Eerste WB vrijdag en zaterdag vanaf 07:00 NLtijd. Zondag vanaf 06:30quote:De Nederlandse selectie voor de World Cups in Obihiro en Seoul herbergt verschillende debutanten.
Bij de mannen gaan Erik-Jan Kooiman, Jouke Hoogeveen, Gerben Jorritsma en Kai Verbij voor de eerste keer in hun carrière van start op dat niveau. Dat geldt bij de vrouwen voor Melissa Wijfje, Lisa van der Geest, Floor van den Brandt, Bo van der Werff en Sanneke de Neeling.
Wijfje en Van der Geest danken hun wereldbekerdebuut aan het afzeggen van Antoinette de Jong, Carien Kleibeuker en Carlijn Achtereekte. Ook Michel Mulder en Jorrit Bergsma gaan niet van start in Azië terwijl ze daar op basis van de uitslagen van de KPN NK Afstanden recht op hadden.
De volledige selectie voor de World Cups in Obihiro (14 tot en met 16 november) en Seoul (21 tot en met 23 november) zien er als volgt uit:
Dames
500 meter
Margot Boer, Thijsje Oenema, Anice Das, Floor van den Brandt en Bo van der Werff.
1000 meter
Marrit Leenstra, Ireen Wüst, Laurine van Riessen, Sanneke de Neeling en Roxanne van Hemert.
1500 meter
Ireen Wüst, Marrit Leenstra, Melissa Wijfje, Marije Joling en Linda de Vries.
3000 meter
Ireen Wüst, Jorien Voorhuis, Linda de Vries, Marije Joling en Diane Valkenburg,
5000 meter (Seoul)
Rixt Meijer, Lisa van der Geest, Jorien Voorhuis, Yvonne Nauta, Diane Valkenburg.
Heren
500 meter
Jan Smeekens, Kjeld Nuis, Pim Schipper, Hein Otterspeer en Gerben Jorritsma.
1000 meter
Kjeld Nuis, Stefan Groothuis, Koen Verweij, Hein Otterspeer en Kai Verbij.
1500 meter
Sven Kramer, Koen Verweij, Thomas Krol, Kjeld Nuis en Wouter olde Heuvel.
5000 meter
Sven Kramer, Koen Verweij, Wouter olde Heuvel, Douwe de Vries en Bob de Jong.
10000 meter (Seoul)
Frank Vreugdenhil, Bob de Jong, Erik-Jan Kooiman, Jouke Hoogeveen en Wouter olde Heuvel.
Ploegenachtervolging
Voor de ploegenachtervolging, die ook bij de World Cup in Heerenveen (12 tot en met 14 december) op het programma staat, heeft bondscoach Geert Kuiper bij de vrouwen Ireen Wüst, Marrit Leenstra, Marije Joling, De Jong, Wijfje, De Vries en Jorien Voorhuis geselecteerd.
Bij de mannen wees hij Sven Kramer, Verweij, Wouter olde Heuvel, Douwe de Vries, Jan Blokhuijsen en Bergsma aan. Afhankelijk van de beschikbaarheid zal Kuiper een paar dagen voor de wereldbekerwedstrijd de ploeg voor Nederland bekend maken.
Team Sprint
Voor de Team Sprint mag Nederland met drie rijders en rijdsters starten. Margot Boer en Jan Smeekens zijn als Nederlandse sprintkampioenen automatisch geplaatst voor de wedstrijden in Obihiro en Seoul.
Op basis van de snelste eerste ronde op de 1000 meter en de snelste tweede ronde op de kilometer bij het KPN NK Afstanden zal de ploeg worden aangevuld. Ook dit is afhankelijk van de beschikbaarheid van de rijders.
Noorwegen viermaalquote:Team Russia
Heren. 500m. Pavel Kulizhnikov, Denis Koval, Ruslan Murashov, Artem Kuznetsov, Aleksej Esin. 1000m. Pavel Kulizhnikov, Aleksej Esin, Kirill Golubev, Mikhail Kozlov. 1500m. Denis Yuskov, Sergey Gryaztsov, Mikhail Kozlov, Pavel Kulizhnikov, Aleksej Suvorov. 5000m. Aleksandr Rumyantsev, Evgeniy Seryaev, Danil Sinitsyn, Sergey Gryaztsov, Danila Semerikov. 10 000m. Aleksandr Rumyantsev, Evgeniy Seryaev, Danil Sinitsyn, Danila Semerikov, Sergey Gryaztsov. Mass start. Danila Semerikov, Evgeniy Seryaev.
Dames. 500m. Olga Fatkulina, Nadezhda Aseeva, Angelina Golikova, Yulia Kozyreva. 1000m. Olga Fatkulina, Yulia Skokova, Nadezhda Aseeva, Margarita Ryzhova, Angelina Golikova. 1500m. Olga Graf, Yulia Skokova, Olga Fatkulina, Margarita Ryzhova, Aleksandra Kachurkina. 3000m. Olga Graf, Yulia Skokova, Anna Chernova, Natalya Voronina. 5000m. Olga Graf, Anna Chernova, Yulia Skokova, Natalya Voronina. Mass start. Natalya Voronina.
- De Italianen! Geselecteerd zijn de heren Nenzi, Bosa, Giovannini, Stefani, Tumolero en Zanghellini. En de dames Daldossi en Lollobrigida.quote:-BELCHOS, Jordan (Markham, ON): 5000m, 10,000m
-BLOEMEN, Ted-Jan (Calgary, AB): 5000m, 10,000m
-De HAÎTRE, Vincent (Cumberland, ON): 500m, 1000m, 1500m
-DERRAUGH, Tyler (Winnipeg, MB): 1000m, 1500m
-DUBREUIL, Laurent (Lévis - Saint-Étienne-de-Lauzon, QC): 500m
-DUTTON, William (Humboldt, SK): 500m
-JANSSENS, Alec (Chilliwack, B.C.): 1500m
-JUNIO, Gilmore (Calgary, AB): 500m
-MacLENNAN, Richard (Sault Ste. Marie, ON): 1000m
-MORRISON, Denny (Fort St. John, B.C.): 1000m, 1500m
-WAPLES, Stefan (Winnipeg, MB): 5000m, 10,000m
-WATSON, Robert (Whitby, ON): Mass start
Women
-BLONDIN, Ivanie (Ottawa, ON): 1000m, 3000m, 5000m, Mass start
-CHRIST, Kali (Regina, SK): 1000m, 1500m, Mass start
-HANLY, Kate (Calgary, AB): 1500m
-HUDEY, Marsha (White City, SK.): 500m
-IANCULESCU, Alexandra (Toronto, ON): 500m, 1000m
-McGUIRE, Lauren (Ottawa, ON): 3000m
-McLEAN, Heather (Winnipeg, MB): 500m, 1000m
-SPENCE, Josie (Kamloops, B.C.): 1500m, 5000m
quote:Bondscoach Geert Kuiper heeft voor de wereldbeker schaatsen in Obihiro voor Sven Kramer, Koen Verweij en Wouter olde Heuvel gekozen op de ploegenachtervolging. Bij de vrouwen verschijnen Ireen Wüst, Marrit Leenstra en Marije Joling aan de start.
Voor Olde Heuvel is het voor het eerst in bijna drie jaar dat hij weer geselecteerd is voor de ploegenachtervolging. Hij stond lange tijd buitenspel wegens een blessure. Op de afgelopen Nederlandse kampioenschappen afstanden reed Olde Heuvel naar het brons op de vijf kilometer. Kramer en Verweij wonnen afgelopen seizoen de wereldbeker en het olympisch goud op de ploegenachtervolging. Dat deden ze samen met Jan Blokhuijsen, maar die plaatste zich niet voor de wereldbekerwedstrijden.
Ook voor Joling is het al weer twee jaar geleden dat ze op de ploegenachtervolging uit mocht komen. Het wordt haar vierde wereldbekerwedstrijd op dat onderdeel. Wüst en Leenstra werden het afgelopen jaar al olympisch kampioen op de ploegenachtervolging en wonnen ook de wereldbeker, al reden ze beiden niet alle vier de wedstrijden.
Massastart
Kuiper kiest op de massastart voor Gerben Jorritsma en Douwe de Vries bij de mannen en Rixt Meijer en Irene Schouten bij de vrouwen. Jorritsma en Meijer wonnen twee weken geleden de testwedstrijd in Thialf, Schouten was afgelopen weekend de beste bij de massastart in Den Haag.
De mannen beginnen met de 2e 500m volgens die lotingquote:Op donderdag 13 november 2014 15:50 schreef borisz het volgende:
5k
3. Swings - Verweij
5. Rumyantsev - Bob
6. Seung-Hoon Lee - Douwe de Vries
7. Patrick Beckert - WoH
8. SL Pedersen - Kramer
3k
4. Tabata - Valkenburg
5. Linda De Vries - Voorhuis
6. Joling - Zlotkowska
7. Sablikova - Wust
8. Graf - Pechtstein
Complete lotingen van ook de 500m http://live.isuresults.eu/2014-2015/obihiro/index.htm
volgens mij met drie starten en na elke ronde valt er 1 af om uiteindelijk met 1 te finishen. Net zoals op de baanquote:
quote:Op vrijdag 14 november 2014 07:06 schreef Max23 het volgende:
[..]
Godver, door jouw ui heb ik bijna in mijn broek geplast van het lachen![]()
Weinig verrassend, behalve de huidige nummer 1 dan.quote:
Bittner is een groot talent, dat zag je vorig jaar al. Die rijdt zich dit seizoen nog wel naar de subtop op de 500mquote:Op vrijdag 14 november 2014 08:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alleen Kodaira is sneller dan fucking Vanessa Bittner vandaag.
Wel een talent ja maar hadden er wel een paar sneller mogen zijn. Het is echt drama dit, straks is 38.73 een podium waardquote:Op vrijdag 14 november 2014 08:43 schreef Max23 het volgende:
[..]
Bittner is een groot talent, dat zag je vorig jaar al. Die rijdt zich dit seizoen nog wel naar de subtop op de 500m
Euh is dat niet omdat ze erg dichtbij Lee zit? Terwijl vorig jaar iedereen nog moest doorkomen bij de 100 meter toen Lee al gefinisht wasquote:Op vrijdag 14 november 2014 08:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Fatkulina toch wel 'aardig'
De commentator vindt Kodaira een verrassingDie had ik wel opgeschreven voor top 5 hoor, sjongejonge
Mwah, Lee rijdt gewoon geen toptijd hier hoor. Kodaira en Fatkulina horen onder de 38.5 te rijden.quote:Op vrijdag 14 november 2014 08:46 schreef franklop het volgende:
[..]
Euh is dat niet omdat ze erg dichtbij Lee zit? Terwijl vorig jaar iedereen nog moest doorkomen bij de 100 meter toen Lee al gefinisht was
Vierde of vijfde, /carequote:Op vrijdag 14 november 2014 08:45 schreef Max23 het volgende:
Hesse uiteindelijk 0,002 sneller dan Boer en dus vierde, Boer 5e
Beste tijd in de B-groep was 35.25, dus dit lijkt er een stuk meer op dan bij de vrouwen. Met wat geluk zien we zo nog wel een 34'erquote:
Pieken ze wel mooi net te laatquote:Op vrijdag 14 november 2014 09:00 schreef DecoAoreste het volgende:
Ihle en Haga best oké. Maar opnieuw een verrassende Rus aan de leiding.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat Rusland de grote concurrent van Nederland gaat worden de komende jaren
Lekker vrijquote:Op vrijdag 14 november 2014 09:01 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
Ook lekker aan het werk iedereen hier!
KPN kleurenquote:Op vrijdag 14 november 2014 09:03 schreef heywoodu het volgende:
Volgens mij is er iets mis met de livestream, Nederland heeft daarop blauw met groene pakken
Mad?quote:Op vrijdag 14 november 2014 09:01 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
Ook lekker aan het werk iedereen hier!
Leuk idd, maar Kulizhnikov is toch wel de man van de dag voor mij. Wat een tijd uit een opening boven de 10!quote:
2e achter Wust.quote:Op vrijdag 14 november 2014 09:14 schreef DecoAoreste het volgende:
Voorspelling: Olga Graf wint de 3K.
Nu maar weer afwachten wanneer hij opnieuw gepakt wordt, je ziet dat zelfs collega-schaatsers daarop speculerenquote:Op vrijdag 14 november 2014 09:12 schreef Roceco het volgende:
[..]
Leuk idd, maar Kulizhnikov is toch wel de man van de dag voor mij. Wat een tijd uit een opening boven de 10!
gemist, maar verkeerde kruising?quote:
Niet zozeer verkeerd, maar kwam niet voor Wust langs op de kruising en moest wachten.quote:Op vrijdag 14 november 2014 10:17 schreef franklop het volgende:
[..]
gemist, maar verkeerde kruising?
Ik zal nog eens voorspellingen doenquote:Op vrijdag 14 november 2014 09:14 schreef DecoAoreste het volgende:
12equote:Op vrijdag 14 november 2014 09:14 schreef DecoAoreste het volgende:
Niveau van de Nederlandse dames op de 3km is gewoon erg hoog.quote:Op vrijdag 14 november 2014 10:23 schreef Remzz het volgende:
Niveau is internationaal echt om van te huilen op de 3 kilometer
Prachtig inderdaad. Vooral als de Argentijn doorkrijgt dat hij niet 1e is.quote:Op zaterdag 15 november 2014 09:20 schreef Max23 het volgende:
Mulder met de aflossingsploeg wereldkampioen bij het inline-skaten. Filmpje:
http://nos.nl/artikel/721(...)eg-op-wk-inline.html
Die Argentijn en die Portuguees![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mooi om te zien, deze sport verdient meer. Zou ik wel olympisch willen zien.quote:Op zaterdag 15 november 2014 09:20 schreef Max23 het volgende:
Mulder met de aflossingsploeg wereldkampioen bij het inline-skaten. Filmpje:
http://nos.nl/artikel/721(...)eg-op-wk-inline.html
Die Argentijn en die Portuguees![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dan moeten ze de boel wel professionelere aanpakken qua TV. Het zou mooi wezen als skeeleren onderdeel wordt van de ISU dan krijgt schaatsen ook een impuls.quote:Op zaterdag 15 november 2014 09:56 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Mooi om te zien, deze sport verdient meer. Zou ik wel olympisch willen zien.
Interview met Davis, met op het eind over de strijd tussen hem en Kramer. Interview is volgens mij van voor de loting.quote:Op zaterdag 15 november 2014 15:40 schreef Max23 het volgende:
Loting van morgen bekend.
Laatste drie ritten 1500m:
Verweij-Morrison
Kramer-Davis
Gryaztsov-Brodka
Achja, kan gebeuren hèquote:Op zaterdag 15 november 2014 19:00 schreef Mani89 het volgende:
Mooi man die Kulishnikov, net terug van een dopingschorsing.
Het zat in de neusspray, wat een pech.quote:
Alleen in het wielrennen wordt echt doping gebruikt.quote:Op zaterdag 15 november 2014 19:06 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Het zat in de neusspray, wat een pech.
En alleen in het wielrennen gaan ze nog harder na een schorsing..quote:Op zaterdag 15 november 2014 19:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alleen in het wielrennen wordt echt doping gebruikt.
Bittner nu zelfs al 3e in de A-groepquote:Op vrijdag 14 november 2014 08:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wel een talent ja maar hadden er wel een paar sneller mogen zijn. Het is echt drama dit, straks is 38.73 een podium waard
Idd, gepruts...quote:Op zondag 16 november 2014 10:06 schreef Wombcat het volgende:
Wat een stomme actie bij de duitsers. Rijden ze met 2 man weg voor de tussensprint, gaan ze daarna eerst even naar elkaar kijkenRijd dan meteen door.
quote:Op zondag 16 november 2014 10:06 schreef Wombcat het volgende:
Wat een stomme actie bij de duitsers. Rijden ze met 2 man weg voor de tussensprint, gaan ze daarna eerst even naar elkaar kijkenRijd dan meteen door.
4 tienden sneller.dan de genoemde tijd. Maar die heeft wel veel progressie geboekt ja.quote:Op zondag 16 november 2014 09:23 schreef Max23 het volgende:
[..]
Bittner nu zelfs al 3e in de A-groep
Ze waren ook nog tegen elkaar aan het sprinten bij die tussensprintquote:Op zondag 16 november 2014 10:09 schreef Montov het volgende:
[..]![]()
Dat was echt dom ja. Vervolgens beide toch rijden, maar met 10 meter er tussen.
Nana Takagiquote:
geen idee. Zal vast iets lulligs zijn.quote:
Tsja, dat was ook m'n eerste reactie. Maar het lijkt er ook echt op dat de rest niks klaargemaakt heeft. Valkenburg eindigt in de 37 en Nauta met 38,6. Dan is het niveau gewoon heel laag.quote:
Bijna een seconde voor de rest uitquote:Op vrijdag 21 november 2014 08:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zit lekker dicht bij elkaar.
Nu Lee en Kodaira met 38.4
De vrouwen 500 was voor het eerst in jaren leuker.quote:
Er doen er natuurlijk 2 niet mee, dus dat is wel makkelijk geroepen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:03 schreef Van_Poppel het volgende:
Zo sta je met drie man op het podium en zo staat de beste Nederlander op positie 6. Het kan snel gaan.
Gelukkig is die Rus wel clean.quote:
Bereid je alvast maar voor op morgen, het baanrecord op de 10k is 13.34.quote:
Gelukkig begint ie rustig.quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:37 schreef heywoodu het volgende:
Ik lees nu pas dat Kulizhnikov dit seizoen bezig is met een rentree na een dopingschorsing van 2 jaar
Hahaha. Ik gaf hem nog het voordeel van de twijfel, wist niet dat hij al geschorst was geweest.quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:37 schreef heywoodu het volgende:
Ik lees nu pas dat Kulizhnikov dit seizoen bezig is met een rentree na een dopingschorsing van 2 jaar
wel een paar duizendsten meer dan bij Brodkaquote:Op vrijdag 21 november 2014 09:49 schreef franklop het volgende:
Koentje paar duizendsten achter Morrison
Heeft nog een hoop goed te maken op Nuisquote:
Maar wint welquote:Op vrijdag 21 november 2014 09:52 schreef franklop het volgende:
[..]
Heeft nog een hoop goed te maken op Nuis
Movember zeker?quote:
Geen idee, maar voor de rest steek ik mijn handen ook niet in het vuur.quote:Op zaterdag 22 november 2014 08:48 schreef Max23 het volgende:
[..]
Jij gelooft dat die de doping nu helemaal heeft afgezworen
Ja, ik durf me handen voor de rest ook niet in het vuur te steken. Maar bij het wielrennen kijk ik toch anders naar bijvoorbeeld een Vino na zijn dopingschorsing dan een andere renner die nog niet betrapt is.quote:Op zaterdag 22 november 2014 08:49 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Geen idee, maar voor de rest steek ik mijn handen ook niet in het vuur.
Zolang iemand niet positief test, dan is hij schoon.
quote:Bob de Jong heeft na de 10.000 meter bij de wereldbeker in Seoul hard uitgehaald naar zijn collega's. De 38-jarige stayer van New Balance won met liefst vijftien seconden voorsprong op nummer twee Bart Swings. De enige concurrentie kwam uit de B-groep van Erik-Jan Kooiman.
De Jong finishte in 13.17,51. Nummer drie Aleksandr Roemjantsev kwam zelfs twintig seconden later over de eindstreep. "Dat mag gewoon niet. Het zijn gewoon watjes dat ze zo een tien kilometer rijden."
De Jong verbaasde zich al over de opening van zijn concurrenten. "Als ik in de opening al twee seconden pak op het hele peloton. Ik, als langzame opener, die het eigenlijk van de laatste ronde moet hebben. En als de rest rondjes van 32,8 gaat rijden, dan wil je toch geen tien kilometer winnen? Dan ben je toch niet bezig om hard te rijden?"
Vrijdag wist de 42-jarige Claudia Pechstein al de 5.000 meter bij de vrouwen te winnen. De Jong weet wel hoe dat komt. "De lange afstanden worden te weinig gereden, er is dus te weinig ervaring. Dat is het grote probleem bij de mannen. Niemand durft er in te gaan, iedereen is bang voor de tien kilometer."
Met zijn 13.19,09 was Erik-Jan Kooiman de enige die de tijd van De Jong wist te benaderen. Maar de marathonrijder deed dat wel in de B-groep en dat is niet vergelijkbaar met de A-groep, vindt De Jong.
"In de B-groep rij je op een heel andere manier. Erik-Jan schaatst natuurlijk een fantastische 13,19 hoor. Dat staat buiten kijf. Maar met vier man in de baan kun je naar iemand toe rijden", doelt De Jong op het feit dat er in de B-groep in kwartetten wordt gestart.
De Jong hoopt dat grote namen als Jorrit Bergsma (niet afgereisd) en Sven Kramer (niet geplaatst) de volgende keer weer aan de start verschijnen bij de 10.000 meter. "Jorrit en Sven horen hier gewoon te rijden. Dan heb je in ieder geval nog een beetje competitie", zegt De Jong.
Een groepje sprint weg voor de tussensprint > het peloton laat lopen en kunnen ze niet meer terughalen.quote:Op zondag 23 november 2014 08:46 schreef Wombcat het volgende:
Ik vind het wel lachen dat NL nog geen enkele massstart heeft gewonnen dit seizoen. Op voorhand zou je denken dat hier vrij gemakkelijk overwinningen gehaald moeten kunnen worden. Of zouden ze het expres doen omdat er anders weer dominantie is en het misschien weer snel van de kalender wordt afgevoerd?
Nee er zijn nog steeds na ronde 4, 8 en 12 punten te verdienen in een tussensprint.quote:Op zondag 23 november 2014 10:09 schreef heywoodu het volgende:
http://live.isuresults.eu/2014-2015/seoul/r216.htm
Hoe kan dat nou weer met die tijden zo
Ik dacht dat ze dat rare gedoe met punten eruit gegooid hadden omdat het te onduidelijk was?
Geniaal.quote:Op zondag 23 november 2014 10:10 schreef borisz het volgende:
[..]
Nee er zijn nog steeds na ronde 4, 8 en 12 punten te verdienen in een tussensprint.
Da's wel mooi idd dat er maar 2 meedoen. Vorig jaar waren het er nog 3, toen kon het nog bij elkaar gehouden worden.quote:Op zondag 23 november 2014 10:07 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Een groepje sprint weg voor de tussensprint > het peloton laat lopen en kunnen ze niet meer terughalen.
Dat is het probleem en er doen maar 2 NL mee die kunnen dat niet alleen.
Wat een heerlijke man is het tochquote:Op zaterdag 22 november 2014 12:31 schreef borisz het volgende:
http://nos.nl/artikel/200(...)n-gewoon-watjes.html (ook met beeld)`
[..]
quote:Bij de World Cup in Berlijn ontbreken Sven Kramer en Wouter olde Heuvel. Hun plekken op de 1500 meter worden ingevuld door Pim Schipper en Kai Verbij.
Olde Heuvel en Kramer zijn niet de enige die hun startplekken in de Duitse hoofdstad hebben opgegeven. Zo rijdt Ireen Wüst geen 1000 meter. Ze komt wel in actie op de 1500 en 3000 meter.
Sanneke de Neeling verkiest het rijden van de Kraantje Lek Trofee in Haarlem boven Berlijn. Door de afzegging van Kramer en Olde Heuvel mocht eerste reserve Koen Verweij de 5 kilometer rijden, maar de Corendon-rijder heeft zich voor deze afstand afgemeld.
Na alle wijzigingen ziet de Nederlandse afvaardiging er als volgt uit:
Dames
500 meter
Margot Boer, Thijsje Oenema, Anice Das, Floor van den Brandt en Bo van der Werff
1000 meter
Marrit Leenstra, Laurine van Riessen, Roxanne van Hemert,mLetitia de Jong en Janine Smit
1500 meter
Ireen Wüst, Marrit Leenstra, Antoinette de Jong, Marije Joling en Linda de Vries
3000 meter
Ireen Wüst, Jorien Voorhuis, Carlijn Achtereekte, Marije Joling en Carien Kleibeuker
Ploegenachtervolging
Ireen Wüst, Marrit Leenstra en Marije Joling.
Reserve: Jorien Voorhuis
Mass Start
Irene Schouten en Mariska Huisman
Heren
500 meter
Jan Smeekens, Michel Mulder, Pim Schipper, Hein Otterspeer en Gerben Jorritsma
1000 meter
Kjeld Nuis, Stefan Groothuis, Koen Verweij, Hein Otterspeer en Kai Verbij
1500 meter
Koen Verweij, Thomas Krol, Kjeld Nuis, Pim Schipper en Kai Verbij
5000 meter
Jorrit Bergsma, Douwe de Vries, Bob de Jong, Frank Vreugdenhil en Arjan Stroetinga
Ploegenachtervolging
Arjan Stroetinga, Douwe de Vries en Bob de Jong.
Reserve: Frank Vreugdenhil
Mass Start
Arjan Stroetinga en Jorrit Bergsma
quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:27 schreef Montov het volgende:
Achtereekte 4:00.80!
In de B-groep 3km.
Kleibeuker ook goed met een 4:03
Even laten naturaliseren tot Russin, gaat ze vanzelf weer vliegen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Idd, wat is die teruggevallen in een paar jaar tijd zeg.
En dat was de beoogde concurrente van Sablikova... Totaal weggezakt. PB 3.56quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Idd, wat is die teruggevallen in een paar jaar tijd zeg.
Geloof niet dat het alleen met "medische begeleiding" te maken heeft. Daar moet meer aan de hand zijn. Overtraind, motivatieproblemen...zeg het maar.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:06 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Even laten naturaliseren tot Russin, gaat ze vanzelf weer vliegen.
Vooral irritant dat de tijd niet te lezen isquote:Op vrijdag 5 december 2014 16:21 schreef Montov het volgende:
[..]
Met slecht beeld op de livestream...
4.01 is gewoon een goede tijd en zo goed is Sablikova dit jaar ook weer niet.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wel aardige tijd, maar Sablikova zal hier wel onder duiken
quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:33 schreef DeeBee het volgende:
Vintage Herbert-commentaar waarbij hij Wüst zo ongeveer een wereldrecord toedicht en ze vervolgens 'gewoon' 4:01 rijdt nadat ze slotrondes rijdt precies zoals Herbert níet beschreef.
Idd, geweldig xDquote:Op vrijdag 5 december 2014 16:33 schreef DeeBee het volgende:
Vintage Herbert-commentaar waarbij hij Wüst zo ongeveer een wereldrecord toedicht en ze vervolgens 'gewoon' 4:01 rijdt nadat ze slotrondes rijdt precies zoals Herbert níet beschreef.
Die hebben afgelopen zomer in een vulkaan geslapen, sindsdien zijn ze niet meer te stoppen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:28 schreef Paxcon het volgende:
Waar komen die twee Russen ineens vandaanDeden die vorig seizoen ook al mee in de A-groep?
quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Die hebben afgelopen zomer in een vulkaan geslapen, sindsdien zijn ze niet meer te stoppen.
Zie ook > http://nos.nl/artikel/200(...)e-dopingcultuur.html
Durf me hand ZEKER niet voor hen in het vuur te steken, maar toch weiger ik het daar volledig op toe te schrijven. Die techniek van Kulizhnikov is zo gruwelijk mooi....quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Die hebben afgelopen zomer in een vulkaan geslapen, sindsdien zijn ze niet meer te stoppen.
Zie ook > http://nos.nl/artikel/200(...)e-dopingcultuur.html
Hij gaat het ook doen na de TPtwitter:rtvoostsport twitterde op vrijdag 05-12-2014 om 18:11:56Jan Smeekens werd gehinderd bij zijn 500 meter en mag opnieuw rijden. #rtvoost reageer retweet
Volgens het commentaar wel.quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:43 schreef Montov het volgende:
Deed TJ Flowers mee voor Canada bij de ploegenachtervolging?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |