abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146612704
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:36 schreef Perico het volgende:

[..]

Goed gezien, Toni! Ja, het groen maakt daar een onnatuurlijke inham, alsof er inderdaad een hoekje pols ontbreekt.

Zonder nu hier een waardeoordeel te vellen of het daadwerkelijk is gebeurd, maar mocht iemand niet weten hoe zo'n photoshop kan gaan, als één van de mogelijkheden:

Het makkelijkst is, om de persoon naar keuze grofweg uit te knippen, met een selectievierkant. Dan plak je deze op de doelfoto. Dan neem je een gum en ga je alle ruimte rond de persoon uitgummen, zodat de goede achtergrond van de doelfoto meer en meer zichtbaar wordt.

Hierna zoom je in, met factor 5:1 ofzo, en zie je als het goed is de foto in kleine vierkantjes. Dan ga je met de gum, zonodig slechts met pixelfactor 1, elk "verkeerd" vakje rondom de contouren van de persoon uitgummen, pixel voor pixel. Dit is vrij tijdrovend, maar wel essentieel.

Als je uitzoomt naar 1:1, valt het als het goed is dan niet meer te zien dat de persoon origineel in een heel ander decor stond. Maar er zijn altijd details die wringen.

Als je professioneel bent, ga je nog pixel voor pixel na waar je het licht wil aanpassen om het een naadloos geheel te maken, of ga je de contouren smudgen zodat het niet lijkt alsof de persoon is uitgeknipt. En kies je uit legio belichtingopties degene, die het meest overeenkomt met het aura van de doelfoto.

Bij het vermoeden van photoshop kun je dan kijken of niet per ongeluk wat vierkantjes teveel zijn uitgegumd, of de verhoudingen van lichaamsgrootte en achtergrond kloppen en of zonlicht en schaduw van de persoon overeenkomt met het achtergronddecor.
Precies. En wat was er nou zo bijzonder aan dat stukje dat het weggehaald moest worden? Ik denk namelijk niet dat het heeft gelegen aan verandering van samenstelling qua resolutie o.i.d.
Stacey is aan het kijken of ze die foto's nog heeft.
  donderdag 13 november 2014 @ 15:26:27 #102
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146613206
Ik dacht dat je de linkerpols bedoelde, daar zag ik het ook.
pi_146614110
Die pixeldriehoeken en hapjes eruit zie ik ook op de grens tussen berghelling en blauwe lucht op de achtergrond.
pi_146614594
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:39 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Bedoel je de foto's die Stacey destijds had gepost? Sorry, heb ik niet opgeslagen. Zal even moeten achterhalen welk topic dat is, maar kan even duren.

EDIT: Heb Stacey DM gestuurd.
Ja die bedoel ik. Bedankt dat je Stacey hebt ge-dmt
pi_146615485
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:26 schreef Marrije het volgende:
Ik dacht dat je de linkerpols bedoelde, daar zag ik het ook.
Op beide armen is te zien dat er "stukjes" ontbreken.
  donderdag 13 november 2014 @ 17:36:09 #106
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146618048
Ook een raar stukje is de elleboog van lisanne op de thumbs up foto. Daar lijkt een roze vierkant in gezet te zijn die effen roze is Waarvan de punt linksonder gewoon uitsteekt.
  donderdag 13 november 2014 @ 17:57:54 #107
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146618765
Goeie vondst Marrije.. lijkt op patchwork, een vierkant dat is gekopieerd van een andere sector en erop is geplakt, maar wel drie pixels te breed.
pi_146619820
Lol. Zulke vierkanten zitten overal. Op de handen (OMG die steekt wel 8 pixels uit !!1!), op het shirt, in het haar, overal. Die vierkanten schuin onder elkaar maken de pixeldriehoeken. Uit de pixeldriehoeken verdwijnen wel eens hapjes.

Maar wel leuk om hypothetisch te doen alsof L het uitzicht in gesoept is. Is ze nooit op de Pianista geweest? Was K er ook niet?
  donderdag 13 november 2014 @ 18:38:58 #109
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146619992
Niet overal, bij een van de fotos van kris bij bergbeek zie ik het nauwelijks.
pi_146620118
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:43 schreef Gorraay het volgende:

Maar dat filmpje kijkt volgens mij niet richting Boquete. Het uitzicht is achter de camera die dit heeft opgenomen. Je moet dus een halve slag draaien om het te zien.
Kijk het filmpje maar helemaal, op het eind draait de man de camera 360 graden.
pi_146620353
Hier zal wel ergens staan hoe het werkt met die vierkanten en pixeldriehoeken. Ik heb er te weinig geduld voor om dit verder uit te zoeken. https://nl.wikipedia.org/wiki/Anti-aliasing.
pi_146620517
Als we toch bezig zijn willen jullie ook hier naar kijken, voor de linkerhand van K zie je een grassprietje.
Ze zou dan met haar hand in het gras moeten staan, kan dat in die houding?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146620770
Het is geen grassprietje maar een of enkele pixels met gemiddelde graskleur (zie link anti-aliasing).
pi_146620832
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 18:59 schreef 11en30 het volgende:
Het is geen grassprietje maar een of enkele pixels met gemiddelde graskleur (zie link anti-aliasing).
Nee dat bedoel ik niet, een klein stukje verder in het verlengde van de pijl bij haar hand
pi_146620949
De hand is naar achteren gebogen. Het gras komt daar niet voor haar hand maar voor een pixel met gemiddelde handkleur.
pi_146620991
In het cirkeltje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146621041
Ja.
pi_146621043
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 19:04 schreef 11en30 het volgende:
De hand is naar achteren gebogen. Het gras komt daar niet voor haar hand maar voor een pixel met gemiddelde handkleur.
nee het is duidelijk de top van twee grassprieten, zit je mobiel soms?
pi_146621366
pi_146621943
Ingezoomd in een fotobewerkingsprogramma vanaf de oorspronkelijke foto is er op mijn beeldscherm met mijn CPU, grafische kaart etc geen grasspriet voor de hand te zien.

Als er met betere spullen wel gras voor de hand te zien is, dan zijn niet alleen de (of niet alle?) foto's op de Canon gesoept maar ook deze op de iPhone?
pi_146622085
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 19:26 schreef 11en30 het volgende:
Ingezoomd in een fotobewerkingsprogramma vanaf de oorspronkelijke foto is er op mijn beeldscherm met mijn CPU, grafische kaart etc geen grasspriet voor de hand te zien.

Als er wel gras voor de hand te zien is, dan zijn niet alleen de (of niet alle?) foto's op de Canon gesoept maar ook deze op de iPhone?
Nu loop jij voor de zaken uit, ik wil wat verschillende meningen hierover.
Het kan ook gewoon wel mogelijk zijn in die houding maar ik zie zonder allerlei kunstgrepen gewoon de top van een paar grasprieten voor haar hand.
pi_146622237
Ok ik zal verder geen party pooper zijn. :X ;)

Wanneer beginnen jullie aan scenario's met een in het landschap gesoepte K en L? En waar zijn ze vandaan gesoept?
pi_146622294
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 19:32 schreef 11en30 het volgende:
Ok ik zal verder geen party pooper zijn. :X ;)

Wanneer beginnen jullie aan scenario's met een in het landschap gesoepte K en L? En waar zijn ze vandaan gesoept?
Was jij al klaar met de slachthuizen?
  donderdag 13 november 2014 @ 19:39:05 #124
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_146622606
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 19:29 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Nu loop jij voor de zaken uit, ik wil wat verschillende meningen hierover.
Het kan ook gewoon wel mogelijk zijn in die houding maar ik zie zonder allerlei kunstgrepen gewoon de top van een paar grasprieten voor haar hand.
Zonder allerlei kunstgrepen denk ik dat ze haar hand beweegt waardoor hij op de foto doorzichtig wordt. De achtergrond komt er doorheen.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_146622760
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 19:32 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Was jij al klaar met de slachthuizen?
Bijna. De vraag is even hoe ze van de berg in de koelcel terecht kwamen en of ze daar levend gevangen gehouden werden of al overleden waren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')