abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 november 2014 @ 22:38:36 #1
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146593509
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146593628
Bij Joure staat iig een project tent. Al meer dan een jaar. Verder 0 beweging.
pi_146593697
quote:
Vandaag kon ik niet naar rechts.

Ik reed over de linkerstrook, een middenplakker inhalen. Natuurlijk begon de middenplakker gas bij te geven, zodra ik er bijna langs was. Nou ja, snelheid even tot 110 (gps) verhogen en snel voor hem invoegen. En dan wat.

Rechts was leeg, dus eigenlijk zou ik naar rechts moeten gaan. Maar ja, dan kun je alweer aanvoelen dat de middenplakker jouw weer gaat inhalen, met 1km verschil of nog erger naast jij blijven rijden met dezelfde snelheid. Vervolgens zit jij weer klem als je zelf moet inhalen.

Dilemma, ongewild zelf een middenplakker geworden.
Als rechts leeg was kon je toch gewoon naar rechts? En had je dat ook moeten doen. Of kun je het dan niet hebben dat die middenplakker jou weer in gaat halen?
pi_146594111
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:40 schreef kikoooooo het volgende:
Bij Joure staat iig een project tent. Al meer dan een jaar. Verder 0 beweging.
Dit moet het uiteindelijk worden.

Voor zover ik weet blijft de brug bestaan. Maar goed, die dingen horen bij Friesland en op een zomerdag kun je als je pech hebt een half uur te wachten voor openstaande bruggen (soms 2x voor dezelfde brug :') )
pi_146595473
TwisterNederland! _O_
pi_146595621
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:03 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Holy shit. Dit kan toch gewoon niet.... Hoe moet je dit begrijpen als je hier voor het eerst komt aanrijden :9

[ afbeelding ]
Als je dat gewoon beschouwt als 5 rotondes, is er weinig magic meer aan. :)
  woensdag 12 november 2014 @ 23:43:50 #7
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_146596739
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:19 schreef Light het volgende:

[..]

Voor ons extra lastig omdat het ook nog links verkeer is. Gewoon achter een ander aantuffen ...
How can I make this topic about me?
pi_146596930
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:43 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Voor ons extra lastig omdat het ook nog links verkeer is. Gewoon achter een ander aantuffen ...
Dat doen sommigen hier ook. Als een stel schapen achter elkaar blijven rijden, met alle gevolgen van dien.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_146597927
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:19 schreef Light het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:43 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Je hebt het snel genoeg door, na 2 rotondes ben je linksom rijden al gewend..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_146601186
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 00:14 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

[..]

Je hebt het snel genoeg door, na 2 rotondes ben je linksom rijden al gewend..
Klopt alleen de binnenste rotonde neem je net als in Nederland tegen de klok in. Je moet heel goed weten welke kant je op moet en hoe je er heen wilt.
pi_146602037
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 05:46 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Klopt alleen de binnenste rotonde neem je net als in Nederland tegen de klok in. Je moet heel goed weten welke kant je op moet en hoe je er heen wilt.
Je moet alleen niet denken aan een binnenste rotonde. Er zijn gewoon 5 rotondes.
pi_146603403
quote:
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
Maar toch niet uit vluchtstrooken?
  donderdag 13 november 2014 @ 10:28:35 #13
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146603880
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:07 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Maar toch niet uit vluchtstrooken?
Dat ligt eraan of de vluchtstrook ook dienst doet als periodieke spitsstrook. :P
pi_146608438
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:28 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dat ligt eraan of de vluchtstrook ook dienst doet als periodieke spitsstrook. :P
Waar niemand overheen durft want er ligt een streep tussen :P
pi_146621246
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Als rechts leeg was kon je toch gewoon naar rechts? En had je dat ook moeten doen. Of kun je het dan niet hebben dat die middenplakker jou weer in gaat halen?
Ik wil niet klemgereden worden. Lees je altijd maar drie zinnen?
.
  donderdag 13 november 2014 @ 19:53:24 #16
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146623373
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 19:11 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik wil niet klemgereden worden. Lees je altijd maar drie zinnen?
Dan moet je alsnog gewoon naar rechts. Jouw redenatie is precies de reden dat de eerste strook vaak leeg is en iedereen op de middelste strook blijft rijden.
pi_146624322
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 19:53 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dan moet je alsnog gewoon naar rechts. Jouw redenatie is precies de reden dat de eerste strook vaak leeg is en iedereen op de middelste strook blijft rijden.
Dus dat wordt ertussen drukken?
  donderdag 13 november 2014 @ 20:21:25 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146624687
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:12 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Dus dat wordt ertussen drukken?
Op een gepast moment richting aangeven om hem in een tussenruimte te schuiven is niet 'ertussen drukken' ;)

