Dit is echt precies mijn kind en wat bij ons ook helpt. Al moet ik zeggen dat we er meestal niet speciaal rekening mee houden. Hij is geen type dat graag op de voorgrond treedt, dat zijn wij zelf ook niet.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:44 schreef Leandra het volgende:
Een van m'n laatste posts hier: Soneal is ook een kind dat zich ergens thuis moet voelen voor hij enthousiast gaat doen.
Wat ons in vreemde en drukke situaties wel helpt is zorgen dat we er vroeg zijn, als het nog rustig is, dan lijkt hij de omgeving meer als "eigen" te zien en zijn degenen die na hem binnenkomen de "nieuwelingen".
Of het is omdat het dan overzichtelijker voor hem is (hij hoeft de meute niet te scannen, ze druppelen immers een voor een binnen), of omdat hij zich dan koning van zijn territorium voelt weet ik niet, maar het helpt bij onze kat uit de boom kijker wel heel goed.
Maar het blijft een kat uit de boom kijker natuurlijk, aard van t beestje.
Ik ga wel met HAAR mee hoor. Maar dat wil ze ook niet.quote:Op zondag 30 november 2014 19:26 schreef Tinuviel het volgende:
F_r hielp het ook niet als je met hem mee ging naar de sint? Dat wil hier nog wel helpen.
Animal hij had wel goed geslapen tot 6.15 uur, dus dat uurtje extra was wel nodig blijkbaar.
Vandaag Sinterklaas op mijn werk, het was super gezellig. Alleen ja,mer dat hij ging overgeven dwars over al zijn en mijn kleren heen. En ook dat we daardoor een groot gedeelte misten.
Nog even een verlate Efteling foto:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 29 november 2014 20:34 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Ik heb hem stiekem wel even opgetild![]()
[/quote]quote:Op zaterdag 29 november 2014 22:46 schreef kleinzusje het volgende:
Animal is dat een winterjasje ?
Mensen moeten kindjes gewoon niet ongevraagd aanraken vind ik.
Wat lief, dat je het vraagt. Hij heeft nog wel last van hoest en is erg moe. Hopelijk is hij morgen weer ok.quote:Op zondag 30 november 2014 21:49 schreef Kyara het volgende:
Welkom Mineola! Hoe gaat het bij jullie?
Leandra, gefeliciteerd met je kleuter!
Leuke foto Tinu! Wat sneu dat hij ziek was. Hoe gaat het inmiddels met hem?
Hopelijk slaapt ze vannacht ook goed Bitterend
quote:Op zondag 30 november 2014 23:14 schreef danic het volgende:
Eva praat heel veel in haar slaap en meestal kan ik er niks van maken.
Maar nu net hoor ik heel zielig "mama, ik ben echt niet moe"
En ze slaapt weer verder![]()
quote:Op zondag 30 november 2014 23:14 schreef danic het volgende:
Eva praat heel veel in haar slaap en meestal kan ik er niks van maken.
Maar nu net hoor ik heel zielig "mama, ik ben echt niet moe"
En ze slaapt weer verder![]()
Oh ja, nou weet ik het weer! Dat was inderdaad op zijn minst nogal lompquote:Op maandag 1 december 2014 13:41 schreef Kyara het volgende:
Mooie stats Susie! Balen van de ogentest. M heeft hem met 2,5 al ens gedaan maar toen hoefde hij de onderste regels nog niet te kunnen. en dat mens was nogal lomp met het oogafdekken dus ik vond het al heel wat dat hij uberhaupt meedeed
AM, wat heeft ze gekregen? Sneu dat ze ziekjes is/was. Voelt ze zich vandaag weer wat beter?
Phaidra, M is met 2,5 nog een keer extra gegaan voor zijn ogen. Toen heb ik ook mijn twijfels aangekaart over zijn motorische ontwikkeling. De reactie van de (inval)cb arts was dat hij te dik was en dat hij daarom motorisch achterbleef. Ze kwam met wat tips die misschien prima te doen zijn met 1 kind maar met 3 best wel onmogelijk als je alleen bent. En ze bleef maar doorhameren op zijn gewicht en dat ik toch ook niet wilde "dat hij straks op school gepest gaat worden omdat hij te dik is en als laatste gekozen wordt met gym". (letterlijk gezegd dus). En voor de goede orde, hij volgt dus gewoon de curve die hij met 6 maanden heeft ingezet en hij zit ook nog ruim in het groene gebied, wel aan de bovenkant en bovengemiddeld maar goed, elk kind zijn eigen bouw.
Wat mij dus dwars zit is de manier van communiceren (over dat pesten), het niet meedenken/inleven in mijn specifieke situatie en het volledig voorbijgaan aan wat nou mijn initiële vraag was.
dus toen zelf maar een fysio ingeschakeld en daar lopen we nu. Volgens de fysio heeft gewicht dus absoluut geen invloed op zijn manier van bewegen en is hij zeker ook niet te zwaar![]()
Oh ja, hier wilde ik (heeeeel laat) nog even op reageren.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Boekjes lezen over bang zijn in het donker helpen hier goed. En we sturen monsters altijd naar hun mamahelpt ook vaak!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |