Dit was de dyno uitdraai toen ik hem net had, kon ik laten maken toen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:03 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Hier is het koppel 360NM en max pk's 200.
Plus de powercurve ziet er niet erg JD uit. Dus geen beste Google
Zie net dat dit "stock" moet zijn.
Maar zelfs voor een stock powercurve ziet het er niet best uit.
Originele powercurve van een Golf 7 R is dat de boost ineens inspringt en dus met een pijl omhoog schiet. Succes met google'en
Dit is een stock powercurve en de getunde versie.
[ afbeelding ]
waar op in? op de OP ging ik inquote:Op dinsdag 11 november 2014 00:54 schreef Charged het volgende:
[..]
Pomp hier een paar straten verderop verkoopt ook wegwerp fototoestellen..misschien dat een werknemer daar even wil meehelpen een foto maken?
Ga er nog in op ook,maf.
Dan lees je mijn verhaal niet goed, ook stock klopt er van die dyno sheet geen klap! De powercurve klopt niet, en kijk zelf eens na het aantal pk's op die sheet!quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:33 schreef Robuust-koekje het volgende:
[..]
Dit was de dyno uitdraai toen ik hem net had, kon ik laten maken toen.
Zoals ik al zei het is niet die van j&d maar die moet ik even opzoeken
Tolueen werkt ook dacht ik.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:11 schreef Acradavos het volgende:
Gewoon 102 tanken. Of Ethanol bijflikkeren.
ik wil net zeggen, rijdt voor geen kut, zoiets heb ik meegemaakt bij het mappen waar wat fout was gegaan, had 380nm met max 202 pk, tot de 3000rpm als een beer trekken en daarna zakte het in en leek alsof er een rem op gingquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:44 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Dan lees je mijn verhaal niet goed, ook stock klopt er van die dyno sheet geen klap! De powercurve klopt niet, en kijk zelf eens na het aantal pk's op die sheet!
Nee hoor. Als jij daar met 100ron in de tank aankomt gaan ze daar mee aan de slag. Voordat ik er met mijn auto was, was er iemand die een RS6 met V power daar liet tunen en daar haalden ze 730 pk mee.quote:Op maandag 10 november 2014 17:50 schreef Rainesz het volgende:
JD zal hem hooguit op puur Euro98 afstellen als je dat echt wilt.
Hij liet mij in die zin de keus, dat als ik een chip op maat wou en ik wou de auto afgesteld hebben op RON98 of hoger dat dat op dat moment inderdaad in de tank moest zitten, maar ook als ik met RON102 in de tank kom, maar ik wil ook een betrouwbare auto op RON95 was dat ook een optie.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee hoor. Als jij daar met 100ron in de tank aankomt gaan ze daar mee aan de slag. Voordat ik er met mijn auto was, was er iemand die een RS6 met V power daar liet tunen en daar haalden ze 730 pk mee.
Ik zou toch de chip op maat pakken, dat rijdt echt zoveel beter. Vooral met je GTI.quote:Op woensdag 12 november 2014 07:50 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Hij liet mij in die zin de keus, dat als ik een chip op maat wou en ik wou de auto afgesteld hebben op RON98 of hoger dat dat op dat moment inderdaad in de tank moest zitten, maar ook als ik met RON102 in de tank kom, maar ik wil ook een betrouwbare auto op RON95 was dat ook een optie.
Maargoed ik heb gekozen om in het nieuwe jaar een Stage 1 Chiptuning slechts te doen, en geen chip op maat. Ik wil slechts een beetje meer power omdat de standaard GTI in mijn geval en in mijn ogen net iets tekort komt.
Dus ben benieuwd naar de uiteindelijke cijfers van de mijne, hij gokte dat ik ergens rond de 240pk uit zou komen.
Er gebeurd niks. Je ECU kan maar tot een bepaald getal uitlezen.quote:Op woensdag 12 november 2014 09:25 schreef boegschroef het volgende:
Even terugkomend op de vraag... Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Mijn wagen loopt niet op 95 en ik heb altijd octaan booster bij voor het geval dat er geen 98 beschikbaar is. (Sterker nog ik gooi er ook bij 98 altijd wat bij om op +- 100 uit te komen)
Dus het doet we degelijk iets. Maar wat gebeurd er als je er veel te veel bij doet?
mijn bus moet op 98 anders gaat hij pingelen (geen klopsensor aanwezig)quote:Op woensdag 12 november 2014 10:10 schreef Netsplitter het volgende:
Kan iemand nou echt eens bewijs laten zien dat die octaanboosters daadwerkelijk helpen?
Dus kan zijn dat je bus goed rijd omdat het octaalgetal naar 96 word gebracht.quote:Op woensdag 12 november 2014 10:13 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
mijn bus moet op 98 anders gaat hij pingelen (geen klopsensor aanwezig)
tests met octaanbooster hebben voor mij aangetoond dat octaanbooster echt helpt
95 zonder octaanbooster = pingelen
95 met octaanbooster = prima rijden
Ymmv
klopt, maar het geeft aan dat het dan dus wel je octaan verhoogt (hoeveel? ja dat weet ik ook niet, ligt ook aan de verhouding die je gebruikt natuurlijk)quote:Op woensdag 12 november 2014 10:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus kan zijn dat je bus goed rijd omdat het octaalgetal naar 96 word gebracht.
Niet rot bedoeld, maar ik zie liever gedegen testen die het nut er van bewijzen of niet.
De booster helpt zelf niet voor de prestaties.quote:Op woensdag 12 november 2014 10:10 schreef Netsplitter het volgende:
Kan iemand nou echt eens bewijs laten zien dat die octaanboosters daadwerkelijk helpen?
uhhhh, dan moet je wel een ECU hebbenquote:Er gebeurd niks. Je ECU kan maar tot een bepaald getal uitlezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |