Als rechts leeg was kon je toch gewoon naar rechts? En had je dat ook moeten doen. Of kun je het dan niet hebben dat die middenplakker jou weer in gaat halen?quote:Vandaag kon ik niet naar rechts.
Ik reed over de linkerstrook, een middenplakker inhalen. Natuurlijk begon de middenplakker gas bij te geven, zodra ik er bijna langs was. Nou ja, snelheid even tot 110 (gps) verhogen en snel voor hem invoegen. En dan wat.
Rechts was leeg, dus eigenlijk zou ik naar rechts moeten gaan. Maar ja, dan kun je alweer aanvoelen dat de middenplakker jouw weer gaat inhalen, met 1km verschil of nog erger naast jij blijven rijden met dezelfde snelheid. Vervolgens zit jij weer klem als je zelf moet inhalen.
Dilemma, ongewild zelf een middenplakker geworden.
Dit moet het uiteindelijk worden.quote:Op woensdag 12 november 2014 22:40 schreef kikoooooo het volgende:
Bij Joure staat iig een project tent. Al meer dan een jaar. Verder 0 beweging.
Als je dat gewoon beschouwt als 5 rotondes, is er weinig magic meer aan.quote:Op woensdag 12 november 2014 22:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Holy shit. Dit kan toch gewoon niet.... Hoe moet je dit begrijpen als je hier voor het eerst komt aanrijden
[ afbeelding ]
Voor ons extra lastig omdat het ook nog links verkeer is. Gewoon achter een ander aantuffen ...quote:Op woensdag 12 november 2014 23:19 schreef Light het volgende:
[..]
Als je dat gewoon beschouwt als 5 rotondes, is er weinig magic meer aan.
Dat doen sommigen hier ook. Als een stel schapen achter elkaar blijven rijden, met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 12 november 2014 23:43 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Voor ons extra lastig omdat het ook nog links verkeer is. Gewoon achter een ander aantuffen ...
quote:Op woensdag 12 november 2014 23:19 schreef Light het volgende:
[..]
Als je dat gewoon beschouwt als 5 rotondes, is er weinig magic meer aan.
Je hebt het snel genoeg door, na 2 rotondes ben je linksom rijden al gewend..quote:Op woensdag 12 november 2014 23:43 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Voor ons extra lastig omdat het ook nog links verkeer is. Gewoon achter een ander aantuffen ...
Klopt alleen de binnenste rotonde neem je net als in Nederland tegen de klok in. Je moet heel goed weten welke kant je op moet en hoe je er heen wilt.quote:Op donderdag 13 november 2014 00:14 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
[..]
Je hebt het snel genoeg door, na 2 rotondes ben je linksom rijden al gewend..
Je moet alleen niet denken aan een binnenste rotonde. Er zijn gewoon 5 rotondes.quote:Op donderdag 13 november 2014 05:46 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Klopt alleen de binnenste rotonde neem je net als in Nederland tegen de klok in. Je moet heel goed weten welke kant je op moet en hoe je er heen wilt.
Maar toch niet uit vluchtstrooken?quote:Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
Dat ligt eraan of de vluchtstrook ook dienst doet als periodieke spitsstrook.quote:Op donderdag 13 november 2014 10:07 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Maar toch niet uit vluchtstrooken?
Waar niemand overheen durft want er ligt een streep tussenquote:Op donderdag 13 november 2014 10:28 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of de vluchtstrook ook dienst doet als periodieke spitsstrook.
Ik wil niet klemgereden worden. Lees je altijd maar drie zinnen?quote:Op woensdag 12 november 2014 22:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Als rechts leeg was kon je toch gewoon naar rechts? En had je dat ook moeten doen. Of kun je het dan niet hebben dat die middenplakker jou weer in gaat halen?
Dan moet je alsnog gewoon naar rechts. Jouw redenatie is precies de reden dat de eerste strook vaak leeg is en iedereen op de middelste strook blijft rijden.quote:Op donderdag 13 november 2014 19:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik wil niet klemgereden worden. Lees je altijd maar drie zinnen?
Dus dat wordt ertussen drukken?quote:Op donderdag 13 november 2014 19:53 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dan moet je alsnog gewoon naar rechts. Jouw redenatie is precies de reden dat de eerste strook vaak leeg is en iedereen op de middelste strook blijft rijden.
Op een gepast moment richting aangeven om hem in een tussenruimte te schuiven is niet 'ertussen drukken'quote:Op donderdag 13 november 2014 20:12 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Dus dat wordt ertussen drukken?
Linksplakkende aso met je leasehok!!einzquote:Op donderdag 13 november 2014 20:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op een gepast moment richting aangeven om hem in een tussenruimte te schuiven is niet 'ertussen drukken'![]()
Ik rijd zelf veel grote stukken (woon-werk is 120 km enkele reis dagelijks) en ik rijd, zeker als het wat drukker is, lekker 110 - 120, en dan zit je dus onder de max. (mag op de meeste stukken 130). Meeste is 2 strooks op een stukkie A2 vanaf Best na, en ik rijd altijd keurig rechts, wat betekent dat ik nogal eens een vrachtwagen of eco-truttenschuddertje in moet halen. Ik zit dan 200 meter van te voren al in te schatten welke reezert ik ga 'irriteren', ik zoek een gaatje uit, geeft een tikkie gas bij tot 120 - 125, en als zijn voorganger naast me rijdt, gaat de knipper naar links aan en schuif ik hem er gewoon tussen. Ik krijg zelden of nooit 'commentaar' op deze manier, en eerlijk is eerlijk; die kerel (of mevrouw) ziet heus ook wel dat ik een tragere verkeersdeelnemer nader, en kan dus op alle 10 de vingers natellen dat ik dat vroeg of laat ga doen. Als ze daar niet op rekenen; pech gehabt, nadat ik heb ingehaald mag the pedal weer to the metal, dan ga ik keurig weer naar links en gaat die 10 km extra er weer vanaf.
Sjit, det muss sein rektsz natuurloosquote:Op donderdag 13 november 2014 21:03 schreef twiFight het volgende:
[..]
Linksplakkende aso met je leasehok!!einz![]()
Het is vooral een kwestie van elkaar even niet de ruimte gunnen met het inhalen van vrachtwagens. Je hebt er mensen bij zitten die dan bewust gas gaan geven. Blijf je links rijden is het niet goed, zelf als je aan de max snelheid houdt blijven ze duwen dat ze erlangs moeten. En als je dan de rechter baan pakt laten die zelfde figuren je er niet meer tussen.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op een gepast moment richting aangeven om hem in een tussenruimte te schuiven is niet 'ertussen drukken'![]()
Ik rijd zelf veel grote stukken (woon-werk is 120 km enkele reis dagelijks) en ik rijd, zeker als het wat drukker is, lekker 110 - 120, en dan zit je dus onder de max. (mag op de meeste stukken 130). Meeste is 2 strooks op een stukkie A2 vanaf Best na, en ik rijd altijd keurig rechts, wat betekent dat ik nogal eens een vrachtwagen of eco-truttenschuddertje in moet halen. Ik zit dan 200 meter van te voren al in te schatten welke reezert ik ga 'irriteren', ik zoek een gaatje uit, geeft een tikkie gas bij tot 120 - 125, en als zijn voorganger naast me rijdt, gaat de knipper naar links aan en schuif ik hem er gewoon tussen. Ik krijg zelden of nooit 'commentaar' op deze manier, en eerlijk is eerlijk; die kerel (of mevrouw) ziet heus ook wel dat ik een tragere verkeersdeelnemer nader, en kan dus op alle 10 de vingers natellen dat ik dat vroeg of laat ga doen. Als ze daar niet op rekenen; pech gehabt, nadat ik heb ingehaald mag the pedal weer to the metal, dan ga ik keurig weer naar links en gaat die 10 km extra er weer vanaf.
Ik heb daar serieus zelden last van; ik laat gewoon redelijk duidelijk zien wat ik ga doen. Ik zie wel regelmatig dat ze dan in de ankers moeten, maar ja, als je achterop een sliertje langzamer (als 140 - 150 op de CC) verkeer aan komt rijden en je stampt last second pas op de rem, valt het een beetje tegen als er dan ook nog eentje hem in je remafstand propt 50 -60 meter voordat je had ingecalculeerd te gaan remmen. Ik snap dat wel, maar ik hoef geloof ik geen rekening te houden met zulke figuren; dat zijn dingen die zo'n rijstijl mee zich meebrengt, en is ook de reden dat ik lekker op rechts hobbel waar je kapot gaat van de ruimte, ipv in het rijtje met stresskippen die om de 30 seconden hun snelheid moeten aanpassen omdat ze zo nodig Vmax+10 willen rijden.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:24 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Het is vooral een kwestie van elkaar even niet de ruimte gunnen met het inhalen van vrachtwagens. Je hebt er mensen bij zitten die dan bewust gas gaan geven. Blijf je links rijden is het niet goed, zelf als je aan de max snelheid houdt blijven ze duwen dat ze erlangs moeten. En als je dan de rechter baan pakt laten die zelfde figuren je er niet meer tussen.
En dat is wat anders dan knipper aan en gaan. Maar goed, het wondere wereldje van sommigen zal ik waarschijnlijk nooit begrijpen.
Ik heb er ook vrij weinig last van gehad. Zelfs in de spits was het over het algemeen vol gas geven (eerste stuk nagenoeg altijd file maar daarna) met de linkerstrook voornamelijk leeg. Rijdt heerlijk. Mijn perikelen had ik vooral met ritsen. Daar word je ook niet blij van. Mensen die je er niet tussen willen laten of bewust de linkerrijstrook blokkeren of extreem vroeg ritsen.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb daar serieus zelden last van; ik laat gewoon redelijk duidelijk zien wat ik ga doen. Ik zie wel regelmatig dat ze dan in de ankers moeten, maar ja, als je achterop een sliertje langzamer (als 140 - 150 op de CC) verkeer aan komt rijden en je stampt last second pas op de rem, valt het een beetje tegen als er dan ook nog eentje hem in je remafstand propt 50 -60 meter voordat je had ingecalculeerd te gaan remmen. Ik snap dat wel, maar ik hoef geloof ik geen rekening te houden met zulke figuren; dat zijn dingen die zo'n rijstijl mee zich meebrengt, en is ook de reden dat ik lekker op rechts hobbel waar je kapot gaat van de ruimte, ipv in het rijtje met stresskippen die om de 30 seconden hun snelheid moeten aanpassen omdat ze zo nodig Vmax+10 willen rijden.
Ik rij best met regelmaat 130, soms ook wel 140, maar dat is meestal rond half 6, 6 uur in de ochtend, als ik de ruimte heb om dat te doen. In de middag/avondspits hoeft dat van mij niet zo
Ik snap je punt wel en moeten remmen als je 150 wilt daar ontkom je niet aan, maar je moet wettelijk gezien natuurlijk wel degelijk rekening met ze houden. Als je van strook wisselt voer je een bijzondere manoeuvre uit en dan ben je er zelf verantwoordelijk voor dat veilig te doen. Met het excuus "ja maar hij mocht heul geen 150" kom je niet weg bij een rechter. De ander zijn fout ontslaat jou niet van jouw verantwoordelijkheid als van rijstrook wisselde automobilist.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik snap dat wel, maar ik hoef geloof ik geen rekening te houden met zulke figuren
Dat is natuurlijk ook niet de insteek, maar als ik er eentje aan zie komen 'vliegen' in mijn spiegel op 150 meter afstand, en het is voor mij tijd om naar links te gaan, weet ik heus wel dat hij dat stukkie vlot heeft dichtgekacheld, maar als ik vervolgens met hem op nog 100 meter achter me mijn knipper aangooi en hem naar links stuur, heeft ie onderhand nog maar 50 meter, en zulke types gokken er vaak op dat je het door het snelheidsverschil niet durft, en dat blufspelletje verlies je bij mij, want ik heb recht, ik heb ruimte, en dat hij die ruimte binnen 5, 6, 7 seconden dichtreest omdat hij hard rijdt is niet mijn probleem. Het is natuurlijk niet zo dat ik hem er met gevaar voor lijf en leden van ons beiden 20 meter voor hij er is, plompverloren voor pleur, want dat is gewoon debiel natuurlijk.quote:Op donderdag 13 november 2014 23:18 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel en moeten remmen als je 150 wilt daar ontkom je niet aan, maar je moet wettelijk gezien natuurlijk wel degelijk rekening met ze houden. Als je van strook wisselt voer je een bijzondere manoeuvre uit en dan ben je er zelf verantwoordelijk voor dat veilig te doen. Met het excuus "ja maar hij mocht heul geen 150" kom je niet weg bij een rechter. De ander zijn fout ontslaat jou niet van jouw verantwoordelijkheid als van rijstrook wisselde automobilist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |