Hou dan jouw mening maar voor jezelf.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:48 schreef KoosVogels het volgende:
De opsomming van Bram rammelt aan alle kanten (en nee, ik val niet over zijn bewering dat ZP geen racisme is, daar ben ik het namelijk mee eens). Heb echter geen zin uitgebreid alle punten langs te gaan, al is alleen vanwege dat irritante toontje van Bram.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:33 schreef LXIV het volgende:
Ieder SInterklaasjournaal houd ik mijn hart (en de afstandsbediening) weer vast in de vrees dat er kleurenpieten komen. Tot nu toe gaat het goed. Komt er één minder goed geschminkte piet in beeld, dan gaat de publieke omroep hier definitief van de programmering.
Pieten in NTR-kinderprogramma zwartquote:Op dinsdag 11 november 2014 20:34 schreef SecretStoryWous het volgende:
Waarom denken jullie dat ze zwart blijven?
Als ze op een regenboog afvaren dan is het toch duidelijk dat ze gekleurd worden? Sinterklaasjournaal heeft altijd van die voorspelbare verhaallijnen gehad..
al hoop ik van niet natuurlijk
Ik hen hem/haar niet.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:49 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Dan hadden ze ook Bobbi Eden kunnen uitnodigen
Wees er wel van bewust dat jouw interpretatie niet per se de ware is. Zoals altijd met tradities is Piet een allegaartje van eerdere fenomenen. En ja, daar horen ook elementen bij die nu als racistisch zouden worden aangemerkt en die te maken hebben met ons slavernijverleden. Vergeet ook niet dat Piet is bedacht in een tijd dat de slavernijdiscussie heel actueel was. Dat betekent niet dat de huidige Piet 'racistisch' is (wanneer is iets dat?). Begrip voor mensen die het op zijn minst vreemd vinden dat blanken zich eens per jaar massaal zwart verven om als knechtje van een bisschop te acteren heb ik wel, maar zo zijn er wel meer eigenaardige tradities te bedenken.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat heb ik meermaals geprobeerd, dat heeft hier geen zin. Daarom dat ik het maar even meespeel op het niveau wat hier wel werkt. Over de inhoud kunnen we betrekkelijk kort zijn:
- ZP heeft niets met racisme te maken
- ZP is gebaseerd op de page maar niemand legt vandaag de dag een relatie met negers wanneer hij ZP ziet
- het feit dat ZP een knecht is en donker gekleurd is is niet relevant: historische (page (Moor)) en praktische reden (herkenbaarheid ZP)
Wat een quatsch. Media houden van afwijkende meningen want die zijn nieuwswaardig. Al helemaal als daar zo heftig (spastisch, mongoloïde, racistisch; doorhalen wat niet van toepassing is) op gereageerd wordt door aardig wat mensen.quote:- die kleine groep krijgt extreem veel media-aandacht gezien het aantal mensen wat ze vertegenwoordigt en gezien de kwaliteit van haar argumenten
- ze wordt echter gesteund door een bepaalde 'elite' die het voor het zeggen heeft bij de NPO. Deze mensen halen hen steeds voor de camera, deze mensen bepalen om Gele Pieten mee te laten lopen (het helpt ook dat het commercieel interessant is) en deze mensen bepalen dat Sinterklaas onder een regenboog is gevaren
Zoals gezegd, dit verhaal is aan dovemansoren besteed dus je kan het net zo goed samenvatten met de politiekcorrecte medemens die ons iets door de strot wil duwen wat wij niet willen.
En die regenboog is gewoon toeval?quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Pieten in NTR-kinderprogramma zwart
De NTR heeft in de eerste uitzending van het Sinterklaasjournaal 'ouderwets' Zwarte Pieten laten zien. Vooraf werd gespeculeerd over een nieuw uiterlijk van de Pieten vanwege de discussie over het wel of niet racistische aspect.
Naar de maatschappelijke discussie over Piets kleur werd alleen zijdelings verwezen. Presentatrice Dieuwertje Blok vroeg aan Sinterklaas of hij dit jaar nog wel Pieten meeneemt naar Nederland.
"Sommigen vinden ze maar ouderwets", zei ze."Daarom neem ik ze juist mee", zei Sinterklaas:"Ouderwets gezellig. Dat is al honderden jaren zo geweest en dat zal altijd wel zo blijven."
http://nos.nl/artikel/720(...)programma-zwart.html
Dat laat niets aan onduidelijkheid meer over
Hopelijk niet want dat wil ik juist niet horen. Hij is geen goede zanger.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:50 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Gelukkig gaat hij alleen zingen als het goed is.
Curaçao is onderdeel van het Koninkrijk en hij heeft een Nederlands paspoort. Hij is Nederlander.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hij is geboren op Curaçao, ik denk dat Quinsy meer op zijn gedrag, dan uiterlijk afgerekend wordt.
Je hebt over de elite die bepaalde zaken wil doordrukken, de zogenaamde onevenredige aandacht die tegenstanders van ZP krijgen en je denkt dat je het debat kunt beslechten door erop te wijzen dat de meerderheid nou eenmaal voor ZP in zijn huidige vorm is.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hou dan jouw mening maar voor jezelf.
Een mening zonder onderbouwing is voor niemand interessant. Knap van jou dat jij daar al een irritant toontje in meent te kunnen zien.
Ik gaf een samenvatting dus er zitten wat omissies in, dat heb je nu eenmaal bij samenvattingen.
Je wil dat Henk gaat schelden en tieren?quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hopelijk niet want dat wil ik juist niet horen. Hij is geen goede zanger.
Die passen ze wel ergens in het verhaal.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:53 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
En die regenboog is gewoon toeval?
quote:"Sommigen vinden ze maar ouderwets", zei ze."Daarom neem ik ze juist mee", zei Sinterklaas:"Ouderwets gezellig. Dat is al honderden jaren zo geweest en dat zal altijd wel zo blijven."
Komt nog wel.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:53 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
En die regenboog is gewoon toeval?
Het zijt de elite! De vuige elite!quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die passen ze wel ergens in het verhaal.
Vooral dit geeft duidelijk hun toekomstvisie weer:
[..]
Jij onderkent dat de meeste "blanken" er vandaag de dag niets racistisch mee bedoelen en dat wij het niet als racistisch interpreteren (explicatie van "niet racistisch zijn"). Omwille van dit stel ik dat de perceptie bij Surinamers en eventueel anderen dat ZP wel racistisch is berust op misverstanden. Ik heb daarom eerder aangehaald dat een dialoog waarin wij onze traditie uitleggen meer op zijn plaats is dan een discussie over het al dan niet aanpassen van de meest essentiële kenmerken van ZP (over oorbellen en lippenstift kan uiteraard worden gediscussieerd).quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:53 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wees er wel van bewust dat jouw interpretatie niet per se de ware is. Zoals altijd met tradities is Piet een allegaartje van eerdere fenomenen. En ja, daar horen ook elementen bij die nu als racistisch zouden worden aangemerkt en die te maken hebben met ons slavernijverleden. Vergeet ook niet dat Piet is bedacht in een tijd dat de slavernijdiscussie heel actueel was. Dat betekent niet dat de huidige Piet 'racistisch' is (wanneer is iets dat?). Begrip voor mensen die het op zijn minst vreemd vinden dat blanken zich eens per jaar massaal zwart verven om als knechtje van een bisschop te acteren heb ik wel, maar zo zijn er wel meer eigenaardige tradities te bedenken,
Dat weet ik ook wel. Ik heb zelf hier meermaals aangegeven dat ze die mensen ook voor de camera hebben gehaald omdat het lekker scoort. Een van die omissies omdat ik het samenvat. Daarnaast speelt het andere m.i. mee.quote:Wat een quatsch. Media houden van afwijkende meningen want die zijn nieuwswaardig. Al helemaal als daar zo heftig (spastisch, mongoloïde, racistisch; doorhalen wat niet van toepassing is) op gereageerd wordt door aardig wat mensen.
Ik kijk voor de entertainment, als inhoud wil dan moet ik een BBC-docu downloaden. Dat doe ik ook graag maar in dit geval mag Henk van mij goed los gaan. Zonder gescheld, gewoon door recht voor zijn raap te zijn. Ik zou eigenlijk nog veel liever Hans Teeuwen gezien, hij is inhoudelijk sterker.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je wil dat Henk gaat schelden en tieren?
Hij is niet deskundig op dit vlak. Voor deskundigheid moet je bij historici zijn.quote:Wat maakt Henk trouwens deskundig in deze? Omdat hij dat gare liedje heeft gemaakt?
Dat weet ik en dat kan ik allemaal in detail beschrijven maar helaas is het niveau van de discussie hier niet dusdanig dat dat de moeite waard is. Iets met parels en zwijnen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt over de elite die bepaalde zaken wil doordrukken, de zogenaamde onevenredige aandacht die tegenstanders van ZP krijgen en je denkt dat je het debat kunt beslechten door erop te wijzen dat de meerderheid nou eenmaal voor ZP in zijn huidige vorm is.
Dat is de plank misslaan, op meerdere fronten.
Dus jij bepaalt voor hun dat zij zich niet beledigd kunnen voelen? We bedoelen het immers niet zo... De dialoog aangaan prima, maar bij heel veel mensen in mijn omgeving is de aap toch lelijk uit de mouw gekomen. De voorbeelden heb ik al genoemd.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij onderkent dat de meeste "blanken" er vandaag de dag niets racistisch mee bedoelen en dat wij het niet als racistisch interpreteren (explicatie van "niet racistisch zijn"). Omwille van dit stel ik dat de perceptie bij Surinamers en eventueel anderen dat ZP wel racistisch is berust op misverstanden. Ik heb daarom eerder aangehaald dat een dialoog waarin wij onze traditie uitleggen meer op zijn plaats is dan een discussie over het al dan niet aanpassen van de meest essentiële kenmerken van ZP (over oorbellen en lippenstift kan uiteraard worden gediscussieerd).
Houd dan op over de politiek correcte elite en al dat geblaat. Volgens mij hoor jij daar boven te staan. Het niveau is al laag genoeg in deze topics.quote:[..]
Dat weet ik ook wel. Ik heb zelf hier meermaals aangegeven dat ze die mensen ook voor de camera hebben gehaald omdat het lekker scoort. Een van die omissies omdat ik het samenvat. Daarnaast speelt het andere m.i. mee.
Ze hebben alle recht om zich beledigd te voelen, het is echter niet omdat zij zich beledigd voelen dat het daarom onze schuld is. Ik denk dat een historische duiding meer zoden aan de dijk zet dan een wij/zij strijd of een ja/nee strijd.quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dus jij bepaalt voor hun dat zij zich niet beledigd kunnen voelen?
Van alle richtingen. De polarisatie is weer helemaal terug van weggeweest.quote:De dialoog aangaan prima, maar bij heel veel mensen in mijn omgeving is de aap toch lelijk uit de mouw gekomen. De voorbeelden heb ik al genoemd.
Eens.quote:Nederland tolerant? Nooit geweest. Eerder onverschillig, maar dat zijn we ook niet meer.
Zolang anderen een poging doen om hier inhoudelijk te discussiëren wil ik dat best laten. We hebben echter wekenlang een discussie met nogal veel getrol gehad, dit kwam meer uit het anti-kamp dan uit het pro-kamp.quote:Houd dan op over de politiek correcte elite en al dat geblaat. Volgens mij hoor jij daar boven te staan. Het niveau is al laag genoeg in deze topics.
dat is een trol van jou..... want het prokamp is gemiddeld genomen agressiever en onbeschofter..quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
. We hebben echter wekenlang een discussie met nogal veel getrol gehad, dit kwam meer uit het anti-kamp dan uit het pro-kamp.
SINTERKLAASFEEST AFGELAST. KERSTMAN LACHENDE DERDEquote:Op dinsdag 11 november 2014 22:18 schreef Falco het volgende:
Morgen weer een bericht op teletekst over de uitspraak van de Hoge Raad. Misschien worden er wel CAPS uit de kast getrokken.
Dat kun je zeggen over 9/10 van hun standpunten.quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:22 schreef Falco het volgende:
Het meest treurige is dat de Partij van de Vrijheid via politieke kanalen het voor elkaar wil krijgen dat Zwarte Piet zwart moet blijven. Waar is de vrijheid om Piet er anders uit te laten zien? Kan een PVV-stemmer mij dit uitleggen? En het liefst zonder kleuterargumentatie als "ja, maar zij begonnen"
Aangezien Zwarte Piet zwart is (om verschillende traditionele redenen) mag je eerst een reden geven waarom hij van kleur zou moeten veranderen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:22 schreef Falco het volgende:
Het meest treurige is dat de Partij van de Vrijheid via politieke kanalen het voor elkaar wil krijgen dat Zwarte Piet zwart moet blijven. Waar is de vrijheid om Piet er anders uit te laten zien? Kan een PVV-stemmer mij dit uitleggen? En het liefst zonder kleuterargumentatie als "ja, maar zij begonnen"
Omdat sommige mensen dat gewoon leuk kunnen vinden wellicht?quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:31 schreef Montagui het volgende:
[..]
Aangezien Zwarte Piet zwart is (om verschillende traditionele redenen) mag je eerst een reden geven waarom hij van kleur zou moeten veranderen.
Waarom zou dat belangrijk zijn in deze? Hij heeft het niet over de argumentatie achter een verandering, maar de mening zelf. Maar zoals Gramulanion aangeeft, geldt dat voor zo goed als al hun standpunten. Vrijheid van meningsuiting zo lang je het met hun eens bent.quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:31 schreef Montagui het volgende:
[..]
Aangezien Zwarte Piet zwart is (om verschillende traditionele redenen) mag je eerst een reden geven waarom hij van kleur zou moeten veranderen.
"Gewoon leuk" is de willekeur van de onwetendheid en banaliteit van de huidige maatschappij. Veranderen omdat "gewoon leuk" heeft dan ook niets met het traditionele Sinterklaasfeest te maken.quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:36 schreef Falco het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen dat gewoon leuk kunnen vinden wellicht?
Niet alles gebeurt onder dwang van die Gario.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |