abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147565582
Goed, Ik heb het deze week weer goed verzuimd....3 Shave Of The Days niet gedeeld.

Dus dan maar even in 1 post :D

Woensdag:

Setup:
Merkur 34C HD met Gilette Silver Blue (vers)
Rod Neep Pens & ShavingxShaving Society 2 Band Badger
Pedal Pushers Fancies Speakeasy
Old Spice Aftershave
Steadfast Pomade

Was een heerlijke scheerbeurt, de Gillette Silver Blue mesjes zijn erg smooth! I like! :D

Vrijdag:

Setup:
Merkur 34C HD met Gilette Silver Blue (1)
TFS Linea Intenso Crazy Sandalwood Forte
Captain's Choice Cat O' Nine Tails Bay Rum Aftershave
Layrite Super Hold Pomade

Ook dit was een hele fijne scheerbeurt!
De TFS zeep ruikt echt fantastisch....En ik baal er ook echt van dat er nog geen ASB van is. Zou het echt helemaal af maken :)
Maar omdat dat er nog niet is, het maar afgemaakt met de Cat O Nine Tails. Erg fijn spul, lekkere burn bij het opbrengen, heerlijke geur :D

Zondag:

Setup:
Merkur 34C HD met Gilette Silver Blue (2)
TFS Linea Intenso Sottozero Forte
Steadfast Pomade

Ook dit was weer een heerlijke shave. Mesje blijft lekker soepel!
De zeep ruikt ook hier weer heerlijk. Lekker fris, muntig geurtje met een lichte koele tinteling van de menthol. Erg lekker.
Ook hier zou ik graag een ASB van willen zien!
Zou toch mooi zijn, die koele tinteling en die frisse muntgeur in een TFS ASB? :D
Aangezien dat die er nog niet is, de boel maar afgerond met de Floid Blue. Heerlijk frisse aftershave, past er ook prima bij :D

Dit was dus mijn hele scheerweek in 1 post! :D
Kort maar krachtig!

Zo, dat was het voor deze week!
  zondag 14 december 2014 @ 18:12:56 #202
334993 AMAR420
waar is amar?
pi_147575796
Wat is dat "pomade" voor spul?
zzzzz
  zondag 14 december 2014 @ 18:49:17 #203
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147577307
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 18:12 schreef AMAR420 het volgende:
Wat is dat "pomade" voor spul?
Ranzige vette zooi voor in je haar.
Graag op anoniem
pi_147579277
dat ligt eraan :P

Waterbasis of oliebasis zit een vrij groot verschil tussen :)
pi_147616906
quote:
11s.gif Op woensdag 10 december 2014 13:32 schreef Twiitch het volgende:
Ben ik trouwens de enige die zich uitsluitend in de avond scheert?

Ik moet er sochtends echt niet aan beginnen :')
Late reactie, bij mij is het 's avonds of in het weekend in de voormiddag. Ik moet ook vééééél te vroeg opstaan voor mijn werk....
pi_147617955
Zo de tweede keer de Proraso Groen Preshave Crème gebruikt, en deze keer wel een uitgebreide voorbereiding in de vorm van een warme douche :) Maar begin toch langzaam het idee te krijgen dat de preshave geen toegevoegde waarde heeft, het enige wat ik echt als positief ervaar is de koelende werking van de crème.

Dus als je in de zomer een verkoelende scheerbeurt wil hebben maar je hebt geen verkoelende menthol scheercreme of zeep, dan kan je altijd nog dit spul op je bakkes smeren om hetzelfde effect te bereiken. Oh en ik heb de Cien Men Aftershave Balsem eindelijk opgebruikt. dus dan kan die mooi gebruikt worden ter decoratie :)
  maandag 15 december 2014 @ 21:52:13 #207
334993 AMAR420
waar is amar?
pi_147618551
Preshave is vooral aan te raden bij de wat zwaardere baardgroei.
zzzzz
  maandag 15 december 2014 @ 22:11:40 #208
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147619626
Preshave is onzin zolang je gewoon doucht voor het scheren.
Althans dat is mijn ervaring.
Graag op anoniem
pi_147620493

Nou als je de Proraso Groen Preshave Crème vlak onder je ogen smeert dan ga je dus tranen ;) Sterk spul dus in iedere geval :+
  maandag 15 december 2014 @ 22:57:25 #210
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_147621446
quote:
7s.gif Op maandag 15 december 2014 22:11 schreef Twiitch het volgende:
Preshave is onzin zolang je gewoon doucht voor het scheren.
Althans dat is mijn ervaring.
Ik douche meestal 's ochtends, als ik me daarna scheer gebruik ik geen pre shave. Want het is ochtend, en ik heb net gedouchet.
Als ik me 's avonds scheer, douche ik niet altijd vantevoren, en gebruik ik een pre shave. Dan merk je duidelijk dat je baardharen wat soepeler/zachter worden.
pi_147622556
Hallo iedereen,

Even een update.

Mijn Omega borstel (waar ik zo over klaagde) is gestopt met haren verliezen ('k heb er op gelet), misschien is het normaal dat je in het begin er wat kwijt bent, maatrde twee vorige scheerbeurten was er geen probleem.

Waar ik mijn schuim maakte in het deksel van de Prorasozeep, doe ik dit nu in een mok, maar die laat ik eerst warm worden in de lavabo (pompbak) de schuim kan ik nu volle bak opkloppen (dekseltje was wat klein) en blijft lekker warm.

Nog eens een Derby mesje gebruikt; wat een troep denk ik nu, Die mesjes die ik kocht in de Carrefour (zelfde soort als in de Hema blijkt) en waarvan ik er recent een paar gebruikte, zijn wel een pak beter/scherper.
Wat wondjes nu (thanks Derby) en voor de eerste keer aluin gebruikt. Die aluin zit na gebruik doordrongen van het bloed dus weet ik niet of het zo een goed idee is om die verder te gebruiken.

Ik wel weet dat Feather mesjes nogal opgehemeld worden op dit forum, maar of het de prijs/kwaliteit waard is? (Ik verwissel mijn mesje om de twee scheerbeurten).
Hier kosten ze 5 euro voor 5 mesjes...

Voila.
't Is weer gezegd.
pi_147622705
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 23:28 schreef SCORHORSE het volgende:
Hallo iedereen,

Even een update.

Mijn Omega borstel (waar ik zo over klaagde) is gestopt met haren verliezen ('k heb er op gelet), misschien is het normaal dat je in het begin er wat kwijt bent, maatrde twee vorige scheerbeurten was er geen probleem.

Waar ik mijn schuim maakte in het deksel van de Prorasozeep, doe ik dit nu in een mok, maar die laat ik eerst warm worden in de lavabo (pompbak) de schuim kan ik nu volle bak opkloppen (dekseltje was wat klein) en blijft lekker warm.

Nog eens een Derby mesje gebruikt; wat een troep denk ik nu, Die mesjes die ik kocht in de Carrefour (zelfde soort als in de Hema blijkt) en waarvan ik er recent een paar gebruikte, zijn wel een pak beter/scherper.
Wat wondjes nu (thanks Derby) en voor de eerste keer aluin gebruikt. Die aluin zit na gebruik doordrongen van het bloed dus weet ik niet of het zo een goed idee is om die verder te gebruiken.

Ik wel weet dat Feather mesjes nogal opgehemeld worden op dit forum, maar of het de prijs/kwaliteit waard is? (Ik verwissel mijn mesje om de twee scheerbeurten).
Hier kosten ze 5 euro voor 5 mesjes...

Voila.
't Is weer gezegd.
op ebay 25 euro voor 100 feathers, zijn scherp maar gaan niet zo lang mee en voelen wat agressief aan.
pi_147635657
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:32 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]

Nou als je de Proraso Groen Preshave Crème vlak onder je ogen smeert dan ga je dus tranen ;) Sterk spul dus in iedere geval :+
Ook niets gewend jij....Pak Shaving Yeti Yeti Snot maar eens....http://shavingyeti.com/product/yeti-snot/
pi_147636224
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:58 schreef Ubershave het volgende:

[..]

Ook niets gewend jij....Pak Shaving Yeti Yeti Snot maar eens....http://shavingyeti.com/product/yeti-snot/
Ja is goed, ik zie de sample graag tegemoet komen :+ Je hebt mijn adres nog? Of heb je mijn oude adres nog steeds?

Even zonder flauwekul dat werd me op Facebook ook al gezegd, kan mij persoonlijk moeilijk voorstellen hoe het is om te huilen tijdens het scheren ;)

Maar goed wat betreft de budget scheerproducten is de Proraso Groen Preshave Crème het eerste product waardoor ik tranen in de ogen krijg.
pi_147651994
Mail call! :D

Een prachtig pakketje van Barbiere di Figaro! :D
2 x NOS Jaguar Solingen 5/8 straights!

Erg mooie messen, kan niet wachten tot ik er morgen mee aan de slag kan!

1 is al geslepen met de skills van Buffel, waar ik zeer goede ervaringen mee heb. De ander is nog ongeslepen.

Watch out for the SOTD tomorrow :D
pi_147652289
Is Shaggy8675 eigenlijk nog actief? Ik weet dat hij een behoorlijke tijd geleden bezig was met onder andere een slijpmachine te maken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 23:01 schreef Shaggy8675 het volgende:
Lokquote
  dinsdag 16 december 2014 @ 21:43:46 #217
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_147652499
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 21:34 schreef Ubershave het volgende:

[ afbeelding ]

Een prachtig pakketje van Barbiere di Figaro! :D
2 x NOS Jaguar Solingen 5/8 straights!

Erg mooie messen, kan niet wachten tot ik er morgen mee aan de slag kan!

1 is al geslepen met de skills van Buffel, waar ik zeer goede ervaringen mee heb. De ander is nog ongeslepen.

Watch out for the SOTD tomorrow :D
Nice :D
pi_147652612
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 21:34 schreef Ubershave het volgende:
Vergeet je niet mijn Yeti Snot sample op de post te doen :+
pi_147658601
Scheerde mij altijd met Gilette Mach-weet ik veel. Bus scheerschuim erbij en gaan! Tot ik op dit forum terecht kwam...

Aangezien ik een redelijk zware baard heb en absoluut geen zin heb om me dagelijks te scheren, heb ik besloten om een open kam Mühle te kopen (met verlengde steel) met daarbij een setje mesjes van Derby, Merkur en Feather.

Mijn ervaring: Derby was na 1 scheerbeurt al bot en ging niet echt soepel door de haren. Merkur scheerde aanzienlijk beter. Ik dacht; dit zijn de mesjes voor mij. Totdat ik de Feathers ging gebruiken. Wat een verbetering nog ten opzichte van de Merkurs! Glijden veel soepeler over de huid en het lijkt ook lichter te scheren. Blijven ook langer scherp. Hier heb ik weer nieuwe mesjes van bijbesteld alhoewel ik ook een proefsetje van The Bluebeards Revenge heb besteld.

De krabber van Mühle bevalt me goed. Lekker zwaar en de verlengde steel vind ik prettig vasthouden. Volgens mij de R41G. De open kam in combinatie met langere haren (+/- 7 dagen) werkt goed.

Scheerzeep gebruik ik tot nu toe Old Bond Street van Jermyn. Lukt me nog niet om zo'n mooie schuim te maken als ik hier op foto's zie maar ik blijf oefenen. Proraso groen staat op de plank en ga ik nog proberen.

Verder vooral doorgaan met ervaringen delen, erg leerzaam!
pi_147660202
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:44 schreef spetterpoep het volgende:
Scheerde mij altijd met Gilette Mach-weet ik veel. Bus scheerschuim erbij en gaan! Tot ik op dit forum terecht kwam...

Aangezien ik een redelijk zware baard heb en absoluut geen zin heb om me dagelijks te scheren, heb ik besloten om een open kam Mühle te kopen (met verlengde steel) met daarbij een setje mesjes van Derby, Merkur en Feather.

Mijn ervaring: Derby was na 1 scheerbeurt al bot en ging niet echt soepel door de haren. Merkur scheerde aanzienlijk beter. Ik dacht; dit zijn de mesjes voor mij. Totdat ik de Feathers ging gebruiken. Wat een verbetering nog ten opzichte van de Merkurs! Glijden veel soepeler over de huid en het lijkt ook lichter te scheren. Blijven ook langer scherp. Hier heb ik weer nieuwe mesjes van bijbesteld alhoewel ik ook een proefsetje van The Bluebeards Revenge heb besteld.

De krabber van Mühle bevalt me goed. Lekker zwaar en de verlengde steel vind ik prettig vasthouden. Volgens mij de R41G. De open kam in combinatie met langere haren (+/- 7 dagen) werkt goed.

Scheerzeep gebruik ik tot nu toe Old Bond Street van Jermyn. Lukt me nog niet om zo'n mooie schuim te maken als ik hier op foto's zie maar ik blijf oefenen. Proraso groen staat op de plank en ga ik nog proberen.

Verder vooral doorgaan met ervaringen delen, erg leerzaam!
De meeste vinden merkurs geen goede koop, duur mesje voor wat je krijgt.
ben je ook van plan je wat vaker te scheren?, wat het gaat natuurlijk veel gemakkelijker dan die cartridges.
pi_147670279

Zo, de week ligt weer in 2. Het is weer Woensdag en je weet inmiddels wat dat betekend: een shave!

Dit keer met een nieuw mes, 1 waar ik erg naar uit heb gekeken!

Setup:
NOS Jaguar Solingen 5/8, carbon-steel, ivory celluloid scales en een slijpbeurt van Buffel van Shaving Society
TFS Bergamotto Neroli Pre-Shave
TFS Linea Intenso Bergamotto Neroli Forte Dure scheerzeep
TFS Bergamotto Neroli ASB

Het is alweer een paar weken geleden dat ik een straight in mijn handen gehad heb en ik heb er erg zin in!
Heb afgelopen week mijn andere 2 straights via Buffel binnen gehad, die zijn dus ook weer helemaal netjes. Die waren duidelijk aan een touch-up toe.
En gisteren kwam de pakketbezorger met deze prachtige New Old Stock Jaguars aanzetten.

Ik had ze bij Barbiere in de shop zien liggen voor een heel nette prijs, zeker voor gloednieuwe straights.
Mooi formaat, goed kwaliteits- staal, zagen er mooi uit en bovendien niet duur. Prachtige instap-messen. Dus voor kerst heb ik een setje van deze knapen laten komen.

Om gelijk maar even over de straights te beginnen.
Naar wat ik ervan begrepen heb, zijn dit messen die ergens rond 1970 uitgebracht zijn, maar dus nooit door een winkel verkocht. Hebben dus altijd bij een winkel op voorraad gelegen en zijn dus nooit gebruikt.
Dat is wel aardig uniek toch? :D

Het mes is een hele mooie startersmaat, vind ik athans, 5/8.
De Ivory scales stralen iets luxe en simpels uit. Het matcht in ieder geval prachtig bij mijn kwast :D

Zoals ik al zei, het mes is geslepen door Buffel.
Deze meneer heeft tot nu toe al mijn straights geslepen en ik kan niet anders zeggen dan dat de man topwerk levert. Mes is loei en loeischerp!

Moest vandaag wel weer een lekkere shave worden natuurlijk, dus mooi de gehele Bergamotto Neroli line-up uit de kast getrokken. Denk dat ik toch best kan zeggen dat deze zeep mijn 'all-time-favorite' is.

Het laden en het opkloppen ging weer zoals ik dat gewend ben van de TFSjes, erg makkelijk.
De geur van deze zeep is in mijn ogen gewoon onweerstaanbaar. Als je het potje opentrekt, ben je al helemaal verkocht....Ik dus ook deze ochtend weer. Aan veel potjes staan ruiken, om te beslissen welke het zou worden. Kwam bij deze aan en het was meteen raak! :D

Scheren met deze combinatie was een genot, ging erg soepel en het mes scheert erg comfortabel.
Het mooie slanke formaat maakt het mogelijk om ook in de wat lastigere hoekjes goed te kunnen scheren.
Balans van het mes is spot-on.
Niet te licht, niet te zwaar en voelt erg degelijk aan en bied een goede grip tijdens het scheren.
Erg prettig mes! :D

Keurige 3 pass shave gedaan vandaag, zowel op de nek als gezicht.
Alles weer keurig glad en strak, zoals het hoort! :D

De shave afgerond met de overheerlijke matchende ASB :D
De geur zal ongetwijfeld nog de hele dag om me heen hangen, heerlijk! :D

Dat was het weer voor vandaag!

Ik ben er Vrijdag weer met een nieuwe shave!

Ook dan zal ik de straight weer inzetten.
En ik weet ook al een heel fijne zeep die wat aandacht verdiend!

Ik wens jullie allemaal een heel fijne dag en zie jullie hier allemaal vrijdag weer!
pi_147672479
Hallo iedereen,

Dagje verlof en in de voormiddag wat inkopen gaan doen (kerstkadootjes)
Ook aan mezelf gedacht en het volgende gekocht (en uitgeprobeerd deze middag).
Proraso rood en die ruikt echt wel veel lekkerder dan die uit het groene potje (maar dat is een kwestie van smaak weet ik wel hoor). Een beetje op de gok gekocht want ik kon me niet direct iets voorstellen bij 'sandlewood'.
Scheermesjes; een setje Astra's en een setje Personna Platinium, de Astra viel goed mee (beter dan die van de Hema/Carrefour en véél beter dan Derby's), de Personna is voor één van de volgende dagen (ik scheer me niet dagelijks) dus daar kan ik nu niets over zeggen.
En ook (at last but not least): Prosaro aftershave, die groene (menthol en eucalyptus). Is heel iets anders dan de neutrale Nivea balsem die ik hiervoor gebruikte, maar het heeft iets, dat Italiaans... Ik ben er kontent van. Ruikt niet te straf en voelt fris aan.
Ook een zeer mooie kom gezien om je scheerschuim in op te kloppen, maar om daar al direct 25 euro aan uit te geven... 't zijn dure dagen nu.
Ik gebruik momenteel een mok waarop staat: 'soep van de dag' en dat werkt toch ook goed...
Ook wat getwijfeld over een pre-shave, maar ik douch me telkens voor het scheren en voor zover ik de meningen op dit forum zie is het niet echt een must.
Naar het schijnt kun je ook hier (in België) scheerzeep van de Vergulde Hand kopen in het Kruidvat, misschien ga ik die voor de lol ook eens proberen. Ne maat van mij die blijkt al jaren klassiek te scheren (over wat moet je praten aan de toog...) en zweert bij dat merk. Heeft ook nooit een ander merk geprobeerd dus dan is het gemakkelijk praten maar wie weet.
Voilà seh!
pi_147674235
quote:
6s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:01 schreef SCORHORSE het volgende:
Hallo iedereen,

Dagje verlof en in de voormiddag wat inkopen gaan doen (kerstkadootjes)
Ook aan mezelf gedacht en het volgende gekocht (en uitgeprobeerd deze middag).
Proraso rood en die ruikt echt wel veel lekkerder dan die uit het groene potje (maar dat is een kwestie van smaak weet ik wel hoor). Een beetje op de gok gekocht want ik kon me niet direct iets voorstellen bij 'sandlewood'.
Sandelhout is is gewoon een houtachtige geur, en persoonlijk waardeer ik dit soort geuren ook wel :) Het is dus ook mijn favoriete Proraso geur.

quote:
Scheermesjes; een setje Astra's en een setje Personna Platinium, de Astra viel goed mee (beter dan die van de Hema/Carrefour en véél beter dan Derby's), de Personna is voor één van de volgende dagen (ik scheer me niet dagelijks) dus daar kan ik nu niets over zeggen.
Als je de Astra mesjes zo goed bevallen dan zou je kunnen overwegen ze te kopen in bulk te kopen, je krijgt er via eBay namelijk 100 stuks voor ¤ 10,75 ( Ze zijn in verleden nog goedkoper geweest ;) ).

quote:
Naar het schijnt kun je ook hier (in België) scheerzeep van de Vergulde Hand kopen in het Kruidvat, misschien ga ik die voor de lol ook eens proberen. Ne maat van mij die blijkt al jaren klassiek te scheren (over wat moet je praten aan de toog...) en zweert bij dat merk. Heeft ook nooit een ander merk geprobeerd dus dan is het gemakkelijk praten maar wie weet.
Voilà seh!
Er zijn juist veel liefhebbers van De Vergulde Hand in het buitenland ( Ja Belgie is buitenland, ze moesten zich ja perse van Nederland afscheiden 175 jaar geleden :( ), maar het doet wat het moet doen vind ik persoonlijk al is het een van mijn minst favorieten scheerzepen.
pi_147677633
quote:
De meeste vinden merkurs geen goede koop, duur mesje voor wat je krijgt.
ben je ook van plan je wat vaker te scheren?, wat het gaat natuurlijk veel gemakkelijker dan die cartridges.
Moet eerlijk zeggen dat ik 's ochtends niet de tijd heb / neem om me te scheren en er 's avonds niet zo'n zin in heb O-) dus dan blijft het weekend over...

Bij mij duurt een goede scheerbeurt makkelijk een half uur. Zal wel komen omdat een zware baard meer tijd kost om een mooi glad resultaat te krijgen. Misschien toch maar eens wat vaker scheren :)

De Merkurs vond ik in ieder geval stukken beter dan de Derby's. Bij de Feather's merk ik af en toe dat ik bobbeltjes op de huid krijg ondanks dat ik de haren goed voorbewerk met warm water en een goede schuim laag. Tips?
pi_147677891
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:01 schreef spetterpoep het volgende:

[..]

Moet eerlijk zeggen dat ik 's ochtends niet de tijd heb / neem om me te scheren en er 's avonds niet zo'n zin in heb O-) dus dan blijft het weekend over...

Bij mij duurt een goede scheerbeurt makkelijk een half uur. Zal wel komen omdat een zware baard meer tijd kost om een mooi glad resultaat te krijgen. Misschien toch maar eens wat vaker scheren :)

De Merkurs vond ik in ieder geval stukken beter dan de Derby's. Bij de Feather's merk ik af en toe dat ik bobbeltjes op de huid krijg ondanks dat ik de haren goed voorbewerk met warm water en een goede schuim laag. Tips?
Er zijn nog zoveel andere mesjes, scheer je ook tegen de haren in.? ik heb dat nl de eerste maand overgeslagen, mijn huid moest echt wennen aan deze manier van scheren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')