ik ook alleen het eerste ritje van de dag 1e klas reizen? Of moet ik dan een los kaartje kopen?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 19 november 2014 07:32 schreef JDude het volgende: Op de kaartautomaat zit een optie waarmee je een dag van klasse kunt wisselen. Kan ik ook alleen het eerste ritje van de dag 1e klas reizen? Of moet ik dan een los kaartje kopen?
Of na dat ritje weer terug wisselen.
Ministerie van I&M, NS en ProRail zijn tot de conclusie gekomen dat het zeker tot na 2028 duurt voordat Lelystad Zuid wordt geopend... Tegen die tijd viert het station ook zijn 40e jarige bestaan zonder afebouwd te zijn.
Op woensdag 19 november 2014 07:32 schreef JDude het volgende: Op de kaartautomaat zit een optie waarmee je een dag van klasse kunt wisselen. Kan ik ook alleen het eerste ritje van de dag 1e klas reizen? Of moet ik dan een los kaartje kopen?
Je moet dan na dat ritje je klassewissel weer omzetten naar 2e klas.
Ruiming WO2-bom Arnhem - Ede-Wageningen Ruiming van een bom uit de Tweede Wereldoorlog Langs het spoor tussen Arnhem en Ede-Wageningen is een bom uit de Tweede Wereldoorlog gevonden. Deze bom moet worden geruimd.Hierdoor is er vandaag enige tijd (vermoedelijk een half uur) geen treinverkeer mogelijk tussen Arnhem en Ede-Wageningen. Wanneer precies is nog niet duidelijk, maar waarschijnlijk rond het middaguur.Wij hopen in de komende uren meer bekend te kunnen maken over het precieze tijdstip van de ruiming. Dit gebeurt in nauw overleg met ProRail, overheidshulpdiensten en bomexperts.Hou deze site in de gaten en plan uw reis kort voor vertrek in de reisplanner. Als er meer bekend is melden wij dat hier.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"