Kan die keyniaanse mythe alsjeblieft een keer een langzame dood sterven. Meer diensten en producten die efficienter worden aangeboden vergroten de economie. Niet het meer en meer uitgeven.quote:Op woensdag 26 november 2014 17:01 schreef CPS2000 het volgende:
Dit is wel interessant, journalist met zo'n beetje de omgekeerde mening van TS: we zouden in Nederland meer moeten uitgeven (investeren) en minder moeten sparen (en meer kinderen moeten krijgen). Dit is voor de economie (en dus uiteindelijk voor jezelf) beter. Wel logisch als je het hoort maar ook wel confronterend. Dus hoeveel spaargeld is genoeg? Wat mij betreft een redelijke buffer voor onvoorziene omstandigheden. Voor mij is dat 10k en dat heb ik op het moment ook wel.
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)w-met-robin-fransman
De meesten hier lullen dan ook uit hun nek.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:12 schreef whatdafuck het volgende:
Kan niks sparen. Veel lasten en ben/woon alleen. Still living the good life though.
Verder zitten er wel erg veel rijke luitjes hier op Fok.
Leuk en aardig maar je hebt centralisatie en centralisatie.quote:Op woensdag 26 november 2014 18:09 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Kan die keyniaanse mythe alsjeblieft een keer een langzame dood sterven. Meer diensten en producten die efficienter worden aangeboden vergroten de economie. Niet het meer en meer uitgeven.
Daarnaast is centralisatie van kapitaal een vereiste om nieuwe innovatie's te kunnen bekostigen. Daarnaast is het spaargeld van de een het onderpand van de andere om te kunnen lenen. Sparen is dus een deugd voor de economie niet een schadelijk iets.
Ik vraagme toch af waar dit soort reacties altijd vandaan komen. Op fok komen mensen met allerlei meningen, uit alle lagen van de bevolking. Daarzitten dus mensen bij met meer geld, en ook mensen met minder geld. Het is toch niet zo raar dat mensen met meer spaargeld op een topic als dit af komen? Die zitten nl ook op fok.quote:Op woensdag 26 november 2014 18:59 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De meesten hier lullen dan ook uit hun nek.
165¤ hier. Heb 250¤ terug gehad.quote:Op maandag 24 november 2014 13:34 schreef sachin1988 het volgende:
Hoeveel betalen jullie eigenlijk voor een huishouden van 2 volwassenen en 1 kind van 2 maanden aan G/W/L?
Heb de mijnes op 135 gezet, sinds juni een koopwoning, mijn eerste woning..ben bang dat 135 weinig is..
Aha daar komt onze zielige jongen weer aanquote:Op woensdag 26 november 2014 18:59 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nee hoor, maar op fok heeft iedereen net een wat langere penis.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Aha daar komt onze zielige jongen weer aan
Laat me raden, wanneer iemand meer spaargeld heeft dan jij is het waarschijnlijk een leugen. Net als in het salaris-topic. Daar kreeg je ook al de lachers op je hand![]()
Christus, wat een bedrag. Wat is je leeftijd?quote:Op woensdag 26 november 2014 22:34 schreef VeX- het volgende:
Ik heb nu iets meer dan dan 100k.
Hoop dat bedrag binnen 5 jaar dmv lopende investeringen in en output resourcing te verdubbelen.
Zonder kinderen moet dat makkelijk kunnen tegen de tijd dat je 40 bent. Zelfs met kinderen sparen wij nog iets van 750 euro per maand. Zonder kinderen had dat makkelijk 1.250 euro per maand kunnen zijn.quote:Op zaterdag 15 november 2014 16:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoe krijg je in godsnaam 200K bij elkaar gespaard?!
Dat is (rente even erbuiten gelaten) dik 33 jaar elke maand 500 euro aan de kant zetten.
Dan heb ik nog 2 jaar en 3 weken en 196K te gaanquote:Op donderdag 27 november 2014 04:20 schreef Nielsch het volgende:
Zonder kinderen moet dat makkelijk kunnen tegen de tijd dat je 40 bent.
Wat was er in dat topic loos dan?quote:Op woensdag 26 november 2014 22:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Aha daar komt onze zielige jongen weer aan
Laat me raden, wanneer iemand meer spaargeld heeft dan jij is het waarschijnlijk een leugen. Net als in het salaris-topic. Daar kreeg je ook al de lachers op je hand![]()
Mits je allebei werkt en goed verdient. Anders wordt het al gauw een lastig verhaalquote:Op donderdag 27 november 2014 04:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zonder kinderen moet dat makkelijk kunnen tegen de tijd dat je 40 bent. Zelfs met kinderen sparen wij nog iets van 750 euro per maand. Zonder kinderen had dat makkelijk 1.250 euro per maand kunnen zijn.
Nou, nee. Ik snap je afgunst niet zo goed. Wil je dat eens uitleggen?quote:Op woensdag 26 november 2014 18:59 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat is waar... Heb het even over mijn eigen situatie. Werken allebei 4 dagen en er komt netto aan salaris zo'n 4500 euro per maand binnen.quote:Op donderdag 27 november 2014 07:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mits je allebei werkt en goed verdient. Anders wordt het al gauw een lastig verhaal
Ik was nog niet van plan om te gaan rentenierenquote:Op donderdag 27 november 2014 11:09 schreef Blik het volgende:
genoeg is 25x de jaaruitgaven, dan kun je namelijk voldoen aan de 4%-regel ofwel de Safe Withdrawal Rate. Afhankelijk van de jaaruitgaven is de hoeveelheid spaargeld dus van persoon tot persoon anders
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |