ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Op vrijdag 14 november 2014 18:51 schreef James1988 het volgende: Vandaag eens de proef op de som genomen: om 15:57 ben ik uit Den Haag Centraal vertrokken richting 's-Hertogenbosch via Utrecht. Tijdens deze reis reisde ik gratis op mijn Dal Vrij, want netjes voor de spits ingecheckt. In Den Bosch heb ik om 17:45 uitgecheckt bij paaltje A, en ongeveer 5 seconden later ingecheckt bij paaltje B. Tot mijn lichte verbazing toonde het paaltje: "Dal Vrij 2e klas, Vol tarief".
De binnen-35-minuten-overstappen-levert-je-doorgaande-kilometers-op-regeling geldt dus niet (meer) bij Dal Vrij
Bij wisselen van kortingstarief heeft dit nooit gegolden.
Bij wisselen van kortingstarief heeft dit nooit gegolden.
Een tijd geleden deed ik hetzelfde om 16:00 en toen kon ik wel gewoon gratis verder reizen. Maar ik heb inmiddels begrepen dat de spits pas om 16:05 ingaat.
Een tijd geleden deed ik hetzelfde om 16:00 en toen kon ik wel gewoon gratis verder reizen. Maar ik heb inmiddels begrepen dat de spits pas om 16:05 ingaat.
Ja, er is een marge van vijf minuten in het voordeel van de klant. Had je het om 16:05 gedaan, dan was het ook niet gelukt.
Oh? Ik dacht dat die marge alleen de andere kant op geldt. Dat je om 8:55 al kan inchecken om een trein die stipt om 9:00 vertrekt te kunnen halen en met korting met die trein te kunnen reizen, maar omgekeerd niet.
Oh? Ik dacht dat die marge alleen de andere kant op geldt. Dat je om 8:55 al kan inchecken om een trein die stipt om 9:00 vertrekt te kunnen halen en met korting met die trein te kunnen reizen, maar omgekeerd niet.
Maar dat heb ik dus fout?
Ja, inchecken met korting kan aan het begin van de ochtendspits tot 6:35 en aan het begin van de avondspits tot 16:05.
Op zaterdag 15 november 2014 21:25 schreef James1988 het volgende: Ik ook, maar dat dat niemand in zien. Daar heeft Descheemaecker wel voor gezorgd met zijn persconferentie.
Ja dat is waar! Maar het zou mij niet verbazen als Ansaldo die dingen helemaal opknapt en het dan nog een keer probeert!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
The summer is magic! Nobody on the road, nobody on the beach. I feel it in the air, the summer is out of reach. "Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
Heeft Hitachi nieuwe prullenbakken nodig op het hoofdkantoor soms?
Nee, maar wel productiecapaciteit en mensen met ervaring met het leveren van rollend materieel aan de Europese markt. Met de overname van AB krijgen ze beide in één keer, al zullen ze veel werk moeten verzetten om de kwaliteit van het geleverde werk op een hoger niveau te tillen.
Nee, maar wel productiecapaciteit en mensen met ervaring met het leveren van rollend materieel aan de Europese markt. Met de overname van AB krijgen ze beide in één keer, al zullen ze veel werk moeten verzetten om de kwaliteit van het geleverde werk op een hoger niveau te tillen.
Ja wat is dit voor onzin dan. "Ervaring met het leveren van rollend materieel aan de europese markt". Is dat zo anders dan leveren aan een andere markt ja? Vervoerders in andere markten stellen gewoon geen eisen aan hun product, is dat het? Nee dan zou ik ook ansaldo-opblaaspop overnemen ja.
Ik vind die stuurstandrijtuigen van die oude dubbeldekkers toch vreemd genoeg wel een cool minimalistisch ontwerp hebben Die oude Belgische dubbeldekkers hebben een vergelijkbare snuit. Waarom is DDM en DDAR (deels) eigenlijk zo vroeg buiten dienst gesteld? In 2010 en 2013 was dat toch pas 25 respectievelijk 20 jaar oud?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2014 00:47:02 ]
Ja wat is dit voor onzin dan. "Ervaring met het leveren van rollend materieel aan de europese markt". Is dat zo anders dan leveren aan een andere markt ja? Vervoerders in andere markten stellen gewoon geen eisen aan hun product, is dat het? Nee dan zou ik ook ansaldo-opblaaspop overnemen ja.
De Technical Specifications for Interoperability (TSI) die de Europese Unie voorschrijft aan al haar lidstaten zijn behoorlijk uitgebreid, er zullen de nodige afwijkingen zijn van wat men gewend is in Azië en de Amerikaanse markt.
Door AB over te nemen heeft men in één klap beschikking over engineers die al eens treinen hebben ontworpen volgens die normen en eisen, en ze krijgen ook meteen de beschikking over een berg handjes om de boel in elkaar te MacGyveren.
Op zondag 16 november 2014 00:47 schreef James1988 het volgende: Door AB over te nemen heeft men in één klap beschikking over engineers die al eens treinen hebben ontworpen volgens die normen en eisen,
Maar het is wel zo, uit het V250-rapport blijkt dat het technisch ontwerp op zich prima in elkaar steekt, wat ook het geval was bij bijvoorbeeld de IC4-treinen van DSB. Er was her en der wel ruimte voor verbetering in het ontwerp, maar de basis klopte.
Maar het is wel zo, uit het V250-rapport blijkt dat het technisch ontwerp op zich prima in elkaar steekt, wat ook het geval was bij bijvoorbeeld de IC4-treinen van DSB. Er was her en der wel ruimte voor verbetering in het ontwerp, maar de basis klopte.
Ja, als je het praktijkgedeelte voor het gemak even overslaat.
Verassend genoeg met een Usain Bolt'je de overstap van de met vijftien minuten vertraagde sprinter vanuit Amsterdam Centraal op de sprinter naar Dordrecht op Rotterdam Centraal nog kunnen halen. Enkel doordat deze +2 had. Wat een gepruts .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
DDM1 is geen kleine serie... Probleem was dat het materieel hoognodig toe is aan een grote revisie. De locs al helemaal (1800), terwijl het leek alsof er geen werk meer voor de treinen was. Dat is inmiddels al een paar keer achterhaald, daarom hebben ze een stel 1700'en omgebouwd om met DDM1 te kunnen rijden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
De Technical Specifications for Interoperability (TSI) die de Europese Unie voorschrijft aan al haar lidstaten zijn behoorlijk uitgebreid, er zullen de nodige afwijkingen zijn van wat men gewend is in Azië en de Amerikaanse markt.
Heb je ze weleens gelezen?!
Op zondag 16 november 2014 00:13 schreef Doc__Zenith het volgende: Kunnen ze die niet geheel gelijktrekken met de nieuwe, DDZ? Rooie bankjes, een panda, omgenummerde 1600 of 1700: ik heb het nooit begrepen.
De Panda heeft al groene bankjes.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Het perron is 272 meter, maar er komt nooit meer dan 10 bakken SLT (170m). Tel daarbij op dat de ingang op ongeveer een kwart van het perron zit, en op de eerste 100m van de foto komt zelden iemand.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Aangetekende brief van de PKP (poolse treinmaatschappij, vergelijkbaar met NS)
Roept u maar, volgens mij krijg ik geld terug en moet ik mijn bankgegevens mailen naar het bijgevoegde email-adres?
In antwoord op de claim die we ontvangen hebben inzake vertraging van <<trein>> op <<datum>> berichten we dat u 50 % van de ritprijs terugkrijgt, te weten 29,27 Euro.
Je moet iets invullen (als er geen formulier bij zat kan "uzupelnienie" ook wijzen op het voltooien (vervullen) van een procedure, middels insturen van bankgegevens) en naar dat adres mailen idd, en ze vragen om je bankgegevens.
En ze verontschuldigen zich voor de ontstane situatie en de grote overlast voor de reiziger.
EN bij correspondentie dat BFJORJW-nummer vermelden.
Treinverkeer in het hele land platleggen, Gouda isoleren, Sinterklaas in een bunker zetten, alle Zwarte Pieten ook, anders is na 5 december iedereen geīnfecteerd en twee weken later iedereen ķf dood ķf een zombie.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Wel een interessant verhaal trouwens, want wat er staat is dat je compensatie krijgt voor een gemiste trein Warszawa - Krakķw als gevolg van een vertraagde EuroNight vanuit Duitsland. Dat heet "verantwoordelijkheid nemen".
Wat dat betreft is dit natuurlijk niet waar
quote:
Op zondag 16 november 2014 12:48 schreef bork het volgende: Aangetekende brief van de PKP (poolse treinmaatschappij, vergelijkbaar met NS)
Op zondag 16 november 2014 13:38 schreef Dr_Flash het volgende: Wel een interessant verhaal trouwens, want wat er staat is dat je compensatie krijgt voor een gemiste trein Warszawa - Krakķw als gevolg van een vertraagde EuroNight vanuit Duitsland. Dat heet "verantwoordelijkheid nemen".
Wat dat betreft is dit natuurlijk niet waar
[..]
Ja, zoiets dacht ik dus, ik heb nog niks van die betreffende nachttrein gehoord, kaartjes gekocht bij de DB en dus formulier opgestuurd. DB-brief gekregen dat ze het hadden door gestuurd naar de vervoerder verantwoordelijk voor de betreffende rit, een Tsjechisch bedrijf nog niks van gehoord
Op zondag 16 november 2014 13:45 schreef bork het volgende: DB-brief gekregen dat ze het hadden door gestuurd naar de vervoerder verantwoordelijk voor de betreffende rit,
Dat blijkt.
Zarzad Kolei Niemieckich is letterlijk "Organisatie van Duitse Spoorwegen" i.e. DB.
Er staat alleen een fout in, eigenlijk 2. Wanneer heb je die reis gemaakt? Was dat in september? Ja he?
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 16-11-2014 14:03:12 ]
Zarzad Kolei Niemieckich is letterlijk "Organisatie van Duitse Spoorwegen" i.e. DB.
Er staat alleen een fout in, eigenlijk 2. Wanneer heb je die reis gemaakt? Was dat in september? Ja he?
mmmm, dat is dus netjes maar van EN447 nog niks gehoord, in de herfstvakantie van midden 2013 waren we weg. De trein die we hadden was een een budgettrein TLK en de gemiste een EXpress misschien verklaart dat het verschil?
mmmm, dat is dus netjes maar van EN447 nog niks gehoord, in de herfstvakantie van midden 2013 waren we weg. De trein die we hadden was een een budgettrein TLK en de gemiste een EXpress misschien verklaart dat het verschil?
Oh, dat kan ook. Dan staan er nog steeds 2 fouten in
De dagtekening van die brief is 30 oktober 2014 PKP heeft claim van DB ontvangen op 1 oktober 2014 EN 447 had vertraging op 20/21 oktober 2014 2013 dus Trein Wwa - Kkow gemist op 21 oktober 2014 2013 dus.
Je moet er meerdere keren mee inchecken als je met meerdere vervoerders reist. Het zal ook moeten kunnen als je bij overstappen poortjes tegenkomt.
Aanvulling van NS.nl:
quote:
Als ik door een gesloten poortje ga met een eenmalige chipkaart en ik wil er nog even uit voordat ik met de trein reis, kan dat dan? Is mijn eenmalige chipkaart dan nog geldig?
Ja, de producten die een dag geldig zijn, zoals een dagkaart bijvoorbeeld en maar ook enkele reizen en retour openen de poort dan nog. Uitzondering hierop is het van AnaarBeter kaartje, hier kunt u maar 1x mee in en 1x mee uit checken.
Die roodjassen moeten nou echt eens oprotten met dat reizigersonderzoek. We hebben onze privacy opgegeven zodat de ns weet wie er wanneer waar in de trein zit
Op zondag 16 november 2014 14:51 schreef Yreal het volgende: Die roodjassen moeten nou echt eens oprotten met dat reizigersonderzoek. We hebben onze privacy opgegeven zodat de ns weet wie er wanneer waar in de trein zit
En vervolgens geen ene tiefes doet met die info, anders dan aan adverteerders verkopen
Oh, dat kan ook. Dan staan er nog steeds 2 fouten in
De dagtekening van die brief is 30 oktober 2014 PKP heeft claim van DB ontvangen op 1 oktober 2014 EN 447 had vertraging op 20/21 oktober 2014 2013 dus Trein Wwa - Kkow gemist op 21 oktober 2014 2013 dus.
Ha, goed gezien, had ik dus gewoon over heen gelezen Maar waarom het nu per se helemaal in het Pools moet
Even een vraagje, ik las vanochtend een artikeltje waarin beweert wordt dat er met vier minuten verschil met TGV's over de HSL Parijs - Lyon wordt gereden maar in Hafas kom ik niet verder dan 40/20 dienstregelingen.. Iemand?
Lijkt inderdaad wel te kloppen: De Departure Table van Paris Gare de Lyon laat voor morgen tussen 16:37 en 16:49 4 treinen zien die 4 minuten na elkaar vertrekken. Allemaal TGV's die wel de HSL op gaan en gelijk 2-3 uur non-stop onderweg zijn. Zonder tussenstops naar Avignon, Grenoble en Valence. En dan zijn de treinen die via Marne La Vallee rijden nog niet meegerekend. Ze gaan dus niet iedere 4 minuten naar dezelfde bestemming, maar ze moeten wel allemaal die ene HSL over.
AnsaldoDucttape door de bocht En dat terwijl een miljard Chinezen nog niet eens stromend water, riolering of een verharde weg voor de deur hebben. Kutland.
Op zondag 16 november 2014 17:52 schreef Dr_Flash het volgende: AnsaldoDucttape door de bocht En dat terwijl een miljard Chinezen nog niet eens stromend water, riolering of een verharde weg voor de deur hebben. Kutland.
De gemiddelde Chinese hogesnelheidsreiziger heeft een inkomen van ongeveer 600 euro per maand.