abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147144731
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:44 schreef Leandra het volgende:
Een van m'n laatste posts hier: Soneal is ook een kind dat zich ergens thuis moet voelen voor hij enthousiast gaat doen.
Wat ons in vreemde en drukke situaties wel helpt is zorgen dat we er vroeg zijn, als het nog rustig is, dan lijkt hij de omgeving meer als "eigen" te zien en zijn degenen die na hem binnenkomen de "nieuwelingen".
Of het is omdat het dan overzichtelijker voor hem is (hij hoeft de meute niet te scannen, ze druppelen immers een voor een binnen), of omdat hij zich dan koning van zijn territorium voelt weet ik niet, maar het helpt bij onze kat uit de boom kijker wel heel goed.
Maar het blijft een kat uit de boom kijker natuurlijk, aard van t beestje.
Dit is echt precies mijn kind en wat bij ons ook helpt. Al moet ik zeggen dat we er meestal niet speciaal rekening mee houden. Hij is geen type dat graag op de voorgrond treedt, dat zijn wij zelf ook niet.

En tevens hoi, ik heb al een tijd een peuter maar ik lees hier eigenlijk alleen :P
pi_147157583
F_r hielp het ook niet als je met haar (excuses) mee ging naar de sint? Dat wil hier nog wel helpen.

Animal hij had wel goed geslapen tot 6.15 uur, dus dat uurtje extra was wel nodig blijkbaar.

Minneola, alsnog welkom en gefeliciteerd!

Vandaag Sinterklaas op mijn werk, het was super gezellig. Alleen ja,mer dat hij ging overgeven dwars over al zijn en mijn kleren heen. En ook dat we daardoor een groot gedeelte misten.

Nog even een verlate Efteling foto: -weg

[ Bericht 10% gewijzigd door Tinuviel op 01-12-2014 06:47:08 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_147160280
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 19:26 schreef Tinuviel het volgende:
F_r hielp het ook niet als je met hem mee ging naar de sint? Dat wil hier nog wel helpen.

Animal hij had wel goed geslapen tot 6.15 uur, dus dat uurtje extra was wel nodig blijkbaar.

Vandaag Sinterklaas op mijn werk, het was super gezellig. Alleen ja,mer dat hij ging overgeven dwars over al zijn en mijn kleren heen. En ook dat we daardoor een groot gedeelte misten.

Nog even een verlate Efteling foto:
[ afbeelding ]
Ik ga wel met HAAR mee hoor. Maar dat wil ze ook niet.
  zondag 30 november 2014 @ 21:17:48 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147162186
Dames, het was gezellig (als ik er was :@ ) maar vanaf vandaag heb ik een kleuter, morgen voor het eerst echt naar school... Als hij niet ziek is, want vandaag was geen feestje qua gezondheid :X

:W
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147162312
foutje
pi_147162618
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:34 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Ik heb hem stiekem wel even opgetild :@ O+
quote:
19s.gif Op zaterdag 29 november 2014 22:46 schreef kleinzusje het volgende:
Animal is dat een winterjasje ? O+
Mensen moeten kindjes gewoon niet ongevraagd aanraken vind ik.

[/quote]

:o
pi_147163653
Ze heeft tot half 7 geslapen vanochtend! om vervolgens van 1-4 te slapen en nu is ze pas naar bed :D

Tinu wat een schatje O+ wat sneu dat ie zo ziek was!!

f_r sneu zo -O- kijkt ze wel uit naar pakjes avond?

Leandra veel plezier bij de kleuters!! :W
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 30 november 2014 @ 21:49:14 #258
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_147163802
Welkom Mineola! Hoe gaat het bij jullie?

Leandra, gefeliciteerd met je kleuter!

Leuke foto Tinu! Wat sneu dat hij ziek was. Hoe gaat het inmiddels met hem?

Hopelijk slaapt ze vannacht ook goed Bitterend :D
pi_147165344
quote:
2s.gif Op zondag 30 november 2014 21:49 schreef Kyara het volgende:
Welkom Mineola! Hoe gaat het bij jullie?

Leandra, gefeliciteerd met je kleuter!

Leuke foto Tinu! Wat sneu dat hij ziek was. Hoe gaat het inmiddels met hem?

Hopelijk slaapt ze vannacht ook goed Bitterend :D
Wat lief, dat je het vraagt. Hij heeft nog wel last van hoest en is erg moe. Hopelijk is hij morgen weer ok.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 30 november 2014 @ 22:15:08 #260
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147165419
Leuke foto Tinu! Hij wordt alweer groot ook! O+

Anouk was vanmorgen kwart over 7 wakker O+ (gister een uur eerder trouwens), ook vanmiddag geslapen ruim 2,5 en dus vanavond ook pas slapen tegen half tien :X We zullen zien morgenochtend :P

:W Leandra, succes op school morgen!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_147168819
Eva praat heel veel in haar slaap en meestal kan ik er niks van maken.

Maar nu net hoor ik heel zielig "mama, ik ben echt niet moe"

En ze slaapt weer verder :D _O-
pi_147168842
Oh spannend Leandra, eerste schooldag. Hopelijk begint hij er een beetje fit aan.
pi_147170958
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 23:14 schreef danic het volgende:

:D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_147171747
Om maar even kort aan te haken (lees vooral veel mee de laatste tijd)

Hier ook een peuter met Sint en piet angst. Wilde nog geen pepernoten aanpakken van zwarte piet, ik moest de kleurplaat geven en de snoepzak aanpakken deed ie alleen maar als ik hem op tilde.
Een week later wilde hij eigenlijk niet mee naar Sinterklaas bij mij op het werk, maar daar hadden de pieten het zo goed voor elkaar dar Jelle op een gegeven moment huilend naar me toe kwam omdat er een ander kindje naast zwarte piet zat en hij wilde naast zwarte piet zitten. Die pieten hadden het dus erg goed voor elkaar daar! Sinterklaas een tekening geven was nog steeds wel heel spannend hoor ;)

Verder is Jelle al het hele weekend ziek. Flink koortsig en hangerig. Zo sneu..
Net voelde hij ook nog wel wat warm aan. Hopelijk gaat het morgen wat beter
pi_147174613
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 23:14 schreef danic het volgende:

_O-

Susie hoe ging het vanochtend?

Hillie beterschap voor Jelle!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 1 december 2014 @ 08:02:00 #266
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147174938
Wij zijn net een half uurtje wakker :7

Beterschap Hillie.

Wij mogen straks naar het cb voor de 3 jaar afspraak.
  maandag 1 december 2014 @ 11:46:11 #267
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_147178572
Beterschap Hilli!

Fijn Tinu, hopelijk gaat het elke dag weer wat beter.

Succes Susie. Oh ja, die afspraak komt er natuurlijk ook weer aan. Mijn vorige bezoekje zit me nog steeds dwars dus dat ga ik dan ook maar even aankaarten. Maar goed, dat duurt nog heel lang.

Mijn peuter is vandaag even mee naar de 3+ groep op het kdv :o En nu lijkt ie ineens weer heel klein en jong op de foto's O+ Hij wordt natuurlijk ook pas volgend jaar 3. Duurt nog heeeeeeeeeeeel lang. :+
pi_147179587
Tinu foto gezien. Toffe vent heb je!

Beterschap voor Jelle!

Kyara M. vindt het vast leuk! En ik herken het wel dat ie dan ineens weer zo klein lijkt. Heb ik ook als ik mijn kleuter op school zie tussen alle grotere kleuters.

Whaha Danic! Die is grappig!

Leandra, spannend voor het eerst naar school!

Mijn meisje is ook al niet helemaal fit. Zouden op kraamvisite gaan, maar dat hebben we maar afgezegd. Was meer dan een uur rijden. Dat zag ik met een meisje dat gisteren nog spuugde niet echt zitten.

Gisteren haar verjaardag gevierd. Grappig om te zien dat ze totaal geen interesse had voor de kadootjes. Broer heeft ze voor haar uitgepakt. Zij speelde liever met de ballon :D
  maandag 1 december 2014 @ 12:38:02 #269
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147180223
16,3 kg bij 97 cm. Arts was tevreden over haar gewicht, want het boog af.
Ogentest ging niet zo goed. Bovenste 3 lijnen zag ze wel, de 4de wilde of zag ze niet goed. Herkansing over 2 maanden.
Edit; en uiteraard niets zeggen hè? Later wel wat, en de arts gaf aan dat ze haar goed verstond ook.
pi_147180415
Hier ook een zieke peuter. En ik ook. Iets met een virusje, dat schijnt te heersen.
Beterschap voor alle zieken!!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_147181236
Beterschap voor alle zieken! Er heerst van alles he! :(

AM welkom met je mooie meisje!

Leandra, gefeliciteerd met je kleuter en veel succes vandaag op zijn eerste schooldag. Bijzonder moment lijkt me dat toch!

Kyara, wat was er bij de laatste CB afspraak ook alweer? Vervelend dat het nog dwars zit, goed dat je er wat van gaat zeggen iig. En M. al naar de 3+ groep! I. mag in januari over naar de 'grote' peuters (er is niet echt een leeftijdsgrens bij ons), gek idee inderdaad!

Susie, mooie stats, maar balen dat de ogentest nog niet goed ging. Lijkt me ook lastig om langere tijd de medewerking van peuter te houden en het verschil tussen niet willen/niet kunnen te onderscheiden.

Wij hadden gister een heel zielige jongetje met oorpijn. Hij schreeuwde het af en toe uit van de pijn, om een kwartiertje later weer door de kamer te rennen alsof er niks aan de hand was. En dat op repeat de hele dag (vanaf 5 uur). Vannacht beter geslapen en ook vanmorgen geen pijn meer, dus hij is wel naar het kdv. Ik werk thuis zodat ik hem snel op kan halen als het nodig is..
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 1 december 2014 @ 13:41:11 #272
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_147181956
Mooie stats Susie! Balen van de ogentest. M heeft hem met 2,5 al ens gedaan maar toen hoefde hij de onderste regels nog niet te kunnen. en dat mens was nogal lomp met het oogafdekken dus ik vond het al heel wat dat hij uberhaupt meedeed :X

AM, wat heeft ze gekregen? Sneu dat ze ziekjes is/was. Voelt ze zich vandaag weer wat beter?

Phaidra, M is met 2,5 nog een keer extra gegaan voor zijn ogen. Toen heb ik ook mijn twijfels aangekaart over zijn motorische ontwikkeling. De reactie van de (inval)cb arts was dat hij te dik was en dat hij daarom motorisch achterbleef. Ze kwam met wat tips die misschien prima te doen zijn met 1 kind maar met 3 best wel onmogelijk als je alleen bent. En ze bleef maar doorhameren op zijn gewicht en dat ik toch ook niet wilde "dat hij straks op school gepest gaat worden omdat hij te dik is en als laatste gekozen wordt met gym". (letterlijk gezegd dus). En voor de goede orde, hij volgt dus gewoon de curve die hij met 6 maanden heeft ingezet en hij zit ook nog ruim in het groene gebied, wel aan de bovenkant en bovengemiddeld maar goed, elk kind zijn eigen bouw.

Wat mij dus dwars zit is de manier van communiceren (over dat pesten), het niet meedenken/inleven in mijn specifieke situatie en het volledig voorbijgaan aan wat nou mijn initiële vraag was.

dus toen zelf maar een fysio ingeschakeld en daar lopen we nu. Volgens de fysio heeft gewicht dus absoluut geen invloed op zijn manier van bewegen en is hij zeker ook niet te zwaar :6
pi_147182205
quote:
2s.gif Op maandag 1 december 2014 13:41 schreef Kyara het volgende:
Mooie stats Susie! Balen van de ogentest. M heeft hem met 2,5 al ens gedaan maar toen hoefde hij de onderste regels nog niet te kunnen. en dat mens was nogal lomp met het oogafdekken dus ik vond het al heel wat dat hij uberhaupt meedeed :X

AM, wat heeft ze gekregen? Sneu dat ze ziekjes is/was. Voelt ze zich vandaag weer wat beter?

Phaidra, M is met 2,5 nog een keer extra gegaan voor zijn ogen. Toen heb ik ook mijn twijfels aangekaart over zijn motorische ontwikkeling. De reactie van de (inval)cb arts was dat hij te dik was en dat hij daarom motorisch achterbleef. Ze kwam met wat tips die misschien prima te doen zijn met 1 kind maar met 3 best wel onmogelijk als je alleen bent. En ze bleef maar doorhameren op zijn gewicht en dat ik toch ook niet wilde "dat hij straks op school gepest gaat worden omdat hij te dik is en als laatste gekozen wordt met gym". (letterlijk gezegd dus). En voor de goede orde, hij volgt dus gewoon de curve die hij met 6 maanden heeft ingezet en hij zit ook nog ruim in het groene gebied, wel aan de bovenkant en bovengemiddeld maar goed, elk kind zijn eigen bouw.

Wat mij dus dwars zit is de manier van communiceren (over dat pesten), het niet meedenken/inleven in mijn specifieke situatie en het volledig voorbijgaan aan wat nou mijn initiële vraag was.

dus toen zelf maar een fysio ingeschakeld en daar lopen we nu. Volgens de fysio heeft gewicht dus absoluut geen invloed op zijn manier van bewegen en is hij zeker ook niet te zwaar :6
Oh ja, nou weet ik het weer! Dat was inderdaad op zijn minst nogal lomp :X. Gelukkig heb je nu een plek gevonden waar beter meegedacht wordt.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 1 december 2014 @ 13:50:44 #274
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_147182286
Ja, maar omdat het me nu nog steeds raakt (paar maanden later nog :') ) zal ik het toch even aankaarten dan, dat ik die opmerkingen echt niet gepast vind.
pi_147182464
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 22:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Boekjes lezen over bang zijn in het donker helpen hier goed. En we sturen monsters altijd naar hun mama :+ helpt ook vaak!
Oh ja, hier wilde ik (heeeeel laat) nog even op reageren.

Wij hebben het boekje over Kikker is bang en die leest hij heel graag. Ik worstel zelf nog of ik steeds moet benadrukken dat monsters niet bestaan en proberen te achterhalen waar hij bang door werd (geluid van de verwarming, herrie buiten, gekke schaduw, etc) of erin mee moet gaan door ze bijv. weg te jagen. Bij het boekje van Kikker wordt het allemaal een beetje in het midden gelaten, dat vind ik wel prettig.

Monsters zijn nu weer wat minder aanwezig, maar laatst zei hij wel dat het monster soms naar hem kijkt als hij in zijn bed ligt. Ik kreeg er zelf de kriebels van :X.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')