Ik rijd zelf veel grote stukken (woon-werk is 120 km enkele reis dagelijks) en ik rijd, zeker als het wat drukker is, lekker 110 - 120, en dan zit je dus onder de max. (mag op de meeste stukken 130). Meeste is 2 strooks op een stukkie A2 vanaf Best na, en ik rijd altijd keurig rechts, wat betekent dat ik nogal eens een vrachtwagen of eco-truttenschuddertje in moet halen. Ik zit dan 200 meter van te voren al in te schatten welke reezert ik ga 'irriteren', ik zoek een gaatje uit, geeft een tikkie gas bij tot 120 - 125, en als zijn voorganger naast me rijdt, gaat de knipper naar links aan en schuif ik hem er gewoon tussen. Ik krijg zelden of nooit 'commentaar' op deze manier, en eerlijk is eerlijk; die kerel (of mevrouw) ziet heus ook wel dat ik een tragere verkeersdeelnemer nader, en kan dus op alle 10 de vingers natellen dat ik dat vroeg of laat ga doen. Als ze daar niet op rekenen; pech gehabt, nadat ik heb ingehaald mag the pedal weer to the metal, dan ga ik keurig weer naar links en gaat die 10 km extra er weer vanaf.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 13 november 2014 @ 21:03:04 #19
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146626305
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Op een gepast moment richting aangeven om hem in een tussenruimte te schuiven is niet 'ertussen drukken' ;)

Ik rijd zelf veel grote stukken (woon-werk is 120 km enkele reis dagelijks) en ik rijd, zeker als het wat drukker is, lekker 110 - 120, en dan zit je dus onder de max. (mag op de meeste stukken 130). Meeste is 2 strooks op een stukkie A2 vanaf Best na, en ik rijd altijd keurig rechts, wat betekent dat ik nogal eens een vrachtwagen of eco-truttenschuddertje in moet halen. Ik zit dan 200 meter van te voren al in te schatten welke reezert ik ga 'irriteren', ik zoek een gaatje uit, geeft een tikkie gas bij tot 120 - 125, en als zijn voorganger naast me rijdt, gaat de knipper naar links aan en schuif ik hem er gewoon tussen. Ik krijg zelden of nooit 'commentaar' op deze manier, en eerlijk is eerlijk; die kerel (of mevrouw) ziet heus ook wel dat ik een tragere verkeersdeelnemer nader, en kan dus op alle 10 de vingers natellen dat ik dat vroeg of laat ga doen. Als ze daar niet op rekenen; pech gehabt, nadat ik heb ingehaald mag the pedal weer to the metal, dan ga ik keurig weer naar links en gaat die 10 km extra er weer vanaf.
Linksplakkende aso met je leasehok!!einz :6 :6
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  donderdag 13 november 2014 @ 21:05:27 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146626419
quote:
12s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:03 schreef twiFight het volgende:

[..]

Linksplakkende aso met je leasehok!!einz :6 :6
Sjit, det muss sein rektsz natuurloos :|W

En ik rijd geen leasehok; gewoon eigen waggie jonguh :Y)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_146627119
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het is vooral een kwestie van elkaar even niet de ruimte gunnen met het inhalen van vrachtwagens. Je hebt er mensen bij zitten die dan bewust gas gaan geven. Blijf je links rijden is het niet goed, zelf als je aan de max snelheid houdt blijven ze duwen dat ze erlangs moeten. En als je dan de rechter baan pakt laten die zelfde figuren je er niet meer tussen.
En dat is wat anders dan knipper aan en gaan. Maar goed, het wondere wereldje van sommigen zal ik waarschijnlijk nooit begrijpen.
  donderdag 13 november 2014 @ 21:33:54 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146627491
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:24 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Het is vooral een kwestie van elkaar even niet de ruimte gunnen met het inhalen van vrachtwagens. Je hebt er mensen bij zitten die dan bewust gas gaan geven. Blijf je links rijden is het niet goed, zelf als je aan de max snelheid houdt blijven ze duwen dat ze erlangs moeten. En als je dan de rechter baan pakt laten die zelfde figuren je er niet meer tussen.
En dat is wat anders dan knipper aan en gaan. Maar goed, het wondere wereldje van sommigen zal ik waarschijnlijk nooit begrijpen.
Ik heb daar serieus zelden last van; ik laat gewoon redelijk duidelijk zien wat ik ga doen. Ik zie wel regelmatig dat ze dan in de ankers moeten, maar ja, als je achterop een sliertje langzamer (als 140 - 150 op de CC) verkeer aan komt rijden en je stampt last second pas op de rem, valt het een beetje tegen als er dan ook nog eentje hem in je remafstand propt 50 -60 meter voordat je had ingecalculeerd te gaan remmen. Ik snap dat wel, maar ik hoef geloof ik geen rekening te houden met zulke figuren; dat zijn dingen die zo'n rijstijl mee zich meebrengt, en is ook de reden dat ik lekker op rechts hobbel waar je kapot gaat van de ruimte, ipv in het rijtje met stresskippen die om de 30 seconden hun snelheid moeten aanpassen omdat ze zo nodig Vmax+10 willen rijden.

Ik rij best met regelmaat 130, soms ook wel 140, maar dat is meestal rond half 6, 6 uur in de ochtend, als ik de ruimte heb om dat te doen. In de middag/avondspits hoeft dat van mij niet zo :N
pi_146629410
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb daar serieus zelden last van; ik laat gewoon redelijk duidelijk zien wat ik ga doen. Ik zie wel regelmatig dat ze dan in de ankers moeten, maar ja, als je achterop een sliertje langzamer (als 140 - 150 op de CC) verkeer aan komt rijden en je stampt last second pas op de rem, valt het een beetje tegen als er dan ook nog eentje hem in je remafstand propt 50 -60 meter voordat je had ingecalculeerd te gaan remmen. Ik snap dat wel, maar ik hoef geloof ik geen rekening te houden met zulke figuren; dat zijn dingen die zo'n rijstijl mee zich meebrengt, en is ook de reden dat ik lekker op rechts hobbel waar je kapot gaat van de ruimte, ipv in het rijtje met stresskippen die om de 30 seconden hun snelheid moeten aanpassen omdat ze zo nodig Vmax+10 willen rijden.

Ik rij best met regelmaat 130, soms ook wel 140, maar dat is meestal rond half 6, 6 uur in de ochtend, als ik de ruimte heb om dat te doen. In de middag/avondspits hoeft dat van mij niet zo :N
Ik heb er ook vrij weinig last van gehad. Zelfs in de spits was het over het algemeen vol gas geven (eerste stuk nagenoeg altijd file maar daarna) met de linkerstrook voornamelijk leeg. Rijdt heerlijk. Mijn perikelen had ik vooral met ritsen. Daar word je ook niet blij van. Mensen die je er niet tussen willen laten of bewust de linkerrijstrook blokkeren of extreem vroeg ritsen. |:(
Dan ben ik ook zo'n iemand die dan bewust heel langzaam gaat rijden en net het laatste gaatje gebruikt om de rotonde over te rijden.
  donderdag 13 november 2014 @ 23:18:23 #24
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146631701
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik snap dat wel, maar ik hoef geloof ik geen rekening te houden met zulke figuren
Ik snap je punt wel en moeten remmen als je 150 wilt daar ontkom je niet aan, maar je moet wettelijk gezien natuurlijk wel degelijk rekening met ze houden. Als je van strook wisselt voer je een bijzondere manoeuvre uit en dan ben je er zelf verantwoordelijk voor dat veilig te doen. Met het excuus "ja maar hij mocht heul geen 150" kom je niet weg bij een rechter. De ander zijn fout ontslaat jou niet van jouw verantwoordelijkheid als van rijstrook wisselde automobilist.
  donderdag 13 november 2014 @ 23:40:03 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146632633
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:18 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik snap je punt wel en moeten remmen als je 150 wilt daar ontkom je niet aan, maar je moet wettelijk gezien natuurlijk wel degelijk rekening met ze houden. Als je van strook wisselt voer je een bijzondere manoeuvre uit en dan ben je er zelf verantwoordelijk voor dat veilig te doen. Met het excuus "ja maar hij mocht heul geen 150" kom je niet weg bij een rechter. De ander zijn fout ontslaat jou niet van jouw verantwoordelijkheid als van rijstrook wisselde automobilist.
Dat is natuurlijk ook niet de insteek, maar als ik er eentje aan zie komen 'vliegen' in mijn spiegel op 150 meter afstand, en het is voor mij tijd om naar links te gaan, weet ik heus wel dat hij dat stukkie vlot heeft dichtgekacheld, maar als ik vervolgens met hem op nog 100 meter achter me mijn knipper aangooi en hem naar links stuur, heeft ie onderhand nog maar 50 meter, en zulke types gokken er vaak op dat je het door het snelheidsverschil niet durft, en dat blufspelletje verlies je bij mij, want ik heb recht, ik heb ruimte, en dat hij die ruimte binnen 5, 6, 7 seconden dichtreest omdat hij hard rijdt is niet mijn probleem. Het is natuurlijk niet zo dat ik hem er met gevaar voor lijf en leden van ons beiden 20 meter voor hij er is, plompverloren voor pleur, want dat is gewoon debiel natuurlijk. |:( Maar het is aan de andere kant toch zéker niet zo, dat ik niet zou kunnen/mogen inhalen omdat een ander het nodig vindt om fiks te hard te rijden. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')