abonnement Unibet Coolblue
pi_137455064
Ik knak regelmatig mijn vingers, nek en rug (vooral dat laatste lucht enorm op). Dat voelt super, en doe ik bewust. Daar gaat dit echter niet over.

Net zat ik namelijk te eten en zei mijn kaak dus ineens op dezelfde manier knak. Dat luchtte echter totaal niet op; het deed een beetje pijn. Nu voel ik, als ik mijn kaak rustig beweeg, dat het als het ware een beetje knettert in dat gewricht daar (1 kant maar). Ik neem aan dat dat de lucht is die weer tussen het gewricht gaat zitten ofzo?

Mijn vraag is nu: is dit iets serieus, of gewoon niks aan de hand? Het gebeurt wel vaker; niet dagelijks maar toch wel minstens 1 keer per maand. Aangezien ik dit namelijk niet bewust doe/controleer twijfel ik dus of het misschien iets anders is, eventueel bot langs bot ofzo?

Ik heb er verder geen verstand van, maar hier eens polshoogte nemen kan vast geen kwaad. Alvast bedankt voor de serieuze reacties ;)
pi_137455101
Vaak is dat een zenuw die niet goed in z'n baan loopt. Kan pijnlijk zijn als hij goed schiet.
pi_137455160
quote:
99s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:40 schreef Prof_Hoax het volgende:
Vaak is dat een zenuw die niet goed in z'n baan loopt. Kan pijnlijk zijn als hij goed schiet.
Nee.
pi_137455166
quote:
99s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:40 schreef Prof_Hoax het volgende:
Vaak is dat een zenuw die niet goed in z'n baan loopt. Kan pijnlijk zijn als hij goed schiet.
Hmm, dat zou een verklaring zijn. Wat ik dan vreemd vind is dat wanneer ik mn kaak nu van links naar rechts beweeg (na hem een tijdje stil gehad te hebben) een soort knetter voel. Dit hoor ik natuurlijk goed omdat het dicht bij mijn oor zit, maar voelt ook aan als lucht oid. Echter is het compleet anders dan bij nek/rug/vingers.
pi_137456273
Vraag het je tandarts. Die weet daar veel overr te vertellen.
pi_137459788
Ik heb daar ook een poosje last van gehad. Kwam bij mij blijkbaar door extreme stress in werk en studie.
pi_137501440