WTFquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:48 schreef stopdemots het volgende:
En Sinterklaas is Pedofilie. Steun deze beweging!
https://www.facebook.com/(...)ilie/811706198888497
Dat is dan ook het enige positieve aan heel deze discussie, het Sinterklaasfeest leeft weer helemaal. Werd jarenlang steeds meer verdrongen door Kerst (quote:Op dinsdag 11 november 2014 13:15 schreef Religieisfacisme het volgende:
Vijf gemeentes die wat aanpassingen doorvoeren en de rest van de honderden gemeentes in ons land graven zich in en houden het bij de traditionele Piet. En wat hebben de racismezoekertjes nou bereikt ?? Helemaal niets dus.
Behalve dan dat Zwarte Piet populairder is dan ooit en er onder de Nederlanders zowaar samenhorigheid is ontstaan. En daarvoor danken wij de racismezoekertjes.
Sinterklaas is een homo FB pagina komt er ook nog wquote:Op dinsdag 11 november 2014 16:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is gedaan met het Sinterklaasfeest.
Ik weet niet of je het als 'partijkiezen' moet zien.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Door partij te kiezen, in dit geval voor de extremistische minderheid die gele, roze, paarse, blauwe en groene Pieten wil.
Dat is jouw mening.quote:Dat hoort de staatsomroep eigenlijk te doen.
Nee, dat is het niet. Het is een zender (niet een omroep) die ervoor moet zorgen dat verschillende content voor alle mensen naar die mensen gebracht wordt. WNL zou bijv. waarschijnlijk wel met een zwarte piet komen.quote:De staatsomroep is een verlengstuk van de staat
De individuele omroepen hebben wel gewoon leden, en jij denkt serieus dat de overheid zich gaat mengen in de inhoud van zaken als het Sinterklaasjournaal? Dat is onjuist. Ze kijken naar het totaalpakket en of de verschillende zaken voldoen aan de richtlijnen die gesteld zijn. Je zou kunnen zeggen dat het Sinterklaasjournaal te veel amusement is.quote:Voor wie nu bijdehand wil opmerken dat de NPO zelfstandig opereert: sinds het kijk- en luistergeld is afgeschaft is dit niet meer zo. Wie betaalt bepaalt, de NPO heeft geen leden meer en elk jaar of elke paar jaar kan de overheid beslissen om de geldkraan verder dicht te draaien of juist meer open te draaien, al naar gelang hoe tevreden de overheid is.
Hoe bedoel je dit?quote:De terechte kritiek op de 5 kabinetten Balkenende en Bruin Rutte I heeft de NPO al veel geld gekost.
Je roept eerst de meerderheid zus en de meerderheid zo en nu heb je het over policor. Is het niet juist niet-politiek correct om zwarte piet niet zwart te laten?quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het verkeerde podium voor politiek! Doe dat in het volwassenjournaal en in actualiteitenprogramma's en columns en zo, niet in een kinderprogramma. Of vind jij een gedachtenpolitie wel een goede zaak? Ik niet. Ik wil niet dat de policormensen Het Sinterklaasjournaal misbruiken als opvoedkundig middel.
Dit is vrij normaal. Je weet immers nooit wat je aantreft, dus zijn ze altijd met velen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik kan jaarlijks tientallen krantenartikelen aanwijzen waarin daar sprake van is. Willekeurig wat voorbeelden:
- arrestatie met extreem machtsvertoon van een cartoonist omdat hij een spotprent had gemaakt: 's ochtends vroeg om 6 uur met 10 man politie of zo.
Vanuit de overheid is die poging nooit gedaan voor zover ik weet.quote:- pogingen om Fitna te verbieden
Het alternatief was dat mensen op de meest vreemde manieren uiting aan hun emoties zouden geven. Dit is de juiste manier om mensen te informeren over welk statement ze kunnen maken en op welke manier, waarmee je excessen onder controle houdt.quote:- kant- en klaar aangifteformulier opstellen omdat Wilders vraagt of dat zijn kiezers meer of minder Marokkanen willen
Jij hebt bewijs dat dat de reden was? Sowieso is de rechtse politiek geen fan van de publieke omroep. Hier op Fok zie je mensen ook regelmatig roepen dat het belachelijk is dat daar geld naar toe gaat. Kortom, de NPO zou altijd op bezuinigd worden.quote:- heerhaaldelijke bezuinigingen op de NPO omdat de NPO kritiek uitte op het functioneren van de kabinetten
6 Maanden maar? Sinds begin 2000 slaan ze al anderhalve jaar je telefooncommunicatie op. Dus dit valt me nog mee. Anyway, dit gebeurt over de hele wereld. Met het vrije woord heeft dit niet zoveel mee te maken.quote:- 6 maanden lang dataopslag van al jouw internetverkeer
Een individueel geval en niets dat met structureel beleid te maken heeft. Verder gaat dit puur om overheidsfunctioneren en het beschermen ervan. Onafhankelijk van of ik dit wel of niet terecht vond, is dit gewoon wat je krijgt als je gestelde regels van de overheid overtreedt.quote:- hoe Fred Spijkers kapot werd gemaakt omdat hij eerlijk vertelde tegen een weduwe dat haar man was overleden doordat hij tijdens een training werkte met een defecte mijn
Dus jij denkt dat het Sinterklaasjournaal eigenlijk wèl een zwarte piet wilde oid? Juist die persvrijheid heeft ze de mogelijkheid om een interpretatie van het feest te kiezen die zij willen. Rutte zelf zijn 'zwarte piet is zwart', terwijl het Sinterklaasjournaal voor een gekleurde versie lijkt (dit weten we immers nog niet) te kiezen.quote:Daarom is een optimale persvrijheid de enige bescherming van een democratie. Zonder dat verdwijnt een democratie heel erg snel.
De meeste mensen hebben geen open haard. Maar die open haard van jullie, was de uitlaat daarvan breed genoeg dat iemand daar doorheen paste?quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wij hadden een open haard en de buren ook waar de schoenen voor werden gezet.. dus, ja..
Dat we in Amsterdam een stukje voorlopen op de rest van de grote steden en lichtjaren op de provincie moge duidelijk zijn. Helaas geldt dat ook voor gedrag in de categorie 'fout na de oorlog'. Quinsyoïde types lopen hier bij bosjes in de rondte. Ontzettend groot nadeel van het leven in de beschaving. Maar goed, alles is beter dan het leven in de negorij voorbij het IJ aan de ene kant (yup, ook Noord is al provincie) en Amstelveen aan de andere kant.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat dat in bepaalde regio's en in dorpen wat later gebeurde dan in de steden en in Holland?
Wat is je punt?quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:34 schreef Kenju het volgende:
De meeste mensen hebben geen open haard. Maar die open haard van jullie, was de uitlaat daarvan breed genoeg dat iemand daar doorheen paste?
Nee, slechts 3. En in alle gemeentes is de zwarte piet in de meerderheid.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die was ik nog vergeten. Hetzelfde verhaal: slechts 5 van de paar honderd gemeentes. De NPO kan het met geweld door de strot duwen maar verreweg de meeste Nederlanders willen gewoon op de traditionele manier Sinterklaas vieren en zullen dat blijven doen. Als de NPO denkt eigenwijs te moeten zijn dan gaat de consequentie zijn dat straks geen hond naar deze programma's van de NPO kijkt. Let maar op, je gaat in de toekomst berichtjes hierover lezen in de krant als de NPO dit doorzet.
quote:
Ik denk dat dat satire is.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is gedaan met het Sinterklaasfeest.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:48 schreef stopdemots het volgende:
Ik weet niet wat je gebruikt, maar volgens mij is het een heel goed idee ermee te stoppen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:48 schreef stopdemots het volgende:
Wat is er gebeurd met die andere 2? Er was toch sprake van 5?quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, slechts 3. En in alle gemeentes is de zwarte piet in de meerderheid.
Die hebben aangegeven de uitslag van de Raad van State van morgen af te wachten en dan pas over het uiterlijk van hun pieten een beslissing te nemen. Het gaat dan over Rotterdam en Utrecht uit mijn hoofdquote:Op dinsdag 11 november 2014 18:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met die andere 2? Er was toch sprake van 5?
Racistje?quote:
Ik had de roe klaarliggen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Heeft iedereen de pepernoten al klaarliggen voor het sinterklaasjournaal dat over een half uurtje begint?
En wat zou mevrouw van Zetten ermee te maken hebben? Vragen, vragen, vragen....quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:19 schreef Ajacied422 het volgende:
Maar jongens, ze moeten nog langs de gevaarlijke regenboog.
Misschien komt het spectaculaire verhaal dan wel!!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |