abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:33:04 #51
430066 Robuust-koekje
altijd al robuust geweest.
pi_146524595
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 november 2014 08:03 schreef Rainesz het volgende:

[..]

Hier is het koppel 360NM en max pk's 200.

Plus de powercurve ziet er niet erg JD uit. Dus geen beste Google :P

Zie net dat dit "stock" moet zijn.
Maar zelfs voor een stock powercurve ziet het er niet best uit. :P

Originele powercurve van een Golf 7 R is dat de boost ineens inspringt en dus met een pijl omhoog schiet. Succes met google'en :P

Dit is een stock powercurve en de getunde versie. :P
[ afbeelding ]
Dit was de dyno uitdraai toen ik hem net had, kon ik laten maken toen.
Zoals ik al zei het is niet die van j&d maar die moet ik even opzoeken :')
robuuster dan de gemiddelde Nederlander, maar toch zachter dan een beschuitje.
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:56:56 #52
53151 T42
Pinball Wizard
pi_146526728
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 00:54 schreef Charged het volgende:

[..]

Pomp hier een paar straten verderop verkoopt ook wegwerp fototoestellen..misschien dat een werknemer daar even wil meehelpen een foto maken?

Ga er nog in op ook,maf.
waar op in? op de OP ging ik in

maar verkopen die nog wegwerp toestellen? moet er nog hebben namelijk
pi_146536995
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:33 schreef Robuust-koekje het volgende:

[..]

Dit was de dyno uitdraai toen ik hem net had, kon ik laten maken toen.
Zoals ik al zei het is niet die van j&d maar die moet ik even opzoeken :')
Dan lees je mijn verhaal niet goed, ook stock klopt er van die dyno sheet geen klap! De powercurve klopt niet, en kijk zelf eens na het aantal pk's op die sheet!
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_146537589
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 08:11 schreef Acradavos het volgende:
Gewoon 102 tanken. Of Ethanol bijflikkeren. :P
Tolueen werkt ook dacht ik.

De persoon die destijds mijn Peugeot onderhield deed dat steevast bij z'n benzine en dat scheen ook de prestaties iets te verbeteren, kennelijk omdat het V6 blok een redelijk hoge compressieverhouding had en tolueen toevoegen inderdaad ook het octaangehalte 'verhoogt'.
pi_146537829
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 15:44 schreef Rainesz het volgende:

[..]

Dan lees je mijn verhaal niet goed, ook stock klopt er van die dyno sheet geen klap! De powercurve klopt niet, en kijk zelf eens na het aantal pk's op die sheet!
ik wil net zeggen, rijdt voor geen kut, zoiets heb ik meegemaakt bij het mappen waar wat fout was gegaan, had 380nm met max 202 pk, tot de 3000rpm als een beer trekken en daarna zakte het in en leek alsof er een rem op ging :')
life happens while you're pusing the throttle.
pi_146553005
quote:
2s.gif Op maandag 10 november 2014 17:50 schreef Rainesz het volgende:
JD zal hem hooguit op puur Euro98 afstellen als je dat echt wilt.

Nee hoor. Als jij daar met 100ron in de tank aankomt gaan ze daar mee aan de slag. Voordat ik er met mijn auto was, was er iemand die een RS6 met V power daar liet tunen en daar haalden ze 730 pk mee.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_146562857
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee hoor. Als jij daar met 100ron in de tank aankomt gaan ze daar mee aan de slag. Voordat ik er met mijn auto was, was er iemand die een RS6 met V power daar liet tunen en daar haalden ze 730 pk mee.
Hij liet mij in die zin de keus, dat als ik een chip op maat wou en ik wou de auto afgesteld hebben op RON98 of hoger dat dat op dat moment inderdaad in de tank moest zitten, maar ook als ik met RON102 in de tank kom, maar ik wil ook een betrouwbare auto op RON95 was dat ook een optie. ;)

Maargoed ik heb gekozen om in het nieuwe jaar een Stage 1 Chiptuning slechts te doen, en geen chip op maat. Ik wil slechts een beetje meer power omdat de standaard GTI in mijn geval en in mijn ogen net iets tekort komt.

Dus ben benieuwd naar de uiteindelijke cijfers van de mijne, hij gokte dat ik ergens rond de 240pk uit zou komen.
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_146563961
Even terugkomend op de vraag... Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Mijn wagen loopt niet op 95 en ik heb altijd octaan booster bij voor het geval dat er geen 98 beschikbaar is. (Sterker nog ik gooi er ook bij 98 altijd wat bij om op +- 100 uit te komen)

Dus het doet we degelijk iets. Maar wat gebeurd er als je er veel te veel bij doet?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_146564781
quote:
2s.gif Op woensdag 12 november 2014 07:50 schreef Rainesz het volgende:

[..]

Hij liet mij in die zin de keus, dat als ik een chip op maat wou en ik wou de auto afgesteld hebben op RON98 of hoger dat dat op dat moment inderdaad in de tank moest zitten, maar ook als ik met RON102 in de tank kom, maar ik wil ook een betrouwbare auto op RON95 was dat ook een optie. ;)

Maargoed ik heb gekozen om in het nieuwe jaar een Stage 1 Chiptuning slechts te doen, en geen chip op maat. Ik wil slechts een beetje meer power omdat de standaard GTI in mijn geval en in mijn ogen net iets tekort komt.

Dus ben benieuwd naar de uiteindelijke cijfers van de mijne, hij gokte dat ik ergens rond de 240pk uit zou komen.
Ik zou toch de chip op maat pakken, dat rijdt echt zoveel beter. Vooral met je GTI. ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 09:25 schreef boegschroef het volgende:
Even terugkomend op de vraag... Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Mijn wagen loopt niet op 95 en ik heb altijd octaan booster bij voor het geval dat er geen 98 beschikbaar is. (Sterker nog ik gooi er ook bij 98 altijd wat bij om op +- 100 uit te komen)

Dus het doet we degelijk iets. Maar wat gebeurd er als je er veel te veel bij doet?
Er gebeurd niks. Je ECU kan maar tot een bepaald getal uitlezen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 12 november 2014 @ 10:10:28 #60
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_146564894
Kan iemand nou echt eens bewijs laten zien dat die octaanboosters daadwerkelijk helpen?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_146564971
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 10:10 schreef Netsplitter het volgende:
Kan iemand nou echt eens bewijs laten zien dat die octaanboosters daadwerkelijk helpen?
mijn bus moet op 98 anders gaat hij pingelen (geen klopsensor aanwezig)
tests met octaanbooster hebben voor mij aangetoond dat octaanbooster echt helpt :Y

95 zonder octaanbooster = pingelen
95 met octaanbooster = prima rijden :)

Ymmv
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 12 november 2014 @ 10:15:35 #62
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_146565017
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 10:13 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

mijn bus moet op 98 anders gaat hij pingelen (geen klopsensor aanwezig)
tests met octaanbooster hebben voor mij aangetoond dat octaanbooster echt helpt :Y

95 zonder octaanbooster = pingelen
95 met octaanbooster = prima rijden :)

Ymmv
Dus kan zijn dat je bus goed rijd omdat het octaalgetal naar 96 word gebracht.
Niet rot bedoeld, maar ik zie liever gedegen testen die het nut er van bewijzen of niet.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_146565035
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 10:15 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dus kan zijn dat je bus goed rijd omdat het octaalgetal naar 96 word gebracht.
Niet rot bedoeld, maar ik zie liever gedegen testen die het nut er van bewijzen of niet.
klopt, maar het geeft aan dat het dan dus wel je octaan verhoogt (hoeveel? ja dat weet ik ook niet, ligt ook aan de verhouding die je gebruikt natuurlijk)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_146565880
Octaanbooster helpt bij een hoge compressie en/of pingelgevoelige motor. Ik rij zelf een 1.4TFSI, echter heb ik sinds de komst van 102 eigenlijk geen boosters meer bijgevoegd.

Ik tankte eerst altijd Euro 95 + 7 liter ethanol van de Action, echter is je verbruik wel een stukje hoger. :P
pi_146566769
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 10:10 schreef Netsplitter het volgende:
Kan iemand nou echt eens bewijs laten zien dat die octaanboosters daadwerkelijk helpen?
De booster helpt zelf niet voor de prestaties.
Een hogere compressie doet dat wel, alleen bij te hoge compressie kan benzine met een te laag octaan getal uit zich zelf ontbranden.
Daarom als je motor is afgesteld voor 98 moet je de booster erbij die indien je 95 hebt getankt.

Maar eigenlijk wil je dit niet en moet je gewoon 98 tanken als je motor 95 niet aan kan. Zoals in het begin van het topic in een filmpje is laten zien zorgt de booster juist voor vermogensverlies.
pi_146567468
quote:
Er gebeurd niks. Je ECU kan maar tot een bepaald getal uitlezen.
uhhhh, dan moet je wel een ECU hebben ;)

Ik heb die niet.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')