3/5quote:Op dinsdag 11 november 2014 02:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ice cube
Terminator X
Eazy E
Dr Dre
Terminator niet.quote:Op dinsdag 11 november 2014 02:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ice cube
Terminator X
Eazy E
Dr Dre
bijnaquote:Op dinsdag 11 november 2014 02:32 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
Ice, eazy e, dr dre, Ren en yella toch?
4/5quote:Op dinsdag 11 november 2014 02:32 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
Ice, eazy e, dr dre, Ren en yella toch?
zou dat komen omdat die doodi is?quote:Op dinsdag 11 november 2014 02:35 schreef johannes_vermeer het volgende:
Dodi Fayed
hoor je tegenwoordig niks meer van
ok jij hebt een punt, stel nu geen nederhop vraag als je wiltquote:Op dinsdag 11 november 2014 02:35 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
dacht aan totaal iemand anders
Soulja Boy Tellem die is wel van de striets.quote:Op dinsdag 11 november 2014 02:35 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
als je drake en willy wartaal noemt heb je er wel erg weinig van begrepen
Dat klopt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 02:35 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
zou dat komen omdat die doodi is?
einsteinquote:Op dinsdag 11 november 2014 02:43 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
Het heeft te maken met de relativeringstheorie.
einstein vergelijkingquote:Op dinsdag 11 november 2014 02:45 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Dus hoe heet de vergelijking?
Kili, fili, thorin, bombur, bofurquote:Op dinsdag 11 november 2014 02:51 schreef johannes_vermeer het volgende:
Noem de dertien dwergen uit het gezelschap van Bilbo Baggins.
+ dori, nori, balin, dwalin, oriquote:Op dinsdag 11 november 2014 02:51 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Kili, fili, thorin, bombur, bofur
Echt welquote:Op dinsdag 11 november 2014 02:53 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Deze bestaan allemaal niet
We hebben er al 10.quote:Op dinsdag 11 november 2014 02:53 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
+ dori, nori, balin, dwalin, ori
quote:Op dinsdag 11 november 2014 02:53 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
+ dori, nori, balin, dwalin, ori
gloin, bifur, oinquote:Op dinsdag 11 november 2014 02:51 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Kili, fili, thorin, bombur, bofur
Nee. The Hobbit van The Lord of the Rings.quote:
Oh ja natuurlijk, die moet ik nog zien.quote:Op dinsdag 11 november 2014 02:55 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Nee. The Hobbit van The Lord of the Rings.
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Hobbit_(filmtrilogie)
Niet de gehele silmarillion gelezen hebbenquote:Op dinsdag 11 november 2014 02:56 schreef datismijnmening het volgende:
Isaac is een diehard LOTR nerdje
valt wel meequote:Op dinsdag 11 november 2014 02:56 schreef datismijnmening het volgende:
Isaac is een diehard LOTR nerdje
quote:Op dinsdag 11 november 2014 02:57 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Niet de gehele silmarillion gelezen hebben
Dan zijn we morgenochtend nog niet klaarquote:Op dinsdag 11 november 2014 03:00 schreef johannes_vermeer het volgende:
Noem alle personages uit Game of Thrones.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 03:04 schreef datismijnmening het volgende:
Fiji
Fillepijnen
Australie
Samoa
Indonesie
Nieuw zeeland.quote:Op dinsdag 11 november 2014 03:04 schreef datismijnmening het volgende:
Fiji
Fillepijnen
Australie
Samoa
Indonesie
Indonesië is aziequote:Op dinsdag 11 november 2014 03:04 schreef datismijnmening het volgende:
Fiji
Fillepijnen
Australie
Samoa
Indonesie
+1quote:Op dinsdag 11 november 2014 03:04 schreef Fok-it het volgende:
Australië
Nieuw Zeeland
Tuvalu
Palau
Fiji
Welquote:
junkquote:Op dinsdag 11 november 2014 03:08 schreef datismijnmening het volgende:
Verdomme ik wil nog een punt pakken voor ik ga slapen
L.A.quote:Op dinsdag 11 november 2014 03:10 schreef Fok-it het volgende:
In welke stadje spelen de horrorfilms van Scream zich af?
dit is echt zo'n vraag die je alleen kan weten als je het onlangs hebt gezienquote:Op dinsdag 11 november 2014 03:10 schreef Fok-it het volgende:
In welke stadje spelen de horrorfilms van Scream zich af?
Het is inderdaad Californiëquote:
De volledige titelquote:
Dat is wel goedquote:
Batman vs Supermanquote:Op dinsdag 11 november 2014 03:20 schreef datismijnmening het volgende:
Meer batmans zijn er niet toch?
naam van een persoon.quote:Op dinsdag 11 november 2014 03:22 schreef datismijnmening het volgende:
De meeste Aston Martin modellen hebben de letters DB in hun naam, waarvoor staan deze?
goed gezienquote:Op dinsdag 11 november 2014 03:24 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
technisch gezien is dit antwoord gezien
Het was goedquote:Op dinsdag 11 november 2014 03:26 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Niet als ik dan punten krijg. Ik ga naar bed
dat heeft ie gewoon opgezochtquote:
quote:
Metronoom?quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:52 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgende vraag:
Jullie kennen allemaal de held Sir Isaac Newtongod wel.
Deze man zat op winderige maar zonnige dag door het raam naar buiten te kijken en zag een appel vallen. Hij kwam op het inzicht dat de appel geen constante snelheid heeft, maar versneld.
Door er achter te komen hoelang de appel er over doet om te vallen, kan hij uitrekenen wat de valversnelling en de zwaartekracht op aarde is.
Echter.. er waren in die tijd helemaal geen stopwatches.
Hoe is Newton er toch achter weten te komen hoe lang een appel valt?
quote:Op dinsdag 11 november 2014 13:38 schreef Mani89 het volgende:
Hij kan toch wel gewoon tellen? Zo van 1, 2, 3 etc.
Nopequote:Op dinsdag 11 november 2014 13:26 schreef Klaploper het volgende:
Zandloper?
Ik heb echt geen flauw idee, volgens mij is het wel langs gekomen bij cosmos maar kan het me niet meer herinneren.
nopequote:
quote:Op dinsdag 11 november 2014 13:38 schreef Mani89 het volgende:
Hij kan toch wel gewoon tellen? Zo van 1, 2, 3 etc.
Redelijk.quote:
Wel een regelmatig geluid, niet van een dier.quote:Op dinsdag 11 november 2014 13:53 schreef Klaploper het volgende:
Gezang van een vogel of een heel regelmatig ander geluid van een dier?
Een klok?quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:07 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Wel een regelmatig geluid, niet van een dier.
een hartslagmeter..quote:Op dinsdag 11 november 2014 13:45 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Nope
[..]
nope
[..]![]()
Misschien moeten we een tweede puntenlijst gaan bijhouden met wie de meeste grappige antwoorden plaatst
[..]
Redelijk.
Je zei net hartslag, hoe zou je de tijd van 1 hartslag nauwkeurig kunnen bepalen?
Hmm, kan niets bedenken. Een stuiterend balletje? Hoewel die natuurlijk steeds sneller tikt. Een druppelende kraan of iets anders waar met redelijk vaste intervallen water uit lekt?quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:07 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Wel een regelmatig geluid, niet van een dier.
Ha! Een technische vraag.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:52 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgende vraag:
Jullie kennen allemaal de held Sir Isaac Newtongod wel.
Deze man zat op winderige maar zonnige dag door het raam naar buiten te kijken en zag een appel vallen. Hij kwam op het inzicht dat de appel geen constante snelheid heeft, maar versneld.
Door er achter te komen hoelang de appel er over doet om te vallen, kan hij uitrekenen wat de valversnelling en de zwaartekracht op aarde is.
Echter.. er waren in die tijd helemaal geen stopwatches.
Hoe is Newton er toch achter weten te komen hoe lang een appel valt?
quote:
quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:17 schreef jatochneetoch het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Een klok?
Ja, maar hij had geen klok thuis.
Nee die 10 m/s^2 wilde die juist berekenen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:29 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Ha! Een technische vraag.
Het ging waarschijnlijk zo
Hij nam een meetlint, en bepaalde de hoogte van appel tot grond nauwkeurig.
Hij wist inmiddels dat de zwaartekracht na een tijd empirisch gekut ongeveer 10m/s^2 was. Dus door de afstand in meters te delen door 10, vermenigvuldigen met 2 en daar de wortel weer van, wist hij precies hoe lang het duurde tot de appel de grond raakte, vanaf élke hoogte waar hij de appel vanaf liet vallen.
geef nog een hint andersquote:Op dinsdag 11 november 2014 14:33 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee die 10 m/s^2 wilde die juist berekenen.
Een klok van de buren.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:35 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Ja een klok, maar geen klok van hem zelf.
Juist, een kerkklok loopt op tijd en kun je goed horen.quote:
of hij pakte zn iphone gewoon ffquote:Op dinsdag 11 november 2014 14:38 schreef Klaploper het volgende:
Of hij belde een vriend en vroeg of die de tikken van zijn klok kon doorgeven.
je kunt toch zien hoe veel tikken de kerkklok maakt in de tijd dat de appel aan het vallen is?quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:38 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Juist, een kerkklok loopt op tijd en kun je goed horen.
Maar nou blijft de vraag nog steeds hoe bepaal je dan de tijd van een vallende appel.
Een kerkklok heeft geen stopwatch functie.
een kerkklok luidt fucking langzaam. Weet niet hoe hoog die boom was maar lijkt me nietquote:Op dinsdag 11 november 2014 14:39 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
je kunt toch zien hoe veel tikken de kerkklok maakt in de tijd dat de appel aan het vallen is?
Een kerkklok heeft geen secondewijzer. Daarnaast is een seconde niet nauwkeurig genoeg.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:39 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
je kunt toch zien hoe veel tikken de kerkklok maakt in de tijd dat de appel aan het vallen is?
ook niet goed?quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:37 schreef Holy_Goat het volgende:
Wat hij trouwens ook had kunnen doen (weet niet of ie dat deed) was een slinger gebruiken. Hang een gewichtje aan een touwtje en dat ding slingert altijd even snel heen en weer. Nu zou ie bijvoorbeeld een aantal experimenten kunnen doen en alles uitdrukken in 'slingers' ipv 'seconden'. Maargoed, hij was niet geinteresseerd in 'seconden' gok ik aangezien die term volgens mij pas is uitgevonden eind van de 18e eeuw ergens en ie toen allang dood was. Toen bedachten ze feitelijk pas dat de minuut een beetje te grote eenheid was (volgens mij)
Dus echt geinteressseerd in 10m/s^2 was ie niet, alleen in de bepaalde constante wat klopte met de rest van zijn bevindingen
Nee hij wilde het in seconden weten, anders kun je die gegevens nooit ergens anders gebruiken, want elke slinger is anders.quote:
Maar wat ik net zeg: de seconde bestond volgens mij helemaal nog niet toen hij leefde. Een slinger is in principe overal hetzelfde mits de slinger even lang is. (even verwaarlozend de variatie in g)quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:41 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Nee hij wilde het in seconden weten, anders kun je die gegevens nooit ergens anders gebruiken, want elke slinger is anders.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:42 schreef Klaploper het volgende:
Oh ja, dat klopt. Meerdere voorwerpen na elkaar laten vallen precies op het moment dat de vorige de grond raakt? Geen idee of dat nauwkeurig kan.
maar in die tijd had je dit alquote:Op dinsdag 11 november 2014 14:43 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]goed en daarna het gemiddelde berekenen en dan krijg je een redelijk nauwkeurige uitslag.
Op een zelfde manier heeft hij ook de snelheid van het geluid bepaald:
Hij ging tussen twee muren staan klapte in zijn handen en als de echo terug kwam klapte die weer. Net zo vaak totdat de kerkklok weer een minuut tikt.
Dat topic staat op forum FOK!.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:50 schreef Klaploper het volgende:
In welk forum staat het topic met topic-id 1 en waar gaat het over?
Moet te doen zijn zonder op te zoeken, het komt regelmatig terug in topics met de vraag wat het allereerste topic was. Het is echter niet het eerste topic dat ooit gepost is, want de nummering is ooit door elkaar gehaald. Heel makkelijk te achterhalen natuurlijk, maar deze is voor mensen die het uit hun hoofd weten.
Wel een post van Danny. Geen test en geen v&a.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:51 schreef HPLC het volgende:
is dat geen test van Danny. Volgens mij in V&A ofzo. Heb het wel geweten.
Het ging inderdaad over iets dat werkt. Maar wat?quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:51 schreef HaJee het volgende:
Het ging over iets dat werkt, weet niet precies meer wat.
/mequote:Op dinsdag 11 november 2014 14:55 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Het ging inderdaad over iets dat werkt. Maar wat?
Nee, en ook geen column.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:52 schreef Mani89 het volgende:
De Big Brother COS. Of BB Tietencaptopic.
Correct! Vind het een beetje flauw om een punt te geven aan de eerste die nu zegt dat het in fb stond, dus jij wint.quote:
Oneens!quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:57 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Correct! Vind het een beetje flauw om een punt te geven aan de eerste die nu zegt dat het in fb stond, dus jij wint.
Is goed Toto, wij wachten wel.quote:
de eerste met een volledig antwoord.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:01 schreef Mani89 het volgende:
Maar als ik het nu het jaartal goed gok krijg ik dan het punt? Dat zou ik niet eerlijk vinden.
quote:
quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:06 schreef HaJee het volgende:
Weet ik niet. Ik slaap met ze maar vraag nooit hun naam.
21quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:13 schreef Holy_Goat het volgende:
Hoevaak komt het woord deadprez voor in deel 27 van deze reeks?
37quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:13 schreef Holy_Goat het volgende:
0.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:13 schreef Holy_Goat het volgende:
ja je mag niet opzoeken, fritsquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:15 schreef Holy_Goat het volgende:
Komopje hoeft er echt niet voor te tellen. Zo moeilijk is het niet
Alfa, Brand, Amstel, Heineken, Palm, Hertog Jan, Warsteiner, Gaffel, Jupiler, Erdinger, Bavariaquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:16 schreef Holy_Goat het volgende:
niet googelen nee. Maar je kunt daar toch gaan kijken, of mag dat ook niet. (het was 147)
In dat geval: noem 10 biermerken.
amstel, heineken, brand, hertog jan, jupiler, warsteiner, maallust, kronenbourgh, holger en grolschquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:16 schreef Holy_Goat het volgende:
niet googelen nee. Maar je kunt daar toch gaan kijken, of mag dat ook niet. (het was 147)
quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:18 schreef IsaacCuenca het volgende:
Alfa, Brand, Amstel, Heineken, Palm, Hertog Jan, Warsteiner, Gaffel, Jupiler, Erdinger, Bavaria
Doe niet zo mal, Banaantje wint.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:19 schreef Holy_Goat het volgende:
Ik zit in dubio. MrBanaan1 heeft zich niet aan de opdracht gehouden door er 11 te noemen
Hetzalallemaalwel was iets later maar had er wel 10.
Wat nu?
Banaan.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:19 schreef Holy_Goat het volgende:
Ik zit in dubio. MrBanaan1 heeft zich niet aan de opdracht gehouden door er 11 te noemen
Wat nu?
Heineken is geen bier dus banaan heeft er 10 geplaatst.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:19 schreef Holy_Goat het volgende:
Wat nu?
Boooeeeeeee!quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:21 schreef HaJee het volgende:
[..]
Heineken is geen bier dus banaan heeft er 10 geplaatst.
zo jij bent wel op dreef vandaagquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:21 schreef HaJee het volgende:
[..]
Heineken is geen bier dus banaan heeft er 10 geplaatst.
Hertog janquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:16 schreef Holy_Goat het volgende:
Je bent te laat sorry.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:22 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Hertog jan
Heineken
Amstrl
Jupiler
Schultenbrau
Palm
Guiness
Warsteiner
Westvleteren
Grolsch
Mja, de vragen beantwoorden is niet m'n sterkste kant dus doe ik maar net of dit ONZ isquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:21 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
zo jij bent wel op dreef vandaag
Goed opgelet gisterquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:22 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Hertog jan
Heineken
Amstrl
Jupiler
Schultenbrau
Palm
Guiness
Warsteiner
Westvleteren
Grolsch
674quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:22 schreef MrBanaan1 het volgende:
Goed. Iedereen kent de gele familie uit Springfield wel; The Simpsons.
Deze serie loopt al sinds 1989. Hoeveel (verschillende) afleveringen zijn er ondertussen al van uitgezonden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |