abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 november 2014 @ 11:57:58 #1
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_146675151



danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant O+)
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant O+).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ ).


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.

pi_146675809
Mooie omroep wel. "In de trein naar Berlin ontbreekt de BordBistro".

Wat denk je dat mensen dan gaan doen? "Okee dan ga ik wel een andere keer naar Berlin"? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_146676123
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:51 schreef James1988 het volgende:
Vandaag eens de proef op de som genomen: om 15:57 ben ik uit Den Haag Centraal vertrokken richting 's-Hertogenbosch via Utrecht. Tijdens deze reis reisde ik gratis op mijn Dal Vrij, want netjes voor de spits ingecheckt. In Den Bosch heb ik om 17:45 uitgecheckt bij paaltje A, en ongeveer 5 seconden later ingecheckt bij paaltje B. Tot mijn lichte verbazing toonde het paaltje: "Dal Vrij 2e klas, Vol tarief".

De binnen-35-minuten-overstappen-levert-je-doorgaande-kilometers-op-regeling geldt dus niet (meer) bij Dal Vrij :?
Bij wisselen van kortingstarief heeft dit nooit gegolden.
pi_146677421
Oh, vergeten te stoppen op Arnhem Zuid. Niks zegge dom kieke. En even later "Station Elst." Ohne weiteres. :') falers NS :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 15 november 2014 @ 13:49:30 #5
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_146679013
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooie omroep wel. "In de trein naar Berlin ontbreekt de BordBistro".

Wat denk je dat mensen dan gaan doen? "Okee dan ga ik wel een andere keer naar Berlin"? :')
Alvast koffie en wat te eten halen bij de AH to Go?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 15 november 2014 @ 14:45:01 #6
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_146680505
Daar heb je ook echt nog tijd voor als ze het drie minuten voor vertrek omroepen.
  zaterdag 15 november 2014 @ 14:49:47 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_146680634
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 12:27 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Bij wisselen van kortingstarief heeft dit nooit gegolden.
Een tijd geleden deed ik hetzelfde om 16:00 en toen kon ik wel gewoon gratis verder reizen. Maar ik heb inmiddels begrepen dat de spits pas om 16:05 ingaat.
pi_146680660
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 14:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Een tijd geleden deed ik hetzelfde om 16:00 en toen kon ik wel gewoon gratis verder reizen. Maar ik heb inmiddels begrepen dat de spits pas om 16:05 ingaat.
Ja, er is een marge van vijf minuten in het voordeel van de klant. Had je het om 16:05 gedaan, dan was het ook niet gelukt.
pi_146680886
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 14:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Een tijd geleden deed ik hetzelfde om 16:00 en toen kon ik wel gewoon gratis verder reizen. Maar ik heb inmiddels begrepen dat de spits pas om 16:05 ingaat.
Oh?
Ik dacht dat die marge alleen de andere kant op geldt. Dat je om 8:55 al kan inchecken om een trein die stipt om 9:00 vertrekt te kunnen halen en met korting met die trein te kunnen reizen, maar omgekeerd niet.

Maar dat heb ik dus fout?
  zaterdag 15 november 2014 @ 15:00:54 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_146680934
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 14:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar dat heb ik dus fout?
Dat is wat @NS_online me gisteren zei.

In other news: er is weer eens een brandalarm aan het afgaan in station Breda. Ik hoor het hier. :')
pi_146681509
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 14:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Oh?
Ik dacht dat die marge alleen de andere kant op geldt. Dat je om 8:55 al kan inchecken om een trein die stipt om 9:00 vertrekt te kunnen halen en met korting met die trein te kunnen reizen, maar omgekeerd niet.

Maar dat heb ik dus fout?
Ja, inchecken met korting kan aan het begin van de ochtendspits tot 6:35 en aan het begin van de avondspits tot 16:05.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 november 2014 @ 21:03:28 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_146691546
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 15 november 2014 @ 21:11:14 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_146691820
Het einde van een tijdperk.

Nu de ICRm-bakken nog omstickeren en er is niks meer dat aan Fyra doet denken...
pi_146691937
Ik zou het wel een stunt vinden als de SNCF ze zou kopen ofzo voor semigoedkope diensten naar België en Nederland.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 15 november 2014 @ 21:25:19 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_146692292
Ik ook, maar dat dat niemand in zien. Daar heeft Descheemaecker wel voor gezorgd met zijn persconferentie.
pi_146692319
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
De laatste V250 is het land uit *O*

[ afbeelding ]

Ik dacht dat ik er gisteravond rond 19:00u twee stuks op de Watergraafsmeer staan? :@
Bij twijfel: gebruik beton.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 november 2014 @ 21:27:00 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_146692354
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 21:25 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik er gisteravond rond 19:00u twee stuks op de Watergraafsmeer staan? :@
dan is het de een na laatste. Ook goed :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_146692463
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 november 2014 21:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dan is het de een na laatste. Ook goed :P
Kon ook dat mijn ogen niet zo goed waren hoor, Beetje nachtblind als ik moe ben ;)
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_146692530
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 21:25 schreef James1988 het volgende:
Ik ook, maar dat dat niemand in zien. Daar heeft Descheemaecker wel voor gezorgd met zijn persconferentie.
Ja dat is waar! Maar het zou mij niet verbazen als Ansaldo die dingen helemaal opknapt en het dan nog een keer probeert!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:22:21 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_146696634
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 21:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja dat is waar! Maar het zou mij niet verbazen als Ansaldo die dingen helemaal opknapt en het dan nog een keer probeert!
Ik zie het eerder gebeuren dat ze naar Mexico gaan, of een ander land waar ze bezig zijn met het aanleggen van een HSL.
pi_146696762
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
De laatste V250 is het land uit *O*

[ afbeelding ]

De een-na-laatste, staat er?

Begin van de week stonden er ook nog 2 op Watergraafsmeer, zag ik.
pi_146697177
leuk om te lezen dat mogelijk DDM1 terug op de baan komt


Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  FOK!fotograaf zaterdag 15 november 2014 @ 23:45:22 #23
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146697591
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
leuk om te lezen dat mogelijk DDM1 terug op de baan komt
Dat is die ouwe troep die we in de foto zien?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 16 november 2014 @ 00:12:35 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_146698657
ropzout twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 19:33:23 Treinenbouwer AnsaldoBreda wordt komende week overgenomen door Hitachi, melden media in Japan #fyra reageer retweet
Hadden ze dat nou maar 5 jaar eerder gedaan... :s)
pi_146698687
Kunnen ze die niet geheel gelijktrekken met de nieuwe, DDZ? Rooie bankjes, een panda, omgenummerde 1600 of 1700: ik heb het nooit begrepen.
pi_146699550
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 00:12 schreef James1988 het volgende:
ropzout twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 19:33:23 Treinenbouwer AnsaldoBreda wordt komende week overgenomen door Hitachi, melden media in Japan #fyra reageer retweet
Hadden ze dat nou maar 5 jaar eerder gedaan... :s)
Heeft Hitachi nieuwe prullenbakken nodig op het hoofdkantoor soms? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 16 november 2014 @ 00:40:12 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_146699676
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heeft Hitachi nieuwe prullenbakken nodig op het hoofdkantoor soms? :?
Nee, maar wel productiecapaciteit en mensen met ervaring met het leveren van rollend materieel aan de Europese markt. Met de overname van AB krijgen ze beide in één keer, al zullen ze veel werk moeten verzetten om de kwaliteit van het geleverde werk op een hoger niveau te tillen.
pi_146699745
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 00:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee, maar wel productiecapaciteit en mensen met ervaring met het leveren van rollend materieel aan de Europese markt. Met de overname van AB krijgen ze beide in één keer, al zullen ze veel werk moeten verzetten om de kwaliteit van het geleverde werk op een hoger niveau te tillen.
Ja wat is dit voor onzin dan. "Ervaring met het leveren van rollend materieel aan de europese markt". Is dat zo anders dan leveren aan een andere markt ja? Vervoerders in andere markten stellen gewoon geen eisen aan hun product, is dat het? Nee dan zou ik ook ansaldo-opblaaspop overnemen ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_146699817
Ik vind die stuurstandrijtuigen van die oude dubbeldekkers toch vreemd genoeg wel een cool minimalistisch ontwerp hebben :P Die oude Belgische dubbeldekkers hebben een vergelijkbare snuit.
Waarom is DDM en DDAR (deels) eigenlijk zo vroeg buiten dienst gesteld? In 2010 en 2013 was dat toch pas 25 respectievelijk 20 jaar oud?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2014 00:47:02 ]
  zondag 16 november 2014 @ 00:47:39 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_146699902
quote:
13s.gif Op zondag 16 november 2014 00:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja wat is dit voor onzin dan. "Ervaring met het leveren van rollend materieel aan de europese markt". Is dat zo anders dan leveren aan een andere markt ja? Vervoerders in andere markten stellen gewoon geen eisen aan hun product, is dat het? Nee dan zou ik ook ansaldo-opblaaspop overnemen ja.
De Technical Specifications for Interoperability (TSI) die de Europese Unie voorschrijft aan al haar lidstaten zijn behoorlijk uitgebreid, er zullen de nodige afwijkingen zijn van wat men gewend is in Azië en de Amerikaanse markt.

Door AB over te nemen heeft men in één klap beschikking over engineers die al eens treinen hebben ontworpen volgens die normen en eisen, en ze krijgen ook meteen de beschikking over een berg handjes om de boel in elkaar te MacGyveren.
pi_146699939
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 00:47 schreef James1988 het volgende:
Door AB over te nemen heeft men in één klap beschikking over engineers die al eens treinen hebben ontworpen volgens die normen en eisen,
:D "ontworpen" ja. :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 16 november 2014 @ 00:50:31 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_146699995
quote:
10s.gif Op zondag 16 november 2014 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:D "ontworpen" ja. :')
_O-

Maar het is wel zo, uit het V250-rapport blijkt dat het technisch ontwerp op zich prima in elkaar steekt, wat ook het geval was bij bijvoorbeeld de IC4-treinen van DSB. Er was her en der wel ruimte voor verbetering in het ontwerp, maar de basis klopte.
pi_146700055
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 00:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

_O-

Maar het is wel zo, uit het V250-rapport blijkt dat het technisch ontwerp op zich prima in elkaar steekt, wat ook het geval was bij bijvoorbeeld de IC4-treinen van DSB. Er was her en der wel ruimte voor verbetering in het ontwerp, maar de basis klopte.
Ja, als je het praktijkgedeelte voor het gemak even overslaat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 16 november 2014 @ 00:54:50 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_146700126
quote:
15s.gif Op zondag 16 november 2014 00:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, als je het praktijkgedeelte voor het gemak even overslaat.
Dat is wel recht te trekken met een heropvoedingscursusje of twee.
pi_146700217
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 00:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is wel recht te trekken met een heropvoedingscursusje of twee.
Vet leuk. Toch stel ik voor om gewoon geen zaken meer te doen met de As-mogendheden. We weten wat een ellende daarvan komt. :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 16 november 2014 @ 00:58:41 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_146700270
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 00:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vet leuk.
Zeker :Y

quote:
Toch stel ik voor om gewoon geen zaken meer te doen met de As-mogendheden. We weten wat een ellende daarvan komt. :P
_O-
pi_146700421
Verassend genoeg met een Usain Bolt'je de overstap van de met vijftien minuten vertraagde sprinter vanuit Amsterdam Centraal op de sprinter naar Dordrecht op Rotterdam Centraal nog kunnen halen. Enkel doordat deze +2 had. Wat een gepruts :').
Get stoned
  zondag 16 november 2014 @ 01:21:18 #38
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_146700907
Volgens mij nog niet hier gezien, Maglev met 100 mensen aan boord haalt 500 km/h :o _O_

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_146704138
v250 met 100 man aan boord haalt einde perron niet eens :')
pi_146704188
Ja, die oude zooi op de foto.



die sprinter banken, de herkenbaarheid... het zal aan mijn OCD liggen.

als je kijkt naar het huidig rijdende materieel dan zie je een bonte stoet wisselende stijlen.

ik kreeg het idee dat het aan de kant ging omdat de NS geen kleine series treinen meer wilt vanwege de hoge onderhoudskosten
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 16 november 2014 @ 09:22:30 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_146704301
DDM1 is geen kleine serie... Probleem was dat het materieel hoognodig toe is aan een grote revisie. De locs al helemaal (1800), terwijl het leek alsof er geen werk meer voor de treinen was. Dat is inmiddels al een paar keer achterhaald, daarom hebben ze een stel 1700'en omgebouwd om met DDM1 te kunnen rijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 16 november 2014 @ 09:23:18 #42
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_146704310
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 00:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

De Technical Specifications for Interoperability (TSI) die de Europese Unie voorschrijft aan al haar lidstaten zijn behoorlijk uitgebreid, er zullen de nodige afwijkingen zijn van wat men gewend is in Azië en de Amerikaanse markt.
Heb je ze weleens gelezen?!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 16 november 2014 @ 09:24:14 #43
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_146704323
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 00:13 schreef Doc__Zenith het volgende:
Kunnen ze die niet geheel gelijktrekken met de nieuwe, DDZ? Rooie bankjes, een panda, omgenummerde 1600 of 1700: ik heb het nooit begrepen.
De Panda heeft al groene bankjes. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_146704907
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 00:12 schreef James1988 het volgende:
ropzout twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 19:33:23 Treinenbouwer AnsaldoBreda wordt komende week overgenomen door Hitachi, melden media in Japan #fyra reageer retweet
Hadden ze dat nou maar 5 jaar eerder gedaan... :s)
Mag Fles bij de volgende persconferentie "even" naar Japan *O*.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 16 november 2014 @ 11:26:17 #46
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_146705846
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 10:33 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Een niet alledaags gezicht :)
Nice :Y :Y
Bizar schoon het perron, lijkt wel getekend.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport zondag 16 november 2014 @ 11:34:00 #47
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_146705968
Het perron is 272 meter, maar er komt nooit meer dan 10 bakken SLT (170m). Tel daarbij op dat de ingang op ongeveer een kwart van het perron zit, en op de eerste 100m van de foto komt zelden iemand.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_146706118
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 11:26 schreef bork het volgende:

[..]

Nice :Y :Y
Bizar schoon het perron, lijkt wel getekend.
Hij is niet van mij hoor ;)
  zondag 16 november 2014 @ 11:57:14 #49
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_146706370
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Hij is niet van mij hoor ;)
Ik zag het, toch nice ;)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_146706382
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 10:33 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Een niet alledaags gezicht :)
Mooie plaat wel :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')