abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 november 2014 @ 22:50:32 #251
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_146556798
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:42 schreef Montagui het volgende:

[..]

"Gewoon leuk" is de willekeur van de onwetendheid en banaliteit van de huidige maatschappij. Veranderen omdat "gewoon leuk" heeft dan ook niets met het traditionele Sinterklaasfeest te maken.
Want het sinterklaasfeest kenmerkt zich vooral door serieuze ernst en het rigide volgen van regeltjes :?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_146557401
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:50 schreef Falco het volgende:

[..]

Want het sinterklaasfeest kenmerkt zich vooral door serieuze ernst en het rigide volgen van regeltjes :?
Nee hoor, laat het lekker een luchtig feestje blijven. ^O^

Maar het kan geen kwaad om je eens te verdiepen in het zwart van Zwarte Piet. Dan zul je in ieder geval constateren dat het zwart van Zwarte Piet niet een 'regeltje' is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Redactie Sport dinsdag 11 november 2014 @ 23:16:31 #253
274204 crew  Mexicanobakker
pi_146558087
Wat een taferelen bij Pauw.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 11 november 2014 @ 23:21:00 #254
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_146558287
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 23:01 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee hoor, laat het lekker een luchtig feestje blijven. ^O^

Maar het kan geen kwaad om je eens te verdiepen in het zwart van Zwarte Piet. Dan zul je in ieder geval constateren dat het zwart van Zwarte Piet niet een 'regeltje' is.
Wat dan wel? En als het geen regeltje is en het moet lekker luchtig blijven, wat is dan het probleem van andersoortige Pieten?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_146558773
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:42 schreef Montagui het volgende:

[..]

"Gewoon leuk" is de willekeur van de onwetendheid en banaliteit van de huidige maatschappij. Veranderen omdat "gewoon leuk" heeft dan ook niets met het traditionele Sinterklaasfeest te maken.
Het is bovendien ook niet de bedoeling dat het Sinterklaasfeest 'gewoon leuk' is.

We hebben het over een traditie. Godverdomme!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146558914
Brakke server van de NPO. Gelukkig hield die het uit tijdens het ZP-'debat' maar daarna begaf die direct. Gisteren of eergisteren ook al. :?
Pleij gaf een aardige duiding: die mensen die moeite hebben met ZP zijn niet voor ratio vatbaar omdat ze op basis van emotie dit probleem hebben, wij moeten hen daarom emotioneel tegemoet komen door op een ludieke manier een aanpassing te doen. Als rationeel mens heb ik hier moeite mee.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146558963
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:50 schreef Falco het volgende:

[..]

Elk traditioneel feest heeft rigide regeltjes: kerst, thanksgiving en ook sinterklaas. Iedereen kent deze regeltjes en de meeste mensen volgen ze. Simpelweg omdat mensen hechten aan die rituelen die zo bij die traditie horen.
#NoDAPL
pi_146558983
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 23:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Brakke server van de NPO. Gelukkig hield die het uit tijdens het ZP-'debat' maar daarna begaf die direct. Gisteren of eergisteren ook al. :?
Pleij gaf een aardige duiding: die mensen die moeite hebben met ZP zijn niet voor ratio vatbaar omdat ze op basis van emotie dit probleem hebben, wij moeten hen daarom emotioneel tegemoet komen door op een ludieke manier een aanpassing te doen. Als rationeel mens heb ik hier moeite mee.
_O-
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 11 november 2014 @ 23:36:04 #259
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_146559004
carelris twitterde op dinsdag 11-11-2014 om 23:12:11 Donkerste huid aan tafel bij #Pauw is de blusher van Tanja Jess. reageer retweet
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_146559015
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 23:35 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

_O-
Hij verwoordde het wat diplomatieker maar hier kwam het op neer. "Wij leggen uit dat...zij hebben hier geen boodschap aan want zij voelen...".
#NoDAPL
pi_146559078
Ik weet nu altijd nog niet waarom Tanja Jess aan tafel zat, iets met een documentaire die ze maakte.
#NoDAPL
pi_146559127
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 23:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hij verwoordde het wat diplomatieker maar hier kwam het op neer. "Wij leggen uit dat...zij hebben hier geen boodschap aan want zij voelen...".
Leg nog eens een keer waarom er niks mis is met een mensen die zich als een belachelijke karikatuur van een zwarte man verkleden om vervolgens een domme knecht van een blanke man te spelen. Waarom is het irrationeel als je ziet dat dat fout is?
pi_146559172
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 23:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bij de doorgeflipte zelfverklaarde beschermheren van ZP is inderdaad geen emotie te bespeuren. Op de sociale media word je om oren geslagen met rationele argumenten, zoals 'die apen gaan maar lekker terug naar hun eigen land'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146559223
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 23:38 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Leg nog eens een keer waarom er niks mis is met een mensen die zich als een belachelijke karikatuur van een zwarte man verkleden om vervolgens een domme knecht van een blanke man te spelen. Waarom is het irrationeel als je ziet dat dat fout is?
Om heel eerlijk te zijn heb ik me een aantal jaren geleden als Zwarte Piet verkleed voor mijn stagebedrijf destijds. Het was min of meer sociale druk.

Maar daar schaam ik me nu zo voor. Toen zag ik de racistische elementen er ook nog niet in.
  dinsdag 11 november 2014 @ 23:43:08 #265
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_146559309
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 23:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Elk traditioneel feest heeft rigide regeltjes: kerst, thanksgiving en ook sinterklaas. Iedereen kent deze regeltjes en de meeste mensen volgen ze. Simpelweg omdat mensen hechten aan die rituelen die zo bij die traditie horen.
Ik snap het niet meer. De een zegt dat sinterklaas luchtig moet blijven en jij hebt het weer over het volgen van rigide regeltjes?
Wat zijn de consequenties als je een draai geeft aan zo'n traditie en gewoon (omdat je het leuk vindt) iets anders bedenkt? Wat nu als Sinterklaas onthaald gaat worden op een ezel ipv dat ie met zijn schimmel een plaats binnen paradeeert? Zou dit ook tot 45 topics leiden op Fok!?
pi_146559317
Ik ben zeer benieuwd naar de uitspraak van de RvS morgen.
pi_146559623
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:43 schreef Montagui het volgende:

[..]

If it ain't broke, don't fix it.

Er is niets mis met het Sinterklaasfeest met zwarte Zwarte Pieten.
Wederom niet relevant in wat Falco aangaf. Maar ik geloof dat je dit topic met oogkleppen op in bent gegaan?
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Monsieur l'abbé, je déteste ce que vous écrivez, mais je donnerai ma vie pour que vous puissiez continuer à écrire.
Niet als je van de PVV bent...
quote:
Evelyn Beatrice Hall
Het origineel is beter: Traité sur la tolérance
pi_146559673
Een quote van één van mijn hoogleraren vind ik treffend in deze discussie.
quote:
Het is lastig, zegt Jan Brouwer, hoogleraar algemene rechtswetenschap aan de Rijksuniversiteit Groningen, maar hij zal die afweging toch moeten maken. Brouwer denkt dat hij „een van de weinigen” is die deze „zeer zorgvuldig opgebouwde” uitspraak verwelkomen. „Dit is de tol die we voor ons koloniale verleden betalen. Tolerantie is een van de grootste rechtsgoederen.”
http://www.nrcreader.nl/a(...)piet-aanvaardbaar-is

Het ontbreekt zowel de voor als tegenstanders aan tolerantie. Beide kanten gunnen elkaar geen millimeter en dragen hierbij oogkleppen op elk feit dat het eigen verhaal tegenspreekt. Je kunt er gewoon niet omheen dat de karikatuur van zwarte piet ervaren kan worden als racistisch. Hetzelfde geldt voor het gegeven dat je niet zo maar kunt verwachten van de voorstanders dat deze traditie per direct op de shop moet. Het is geven en nemen.
pi_146559840
Zwarte Pieten bewapend bij intocht Sinterklaas

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ht-Sinterklaas.dhtml

Kinderfeest.
pi_146559865
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 23:56 schreef Exorbitantes het volgende:
Zwarte Pieten bewapend bij intocht Sinterklaas

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ht-Sinterklaas.dhtml

Kinderfeest.
is al jaren
Beveiliging is zeer normaal bij zo een evenement
pi_146559902
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 23:53 schreef Exorbitantes het volgende:
Een quote van één van mijn hoogleraren vind ik treffend in deze discussie.

[..]

http://www.nrcreader.nl/a(...)piet-aanvaardbaar-is

Het ontbreekt zowel de voor als tegenstanders aan tolerantie. Beide kanten gunnen elkaar geen millimeter en dragen hierbij oogkleppen op elk feit dat het eigen verhaal tegenspreekt. Je kunt er gewoon niet omheen dat de karikatuur van zwarte piet ervaren kan worden als racistisch. Hetzelfde geldt voor het gegeven dat je niet zo maar kunt verwachten van de voorstanders dat deze traditie per direct op de shop moet. Het is geven en nemen.
eens
pi_146560065
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 23:38 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Zo in en in triest dit hé, de enige die hier aan racisme doet ben jij zelf. En niemand anders! Zwarte Piet is dus NIET dom, in tegendeel zelfs. Ze worden juist neer gezet om de Sint te ondersteunen omdat die het allemaal niet meer zo goed weet. Je racistische beoordelingen creëer je totaal zelf in je eigen gedachte gang. Niet alles wat per definitie zwart, donker, bruin of neger is dan per direct negatief.

Omdat een enkele percentage over iets valt moet gelijk maar alles aangepast worden. Als je keer op keer als land racist word genoemd door enkele individuen dan raakt men het inderdaad het wel een keer beu ja. Waarom moet 91% van het land zich aanpassen aan die 9%, in plaats van andersom? Als je in een kindersprookje een probleen en racisme is het eindelijk wel zoek. En dat staat merendeel van dit land heel erg tegen. We moeten niet buigen voor iedereen die ergens een probleem mee heeft.
pi_146560152
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 00:03 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Zo in en in triest dit hé, de enige die hier aan racisme doet ben jij zelf. En niemand anders! Zwarte Piet is dus NIET dom, in tegendeel zelfs. Ze worden juist neer gezet om de Sint te ondersteunen omdat die het allemaal niet meer zo goed weet. Je racistische beoordelingen creëer je totaal zelf in je eigen gedachte gang. Niet alles wat per definitie zwart, donker, bruin of neger is dan per direct negatief.

Omdat een enkele percentage over iets valt moet gelijk maar alles aangepast worden. Als je keer op keer als land racist word genoemd door enkele individuen dan raakt men het inderdaad het wel een keer beu ja. Waarom moet 91% van het land zich aanpassen aan die 9%, in plaats van andersom? Als je in een kindersprookje een probleen en racisme is het eindelijk wel zoek. En dat staat merendeel van dit land heel erg tegen. We moeten niet buigen voor iedereen die ergens een probleem mee heeft.
Ik heb 't me zeker verbeeld dat ze in het sinterklaasjournaal een gat in de boot wilden boren om een schilderij op te hangen, waardoor de boot volliep met water. Elk jaar verprutsen de pieten wel iets op een klungelige wijze. De meeste pieten hebben ook het denkniveau van een klein kind.
pi_146560167
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 00:07 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Ik heb 't me zeker verbeeld dat ze in het sinterklaasjournaal een gat in de boot wilden boren om een schilderij op te hangen, waardoor de boot volliep met water. Elk jaar verprutsen de pieten wel iets op een klungelige wijze. De meeste pieten hebben ook het denkniveau van een klein kind.
Dat zag je in Pauw.
pi_146560183
Sinterklaas is toch een ook een oude man die niet meer meekan met deze tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')