Robuust-koekje | maandag 10 november 2014 @ 16:01 |
Ik zit al even na te denken bij het volgende maar weet niet zo goed of het mogelijk is: Een flesje octaan booster gaat meestal op 50 liter benzine of iets in die richting. Nu vraag ik mijzelf af, is het mogelijk om bijvoorbeeld 30 liter te tanken en dan voor 20 liter aan octaan booster in je benzinetank te mikken? (jezus dat wordt duur ![]() Of kan je auto dan niet meer rijden? Is er een bepaalde maximale hoeveelheid waarop je auto nog goed kan rijden? | |
jatochneetoch | maandag 10 november 2014 @ 16:02 |
Ik denk niet dat dat kan. Waarom zou je dat willen. | |
Robuust-koekje | maandag 10 november 2014 @ 16:04 |
Ik zou het niet willen maar zelf gooi ik altijd een flesje octaan booster bij mijn auto maar was benieuwd of je ook "teveel" octaan booster kan gebruiken. | |
jatochneetoch | maandag 10 november 2014 @ 16:08 |
Dat spul is er alleen voor om van benzine 95 in 98 te veranderen, omdat als 98 motoren kapot kunnen gaan van 95. | |
eXplorer1 | maandag 10 november 2014 @ 16:32 |
http://www.badasscars.com(...)/mode=prod/prd69.htm wat voor auto heb je? misschien hoef je het geeneens erin gooien? | |
Netsplitter | maandag 10 november 2014 @ 16:35 |
![]() | |
-niemand- | maandag 10 november 2014 @ 17:01 |
Als je er teveel inschud zou je een gat in je zuiger kunnen branden. Maar mijn ervaring is wel dat je het pas merkt vanaf de dubbele toegestane hoeveelheid ![]() Dit was wel in een 50cc tweetakt quad. | |
Robuust-koekje | maandag 10 november 2014 @ 17:06 |
Een golf 7 R, ik doe het er meestal bij omdat het wel wat beter is en mijn auto is bij J&D getuned en afgesteld daarvoor. | |
Catch22- | maandag 10 november 2014 @ 17:24 |
Je hebt je auto zo af laten stellen dat hij het best loopt op brandstof die je niet kan tanken? Slim wel | |
#ANONIEM | maandag 10 november 2014 @ 17:30 |
| |
Hyperdude | maandag 10 november 2014 @ 17:49 |
Haal avgas 115 en gaan met de banaan. ![]() | |
Rainesz | maandag 10 november 2014 @ 17:50 |
JD zal hem hooguit op puur Euro98 afstellen als je dat echt wilt. Als je dan ineens bedenkt na het chippen ik kan nergens in de buurt euro98 tanken, ben je niet bijster intelligent. Maar zo te zien levert JD alleen nog maar Stage1. Dus tsjah.... | |
Robuust-koekje | maandag 10 november 2014 @ 18:24 |
Nee hij is afgesteld om goed" te rijden" als ik er octaan booster bij zou gooien, dit kwam de prestaties in mijn geval ten goede | |
Robuust-koekje | maandag 10 november 2014 @ 18:25 |
Ik kan jou ook wel een verhaal in dm toesturen zoals blup maar ik ga hiet niet een topic aan toewijden, als je het niet gelooft en onzin vindt waarom ga je dan hier tijd aan besteden ![]() | |
blup | maandag 10 november 2014 @ 18:27 |
Ja, ik lees mee hoor. Je hebt alleen die DMs gestuurd met een kloon, en met die PoHi wordt je verhaal alsmaar ongeloofwaardiger.. (oepsie?) Mijn probleem is dat er een handvol van die blaaskaken hier rond (hebben ge)lopen met de dikste wagens en met de grootste ideeën waarbij users volop meedenken en mee tijd insteken terwijl die hele auto niet bestaat. | |
#ANONIEM | maandag 10 november 2014 @ 18:34 |
Is toch makkelijk? Gewoon iets van een bewijsje opsturen. Ik heb ook wel iets van een verleden in de automotive branche,ik ken Jeroen best goed,wij waren klant van hem en hij van ons,diverse evenementen en zulks...dat even terzijde. Als jij zogezegd een type 7 R zou hebben al dan niet gechipped door JD vind ik het in mijn beleving maf dat je dat soort vragen hier stelt ipv bij de specialist zelf. Ik wil graag even gewoon zeker weten dat je een R hebt voordat ik mijn tijd ga verdoen aan een fantast. | |
Netsplitter | maandag 10 november 2014 @ 18:35 |
Kom op, een Golf 7 R en dan gaan zitten kutten met octaan booster?? ![]() | |
Robuust-koekje | maandag 10 november 2014 @ 18:36 |
Oh wil je ook een kopie van de kentekenpapieren? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 10 november 2014 @ 18:37 |
Nee,tuurlijk niet (mits een rijke pappa) | |
blup | maandag 10 november 2014 @ 18:37 |
Je hebt toch een pasje met zo een hagelnieuwe wagen? | |
#ANONIEM | maandag 10 november 2014 @ 18:38 |
Neh,kopietje rollerbank rapport is genoeg,staat je kenteken op en kan ik gewoon navragen bij Jeroen. | |
Rainesz | maandag 10 november 2014 @ 18:38 |
Stage 1 rijdt al formidabel! Dan kan je nog makkelijk 95 liefst 98 tanken. Octaanbooster zit puur tussen je oren dat het effect heeft, dat merk je gewoon niet. +365pk/470nm is meer dan genoeg om je goed te voelen op de autobaan. | |
Robuust-koekje | maandag 10 november 2014 @ 18:42 |
Ja en één papier met een deel van een nummer, is gewoonte dat ik het zo noem. | |
blup | maandag 10 november 2014 @ 18:42 |
Keertje zo'n videootje zal ik ook wel gaaf vinden trouwens: | |
Robuust-koekje | maandag 10 november 2014 @ 18:43 |
Wat?? ik zit "maar" op 342 pk na de tuning..... klopt vast iets niet | |
Rainesz | maandag 10 november 2014 @ 18:45 |
Dan heb je geen JD tune zeker ![]() | |
Robuust-koekje | maandag 10 november 2014 @ 18:47 |
Jawel maar dan hebben ze vast niet alles optimaal gedaan ![]() | |
#ANONIEM | maandag 10 november 2014 @ 18:48 |
![]() ![]() | |
Netsplitter | maandag 10 november 2014 @ 18:49 |
Hahahahaahahahahaha ![]() ![]() | |
Rainesz | maandag 10 november 2014 @ 18:49 |
365PK is gewoon de stage 1. Daar hoeven ze niet alles voor te optimaliseren. Dat is testrijden inladen, checken op vollast en klaar is Jeroen. Al zal je niet bij de beloofde 365pk komen, je komt met deze "universele" setting echt wel in de buurt. Kan dus een kleine 10pk inzitten. Chip op maat leveren ze nog niet voor de 7R, dus hogere waardes gaat nu nog eenmaal niet. | |
#ANONIEM | maandag 10 november 2014 @ 18:53 |
Robuust-koekje,maak gewoon een foto van je rollerbankuitdraai en zet het hier neer,het is niet zo moeilijk. | |
Netsplitter | maandag 10 november 2014 @ 18:57 |
Dit. Dit is die van mij. ![]() ![]() | |
Robuust-koekje | maandag 10 november 2014 @ 18:58 |
Die heb ik ook hier nog liggen he ![]() | |
Robuust-koekje | maandag 10 november 2014 @ 18:59 |
Netjes! Wat voor auto? | |
#ANONIEM | maandag 10 november 2014 @ 19:02 |
Dat valt wel mee,knul....het zou alleen maar helpen om te bevestigen dat je niet uit je nek zevert,that's all. Begrijp me niet verkeerd,ik juich zulke wagens en serieuze eigenaren alleen maar toe op PTA. | |
KeesBromfiets | maandag 10 november 2014 @ 19:03 |
Nja bij 95 zal de klopsensor er wel voor zorgen dat er wat minder vermogen is, maar 98 of 100 merk je echt niet. Ik kan gelukkig altijd 98 tanken voor 1,40/1,50 per liter. | |
Netsplitter | maandag 10 november 2014 @ 19:07 |
'98 GTT. | |
Robuust-koekje | maandag 10 november 2014 @ 19:44 |
Snap ik ook wel, ik zal wel dat rapport eens opzoeken en proberen wat foto's te sturen. (Moet wel zeggen dat de auto niet op mijn naam staat maar wel van mij is zegmaar ![]() | |
KeesBromfiets | maandag 10 november 2014 @ 19:45 |
Jaaaa ![]() | |
#ANONIEM | maandag 10 november 2014 @ 19:52 |
Don't...please don't....ik heb nog wat hoop,gun me dat... | |
#ANONIEM | maandag 10 november 2014 @ 19:56 |
Nah,ik ben serieus benieuwd,herstel mijn hoop in de nieuwe generatie pta-ers die niet doen patsen met mindfucks,hersenspinsels en andere ongein. | |
-niemand- | maandag 10 november 2014 @ 20:14 |
Maak gewoon een filmpje van je auto, en ga een rondje rijden. Dan geloven we je pas helemaal ![]() | |
Sounddragon | maandag 10 november 2014 @ 20:26 |
En vergeet het FOK! PTA briefje met de datum niet. | |
#ANONIEM | maandag 10 november 2014 @ 20:31 |
Jezelf quoten is not done,i know maar ik ben er eigenlijk best wel klaar mee. Laat dat ding zien wat je claimed te hebben sinds een aantal maanden terug.... | |
Robuust-koekje | maandag 10 november 2014 @ 22:54 |
geen idee of de foto werkt, http://imgur.com/qIbDSp1 ik had deze nog bij de aankoop van mijn golf laten maken. die van J&D zal ik ook even opzoeken ![]() | |
T42 | maandag 10 november 2014 @ 23:41 |
pomp hier in de buurt verkoopt euro107 aan de pomp (gemert) | |
G3F | dinsdag 11 november 2014 @ 00:31 |
Firezone Competition 102 ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 november 2014 @ 00:54 |
Pomp hier een paar straten verderop verkoopt ook wegwerp fototoestellen..misschien dat een werknemer daar even wil meehelpen een foto maken? Ga er nog in op ook,maf. | |
Rainesz | dinsdag 11 november 2014 @ 08:03 |
Hier is het koppel 360NM en max pk's 200. Plus de powercurve ziet er niet erg JD uit. Dus geen beste Google ![]() Zie net dat dit "stock" moet zijn. Maar zelfs voor een stock powercurve ziet het er niet best uit. ![]() Originele powercurve van een Golf 7 R is dat de boost ineens inspringt en dus met een pijl omhoog schiet. Succes met google'en ![]() Dit is een stock powercurve en de getunde versie. ![]() ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door Rainesz op 11-11-2014 08:08:36 ] | |
Acradavos | dinsdag 11 november 2014 @ 08:11 |
Gewoon 102 tanken. Of Ethanol bijflikkeren. ![]() | |
Robuust-koekje | dinsdag 11 november 2014 @ 09:33 |
Dit was de dyno uitdraai toen ik hem net had, kon ik laten maken toen. Zoals ik al zei het is niet die van j&d maar die moet ik even opzoeken ![]() | |
T42 | dinsdag 11 november 2014 @ 10:56 |
waar op in? op de OP ging ik in maar verkopen die nog wegwerp toestellen? moet er nog hebben namelijk | |
Rainesz | dinsdag 11 november 2014 @ 15:44 |
Dan lees je mijn verhaal niet goed, ook stock klopt er van die dyno sheet geen klap! De powercurve klopt niet, en kijk zelf eens na het aantal pk's op die sheet! | |
Ciora | dinsdag 11 november 2014 @ 15:58 |
Tolueen werkt ook dacht ik. De persoon die destijds mijn Peugeot onderhield deed dat steevast bij z'n benzine en dat scheen ook de prestaties iets te verbeteren, kennelijk omdat het V6 blok een redelijk hoge compressieverhouding had en tolueen toevoegen inderdaad ook het octaangehalte 'verhoogt'. | |
eXplorer1 | dinsdag 11 november 2014 @ 16:03 |
ik wil net zeggen, rijdt voor geen kut, zoiets heb ik meegemaakt bij het mappen waar wat fout was gegaan, had 380nm met max 202 pk, tot de 3000rpm als een beer trekken en daarna zakte het in en leek alsof er een rem op ging ![]() | |
DS4 | dinsdag 11 november 2014 @ 21:41 |
Nee hoor. Als jij daar met 100ron in de tank aankomt gaan ze daar mee aan de slag. Voordat ik er met mijn auto was, was er iemand die een RS6 met V power daar liet tunen en daar haalden ze 730 pk mee. | |
Rainesz | woensdag 12 november 2014 @ 07:50 |
Hij liet mij in die zin de keus, dat als ik een chip op maat wou en ik wou de auto afgesteld hebben op RON98 of hoger dat dat op dat moment inderdaad in de tank moest zitten, maar ook als ik met RON102 in de tank kom, maar ik wil ook een betrouwbare auto op RON95 was dat ook een optie. ![]() Maargoed ik heb gekozen om in het nieuwe jaar een Stage 1 Chiptuning slechts te doen, en geen chip op maat. Ik wil slechts een beetje meer power omdat de standaard GTI in mijn geval en in mijn ogen net iets tekort komt. Dus ben benieuwd naar de uiteindelijke cijfers van de mijne, hij gokte dat ik ergens rond de 240pk uit zou komen. | |
boegschroef | woensdag 12 november 2014 @ 09:25 |
Even terugkomend op de vraag... Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Mijn wagen loopt niet op 95 en ik heb altijd octaan booster bij voor het geval dat er geen 98 beschikbaar is. (Sterker nog ik gooi er ook bij 98 altijd wat bij om op +- 100 uit te komen) Dus het doet we degelijk iets. Maar wat gebeurd er als je er veel te veel bij doet? | |
Acradavos | woensdag 12 november 2014 @ 10:04 |
Ik zou toch de chip op maat pakken, dat rijdt echt zoveel beter. Vooral met je GTI. ![]() Er gebeurd niks. Je ECU kan maar tot een bepaald getal uitlezen. | |
Netsplitter | woensdag 12 november 2014 @ 10:10 |
Kan iemand nou echt eens bewijs laten zien dat die octaanboosters daadwerkelijk helpen? | |
Leipo666 | woensdag 12 november 2014 @ 10:13 |
mijn bus moet op 98 anders gaat hij pingelen (geen klopsensor aanwezig) tests met octaanbooster hebben voor mij aangetoond dat octaanbooster echt helpt ![]() 95 zonder octaanbooster = pingelen 95 met octaanbooster = prima rijden ![]() Ymmv | |
Netsplitter | woensdag 12 november 2014 @ 10:15 |
Dus kan zijn dat je bus goed rijd omdat het octaalgetal naar 96 word gebracht. Niet rot bedoeld, maar ik zie liever gedegen testen die het nut er van bewijzen of niet. | |
Leipo666 | woensdag 12 november 2014 @ 10:16 |
klopt, maar het geeft aan dat het dan dus wel je octaan verhoogt (hoeveel? ja dat weet ik ook niet, ligt ook aan de verhouding die je gebruikt natuurlijk) | |
Acradavos | woensdag 12 november 2014 @ 10:50 |
Octaanbooster helpt bij een hoge compressie en/of pingelgevoelige motor. Ik rij zelf een 1.4TFSI, echter heb ik sinds de komst van 102 eigenlijk geen boosters meer bijgevoegd. Ik tankte eerst altijd Euro 95 + 7 liter ethanol van de Action, echter is je verbruik wel een stukje hoger. ![]() | |
jatochneetoch | woensdag 12 november 2014 @ 11:22 |
De booster helpt zelf niet voor de prestaties. Een hogere compressie doet dat wel, alleen bij te hoge compressie kan benzine met een te laag octaan getal uit zich zelf ontbranden. Daarom als je motor is afgesteld voor 98 moet je de booster erbij die indien je 95 hebt getankt. Maar eigenlijk wil je dit niet en moet je gewoon 98 tanken als je motor 95 niet aan kan. Zoals in het begin van het topic in een filmpje is laten zien zorgt de booster juist voor vermogensverlies. | |
boegschroef | woensdag 12 november 2014 @ 11:47 |
uhhhh, dan moet je wel een ECU hebben ![]() Ik heb die niet. |