Ik denk ook wel ouder dan het christendom.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:11 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Ja inderdaad en in essentie is het oorspronkelijk gewoon een viering van het leven en de dood, het licht en de duisternis in de donkerste periode van het jaar![]()
En dat is nog een reden waarom ik het Sinterklaasfeest wil behouden; we hebben hier te maken met een paneuropese traditie die in vele delen van Europa uitgestorven is en qua oorsprong zelfs ouder is dan de islam.
Daarom wil ik die documentaire Zwartgemaakt ook graag zien, die gaat in op zulke stofquote:Op vrijdag 14 november 2014 00:11 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Ja inderdaad en in essentie is het oorspronkelijk gewoon een viering van het leven en de dood, het licht en de duisternis in de donkerste periode van het jaar![]()
En dat is nog een reden waarom ik het Sinterklaasfeest wil behouden; we hebben hier te maken met een paneuropese, pre-christelijke traditie die in vele delen van Europa uitgestorven is en qua oorsprong zelfs ouder is dan de islam.
Al doet heel Nederland zwarte piet in de ban, dan nog blijft FOK! aan hem vasthouden. Dit is niet het 1e en zeker niet het laatste jaar dat we banners en andere dingen met zwarte piet hebben.quote:
Eerlijk gezegd best triest.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Al doet heel Nederland zwarte piet in de ban, dan nog blijft FOK! aan hem vasthouden. Dit is niet het 1e en zeker niet het laatste jaar dat we banners en andere dingen met zwarte piet hebben.
Kan me nog herinneren dat er vorig jaar een anti-piet op FOK! 'voor straf ' maandenlang een zwarte pieten UI moest hebben.
Waarschijnlijk wel jaquote:Op vrijdag 14 november 2014 00:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk ook wel ouder dan het christendom.
Net zo als dat Kees22 of wat voor nummer dan ook, al sinds het WK als enige user een oranje naam heeft op fok!.quote:
Triest als in? Fok! is gewoon een privé initiatief met een open aanmeldbeleid, maar dat houdt ook in dat ze hun eigen regels hebben en mocht je het daar niet mee eens zijn dan is het hun goed recht om daar stappen tegen te ondernemen.quote:
Feel good filmpje.quote:
Iemand dwingen een Zwarte Piet-UI te laten nemen, als het tenminste waar is, slaat het toch nergens op.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Triest als in? Fok! is gewoon een privé initiatief met een open aanmeldbeleid, maar dat houdt ook in dat ze hun eigen regels hebben en mocht je het daar niet mee eens zijn dan is het hun goed recht om daar stappen tegen te ondernemen.
Dan neem je wel het risico om een jaar lang een UI te moeten dragen van een zeurpietquote:Op vrijdag 14 november 2014 00:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Triest als in? Fok! is gewoon een privé initiatief met een open aanmeldbeleid, maar dat houdt ook in dat ze hun eigen regels hebben en mocht je het daar niet mee eens zijn dan is het hun goed recht om daar stappen tegen te ondernemen.
Hitler probeerde dan ook op subtiele wijze witte pieten in te voeren, zoals blijkt uit onderstaande cartoon.quote:Op donderdag 13 november 2014 23:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ontopic. Hitler was ook sterk tegen Zwarte Piet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plus het zou de discussie zoveel goeddoen. Er wordt nu gedaan alsof het zo'n kansloos feestje is wat bijna halsoverkop in elkaar geflanst zou zijn de afgelopen 150 jaar terwijl de traditie eigenlijk zoveel mooier en interessanter is als je naar het grotere geheel kijkt.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Daarom wil ik die documentaire Zwartgemaakt ook graag zien, die gaat in op zulke stof
Triest als in dat je het zo kenbaar moet maken wat je denkt en klaarblijkelijk dat gedachtegoed ook probeert te forceren bij sommige van je gebruikers.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat is dan ook het enige sneue, ben ik het volkomen mee eens. Maar ook dat is het goed recht van de eigenarenquote:Op vrijdag 14 november 2014 00:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Iemand dwingen een Zwarte Piet UI te laten nemen, als het tenminste waar is, slaat het toch nergens op.
quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:20 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hitler probeerde dan ook op subtiele wijze witte pieten in te voeren, zoals blijkt uit onderstaande cartoon.
[ afbeelding ]Wtf?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |