Leuk!quote:Op vrijdag 12 december 2014 18:05 schreef Dribbel_ het volgende:
Nieuwe opname/mix gemaakt. Zou chill zijn als jullie tijd hebben om hem even te checken en tipsszz te geven
http://picosong.com/4UWF
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op vrijdag 12 december 2014 19:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Leuk!
Ja die synth wil ik sowieso anders. Maar ik vind dat echt kut instellen. is altijd maar een beetje zoeken naar presets en dan die aanpassen en hopen dat er wat uit komtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb de toetsenist er maar opgezet om een chille sound te zoeken dus ik ben benieuwd
Yep, focusrite heeft degelijk, stabiel en betrouwbare spullenquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:26 schreef nickhguitar het volgende:
Is de scarlett 2i2 een goed apparaat om thuis wat probeersels met je loop pedal/akoestische gitaar op te nemen? Wat is in die prijsklasse een goede optie?![]()
Heb 'm al binnenquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:54 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja die synth wil ik sowieso anders. Maar ik vind dat echt kut instellen. is altijd maar een beetje zoeken naar presets en dan die aanpassen en hopen dat er wat uit komtIk heb de toetsenist er maar opgezet om een chille sound te zoeken dus ik ben benieuwd
[..]
Yep, focusrite heeft degelijk, stabiel en betrouwbare spullen
Je bedoelt echt dat als je een noot speelt dat je het geluid van je pc later hoort?quote:Op zaterdag 13 december 2014 17:28 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Heb 'm al binnenAlles aangesloten lijkt goed te werken, maar wanneer ik een stukje opneem lijkt hij wat te haperen. Een soort van 'lag' in de muziek. Weet iemand toevallig wat dit is/kan zijn?
Nee ik bedoel meer haperingen in de muziek. Heb een stukje van 10 seconden opgenomen waarin het echt lijkt te kraken.quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:01 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Je bedoelt echt dat als je een noot speelt dat je het geluid van je pc later hoort?
Dat kan zijn omdat je je sample buffer te groot hebt staan. Hoe groter je sample buffer des te langer je computer er voor nodig heeft om het juiste geluid te berekenen. Aan de andere kant is het hoe groter je sample buffer des te beter de kwaliteit van je opname.
Kan je even in de software die je erbij moest installeren even kijken waar die op staat?
Je moet even Asio4all downloaden, en in Ableton de ASIO-driver kiezen, vervolgens kun je in Asio4all de buffergrootte aanpassen. De samplerate kun je normaalgesproken gewoon op 44K laten staan.quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:39 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Nee ik bedoel meer haperingen in de muziek. Heb een stukje van 10 seconden opgenomen waarin het echt lijkt te kraken.
Edit: ik gebruik ableton live, waar kan ik dan die buffer zien?
Edit2: Gevonden denk ik. Bij preferences zie ik iets met sample staan. Stond op 44.000, nu even op 22.000 gezet en algemene kwaliteit van high naar medium. Helaas; nog steeds hetzelfde probleem..
Thx voor je reactie! Ben nu niet thuis, maar kijk morgen even!quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:38 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Je moet even Asio4all downloaden, en in Ableton de ASIO-driver kiezen, vervolgens kun je in Asio4all de buffergrootte aanpassen. De samplerate kun je normaalgesproken gewoon op 44K laten staan.
De ideale buffergrootte is gewoon en kwestie van proberen. Hoe kleiner je hem hebt, hoe kleiner de vertraging tussen input en output, maar hoe zwaarder de belasting van je CPU. Daar moet je dus even de balans in vinden.
Zullen inderdaad je ASIO drivers zijnquote:Op zaterdag 13 december 2014 22:06 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Thx voor je reactie! Ben nu niet thuis, maar kijk morgen even!
quote:Op zondag 14 december 2014 14:22 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Zullen inderdaad je ASIO drivers zijn
Wat voor probleem heb je ?quote:Op zondag 14 december 2014 21:30 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit zijn nu de instellingen. Geluid is nu prima. Ik dacht dat die 'latency' puur betekende dat je geluid gewoon een miliseconde later begon, maar bij mij haperde het echt inderdaad.
Heb nu alleen het 'output' geluid in de koptelefoon en niet uit de boxjes van de PC, hoe kan ik dat veranderen?
Edit: Bij nadere inspectie; stukje inspreken (één twee drie vier één twee drie vier) geeft geen problemen (latency), als ik echter een stukje gitaar inspeel dan heb ik het wel, welke instelling moet ik nu precies aanpassen? (het is wel stukken beter dan met de oude driver ..)
Nog steeds haperend geluid tijdens inspelen van de gitaar. En ik weet niet meer hoe ik mijn geluid uit m'n boxen kan krijgen (Komt nu uit de koptelefoon welke rechtstreeks op de geluidskaart zit aangesloten, of uit de versterker).quote:Op maandag 15 december 2014 12:38 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Wat voor probleem heb je ?
Kickje, nog steeds hetzelfde probleem. Meerdere dingen geprobeerd maar ik blijf in lichte mate last houd van latency. Als ik het knopje omschakel waarmee ik rechtstreeks door de koptelefoon kan luisteren is er niks aan de hand, maar als ik gewoon luister wel. Ik krijg het geluid overigens niet door m'n PC boxen, alleen door de versterker..quote:Op maandag 15 december 2014 17:01 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Nog steeds haperend geluid tijdens inspelen van de gitaar. En ik weet niet meer hoe ik mijn geluid uit m'n boxen kan krijgen (Komt nu uit de koptelefoon welke rechtstreeks op de geluidskaart zit aangesloten, of uit de versterker).
Wat voor pc/laptop heb je? Ik bedoel, volgens mij zul je altijd wel iets van latency hebben. Maar heb je het nu over kraken tijdens het opnemen? Of de kleine vertraging?quote:Op woensdag 17 december 2014 15:47 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Kickje, nog steeds hetzelfde probleem. Meerdere dingen geprobeerd maar ik blijf in lichte mate last houd van latency. Als ik het knopje omschakel waarmee ik rechtstreeks door de koptelefoon kan luisteren is er niks aan de hand, maar als ik gewoon luister wel. Ik krijg het geluid overigens niet door m'n PC boxen, alleen door de versterker..
Hij lijkt wat te kraken idd, latency is het niet echt volgens mij (als ik youtube mag geloven), het lijkt echt op een soort lag, even een miliseconde geen muziek, dan weer wel en dat de hele tijd om en om.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:35 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Wat voor pc/laptop heb je? Ik bedoel, volgens mij zul je altijd wel iets van latency hebben. Maar heb je het nu over kraken tijdens het opnemen? Of de kleine vertraging?
Klopt nu aardig. Het klinkt misschien gek, maar soms heb ik wel wat last van dat gekraak en soms niet. Lijkt compleet willekeurig.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:35 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Wat voor pc/laptop heb je? Ik bedoel, volgens mij zul je altijd wel iets van latency hebben. Maar heb je het nu over kraken tijdens het opnemen? Of de kleine vertraging?
Onstabiele voeding / ground-loop?quote:Op donderdag 18 december 2014 13:06 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Klopt nu aardig. Het klinkt misschien gek, maar soms heb ik wel wat last van dat gekraak en soms niet. Lijkt compleet willekeurig.
Nog 1 puntje van ergernis en dat is een soort lichte ruis op de achtergrond. Ik neem een stukje op, dan sla ik het op als .wav en als ik dan het geluid wat harder zet hoor ik constant een zachte ruis op de achtergrond. Enige idee hoe dit kan?
Niet dat ik weet.. Gaat nu ook wat beter. Buren zullen wel denken; zit al de hele ochtend dingen in te schreeuwen/praten en dan maar kijken wat er gebeurd met de verschillende settingsquote:Op zaterdag 20 december 2014 21:17 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Onstabiele voeding / ground-loop?
Een SM57 is niet voor niets een wereldwijde standaard. Gebruikt voor veel instrumenten, niet alleen gitaarcabinetsquote:Op zondag 21 december 2014 14:21 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Niet dat ik weet.. Gaat nu ook wat beter. Buren zullen wel denken; zit al de hele ochtend dingen in te schreeuwen/praten en dan maar kijken wat er gebeurd met de verschillende settings. Ik heb nu een shure SM58 als microfoon, wat zou een goede zijn om bijv. de Cajon op te nemem (of mijn spaanse akoestische gitaar zonder element).
Kan zijn, maar als ik 'm voor andere dingen gebruik als zang (bijv. Cajon opnemen), dan gaat de kwaliteit al hard achteruit..quote:Op zondag 21 december 2014 20:16 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Een SM57 is niet voor niets een wereldwijde standaard. Gebruikt voor veel instrumenten, niet alleen gitaarcabinets
Ja, omdat een SM58 net anders is dan een SM57.quote:Op zondag 21 december 2014 20:33 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Kan zijn, maar als ik 'm voor andere dingen gebruik als zang (bijv. Cajon opnemen), dan gaat de kwaliteit al hard achteruit..
Als je in het dagelijks leven ook zo onbegrijpelijk communiceert, is dat wel verklaarbaar. Wat wil je ons precies vertellen?quote:Op maandag 22 december 2014 23:40 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Gisterenmiddag heb 1 week eerder dan verwacht proef/test gedraaid(maar 1 liedje gespeeld),enige probleem was dat ik niet genoeg tijd had om even op te warmen.
Degene die als laatste wegging na afsluiten van het verjaardagsfeest van zaterdag j.l,hebben niet eens fucking moeite gehad om even muziekinstrumenten en co weer terug te plaatsen naar juiste plek.
*laat maar zitten*quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:06 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Als je in het dagelijks leven ook zo onbegrijpelijk communiceert, is dat wel verklaarbaar. Wat wil je ons precies vertellen?
Alleen 6 snaren.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:32 schreef Pokkelmans het volgende:
Maar we zijn inmiddels een pagina verder, kan ik daarom aannemen dat er geen mensen zijn met ervaring met 7/8 snarige gitaren?
Ik heb het geprobeerd te ontcijferen, maar geen ideequote:Op dinsdag 23 december 2014 13:06 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Als je in het dagelijks leven ook zo onbegrijpelijk communiceert, is dat wel verklaarbaar. Wat wil je ons precies vertellen?
Gefeliciteerd man! Al een flying V ukulele voor hem/haar gekocht om alvast klaargestoomd te worden ?quote:Op woensdag 24 december 2014 08:00 schreef Aresdreams het volgende:
Mensen ervaring met deze wandbeugel?
Afgelopen zondag vader geworden, wat is dat mooi zeg...
Nee, ze moet drummer wordenquote:Op woensdag 24 december 2014 08:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Gefeliciteerd man! Al een flying V ukulele voor hem/haar gekocht om alvast klaargestoomd te worden ?
Ik heb zelf ook 1 zo'n haak, zit prima nooit problemen mee gehad, de andere hangen aan deze:
http://www.keymusic.com/n(...)er/?q=gitaar%20muur&
Vind ik net wat degelijker en steviger en mooier. Maar in principe kan je met een haak weinig fout doen.
Ja zo spannend is zo'n haak niet, die doen allemaal hun werk welquote:Op woensdag 24 december 2014 08:21 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Nee, ze moet drummer wordendan is er binnen het gezin een volledige band beschikbaar. Mist alleen nog iemand die kan zingen
Op de foto's lijkt dat net andersom te zijn, maar goed, foto's zijn misleidend. Moet er nog even over na denken, heb ik gelukkig tot februari de tijd voor
Heb ik gehad. Zat primaquote:Op woensdag 24 december 2014 08:00 schreef Aresdreams het volgende:
Die haak die jij gaf, knijpt die bij elkaar, of heeft die een vaste breedte?quote:Op woensdag 24 december 2014 09:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja zo spannend is zo'n haak niet, die doen allemaal hun werk wel
Eigenlijk alleen het kapje (en bijbehorend filter) toch? De microfoon is volgens mij verder precies hetzelfde.quote:Op zondag 21 december 2014 23:13 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, omdat een SM58 net anders is dan een SM57.
Ja, ik hoor beide verhalen... ook dat de SM57 iets anders is in karakteristiek en frequenties enzo.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:57 schreef Cynic het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen het kapje (en bijbehorend filter) toch? De microfoon is volgens mij verder precies hetzelfde.
Heb een klein poosje een 7 snaar gehad. Even wennen, maar wel cool.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:32 schreef Pokkelmans het volgende:
Maar we zijn inmiddels een pagina verder, kan ik daarom aannemen dat er geen mensen zijn met ervaring met 7/8 snarige gitaren?
Ook drie hangen, prima hakenquote:Op woensdag 24 december 2014 08:00 schreef Aresdreams het volgende:
Ooit een 8 snaars bespeeld? Ik wou vooral weten of zo'n overgang makkelijker naar 8 makkelijker is als je ervaring hebt met een 7-snaars, maar ik heb inmiddels ook een aantal 8-snarige gevonden die op niet al te lange termijn haalbaar moeten zijn binnen mijn budgetquote:Op woensdag 24 december 2014 17:30 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Heb een klein poosje een 7 snaar gehad. Even wennen, maar wel cool.
Nee, dat nog niet. Wil het nog wel eens proberen.quote:Op woensdag 24 december 2014 17:33 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ooit een 8 snaars bespeeld? Ik wou vooral weten of zo'n overgang makkelijker naar 8 makkelijker is als je ervaring hebt met een 7-snaars, maar ik heb inmiddels ook een aantal 8-snarige gevonden die op niet al te lange termijn haalbaar moeten zijn binnen mijn budget.
Nu dus nog een keer langskomen voor februari, zodat je wat spul mee kan nemen en ik ook nog eens minder te verhuizen hebquote:Op woensdag 24 december 2014 17:31 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ook drie hangen, prima haken
En gefeliciteerd
Ik heb een 7-snaar, daar hoefde ik verder niet echt aan te wennen.quote:Op woensdag 24 december 2014 17:33 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ooit een 8 snaars bespeeld? Ik wou vooral weten of zo'n overgang makkelijker naar 8 makkelijker is als je ervaring hebt met een 7-snaars, maar ik heb inmiddels ook een aantal 8-snarige gevonden die op niet al te lange termijn haalbaar moeten zijn binnen mijn budget.
Omdat ik het lagere bereik mooi vind. Ik heb de meeste gitaren bij mijn ouders liggen, en heb er slechts één in mijn studentenwoning (en heb ook niet de ruimte voor meerdere). Die de hele tijd om moeten stemmen zie ik niet zitten, daarom leek een 7 of 8 snarige mij ideaal: je hebt het lagere bereik maar indien gewenst ook altijd standaardstemming tot je beschikking. En dat in één gitaar.quote:Op donderdag 25 december 2014 09:07 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb een 7-snaar, daar hoefde ik verder niet echt aan te wennen.
Waarom wil je eigenlijk een 8-snaar? Heb je de mogelijkheden van een 6 snaar al helemaal uitgeput, of wil je muziek maken waarbij je zo laag moet (djent). Want dan zou je eventueel ook een baritone kunnen overwegen. En waarom niet eerst een 7-snaar?
Angus speelt juist niet met hammer-ons en pull-offs... Ja in de clip, maar luister maar goed en kijk naar een live versie. Hij speelt elke noot met zijn plectrum. En dat is nog veel moeilijker...quote:Op woensdag 24 december 2014 22:16 schreef hahadoei het volgende:
Ik wil de afgelopen tijd wat meer skills ontwikkelen, hiervoor speelde ik alleen maar punk rock en dat begin ik een beetje zat te worden. Ik ben begonnen met thunderstruck te leren (op de manier waarop angus hem ook speelt, met hammerons en pulloffs) maar voor mijn gevoel kom ik echt niet verder dan dit.
http://vocaroo.com/i/s14MhI94bJDF
Vandaag op de gitaar van mijn gitaarleraar speelde ik dit ook en lukte het veel beter en ik denk dat het misschien aan mijn snaren ligt? Ik weet niet precies hoe dik ze zijn, maar ik denk best wel dik.
[ afbeelding ]
Het hoeft ook niet veel voor te stellen, zolang je maar iets kan gaat het vanzelf een beetje lopen. En samen spelen met andere artiesten leer je denk ik meer van dan alleen thuis nummers doorspelen.quote:Op zondag 28 december 2014 19:36 schreef Propellerheads het volgende:
Dag gitaristen,
Ik ga eerdaags jammen met een drummer, en vraag me daarom af of er nog tips and tricks zijn om lekker te kunnen jammen. Ik kan wel wat eenvoudig soleren, maar dat stelt niet heel veel meer voor dan zo goed als een toonladder op- en aflopen ( overdreven gezegd). Verder kan ik ook wel een slagje opzetten met wat akkoorden, maar ook dat stelt niet zo veel voor.
Dus? Gewoon m'n simpele majeur en mineur akkoordjes blijven spelen en de normale ladder op en af lopen?quote:Op dinsdag 30 december 2014 10:36 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet veel voor te stellen, zolang je maar iets kan gaat het vanzelf een beetje lopen. En samen spelen met andere artiesten leer je denk ik meer van dan alleen thuis nummers doorspelen.
Mja, je kunt er wel wat meer mee dan alleen datquote:Op dinsdag 30 december 2014 17:20 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Dus? Gewoon m'n simpele majeur en mineur akkoordjes blijven spelen en de normale ladder op en af lopen?
De pre-amp van je interface flink wat opschroeven?quote:Op dinsdag 30 december 2014 10:51 schreef nickhguitar het volgende:
Misschien ook wel een vraagje voor hier; vast iemand die er meer verstand van heeft. Sinds kort dus een loop pedal, versterker, een shure sm58 en een focusrite 2i2. Heel blij mee, alles werkt leuk (al vind ik Ableton wel een bitch om te leren
), maar ik loop nu tegen iets aan.
Gister wilde iemand een stukje karaoke inzingen. Ik downloadde dus een mp3 karaoke bestand van Yt, geïmporteerd in Ableton Live en klaar was kees (dacht ik).
We begonnen even om te kijken hoe hard de microfoon stond, het geluid van de versterker moet dan op ongeveer 75/80% om je goed hoorbaar te maken. Als ik dan echter het MP3 bestand afspeel dan knalt de versterker bijna uit elkaar, vervolgens moet ik dus het MP3 bestand in Ableton op 20% zetten en de zang op 80% (Versterker zelf staat dan ook behoorlijk hard), dan is alles prima.
Als ik dan de hele mik exporteer als .WAV bestand en afspeel met de PC, dan staat het geluid heel zacht, ik moet de boxen echt op 100% zetten om een geluid te krijgen wat normaal 30% is. Weet iemand hier toevallig wat dit is/hoe ik dit kan verhelpen?
Weet niet wat er gebeurd is/wat ik anders doe, maar nu is alles plots goed.. Zal idd wel een insteling o.i.d. zijn geweest. Bedankt voor je reactie alsnogquote:Op dinsdag 30 december 2014 23:27 schreef KaMo het volgende:
[..]
De pre-amp van je interface flink wat opschroeven?
Fijn!quote:Op woensdag 31 december 2014 13:05 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Weet niet wat er gebeurd is/wat ik anders doe, maar nu is alles plots goed.. Zal idd wel een insteling o.i.d. zijn geweest. Bedankt voor je reactie alsnog
Een LTD-EC-401? Ik heb hem toevallig te koop. Puike gitaar met EMG's, ik wil alleen rauwer, dus ik verkoop hemquote:Op dinsdag 30 december 2014 12:44 schreef piekartz87 het volgende:
Hallo menschen, ik meld me hier ook maar even.
Ik ben in de markt voor een nieuwe gitaar. Ik heb een esp ltd mh-50 met floyd rose op het moment en die mag weg, in ruil daarvoor moet er een betere versie komen met een vaste brug.
Zelf denk ik aan de mh-350nt. Ik ben benieuwd of iemand wellicht nog alternatieven heeft zodat ik een goede vergelijking kan maken. Of misschien heeft iemand heel toevallig ervaringen met die gitaar.
Kijk! Dat zijn goede voornemens! Waar in Nederland zit je?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:43 schreef maniack28 het volgende:
Ik ga zelf weer een bandje beginnen. In 2014 nog een show gespeeld met mijn oude band, maar uit elkaar gegroeid. Denk erover om iets poppunkachtigs te beginnen, maar wel met een rauw randje. Heb net wat mensen geapped om eens te vragen of ze interesse hebben.
Verder: Peavey 6505+ verkopen en nog wat ander spul weg doen. Dan een leuke Orange top in de plaats (ik denk de OR-15, prima met PA). Misschien een nieuw element in mijn Fender en dan toffe muziek maken. Zin in!
Utrecht!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:37 schreef KaMo het volgende:
[..]
Kijk! Dat zijn goede voornemens! Waar in Nederland zit je?
Daar moet toch wel het een en ander zitten, niet?quote:
Heel knap, maar vind er geen hol aanquote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:17 schreef ballenbak015 het volgende:
Nieuwe snaren besteld net, zin om te knallen.
Kwam net deze gitarist tegen: Uitzonderlijk goed IMO.
Lijkt me wel, en anders zet je er toch een mic voor?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:26 schreef maniack28 het volgende:
Verliefd op de VOXAC15... maar is hij hard genoeg voor de oefenruimteLastig lastig.. de AC30 ga ik me vingers niet aan branden, dan kan ik net zo goed de peavey houden..
Leuk! Ik ben ook net weer een punk-achtig bandje begonnen in Utrecht. (Y) 29ste eerste show @ dB's!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:43 schreef maniack28 het volgende:
Ik ga zelf weer een bandje beginnen. In 2014 nog een show gespeeld met mijn oude band, maar uit elkaar gegroeid. Denk erover om iets poppunkachtigs te beginnen, maar wel met een rauw randje. Heb net wat mensen geapped om eens te vragen of ze interesse hebben.
Verder: Peavey 6505+ verkopen en nog wat ander spul weg doen. Dan een leuke Orange top in de plaats (ik denk de OR-15, prima met PA). Misschien een nieuw element in mijn Fender en dan toffe muziek maken. Zin in!
En? Heb je ook al opnametjes gemaakt?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:10 schreef guitarist het volgende:
[..]
Leuk! Ik ben ook net weer een punk-achtig bandje begonnen in Utrecht. (Y) 29ste eerste show @ dB's!
Binnenkort!quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:11 schreef KaMo het volgende:
[..]
En? Heb je ook al opnametjes gemaakt?
Iets wat wij kunnen horen?
Die emg's zijn toch al behoorlijk rauw? Of bedoel je rauw op een andere manier?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:01 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Een LTD-EC-401? Ik heb hem toevallig te koop. Puike gitaar met EMG's, ik wil alleen rauwer, dus ik verkoop hem
Man, 15 watt is hard zat. Zeker als je er een 2x12 aan hangt.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:26 schreef maniack28 het volgende:
Verliefd op de VOXAC15... maar is hij hard genoeg voor de oefenruimteLastig lastig.. de AC30 ga ik me vingers niet aan branden, dan kan ik net zo goed de peavey houden..
En verkleedpartijtjes ookquote:Op maandag 5 januari 2015 11:23 schreef Dribbel_ het volgende:
Nice! Meeschreeuwen en bier is altijd een goeie combo ja
Nee, een EMG is klinisch. Heel strak, maar geen zielquote:Op maandag 5 januari 2015 08:51 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Die emg's zijn toch al behoorlijk rauw? Of bedoel je rauw op een andere manier?
Mooie gitaar maar ik heb al een les paul model, een st is wel een vereiste. Succes met de verkoop
True. Ik speel al die hairmetalshit op de volgende combi:quote:Op maandag 5 januari 2015 17:40 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nee, een EMG is klinisch. Heel strak, maar geen ziel
Ik heb er zelf 1 getest en ik vond de helderheid ervan wel fijn. Ik ga hem voornamelijk gebruiken om metal op te nemen thuis.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:40 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nee, een EMG is klinisch. Heel strak, maar geen ziel
Leuk deuntje! Akoestische gitaren zijn ook gitaren, dus laat je vooral niet wegjagen door alle metalboys met scheurijzers. Thuis speel ik ook bijna alleen maar akoestisch, op een Mini Martinquote:Op maandag 5 januari 2015 21:40 schreef Holy_Goat het volgende:
Uhm. Vraagje. Dit heet het gitaristen topic. Maarem... Moet ik het lezen als electrische gitaristen? Of zijn accoustische ook welkom?
Ik heb al jaren 2 gitaren (spaans ding van toen 250 gulden dus niet helemaal een prut ding) en een lag autumn semi electronic western.
Zat altijd wel wat te prutsen maar kwam nooit vooruit want gebrek aan 'wat zal ik spelen?'
Nu sinds begin oktober lesfingerstyle, vroege blues (~1920-1940, bijvoorbeeld Mississippi John hurt).
Momenteel erg trots dat ik dit 'al' ongeveer helemaal goed spelen kan. En that's all
See That Girl Sitting On The Fence:
Dankquote:Op donderdag 8 januari 2015 14:40 schreef guitarist het volgende:
[..]
Leuk deuntje! Akoestische gitaren zijn ook gitaren, dus laat je vooral niet wegjagen door alle metalboys met scheurijzers. Thuis speel ik ook bijna alleen maar akoestisch, op een Mini Martin.
Ehm, weet niet wat voor (model) gitaar het is maar dat zijn meestal juist de makkelijkste stappen?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb een elektrische gitaar gekregen en begin al wat deuntjes te spelen, alleen zoemt hij nogal en zijn de schakelaartjes en podmetertjes niet je van het. Ik denk dat ik de boel al heel wat beter kan krijgen als ik gewoon de aansluitpunten en kabeltjes eens check...
Het engste stuk vind ik de snaren loshalen en die plastic klep eraf schroeven (het electronica gedeelte maak ik me niet veel zorgen over heb wel vaker wat aan handhelds gesoldeerd etc) zeg maar het mechanische deel. Kan dat heel veel kwaad of moet ik gewoon niet zo piepen?
Het model heeft wat weg van een stratocaster (is het niet hoor ik weet het merk zo niet) Het is dus zo dat de slagplaat onder de elementen doorloopt en dat ook alle knoppen (4 schuifknoppen, 2 potmeters) ook op/in die slagplaat zitten) maarja ik zal er eens aan moeten gelovenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:28 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Ehm, weet niet wat voor (model) gitaar het is maar dat zijn meestal juist de makkelijkste stappen?Het verwisselen van snaren is sowieso iets wat eens in de zoveel tijd moet gebeuren...
Dat lukt mij zelfs dus ik zou me er dus niet al te druk over maken
De elementen (en electronica) zitten aan de slagplaat vast (dit is volgens mij iig in 99% vd gevallen bij strats). Dus als je de snaren eraf haalt en de slagplaat los schroeft kun je deze er voorzichtig aftillen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het model heeft wat weg van een stratocaster (is het niet hoor ik weet het merk zo niet) Het is dus zo dat de slagplaat onder de elementen doorloopt en dat ook alle knoppen (4 schuifknoppen, 2 potmeters) ook op/in die slagplaat zitten) maarja ik zal er eens aan moeten geloven
iig eens even schoonmaken, beetje met contactspray in de weer etc. Lijkt me wel een mooi project dus ik ga dat maar eens proberen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:25 schreef m0ridin het volgende:
[..]
De elementen (en electronica) zitten aan de slagplaat vast (dit is volgens mij iig in 99% vd gevallen bij strats). Dus als je de snaren eraf haalt en de slagplaat los schroeft kun je deze er voorzichtig aftillen.
Voorzichtig omdat eea sowieso wel nog aan de jackuitgang vast zit met een draad dus hier moet je wel even op lettenMaar verder lijkt het me amper een risico om in ieder geval de snaren los te halen en slagplaat los te schroeven... Of je dan ook nog wil gaan (de)solderen is een volgende vraag
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:10 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Dank![]()
Ik was na de kerstvakantie bij mn gitaarleraar terug, en moest eigenlijk alleen proberen deel 1 te kunnen, maar had m kapot geoefend en kon m helemaal al (redelijk goed).
Zegt ie: je kunt nu wel hoog in de boom proberen te zitten, maar ik ga gewoon weer wat hoger zitten hoor
nieuw (voor mij) uitdagend huiswerk dus
dat filmpje
Sja, ik heb heel snel last van mijn linker wijsvinger topje. Helemaal als ik met duim ook nog over hals heen moet buigen. Dus doe ik het maar met een andere greep wat fijner pakt. Hoort het zo? Niet echt. Maar fout is het niet toch? Net als dat je pink vervangen door iets anders niet per se fout is denk ik.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:43 schreef guitarist het volgende:
[..]
Wat een raar wijf.
Ze doet het wel strak though. Ik ben slecht met mijn pink dus doe sommige dingen die 'eigenlijk' met de wijsvinger moet...
hier een filmpje van een eigen tokkeltje.
https://www.dropbox.com/s(...)0%2046%20PM.mov?dl=0
Volgens mij is dat niet goed.
Lol, ja... volgens mij herkenbaar voor iedereen. Mijn vriendin zegt het ook altijd, maar ook als je andere gitaristen ziet zie je het vaak hoor... Niks geks volgens mijquote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:25 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Sja, ik heb heel snel last van mijn linker wijsvinger topje. Helemaal als ik met duim ook nog over hals heen moet buigen. Dus doe ik het maar met een andere greep wat fijner pakt. Hoort het zo? Niet echt. Maar fout is het niet toch? Net als dat je pink vervangen door iets anders niet per se fout is denk ik.
Leuk riedeltje overigens. Eigen als in zelf bedacht ook?
Ik heb overigens nog wel iets geks. Was ik me niet van bewust maar mijn vriendin zegt dat ik de hele tijd gekke bekken aan het trekken ben tijdens gitaarspelen. Vooral als moeilijker wordt of als ik iets zit te improviseren. Ziet er niet uitHerkenbaar voor iemand?
Gekke bekken trekken doe ik hier ook ja. Soms tong uit de mond.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:25 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Sja, ik heb heel snel last van mijn linker wijsvinger topje. Helemaal als ik met duim ook nog over hals heen moet buigen. Dus doe ik het maar met een andere greep wat fijner pakt. Hoort het zo? Niet echt. Maar fout is het niet toch? Net als dat je pink vervangen door iets anders niet per se fout is denk ik.
Leuk riedeltje overigens. Eigen als in zelf bedacht ook?
Ik heb overigens nog wel iets geks. Was ik me niet van bewust maar mijn vriendin zegt dat ik de hele tijd gekke bekken aan het trekken ben tijdens gitaarspelen. Vooral als moeilijker wordt of als ik iets zit te improviseren. Ziet er niet uitHerkenbaar voor iemand?
in- en uitfase zetten van elementen waarschijnlijk.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:34 schreef Bosbeetle het volgende:
gisteren mijn gitaar open gehaald, heb de aarde opnieuw gesoldeerd (maar het hielp niet) en vervolgens een potmeter eens stevig aangedraaid (dat deed wonderen). Verder ben ik er achter gekomen dat een knop waarvan ik dacht dat het een aan en uit knop was, dat niet wat. Wat het wel is wil ik jullie vragen, het is een knop met 2 standen waarvan 1 van de twee standen iets door een groen ding stuurt (een capacitator of een weerstand of geen idee er staat niets op) net zoals de tone knop doet. Iemand van jullie een idee wat voor knop het is. Als ik hem omgooi klinkt mijn gitaar een stuk minder vol veel minder bijgeluiden en ook veel minder sustain lijkt het.
Ik weet nu ook dat de drie knopjes die mijn elementen aan en uit zetten corresponderen met dezelfde volgorde als de elementen (wat ik ook al dacht maar nu weet ik het zeker)
Verder zit zo'n gitaar wel eenvoudig in elkaar eigenlijk(ik ben hand helds en telefoons gewend kwa electronica
)
ah! en daardoor krijg je als je ze uitfase hebt staan wat meer inteferentie?quote:Op maandag 12 januari 2015 10:29 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
in- en uitfase zetten van elementen waarschijnlijk.
Geen idee, ik krijg als ik mijn elementen uit fase schakel een heel dun iel geluid, maar merk niet zo veel van interefentie.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ah! en daardoor krijg je als je ze uitfase hebt staan wat meer inteferentie?
Oh dat zou het kunnen zijn dus dan is het iele geluid uitfase (ik denk dat het dan weg intefereert en bij in fase staan zullen ze elkaar versterkend intefereren, ofzo) Goed om te weten trouwens ik ben veel met effectjes programmeren bezig en heb nooit zo op fase geletquote:Op maandag 12 januari 2015 10:36 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Geen idee, ik krijg als ik mijn elementen uit fase schakel een heel dun iel geluid, maar merk niet zo veel van interefentie.
Ah dat schijn je te kunnen gebruiken voor effecten en voor reggea achtige muziek.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:36 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Geen idee, ik krijg als ik mijn elementen uit fase schakel een heel dun iel geluid, maar merk niet zo veel van interefentie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |