abonnement Unibet Coolblue
pi_137455064
Ik knak regelmatig mijn vingers, nek en rug (vooral dat laatste lucht enorm op). Dat voelt super, en doe ik bewust. Daar gaat dit echter niet over.

Net zat ik namelijk te eten en zei mijn kaak dus ineens op dezelfde manier knak. Dat luchtte echter totaal niet op; het deed een beetje pijn. Nu voel ik, als ik mijn kaak rustig beweeg, dat het als het ware een beetje knettert in dat gewricht daar (1 kant maar). Ik neem aan dat dat de lucht is die weer tussen het gewricht gaat zitten ofzo?

Mijn vraag is nu: is dit iets serieus, of gewoon niks aan de hand? Het gebeurt wel vaker; niet dagelijks maar toch wel minstens 1 keer per maand. Aangezien ik dit namelijk niet bewust doe/controleer twijfel ik dus of het misschien iets anders is, eventueel bot langs bot ofzo?

Ik heb er verder geen verstand van, maar hier eens polshoogte nemen kan vast geen kwaad. Alvast bedankt voor de serieuze reacties ;)
pi_137455101
Vaak is dat een zenuw die niet goed in z'n baan loopt. Kan pijnlijk zijn als hij goed schiet.
pi_137455160
quote:
99s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:40 schreef Prof_Hoax het volgende:
Vaak is dat een zenuw die niet goed in z'n baan loopt. Kan pijnlijk zijn als hij goed schiet.
Nee.
pi_137455166
quote:
99s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:40 schreef Prof_Hoax het volgende:
Vaak is dat een zenuw die niet goed in z'n baan loopt. Kan pijnlijk zijn als hij goed schiet.
Hmm, dat zou een verklaring zijn. Wat ik dan vreemd vind is dat wanneer ik mn kaak nu van links naar rechts beweeg (na hem een tijdje stil gehad te hebben) een soort knetter voel. Dit hoor ik natuurlijk goed omdat het dicht bij mijn oor zit, maar voelt ook aan als lucht oid. Echter is het compleet anders dan bij nek/rug/vingers.
pi_137456273
Vraag het je tandarts. Die weet daar veel overr te vertellen.
pi_137459788
Ik heb daar ook een poosje last van gehad. Kwam bij mij blijkbaar door extreme stress in werk en studie.
pi_137501440
Kaakgewrichtsklachten kunnen voortvloeien uit onder andere stress, druk, slecht slapen etc. Hierdoor kanje met je tanden gaan persen of knarsen met alle gevolgen vandien.

Soms kan het zijn dat je discus geperforeerd/beschadigd is ( net als een meniscus in de knie ) waardoor er problemen ontstaan, of vocht in het kaakgewricht schiet.

Mocht je veel last hebben van knakken en of pijn, informeer bij je tandarts voor een splint, deze zullen je kaak en tanden ontlasten bij overmatig knarsen en persen.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 00:43:45 #8
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_137505107
Is morgen over
En altijd het laatste woord.
pi_137505164
Vandaag geen pijn meer idd, maar zal het wel eens in de gaten gaan houden... Nouja stress heb ik eigenlijk niet, dus ik hoop dat het bij incidenten blijft.

Dank voor de reacties ^O^
pi_137505335
Kun je je kiezen nog op elkaar zetten als je je kaak zo pijnlijk hebt geknakt? Door het knakken kan die ook nog wel eens in en uit de kom floepen.
pi_137505362
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 00:57 schreef xSparks het volgende:
Kun je je kiezen nog op elkaar zetten als je je kaak zo pijnlijk hebt geknakt? Door het knakken kan die ook nog wel eens in en uit de kom floepen.
Nee dat gelukkig niet. Ik heb een lichte vorm van hypermobiliteit dus daar maak ik me niet zo druk om :P

(Ik kan mn schouders zoongeveer in en uit de kom halen, op mn enkels lopen in een positie waar normale mensen hem in omklinken, en bepaalde gewrichten net wat verder dan gemiddeld draaien :P)
pi_137505404
Oeh dat klinkt echt... gruwelijk haha. Dan zou ik als de pijn niet weggaat of als je het vaker hebt toch ff de huisarts bezoeken
pi_137512841
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 00:46 schreef MrBanaan1 het volgende:
Vandaag geen pijn meer idd, maar zal het wel eens in de gaten gaan houden... Nouja stress heb ik eigenlijk niet, dus ik hoop dat het bij incidenten blijft.

Dank voor de reacties ^O^
Mocht je vaker klachten hebben, dan kun je het beste een keer een afspraak maken met een gnatholoog ipv met een "gewone" tandarts.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 14:35:48 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_137513136
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypermobiliteitssyndroom ??

Zou iig. je kaak niet te veel ongunstig belasten.
Big Macs,
nagel bijten en
hele dag kauwgom kauwen kan je beter niet doen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_137513207
Ik heb EDS en heb dit:

quote:
TMJ syndroom
Schade aan het kaakgewricht resulteert meestal in diverse klachten, voornamelijk pijn rond de kaak of functieverlies. De mond kan dan niet meer voldoende worden geopend en er zijn problemen met het kauwen. Allerlei geluiden kunnen voorkomen, zoals een knisperend, zanderig, knappend of klikkend geluid bij het bewegen van de kaak. Ook kunnen er 'referred' klachten ontstaan. Deze worden elders in het hoofd, of zelfs verderop in het lichaam gevoeld, maar zijn van de kaak afkomstig. Voorbeelden zijn vermeende bijholteontstekingen, gebitsproblemen, hoofdpijnen en pijn in de slapen, duizeligheid, overgevoeligheid voor licht en andere oogproblemen, nekklachten, schouderpijn en een uitgebreide reeks oorklachten. Als oorzaken hiervoor onvindbaar zijn, is kaakproblematiek waarschijnlijk. Kaakklachten noemen we ook wel CMD (cranio-mandibular disorder) of TMJD (temporomandibular joint disorder).
Bron: http://mens-en-gezondheid(...)rzaak-en-gevolg.html

Ik wil niet zeggen dat jij dit ook hebt of dat je EDS hebt (lijkt me sterkt) maar ik denk ik geef je de informatie in ieder geval.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')