Hoe kom jij op Fok? Hebben ze internet op het KDV?quote:
Even OT dan maar: kun je niet regelen dat dat bijtgrage kind niet meer bij de jouwe in de buurt komt. Ik weet niet hoe oud ze zijn maar een beetje regels aanleren moet toch wel mogelijk zijn?quote:Op woensdag 12 november 2014 14:59 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Hoe kom jij op Fok? Hebben ze internet op het KDV?
Lijkt me logischer om 'm te leren dat bijten niet mag.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:03 schreef Deetch het volgende:
[..]
Even OT dan maar: kun je niet regelen dat dat bijtgrage kind niet meer bij de jouwe in de buurt komt. Ik weet niet hoe oud ze zijn maar een beetje regels aanleren moet toch wel mogelijk zijn?
Iets met strafhoekje of time-out ofzo?
Niet oud genoeg om te praten zegt wel iets over de leeftijd. Bizar dat zulke jonge kinderen al door een ander opgevoed moeten worden trouwens.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:03 schreef Deetch het volgende:
[..]
Even OT dan maar: kun je niet regelen dat dat bijtgrage kind niet meer bij de jouwe in de buurt komt. Ik weet niet hoe oud ze zijn maar een beetje regels aanleren moet toch wel mogelijk zijn?
Iets met strafhoekje of time-out ofzo?
Tot nu toe kan ik het zo regelen dat mijn kind niet naar een opvang hoeft, dat geeft wel veel rust.
Een kind wat op de KDV is maximaal 4. Het is ook nog eens een jongetje. Dat krijg je hem niet uitgelegd hoor. Hoe naïef.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:06 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Lijkt me logischer om 'm te leren dat bijten niet mag.
Tuurlijk wel....quote:Op woensdag 12 november 2014 15:08 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Een kind wat op de KDV is maximaal 4. Het is ook nog eens een jongetje. Dat krijg je hem niet uitgelegd hoor. Hoe naïef.
Ook jongetjes van 4 kun je regels bijbrengen hoor, moet je wel wat doorzettingsvermogen en geduld hebben.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:08 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Een kind wat op de KDV is maximaal 4. Het is ook nog eens een jongetje. Dat krijg je hem niet uitgelegd hoor. Hoe naïef.
quote:Op woensdag 12 november 2014 15:02 schreef danny081 het volgende:
Nou als mijn kind voor de tweede keer gebeten wordt zou ik toch wel verhaal gaan halen. Ze zouden dat kind bijvoorbeeld op wat meer afstand kunnen zetten. Ik zou erachter proberen te komen of het bij andere kinderen ook gebeurd. Gebeurt het bij meerdere kinderen dan zou je met de andere ouders in aktie kunnen komen en samen in gesprek gaan met het kdv. Gebeurt het alleen bij jou dochter dan kan je verder kijken naar een andere oorzaak. Misschien prikt ze wel iedere keer in zijn oog ofzo waarop hij reageert door te bijten. Ik denk dat je het best alle opties open kunt houden voor je conclusies trekt.
Ik hoop het van ganse harte. Mijn dochter kon ik met 2 sturen en kon je wel al regeltjes bijbrengen. Mijn zoon die nu 2,5 is, is een enorme hooligan. Vaak geen land mee te bezeilen.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:10 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ook jongetjes van 4 kun je regels bijbrengen hoor, moet je wel wat doorzettingsvermogen en geduld hebben.
Kwestie van aanpak aanpassen aan het kind. Dus strenger zijn voor de jongen of net wat anders aanpakken.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:11 schreef Lange_Lans het volgende:
Ik hoop het van ganse harte. Mijn dochter kon ik met 2 sturen en kon je wel al regeltjes bijbrengen. Mijn zoon die nu 2,5 is, is een enorme hooligan. Vaak geen land mee te bezeilen.
Kleine kinderen bijten op alles, van hout en stukken tafelpoot tot dieren en elkaars gezicht. Het is niet zo dat je het kind moet gaan straffen omdat het de wereld gewoon niet begrijptquote:Op woensdag 12 november 2014 15:08 schreef datismijnmening het volgende:
Lijkt me dat als dit een gevaar vormt van je eigen kind dat zo'n kind van het KDV "afgestuurd" wordt
Hmm. Ik ben veel strenger voor mijn zoon dan ik ooit voor mijn dochter ben moeten zijn. Het is ook niet dat hij mensen bijt, maar hij heeft een enorm eigen willetje. En dat is vaak strijd en heel veel geduld hebben.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:13 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Kwestie van aanpak aanpassen aan het kind. Dus strenger zijn voor de jongen of net wat anders aanpakken.
Je hebt het toch grotendeels zelf in de hand hoe een kind opgroeit en hoe goed/slecht hij luistert. Jongen of meisje.
Nee, maar je kunt een kind prima duidelijk maken dat dingen ongewenst zijn, en dat sommige dingen echt niet kunnen.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:13 schreef imikethat het volgende:
[..]
Kleine kinderen bijten op alles, van hout en stukken tafelpoot tot dieren en elkaars gezicht. Het is niet zo dat je het kind moet gaan straffen omdat het de wereld gewoon niet begrijpt
Een gevaar noemen is wellicht wat overdreven, het is vervelend maar hoort er ook wel een beetje bij natuurlijk. Ze zullen elkaar ook wel eens een tik geven.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:08 schreef datismijnmening het volgende:
Lijkt me dat als dit een gevaar vormt van je eigen kind dat zo'n kind van het KDV "afgestuurd" wordt
Deze post druipt gewoon van links moraalquote:Op woensdag 12 november 2014 15:13 schreef imikethat het volgende:
[..]
Kleine kinderen bijten op alles, van hout en stukken tafelpoot tot dieren en elkaars gezicht. Het is niet zo dat je het kind moet gaan straffen omdat het de wereld gewoon niet begrijpt
Mensen met een links moraalquote:Op woensdag 12 november 2014 15:33 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Deze post druipt gewoon van links moraal
Wie stel je voor dat er thuis gaat zitten? Vader of moeder?quote:Op woensdag 12 november 2014 15:51 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Gewoon zelf voor je kind zorgen een optie?
Vader natuurlijk, die zijn van nature veel beter in zorgen.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wie stel je voor dat er thuis gaat zitten? Vader of moeder?
dit soort vragen stel je jezelf toch vóórdat je een kind neemt? Je koter stallen in een opvang, geloof nooit dat dat goed is.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wie stel je voor dat er thuis gaat zitten? Vader of moeder?
Wetenschappelijk onderzoek zegt wat anders. En het toffe is: zelfs als je dat niet gelooft, is het nog waar!quote:Op woensdag 12 november 2014 16:01 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
dit soort vragen stel je jezelf toch vóórdat je een kind neemt? Je koter stallen in een opvang, geloof nooit dat dat goed is.
Daar gaat het hier toch helemaal niet omquote:Op woensdag 12 november 2014 16:01 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
dit soort vragen stel je jezelf toch vóórdat je een kind neemt? Je koter stallen in een opvang, geloof nooit dat dat goed is.
ach als dat jou gemoedsrust oplevert moet je er vooral in gelovenquote:Op woensdag 12 november 2014 16:05 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Wetenschappelijk onderzoek zegt wat anders. En het toffe is: zelfs als je dat niet gelooft, is het nog waar!
Ik weet zeker dat t niet gaat gebeuren.quote:Op woensdag 12 november 2014 16:10 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
ach als dat jou gemoedsrust oplevert moet je er vooral in geloven![]()
ik durf er bijna een wedje op te leggen dat je over een jaar of 10 allemaal probleemgevalletjes krijgt omdat 'de ouders te weinig in beeld waren in de vroege jeugd'.
Mijn ouders hebben destijds wel veel moeite voor mij gedaan en de carrière op de tweede plaats gezet. Dat wil ik ook voor mijn kind betekenen.
In 2 weken tijd. Maar niet daarvoor dus het kan nog steeds incidenteel zijn.quote:Op woensdag 12 november 2014 16:00 schreef Buurpoes het volgende:
On topic: in hoeveel tijd is dit gebeurd?
Dat is nog een optie, haar in een andere groep. Maar dan bij voorkeur dat jochie in een andere groep. Overigens zit ze 2,5 dag op het KDV. Dat vind ik niet overdreven veel. Maar net als jullie konden we het eerste jaar zo regelen dat we zelf oppasten. Nu gaat dat niet meer omdat ouderschapsverlof ophoudt.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:03 schreef Deetch het volgende:
kun je niet regelen dat dat bijtgrage kind niet meer bij de jouwe in de buurt komt
Ik weet niet hoe oud ze zijn maar een beetje regels aanleren moet toch wel mogelijk zijn?
Ja, was ik al bang voor. Ik vind het ook geen groot probleem, meer gewoon vervelend en wil liever niet dat dochter het niet meer naar d'r zin heeft op het KDV.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:05 schreef Lange_Lans het volgende:
Daar kun je heel weinig tegen doen.
Precies, wat verwacht je? Ik kon zelf ook niks verzinnen behalve een standje geven. Leidster gaf aan dat dat het geval was, en dat het te snel gaat om helemaal te voorkomen.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:44 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
je kunt wel een gesprek aangaan met het KDV, maar wat verwacht je van ze?
Het was krijsen, volgens de leidster. En ik bedoel, er stonden een dag later nog tanden in haar wang. Dat was echt geen kattepis, hoor.quote:Op woensdag 12 november 2014 17:10 schreef Cue_ het volgende:
Maar heeft t zoveel invloed op t kind dan?
Voor tzelfde geld, ziet ze t als spelen of vindt t niet zo erg.
Ja. Ik wil niet zeggen "steeds", want het is 2x gebeurd. En het is maandenlang goed gegaan. Vriendin wist het niet zeker meer, maar dacht dat z'n moeder inderdaad vertelde dat hij wel eens andere kinderen had gebeten, dat het in periodes gaat.quote:Op woensdag 12 november 2014 17:24 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Is de bijter steeds dezelfde Hallmark? En weet je of hij dit ook al bij andere kindjes heeft gedaan?
Dan kun je je dus afvragen of ze niet gewoon wat harder moet worden (en dat gaat vanzelf zo blijkt)quote:Op woensdag 12 november 2014 14:58 schreef Hallmark het volgende:
Mijn dochter is nogal een zachtaardig en introvert kindje
Ik vraag me af wat dan de achterliggende oorzaak van die periodes is, arm kind dat het zijn frustraties op deze manier kwijt moet.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:40 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ja. Ik wil niet zeggen "steeds", want het is 2x gebeurd. En het is maandenlang goed gegaan. Vriendin wist het niet zeker meer, maar dacht dat z'n moeder inderdaad vertelde dat hij wel eens andere kinderen had gebeten, dat het in periodes gaat.
Ehm nee.... het kind dat bijt heeft een probleem en moet z'n gedrag aanpassen.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:46 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dan kun je je dus afvragen of ze niet gewoon wat harder moet worden (en dat gaat vanzelf zo blijkt)
Dat jij vind dat het zo niet door kan gaan zegt al heel veel...
Of dat je kind wel "thuishoort" op een kdv of dat ze beter in een kleinere setting kan zitten (word ze nog introverter van)
Die past zn gedrag ook aan... net als de dochter van TS... dat gaat vanzelf..quote:Op woensdag 12 november 2014 19:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm nee.... het kind dat bijt heeft een probleem en moet z'n gedrag aanpassen.
Je weet niet eens hoe oud de dochter van TS is, en roept dat ze maar "wat harder moet worden"??
Er staan tanden in haar wang....
Meestal gaan dit soort frustraties over als ze wat beter kunnen praten. Volgens mij is het (helaas) vrij gebruikelijk gedrag. Ze groeien er vanzelf overheen, maar voor het gebeten kind is het natuurlijk erg naar.quote:Op woensdag 12 november 2014 19:08 schreef Deetch het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat dan de achterliggende oorzaak van die periodes is, arm kind dat het zijn frustraties op deze manier kwijt moet.
Ja natuurlijk, het begint bij zelfredzaamheid. En het schoot door mijn hoofd dat mijn vriendin vroeger werd gepest. Maar ze is nu nog wel errrrg jong (anderhalf) om haar dat aan te leren, dat werkt gewoon nog niet.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:46 schreef Snowballed het volgende:
Dan kun je je dus afvragen of ze niet gewoon wat harder moet worden (en dat gaat vanzelf zo blijkt)
Nee maar daarom gebeurt het dus ook... ik bedoel je kind word niet doodgebeten ofzo... maar ze leert er wel van (het bijtende kindje ook trouwens..)quote:Op donderdag 13 november 2014 08:54 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, het begint bij zelfredzaamheid. En het schoot door mijn hoofd dat mijn vriendin vroeger werd gepest. Maar ze is nu nog wel errrrg jong (anderhalf) om haar dat aan te leren, dat werkt gewoon nog niet.
Dat zie je inderdaad ook in Scandinavische landen waar het al generaties normaal is, al die kinderen zijn verpest...oh wacht....niet dus.quote:Op woensdag 12 november 2014 16:10 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
ach als dat jou gemoedsrust oplevert moet je er vooral in geloven![]()
ik durf er bijna een wedje op te leggen dat je over een jaar of 10 allemaal probleemgevalletjes krijgt omdat 'de ouders te weinig in beeld waren in de vroege jeugd'.
Mijn ouders hebben destijds wel veel moeite voor mij gedaan en de carrière op de tweede plaats gezet. Dat wil ik ook voor mijn kind betekenen.
Je kunt overwegen haar te leren terug te meppen. Dat klinkt opvoedkundig misschien wat twijfelachtig, maar in dit geval werd ze fysiek aangevallen en dat is naar mijn mening de enige reden waarin je je wel fysiek mag weren. Ook dat is iets dat je moet leren en als je bang bent voor pesten is dit juist iets dat ze gedoseerd(!) moet kunnen toepassen. Dat geeft haar tussen de oren ook het gevoel niet per definitie de klos te zijn als iemand eens zou gaan bijten/slaan waardoor ze relaxer in het leven kan staan.quote:Op donderdag 13 november 2014 08:54 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, het begint bij zelfredzaamheid. En het schoot door mijn hoofd dat mijn vriendin vroeger werd gepest. Maar ze is nu nog wel errrrg jong (anderhalf) om haar dat aan te leren, dat werkt gewoon nog niet.
Nee hoor, het eerste dat door m'n hoofd schoot, was: jij gaat op judo/krav maga/etc. Niks mis met een beetje weerbaarheid.quote:Op zondag 16 november 2014 09:40 schreef CafeRoker het volgende:
Je kunt overwegen haar te leren terug te meppen. Dat klinkt opvoedkundig misschien wat twijfelachtig,
Dat is eigenlijk precies m'n punt. Het is geen knopje dat je ineens aan kan zetten als ze bijvoorbeeld 6 is. Nu is ze nog makkelijk te vormen, en is zich het besef van 'hoe reageer ik eigenlijk in een bepaalde situatie' zich aan het ontwikkelen. Later komen daar allemaal moeilijke dingen bij als het idee misschien teruggemept te worden, dat de ander toch wel sterker zal zijn, dat soort dingen. Dus dan wordt het complexer. Deze fase is vormend voor wat ze over 10 jaar doet als ze als slachtoffer in een soort van geenstijl-kopschop-filmpje terechtkomt. Daar staat namelijk geen kleuterjuf naast.quote:Op zondag 16 november 2014 10:59 schreef Hallmark het volgende:
Maar wat Omentielvo/soapie zegt: dit is echt nog piepjong. Ze moeten wat ouder worden. Maar als het een gewoonte gaat worden dat ze gebeten wordt, dan moeten we maatregelen nemen.
Ze is ánderhalf! 1,5 jaar. Op welke wijze wil je dat uitleggen?quote:Op zondag 16 november 2014 11:44 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk precies m'n punt. Het is geen knopje dat je ineens aan kan zetten als ze bijvoorbeeld 6 is. Nu is ze nog makkelijk te vormen, en is zich het besef van 'hoe reageer ik eigenlijk in een bepaalde situatie' zich aan het ontwikkelen. Later komen daar allemaal moeilijke dingen bij als het idee misschien teruggemept te worden, dat de ander toch wel sterker zal zijn, dat soort dingen. Dus dan wordt het complexer. Deze fase is vormend voor wat ze over 10 jaar doet als ze als slachtoffer in een soort van geenstijl-kopschop-filmpje terechtkomt. Daar staat namelijk geen kleuterjuf naast.
Op een vechtsport sturen is nuttig voor het aanleren van een vaardigheid. Maar daarnaast komt nog het aanleren van het gedrag: welke beslissing neem je als je aangevallen wordt? En dat is iets dat jij haar zult moeten leren als je dat de juiste oplossing vindt. Kinderleidsters denken daar fundamenteel anders over en die doen dat dus niet.
"je mag nooit, nooit (!) slaan, tenzij iemand jou slaat. Dan zeg je eerst "nee, niet doen", en als dat niet helpt sla je terug". Niet te moeilijk maken dus.quote:Op zondag 16 november 2014 11:56 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ze is ánderhalf! 1,5 jaar. Op welke wijze wil je dat uitleggen?
Dan kan ik het mijn dreumes nl ook vast vertellen.
Zou hier met liefde op reageren, maar mag niet meerquote:Op zaterdag 15 november 2014 23:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat zie je inderdaad ook in Scandinavische landen waar het al generaties normaal is, al die kinderen zijn verpest...oh wacht....niet dus.
TS, even in de gaten houden inderdaad, mocht het nog een keer gebeuren een gesprek aangaan met leidster en ouders en hopelijk tot een oplossing komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |