abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 december 2014 @ 01:44:46 #176
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_147299064
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet van mij.
Wat is dit nou weer voor een onzinnige regel? Ik weet niet op welke school je dit leert, maar deze regel (m) slaat echt als een tang (v) op een varken (o). Ik moet toegeven dat ik de geslachten heb moeten opzoeken in het Groene Boekje.

Vet en cursief van mij: dit is echt de grootste kul die ik ooit gehoord heb over taal.

Moderator in een taaltopic?
Ik zei dat ze niet bij 'hij' horen, ik zei niet dat ze niet bij mannelijke woorden horen.
De -> deze -> die -> iedere -> onze -> welke
Het -> dat -> dit -> elk -> ieder -> ons -> welk

Je kan dus 'die' in plaats van een van de andere woorden in dat lijstje gebruiken, maar niet in plaats van een woord dat niet in dat lijstje staat*. Aangezien 'hij' niet in dat lijstje staat, heeft 'hij' dus ook niets te maken met 'die'. Net als dat 'het' en 'welke' en 'zij' en 'dat' niets met elkaar te maken hebben.

En waarom is vet+cursief kul? Veel mensen typen op basis van gehoor. Aangezien 'tie' en 'die' niet veel anders klinken, is het ook niet vreemd dat ze denken dat het 'die' moet zijn.

'Heeft ie' in "Heeft ie dat nog gedaan?" klinkt bijvoorbeeld niet veel anders dan 'Heeft die' in "Heeft die jongen dat nog gedaan?"

En wat is er met 'Moderator in een taaltopic?'
*gaat over enkelvoud
pi_147299157
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:44 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik zei dat ze niet bij 'hij' horen, ik zei niet dat ze niet bij mannelijke woorden horen.
De -> deze -> die -> iedere -> onze -> welke
Het -> dat -> dit -> elk -> ieder -> ons -> welk

Je kan dus 'die' in plaats van een van de andere woorden in dat lijstje gebruiken, maar niet in plaats van een woord dat niet in dat lijstje staat*. Aangezien 'hij' niet in dat lijstje staat, heeft 'hij' dus ook niets te maken met 'die'. Net als dat 'het' en 'welke' en 'zij' en 'dat' niets met elkaar te maken hebben.

En waarom is vet+cursief kul? Veel mensen typen op basis van gehoor. Aangezien 'tie' en 'die' niet veel anders klinken, is het ook niet vreemd dat ze denken dat het 'die' moet zijn.

'Heeft ie' in "Heeft ie dat nog gedaan?" klinkt bijvoorbeeld niet veel anders dan 'Heeft die' in "Heeft die jongen dat nog gedaan?"

En wat is er met 'Moderator in een taaltopic?'
*gaat over enkelvoud
Ik rust mijn Kees!
Je denkt toch niet dat ik over dit soort onzin nog in discussie ga!
Godverdomme wat een onzin! Je houdt het toch niet voor mogelijk dat mensen dit ooit geleerd hebben?
Degene die jou les in Nederlands heeft gegeven zou je moet aanklagen wegens mishandeling.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 5 december 2014 @ 01:57:14 #178
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_147299170
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik rust mijn Kees!
Je denkt toch niet dat ik over dit soort onzin nog in discussie ga!
Godverdomme wat een onzin! Je houdt het toch niet voor mogelijk dat mensen dit ooit geleerd hebben?
Degene die jou les in Nederlands heeft gegeven zou je moet aanklagen wegens mishandeling.
Wtf klopt er niet aan? :')
pi_147299261
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:57 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Wtf klopt er niet aan? :')
1 + 1 = 2
Heb je dat?
Dan gaan we over tot de volgende les.

Alsof ik niet wat beters te doen heb dan een moderator van het topic taalfouten bijles te geven.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 5 december 2014 @ 02:05:23 #180
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_147299275
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 02:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

1 + 1 = 2
Heb je dat?
Dan gaan we over tot de volgende les.

Alsof ik niet wat beters te doen heb dan een moderator van het topic taalfouten bijles te geven.
Beetje zwak dit :')
JAAA IK SNAP ET NIEJ
ONZINNIGE REGEL!!
KLOPT NIE!
En ik ben helemaal geen moderator van dit topic :')
pi_147299355
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 02:05 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Beetje zwak dit :')
JAAA IK SNAP ET NIEJ
ONZINNIGE REGEL!!
KLOPT NIE!
En ik ben helemaal geen moderator van dit topic :')
Dat laatste is dan een vergissing van mij: ik zie jouw blauw en de aanduidingen Moderator/Spellchecker boven je berichten en neem dus aan dat je een moderator van dit topic bent en goed kunt spellen.

Ik heb echt geen idee waar je je regels vandaan hebt. Er zit wel iets van waarheid in, maar de regels zoals jij ze presenteert zijn echt volkomen chaotische flauwekul. Volkomen onbegrijpelijkl
Als jij wilt dat ik je bijles geef in het Nederlands op het niveau van de basisschool, wil ik dat wel doen. Maar dan moeten we daar wel ruimte voor reserveren buiten dit onderwerp.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 5 december 2014 @ 02:21:38 #182
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_147299383
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 02:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat laatste is dan een vergissing van mij: ik zie jouw blauw en de aanduidingen Moderator/Spellchecker boven je berichten en neem dus aan dat je een moderator van dit topic bent en goed kunt spellen.

Ik heb echt geen idee waar je je regels vandaan hebt. Er zit wel iets van waarheid in, maar de regels zoals jij ze presenteert zijn echt volkomen chaotische flauwekul. Volkomen onbegrijpelijkl
Als jij wilt dat ik je bijles geef in het Nederlands op het niveau van de basisschool, wil ik dat wel doen. Maar dan moeten we daar wel ruimte voor reserveren buiten dit onderwerp.
Hoezo is dat chaotische flauwekul? Er zijn gewoon vaste voornaamwoorden die je in plaats van 'de' kunt gebruiken. Even los van een aantal bezittelijke voornaamwoorden zijn dat dus deze, die, elke, iedere, onze en welke (is mogelijk dat ik er wat ben vergeten op te noemen, maar ze eindigen allemaal op -e). Dat geldt ook voor de rest van de woorden in dat rijtje: 'die' kan je vervangen door de, deze, elke, iedere, onze en welke. Alleen al om die reden is het niet mogelijk om het voornaamwoord 'die' in plaats van het voornaamwoord 'hij' te gebruiken.

Wat daar onbegrijpelijk of chaotisch aan is, weet ik niet. Op deze pagina mag je wel even oefenen als je het niet begrijpt.

[ Bericht 1% gewijzigd door hugecooll op 05-12-2014 02:26:53 ]
pi_147299407
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 02:21 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Hoezo is dat chaotische flauwekul? Er zijn gewoon vaste voornaamwoorden die je in plaats van 'de' kunt gebruiken. Even los van de bezittelijke voornaamwoorden zijn dat dus deze, die, elke, iedere, onze en welke (is mogelijk dat ik er wat ben vergeten op te noemen, maar ze eindigen allemaal op -e). Dat geldt ook voor de rest van de woorden in dat rijtje: 'die' kan je vervangen door de, deze, elke, iedere, onze en welke. Alleen al om die reden is het niet mogelijk om het voornaamwoord 'die' in plaats van het voornaamwoord 'hij' te gebruiken.

Wat daar onbegrijpelijk of chaotisch aan is, weet ik niet. Op deze pagina mag je wel even oefenen als je het niet begrijpt.
Ik heb de link aangeklikt en inderdaad werd bevestigd wat ik al wist.
Ik snap werkelijk niet wat je allemaal betoogt. Het is vast goed bedoeld, en ik heb net als jij een grote hekel aan het verkeerd hanteren van de woordgeslachten, maar laat verder maar.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 5 december 2014 @ 02:31:12 #184
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_147299411
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 02:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb de link aangeklikt en inderdaad werd bevestigd wat ik al wist.
Ik snap werkelijk niet wat je allemaal betoogt. Het is vast goed bedoeld, en ik heb net als jij een grote hekel aan het verkeerd hanteren van de woordgeslachten, maar laat verder maar.
Het komt er in het kort op neer dat 'hij' niets met 'die' te maken heeft omdat 'die' alleen iets te maken heeft met een bepaald aantal andere woorden :P
pi_147299424
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 02:31 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Het komt er in het kort op neer dat 'hij' niets met 'die' te maken heeft omdat 'die' alleen iets te maken heeft met een bepaald aantal andere woorden :P
:? })
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 5 december 2014 @ 02:37:09 #186
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_147299433
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 02:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

:? })
De vraag was toch waarom je 'die' niet zou mogen gebruiken in plaats van 'hij'? :'(
Dan kan je dus opnoemen in plaats van welke voornaamwoorden je 'die' mag gebruiken. Aangezien dat een uitputtende lijst is, kan je de vraag ook zo beantwoorden. Beter dan gewoon te zeggen dat het niet zo hoort imo.

[ Bericht 12% gewijzigd door hugecooll op 05-12-2014 02:42:53 ]
pi_147299441
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 00:49 schreef Kees22 het volgende:
Discussie over "die" versus "hij" : NWS / Zwarte Piet #66 Leve Zwarte Piet!!!
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 00:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zijn gedrag wijst daar niet op. Maar goed, dat blijft een zinloze discussie op meer manieren.

Even iets anders: waarom schrijf jij "toen die aan het twitteren" en niet "toen hij aan het twitteren"?
In een ander topic vragen wij ons dat af, namelijk. Het zou leuk zijn als je daar antwoord op had.
Als ik terug zoek zijn dit bijna de originele berichten.
Nog niet helemaal, maar wel bijna.

Maar dat maakt jouw berichten niet beter te begrijpen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 5 december 2014 @ 02:45:42 #188
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_147299445
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 02:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]


[..]

Als ik terug zoek zijn dit bijna de originele berichten.
Nog niet helemaal, maar wel bijna.

Maar dat maakt jouw berichten niet beter te begrijpen.
Ik heb mijn laatste post een beetje aangevuld. Dat is dus waarom je heel dat verhaal als antwoord kreeg.
pi_147299449
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 02:45 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik heb mijn laatste post een beetje aangevuld. Dat is dus waarom je heel dat verhaal als antwoord kreeg.
Ik snap ook hier niks van. Welk verhaal kreeg ik als antwoord?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 5 december 2014 @ 03:03:27 #190
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_147300621
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 02:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]
Er zit wel iets van waarheid in, maar de regels zoals jij ze presenteert zijn echt volkomen chaotische flauwekul.
Contradictie gespot.
  vrijdag 5 december 2014 @ 09:23:14 #192
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147300929
Kan een modje zorgen dat dit topic weer on-topic gaat?
pi_147300957
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 09:23 schreef Nikooos het volgende:
Kan een modje zorgen dat dit topic weer on-topic gaat?
warnsmall.png
  vrijdag 5 december 2014 @ 09:26:18 #194
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147300961
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 09:23 schreef Nikooos het volgende:
Kan een modje zorgen dat dit topic weer on-topic gaat?
Ja het wordt wel weer tijd. Ontopic dus.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:49:10 #195
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_147302434
Typisch Kees. Wat de boer niet kent...
(sorry)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  PR en moderator vrijdag 5 december 2014 @ 19:43:49 #196
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_147315776
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 02:48 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik snap ook hier niks van. Welk verhaal kreeg ik als antwoord?
Heee je bent nog steeds oranje, wat leuk :D

P.S.: Volgens mij begrijpt iedereen wel wat hugecooll zegt/bedoelt behalve jij.

[ Bericht 7% gewijzigd door Moira op 05-12-2014 19:55:21 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  vrijdag 5 december 2014 @ 19:56:34 #197
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_147316178
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:43 schreef Moira. het volgende:

[..]

Heee je bent nog steeds oranje, wat leuk :D

P.S.: Volgens mij begrijpt iedereen wel wat hugecooll zegt/bedoelt behalve jij.
Um... Ik vind het ook een redelijk vaag verhaal, hoor.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  PR en moderator vrijdag 5 december 2014 @ 19:57:29 #198
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_147316213
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Um... Ik vind het ook een redelijk vaag verhaal, hoor.
Hij brengt het wat vaag, maar wat hij zegt is zeker geen onzin :P

Maar goed, we zouden weer ontopic gaan.
Ik vind die grafsteen uit de OP wel vreselijk tenenkrommend _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_147325851
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 03:03 schreef hugecooll het volgende:
Heb je gezopen?
Ja. En?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 6 december 2014 @ 10:28:21 #200
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_147327919
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')