Hoe kom jij op Fok? Hebben ze internet op het KDV?quote:
Even OT dan maar: kun je niet regelen dat dat bijtgrage kind niet meer bij de jouwe in de buurt komt. Ik weet niet hoe oud ze zijn maar een beetje regels aanleren moet toch wel mogelijk zijn?quote:Op woensdag 12 november 2014 14:59 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Hoe kom jij op Fok? Hebben ze internet op het KDV?
Lijkt me logischer om 'm te leren dat bijten niet mag.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:03 schreef Deetch het volgende:
[..]
Even OT dan maar: kun je niet regelen dat dat bijtgrage kind niet meer bij de jouwe in de buurt komt. Ik weet niet hoe oud ze zijn maar een beetje regels aanleren moet toch wel mogelijk zijn?
Iets met strafhoekje of time-out ofzo?
Niet oud genoeg om te praten zegt wel iets over de leeftijd. Bizar dat zulke jonge kinderen al door een ander opgevoed moeten worden trouwens.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:03 schreef Deetch het volgende:
[..]
Even OT dan maar: kun je niet regelen dat dat bijtgrage kind niet meer bij de jouwe in de buurt komt. Ik weet niet hoe oud ze zijn maar een beetje regels aanleren moet toch wel mogelijk zijn?
Iets met strafhoekje of time-out ofzo?
Tot nu toe kan ik het zo regelen dat mijn kind niet naar een opvang hoeft, dat geeft wel veel rust.
Een kind wat op de KDV is maximaal 4. Het is ook nog eens een jongetje. Dat krijg je hem niet uitgelegd hoor. Hoe naïef.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:06 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Lijkt me logischer om 'm te leren dat bijten niet mag.
Tuurlijk wel....quote:Op woensdag 12 november 2014 15:08 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Een kind wat op de KDV is maximaal 4. Het is ook nog eens een jongetje. Dat krijg je hem niet uitgelegd hoor. Hoe naïef.
Ook jongetjes van 4 kun je regels bijbrengen hoor, moet je wel wat doorzettingsvermogen en geduld hebben.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:08 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Een kind wat op de KDV is maximaal 4. Het is ook nog eens een jongetje. Dat krijg je hem niet uitgelegd hoor. Hoe naïef.
quote:Op woensdag 12 november 2014 15:02 schreef danny081 het volgende:
Nou als mijn kind voor de tweede keer gebeten wordt zou ik toch wel verhaal gaan halen. Ze zouden dat kind bijvoorbeeld op wat meer afstand kunnen zetten. Ik zou erachter proberen te komen of het bij andere kinderen ook gebeurd. Gebeurt het bij meerdere kinderen dan zou je met de andere ouders in aktie kunnen komen en samen in gesprek gaan met het kdv. Gebeurt het alleen bij jou dochter dan kan je verder kijken naar een andere oorzaak. Misschien prikt ze wel iedere keer in zijn oog ofzo waarop hij reageert door te bijten. Ik denk dat je het best alle opties open kunt houden voor je conclusies trekt.
Ik hoop het van ganse harte. Mijn dochter kon ik met 2 sturen en kon je wel al regeltjes bijbrengen. Mijn zoon die nu 2,5 is, is een enorme hooligan. Vaak geen land mee te bezeilen.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:10 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ook jongetjes van 4 kun je regels bijbrengen hoor, moet je wel wat doorzettingsvermogen en geduld hebben.
Kwestie van aanpak aanpassen aan het kind. Dus strenger zijn voor de jongen of net wat anders aanpakken.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:11 schreef Lange_Lans het volgende:
Ik hoop het van ganse harte. Mijn dochter kon ik met 2 sturen en kon je wel al regeltjes bijbrengen. Mijn zoon die nu 2,5 is, is een enorme hooligan. Vaak geen land mee te bezeilen.
Kleine kinderen bijten op alles, van hout en stukken tafelpoot tot dieren en elkaars gezicht. Het is niet zo dat je het kind moet gaan straffen omdat het de wereld gewoon niet begrijptquote:Op woensdag 12 november 2014 15:08 schreef datismijnmening het volgende:
Lijkt me dat als dit een gevaar vormt van je eigen kind dat zo'n kind van het KDV "afgestuurd" wordt
Hmm. Ik ben veel strenger voor mijn zoon dan ik ooit voor mijn dochter ben moeten zijn. Het is ook niet dat hij mensen bijt, maar hij heeft een enorm eigen willetje. En dat is vaak strijd en heel veel geduld hebben.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:13 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Kwestie van aanpak aanpassen aan het kind. Dus strenger zijn voor de jongen of net wat anders aanpakken.
Je hebt het toch grotendeels zelf in de hand hoe een kind opgroeit en hoe goed/slecht hij luistert. Jongen of meisje.
Nee, maar je kunt een kind prima duidelijk maken dat dingen ongewenst zijn, en dat sommige dingen echt niet kunnen.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:13 schreef imikethat het volgende:
[..]
Kleine kinderen bijten op alles, van hout en stukken tafelpoot tot dieren en elkaars gezicht. Het is niet zo dat je het kind moet gaan straffen omdat het de wereld gewoon niet begrijpt
Een gevaar noemen is wellicht wat overdreven, het is vervelend maar hoort er ook wel een beetje bij natuurlijk. Ze zullen elkaar ook wel eens een tik geven.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:08 schreef datismijnmening het volgende:
Lijkt me dat als dit een gevaar vormt van je eigen kind dat zo'n kind van het KDV "afgestuurd" wordt
Deze post druipt gewoon van links moraalquote:Op woensdag 12 november 2014 15:13 schreef imikethat het volgende:
[..]
Kleine kinderen bijten op alles, van hout en stukken tafelpoot tot dieren en elkaars gezicht. Het is niet zo dat je het kind moet gaan straffen omdat het de wereld gewoon niet begrijpt
Mensen met een links moraalquote:Op woensdag 12 november 2014 15:33 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Deze post druipt gewoon van links moraal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |