Ik zou het niet willen maar zelf gooi ik altijd een flesje octaan booster bij mijn auto maar was benieuwd of je ook "teveel" octaan booster kan gebruiken.quote:Op maandag 10 november 2014 16:02 schreef jatochneetoch het volgende:
Ik denk niet dat dat kan. Waarom zou je dat willen.
Een golf 7 R, ik doe het er meestal bij omdat het wel wat beter is en mijn auto is bij J&D getuned en afgesteld daarvoor.quote:Op maandag 10 november 2014 16:32 schreef eXplorer1 het volgende:
http://www.badasscars.com(...)/mode=prod/prd69.htm
wat voor auto heb je? misschien hoef je het geeneens erin gooien?
quote:Op maandag 14 juli 2014 21:59 schreef blup het volgende:
Doe maar eerst onomstotelijk bewijs toe komen van het bezit van die golf met 4 uitlaat pijpjes.
Eerst je golf naar de 5000km beurt, dag later een nieuwe leasewagen. 12 dagen eerder ging je stage lopen. Lopen al genoeg fantasten rond hier. Als het allemaal waar is heb ik niets gezegd.
Nee hij is afgesteld om goed" te rijden" als ik er octaan booster bij zou gooien, dit kwam de prestaties in mijn geval ten goedequote:Op maandag 10 november 2014 17:50 schreef Rainesz het volgende:
JD zal hem hooguit op puur Euro98 afstellen als je dat echt wilt.
Als je dan ineens bedenkt na het chippen ik kan nergens in de buurt euro98 tanken, ben je niet bijster intelligent.
Maar zo te zien levert JD alleen nog maar Stage1. Dus tsjah....
Ik kan jou ook wel een verhaal in dm toesturen zoals blup maar ik ga hiet niet een topic aan toewijden, als je het niet gelooft en onzin vindt waarom ga je dan hier tijd aan bestedenquote:
Oh wil je ook een kopie van de kentekenpapieren?quote:Op maandag 10 november 2014 18:34 schreef Charged het volgende:
Is toch makkelijk?
Gewoon iets van een bewijsje opsturen.
Ik heb ook wel iets van een verleden in de automotive branche,ik ken Jeroen best goed,wij waren klant van hem en hij van ons,diverse evenementen en zulks...dat even terzijde.
Als jij zogezegd een type 7 R zou hebben al dan niet gechipped door JD vind ik het in mijn beleving maf dat je dat soort vragen hier stelt ipv bij de specialist zelf.
Ik wil graag even gewoon zeker weten dat je een R hebt voordat ik mijn tijd ga verdoen aan een fantast.
Nee,tuurlijk niet (mits een rijke pappa)quote:Op maandag 10 november 2014 18:35 schreef Netsplitter het volgende:
Kom op, een Golf 7 R en dan gaan zitten kutten met octaan booster??
Je hebt toch een pasje met zo een hagelnieuwe wagen?quote:Op maandag 10 november 2014 18:36 schreef Robuust-koekje het volgende:
[..]
Oh wil je ook een kopie van de kentekenpapieren?
Neh,kopietje rollerbank rapport is genoeg,staat je kenteken op en kan ik gewoon navragen bij Jeroen.quote:Op maandag 10 november 2014 18:36 schreef Robuust-koekje het volgende:
[..]
Oh wil je ook een kopie van de kentekenpapieren?
Stage 1 rijdt al formidabel!quote:Op maandag 10 november 2014 18:24 schreef Robuust-koekje het volgende:
[..]
Nee hij is afgesteld om goed" te rijden" als ik er octaan booster bij zou gooien, dit kwam de prestaties in mijn geval ten goede
Ja en één papier met een deel van een nummer, is gewoonte dat ik het zo noem.quote:Op maandag 10 november 2014 18:37 schreef blup het volgende:
[..]
Je hebt toch een pasje met zo een hagelnieuwe wagen?
Keertje zo'n videootje zal ik ook wel gaaf vinden trouwens:quote:Op maandag 10 november 2014 18:42 schreef Robuust-koekje het volgende:
[..]
Ja en één papier met een deel van een nummer, is gewoonte dat ik het zo noem.
Wat?? ik zit "maar" op 342 pk na de tuning..... klopt vast iets nietquote:Op maandag 10 november 2014 18:38 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Stage 1 rijdt al formidabel!
Dan kan je nog makkelijk 95 liefst 98 tanken. Octaanbooster zit puur tussen je oren dat het effect heeft, dat merk je gewoon niet.
+365pk/470nm is meer dan genoeg om je goed te voelen op de autobaan.
Dan heb je geen JD tune zekerquote:Op maandag 10 november 2014 18:43 schreef Robuust-koekje het volgende:
[..]
Wat?? ik zit "maar" op 342 pk na de tuning..... klopt vast iets niet
Jawel maar dan hebben ze vast niet alles optimaal gedaanquote:
quote:Op maandag 10 november 2014 18:47 schreef Robuust-koekje het volgende:
[..]
Jawel maar dan hebben ze vast niet alles optimaal gedaan
Hahahahaahahahahahaquote:Op maandag 10 november 2014 18:47 schreef Robuust-koekje het volgende:
[..]
Jawel maar dan hebben ze vast niet alles optimaal gedaan
365PKquote:Op maandag 10 november 2014 18:47 schreef Robuust-koekje het volgende:
[..]
Jawel maar dan hebben ze vast niet alles optimaal gedaan
Robuust-koekje,maak gewoon een foto van je rollerbankuitdraai en zet het hier neer,het is niet zo moeilijk.quote:Op maandag 10 november 2014 18:47 schreef Robuust-koekje het volgende:
[..]
Jawel maar dan hebben ze vast niet alles optimaal gedaan
Dit.quote:Op maandag 10 november 2014 18:53 schreef Charged het volgende:
[..]
Robuust-koekje,maak gewoon een foto van je rollerbankuitdraai en zet het hier neer,het is niet zo moeilijk.
Die heb ik ook hier nog liggen hequote:Op maandag 10 november 2014 18:53 schreef Charged het volgende:
[..]
Robuust-koekje,maak gewoon een foto van je rollerbankuitdraai en zet het hier neer,het is niet zo moeilijk.
Netjes! Wat voor auto?quote:Op maandag 10 november 2014 18:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dit.
Dit is die van mij.
[ afbeelding ]
Dat valt wel mee,knul....het zou alleen maar helpen om te bevestigen dat je niet uit je nek zevert,that's all.quote:Op maandag 10 november 2014 18:58 schreef Robuust-koekje het volgende:
[..]
Die heb ik ook hier nog liggen heik zal ze wel eens opvragen voor je, kan je weer lekker slapen toch?
Nja bij 95 zal de klopsensor er wel voor zorgen dat er wat minder vermogen is, maar 98 of 100 merk je echt niet.quote:Op maandag 10 november 2014 18:38 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Stage 1 rijdt al formidabel!
Dan kan je nog makkelijk 95 liefst 98 tanken. Octaanbooster zit puur tussen je oren dat het effect heeft, dat merk je gewoon niet.
+365pk/470nm is meer dan genoeg om je goed te voelen op de autobaan.
'98 GTT.quote:
Snap ik ook wel, ik zal wel dat rapport eens opzoeken en proberen wat foto's te sturen.quote:Op maandag 10 november 2014 19:02 schreef Charged het volgende:
[..]
Dat valt wel mee,knul....het zou alleen maar helpen om te bevestigen dat je niet uit je nek zevert,that's all.
Begrijp me niet verkeerd,ik juich zulke wagens en serieuze eigenaren alleen maar toe op PTA.
Nah,ik ben serieus benieuwd,herstel mijn hoop in de nieuwe generatie pta-ers die niet doen patsen met mindfucks,hersenspinsels en andere ongein.quote:Op maandag 10 november 2014 19:44 schreef Robuust-koekje het volgende:
[..]
Snap ik ook wel, ik zal wel dat rapport eens opzoeken en proberen wat foto's te sturen.
(Moet wel zeggen dat de auto niet op mijn naam staat maar wel van mij is zegmaari.v.m. het helemaal nergens kunnen verzekeren op mijn naam )
Maak gewoon een filmpje van je auto, en ga een rondje rijden. Dan geloven we je pas helemaalquote:Op maandag 10 november 2014 19:44 schreef Robuust-koekje het volgende:
[..]
Snap ik ook wel, ik zal wel dat rapport eens opzoeken en proberen wat foto's te sturen.
(Moet wel zeggen dat de auto niet op mijn naam staat maar wel van mij is zegmaari.v.m. het helemaal nergens kunnen verzekeren op mijn naam )
Jezelf quoten is not done,i know maar ik ben er eigenlijk best wel klaar mee.quote:Op maandag 10 november 2014 19:56 schreef Charged het volgende:
[..]
Nah,ik ben serieus benieuwd,herstel mijn hoop in de nieuwe generatie pta-ers die niet doen patsen met mindfucks,hersenspinsels en andere ongein.
geen idee of de foto werkt, http://imgur.com/qIbDSp1 ik had deze nog bij de aankoop van mijn golf laten maken.quote:Op maandag 10 november 2014 20:31 schreef Charged het volgende:
[..]
Jezelf quoten is not done,i know maar ik ben er eigenlijk best wel klaar mee.
Laat dat ding zien wat je claimed te hebben sinds een aantal maanden terug....
Pomp hier een paar straten verderop verkoopt ook wegwerp fototoestellen..misschien dat een werknemer daar even wil meehelpen een foto maken?quote:Op maandag 10 november 2014 23:41 schreef T42 het volgende:
pomp hier in de buurt verkoopt euro107 aan de pomp (gemert)
Hier is het koppel 360NM en max pk's 200.quote:Op maandag 10 november 2014 22:54 schreef Robuust-koekje het volgende:
[..]
geen idee of de foto werkt, http://imgur.com/qIbDSp1 ik had deze nog bij de aankoop van mijn golf laten maken.
die van J&D zal ik ook even opzoeken
Dit was de dyno uitdraai toen ik hem net had, kon ik laten maken toen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:03 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Hier is het koppel 360NM en max pk's 200.
Plus de powercurve ziet er niet erg JD uit. Dus geen beste Google
Zie net dat dit "stock" moet zijn.
Maar zelfs voor een stock powercurve ziet het er niet best uit.
Originele powercurve van een Golf 7 R is dat de boost ineens inspringt en dus met een pijl omhoog schiet. Succes met google'en
Dit is een stock powercurve en de getunde versie.
[ afbeelding ]
waar op in? op de OP ging ik inquote:Op dinsdag 11 november 2014 00:54 schreef Charged het volgende:
[..]
Pomp hier een paar straten verderop verkoopt ook wegwerp fototoestellen..misschien dat een werknemer daar even wil meehelpen een foto maken?
Ga er nog in op ook,maf.
Dan lees je mijn verhaal niet goed, ook stock klopt er van die dyno sheet geen klap! De powercurve klopt niet, en kijk zelf eens na het aantal pk's op die sheet!quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:33 schreef Robuust-koekje het volgende:
[..]
Dit was de dyno uitdraai toen ik hem net had, kon ik laten maken toen.
Zoals ik al zei het is niet die van j&d maar die moet ik even opzoeken
Tolueen werkt ook dacht ik.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:11 schreef Acradavos het volgende:
Gewoon 102 tanken. Of Ethanol bijflikkeren.
ik wil net zeggen, rijdt voor geen kut, zoiets heb ik meegemaakt bij het mappen waar wat fout was gegaan, had 380nm met max 202 pk, tot de 3000rpm als een beer trekken en daarna zakte het in en leek alsof er een rem op gingquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:44 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Dan lees je mijn verhaal niet goed, ook stock klopt er van die dyno sheet geen klap! De powercurve klopt niet, en kijk zelf eens na het aantal pk's op die sheet!
Nee hoor. Als jij daar met 100ron in de tank aankomt gaan ze daar mee aan de slag. Voordat ik er met mijn auto was, was er iemand die een RS6 met V power daar liet tunen en daar haalden ze 730 pk mee.quote:Op maandag 10 november 2014 17:50 schreef Rainesz het volgende:
JD zal hem hooguit op puur Euro98 afstellen als je dat echt wilt.
Hij liet mij in die zin de keus, dat als ik een chip op maat wou en ik wou de auto afgesteld hebben op RON98 of hoger dat dat op dat moment inderdaad in de tank moest zitten, maar ook als ik met RON102 in de tank kom, maar ik wil ook een betrouwbare auto op RON95 was dat ook een optie.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee hoor. Als jij daar met 100ron in de tank aankomt gaan ze daar mee aan de slag. Voordat ik er met mijn auto was, was er iemand die een RS6 met V power daar liet tunen en daar haalden ze 730 pk mee.
Ik zou toch de chip op maat pakken, dat rijdt echt zoveel beter. Vooral met je GTI.quote:Op woensdag 12 november 2014 07:50 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Hij liet mij in die zin de keus, dat als ik een chip op maat wou en ik wou de auto afgesteld hebben op RON98 of hoger dat dat op dat moment inderdaad in de tank moest zitten, maar ook als ik met RON102 in de tank kom, maar ik wil ook een betrouwbare auto op RON95 was dat ook een optie.
Maargoed ik heb gekozen om in het nieuwe jaar een Stage 1 Chiptuning slechts te doen, en geen chip op maat. Ik wil slechts een beetje meer power omdat de standaard GTI in mijn geval en in mijn ogen net iets tekort komt.
Dus ben benieuwd naar de uiteindelijke cijfers van de mijne, hij gokte dat ik ergens rond de 240pk uit zou komen.
Er gebeurd niks. Je ECU kan maar tot een bepaald getal uitlezen.quote:Op woensdag 12 november 2014 09:25 schreef boegschroef het volgende:
Even terugkomend op de vraag... Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Mijn wagen loopt niet op 95 en ik heb altijd octaan booster bij voor het geval dat er geen 98 beschikbaar is. (Sterker nog ik gooi er ook bij 98 altijd wat bij om op +- 100 uit te komen)
Dus het doet we degelijk iets. Maar wat gebeurd er als je er veel te veel bij doet?
mijn bus moet op 98 anders gaat hij pingelen (geen klopsensor aanwezig)quote:Op woensdag 12 november 2014 10:10 schreef Netsplitter het volgende:
Kan iemand nou echt eens bewijs laten zien dat die octaanboosters daadwerkelijk helpen?
Dus kan zijn dat je bus goed rijd omdat het octaalgetal naar 96 word gebracht.quote:Op woensdag 12 november 2014 10:13 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
mijn bus moet op 98 anders gaat hij pingelen (geen klopsensor aanwezig)
tests met octaanbooster hebben voor mij aangetoond dat octaanbooster echt helpt
95 zonder octaanbooster = pingelen
95 met octaanbooster = prima rijden
Ymmv
klopt, maar het geeft aan dat het dan dus wel je octaan verhoogt (hoeveel? ja dat weet ik ook niet, ligt ook aan de verhouding die je gebruikt natuurlijk)quote:Op woensdag 12 november 2014 10:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus kan zijn dat je bus goed rijd omdat het octaalgetal naar 96 word gebracht.
Niet rot bedoeld, maar ik zie liever gedegen testen die het nut er van bewijzen of niet.
De booster helpt zelf niet voor de prestaties.quote:Op woensdag 12 november 2014 10:10 schreef Netsplitter het volgende:
Kan iemand nou echt eens bewijs laten zien dat die octaanboosters daadwerkelijk helpen?
uhhhh, dan moet je wel een ECU hebbenquote:Er gebeurd niks. Je ECU kan maar tot een bepaald getal uitlezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |