quote:Summary of Stephan Ulamec's (Head Philea Lander) telemetry-data interpretation:
1) Initial touchdown confirmed.
2) Anchoring harpoons did not fire – Lander not anchored to the surface.
3) Fluctuations in the radio link observed that showed some degree of regularity.
4) Additionally fluctuations in the solar power generator have been measured.
5) Take together this could indicate that the lander touched off again and started to rotate.
7) Some science data received also pointed towards this interpretation.
8) After two hours the fluctuation of the solar generator stopped. This indicates that the lander touched down again. Quote: “We landed twice!”
quote:Door problemen met het afvuren van de harpoenen die Philae hadden moeten vastklinken aan komeet 67P/C is het mogelijk dat de lander is afgeketst en weer ondersteboven is neergekomen. Dat zei Stephan Ulamec, die verantwoordelijk is voor de landing. Hoewel Ulamec benadrukte dat er onvoldoende data beschikbaar is om met zekerheid iets te kunnen zeggen, staat de sonde mogelijk niet meer op zijn poten. "De kans bestaat dat we vandaag niet één, maar twee keer op een komeet zijn geland."
De sonde blijft wel data versturen. Op dit moment is de verbinding met Philae verbroken, maar dat komt mogelijk doordat Rosetta - die als signaalversterker dient - achter de horizon van de komeet is verdwenen. Als alles goed gaat wordt het contact morgenvroeg weer hersteld. Pas dan zal er meer informatie komen over de staat van de lander. Wordt vervolgd.
quote:Op woensdag 12 november 2014 14:37 schreef µ het volgende:
voor op de achtergrond.
Vangelis, the world-renowned musician, has composed this piece of music specially for ESA. It's the first of a series of compositions released by ESA to celebrate the first-ever attempted soft landing on a comet by ESA's Rosetta Mission
Gewoon bij je eigen blijvenquote:Op woensdag 12 november 2014 22:45 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Er zijn natuurlijk ook mensen die later invallen en die het eerste deel even willen doornemen. Hoe het begonnen is. Ik post ook zoveel migelijk wetenschappelijke artikelen wat altijd nuttige info is, voor wie het interesseert
Zo is het eerste deel een half jaar meegegaan, waar was iedereen de afgelopen maanden?
Dat de links in de OP staan is alleen maar extra makkelijk, tenminste zo zie ik het
Noem me ouderwets, maar ik hou niet zo van verandering Al zouden er 50 knoppen komen die t makkelijker zouden maken, ik blijf mn topics zo maken, met de voorgaande delen erbij
-CRASH-, dat is mooi om te horen. Ik lees ook soms graag jou posts terug in die andere 'astro-topics'quote:Op woensdag 12 november 2014 23:26 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Gewoon bij je eigen blijven
Heeft altijd gewerkt.
En is altijd handig. Want ik kijk nog wel eens in de oude topics
Die goeie ouwe tijd waar we de hele nacht doorhielden....quote:Op woensdag 12 november 2014 23:31 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
-CRASH-, dat is mooi om te horen. Ik lees ook soms graag jou posts terug in die andere 'astro-topics'
quote:Op woensdag 12 november 2014 23:35 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Die goeie ouwe tijd waar we de hele nacht doorhielden....
Ja ik zou het best nog wel een keer herlevenquote:Op woensdag 12 november 2014 23:38 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
vervlogen tijden die heimwee opwekken
quote:Op woensdag 12 november 2014 23:50 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ja ik zou het best nog wel een keer herleven
die landingen van Spirit en Opportunity..
En de mooiste herinnering was die eerste ijzer meteor op mars
Het eerste deel van mars de missies 2003... Pfffff wat vliegt de tijdquote:Op donderdag 13 november 2014 00:00 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Maar goed dat we topics hebben die ook vol zitten met 'forgotten memories'
Staat dat niet ergens op youtube soms? Vast wel ergens denk ik. Het blijven mooie beelden.quote:Op woensdag 12 november 2014 23:50 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ja ik zou het best nog wel een keer herleven
die landingen van Spirit en Opportunity..
En de mooiste herinnering was die eerste ijzer meteor op mars
Die van 2003 heb ik helaas niet meegevolgd hier op Fokquote:Op donderdag 13 november 2014 00:03 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Het eerste deel van mars de missies 2003... Pfffff wat vliegt de tijd
Die zag ik idd net voorbij komen op die site. Super gaaf om te zien.quote:Op woensdag 12 november 2014 23:17 schreef FastFlyingJackson het volgende:
[ afbeelding ]
Oppervlakte!
Bron: Scientias.nl
Zal best...quote:Op donderdag 13 november 2014 00:03 schreef Klapskaats het volgende:
[..]
Staat dat niet ergens op youtube soms? Vast wel ergens denk ik. Het blijven mooie beelden.
die worden uit de komeet(geisers) geworpen als ie "smelt"quote:Op donderdag 13 november 2014 00:05 schreef Klapskaats het volgende:
[..]
Die zag ik idd net voorbij komen op die site. Super gaaf om te zien.
Maar wat zien die steentjes er raar uit ... vreemde vorm, langgerekt.
Vreemd idee om te denken dat mogelijk daar alle bouwstenen van leven in verborgen kunnen zitten.
laat staan complete walvissenquote:Op donderdag 13 november 2014 00:05 schreef Klapskaats het volgende:
[..]
Vreemd idee om te denken dat mogelijk daar alle bouwstenen van leven in verborgen kunnen zitten.
Ah op die manier.quote:Op donderdag 13 november 2014 00:10 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
die worden uit de komeet(geisers) geworpen als ie "smelt"
wanneer ie dichter bij de zon komt.
Van die guppen die gaan lopen roepen dat de aarde maar 6000 jaar oud isquote:Op donderdag 13 november 2014 00:11 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
laat staan complete walvissen
nee, maar mss zitten er wel extremofielen op de komeet, wie weet
quote:Op donderdag 13 november 2014 00:13 schreef Klapskaats het volgende:
[..]
Van die guppen die gaan lopen roepen dat de aarde maar 6000 jaar oud is
Ik zie niet wat je bedoelt. Is het geen schaduw ofzoquote:Op donderdag 13 november 2014 00:12 schreef Klapskaats het volgende:
[..]
Ah op die manier.
Zat net de foto te bekijken die FastFLyingJackson heeft geplaatst hier. Iets rechts van die grote steen ligt een langgerekt stukje, daar lijkt een bijna perfect rond gat in te zitten. Ook apart.
Een centimeter of 3 rechts van die grote steen. Ligt een lang stukje met aan de onderzijde dat gat. Heb hem al groter bekeken, lijkt me geen schaduw.quote:Op donderdag 13 november 2014 00:15 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
[..]
Ik zie niet wat je bedoelt. Is het geen schaduw ofzo
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |