Niet leidend, wel prominent aanwezig. Je houdt de stillen er stil mee, maar de schreeuwers niet. Los je dan wat op?quote:Op donderdag 13 november 2014 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is die Quinsy Gario de Paus van alle Nederlanders die pleiten voor een aanpassing van het feest? Hoezo is zijn mening leidend?
er zijn genoeg 'nederlanders van origine' die verandering willenquote:Op donderdag 13 november 2014 11:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet? Als een stel SGP'ers de euthanasiewet ongedaan wil maken krijgen ze toch ook geen gelijk?
9% volgens een enquête. Daar zitten dus ook nog veel medelanders bij.quote:Op donderdag 13 november 2014 11:04 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
er zijn genoeg 'nederlanders van origine' die verandering willen
Zijn dat ook mensen die jouw mening niet delen?quote:Op donderdag 13 november 2014 11:03 schreef Red_85 het volgende:
Bewijs wordt toch iedere keer geleverd in DWDD, Pauw, Powned, AT5?
Nu zijn een hoop Nederlanders nog bereid te luisteren naar Gario en consorten. Echter, als er water bij de wijn wordt gedaan en het gezeik gaat door, dan verliest hij alle steun.quote:Op donderdag 13 november 2014 11:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet leidend, wel prominent aanwezig. Je houdt de stillen er stil mee, maar de schreeuwers niet. Los je dan wat op?
die enquête zegt mij niet zoveelquote:Op donderdag 13 november 2014 11:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
9% volgens een enquête. Daar zitten dus ook nog veel medelanders bij.
Eb de rationele mensen die de dialoog aan willen gaan vanuit het anti-kamp, worden stelseklmatig de mond gesnoerd met "het is geen racisme" en "traditie" en vervolgens genegeerd door t pro-kamp.quote:Op donderdag 13 november 2014 10:55 schreef Red_85 het volgende:
Nee, die rationele mensen die de dialoog aan willen gaan, worden stelselmatig genegeerd door het anti kamp.
Zouden ze niet pas stoppen zodra Piet in welke hoedanigheid dan ook, van het podium verdwenen was? Welke kleur, welke kleding en welke houding dan ook.quote:Op donderdag 13 november 2014 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is die Quinsy Gario de Paus van alle Nederlanders die pleiten voor een aanpassing van het feest? Hoezo is zijn mening leidend?
Dat doe ik dus ook. Alleen wordt de koets natuurlijk wel mede bepaald door de beweging van de oceaan hequote:Op donderdag 13 november 2014 10:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Prima. Daarom moet je je ook niet associëren met welke partij dan ook en je eigen VOC-koers varen.
Nu moet ik toch even reageren.quote:Op donderdag 13 november 2014 11:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Welja..... vooral die vijand maar beschuldigen.
Ik zie in de media genoeg mensen die rationeel de diskussie aangaan.
Ook hoor en zie je veel te veel mensen die opgefokt bezig zijn
En de bulk hiervan zijn de mensen die vasthouden aan de ZP-traditie
Jij zult ongetwijfeld die mening wel delen..quote:Op donderdag 13 november 2014 11:05 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zijn dat ook mensen die jouw mening niet delen?
Dat maak je jezelf wijs. Het maakt namelijk dat je de discussie niet aan hoeft te gaan en niks hoeft aan te passen. Je kunt immers volhouden dat wat je ook doet, het is toch nooit goed.quote:Op donderdag 13 november 2014 11:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zouden ze niet pas stoppen zodra Piet in welke hoedanigheid dan ook, van het podium verdwenen was? Welke kleur, welke kleding en welke houding dan ook.
Dat ligt dan aan jou, want t is overduidelijk.quote:Op donderdag 13 november 2014 10:58 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
ok, maar dan nog snap ik nu de vergelijking met deze discussie niet
Bedreigingen zijn asociaal. Des Tokkies.quote:Op donderdag 13 november 2014 11:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En als zo'n SGP'er dat bepleit bij DWDD of Pauw dan lachen we daar toch om en hoeft hij toch niet massaal uitgescholden en bedreigd te worden?
Dit is echt zo kansloos triest inderdaad.quote:Op donderdag 13 november 2014 10:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op Facebook zie ik uitsluitend racistische pro-Piet rijmpjes voorbijkomen, vaak in halfgaar Nederlands geschreven.
Dat kleurt mijn mening.
ik vind t trouwens wel jammer dat deze en soortgelijke posts in deze reeks compleet genegeerd wordenquote:Op donderdag 13 november 2014 10:48 schreef Yesse het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik de heftige reacties aan beide kanten behoorlijk de spuigaten uit vind lopen.
Zelf ben ik voor het aanpassen van het uiterlijk van zwarte piet omdat ik me kan voorstellen dat er groepen zijn die het als vervelend of kwetsend ervaren. Ik heb diverse argumenten van "pro zwarte piet" gehoord maar deze gaan voor mij niet verder dan "het is geen racisme" en "het is traditie".
Wat ik vooral niet snap is waarom men zo'n enorm probleem heeft om in te zien dat het uiterlijk van zwarte piet gewoon simpelweg is afgeleid van het stereotype van de zwarte man. Kroeshaar, zwarte huid, rode lippen, gouden oorbellen...'dat komt door het roet van de schoorsteen' . Dan zou je er in mijn opinie dus ook geen problemen mee moeten hebben als zwarte piet voortaan vegen heeft want 'het komt door het roet van de schoorsteen'.
Is er iemand die me één argument kan geven waarom het een wereldprobleem is als zwarte piet iets verandert in uiterlijk? Want voor mij is dit echt een non-discussie die ver uit de hand is gelopen.
Dat zegt misschien al genoeg. Dat ze t argument nog aan t zoeken zijn of gewoonweg niet kunnen vinden.quote:Op donderdag 13 november 2014 11:25 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
ik vind t trouwens wel jammer dat deze en soortgelijke posts in deze reeks compleet genegeerd worden
Te lange lap tekst misschien.quote:Op donderdag 13 november 2014 11:25 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
ik vind t trouwens wel jammer dat deze en soortgelijke posts in deze reeks compleet genegeerd worden
Hoe vaak is het gezegd via het comite antipiet, pauw, dwdd, advocaten, medestanders dat er pas wordt gestopt met demonstreren wanneer piet helemaal is verdwenen? Zelfs geen spoor meer van is te bekennen?quote:Op donderdag 13 november 2014 11:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat maak je jezelf wijs. Het maakt namelijk dat je de discussie niet aan hoeft te gaan en niks hoeft aan te passen. Je kunt immers volhouden dat wat je ook doet, het is toch nooit goed.
Het is allemaal framing, m'n beste.
En het is exact dat soort kansloze triestheid die me doen beseffen dat we wel degelijk in een racistisch land wonen. Waardoor ik steeds meer geneigd ben de tegenpartij te steunen, ondanks t feit dat ik hun argumenten en manier van doen ook redelijk kansloos vind.quote:Op donderdag 13 november 2014 11:24 schreef HPLC het volgende:
[..]
Dit is echt zo kansloos triest inderdaad.
Op het moment dat het Pietenkorps wordt uitgebreid met andersgekleurden, stop ik in ieder geval met posten in dit topic.quote:Op donderdag 13 november 2014 11:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe vaak is het gezegd via het comite antipiet, pauw, dwdd, advocaten, medestanders dat er pas wordt gestopt met demonstreren wanneer piet helemaal is verdwenen? Zelfs geen spoor meer van is te bekennen?
Afdoen als framing is echt veel te minachtend.
quote:Op donderdag 13 november 2014 11:28 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat zegt misschien al genoeg. Dat ze t argument nog aan t zoeken zijn of gewoonweg niet kunnen vinden.
en dat zegt dan weer iets over te niveau van de mensen die zich in deze discussie willen mengenquote:
Er is bij dat kamp geen enkele discussie mogelijk. Het moet nu, nu meteen en volledig. Net zoals er bij t pro-pieten kamp geen enkele discussie mogelijk is voor een eventuele lichte geleidelijke aanpassing (wat door de jaren heen al aan de gang is). Beide kampen houden hardnekkig, halsstarrig en zelfs kinderachtig vol. Touwtrekken om een kinderfeest, dat is t.quote:Op donderdag 13 november 2014 11:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe vaak is het gezegd via het comite antipiet, pauw, dwdd, advocaten, medestanders dat er pas wordt gestopt met demonstreren wanneer piet helemaal is verdwenen? Zelfs geen spoor meer van is te bekennen?
Afdoen als framing is echt veel te minachtend.
quote:Op donderdag 13 november 2014 11:33 schreef Ang3l het volgende:
En dan komt de partij vd dieren op voor de rendieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |