abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zondag 14 mei 2000 @ 04:44:00 #1
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_45098
Wat erg, die ramp in Enschede. Ik hoorde het nieuws op de chat, en dacht dat iedereen eengeintje maakte. Over dat de Grolschfabriek was opgeblazen enzo. Ik heb erg cynisch gereageerd, waar de meesten zich aan stoorden. Mijn excuses daarcoor, ik dacht dat het gewoon gein was. Totdat ik de beelden zag op het 8 uurjournaal. Wat verschrikkelijk! Ik werd kwaad op mezelf dat ik zo reageerde op de chat, en wat verschrikkelijk voor de nabestaanden! Ik heb zelf familie in Enschede wonen, maar die leven gelukkig nog. Hoe kan dit ooit gebeuren in Nederland, zo'n veilig land ? Wie zet er ooit een opslagplaats voor vuurwerk middenin een woonwijk ? Ik ben diep geschokt, en jullie ?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_45099
zzdit is geen feest waard.
Dit is in en in triest
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_45100
Het is niet leuk... gistermiddag, rond half 4, heb ik een luide knal gehoord (en ik woon in Almelo, dat is dus 20 kilometer ofzo er vandaan). Op dat moment hadden we echt geen idee wat er aan de hand was, rond kwart over 4, toen ik met mijn pa almelo uitreed (we gingen naar A'dam) zag mijn pa opeens heel erg veel rook, eerst dachten we dat er iets in het centrum van Almelo aan het branden was, maar hoe verder we kwamen hoe verder het weg leek.

Dus, wij zetten radio Oost aan en begrijpen wat er in Enschede gebeurt is, dat het er nu 1 grote teringzooi is... onderweg zijn we echt ontzettend veel brandweer en ambulances enz tegengekomen, vanuit Utrecht kwamen ze naar Enschede toe.

† In Memoriam † zondag 14 mei 2000 @ 09:01:00 #4
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_45101
quote:
op 05-14-2000 om 04:44 AM schreef Djeez het volgende:
Wat erg, die ramp in Enschede. Ik hoorde het nieuws op de chat, en dacht dat iedereen eengeintje maakte. Over dat de Grolschfabriek was opgeblazen enzo. Ik heb erg cynisch gereageerd, waar de meesten zich aan stoorden. Mijn excuses daarcoor, ik dacht dat het gewoon gein was. Totdat ik de beelden zag op het 8 uurjournaal. Wat verschrikkelijk! Ik werd kwaad op mezelf dat ik zo reageerde op de chat, en wat verschrikkelijk voor de nabestaanden! Ik heb zelf familie in Enschede wonen, maar die leven gelukkig nog. Hoe kan dit ooit gebeuren in Nederland, zo'n veilig land ? Wie zet er ooit een opslagplaats voor vuurwerk middenin een woonwijk ? Ik ben diep geschokt, en jullie ?

Djeezz tof dat je het zo hebt opgeschreven en ik zal ook niet meer zó tegen je schreeuwen op de chat, o.k.

Ik heb slecht geslapen en heb steeds liggen denken aan de mensen in Enschede maar wat maakt het uit dat ik slecht geslapen heb... ik heb een huis, ik heb een bed, ik heb alles en mijn gezin dat mij dierbaar is, ik kreeg vanmorgen koffie op bed en plantjes voor in de tuin omdat het moederdag is.

In Enschede zijn mensen zonder huis, met niks, helemaal nada noppes niks, kunnen we ons niet voorstellen, alleen de kleren die je aanhebt en verder niks.. alles weg.

Ik hoop dat alle FOK!kers die zich zorgen maken over vrienden in Enschede gauw een goed bericht krijgen en Digger, ik heb het je gisteren al gezegd, dank je wel voor wat je met ons op de chat wilde delen. Ik ben nog steeds heel diep onder de indruk....

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zondag 14 mei 2000 @ 09:40:00 #5
3498 Barb
Graduated Fool
pi_45102
Ik had Digger aan de telefoon op het moment dat het gebeurde. Een onwijse knal en ik vroeg Jees, wat ben jij aan het doen zeg! We hebben opgehangen en 10 minuten later kwam hij in de chat terug. En toen barstte het los: iedereen hield wel een radiozender, een tv-zender of een nieuwspagina in de gaten en Digger gaf verslag van wat hij zag in Enschede. Ik vond dat de chat echt helemaal op zijn kop stond. Heb er echt met kippevel en met tranen in mijn ogen gezeten. Heel intens was het. Ik heb familie daar wonen, die toevallig gisteren uit Enschede aan het verhuizen was. s'Avonds om 21 uur heb ik na een hele middag rondbellen, eindelijk te horen gekregen via via dat ze okee zijn, gelukkig!

Maar net als JustMe heb ik geen oog dichtgedaan. Sommigen beelden branden echt op mijn netvlies en ik moet veel denken aan de mensen die alles kwijt zijn

En nu nog ben ik er best emotioneel onder. Ik ben niet iemand die denkt oh-dat-is-de-ver-van-mijn-bed-show, ik kan het niet zomaar naast me leggen en denken 'gelukkig is het niet Eindhoven'. En als ik dan nu hoor dat ook de dierenasiels vol zitten met ontheemde en gestresste honden en katten, is dat voor mij de druppel en rollen echt de tranen over mijn wangen...

Lotte en Roos, ik ben zo blij dat jullie ongedeerd zijn, Yvet, dat je familie op dat moment niet thuis was en Digger, ik wens jou en Marloes echt alle sterkte toe!

[Dit bericht is gewijzigd door Barb (Datum 14 Mei 2000).]

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  zondag 14 mei 2000 @ 10:04:00 #6
1489 Super Snackman
Is weer verliefd
pi_45103
Hierbij bied ook ik mijn excuses aan. Omdat ik dacht dat het allemaal veel minder erg was dan de eerste speculaties waren, heb ik me nogal ontaktisch geuit op een moment in de chat, en dit schoot een aantal mensen in het verkeerd keelgat.

SORRY

It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
  zondag 14 mei 2000 @ 10:31:00 #7
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45104
Ik denk niet dat het vreemd is dat je in eerste instantie ongelovig reageert. Dit is toch ook verbijsterend. Ik zit ook met tranen in mijn ogen te kijken naar wat ik allemaal op televisie zie.
Ik probeer me voor te stellen hoe de mensen zich voelden op dat moment en het enige wat ik voel is een immense paniek.

Huilen moest ik toen ik net een meneer zag die spontaan had besloten om brood en frisdrank aan de hulpverleners te geven. Die mensen hebben het zo hard nodig zei hij.

De beelden van het gebied zelf, de eerste waren op de Duitse TV. Alsof er een raket op is gekomen.
Het maakt me nog verdrietiger. Vooral omdat ik me bedenk dat dit soort vernietigingen in sommige landen expres wordt gedaan.

[Dit bericht is gewijzigd door sjak (Datum 14 Mei 2000).]

Lekker douchen!
  zondag 14 mei 2000 @ 10:37:00 #8
2853 PigXpert
zeet de jongs
pi_45105
Ik reed van haaksbergen naar Oldenzaal rond vier uur. Ik dacht dat de Vredestein in de hens stond, 't was zo'n rookzuil alsof er gigantisch veel rubber brandde.
Radio Oost was er snel op de radio bij, en deed de verslaggeving perfect.
Whatever you've been told, dont turn to God because you're cold
pi_45106
Ja idd Barb, het was wel heel raar zo, dat ik je bij beide knallen aan de lijn had.

Mijn PC viel er dus spontaan van uit, van die 2e knal, 15.33 was die, de 1e knal was 2 minuten eerder.

Over de situatie hier:

-iedere inwoner van Enschede, abonnee of niet, krijgt vandaag een gratis extra editie van de Tubantia in de bus.
-Het gebied is nog immer afgezet met een straal van ca 800 meter en NIEMAND mag erin, ook bewoners niet. Dikke kans dat ze de hele dag neit terug mogen en vannacht weer ergens anders slapen moeten.
-Mensen die alles kwijt zijn kunnen bij de Stadbank geld ophalen, lenen.
-Er wordt kleding uitgedeeld.
-A1 en A35 zijn afgezet en mensen die hier niks te zoeken hebben worden zonder pardon weggestuurd.

De foto op de voorpagina van Tubantia is gemaakt door de fotograaf waarover Danny de Vries (die vriend van me die die knal gefilmd heeft) sprak, die stond te fotograferen tijdens de knal met een arm uit de kom en zit onder de brandwonden.

Voor Barb meen ik even, wat marloes betreft, die weet nog immer niks van haar huis, geen idee in welke staat het is. iig zit er geen deur of raam meer in en ze zal er zeer waarschijnlijk de gehele dag nog niet naartoe kunnen.

In het topic over info gevraagd over Enschede heb ik even de omliggende straten opgesomd die in ieder geval zwaar getroffen zijn (lees er staat geen huis meer overend). Meer weet ik ook niet, het hele gebied is hermetisch afgegrendeld. Tis iig doodstil hier overal....

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_45107
quote:
Tis iig doodstil hier overal....

Dat lijkt me ook vreselijk beangstigend en onwezenlijk

Greetinx

BT

zondag 14 mei 2000 @ 11:18:00 #11
3772 TRIBAL
Beetje vreemd..........
pi_45108
Had ook niet een al te sterke binnenkomst..."he verlaat oud en nieuw"

Ik had wel e.e.a. gehoord maar nog geen beelden gezien totdat......

Dus via deze weg ook sorry voor degene die ik door deze (stomme) opmerking heb gekwetst.

Maar wel uhmmm.................
pi_45109
Het doodstille is zeker onwezelijk.
Ik woon hier aan de Singel, wat normaal gesproken onwijs druk is. Als er nu 1 auto in 5 minuten langs rijdt is het veel..... tis bijna letterlijk uitgestorven als je het zo bekijkt.....

Die info lijnen zijn trouwens wel zwaar overbezet, heb mensen opgevangen in me huis hiero maar die komen er maar niet door, zwaar frustrerend.

Over de mensen die misschien niet meest subtiel waren op de chat...ach laat ik het zo zeggen, ik was zo van de wijs, ik heb het geeneens gemerkt...

Ik ga ff nu met Marloes die kant op, even kijken wat we aantreffen, wat ze aan info hebben en of ze vanavond misschien nog naar haar huis (of wat er vanover is) kan of niet.....

pi_45110
Toen ik gisteren thuis kwam en de beelden zag schrok ik echt enorm. Nu ik dit zo allemaal lees ben ik helemaal sprakeloos. En dan te bedenken dat er mensen zijn die alles kwijt zijn, of waarvan een vriend of familielid vermist is.Ik heb vannacht ook slecht geslapen. Vreselijk, afschuwelijk.
Voor iedereen die (in de buurt van) Enschede woont: heel veel sterkte!

Marjol

zondag 14 mei 2000 @ 11:41:00 #14
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_45111
De beelden van de ramp hebben me enorm aangegrepen. Ik kan er maar één ding over zeggen: dit mag nooit meer gebeuren!

Sterkte aan iedereen die in de buurt woont, en iedereen die daar familie of vrienden heeft...

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr (Datum 14 Mei 2000).]

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_45112
quote:
Ik ga ff nu met Marloes die kant op, even kijken wat we aantreffen, wat ze aan info hebben en of ze vanavond misschien nog naar haar huis (of wat er vanover is) kan of niet.....

Marloes, heel veel sterkte.....
Digger, Good Job

Greetinx BT

zondag 14 mei 2000 @ 12:00:00 #16
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_45113
Ik was gisteren rond 4 uur thuis en toen stond er op teletekst een nieuwebericht over een vuurwerk fabriek die geëxplodeert was. In eerste instantie heb ik geeneens verder gekeken want je hoort weleens meer van die dingen die gebeuren in fabrieken bedrijven e.d. Maar toen ik een uur later weer de tv aanzette en op het nieuws zach dat er minimaal 20 doden zijn ging er toch wel iets door me heen. Het rare vind ik dat er sinds die tijd geen fataal slachtoffer is bijgekomen, wat ze toch wel hadden verwacht...
  Jubileum moderator zondag 14 mei 2000 @ 12:10:00 #17
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45114
Ik kwam gistermiddag omstreeks 16.00 uur de chat binnen en viel middenin Diggers verhaal.
In 1e instantie schrok ik wel maar kon er toch geen beelden bij voorstellen.
Alle mensen op de chat hebben zich vanaf toen nog maar met 1 ding beziggehouden lijkt wel: nieuws van enschede zoeken.
Het feit dat Fok plat lag verdween (terecht) helemaal naar de achtergrond.
Diggers (ooggetuige) verslag van wat er allemaal gebeurde om hem heen heeft een enorme indruk op me gemaakt.
Ik kon niet meer achter de comp. vandaan, kon niet eten, ik wilde alleen maar meer nieuws. Net een spons die alles opzoog.
De beelden lieten op de reguliere tv zenders behoorlijk lang op zich wachten.
Digger vertelde al dat zijn vriend Danny hele indrukwekkende beelden had geschoten.
Ondertussen kwamen er mensen de chat binnen die familie, vrienden en kennisen in enschede hebben wonen en die niet konden bereiken.
De onzekerheid en angst van mensen was zo ontzettend voelbaar dat ik met tranen in mijn ogen en kippenvel op mijn armen achter mijn beeldschermpie zat.
Eindelijk kwamen dan ook de journaals met de beelden van de vreselijke ontploffing.
Ik ben geloof ik nog nooit zo geschrokken.
Wat een enorme knal,wat een enorme paniek.

De hele avond heb ik nieuwsbeelden gezien van mensen die alles kwijt waren, rokende en brandende huizen en de enorme chaos in die buurt. Bijna niet voor te stellen dat dit beelden uit Nederland zijn, het leek af en toe wel een bomaanslag in Irak of zoiets.
Mensen die vermist worden, in paniek zoekgeraakte huisdieren, beelden en verhalen die allemaal heel diep zijn binnengekomen bij me.

Ik wil iedereen in Enschede heel veel sterkte wensen, mensen met familie/vrienden in Enschede natuurlijk ook.

Digger bedankt voor al je verhalen

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_45115
Heeft er iemand een log van het verslag van Digger?

Greetinx

BT

zondag 14 mei 2000 @ 12:35:00 #19
3498 Barb
Graduated Fool
pi_45116
Ja Digger zelf, maar die is nu dus even weg en vermoedelijk ook wel TARAraboemdijee, die ook weg is nu. Op de chat zullen er wel meer mensen zijn met de log.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_45117
Ik heb als het goed de logfiles ook wel, zal ff kijken, of alles er nog op staat...brb
pi_45118
De chatlog van zaterdag en zondag is ca. 2Mb groot en wordt nu als Word document op mijn pagina gezet, geef zo de link wel ff door.
  zondag 14 mei 2000 @ 12:56:00 #22
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_45119
Eigenlijk heb ik weinig aan de post van Lois toe te voegen. Zo was het....... Vreselijk gewoon.....

Dig, Roos, Lotte, Yvet, iedereen in Enschede en iedereen met vrienden en familie daar: ontzettend veel sterkte!

[Dit bericht is gewijzigd door Gaoxing (Datum 14 Mei 2000).]

zondag 14 mei 2000 @ 12:58:00 #23
1806 Chakotay
Lick here to continue
pi_45120
ik heb ook nog wel een log, ben het nu aan het uitknippen, 4 mb text inladen duurt even.. zak het zo mailen.
<Mini> Nerds zijn leuk, maar jullie wij moeten niet zo nerdig doen :P [br]Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
  zondag 14 mei 2000 @ 13:00:00 #24
1806 Chakotay
Lick here to continue
pi_45121
Ohw blauwe zet het al online, neem die maar.
<Mini> Nerds zijn leuk, maar jullie wij moeten niet zo nerdig doen :P [br]Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
pi_45123
quote:
op 05-14-2000 om 01:00 PM schreef Chakotay het volgende:
Ohw blauwe zet het al online, neem die maar.

Dank je Chakotay
Heb inmiddels begrepen dan Danny al bezig is om de grootste stukken eruit te knippen, om zo een leesbare versie te creeren.

pi_45124
voor alle duidelijkheid
die fabriek is niet in een woonwijk gebouwd
de woonwijk is om de fabriek gebouwd..
  zondag 14 mei 2000 @ 13:37:00 #28
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_45125
Digger en MAarloes ik weet niet in wat voor vreselijke chaos jullie je daar bevinden, namens mij heel veel sterkte.
Ik kan bij de beelden die ik heb gezien absoluut niet bevatten wat jullie voelen, ruiken en vooral emotioneel doormaken, ik probeer rustig te blijven, wat niet lukt, omdat wij machteloos staan , het is vreselijk,ik wil je vragen , mocht er iets zijn waar wij als Fokkers, met zijn allen , iets kunnen doen...(heb het over materieele dingen, speelgoed, kleding, luxe artikelen....pleaze, laat het weten.........met z'n allen kunnen we misschien "iets"doen om al het leed te vezachten.....(ik weet niet wat....maar je mag gerust weten dat ik alles zal doen om mee te helpen aan eventuele hulpacties op afstand....)

[me heeft sinds gisteren last van een deja vu...en is behoorlijk aangedaan, mochten de inhoud van mijn texten vandaag , mensen irriteren of weet ik veel, schroom niet om het mij per e-mail te laten weten}

zondag 14 mei 2000 @ 13:53:00 #29
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_45126
...........................
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  zondag 14 mei 2000 @ 13:55:00 #30
2835 Sweetheart
Still beating on..
pi_45127
Uiteraard ook mijn medeleven voor alle mensen die hier ook maar enigzins door geraakt zijn.

Maar ik wil ook gelijk mijn woede uitspreken tegen die AASGIEREN die op het journaal nog "netjes" plunderaars en ramptoeristen worden genoemd.
Dat vind ik dus echt het laagste van het laagste wat je in zo'n geval kan doen.

Alle hulp die nodig is moet ook gegeven kunnen worden in zo'n situatie en dat er dan hulpverleners nodig moeten zijn om huizen en winkels te bewaken en om de toegangswegen in de gaten te houden vind ik echt walgelijk.

Dus nogmaals een oproep. Als je daar niets te zoeken hebt blijf dan weg!!!

Sterkte voor alle betrokkenen.

We never listen. . .when we are eager to speak. . .
pi_45128
Kom net terug van de rand van het gebied en het centrum. Even een 'sfeer'indicatie:

Heel veel mensen die doelloos rondlopen, wachtende tot ze het gebied in kunnen terug naar hun huis, als ze die nog hebben. Er bestaat grote onduidelijkheid bij veel bewoners hoeveel schade er aan hun huis is danwel kan zijn.

Alles is afgezet tot echt ca 800 meter van de beginplek, overal leger, ME en politie, beangstigend.

Bij het begin van de deurningerstraat kon ik een redelijk end de deurningerstraat afkijken (de hele straat is afgesloten). Overal glas, stukken beton, afgeknapte verkeerslichten, roet, gesprongen ruiten, ingekapte voorgevels, etc. Hoe verder je kijkt hoe erger het wordt.

Rond het stadhuis is alles afgezet. Alleen pers en zo mag er komen. De binnenstad staat vol met satelietwagens en auto's van journalisten vanuit Engeland, Duitsland, Belgie, Frankrijk, italie enz enz.

Zodra je buiten het centrum komt is het letterlijk uitgestorven. Niemand buiten, niemand op straat, doodse stilte, amper verkeer.

In het centrum staan de terrassen buiten maar ze zijn vrijwel leeg. Ik heb er even gezeten, omdat ik niet weg wou met Marloes, wachtende op info. Het gespreksvolume was bijzonder en opvallend laag en het ging maar over 1 onderwerp. Iedereen zat de extra editie van Tubantie te lezen, en de verhalen en plaatjes erin zeggen alles, echt alles.

Het enige echte geluid wat hoorbaar is zijn Helicopters die af en aan vliegen en politiediensten die wat belangrijke mensen begeleiden naar het stadhuis. Voor de rest is het gewoon eng rustig en stil.

Geen Ramptoeristen gezien gelukkig, die houdt de Politie al tegen op de A1 en A35. Iedereen is onder de indruk en ik heb werkelijk geen mensen gezien die het nieuws niet wisten en er niet door aangegrepen waren. Het is gewoon letterlijk op ieders gezicht af te lezen wat er gisteren gebeurd is.

Overigens brand de boel nog steeds een ebetje, maar wel klein. Er zijn nog steeds bruine rookwolken te zien, alleen klein gelukkig. De boel smeult ws ook nog flink want er werd me verteld door een agent dat nog niet het hele gebied te betreden is, het is op sommige plekken nog te warm.

Tot zo ver even wat ik nu uit me volle kop krijgen kan.

Ow, Marloes kan dus nog immer niet naar huis, Of haar huis er nog staat en zo ja in welke staat is onduidelijk. Vanavond ws kan ze ook niet naar huis, het puin ruimen gaat traag. Niet dat ze traag werken maar gewoon omdat de ravage astronomisch is.

In de Tubantie staat trouwens 1 foto waarop je aziatisch getinte mensen op de voorgrond zit met de fik op de achtergrond. Het toneel was iets anders maar ik moest ogenblikkelijk denken aan die beruchte napalmaanval van de VS in Vietnam waarop je wegvluchtende mensen ziet met de puinhoop erachter. Zo komt het iig over.

zondag 14 mei 2000 @ 14:05:00 #32
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45129
Woorden schieten te kort om te zeggen hoe erg ik het vind....

Het enige wat ik kan doen is iedereen die door deze ramp getroffen is of die mensen kent die er door getroffen zijn heel veel sterkte wensen in deze ongetwijfeld heel moeilijke tijd.

Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 14 mei 2000 @ 14:12:00 #33
2676 Iefje
hier zolang het leuk is (nu!)
pi_45130
Heel erg veel sterkte allemaal en bedankt voor alle steun gister. Gelukkig gaat het met mijn familie redelijk goed, behalve dan dat ze alles kwijt zijn en helemaal verward zijn. Ze zijn ongedeerd, dus dat was zeer goed nieuws.

Deze ramp is echt heel erg, vele mensen zijn geraakt, zo niet direct dan toch zeker wel indirect.
Ik wil iedereen heel erg veel sterkte wensen die er mee te maken hebben en die zich erbij betrokken voelen en nog een keer iedereen bedanken. Zonder jullie steun gister was ik ook helemaal overstuur geraakt. Nu kon ik nog wat voor mijn moeder betekenen. Bedankt, Digger en alle anderen.

Liefs,
Yvette

Whenever people agree with me
I always feel I must be wrong.
(Oscar Wilde)

pi_45131
Omdat het erg druk is met het downloaden van de logfile op de server, hebben Jungleman en Aaargh, aangeboden een mirror te plaatsen.
De adressen waar de logfile van de chat te downloaden is (met een verslag van Digger):

1) Word versie Chat log, server Blauwe m&m
2) (plain text versie, voor mensen zonder Word), server Aaargh
3) Word versie Chat log, server Jungleman

zondag 14 mei 2000 @ 14:40:00 #35
2390 JungleMan
Found & lost her..
pi_45132
dank aan Aaargh en Blauwe voor de chatlog:

Word document - ca. 2 Mb

Plain text (txt) - ca. 1 Mb

gezipte txt - ca. 400 Kb

(allen op mijn server)

Andere mirrors:
http://www.vanderhulst.nl/Chatlog/
http://deepthought.student.utwente.nl/FOK/

[Dit bericht is gewijzigd door JungleMan (Datum 14 Mei 2000).]

Ik vind die van Jungleman erg intens. De blik in die ogen. Echt een gefrustreert, in de jungle rondslingerende, puber op zoek naar seks in zijn meest primale vorm.
pi_45133
Hier http://webmail.utwente.nl/ staat een MP3 van de TVoost uitzending van gisteren, is wel 96 MB groot.
pi_45134
Laatste nieuws is dat er asbest vrijgekomen is (SBS6).
Dit wordt dus alleen maar erger. Gisteren werd er al naar geinformeerd bij de burgemeester maar die wist nog van niets natuurlijk en daarom kon ie ook geen maatregelen nemen. Nu blijkt dus dat iedereen al 24 uur blootgesteld is en nu komen er dan adviezen voor het dragen van bescherming (mondkapjes ed) en is het rampgebied nog meer verboden gebied dan het al was.

Wat ik heel erg wrang en bizar aan deze ramp vind is dat die opslagplaats (en ook de Grolsch fabriek als ik het goed begreep) op de nominatie stond om verplaatst te worden.
Verschrikkelijk dat op deze manier is bewezen dat dat al lang had moeten gebeuren.

Sluit

pi_45135
Hallo mensen,

Gisteren, toen ik het hoorde van Bijou over de telefoon, had ik geen idee wat de omvang was van deze ramp. Ik had nog geen beelden gezien, en was dus totaal verbijsterd toen ik zag dat een complete woonwijk weggevaagd was. Toen ik het hoorde dacht ik aan een explosie waar hoogstens een paar huizen mee verwoest waren. Maar je verwacht dus ook niet dat het zo'n grote omvang kan hebben, want je denkt toch dat zoiets niet gebeurt in het "veilige" Nederland. Bij deze wil ik iedereen, die hier direct en indirect mee te maken hebben, heel veel sterkte toewensen in de moeilijke tijd die voor hun staat. Bij deze wil ook ook benadrukken dat het niet gek is dat iedereen de omvang van de ramp niet doorhad, vandaar ook de reacties van "Het Grolsch bier zal wel weer duurder worden", enz. Maar na het zien van de beelden stond ik perplex, en ik denk dat iedereen dat is.

Heel veel sterkte.

Grtz

Alex

pi_45136
Beste iedereen,

Ik ben normaal niet zo'n Forum-poster. Doe meestal News-Submit, maar ik wil deze gelegenheid toch even grijpen om met name Digger en Barb en elke andere persoon uit Enschede en omgeving even een hart onder de riem te steken en doorgeven dat ook de mensen uit Amsterdam (ik dus) geen moment van deze zondag niet denken aan de verschrikkelijke ramp in Enschede.
Heb net de chat-logfile doorgelezen en de beelden van TV-Oost even bekijken en het is werkelijk te ongelooflijk voor woorden wat daar gebeurt is. Er zijn tot nu toe maar twee momenten in mijn leven geweest zoals ik toen dacht: 13 mei 2000 en 4 oktober 1992. Ik wil via deze weg dan ook mijn medeleven betuigen aan alle slachtoffers van deze ramp en hun nabestaanden.

Voor één keer zonder nick:

Chris van der Linden.

pi_45137
Update (bron Teletekst NL1-3)

14 lichamen geborgen
562 gewonden
3 brandweermannen verongelukt

Raming van dodental is nog steeds 20

No. I will not fix your Windows.
  zondag 14 mei 2000 @ 16:57:00 #41
2519 Catkin
een heel onschuldig meisje....
pi_45138
Hoi luitjes,

Ik denk dat bijna alles hier al wel is gezegd. Ook ik ben enorm geschrokken toen ik de tv beelden zag. ik had er wel mensen over horen praten (dat er een ramp in enschede was gebeurt) maar dacht, ach ja... Toen kwamen de televisie beelden en ondanks dat ik kei moe was ben ik de hele avond blijven kijken. Wat is dit erg zeg! Ik ben al geschrokken en woon in brabant. kun je nagaan hoe de mensen zich daar moeten voelen (dat kun je als buitenstaander gewoon niet begrijpen)... Ik wens dan ook iedereen in enschede heel veel sterkte de komende moeilijke tijd en ook mensen die er bekenden hebben wonen. Het is gewoon verschrikkelijk...
Groetjes
Femke

You know everything about her, but don't know her at all!
  zondag 14 mei 2000 @ 17:00:00 #42
2390 JungleMan
Found & lost her..
pi_45139
hij staat nog niet hier, daarom ff een link naar de topic over alle filmpjes, foto's en chatlogs:

http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum19/HTML/000115.html

Ik vind die van Jungleman erg intens. De blik in die ogen. Echt een gefrustreert, in de jungle rondslingerende, puber op zoek naar seks in zijn meest primale vorm.
  zondag 14 mei 2000 @ 17:08:00 #43
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_45140
quote:
op 05-14-2000 om 02:04 PM schreef DIGGER het volgende:

In de Tubantie staat trouwens 1 foto waarop je aziatisch getinte mensen op de voorgrond zit met de fik op de achtergrond. Het toneel was iets anders maar ik moest ogenblikkelijk denken aan die beruchte napalmaanval van de VS in Vietnam waarop je wegvluchtende mensen ziet met de puinhoop erachter. Zo komt het iig over.

Digger, je omschrijft heel beeldend je gevoelens en de "sfeer", ook ik krijg bij alle beelden tot nu toe, een akelig deja vu, de puinzooi in voormalig Joegoslavie, de bijlmer, en alle andere rampen.......

Ik hoop dat er buiten het geld wat er momenteel verstrekt word (Fl 100,- pp.pd) ook concreet gewerkt word aan directe hulp..?
(onderdak,kleding, e.d.?)Heb je daar eventueel ook een beeld van?

zondag 14 mei 2000 @ 17:09:00 #44
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_45141
In de eerste plaats wil ik iedereen die hier rechtstreeks bij betrokken is, ontzettend veel sterkte wensen. Dit is een niet te bevatten ramp.

Als er iets is wat ik kan doen, ik ben hier.
Ben behoorlijk aangedaan door alles, kan de juiste woorden niet vinden.

Gerard.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_45142
quote:
op 05-14-2000 om 05:08 PM schreef Quenda® het volgende:
Digger, je omschrijft heel beeldend je gevoelens en de "sfeer", ook ik krijg bij alle beelden tot nu toe, een akelig deja vu, de puinzooi in voormalig Joegoslavie, de bijlmer, en alle andere rampen.......

Idd, van alles schiet door je heen. Vietnam beelden, beelden van Hamburg na WO 2 enz. Tis gewoon eng in de stad ook, de sfeer is zo stil en onvrijwillig berustend en zo...
Ik zat vanmiddag even op een terras, wachtend op nieuws (kon dan zo weer naar het stadhuis lopen ivm eerst naar huis te gaan en later weer terug want die foonlijnen zijn nog immer zwaar overbelast, maar het is zo raar, op een mooie dag als deze, terrassen maar half vol maar kwa geluidshoeveelheid eigenlijk zo dood en dood stil

Ik hoop dat er buiten het geld wat er momenteel verstrekt word (Fl 100,- pp.pd) ook concreet gewerkt word aan directe hulp..?
(onderdak,kleding, e.d.?)Heb je daar eventueel ook een beeld van?

Jawel.
De woningbouw verenigingen zijn bezig met leegstaande huizen, daar kunnen mensen in komen die nu geen huis meer hebben. Verder kunnen mensen meubels brengen naar de Diekman hal om die mensen van wat meubulair te voorzien voor in die huizen. Ook deelt het leger des Heils kleding uit en zo. Ze zijn gelukkig al alle fronten zo goed en constructief bezig....

Ook kunnen veel getroffen mensen terecht bij vrienden of kennissen hier in Enschede of in de regio. Gelukkig maar....

pi_45143

Ik hoor net dat het uitgeroepen is tot nationale ramp hier en er morgen een gironummer open gaat, GIRO 777

------------------
Planet earth is great to visit
but I wouldn't wanna live there

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER (Datum 14 Mei 2000).]

pi_45144
"voor alle duidelijkheid
die fabriek is niet in een woonwijk gebouwd
de woonwijk is om de fabriek gebouwd.."

Dat heb ik ook gehoord, maar ik heb ook gehoord dat de opslag er sinds 1977 stond, terwijl de huizen me toch echt typisch jaren-dertig leken...

Maar bovendien:
Ook van mijn kant: heel veel sterkte toegewenst aan alle FOK!ers die in Enschede wonen of vrienden/familie daar hebben. Het moet echt verschrikkelijk zijn om niet te weten waar je loved-ones zijn.

zondag 14 mei 2000 @ 21:16:00 #48
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_45145
Ik heb met verbijstering dit weekend (elders) de beelden bekeken, en mij niet direct gerealiseerd dat een aantal FOKkers daar wonen.
Ik wens dan ook Digger, Marloes en iedereen die daar in de buurt woont heel veel sterkte.
De puinhoop is werkelijk ongelooflijk.

Jacqueline.

pi_45146
Wij hebben in ieder geval de kledingkast al eens diep uitgespit, en proberen zo ons steentje bij te dragen
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  Redactie Frontpage zondag 14 mei 2000 @ 22:05:00 #50
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_45147
Het leek mij ook dat de huizen een stuk ouder waren dan de opslagplaats. En anders: Ze hadden het nog niet verplaatst, want e rijke heren dachten natuurlijk van 't Is toch een achterstandswijk' Nee, maar zet bij die rijke heren maar es zo'n opslagplaats, moet je kijken wat er dan gebeurt! De arme mens moet altijd weer lijden onder de rijkere mens... 't Is triest, maar zo gaat het altijd Nee, ik dek dat dit nog wel een startje krijgt...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')