abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146615247

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten

Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers

Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking

pi_146615781
Ik zie nu pas dat mensen op een forum voor postbezorgers zitten te klagen over dit topic. Niet klagen over medewerkers van Postnl, maar over wat wij hier bespreken. _O-

En voor alle lurkers die vanaf die site komen: waarom komen jullie je fantastische werkgever nooit verdedigen?
pi_146616481
Weet je wat pas erg is? Dat er een forum is voor postbezorgers en dat ik daar niet van wist ;)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_146616609
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:54 schreef V__L_N het volgende:
Weet je wat pas erg is? Dat er een forum is voor postbezorgers en dat ik daar niet van wist ;)
Ga er maar niet heen! Blijf maar gewoon hier :Y
pi_146616619
Lees net dat we vanaf volgend jaar die 20 euro feestdagenuitkering ook al niet meer krijgen. Benieuwd of de raad van bestuur vanaf volgend jaar ook afziet van hun eigen gratificaties. :{

quote:
Feestdagenuitkering in 2014

Als blijk van waardering heeft de raad van bestuur besloten de feestdagenuitkering nog eenmaal uit te keren.

Vanaf 2015 geen feestdagenuitkering meer

De komende jaren staan in het teken van kostenbesparingen die nodig blijven om de volumedaling bij het brievenbedrijf te compenseren. In deze fase van ons bedrijf is er onvoldoende financiėle ruimte voor een feestdagenuitkering.

Wie ontvangt de feestdagenuitkering over 2014?

Iedereen die valt onder de cao voor PostNL, de cao voor postbezorgers en de cao voor zaterdagbestellers en die op 1 december in dienst is, krijgt in die maand een feestdagenuitkering. Als fulltime medewerker krijg je 85 euro bruto. Ben je parttime in dienst, dan krijg je een uitkering naar rato van je contract, met een minimum van 20 euro bruto. Postbezorgers krijgen de feestdagenuitkering in de vorm van een cadeaubon van 25 euro.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_146616688
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:54 schreef V__L_N het volgende:
Bedoel je dat forum waar iedereen die het waagt een kritische opmerking te maken over Sandd meteen wordt neergesabeld door ene Carla41? ;)
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  donderdag 13 november 2014 @ 17:02:19 #7
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_146616857
Kut Djoser, twee van die kutboeken per adres. Een met naam, een 'aan de bewoners van'
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 13 november 2014 @ 17:02:51 #8
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_146616873
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:39 schreef Rafierafie het volgende:
Ik zie nu pas dat mensen op een forum voor postbezorgers zitten te klagen over dit topic. Niet klagen over medewerkers van Postnl, maar over wat wij hier bespreken. _O-

En voor alle lurkers die vanaf die site komen: waarom komen jullie je fantastische werkgever nooit verdedigen?
En KUT Post NL...geef die 25 euro terug. Kutbedrijf. :r

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 13 november 2014 @ 17:03:38 #9
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_146616897
Ik schaam me al dat ik hier post -O-
pi_146616918
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bedoel je dat forum waar iedereen die het waagt een kritische opmerking te maken over Sandd meteen wordt neergesabeld door ene Carla41? ;)
Dat forum ja. Ben je daar bekend? ;) :P
  donderdag 13 november 2014 @ 17:04:35 #11
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_146616935
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:39 schreef Rafierafie het volgende:

Linkje? :*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_146617055
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Lees net dat we vanaf volgend jaar die 20 euro feestdagenuitkering ook al niet meer krijgen. Benieuwd of de raad van bestuur vanaf volgend jaar ook afziet van hun eigen gratificaties. :{

[..]

Uhm... die uitkering hebben we het afgelopen jaar toch ook niet gekregen? Of ben ik nu abuis?
  donderdag 13 november 2014 @ 17:08:18 #13
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_146617092
www.nietpostbezorgers.org

Heb daar wel eens meegelezen. Aparte sfeer daar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietertje71 op 13-11-2014 18:41:26 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_146617172
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 17:08 schreef Pietertje71 het volgende:
www.pietertje71isvervelend.org

Heb daar wel eens meegelezen. Aparte sfeer daar.
Waarom doe je dat nou? :|W
Denk eens aan de collega's die daar nietsvermoedend op klikken! Jij gaat sowieso in de zak nu!

[ Bericht 3% gewijzigd door Rafierafie op 13-11-2014 21:16:02 ]
  donderdag 13 november 2014 @ 17:13:26 #15
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_146617274
apart is het goede woord ja, ben trots op ons mooie topicje. *O*

Dat hema-ding was inderdaad vreselijk, ben ze maar gaan vouwen want het was niet te doen als je verder geen post voor dat adres had.
-Scorpion_17
  donderdag 13 november 2014 @ 17:14:05 #16
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_146617300
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 17:10 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Waarom doe je dat nou? :|W
Denk eens aan de collega's die daar nietsvermoedend op klikken! Jij gaat sowieso in de zak nu!
_O- heb er nog wel een paar met 15% extra korting
-Scorpion_17
pi_146618184
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 17:02 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

En KUT Post NL...geef die 25 euro terug. Kutbedrijf. :r
Welke 25 euro? Ik heb 'm niet, hoor, eerlijk waar niet O-)
pi_146618214
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 17:04 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Dat forum ja. Ben je daar bekend? ;) :P
Nee, nooit van gehoord, nooit geweest ;)
pi_146618369
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 17:07 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Uhm... die uitkering hebben we het afgelopen jaar toch ook niet gekregen? Of ben ik nu abuis?
Dit ja, dus volgens mij moeten we eerder blij zijn dat we hem dit jaar nog wel een keer krijgen aangezien we die vorig jaar niet gehad hebben
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 november 2014 @ 17:47:36 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_146618437
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 17:45 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dit ja, dus volgens mij moeten we eerder blij zijn dat we hem dit jaar nog wel een keer krijgen aangezien we die vorig jaar niet gehad hebben
precies. Al was het geen echt grote bonus natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_146618572
Ben benieuwd of bezorgers weer een bon krijgen voor die cadeauwinkel van PostNL zelf.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 13 november 2014 @ 18:12:03 #22
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_146619213
Even een korte vraag, wat typen ze precies over van je rijbewijs als je een pakket wil afhalen bij de balie? Ze scannen je rijbewijsnummer in dan typen ze nog wat over van je kaart zodat je vervolgens, uiteraard :') , digitaal je handtekening moet zetten. Ze willen zelfs dat je die kaart afgeeft terwijl dat verboden is.

En waarom is dat nu? Terwijl op het papieren formulier wat je inlevert je ook gewoon je handtekening kan zetten.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_146619429
Okee, daar moet ik maar is lezen. Ben nogal verveeld op het moment zullen we maar zeggen.

Die 25 euro hebben we vorige jaar ook niet gekregen. Ben eerder benieuwd of er dit jaar nog ene fatsoenlijk kerstkado inzit.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_146619502
Maar bij ieder bedrijf is er wel iets mis ;)
Ik ben blij dat ik werk heb, ben ik mee van de straat.
(behalve nu, ik zit verplicht thuis na een behoorlijke smak. Ik kan mij niet herinneren dat ik ven gevallen, ik lag onder mijn fiets. Achteraf gard op mijn elle boog gevallen, niet gebroken, maar mogelijk een band/pees gescheurd of zoiets, dat weten we volgende week)

Maar overal valt wat te zeggen, ieder bedrijf
pi_146619553
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 18:19 schreef V__L_N het volgende:
Okee, daar moet ik maar is lezen. Ben nogal verveeld op het moment zullen we maar zeggen.

Die 25 euro hebben we vorige jaar ook niet gekregen. Ben eerder benieuwd of er dit jaar nog ene fatsoenlijk kerstkado inzit.
Ik neem aan gewoon weer hetzelfde als de afgelopen 2 jaar, dat je zelf weer wat kan uitkiezen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')