abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147302092
Rode haring, Ik had het niet over westerse Media.Ik had het over de insinuatieve berichtgeving vanuit Rusland over MH17.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_147302167
Damn zeg, waarom snappen mensen het verschil niet tussen kritisch zijn en bij voorbaat al niets geloven? (en dus een deel van je conclusies al klaar hebben ongeacht de feiten)
:N :N
  vrijdag 5 december 2014 @ 11:08:31 #128
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147302847
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:57 schreef barthol het volgende:

[..]

Wat een onzin op dat filmpje. Russische misinformatie en anti-Oekraïne propaganda.
Snap niet dat mensen daarin trappen.

Het is de zoveelste ziekelijke poging van Rusland om met onwaarheden mensen in hun denken te beïnvloeden.
Je zou ook kunnen stellen dat de westerse propaganda ziek is.
En dat het ongelofelijk is dat mensen daarin trappen.
De hele westerse media is net zo erg, en gecontroleerd door de VS.
Maar ja dat wil bijna niemand geloven.
Het is goed om beide kanten van het verhaal te horen en zelf na te denken.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_147302909
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:08 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Dat laatste sowieso. Net zo erg, dat waag ik te betwijfelen, afhankelijk welke media je neemt. Fox oid is natuurlijk net zo erg inderdaad, maar genoeg meer genuanceerde en waarheidsgetrouwere media dan dat. Gewoon kritisch blijven :)
  vrijdag 5 december 2014 @ 11:19:16 #130
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147303080
Toch jammer dat je de media moet wantrouwen en er niet vanuit kan gaan dat het objectief is.
Daardoor is het moeilijk om een helder beeld te krijgen.
Dit is wel een leuk voorbeeld van de Amerikaanse media.

If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  vrijdag 5 december 2014 @ 14:37:19 #131
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_147307978
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:19 schreef Izzy73 het volgende:
Toch jammer dat je de media moet wantrouwen en er niet vanuit kan gaan dat het objectief is.
Dat hoeft helemaal niet. Je moet alleen even goed nadenken en niet alles klakkeloos overnemen. Aan geen van alle kanten. :)

quote:
Daardoor is het moeilijk om een helder beeld te krijgen.
Dat valt heel erg mee hoor.
quote:
Dit is wel een leuk voorbeeld van de Amerikaanse media.

Het is een extreem voorbeeld, daarom maken ze er ook grapjes over...

in de media ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 5 december 2014 @ 15:07:27 #132
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_147308840
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:11 schreef nikao het volgende:

[..]

Dat laatste sowieso. Net zo erg, dat waag ik te betwijfelen, afhankelijk welke media je neemt. Fox oid is natuurlijk net zo erg inderdaad, maar genoeg meer genuanceerde en waarheidsgetrouwere media dan dat. Gewoon kritisch blijven :)
Geen enkele media en politici is te vertrouwen, het is vooral veel aan spraakwater ( met daarbij plak en knipwerk en theaterstukjes) om je te doen te geloven dat hun juist aan jou de zogenaamde waarheid aan het vertellen zijn.

Nicollo Machiavelli had daar een mooi uitdrukking voor je belooft in je toespraken als heerser zijnde de inwoners van je land vlees maar je hou ze te vrede door ze droog brood te geven.

En als men als bevolking zich afvraagt of relt waarom men geen vlees krijgt wat men belooft is. Dan ontsla je de vice president voor de ogen van het volk, omdat hij gefaald heeft in jou uitvoering/beleid heeft om de inwoners van vlees.te voorzien. Of je wijst een minderheidsgroepering of een zogenaamde "dreiging" van buiten af aan als de zondebok die jou inwoners van het beloofde vlees hebben onthouden

Ik bedoel de media en de politici spelen in op hoe jij het wilt horen en hoe jij het wilt zien, dit wel op het groepsniveau (het collectieve bewustzijn) met daarin een geleidelijk vorming om jou dezelfde mening die zij aanhangen en hoe zij graag het willen hebben uiteindelijk gewild of ongewild op te leggen..

En nu met internet er is zoveel aan diversiteit en hoeveelheid aan informatie dat je ook moet uitkijken. Dat je niet alleen opzoek gaat naar wat je graag zelf wil horen en wilt zien. Dus dat je ook echt bezig bent om echt neutrale informatie aan te horen en te zien.

Er is nog altijd een verschil tussen een waarheid willen horen of zien of een waarheid die zich bevestigt maar niet overeenkomt in jou denkwijze of in wat jij graag wilt geloven.
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_147313454
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:08 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

En zo is het.

De oorlogspropaganda van CNN rondom MH17 was werkelijk om van te kokhalzen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 18:23:52 #134
249559 crew  Lavenderr
pi_147313664
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:37 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat hoeft helemaal niet. Je moet alleen even goed nadenken en niet alles klakkeloos overnemen. Aan geen van alle kanten. :)

[..]

Dat valt heel erg mee hoor.

[..]

Het is een extreem voorbeeld, daarom maken ze er ook grapjes over...

in de media ;)
Wijze woorden.
  vrijdag 5 december 2014 @ 20:04:59 #135
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147316465
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 december 2014 18:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En zo is het.

De oorlogspropaganda van CNN rondom MH17 was werkelijk om van te kokhalzen.
:Y en het gaat maar door,
bijna iedere dag wel weer een bericht om Poetin/Rusland in een kwaad daglicht te stellen,
maar kritische vragen stellen over de daden van het westen? :N
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 20:14:56 #136
249559 crew  Lavenderr
pi_147316773
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:04 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

:Y en het gaat maar door,
bijna iedere dag wel weer een bericht om Poetin/Rusland in een kwaad daglicht te stellen,
maar kritische vragen stellen over de daden van het westen? :N
Welke daden mbt MH17 :?
  vrijdag 5 december 2014 @ 20:15:58 #137
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147316803
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niet MH17 maar in het algemeen.
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 20:17:24 #138
249559 crew  Lavenderr
pi_147316841
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:15 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Maar dit topic gaat over MH17.
pi_147316847
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:15 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

In het algemeen worden er vaak genoeg kritische vragen over het westen gesteld.
pi_147317142
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je bent Vuistje Van Baalen, ten overstaan van een groep extreemrechtsen, samen met Kaiser Von Verhoffstadt, de menigte "ophitsend" (EU-stijl, dus matige vertoning) tegen de Russen toch niet vergeten?

En laten we John Kerry es pakken. Samen met Hillary C. sturend op boycots en andere antiRussische politiek.

Je hoeft geen Poetinfan te zijn om in te zien hoe vuil het Westen (in de zin van degenen met macht; regeringsleiders en dergelijke) zich heeft opgesteld in dit geval.

Het meest bizarre is nog de slaafse houding van Nederland geweest. Naar verhouding meer Nederlanders omgekomen dan VSAmerikanen bij 9/11, en je ziet Timmerfransje krokodillentraantjes janken (alvorens naar Brussel te vertrekken) en Rutte ook slappe woordjes.

Direct die Oost-Oekraine binnentrekken, de rampplek veiligstellen voor onderzoek en de rest van het conflict waar je part noch deel aan hebt, laten begaan. Dat had er moeten gebeuren.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_147317264
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:28 schreef El_Matador het volgende:

Direct die Oost-Oekraine binnentrekken, de rampplek veiligstellen voor onderzoek en de rest van het conflict waar je part noch deel aan hebt, laten begaan. Dat had er moeten gebeuren.
Wie had dat moeten doen dan? En hoe?
pi_147317329
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wie had dat moeten doen dan? En hoe?
Hoe, daar ga ik niet over, daar gaan mensen die die macht hebben over.

Via de NAVO bijvoorbeeld. Een aanval op de burgers van een groot aantal NAVOlanden. Nederland had vooraan moeten staan schreeuwen om het mogelijk te maken. Maar het landje, bekend om zijn lafheid, diepgeworteld in de genen, gedroeg zich als een muisstil jankballetje.

vrijdag 5 december 2014 @ 20:34:37 #143
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147317366
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar dit topic gaat over MH17.
Er is meer aan de hand in Oekraine dan alleen de ramp met MH17.
Als je alle gebeurtenissen op een rij zet was MH17 de aanleiding om extra sancties in te stellen tegen Rusland.
Waardoor het voor Rusland moeilijk werd om de separatisten te bevoorraden.
Ook is de rol van de VS dubieus bij de hervormingen van de regering in Oekraine.
En zijn er verschillende verhalen over de beschietingen tijdens de demonstraties.
Het is naar mijn mening dus wel relevant dat berichtgevingen in het algemeen over de situatie in Oekraine te maken hebben met de ramp met MH17.
Maar ik begrijp wat je bedoeld dus zal het alleen nog maar over de MH17 hebben. :)
pi_147317438
quote:
Er is meer aan de hand in Oekraine dan alleen de ramp met MH17.
Als je alle gebeurtenissen op een rij zet was MH17 de aanleiding om extra sancties in te stellen tegen Rusland.
Waardoor het voor Rusland moeilijk werd om de separatisten te bevoorraden.
Ook is de rol van de VS dubieus bij de hervormingen van de regering in Oekraine.
En zijn er verschillende verhalen over de beschietingen tijdens de demonstraties.
Het is naar mijn mening dus wel relevant dat berichtgevingen in het algemeen over de situatie in Oekraine te maken hebben met de ramp met MH17.
Maar ik begrijp wat je bedoeld dus zal het alleen nog maar over de MH17 hebben.
Lijkt me nu juist interessant de BNW-kant van de zaken eromheen te bespreken. Op enkelen hier, van wie 1 geband (ctrlaltdelete), na, is de ramp zelf algemeen aangenomen als echt gebeurd.
Vooralsnog ga ik mee in dat verhaal, ik heb geen bewijs dat het niet echt gebeurd is, en anders dan bij Sandy Hook kan ik in de nabestaanden geen acteurs herkennen. Maar wellicht komen in de toekomst inhoudelijker onthullingen naar boven. Op 16 december 2012 schreeuwen dat Sandy Hoax niet gebeurd was, zou ook raar zijn. Maanden/jaren later zijn er meer feiten (of juist het gebrek eraan) bekend die een zaak kunnen maken.
De nasleep, de politieke consequenties (sancties inderdaad) en de misdragingen van de Main Stream Media lijken me juist essentiele punten in dit BNW-topic.

pi_147317446
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe, daar ga ik niet over, daar gaan mensen die die macht hebben over.

Via de NAVO bijvoorbeeld. Een aanval op de burgers van een groot aantal NAVOlanden. Nederland had vooraan moeten staan schreeuwen om het mogelijk te maken. Maar het landje, bekend om zijn lafheid, diepgeworteld in de genen, gedroeg zich als een muisstil jankballetje.
Puike manier om de boel te laten escaleren ^O^
pi_147317488
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Puike manier om de boel te laten escaleren ^O^
Nee, want je richt je puur en alleen op het gebied zelf. De crimescene, zogezegd.

Als je voor de-escalatie bent, moet je vooral hard inzetten op sancties tegen Rusland. :') Heb je de koers van de roebel gezien laatst??

Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 20:43:21 #147
249559 crew  Lavenderr
pi_147317543
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je bent Vuistje Van Baalen, ten overstaan van een groep extreemrechtsen, samen met Kaiser Von Verhoffstadt, de menigte "ophitsend" (EU-stijl, dus matige vertoning) tegen de Russen toch niet vergeten?

En laten we John Kerry es pakken. Samen met Hillary C. sturend op boycots en andere antiRussische politiek.

Je hoeft geen Poetinfan te zijn om in te zien hoe vuil het Westen (in de zin van degenen met macht; regeringsleiders en dergelijke) zich heeft opgesteld in dit geval.

Het meest bizarre is nog de slaafse houding van Nederland geweest. Naar verhouding meer Nederlanders omgekomen dan VSAmerikanen bij 9/11, en je ziet Timmerfransje krokodillentraantjes janken (alvorens naar Brussel te vertrekken) en Rutte ook slappe woordjes.

Nee tuurlijk niet.
Maar ik heb het dus sec over het uit de lucht schieten van de MH17, niet wat er daarna voor politieke spelletjes gespeeld zijn en nu nog steeds gespeeld worden.
pi_147317565
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, want je richt je puur en alleen op het gebied zelf. De crimescene, zogezegd.

Als je voor de-escalatie bent, moet je vooral hard inzetten op sancties tegen Rusland. :') Heb je de koers van de roebel gezien laatst??
Wat denk je dat Poetin doet als de NAVO met militaire middelen gaat ingrijpen in de Oost-Oekraïne? Die ziet dat als een directe bedreiging voor Rusland. En da's nog niet eens gek gedacht vanuit zijn standpunt.
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 20:44:36 #149
249559 crew  Lavenderr
pi_147317602
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:43 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat denk je dat Poetin doet als de NAVO met militaire middelen gaat ingrijpen in de Oost-Oekraïne? Die ziet dat als een directe bedreiging voor Rusland. En da's nog niet eens gek gedacht vanuit zijn standpunt.
Vandaar de omzichtige diplomatie. Men wil geen escalatie.
pi_147317639
Aan de andere kant: volgens Matas' posts in het moonhoax -topic speelt de elite toch onder een hoedje, dus dan is het rondom de MH-17 ook allemaal een show voor de bühne.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')