Ligt eraan hoe je het interpreteert, ik spaar veel meer als ik alleen ben dan wanneer ik in een relatie zit.quote:Op woensdag 19 november 2014 10:53 schreef Groepfunder het volgende:
Wie alleen woont is duurder uit dan iemand die samen woont met iemand die ook een voltijd inkomen heeft.
Je bedoelt qua spaargeld? Bij samenwonen deel je toch de lasten en heb je meestal 2 inkomens.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:06 schreef TheStranger1158 het volgende:
Dan ga je toch al sneller uiteten, weekendjes weg, etc. Ik weet zeker dat wanneer ik had samengewoond ik nooit had gehad wat ik nu heb .
Spaargeld ja, met zijn 2en draai je er meer door dan alleen is mijn standpunt.quote:Op woensdag 19 november 2014 20:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Je bedoelt qua spaargeld? Bij samenweonen deel je toch de lasten en heb je meestal 2 inkomens.
Huisvesting, gas, licht, water, lokale belastingen, internet, aansprakelijkheids- en inboedelverzekering, vaste telefonie ... daarop bespaar je allemaal 50%. En dat weekendje weg? Ik ga vanaf morgen een paar dagen op vakantie. Denk je dat mijn eenpersoonshotelkamer goedkoper is dan jullie tweepersoonskamer? Als dat al zo is, dan is het verschil verwaarloosbaar. Al die extratjes die jij opnoemt, zijn optioneel.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:06 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je het interpreteert, ik spaar veel meer als ik alleen ben dan wanneer ik in een relatie zit.
Dan ga je toch al sneller uiteten, weekendjes weg, etc. Ik weet zeker dat wanneer ik had samengewoond ik nooit had gehad wat ik nu heb.
Nice, klinkt goedquote:Op donderdag 20 november 2014 03:47 schreef koentje123 het volgende:
We hebben niet echt een buffer. We reserveren een bepaald bedrag van de inkomsten voor de uitgaven van die maand, en schrijven de rest over naar onze investeringsrekeningen. Mocht er een noodzaak zijn om geld uit te geven wanneer er geen binnen komt, gebruiken we de krediet kaart wel. Na een maandje zouden er terug voldoende inkomsten moeten zijn. Indien dat niet voldoende is, spreken we de meest liquide middelen aan.
Wij sparen/investeren meestal tussen 66% and 85% van ons inkomen, zonder daar veel voor te moeten laten. Onze grootste uitgaven zijn huur en vliegtuigtickets. Weinig materiele behoeften hebben en slim inkopen doet veel.
33 keer jaaruitgaven lijkt ons voldoende. Als we daarboven zitten, gaan we waarschijnlijk iets ala ingenieurs zonder grenzen doen (vrijwilgerswerk).
Ja, zijn optioneel, maar feit blijft wel dat ik, -ik merk dat nu ik sinds een half jaar weer een vriendin heb- meer uitgeef met zn 2en dan alleen. In je eentje ga je toch wat minder snel uit eten bijvoorbeeld. Of minder snel naar de bios, of naar een jacuzzi, of weet ik veel wat.quote:Op woensdag 19 november 2014 20:44 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Huisvesting, gas, licht, water, lokale belastingen, internet, aansprakelijkheids- en inboedelverzekering, vaste telefonie ... daarop bespaar je allemaal 50%. En dat weekendje weg? Ik ga vanaf morgen een paar dagen op vakantie. Denk je dat mijn eenpersoonshotelkamer goedkoper is dan jullie tweepersoonskamer? Als dat al zo is, dan is het verschil verwaarloosbaar. Al die extratjes die jij opnoemt, zijn optioneel.
Sorry, het spijt mequote:Op woensdag 19 november 2014 16:52 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Die laatste zin was maar een garpje.
Ik heb die site nog nooit bekeken, jij blijkbaar wel
Je vergeet hier de vrouw die vaker op vakantie wil dan ik, de vrouw die een tweede auto wil, de vrouw die allemaal dingen wil kopen die je niet nodig hebt, etcquote:Op woensdag 19 november 2014 20:44 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Huisvesting, gas, licht, water, lokale belastingen, internet, aansprakelijkheids- en inboedelverzekering, vaste telefonie ... daarop bespaar je allemaal 50%. En dat weekendje weg? Ik ga vanaf morgen een paar dagen op vakantie. Denk je dat mijn eenpersoonshotelkamer goedkoper is dan jullie tweepersoonskamer? Als dat al zo is, dan is het verschil verwaarloosbaar. Al die extratjes die jij opnoemt, zijn optioneel.
Is op te lossen met een paar ferme klappen lijkt me.quote:Op donderdag 20 november 2014 19:02 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Je vergeet hier de vrouw die vaker op vakantie wil dan ik, de vrouw die een tweede auto wil, de vrouw die allemaal dingen wil kopen die je niet nodig hebt, etc
Eenschhhhquote:Op donderdag 20 november 2014 20:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Is op te lossen met een paar ferme klappen lijkt me.
Herkenbaar. Op een gegeven moment was ik (en ben ik nog steeds) verzadigd met materiële zaken zoals huis en auto's. Ik zoek het nu ergens anders in.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Houden jullie dat ook bij in excel?
Ik zie nu al voor het 3de jaar op een rij dat mijn inkomsten stijgen en mijn uitgaven dalen.
Dit terwijl ik naar mijn mening niets hoef te laten.
Spaar nu ¤1500 p.m.
Wat belachelijk veel is. Toen ik klaar was met afstuderen had ik praktisch niet meer en nu zit ik boven de 40k in 2,5 jaar. Waarbij ik in het eerste jaar wat achtergestelde aankopen zoals kleren, nieuwe pc en een goedkope auto gekocht heb.
Wat voor koekblik rij je voor 150 euro per maand?quote:Op donderdag 20 november 2014 17:06 schreef dudewhereismycar het volgende:
Wij houden zelf (2 volwassenen) het volgende aan als "disasterbuffer". Mochten wij onze baan verliezen door wat voor reden dan ook (let op, 1 salaris kan alles dekken) dan kunnen wij in ieder geval een jaar bufferen + WW. Bijstand hoef je niet bij aan te kloppen met een vermogen van meer dan 6000 euro, dus dit ga je dan ook echt opmaken:
Voorbeeld:
1 Jaar woning (850 x 12 = 10200)
1 Jaar gdas/licht/water (150 x 12 = 1800)
1 Jaar verzekeringen huis (15 x 12 = 180)
1 Jaar zorgverzekering (210 x 12 = 2520)
1 Jaar huishoudpot (500 x 12 = 6000)
1 Jaar autoverzekering/apk/gebreken (150 x 12 = 1800)
Defecten apparatuur (2500)
-------------------------------------------- +
25000,00 EURO
Dus voor onze situatie houden wij dit bedrag aan. Nu hebben wij dit bedrag niet in 1 jaar bij elkaar gesprokkeld, maar wij hebben ons nu ongeveer 2 jaar de tijd gegeven. Daarnaast sparen wij ook nog LOS van dit bedrag voor bijvoorbeeld vakanties of grotere aankopen; niet te vergeten: genieten van het leven.
Jup.Ik houd mijn uitgaven en inkomsten bij sinds 2005. Mijn uitgaven zijn gedurende die periode jaarlijks gedaald (zonder inflatie mee te rekenen) , terwijl mijn inkomsten ook jaarlijks omhoog gingen.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Houden jullie dat ook bij in excel?
Ik zie nu al voor het 3de jaar op een rij dat mijn inkomsten stijgen en mijn uitgaven dalen.
Dit terwijl ik naar mijn mening niets hoef te laten.
Spaar nu ¤1500 p.m.
Wat belachelijk veel is. Toen ik klaar was met afstuderen had ik praktisch niet meer en nu zit ik boven de 40k in 2,5 jaar. Waarbij ik in het eerste jaar wat achtergestelde aankopen zoals kleren, nieuwe pc en een goedkope auto gekocht heb.
In seksclubs?quote:Op donderdag 20 november 2014 22:50 schreef blomke het volgende:
[..]
Herkenbaar. Op een gegeven moment was ik (en ben ik nog steeds) verzadigd met materiële zaken zoals huis en auto's. Ik zoek het nu ergens anders in.
Oude Peugeot Partner gaat prima.quote:Op vrijdag 21 november 2014 01:17 schreef leolinedance het volgende:
Wat voor koekblik rij je voor 150 euro per maand?
Zoiets. Maar dan kleinschaliger. Verder doe ik veel voor dieren.quote:
Waarom niet? Afgezien van het feit dat auto's me net zoveel interesseren als het betaalde voetbal (-273,15 graden), vind ik het een heel praktische auto: veel ruimte om je zooi mee te vervoeren, zit en rijdt lekker en niet duur qua verzekringen, onderhoud en energieverbruik.quote:
Ik denk dat die Audi A4 dan lekke banden had ofzoquote:Op vrijdag 21 november 2014 20:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom niet? Afgezien van het feit dat auto's me net zoveel interesseren als het betaalde voetbal (-273,15 graden), vind ik het een heel praktische auto: veel ruimte om je zooi mee te vervoeren, zit en rijdt lekker en niet duur qua verzekringen, onderhoud en energieverbruik.
Voor m'n werk rijd ik wel eens in een Audi A4, maar dat vind ik echt niet zo lekker rijden. Om over de VW Tourain (of zo) maar te zwijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |