Het enige zinnige dat ik kan bedenken is dat de eenheid van twee kanten nadert en de gijzelnemer in de rug kan schieten.quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:05 schreef Pumatje het volgende:
"De persoonlijke bewapening van de mariniers bestond tijdens de actie uit òf een uzi
òf een revolver. Een uzi was een pistoolmitrailleur (kaliber 9 mm) bedoeld voor het
gevecht op de korte afstand en kon ook gebruikt worden om, indien nodig, door de
wanden van de trein heen te schieten. De revolver kon ‘hollow point’ munitie
verschieten. Op 28 mei 1977 werd schriftelijk toestemming verleend aan de
mariniers om ‘hollow point’ munitie te gebruiken.264 Met het gebruik van ‘hollow
point’ munitie tijdens de beëindiging van de gijzeling
was beoogd de mogelijkheid te hebben een gijzelnemer uit te schakelen zonder de gegijzelden te verwonden , zo blijkt uit de verleende toestemming:
“Hierbij verklaar ik dat ik op 27 mei, omstreeks 16.00 uur de Minister van
Justitie, de Heer van Agt om toestemming heb gevraagd in geval van een
aanval op trein of school de ter beschikking van het Korps Mariniers zijnde
kisten, bevattende hollow point munitie te openen. Per aanvalsploeg zal één
man over één wapen beschikken, voorzien van deze munitie. Het doel van het
vorenstaande is de mogelijkheid te hebben een overvaller die zich dekt met
een gijzelaar uit te schakelen zonder de gijzelaar te verwonden. De Minister
van Justitie, de Heer van Agt gaat hiermede akkoord. Deze verklaring wordt
heden afgegeven op verzoek van het Korps Mariniers.”
In de vetgedrukte tekst staat dat de regering van mening is dat de Hollow point munitie munitie is welke de militairen in staat stelde een gijzelaar uit te schakelen zonder de gegijzelde daarbij te doden als deze al levend schild gebruikt werd. Huh?
Hollow point gaat niet door het het lichaam heen, met fmj schiet je dwars door zo'n kaper heen en heb je kans dat je de figuren erachter verwond.quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:05 schreef Pumatje het volgende:
In de vetgedrukte tekst staat dat de regering van mening is dat de Hollow point munitie munitie is welke de militairen in staat stelde een gijzelaar uit te schakelen zonder de gegijzelde daarbij te doden als deze al levend schild gebruikt werd. Huh?
Hollowpoint wordt niet dik maar klapt open als een bloem.....Dat komt door zijn holle punt.quote:Op vrijdag 21 november 2014 10:17 schreef Kostertjuh het volgende:
Hollow point wordt dik in je lichaam waardoor het je lijf compleet aan gort helpt maar niwt eruit klapt
Ja dat bedoel ik met dik wordenquote:Op vrijdag 21 november 2014 14:28 schreef thesystem het volgende:
[..]
Hollowpoint wordt niet dik maar klapt open als een bloem.....Dat komt door zijn holle punt.
Op en top KPU.....
Inlever opdracht waarna je hetzelfde weer terug krijgt.....
Waar te koop?quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:50 schreef qua-patat-orbis het volgende:
HIHIHIHAHAHAHHOOHOHOHOEHOE
[ afbeelding ]
Lekker handig in een stedelijke omgevingquote:Op zondag 23 november 2014 08:17 schreef jitzzzze het volgende:
Ik zag pas na even kijken dat het een normaal geweer is met een 6 of 8 D-cell maglite eraan getaped
zou zoiets het resultaat van je schieten beinvloeden?quote:Op zondag 23 november 2014 16:32 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Lekker handig in een stedelijke omgeving
Jup, weekje harskamp.quote:
Dat is een spiegel joh. Vieze roetmop dat je bentquote:Op zondag 23 november 2014 20:33 schreef ErwinRommel het volgende:
Kan die kutpiet verwijderd worden? Dat knalt zo op m'n scherm.
DISCRIMINASIEEEEE!!!quote:Op zondag 23 november 2014 20:52 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Dat is een spiegel joh. Vieze roetmop dat je bent
quote:Op zondag 23 november 2014 20:33 schreef ErwinRommel het volgende:
Kan die kutpiet verwijderd worden? Dat knalt zo op m'n scherm.
skietgeweren.quote:
Ah, best leuk ff week knallen. Wij gaan met onze groep binnenkort schieten bij de politiequote:
Goed dat jullie dit even melden... was alweer vergeten dat ik deze week dat A700 geneuzel heb...quote:Op zondag 23 november 2014 22:43 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ah, best leuk ff week knallen. Wij gaan met onze groep binnenkort schieten bij de politieweer eens wat anders :p
Ik ook, kan prima kijken...quote:Op zondag 23 november 2014 23:13 schreef Erasmo het volgende:
Ik zou het graag willen kijken maar iodl
Ik moet een verbinding die trager is dan 3G delen met een paar honderd man. Ik krijg niet eens m'n vpn onlinequote:
quote:Op zondag 23 november 2014 23:16 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik moet een verbinding die trager is dan 3G delen met een paar honderd man. Ik krijg niet eens m'n vpn online
Enkel de fit nog komende week, verder net alles weer afgerond dus ik mag weer n jaar voor wim-lex werken :pquote:Op zondag 23 november 2014 22:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Goed dat jullie dit even melden... was alweer vergeten dat ik deze week dat A700 geneuzel heb...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |