volgens mij onderschat je 500miljoen kilometerquote:Op vrijdag 14 november 2014 14:31 schreef X11 het volgende:
Zou het niet mogelijk zijn om vanaf de Aarde met laserstralen de zonnepanelen op te laden?
Als leek weet ik de huidige configuratie Zon-Aarde-Komeet-Rotsblok niet, noch of een laserstraal niet teveel uitwaaiert over die afstand, en of de laserfrequentie wel geschikt is.
Zomaar een science fiction bedenksel van mezelf....
quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:31 schreef X11 het volgende:
Zou het niet mogelijk zijn om vanaf de Aarde met laserstralen de zonnepanelen op te laden?
Als leek weet ik de huidige configuratie Zon-Aarde-Komeet-Rotsblok niet, noch of een laserstraal niet teveel uitwaaiert over die afstand, en of de laserfrequentie wel geschikt is.
Fingers crossed dus!quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:32 schreef nikao het volgende:
[..]
ze schatten dat ze nog 100Ah hadden en nog 80Ah nodig hebben voor de huidige activiteiten. Echter, het commando om in powersave modus te gaan is mislukt dus gebruiken ze nog 2A meer / uur dan nodig.
Kortom: Wordt erg spannend .
Niet met lasers misschien, maar zoiets dergelijks wordt wel aan gewerkt; http://en.wikipedia.org/w(...)e_power_transmissionquote:Op vrijdag 14 november 2014 14:31 schreef X11 het volgende:
Communicatie met een apparaat op 500 miljoen kilometer lukt zonder problemen, maar de geluidskwaliteit vanuit een ruimte een paar honderd kilometer verderop is belabberdquote:Op vrijdag 14 november 2014 14:39 schreef Klapskaats het volgende:
Holger klinkt als een computer uit de jaren 80 soort voicebox.
quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:43 schreef Rabieluh het volgende:
Is de persco nou al afgelopen? Ik kan nergens werkende links vinden.
Thx, ik had hem net gevonden. Tig keer dit topic doorgescrolld maar deze net gemist een stuk of 5 keer .quote:
Ik had begrepen dat laserlicht niet of nauwelijks uitwaaierde (vandaar "laserpen") in tegenstelling tot gewone elektromagnetische golven.quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:42 schreef Basekid_NZ het volgende:
Matt heeft het zwaar.
Helaas zal energie via lasers niet werken. Dat ding zit 28 lichtMINUTEN van de aarde af. Ik had ergens gelezen dat het signaal dat rosetta stuurt maar 0.0000017% van zijn originele kracht heeft. Een laser zou dus superrrrrrrrrr sterk moeten zijn.
quote:
Proficiat!quote:
twitter:basekid twitterde op vrijdag 14-11-2014 om 14:06:25 What have you learned so far that you can use to improve future missions? #askrosetta reageer retweet
Ik kan niet kijken op het moment maar ik gok dat het antwoord iets is van "teveel om op te noemen". Goeie vraag thoughquote:Op vrijdag 14 november 2014 14:51 schreef Basekid_NZ het volgende:twitter:basekid twitterde op vrijdag 14-11-2014 om 14:06:25 What have you learned so far that you can use to improve future missions? #askrosetta reageer retweet
twitter:Philae2014 twitterde op vrijdag 14-11-2014 om 14:51:34 In the end, I won’t be firing my harpoons, just in case. Safety comes first! #CometLanding reageer retweet
O dat zou ik terug moeten spoelen....quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:51 schreef Basekid_NZ het volgende:twitter:basekid twitterde op vrijdag 14-11-2014 om 14:06:25 What have you learned so far that you can use to improve future missions? #askrosetta reageer retweet
quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:52 schreef X11 het volgende:
[..]
O dat zou ik terug moeten spoelen....
Gevonden. Op offset 44:22 (van deze live uitzending).quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |