Ga er maar niet heen! Blijf maar gewoon hierquote:Op donderdag 13 november 2014 16:54 schreef V__L_N het volgende:
Weet je wat pas erg is? Dat er een forum is voor postbezorgers en dat ik daar niet van wist
quote:Feestdagenuitkering in 2014
Als blijk van waardering heeft de raad van bestuur besloten de feestdagenuitkering nog eenmaal uit te keren.
Vanaf 2015 geen feestdagenuitkering meer
De komende jaren staan in het teken van kostenbesparingen die nodig blijven om de volumedaling bij het brievenbedrijf te compenseren. In deze fase van ons bedrijf is er onvoldoende financiėle ruimte voor een feestdagenuitkering.
Wie ontvangt de feestdagenuitkering over 2014?
Iedereen die valt onder de cao voor PostNL, de cao voor postbezorgers en de cao voor zaterdagbestellers en die op 1 december in dienst is, krijgt in die maand een feestdagenuitkering. Als fulltime medewerker krijg je 85 euro bruto. Ben je parttime in dienst, dan krijg je een uitkering naar rato van je contract, met een minimum van 20 euro bruto. Postbezorgers krijgen de feestdagenuitkering in de vorm van een cadeaubon van 25 euro.
Bedoel je dat forum waar iedereen die het waagt een kritische opmerking te maken over Sandd meteen wordt neergesabeld door ene Carla41?quote:Op donderdag 13 november 2014 16:54 schreef V__L_N het volgende:
Weet je wat pas erg is? Dat er een forum is voor postbezorgers en dat ik daar niet van wist
En KUT Post NL...geef die 25 euro terug. Kutbedrijf.quote:Op donderdag 13 november 2014 16:39 schreef Rafierafie het volgende:
Ik zie nu pas dat mensen op een forum voor postbezorgers zitten te klagen over dit topic. Niet klagen over medewerkers van Postnl, maar over wat wij hier bespreken.![]()
En voor alle lurkers die vanaf die site komen: waarom komen jullie je fantastische werkgever nooit verdedigen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
Dat forum ja. Ben je daar bekend?quote:Op donderdag 13 november 2014 16:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bedoel je dat forum waar iedereen die het waagt een kritische opmerking te maken over Sandd meteen wordt neergesabeld door ene Carla41?
Linkje?quote:Op donderdag 13 november 2014 16:39 schreef Rafierafie het volgende:
Ik zie nu pas dat mensen op een forum voor postbezorgers zitten te klagen over dit topic. Niet klagen over medewerkers van Postnl, maar over wat wij hier bespreken.![]()
En voor alle lurkers die vanaf die site komen: waarom komen jullie je fantastische werkgever nooit verdedigen?
Uhm... die uitkering hebben we het afgelopen jaar toch ook niet gekregen? Of ben ik nu abuis?quote:Op donderdag 13 november 2014 16:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Lees net dat we vanaf volgend jaar die 20 euro feestdagenuitkering ook al niet meer krijgen. Benieuwd of de raad van bestuur vanaf volgend jaar ook afziet van hun eigen gratificaties.
[..]
Waarom doe je dat nou?quote:Op donderdag 13 november 2014 17:08 schreef Pietertje71 het volgende:
www.pietertje71isvervelend.org
Heb daar wel eens meegelezen. Aparte sfeer daar.
quote:Op donderdag 13 november 2014 17:10 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Waarom doe je dat nou?![]()
Denk eens aan de collega's die daar nietsvermoedend op klikken! Jij gaat sowieso in de zak nu!
Welke 25 euro? Ik heb 'm niet, hoor, eerlijk waar nietquote:Op donderdag 13 november 2014 17:02 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
En KUT Post NL...geef die 25 euro terug. Kutbedrijf.
Nee, nooit van gehoord, nooit geweestquote:Op donderdag 13 november 2014 17:04 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dat forum ja. Ben je daar bekend?![]()
Dit ja, dus volgens mij moeten we eerder blij zijn dat we hem dit jaar nog wel een keer krijgen aangezien we die vorig jaar niet gehad hebbenquote:Op donderdag 13 november 2014 17:07 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Uhm... die uitkering hebben we het afgelopen jaar toch ook niet gekregen? Of ben ik nu abuis?
precies. Al was het geen echt grote bonus natuurlijkquote:Op donderdag 13 november 2014 17:45 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dit ja, dus volgens mij moeten we eerder blij zijn dat we hem dit jaar nog wel een keer krijgen aangezien we die vorig jaar niet gehad hebben
Ik neem aan gewoon weer hetzelfde als de afgelopen 2 jaar, dat je zelf weer wat kan uitkiezenquote:Op donderdag 13 november 2014 18:19 schreef V__L_N het volgende:
Okee, daar moet ik maar is lezen. Ben nogal verveeld op het moment zullen we maar zeggen.
Die 25 euro hebben we vorige jaar ook niet gekregen. Ben eerder benieuwd of er dit jaar nog ene fatsoenlijk kerstkado inzit.
Het is iets anders dan het kerstpakket hequote:Op donderdag 13 november 2014 18:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik neem aan gewoon weer hetzelfde als de afgelopen 2 jaar, dat je zelf weer wat kan uitkiezen
Een paar weken een tijdschrift, een hema cadeaubon, wat verschillende keukenspullen geloof ik, dat soort dingenquote:Op donderdag 13 november 2014 18:26 schreef houdjemond het volgende:
Ben benieuwd naar de keuzes van vorig jaar?iemand nog een paar voorbeelden ?
Wat?quote:Op donderdag 13 november 2014 17:10 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Waarom doe je dat nou?![]()
Denk eens aan de collega's die daar nietsvermoedend op klikken! Jij gaat sowieso in de zak nu!
Ik heb totaal niet (binnensmonds)enkele woorden geroepen tijdens deze actie met bijbehorende fijne brievenbussenquote:Op donderdag 13 november 2014 17:13 schreef houdjemond het volgende:
apart is het goede woord ja, ben trots op ons mooie topicje.![]()
Dat hema-ding was inderdaad vreselijk, ben ze maar gaan vouwen want het was niet te doen als je verder geen post voor dat adres had.
Dat weet ik, maar ik dacht dat V_L_N met "ben eerder benieuwd of er dit jaar nog een fatsoenlijk kerstkado inzit" het had over kerstkado als in "iets uitkiezen uit dat blaadje zoals de afgelopen 2 jaar"quote:Op donderdag 13 november 2014 18:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is iets anders dan het kerstpakket he
Ik heb geen link neergezet hoor...dat maakte Rafierafie er vanquote:
oh ja, dat zal weer zo gaan. Vorig jaar had in een cadeaukaart van de HEMA. Is nu nog niet op, maar ik heb er toch leuke dingen van kunnen doen, waaronder ijs halen onder werktijdquote:Op donderdag 13 november 2014 18:44 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik dacht dat V_L_N met "ben eerder benieuwd of er dit jaar nog een fatsoenlijk kerstkado inzit" het had over kerstkado als in "iets uitkiezen uit dat blaadje zoals de afgelopen 2 jaar"
Hap. Neem nog een paar kruidnootjes, of nee, die zijn al wegbezuinigd door de baasquote:Op donderdag 13 november 2014 18:45 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik heb geen link neergezet hoor...dat maakte Rafierafie er van
Vorig jaar was 25 euro toch?quote:Op donderdag 13 november 2014 18:48 schreef V__L_N het volgende:
Dat was inderdaad wat ik bedoelde. Gezien het feit dat ze elk jaar gieriger worden. Dus ik verwacht dat we dit jaar een kado van 10 euro krijgen.
Volgens mij waren de meeste geschenken uit dat boekje al rond die prijsquote:Op donderdag 13 november 2014 18:48 schreef V__L_N het volgende:
Dat was inderdaad wat ik bedoelde. Gezien het feit dat ze elk jaar gieriger worden. Dus ik verwacht dat we dit jaar een kado van 10 euro krijgen.
Als je een bon nam wel ja, die geschenken waren echt geen 25 euro waard.quote:Op donderdag 13 november 2014 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vorig jaar was 25 euro toch?
Vorige keer heb ik een Hema-bon genomen, hopelijk zitten die er dit jaar weer bij. Die komen altijd van pas.quote:Op donderdag 13 november 2014 19:58 schreef swimmie86 het volgende:
Dat zal dan wel weer zo'n bon zijn waar hier in de nabijheid geen winkel van te vinden is.
Hoop dat het van die VVV-bonnen zijn.
weet niet of het erin staat, heb geen zin om in te loggen
Daarvan kan je toch 25x ontbijten bij de Hemaquote:Op donderdag 13 november 2014 20:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vorige keer heb ik een Hema-bon genomen, hopelijk zitten die er dit jaar weer bij. Die komen altijd van pas.
dat was alleen als er meerdere soorten hah was op de donderdag toch?quote:Op donderdag 13 november 2014 20:12 schreef V__L_N het volgende:
In het verleden kreeg je voor een donderdag HaH ook bonnen. Dus ik heb ook nog een paar bijenkorf en v&d bonnen liggen.
Nou, het kerstcadeau nog wel gewoon volgens mij, alleen dus niet de kerstbonus. Maar die hadden we vorig jaar dus ook al nietquote:Op donderdag 13 november 2014 20:30 schreef posje het volgende:
Maar volgend jaar kan een blijk van waardering er dus niet meer af? Dan zoeken ze het serieus maar uit met die k*kaarten. Postzegelprijs maar weer verhogen.
Krijgen we inderdaad weer zo'n cadeaukaart waar je waarschijnlijk weinig mee kan. Ik begrijp niet waarom de bezorgers niet ook gewoon geld krijgen.quote:Op donderdag 13 november 2014 19:53 schreef posje het volgende:
Laatste keer dus, de feestdagenuitkering (voor bezorgers in de vorm van een cadeaubon van 25 euro):
https://mijnpostnl.mijnpo(...)uitkeringin2014.aspx
Welke link? Waarschijnlijk niet (meer) de link naar de site die jij in gedachten hebtquote:Op donderdag 13 november 2014 18:45 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik heb geen link neergezet hoor...dat maakte Rafierafie er van
Je kan beter zo'n kaart krijgen hoor. Als ze je gewoon 25 euro op je loonstrookje erbij geven moet je er belasting over betalen.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:14 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Krijgen we inderdaad weer zo'n cadeaukaart waar je waarschijnlijk weinig mee kan. Ik begrijp niet waarom de bezorgers niet ook gewoon geld krijgen.
Leuke reacties weer onder dat artikeltje
Dan liever die VVVbonnen, dan kan ik zelf beslissen in welke winkel ik ze uitgeef.quote:Op donderdag 13 november 2014 23:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je kan beter zo'n kaart krijgen hoor. Als ze je gewoon 25 euro op je loonstrookje erbij geven moet je er belasting over betalen.
Twee jaar geleden een frs kaart genomen. Maar die ging vervolgens failliet. Jaar daarna een vrijetijdakaart ofzo. Maar daar kwam je niet door het betaalproces. 0 euro afrekenen ging fout... Klantenservice daar ging ook niet helemaal lekker. En inmiddels geen idee meer waar die kaart is.quote:Op donderdag 13 november 2014 18:52 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens mij waren de meeste geschenken uit dat boekje al rond die prijs. Alleen die cadeaukaarten hadden een wat hogere waarde, daarom koos ik die dan maar. Maar volgens mij staat er op mijn hema kaart van vorig jaar nog steeds 25 euro aangezien ik daar nooit wat koop, en op mijn v&d kaart van het jaar daarvoor staat ook nog steeds 23 euro of zo
quote:Op donderdag 13 november 2014 18:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hap. Neem nog een paar kruidnootjes, of nee, die zijn al wegbezuinigd door de baas
Inderdaad!quote:Op donderdag 13 november 2014 18:52 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens mij waren de meeste geschenken uit dat boekje al rond die prijs. Alleen die cadeaukaarten hadden een wat hogere waarde, daarom koos ik die dan maar. Maar volgens mij staat er op mijn hema kaart van vorig jaar nog steeds 25 euro aangezien ik daar nooit wat koop, en op mijn v&d kaart van het jaar daarvoor staat ook nog steeds 23 euro of zo
quote:Op donderdag 13 november 2014 20:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vorige keer heb ik een Hema-bon genomen, hopelijk zitten die er dit jaar weer bij. Die komen altijd van pas.
Thuglife brother! *boks*quote:Op donderdag 13 november 2014 20:52 schreef MissionPhailed het volgende:
Het leven van de straat is hard jeweetz +
Ach, ik verdien zo weinig bij de post dat ik toch nauwelijks belasting betaalquote:Op donderdag 13 november 2014 23:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je kan beter zo'n kaart krijgen hoor. Als ze je gewoon 25 euro op je loonstrookje erbij geven moet je er belasting over betalen.
Dat zou best kunnen. Bij ons was er ook 1 specifieke straat waar allerlei post verdween. Bleek dat Marokkaanse jochies het met een verbogen kleerhanger uit het bussenfront hengelden.quote:Op vrijdag 14 november 2014 09:21 schreef superkimmi het volgende:
in een straat van een van mijn vaste wijken klagen meerdere mensen dat post niet ontvangen wordt. Er wordt nu een onderzoek ingesteld. Ik loop hier samen met 2 anderen (ik de zaterdag, een de andere piekdagen en de laatste de daldagen). Aangezien we alle drie daarnaast nog minstens 2 andere wijken vast lopen waar nooit klachten uit komen en het bij deze wijk maar om 1 straat gaat, vertrouwd onze TC ons wel volledig. Maar vervelend is het natuurlijk wel. Ook omdat we nu natuurlijk heel veel troep als kwaliteitscontrole gaan tegenkomen. Nu heb ik al doorgegeven dat ik toevallig van 1 nummer weet dat die veel klagen. En die hebben een compleet open brievenbus in de muur naar buiten. Ik vraag mij dus gewoon af of er niet gewoon post uit wordt gejat. Dat zou voor ons denk ik heel naar uitpakken, want dan weten ze (nu ze gaan controleren) dat de post naar de bezorger is gegaan en daarna pas verdwijnt..
Ben er nog niet gerust op...
Hier heb ik ook steevast enkele vaste mensen waar men klaagt over te weinig/geen ontvangen post/HAH.quote:Op vrijdag 14 november 2014 09:21 schreef superkimmi het volgende:
in een straat van een van mijn vaste wijken klagen meerdere mensen dat post niet ontvangen wordt. Er wordt nu een onderzoek ingesteld. Ik loop hier samen met 2 anderen (ik de zaterdag, een de andere piekdagen en de laatste de daldagen). Aangezien we alle drie daarnaast nog minstens 2 andere wijken vast lopen waar nooit klachten uit komen en het bij deze wijk maar om 1 straat gaat, vertrouwd onze TC ons wel volledig. Maar vervelend is het natuurlijk wel. Ook omdat we nu natuurlijk heel veel troep als kwaliteitscontrole gaan tegenkomen. Nu heb ik al doorgegeven dat ik toevallig van 1 nummer weet dat die veel klagen. En die hebben een compleet open brievenbus in de muur naar buiten. Ik vraag mij dus gewoon af of er niet gewoon post uit wordt gejat. Dat zou voor ons denk ik heel naar uitpakken, want dan weten ze (nu ze gaan controleren) dat de post naar de bezorger is gegaan en daarna pas verdwijnt..
Ben er nog niet gerust op...
Die mogen helaas niet meer als steevaste TV-persoonlijkheid bij Opsporing Verzocht komenquote:Op vrijdag 14 november 2014 09:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Bij ons was er ook 1 specifieke straat waar allerlei post verdween. Bleek dat Marokkaanse jochies het met een verbogen kleerhanger uit het bussenfront hengelden.
Kunnen ze niet een keer zo'n brief sturen met een tracer er in? Dan kunnen ze het meteen zien als deze na bezorging uit de bus verdwijnt, en waarheen.
Ik heb toen contact met de'vriendelijke' loonadministratie opgenomen of zij wel loonbelasting inhielden.quote:Op vrijdag 14 november 2014 09:01 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ach, ik verdien zo weinig bij de post dat ik toch nauwelijks belasting betaal![]()
Een cadeaukaart voor een specifieke (web)winkel beperkt mijn keuze enorm en VVV-bonnen blijven bij mij altijd enorm lang liggen omdat ik zelden ga shoppen. Als ik wel naar een winkel ga waar ze die dingen accepteren vergeet ik ze altijd mee te nemen
Je kunt ook je meeruren 1 op 1 als extra vrije tijd laten noteren.quote:Op vrijdag 14 november 2014 10:11 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik heb toen contact met de'vriendelijke' loonadministratie opgenomen of zij wel loonbelasting inhielden.
Via dit forum, niet die andere, er achter gekomen dat je pas boven een bepaald bedrag loonbelasting betaald.
Vorige periode voor het eerst loonbelasting betaald![]()
![]()
Meer gewerkt en minder overhouden dan mijn contracturen![]()
![]()
Je zou bijna en alleen voor je contracturen willen werken(loonbelastingvrij in mijn geval) dan extra gewerkte uren op te geven
Ik heb aangeleerd om dergelijke cadeaubonnen zsm in te wisselen. En anders zorgen de kids of mijn vrouw daar wel voor![]()
![]()
Ik heb al teveel vrijetijd...volgens mijn vrouwquote:Op vrijdag 14 november 2014 10:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je kunt ook je meeruren 1 op 1 als extra vrije tijd laten noteren.
Bij mij hebben ze vorige maand (70,x uur) 42 euro ingehouden. Even grof spelen met de rekenmachine, 20 euro meer dan jij delen door die 9 uur meer is 2,22 belasting per meeruur. Dus van die 9 uur blijft ongeveer 60 euro over, toch?quote:Op vrijdag 14 november 2014 10:27 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik heb al teveel vrijetijd...volgens mijn vrouw![]()
![]()
Ik zit met mijn (extra) uren zoals ik ze nu maak (ongeveer 60uur per maand ;12uur per week op contract) net op een/het randje. Vorige periode iets van 61 uur gemaakt en 22euro aan loonbelasting betaald. Maar bedankt voor de tip voor als ik meer extra uren maak/zou maken (Y)
Over die meeruren: die maak je dadelijk dus ook in de winter(slecht weer)periode. Zou het dan beter zijn deze uren als extra vrije tijd te laten noteren?
Idem hier. Ik heb echt nog een stuwmeertje staanquote:Op vrijdag 14 november 2014 11:04 schreef gelestipjes het volgende:
Ik kom nu al niet van mijn verlofuren af, dus ik heb die meeruren toch altijd liever in geld
In een vorige baan (inter)nationaal vrachtwagenchauffeur zat ik op ongeveer +30 extra uren per week. Ja dat is ook wel lekker om die uit te laten betalen ook al schieten de tranen je in de broek als je ziet wat er af gaat.quote:Op vrijdag 14 november 2014 11:04 schreef gelestipjes het volgende:
Ik kom nu al niet van mijn verlofuren af, dus ik heb die meeruren toch altijd liever in geld
jij zit ook met een 6-uren contract een 15-uren wijk te doen?quote:Op vrijdag 14 november 2014 13:37 schreef Pietertje71 het volgende:
Het ging vandaag van een leien dakje.
De HAH-tassen voor morgen werden ook al geleverd(zwaar dus wordt minimaal 1x bijladen).
[..]
In een vorige baan (inter)nationaal vrachtwagenchauffeur zat ik op ongeveer +30 extra uren per week. Ja dat is ook wel lekker om die uit te laten betalen ook al schieten de tranen je in de broek als je ziet wat er af gaat.
Qua verlofuren zou ik straks, mocht ik deze wijk alleen blijven doen (er zouden namelijk 2 mensen op deze wijk worden gezet, minimaal 1 vrije zaterdag per maand willen
Nu weet ik natuurlijk niet hoe het bij jullie gaat, maar hier doen ze over verlof op zaterdag een stuk moeilijker dan over verlof op andere dagen. Dus minimaal 1 zaterdag verlof per maand lijkt me wel vrij optimistischquote:Op vrijdag 14 november 2014 13:37 schreef Pietertje71 het volgende:
Het ging vandaag van een leien dakje.
De HAH-tassen voor morgen werden ook al geleverd(zwaar dus wordt minimaal 1x bijladen).
[..]
Qua verlofuren zou ik straks, mocht ik deze wijk alleen blijven doen (er zouden namelijk 2 mensen op deze wijk worden gezet, minimaal 1 vrije zaterdag per maand willen
12uur contract.quote:Op vrijdag 14 november 2014 13:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
jij zit ook met een 6-uren contract een 15-uren wijk te doen?
Ja idd. Inval heb je meestal alleen op de daldagen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 13:55 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nu weet ik natuurlijk niet hoe het bij jullie gaat, maar hier doen ze over verlof op zaterdag een stuk moeilijker dan over verlof op andere dagen. Dus minimaal 1 zaterdag verlof per maand lijkt me wel vrij optimistisch
Niet een beetje overdreven, zo'n scooter, als je wijk recht tegenover de vestiging begint?quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:44 schreef Pietertje71 het volgende:
Kreeg een vriendin van ons op de mat:
[ afbeelding ]
Zou je inderdaad zeggen, maar het lijkt me dat een scooter op een uitgestrekt industrieterrein wel tot zijn recht moet kunnen komen, ook al begint de wijk naast de vestiging.quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Niet een beetje overdreven, zo'n scooter, als je wijk recht tegenover de vestiging begint?
Ik denk dat ze gewoon even een scooter en bezorger nodig hadden voor de fotoshoot, en dat ze die toen maar even op een vestiging hebben opgehaald om bij de dichtstbijzijnde brievenbus te poseren.quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zou je inderdaad zeggen, maar het lijkt me dat een scooter op een uitgestrekt industrieterrein wel tot zijn recht moet kunnen komen, ook al begint de wijk naast de vestiging.
Dus half op straat geparkeerd omdat ie anders omvalt omdat de scooterstandaard in de goot valt. De scooter helemaal onder de modder ivm blubber op de weg/bij de boer en dan met een bezorger die lieslaarzen en een regenjas aanheeft en helm natuurlijk, waarvan nu alles incl heuptas en post zeiknat is omdat er net een regenbui van heb ik jou daar over heen trok.quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zou je inderdaad zeggen, maar het lijkt me dat een scooter op een uitgestrekt industrieterrein wel tot zijn recht moet kunnen komen, ook al begint de wijk naast de vestiging.
quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:00 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Dus half op straat geparkeerd omdat ie anders omvalt omdat de scooterstandaard in de goot valt. De scooter helemaal onder de modder ivm blubber op de weg/bij de boer en dan met een bezorger die lieslaarzen en een regenjas aanheeft en helm natuurlijk, waarvan nu alles incl heuptas en post zeiknat is omdat er net een regenbui van heb ik jou daar over heen trok.
Zou dat een verkeerd beeld geven?
![]()
Ken het nog uit de tijd dat ik nog autoroutes reed. Bij de ene boer was het schoon op het erf, terwijl je bij de andere de ramen wel dicht kon houden omdat anders de modder je om de oren vloogquote:Op vrijdag 14 november 2014 15:00 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Dus half op straat geparkeerd omdat ie anders omvalt omdat de scooterstandaard in de goot valt. De scooter helemaal onder de modder ivm blubber op de weg/bij de boer en dan met een bezorger die lieslaarzen en een regenjas aanheeft en helm natuurlijk, waarvan nu alles incl heuptas en post zeiknat is omdat er net een regenbui van heb ik jou daar over heen trok.
Zou dat een verkeerd beeld geven?
![]()
Waar de wijk ophoud is interessanter om te bepalen of er al dan niet een scooter gebruikt moet worden. ..quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Niet een beetje overdreven, zo'n scooter, als je wijk recht tegenover de vestiging begint?
neequote:Op vrijdag 14 november 2014 14:56 schreef Pietertje71 het volgende:
Maar dat is toch de vriendin van Alexxx?
wel haar wijkquote:
Hmm.. dat vind ik ook altijd een lastige. Gewoon vriendelijk vragen of ie even aan de kant gaat werkt bij mij meestal welquote:
hoe heeft hij dat briefje bezorgd dan?quote:
Alleen jammer van dat ontiegelijke tyfusweerquote:Op zaterdag 15 november 2014 13:56 schreef Peterselieman het volgende:
Was wederom een rustige dag en de HAH viel ook best mee
Ja idd. Ik kreeg van de chauffeur te horen dat het nogal zware tassen waren. Waarschijnlijk zijn portie spinazie niet gehadquote:Op zaterdag 15 november 2014 13:56 schreef Peterselieman het volgende:
Was wederom een rustige dag en de HAH viel ook best mee
Je bent niet de enige, tijden zijn echt heel krapquote:Op zaterdag 15 november 2014 15:41 schreef Pietertje71 het volgende:
MIddag.
Viel allemaal weer mee. Toch haal ik de scootertijden niet ,hoe ik ook doorwerk(ja zonder extra service e.d. te verlenen) Er staat voor de piekdagen 3.20, maar ik blijf toch steken (min reistijd) op gemiddeld 3.75. Op piekdagen staat er 1.75 voor. Die haal ik dan ook weer net/net niet. Ik blijf toch 'steken' op 2/2.25
Een kort maar licht buitje gehad en verders ging het prima.
Nu van het weekend genieten
[..]
Ja idd. Ik kreeg van de chauffeur te horen dat het nogal zware tassen waren. Waarschijnlijk zijn portie spinazie niet gehad
Viel hier tijdens het lopen wel mee. Pas op de terugweg kreeg ik net als vanochtend de volle laagquote:Op zaterdag 15 november 2014 15:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Alleen jammer van dat ontiegelijke tyfusweer
Ik had begrepen dat die nieuwe regel volgend jaar in zou gaan, maar zeker weten doe ik het niet. (Kan die berichten op de een of andere manier nooit meer vinden op mijnpostnl, als ik ze nodig heb)quote:Op zaterdag 15 november 2014 16:29 schreef VixenFromHell het volgende:
En mijn verlofaanvraag is nog steeds niet goedgekeurd of afgekeurd en het is nu meer dan 2 weken geleden. Dus volgens mij mogen ze dan niet meer weigeren?
Verlofaanvraag voor dit jaar? Want voor volgend jaar hebben mensen nog tm 23 november de tijd toch? En pas daarna gaan ze kijken wat er goedgekeurd kan wordenquote:Op zaterdag 15 november 2014 16:29 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier zat er bij 1 wijk een irritante folder bij, maar voor de rest viel het allemaal wel mee. Wel ergens uitgegleden over gladde tegelsgelukkig zonder echte gevolgen wel
En mijn verlofaanvraag is nog steeds niet goedgekeurd of afgekeurd en het is nu meer dan 2 weken geleden. Dus volgens mij mogen ze dan niet meer weigeren?
volgens mij wel ja: art 638 boek 7 lid 2 BW:quote:Op zaterdag 15 november 2014 16:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja, voor over 2 weken. Volgens mij was het toch wettelijk bepaald dat er een reactietermijn is van 2 weken om af te wijzen?
In de brief die bij de verloflijst zat, staat het volgende:quote:Op zaterdag 15 november 2014 16:43 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
volgens mij wel ja: art 638 boek 7 lid 2 BW:
Indien de werkgever niet binnen twee weken nadat de werknemer zijn wensen schriftelijk heeft kenbaar gemaakt, schriftelijk aan de werknemer gewichtige redenen heeft aangevoerd, is de vakantie vastgesteld overeenkomstig de wensen van de werknemer.
Beetje vreemde tekst. Er wordt dus toch afgeweken van de 2 weken-regel. En wat moet je er nou mee, als je verlof aanvraagt, en 2 weken later zeggen ze dat het wordt aangehouden? Dat is geen afwijzing dus, en ook geen akkoord. Weet je nog niks.quote:Verzoeken tot vakantie/verlof zijn automatisch goedgekeurd als je na 2 weken geen reactie hebt ontvangen. Dit geldt niet voor verzoeken die je tussen 23 november en 8 december 2014 indient en die betrekking hebben op 2015. Deze verzoeken zijn goedgekeurd als je op 22 december geen bericht hebt ontvangen. Als een verzoek wordt aangehouden of afgewezen, dan hoor je dit binnen 2 weken van een leidinggevende.
Dat is PostNL-taal voor: zoek het de rest van het jaar maar uit.quote:Op zaterdag 15 november 2014 17:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Beetje vreemde tekst. Er wordt dus toch afgeweken van de 2 weken-regel. En wat moet je er nou mee, als je verlof aanvraagt, en 2 weken later zeggen ze dat het wordt aangehouden? Dat is geen afwijzing dus, en ook geen akkoord. Weet je nog niks.
Wel oppassen dat je niet verkeerd uitglijd hoor!quote:Op zaterdag 15 november 2014 17:23 schreef houdjemond het volgende:
Hier ook een hele gladde folder waardoor alles uit mn handen gleed plus een mega-boekwerk van het scheepvaartmuseum -.- auw.
Em inderdaad paar keer uitgegleden in die vieze miezer.
Waarschijnlijk heeft de voorbereider het dan ook geteld. Als jij dan ineens met een lager aantal komt dan die voorbereider, dan is er wat vreemds aan de handquote:Op zaterdag 15 november 2014 19:25 schreef superkimmi het volgende:
hele dag miezer gehad. maar wel weer weinig post en slechts 2 hah.
Moest vandaag doorgeven aan mijn tc hoeveel post een bepaald adres had. Hoe ze daarmee de problemen in die straat willen oplossen snap ik niet..
Ik zou de brief op moeten zoeken, maar we hebben hem ook per email gehad en volgens die mail hadden we t/m gisteren. Vrijdag met het SC nog lopen mailen over het wisselen van wijken ivm. verlof van iemand, ergens in een mailtje stond ook een regeltje dat ik de TC al een tijdje (2,5 tot 3 maanden) niet gezien had.quote:Op zaterdag 15 november 2014 16:38 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Verlofaanvraag voor dit jaar? Want voor volgend jaar hebben mensen nog tm 23 november de tijd toch? En pas daarna gaan ze kijken wat er goedgekeurd kan worden
Nee. Nieuw beleid dat de TC's geen vrij mogen hebben. Ze hebben immers al te veel vrije tijdquote:Op zondag 16 november 2014 15:35 schreef dud0r het volgende:
Ik heb nog helemaal geen brief gehad over verlof keuze. Mag ik niet op verlof ofzo?
Alleen maar omdat ik nu 4 weken vrij heb...quote:Op zondag 16 november 2014 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee. Nieuw beleid dat de TC's geen vrij mogen hebben. Ze hebben immers al te veel vrije tijd
Nee jij mag af en toe werkenquote:Op zondag 16 november 2014 15:35 schreef dud0r het volgende:
Ik heb nog helemaal geen brief gehad over verlof keuze. Mag ik niet op verlof ofzo?
Gelukkig. Op 2 weken ik maart na maakt het me verder ook niet uit wanneer ik verlof heb. Maar wil net voor en na de geboorte van m'n eerste kind wel even een week of 2 erbij zijn voordat ik me weer in het werk stort.quote:
O dat is wel een heel mooie reden voor verlof, proficiat!quote:Op zondag 16 november 2014 16:52 schreef dud0r het volgende:
[..]
Gelukkig. Op 2 weken ik maart na maakt het me verder ook niet uit wanneer ik verlof heb. Maar wil net voor en na de geboorte van m'n eerste kind wel even een week of 2 erbij zijn voordat ik me weer in het werk stort.
Op twee vlokjes? Lijkt me nog niet. En als het al komt dan stelt het niets voor. Heb in het verleden wel eens tot kniediepte in de sneeuw gelopen. Toen moest er met de slee bezorgd worden, want de kar kwam er niet doorheenquote:
Wij ook niet hoor. Wel eentje over verlofkeuze...quote:Op zondag 16 november 2014 15:35 schreef dud0r het volgende:
jaar of vier geleden denk ik. Was in de kerstperiode dat er een lekker dik pak verse sneeuw lag. Paar dagen later kon ik er wel met de kar overheen, omdat het al flink aangekoekt wasquote:
Was waarschijnlijk hetzelfde jaar als dat we hier alle post lieten staan op het sorteercentrum en alleen rouwkaarten meenamen. Nog nooit zo lang bezig geweest met 10 brieven.quote:Op zondag 16 november 2014 18:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jaar of vier geleden denk ik. Was in de kerstperiode dat er een lekker dik pak verse sneeuw lag. Paar dagen later kon ik er wel met de kar overheen, omdat het al flink aangekoekt was
wij konden alles makkelijk wegkrijgen. Hadden voldoende mankracht, want de deeltijdwerkers werkten in de kerstperiode ook gewoon volle bakquote:Op zondag 16 november 2014 19:26 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Was waarschijnlijk hetzelfde jaar als dat we hier alle post lieten staan op het sorteercentrum en alleen rouwkaarten meenamen. Nog nooit zo lang bezig geweest met 10 brieven.
quote:
quote:Op zondag 16 november 2014 16:52 schreef dud0r het volgende:
[..]
Gelukkig. Op 2 weken ik maart na maakt het me verder ook niet uit wanneer ik verlof heb. Maar wil net voor en na de geboorte van m'n eerste kind wel even een week of 2 erbij zijn voordat ik me weer in het werk stort.
quote:
Bedoel je dat de wijken dan worden opgesplitst?quote:Op zondag 16 november 2014 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wij konden alles makkelijk wegkrijgen. Hadden voldoende mankracht, want de deeltijdwerkers werkten in de kerstperiode ook gewoon volle bak
O ja, toen had ik concerten in alle hoeken van het land (en Duitsland), spannend. Toen besloot ik postbezorger te worden, lekker dicht bij huisquote:Op zondag 16 november 2014 18:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jaar of vier geleden denk ik. Was in de kerstperiode dat er een lekker dik pak verse sneeuw lag.
Dat gebeurde in het verleden wel ja, maar nu is het zo rustig met kerst dat het niet meer hoeft.quote:Op maandag 17 november 2014 06:29 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Bedoel je dat de wijken dan worden opgesplitst?
In de sortering kun je er makkelijk een stoel bij zetten. In de bezorging zet je gewoon iedereen in.quote:Ik ben benieuwd hoe dat dan wordt gedaan? Voor heen in een gebouw werken was dat eenvoudiger in te delen. Nu als pbz zou ik echt niet weten hoe zoiets dergelijks word geregeld?
Vroeger was zoveel mensen echt nodig, maar het volume neemt nu zo hard af dat je ook in de bezorging al met minder mensen toe kuntquote:In mijn dorp hebben we 3 vaste deeltijd-bezorgers, maar als ik de buitenwijk indelingen zie, staan daar maar 1 en soms 2 bezorgers op. En als ik het goed heb begrepen 2 reserves.
Ik heb een vermoeden dat dit een lange winter voor mij wordt![]()
![]()
Hoezo een lange winter? Eerst maar eens afwachten of er uberhaupt sneeuw gaat komen. Als het een winter wordt zoals voorgaande winter zul je nauwelijks extra tijd kwijt zijn. Want echt veel meer post is er tegenwoordig ook al niet meer met de kerst. Ik was vorig jaar tijdens de kerstperiode niet of nauwelijks extra tijd kwijt bij het bezorgen.quote:Op maandag 17 november 2014 06:29 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Bedoel je dat de wijken dan worden opgesplitst?
Ik ben benieuwd hoe dat dan wordt gedaan? Voor heen in een gebouw werken was dat eenvoudiger in te delen. Nu als pbz zou ik echt niet weten hoe zoiets dergelijks word geregeld?
In mijn dorp hebben we 3 vaste deeltijd-bezorgers, maar als ik de buitenwijk indelingen zie, staan daar maar 1 en soms 2 bezorgers op. En als ik het goed heb begrepen 2 reserves.
Ik heb een vermoeden dat dit een lange winter voor mij wordt![]()
![]()
Het gaat mij er meer om als er een flinke pak sneeuw ligtquote:Op maandag 17 november 2014 12:31 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hoezo een lange winter? Eerst maar eens afwachten of er uberhaupt sneeuw gaat komen. Als het een winter wordt zoals voorgaande winter zul je nauwelijks extra tijd kwijt zijn. Want echt veel meer post is er tegenwoordig ook al niet meer met de kerst. Ik was vorig jaar tijdens de kerstperiode niet of nauwelijks extra tijd kwijt bij het bezorgen.
Kan ik mij voorstellen.quote:Op maandag 17 november 2014 14:28 schreef gelestipjes het volgende:
Ja, net als dat het ook niet vanzelfsprekend meer was hier dat je extra tijd door sneeuw uitbetaald kreeg. Alleen al om dat soort gezeur te voorkomen hoop ik dat er geen sneeuw komt deze winter
Nee, helaas. Tunnels graven doe je in eigen tijd.quote:Op maandag 17 november 2014 14:30 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Kan ik mij voorstellen.
Ingesneeuwde tijd wordt dus niet uitbetaald?
Gewoon betaling eisen. Uitloop door calamiteiten hoort gewoon vergoed te worden. Op mijn vestiging betalen ze dat gewoon. Weet niet in wat voor strafkamp jullie zitten?quote:Op maandag 17 november 2014 14:30 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Kan ik mij voorstellen.
Ingesneeuwde tijd wordt dus niet uitbetaald?
Nee hoor, we krijgen (tot nu toe) de gewerkte uren gewoon uitbetaald: gewerkte tijd is betaalde tijd. Ik vroeg mij alleen af hoe het zat met als er een pak sneeuw ligt, de wijken worden verdeeld door bijvoorbeeld 2 pbzś ivm de verwachte langere werktijd. Ik meen dat je met een lage (gevoels)temperatuur maar een bepaalde tijd buiten mag werken?quote:Op maandag 17 november 2014 14:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Gewoon betaling eisen. Uitloop door calamiteiten hoort gewoon vergoed te worden. Op mijn vestiging betalen ze dat gewoon. Weet niet in wat voor strafkamp jullie zitten?
En anders gewoon de bekende oranje kaart in hun mik douwen, vakbond inschakelen, OR bellen, etc.
Ik piep niet, maar informeer en wijs op punten(arbeidsvoorwaarden, situaties e.d.) waar men rekening mee kan of zelfs moet houden. Zoals bijvoorbeeld wat te doen bij ijzel, extreme hitte e.d..quote:Op maandag 17 november 2014 15:24 schreef V__L_N het volgende:
Niet piepen gewoon lopen is het. Het is maar zelden in nederland dat het zo erg sneeuwt dat je echt niet kan werken.Uitloop wordt gewoon betaald. Maar van wijken splitsen hebben ze hier nog nooit gehoord.
Werken met 35 graden is trouwens veel erger. Als het koud is trek je maar een dubbele onderbroek aan.
quote:Op maandag 17 november 2014 15:34 schreef gelestipjes het volgende:
Ik heb ook liever kou dan hitte. En ik heb het eigenlijk maar zelden echt koud gehad, ook niet toen ze het hadden over gevoelstemperaturen van min 15 of zo. Hier splitsten ze bij sneeuw wel eens wijken op, maar dat was ook omdat er toen nog veel meer post was, de vrachtwagen zo een uur te laat kwam door slechte weersomstandigheden waardoor voorbereidingstijden uitliepen en de aanlevering van de post dus ook later was. Voor de rest is het meer geluk hebben of er toevallig nog een postbezorger over is die bereid is om extra dagen/ uren te werken met dat weer. Hier belden pbz's elkaar meestal wel hoe ver ze waren en of ze nog hulp nodig hadden zodat iedereen toch nog op een redelijke tijd thuis was
Je baas en het bedrijf weten welke maatregelen ze moeten nemen om aan die maatregelen t voldoen. Ze doen het absolute minimum. Logisch, ze zijn aan het bezuinigen.quote:Ik piep niet, maar informeer en wijs op punten(arbeidsvoorwaarden, situaties e.d.) waar men rekening mee kan of zelfs moet houden. Zoals bijvoorbeeld wat te doen bij ijzel, extreme hitte e.d..
Men doet vaak maar wat, en gaat achteraf klagen dat ze het (moesten) doen, terwijl er wellicht een bepaalde regeling voor is. Zoals bij (extreme) hitte, een (extra) drinkpauze, of bij (extreme) koude een kampvuurtje maken ofzo
Zoals die moffen aan het stuur?quote:Op maandag 17 november 2014 16:46 schreef Alexxxxx het volgende:
Pieter, er komt speciale kleding voor de scooteraars.
Maar eisen wel het maximum van jou als werknemer. En dan ook niet jengelen als je dit daadwerkelijk moet doen ondanks dat hiervoor te weinig of geen geschikte middelen voor zijn.quote:Op maandag 17 november 2014 18:15 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Je baas en het bedrijf weten welke maatregelen ze moeten nemen om aan die maatregelen t voldoen. Ze doen het absolute minimum. Logisch, ze zijn aan het bezuinigen.
Niet jengelen maar werken, want daar wordt je voor betaald. Weer hoort daar gewoon bij.
quote:Wiebes jaagt op alle extra’s
Grote groepen werkenden met een middeninkomen leveren volgend jaar tot ruim 12 procent in van hun vakantiegeld. Het is het rechtstreekse gevolg van de nivelleringspolitiek die het kabinet aanhangt.
Dat blijkt uit doorrekeningen van salarisverwerker Salar. Bij de middeninkomens vallen harde klappen bij alle soorten variabele beloningen zoals vakantiegeld, overwerken of een bonus. Werkenden met een brutosalaris van 4000 tot 4250 euro per maand leveren relatief het meeste in. Zij houden 12,23 procent minder vakantiegeld over in 2015 vergeleken met dit jaar. Dat komt neer op zo’n 250 euro extra die zij mogen inleveren bij staatssecretaris Wiebes (Financiėn).
Een woordvoerder van de VVD-bewindsman kon gisteravond nog niet reageren op de berekeningen.
En jij dacht dat wij middeninkomens waren?quote:
Misschien heeft Pieter een rijke vrouw : Pquote:Op dinsdag 18 november 2014 08:24 schreef superkimmi het volgende:
idd, in welke wereld doet dit bericht er iets toe voor ons?
Engelse ziekte? Voor beelden graagquote:Op dinsdag 18 november 2014 08:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nou, vanaf vandaag zouden wij over moeten zijn op Mijn Werk, en zouden we ons rooster moeten zien en onze uren moeten doorgeven via deze site. Net even gekeken, maar behalve een aantal lijders aan Engelse ziekte heb ik er niets aangetroffen.
[ link | afbeelding ]
[..]
Misschien heeft Pieter een rijke vrouw : P
Week scenario's, HAH planning, tassen informatie (wat moet ik met tassen informatie, 1 A4-tje informatie zou al meer dan genoeg zijn). Procesverstoring staat dan ineens weer WEL aan elkaar geschreven, vreemd genoeg....quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:01 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Engelse ziekte? Voor beelden graag
Ik kan ook slecht tegen beide. Ik heb precies wat jij omschrijft, het zal wel een slechte doorbloeding zijn. Al heel snel krijg ik koude, gevoelloze handen, en dat is buitengewoon lastig, want ik kan dan soms de post niet eens meer normaal vasthouden. Heb ook al gehad dat ik bij thuiskomst mijn voordeur niet open kreeg, omdat ik de kracht niet meer had om de sleutel om te draaien. Vervolgens rennen naar de WC, want met koud weer krimpt je blaas ook, en vervolgens je rits niet open kunnen krijgen... Het zijn bij mij vooral de extremiteiten waar ik last van krijg, de rest van mijn lijf kan ik wel warm houden.quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:09 schreef Rafierafie het volgende:
Over de voorkeur voor koude of hitte: ik vind het allebei verschrikkelijk
Als het te warm is ga ik geregeld bijna van mijn stokje.
Als het slechts een beetje koud is worden mijn handen al alle kleuren van de regenboog en als het een lange tijd vriest krijg ik serieuze problemen met mijn vingers en heb ik pas na een half jaar weer alle gevoel terug.
Ik weet nog wel die ene dag dat de gevoelstemperatuur hier -20 graden was. Toen was ik echt niet blij met amper een halve gram vet aan mijn lijf.
Dat bovenste deel is pijnlijk herkenbaarquote:Op dinsdag 18 november 2014 09:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik kan ook slecht tegen beide. Ik heb precies wat jij omschrijft, het zal wel een slechte doorbloeding zijn. Al heel snel krijg ik koude, gevoelloze handen, en dat is buitengewoon lastig, want ik kan dan soms de post niet eens meer normaal vasthouden. Heb ook al gehad dat ik bij thuiskomst mijn voordeur niet open kreeg, omdat ik de kracht niet meer had om de sleutel om te draaien. Vervolgens rennen naar de WC, want met koud weer krimpt je blaas ook, en vervolgens je rits niet open kunnen krijgen... Het zijn bij mij vooral de extremiteiten waar ik last van krijg, de rest van mijn lijf kan ik wel warm houden.
Ik vraag me af en toe ook wel eens af waarom ik dit werk heb gekozen: ik heb een hekel aan hitte, een hekel aan kou en een hekel aan regen, en ik ben ook nog eens bang voor honden.![]()
Nou, toen ik hier kwam werken waren de lonen en de arbeidsvoorwaarden prima geregeld, kreeg je ruim de tijd voor je werk en een mooi en volledig kledingpakket in stemmig rood/bruin. En er was meer afwisseling tussen binnen- en buitenwerk. Eerst 2,5 uur voorbereiden binnen, dan 2 tot 2,5 uur lopen, dan weer 1,5 uur naar binnen, dan nog een uurtje lopen. Dus tussendoor genoeg tijd om op te warmen of op te drogen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:35 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dat bovenste deel is pijnlijk herkenbaar![]()
En ja, waarom heb je voor dit werk gekozen? Misschien vanwege het goede loon en de nog betere secundaire arbeidsvoorwaarden?
Bij ons werkte het de eerste dagen ook niet en die tassen informatie is alleen maar het aantal tassen HaH, blijkbaar heb ik vandaag niets van dat HaH spul.quote:Op dinsdag 18 november 2014 08:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nou, vanaf vandaag zouden wij over moeten zijn op Mijn Werk, en zouden we ons rooster moeten zien en onze uren moeten doorgeven via deze site. Net even gekeken, maar behalve een aantal lijders aan Engelse ziekte heb ik er niets aangetroffen.
Oh-Oh, niet voor het donker thuis dusquote:Op dinsdag 18 november 2014 12:18 schreef asabeta1 het volgende:
Meeeeeeh! De post is hier 2 uur later omdat de machines kapot waren vanmorgenMaar goed dat ik vandaag geen afspraken heb!
quote:Op dinsdag 18 november 2014 08:24 schreef superkimmi het volgende:
idd, in welke wereld doet dit bericht er iets toe voor ons?
Dat inleveren van je vakantiegeld, dat geldt voor 'ieder' inkomen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 08:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En jij dacht dat wij middeninkomens waren?
Qua koude kan ik er best goed tegen. Warmte/hitte kan ik echt totaal niet tegen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik kan ook slecht tegen beide. Ik heb precies wat jij omschrijft, het zal wel een slechte doorbloeding zijn. Al heel snel krijg ik koude, gevoelloze handen, en dat is buitengewoon lastig, want ik kan dan soms de post niet eens meer normaal vasthouden. Heb ook al gehad dat ik bij thuiskomst mijn voordeur niet open kreeg, omdat ik de kracht niet meer had om de sleutel om te draaien. Vervolgens rennen naar de WC, want met koud weer krimpt je blaas ook, en vervolgens je rits niet open kunnen krijgen... Het zijn bij mij vooral de extremiteiten waar ik last van krijg, de rest van mijn lijf kan ik wel warm houden.
Ik vraag me af en toe ook wel eens af waarom ik dit werk heb gekozen: ik heb een hekel aan hitte, een hekel aan kou en een hekel aan regen, en ik ben ook nog eens bang voor honden.![]()
Ik weet niet welke regeringspartij dit bedacht heeft, maar die weet duidelijk niet wat nivelleren is. Als je zowat iedereen (ook inkomens die ruim onder modaal zitten) loon laat inleveren, dan is er geen sprake van nivelleren. Sterker nog: Uit het staatje blijkt dat de topinkomens (een ton of meer per jaar) ongemoeid worden gelaten. In feite wordt er dus gedenivelleerd!quote:Op dinsdag 18 november 2014 16:04 schreef Pietertje71 het volgende:
Dat inleveren van je vakantiegeld, dat geldt voor 'ieder' inkomen.
Ik hoop niet dat dit voor deeltijdbanen geldt.
[ afbeelding ]
Gelukkig net voor het donker thuis alleen ben ik niet zo in mijn hum. Giga zware Linda's en nog meer zwaar spul. Fiets is 4 keer omgedonderd, tas is kapot gegaan en er rende weer een vrouw naar buiten dat ze verkeerde post had ontvangen. De verkeerde post was van Sannd. Is al de 2de in een week tijd.quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:52 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Oh-Oh, niet voor het donker thuis dus
quote:Op dinsdag 18 november 2014 16:43 schreef asabeta1 het volgende:
[..]
Gelukkig net voor het donker thuis alleen ben ik niet zo in mijn hum. Giga zware Linda's en nog meer zwaar spul. Fiets is 4 keer omgedonderd, tas is kapot gegaan en er rende weer een vrouw naar buiten dat ze verkeerde post had ontvangen. De verkeerde post was van Sannd. Is al de 2de in een week tijd.
Breek me de bek niet open over de Linda, of die debieltjes van Sandd, wel balen maar fijn dat je lekker thuis bent, voetjes op tafel en lekker rustig aan jij.quote:Op dinsdag 18 november 2014 16:43 schreef asabeta1 het volgende:
[..]
Gelukkig net voor het donker thuis alleen ben ik niet zo in mijn hum. Giga zware Linda's en nog meer zwaar spul. Fiets is 4 keer omgedonderd, tas is kapot gegaan en er rende weer een vrouw naar buiten dat ze verkeerde post had ontvangen. De verkeerde post was van Sannd. Is al de 2de in een week tijd.
Wij eten vandaag de 'ping-versie' van gisteren dus zo klaarquote:Op dinsdag 18 november 2014 16:53 schreef asabeta1 het volgende:
Heel lekker Pietertje maar helaas maakt het eten zichzelf niet dus moet zo de keuken in
Dat populistische geleuter van de Telegraaf moet je niet geloven, hoor! Als je nou even kijkt op de website van Salar zelf, dan blijkt dat het tegenovergestelde juist waar is. De hogere en middeninkomens krijgen er geld bij, maar juist de lagere inkomens (minimumloon en minder) leveren in.quote:
Hier een kakker die liep te klagen: welja, gooi de post er maar bij neer, het gaaaaat al zo slecht met mijn aandelen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 19:57 schreef asabeta1 het volgende:
Hier komen ze nooit helpen als mijn fiets omvalt. Een tijd terug viel hij ook weer om en toen zei er een vrouw: oh dat is niet handig en ze fietste gewoon weg. Ik stond echt zo
Het ene gaat over de extra belasting op vakantiegeld 2015 en dat andere ,zoals ik daarna postte, gaat over het maandelijks inkomen in 2015. Die komt ook van salar.quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat populistische geleuter van de Telegraaf moet je niet geloven, hoor! Als je nou even kijkt op de website van Salar zelf, dan blijkt dat het tegenovergestelde juist waar is. De hogere en middeninkomens krijgen er geld bij, maar juist de lagere inkomens (minimumloon en minder) leveren in.
Weet ik, maar de Telegraaf die focuste alleen maar op dat vakantiegeldverhaal omdat dit zo mooi in hun straatje paste (hardwerkende ondernemers worden gestraft voor hun succes, bladibla), terwijl als je het hele verhaal bekijkt er dus precies het omgekeerde uit blijkt: de midden- en hogere inkomens gaan er op vooruit (hoewel marginaal), de lagere inkomens leveren in. Maar dat zegt de Telegraaf natuurlijk niet, want dat past niet in hun denkraam. Cognitieve dissonantie, heet dat.quote:Op woensdag 19 november 2014 04:08 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
Het ene gaat over de extra belasting op vakantiegeld 2015 en dat andere ,zoals ik daarna postte, gaat over het maandelijks inkomen in 2015. Die komt ook van salar.
quote:Op woensdag 19 november 2014 10:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Weet ik, maar de Telegraaf die focuste alleen maar op dat vakantiegeldverhaal omdat dit zo mooi in hun straatje paste (hardwerkende ondernemers worden gestraft voor hun succes, bladibla), terwijl als je het hele verhaal bekijkt er dus precies het omgekeerde uit blijkt: de midden- en hogere inkomens gaan er op vooruit (hoewel marginaal), de lagere inkomens leveren in. Maar dat zegt de Telegraaf natuurlijk niet, want dat past niet in hun denkraam. Cognitieve dissonantie, heet dat.
Hier (nog) geen bericht, maar misschien zat de meeste zorg er gisteren al bij.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:06 schreef VixenFromHell het volgende:
Jeej, krijg je 's ochtends een smsje dat we vandaag een mailing van een zorgverzekering erbij hebben. Bij een ander van hier op fok wisten ze vorige week al te melden dat dat het geval zou zijn, tenminste daar zag ik een post over. Het is dat ik geen plannen heb maar dat vind ik toch wat jammer, dat ze daar zo last minute mee komen...
Ow dat was ik ja, maar was het weer vergeten joh.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:06 schreef VixenFromHell het volgende:
Jeej, krijg je 's ochtends een smsje dat we vandaag een mailing van een zorgverzekering erbij hebben. Bij een ander van hier op fok wisten ze vorige week al te melden dat dat het geval zou zijn, tenminste daar zag ik een post over. Het is dat ik geen plannen heb maar dat vind ik toch wat jammer, dat ze daar zo last minute mee komen...
Maar goed, voor de rest heb ik van de week maar weinig te doen dus dat beetje extra mag wel
Dan heb je een wijk met bestelgrage mensen. Als ik voor de wijken die ik sorteer de pakjes die gewoon in de bundel passen niet meereken dan kom ik niet echt veel pakketten tegen. Er is zelden een aparte pakjestas nodig.quote:Op woensdag 19 november 2014 09:00 schreef Rafierafie het volgende:
Afgelopen week heb ik de hoeveelheid pakketjes voor mijn wijk bijgehouden. Ik kwam uit op een totaal van 44 stuks voor 225 adressen.
Deze week begin ik maar niet eens aan tellen want ik geloof niet dat ik de hoeveelheid voor deze week überhaupt wķl weten.
Ik stem voor een vergoeding per pakketje!
Wat heeft de post nu weer met aandelen te maken? Rare mensen heb je hoor.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:36 schreef posje het volgende:
[..]
Hier een kakker die liep te klagen: welja, gooi de post er maar bij neer, het gaaaaat al zo slecht met mijn aandelen.
dat bekendmaken mag ook gewoon via internet toch? Kunnen ze daarna eventueel toch alsnog per post versturen? Ik heb althans lang niet alle zorgverzekeraars langs zien komenquote:Op woensdag 19 november 2014 11:38 schreef V__L_N het volgende:
Vandaag is het voor zorgverzekeraars de laatste dag dat ze hun prijzen moeten bekendmaken. Dus alles wat je nog niet had komt vandaag.
Mag dat überhaupt wel? meestal is giften aannemen van klanten verboden.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:25 schreef Pietertje71 het volgende:
Goedemiddag
Hier was het ook aardig druk met zowat overal wel post van zorgverzekeraar De Frieslander.
Vandaag nog een leuke attentie gekregen van een zeer tevreden adres(melkveehouderij)![]()
Voorheen konden zij het niet zo goed vinden met de pbz ivm de, volgens hen, belabberde service/instelling van deze.
[ afbeelding ]
Op de achterkant van de kaart stond:
Voor de postbode.
Bedankt dat je zo goed zorgt voor onze post!
En dan de namen er bij
Inhoud:
[ afbeelding ]
Strikt genomen is dat wel waar, want het kan je corrumperen. Maar bij een gift denk ik toch eerder aan geldbedragen of dure flessen champagne, en niet aan een paar chocolaatjes (ook al zijn ze van AH Excellent).quote:Op woensdag 19 november 2014 15:17 schreef y8987 het volgende:
[..]
Mag dat überhaupt wel? meestal is giften aannemen van klanten verboden.
Ik heb de eerste chocoladeletter van een bewoner al een tijdje geleden gekregenquote:Op woensdag 19 november 2014 15:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Strikt genomen is dat wel waar, want het kan je corrumperen. Maar bij een gift denk ik toch eerder aan geldbedragen of dure flessen champagne, en niet aan een paar chocolaatjes (ook al zijn ze van AH Excellent).
Aanpakken en dankjewel zeggen zei mijn oma altijdquote:Op woensdag 19 november 2014 15:38 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik heb de eerste chocoladeletter van een bewoner al een tijdje geleden gekregen
Meestal krijg ik rond de kerst nog wel eens wat toegestopt hier en daar. Ik voel me daar toch altijd wat ongemakkelijk bij. Ik heb al meerdere malen geld geweigerd maar sommige mensen blijven dan aandringen om het toch aan te nemen.
Bestelgraag? Die mensen zijn gestoord. Vorige week was nou niet echt een uitzonderlijk drukke week wat pakketjes betreft. Ik zit er wel eens aan te denken om de glasvezelkabels door te knippen en mobiele signalen te jammen in die wijk.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan heb je een wijk met bestelgrage mensen. Als ik voor de wijken die ik sorteer de pakjes die gewoon in de bundel passen niet meereken dan kom ik niet echt veel pakketten tegen. Er is zelden een aparte pakjestas nodig.
De auto met strik er om heen heb ik laten staan. Die haal ik later op.quote:Op woensdag 19 november 2014 15:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Strikt genomen is dat wel waar, want het kan je corrumperen. Maar bij een gift denk ik toch eerder aan geldbedragen of dure flessen champagne, en niet aan een paar chocolaatjes (ook al zijn ze van AH Excellent).
Ik had gehoopt dat dat geld er vóór de dure decembermaand bij zou zitten.quote:Eventuele nabetalingen over eerder maanden worden door PostNL verwerkt met de salarisbetaling van december 2014.
quote:Op woensdag 19 november 2014 15:41 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Bestelgraag? Die mensen zijn gestoord.
quote:Vorige week was nou niet echt een uitzonderlijk drukke week wat pakketjes betreft. Ik zit er wel eens aan te denken om de glasvezelkabels door te knippen en mobiele signalen te jammen in die wijk.
Hier worden nooit meer pakjestassen gemaakt. Įlles gaat nu in de bundels tot mijn grote vreugde.
Er was een keer een dame die mij zowat vast wilde pakken om geld in mijn jaszak te steken toen ik weigerde het aan te nemen. Ik ben toen letterlijk weggerendquote:Op woensdag 19 november 2014 15:39 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Aanpakken en dankjewel zeggen zei mijn oma altijd
Idd. Geven dus krijgen of er om 'bedelen' is een verschilquote:Op woensdag 19 november 2014 15:39 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Aanpakken en dankjewel zeggen zei mijn oma altijd
Jaja...'geld' in je zakken stoppen....quote:Op woensdag 19 november 2014 15:49 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Er was een keer een dame die mij zowat vast wilde pakken om geld in mijn jaszak te steken toen ik weigerde het aan te nemen. Ik ben toen letterlijk weggerend
Ik heb haar overigens wel vriendelijk bedankt voor het aanbod.
Ik zat al op je reactie te wachtenquote:Op woensdag 19 november 2014 15:51 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Jaja...'geld' in je zakken stoppen....![]()
Rafierafie a.k.a. Milfhunter . The mailman takes it outside.quote:Op woensdag 19 november 2014 15:52 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik zat al op je reactie te wachten
Waargebeurd verhaal hoor! Was wel grappig. Was een oudere dame...
Milf? Meer grannymateriaal. Brrrr...quote:Op woensdag 19 november 2014 15:55 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Rafierafie a.k.a. Milfhunter . The mailman takes it outside.
powtsjikkepowpow
Graag gedaanquote:Op woensdag 19 november 2014 15:58 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Milf? Meer grannymateriaal. Brrrr...
Bedankt voor de nachtmerries die ik vannacht zal hebben.
Hier ook sinds deze week, maar bij mij werkt het wel gelukkig.quote:Op dinsdag 18 november 2014 08:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[ link | afbeelding ]
[..]
Misschien heeft Pieter een rijke vrouw : P
er is hier in dit topic geen enkele pakketbezorger aanwezig...quote:Op donderdag 20 november 2014 12:20 schreef KingRoland het volgende:
misschien iets voor jullie?
GC / PostNL pakket kwijt geraakt..
Hier was het net zoals gisteren en eergisteren weer aardig druk. Vandaag door de kampioen en zeil magazine. Daarnaast hadden we weer hah. Nu weer van de NY pizzaquote:Op donderdag 20 november 2014 15:23 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag
Het was vandaag weer prima te doen. 2 Wijken ieder een volle tas en 1 wijk 1 1/2 tas.
Ik weet niet of het voor sommigen ook geldt, maar bij sommigen van ons gaan binnenkort mensen van het projectteam mee om te kijken hoe een route verloopt. Aangezien de theoretische berekeningen t.o.v. de praktijk nogal verschillen.
Ja bijvoorbeeld. Je (brom)fiets op de goede manier laadt, de bundels er wel goed uitpakt/in je tas doet. want theoretisch! moet het allemaal kloppen. Waarom je inhet buitengebied niet met 50 door een 30km-zone kan rijden, of wanneer de trekkers bezig zijn geweest etc.quote:Op donderdag 20 november 2014 15:38 schreef Rafierafie het volgende:
Hmmz... gaan ze kijken of je je fiets op een efficiėnte wijze neerzet?
Sorry, maar dat is niet ingecalculeerd dus dat bestaat niet!quote:Op donderdag 20 november 2014 15:44 schreef Peterselieman het volgende:
Met gladde wegen zal het helemaal leuk gaan worden
dacht ik al. Ze kennen blij dat ik glij kennelijk nietquote:Op donderdag 20 november 2014 15:46 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is niet ingecalculeerd dus dat bestaat niet!
Al zou je 50 willen rijden, dan nog kan het niet, om de simpele reden dat die scooters allemaal begrensd zijn, en in echte, geijkte km's amper de 38 halen.quote:Op donderdag 20 november 2014 15:40 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ja bijvoorbeeld. Je (brom)fiets op de goede manier laadt, de bundels er wel goed uitpakt/in je tas doet. want theoretisch! moet het allemaal kloppen. Waarom je inhet buitengebied niet met 50 door een 30km-zone kan rijden, of wanneer de trekkers bezig zijn geweest etc.
Dat soort theorie kreeg ik laatst bij het sorteren over me heen door een "praktijkopleider". Die persoon ging serieus vertellen hoe je de elastiekjes om de bundel heen moest moet doen.quote:Op donderdag 20 november 2014 15:40 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ja bijvoorbeeld. Je (brom)fiets op de goede manier laadt, de bundels er wel goed uitpakt/in je tas doet. want theoretisch! moet het allemaal kloppen. Waarom je inhet buitengebied niet met 50 door een 30km-zone kan rijden, of wanneer de trekkers bezig zijn geweest etc.
Net goed dusquote:Op donderdag 20 november 2014 17:05 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dat soort theorie kreeg ik laatst bij het sorteren over me heen door een "praktijkopleider". Die persoon ging serieus vertellen hoe je de elastiekjes om de bundel heen moest moet doen.
Leuke was dat ze op een dag mijn kast als geheel moest sorteren. Maar daar deed ze een uur lang over dan ikzelf. Heel top die theorie
quote:Op donderdag 20 november 2014 17:05 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dat soort theorie kreeg ik laatst bij het sorteren over me heen door een "praktijkopleider". Die persoon ging serieus vertellen hoe je de elastiekjes om de bundel heen moest moet doen.
Leuke was dat ze op een dag mijn kast als geheel moest sorteren. Maar daar deed ze een uur lang over dan ikzelf. Heel top die theorie
Zo doe ik het ook altijd: eerst horizontaal, en dan verticaal. Ik heb daar geen reden voor, maar ik doe het gewoon al 15 jaar zo. Maar wat is het probleem dan bij het bezorgen? Ik pak de bundel dan in m'n linkerhand en trek met rechts de elastieken in 1 beweging er af. In welke volgorde ze er omheen zijn gedaan maakt me echt niet uit.quote:Op donderdag 20 november 2014 17:59 schreef gelestipjes het volgende:
Nou, om eerlijk te zijn is het zo slecht nog niet om te vertellen hoe je de elastieken om de bundel moet doen. Sommige voorbereiders doen er eerst 1 horizontaal en dan de verticale er overheen, terwijl vrijwel alle bezorgers dat superirritant vinden, ze hebben het veel liever andersom
Ben je werknemer of klant?quote:Op donderdag 20 november 2014 21:03 schreef Hicham. het volgende:
Vraagje. Wanneer stuur PostNL de smsberichten? Ik zou de avond voor de levering een sms met tijd krijgen. Kan ik die nog krijgen of zijn ze al thuis (vrij)?
1) Een bundel zonder elastiek is los zand. Een bundel met 1 elastiek heeft al iets meer struktuur.quote:Op donderdag 20 november 2014 19:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zo doe ik het ook altijd: eerst horizontaal, en dan verticaal. Ik heb daar geen reden voor, maar ik doe het gewoon al 15 jaar zo. Maar wat is het probleem dan bij het bezorgen? Ik pak de bundel dan in m'n linkerhand en trek met rechts de elastieken in 1 beweging er af. In welke volgorde ze er omheen zijn gedaan maakt me echt niet uit.
Eerlijk gezegd ik ook niet.quote:Op donderdag 20 november 2014 19:49 schreef superkimmi het volgende:
ik zie inderdaad het probleem ook niet. Trek ze gewoon in een keer eraf, en in welke volgorde ze dan zitten merk ik niet..
Sommige bundels zijn te klein voor een verticale elastiek en andere weer te lang voor een horizontale elastiek. Soms andersom en soms een combinatie van beiden.quote:Op vrijdag 21 november 2014 00:04 schreef blijevis het volgende:
[..]
1) Een bundel zonder elastiek is los zand. Een bundel met 1 elastiek heeft al iets meer struktuur.
2) De horizontale elastiek staat strakker dan de vertikale.
Het is gemakkelijker om een 'losse' (vertikale) elastiek om los zand heen te doen, en dan een 'strakke' elastiek om een bundel met enige struktuur, dan andersom. Omgekeerd is het ook makkelijker om een strakke elastiek te verwijderen van een bundel met enige struktuur dan van een bundel los zand.
De postelastieken zijn eigenlijk te strak voor dunne bundels (die je vooral op daldagen tegenwoordig steeds meer tegenkomt). Als je bijvoorbeeld een bundel hebt met slechts 1 A4 envelop (plus nog wat kleiner spul), dan kun je er donder op zeggen dat de A4 envelop tijdens het bezorgen als origami uit de tas komt.quote:Op vrijdag 21 november 2014 05:42 schreef Pietertje71 het volgende:
Sommige bundels zijn te klein voor een verticale elastiek en andere weer te lang voor een horizontale elastiek. Soms andersom en soms een combinatie van beiden.
Het spant er soms om
Iedere tas hoort verzegeld te zijn. Als we hier een tas tegenkomen die niet verzegeld is moeten we dat doorgeven aan de TC. In de praktijk doet niemand dat daadwerkelijk.quote:Op vrijdag 21 november 2014 05:40 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
Een tijdje was er sprake van dat elke binnentas gesealed naar de pbz ging. Ik heb dat volgens mij werkelijk 1 maal/dag zien gebeuren.
Hoe zit het eigenlijk met het bezorgmapje?
Bij enkele wijken die ik voorbereidde zaten die bezorgmapjes erbij en werden die soms met een voorbereidings?rapport erbij in de eerste tas teruggelegd. Eventueel aangevuld met herstelstickers.
Ik heb mijn bezorgmapje altijd bij. Ook zitten daar geen labels in. Die moest je als pbz voorheen toch altijd in het bezorgmapje terugstoppen zodat de voorbereiding die kon hergebruiken voor de tassen.
Nu gaat alles in de oranje tassen mee terug(ook de overgebleven HAH, sealing en eventuele overgebleven post) De overgebleven HAH en afval hiervan, mag sinds enige tijd niet meer in de grijze tassen worden gedaan. ivm dat de oranje tassen worden nagezien (op post e.d.) en de grijze tassen niet. Deze grijze tassen behoren ook leeg te zijn ivm, naar wat mij is verteld, een andere afdeling binnen PostNL die geen boodschap heeft aan overgebleven HAH en afval hiervan.
Elastieken...tja, en zijn onmisbare vastbinders, maar soms ook postscheurders.
Er werd wel eens getest qua sterkte van deze. Te los, te vast. Het werd/was soms een gespannen situatie...
[..]
Eerlijk gezegd ik ook niet.
En toen ik ook eens werkzaam was in de voorbereiding, heb ik daar ook nooit op gelet![]()
Ben daar ook nooit op gewezen. Als het verticale/horizontale elastiekje te los zit, doe je daar gewoon verticaal/horizontaal het ander elastiekje overheen. Beetje de grootte van de bundel inschatten.
O ik dacht altijd dat het een leuk kadootje was van mijn [generaliseermodus]Aziatische[/generaliseermodus]voorbereiderquote:Op vrijdag 21 november 2014 08:38 schreef blijevis het volgende:
[..]
De postelastieken zijn eigenlijk te strak voor dunne bundels (die je vooral op daldagen tegenwoordig steeds meer tegenkomt). Als je bijvoorbeeld een bundel hebt met slechts 1 A4 envelop (plus nog wat kleiner spul), dan kun je er donder op zeggen dat de A4 envelop tijdens het bezorgen als origami uit de tas komt.
Maar aangezien er om een bundel in de regel altijd 2 elastieken zitten (waarvan 1 uit de aard der zaak iets strakker dan de ander), dan maakt het toch geen bal uit in welke volgorde ze er omheen zijn gedaan? Vooral niet omdat je ze er in de regel in 1x vanaf haalt.quote:Op vrijdag 21 november 2014 00:04 schreef blijevis het volgende:
[..]
1) Een bundel zonder elastiek is los zand. Een bundel met 1 elastiek heeft al iets meer struktuur.
2) De horizontale elastiek staat strakker dan de vertikale.
Het is gemakkelijker om een 'losse' (vertikale) elastiek om los zand heen te doen, en dan een 'strakke' elastiek om een bundel met enige struktuur, dan andersom. Omgekeerd is het ook makkelijker om een strakke elastiek te verwijderen van een bundel met enige struktuur dan van een bundel los zand.
Of met die waardeloze tiewraps.quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:11 schreef Pietertje71 het volgende:
Nog even en je krijgt gesealde bundels![]()
dat zou echt vreselijk zijn idd...quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Of met die waardeloze tiewraps.
Dat kan wel een paar dagen duren voordat die tassen bekeken wordenquote:Op vrijdag 21 november 2014 05:40 schreef Pietertje71 het volgende:
Nu gaat alles in de oranje tassen mee terug(ook de overgebleven HAH, sealing en eventuele overgebleven post)
Nee,die ook om het hah zitten...quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:51 schreef Pietertje71 het volgende:
Die hersluitbare bedoelen jullie?
quote:Op vrijdag 21 november 2014 10:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee,die ook om het hah zitten...
Klopt!quote:Op vrijdag 21 november 2014 10:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat kan wel een paar dagen duren voordat die tassen bekeken worden
Het ging hier om een pakketje wat niet door de brievenbus past. Dat had ik er even bij moeten zettenquote:Op vrijdag 21 november 2014 12:55 schreef V__L_N het volgende:
Overgebleven post moet toch gewoon gestickert worden en in de brievenbus gedaan worden. Hier is het altijd streng verboden om post in tassen te laten zitten.
Die geven wij hier ook met de chauffeur mee, ja. Meestal in een rode bak die op de rolcontainer met tassen gezet wordt door de depotverantwoordelijke. De rest gaat in de brievenbus.quote:Op vrijdag 21 november 2014 13:30 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Het ging hier om een pakketje wat niet door de brievenbus past. Dat had ik er even bij moeten zetten
Dat verandert de zaak. Als het niet in de bus past dan moet je die bovenop leggen zodat de chauffeur het mee kan nemenquote:Op vrijdag 21 november 2014 13:30 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Het ging hier om een pakketje wat niet door de brievenbus past. Dat had ik er even bij moeten zetten
Overgebleven post tussen overgebleven reclame? Dat lijkt me vragen om problemen. Dikke kans dat die overgebleven post samen met de restanten HAH bij het oud papier terecht komt.quote:Op vrijdag 21 november 2014 05:40 schreef Pietertje71 het volgende:
Nu gaat alles in de oranje tassen mee terug(ook de overgebleven HAH, sealing en eventuele overgebleven post)
Lijkt me ook niet echt handig nee :/quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:01 schreef blijevis het volgende:
[..]
Overgebleven post tussen overgebleven reclame? Dat lijkt me vragen om problemen. Dikke kans dat die overgebleven post samen met de restanten HAH bij het oud papier terecht komt.
Wij hebben een klein schuurtje waar de tassen in worden gepleurdquote:Op vrijdag 21 november 2014 13:37 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Die geven wij hier ook met de chauffeur mee, ja. Meestal in een rode bak die op de rolcontainer met tassen gezet wordt door de depotverantwoordelijke. De rest gaat in de brievenbus.
Omdat ik mijn oranje tassen bij/in de andere tassen wilde voegen, zag ik dat er een, door mijn collega er in gedaan, pakketje in 1 van die tassen zat.quote:Op vrijdag 21 november 2014 13:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat verandert de zaak. Als het niet in de bus past dan moet je die bovenop leggen zodat de chauffeur het mee kan nemen
Natuurlijk hoort de overgebleven post OP de tassen te liggen, en niet zoals ik tegenkwam IN de tasquote:Op vrijdag 21 november 2014 15:01 schreef blijevis het volgende:
[..]
Overgebleven post tussen overgebleven reclame? Dat lijkt me vragen om problemen. Dikke kans dat die overgebleven post samen met de restanten HAH bij het oud papier terecht komt.
Was dat alles voor de vrijdag ?quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:40 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi niet " ff snel op de fiets vrijdag"
Oh hell no dan trek ik weer wheelies door mijn hele wijkquote:Op vrijdag 21 november 2014 16:45 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Was dat alles voor de vrijdag ?
Een tas vol pakketjes. Rood bakje op je bagagedrager monteren en voortaan daar de pakketjes in doen
Dan had ik het gewoon op de fiets gedaan. Post in de schoudertas en pakjes op volgorde onder de snelbindersquote:Op vrijdag 21 november 2014 17:00 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Oh hell no dan trek ik weer wheelies door mijn hele wijk.
Post zelf was bijna niks maar dit was gewoon qua gewicht niet te doen.
Zal t aankomende woensdag of vrijdag proberenquote:Op vrijdag 21 november 2014 17:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan had ik het gewoon op de fiets gedaan. Post in de schoudertas en pakjes op volgorde onder de snelbinders
Ik heb ze ook wel eens gezien. Handig, maar nadat je 'm hebt afgesloten kan alleen de eigenaar deze nog openen. Betekent ook dat de concurrent (of collega) die na je komt z'n post en/of pakjes nergens meer kwijt kan.quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier kwam ik vanmiddag een mooie pakketbox tegen. Deurtje dat open was, kon je pakje erin zetten en deur dicht (en op slot) duwen
Die pakketjes gewoon in dat rode bakje doen..bagagenetje er over en dan beschadigen ze ook nog eens nietquote:Op vrijdag 21 november 2014 17:00 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Oh hell no dan trek ik weer wheelies door mijn hele wijk.
Post zelf was bijna niks maar dit was gewoon qua gewicht niet te doen.
Zoiets iets?quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb ze ook wel eens gezien. Handig, maar nadat je 'm hebt afgesloten kan alleen de eigenaar deze nog openen. Betekent ook dat de concurrent (of collega) die na je komt z'n post en/of pakjes nergens meer kwijt kan.
Zou ik gewoon een TC aan zijn oorlel trekken en een rood bakje opeisen! Zijn ze helemaal van de postafgerukt daar!quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:13 schreef houdjemond het volgende:
Ik heb dus heul geen rood bakje, mag fietstassen pakken en dat was het wel..
Hehe, ik wil nu al een rood bakje, klinkt zo leuk.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:14 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Zou ik gewoon een TC aan zijn oorlel trekken en een rood bakje opeisen! Zijn ze helemaal van de postafgerukt daar!
Mijn fietsende/lopende-collega heeft dus zo'n tasje achterop de fiets(voor extra mee te nemen HAH/pakketjes/post). Ik meen dat deze dezelfde grootte heeft als zo'n stuurtas. Daar is eigenlijk alleen maar zo'n klemhoudertje onder geschroefd.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:15 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Hehe, ik wil nu al een rood bakje, klinkt zo leuk.
Collega's die een klein wijkje fietsen hebben ook alleen de tassen.. geen bakjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |