en daar heb je ook een veerpontje welke je voor een euro overzet naar de wijk feijenoord. Loop afstand naar de kaap en wilhelminapier.quote:Op zaterdag 29 november 2014 12:27 schreef ariehaan het volgende:
[..]
Vanaf het Arboretum Trompenburg kun je oversteken naar de wijk de Esch, het voormalig drinkwaterterrein. Daar is onder andere een café en het restaurant "de Watertoren", waar je erg lekker kunt eten. Het is niet echt goedkoop en je moet altijd even reserveren. Er is ook een halte van de Watertaxi.
Mooi man, vond het al jammer dat er tot nu toe op youtube niet echt goede filmpjes zijn die de stad goed laten zien.quote:
Oh wauw, wel heel tof zeg die site.quote:Op maandag 1 december 2014 21:33 schreef Keroppi het volgende:
Kleine crosspost, maar ik heb een hele mooie grafische print in de aanbieding: klik hier.
[ afbeelding ]
Splinternieuw, eenmaal thuis aangekomen bleek A3 formaat toch wat aan de kleine kant. Dus een paar maten groter besteld, deze kon helaas niet geretourneerd worden. Dus ik hoop iemand anders er blij mee te maken.
(Hier vind je meer van deze ontwerpster: http://www.wuudy.eu/home/work-1/rotterdam-icons/ )
"Er"? Ben jij niet degene die het ons vraagt?quote:
Ik gok op weinig respons in dit topic.quote:deze enquête alleen in te vullen als u 50 jaar of ouder bent en als u woont binnen de regio Rotterdam.
Hoi.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:35 schreef zoekeenleven het volgende:
Hier meld zich nog een Rotterdamse fokkert
Ook niet al te veel ervaring met zorghotels en dagbesteding zeker?quote:Op woensdag 10 december 2014 06:54 schreef Breuls het volgende:
[..]
"Er"? Ben jij niet degene die het ons vraagt?
[..]
Ik gok op weinig respons in dit topic.
Ik ben iig jonger, dus ik kan je enquete niet invullen.
Er zitten ook mensen onder de 50 in zorghotels en dagbesteding.quote:Op dinsdag 9 december 2014 12:04 schreef Rozanne4 het volgende:
Beste Rotterdammers,
Voor mijn afstudeeropdracht ben ik bezig met het verzamelen van respons voor mijn enquête. Deze enquête gaat over de kwaliteitseis van een zorghotel en de dagbesteding.
Deze enquête wordt afgenomen onder de doelgroep 50-plussers uit de regio Rotterdam. Daarom wordt er gevraagd deze enquête alleen in te vullen als u 50 jaar of ouder bent en als u woont binnen de regio Rotterdam.
Eerst zijn er een aantal algemene vragen en vervolgens komen de specifieke vragen over het zorghotel en de dagbesteding aan bod. De enquête omvat in totaal 10 vragen en duurt ongeveer 2 tot 3 minuten.
U zou mij heel erg helpen met mijn onderzoek.
Hartelijk dank voor uw eventuele bijdrage.
In de onderstaande link staat de enquête.
https://nl.surveymonkey.com/s/GG52VRX
alleen jij tochquote:Op vrijdag 12 december 2014 08:16 schreef Isegrim het volgende:
En in dit topic zitten niet echt veel mensen van 50+ ben ik bang.
iedereen boven 30 is oud. Ik bijna ook....damn.quote:Op vrijdag 12 december 2014 09:02 schreef Isegrim het volgende:
Duurt nog heel ff maar ik ben best oud.
Uber(POP).quote:Op woensdag 17 december 2014 19:26 schreef bioloogje het volgende:
Iemand hier ervaring met een goede en goedkope taxi voor donderdagnacht?
Beetje late reactie mss maar over welke afstand heb je het? Zo duur is de gemiddelde taxi ook weer niet.quote:Op woensdag 17 december 2014 19:26 schreef bioloogje het volgende:
Iemand hier ervaring met een goede en goedkope taxi voor donderdagnacht?
Het viel idd wel mee, ook de verschillen waren niet erg groot als ik keek bij verschillende aanbieders. Uiteindelijk zelf een lift kunnen regelen, dus was überhaupt niet meer nodig.quote:Op zondag 21 december 2014 10:16 schreef Weissman het volgende:
[..]
Beetje late reactie mss maar over welke afstand heb je het? Zo duur is de gemiddelde taxi ook weer niet.
daarom ben ik verhuisd naar Alkmaar .. eens zien of ik ouder wordt dan m'n oudersquote:Op vrijdag 12 december 2014 08:57 schreef Molo het volgende:
Flauw om op te merken dat de gemiddelde Rotterdammer niet oud wordt?
kan me niet voorstellen dat het veel verschilt, helemaal omdat het bijvoorbeeld etiquette is dat je, als ze op een rij staan te wachten, de eerste aanspreekt. als ze een mega prijsverschil zouden hebben zou dat nooit gaan werken natuurlijk. het kan dan wel weer dat de bedrijven die geen standplaats bij een drukke plek hebben goedkoper zijn omdat die op oproep werken.quote:Op zondag 21 december 2014 11:39 schreef Kaas- het volgende:
Zit er echt prijsverschil in dan? Ik pak altijd gewoon degene die ik als eerste tegenkom.
Ik neem zelf nooit een taxi, maar wat ik zag scheelde het 5 cent per kilometer. Het verschil was dus zeer minimaal ja.quote:Op zondag 21 december 2014 11:39 schreef Kaas- het volgende:
Zit er echt prijsverschil in dan? Ik pak altijd gewoon degene die ik als eerste tegenkom.
Daar hoef je het niet om te laten nee.quote:Op zondag 21 december 2014 12:29 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Ik neem zelf nooit een taxi, maar wat ik zag scheelde het 5 cent per kilometer. Het verschil was dus zeer minimaal ja.
uber is toch ook al weer verbodenquote:Op zondag 21 december 2014 12:36 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Daar hoef je het niet om te laten nee.
Afgelopen week eentje van Den Haag naar Rotterdam genomen voor 60 euro en hoorde daarna dat dat via Uber voor 25 euro zou kunnen. Dat is wel een behoorlijk verschil.
Alleen Uber Pop, waarbij 'gewone burgers' mensen vervoeren in hun eigen auto. De professionele versie van Uber niet.quote:Op zondag 21 december 2014 12:43 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
uber is toch ook al weer verboden
Op het moment dat hij vanuit de gevangenis naar een verslavingsdeskundige zou worden gebracht, nam hij de benen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:24 schreef Weissman het volgende:
Gevangene ontsnapt in Hoogvliet
Ik vraag me vooral af ''hoe'' deze man is ontsnapt. Er staan hoge muren rond de gevangenis met prikkeldraad erop en het zit aan de rand van een bedrijventerrein.
ik ben er!quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:12 schreef Isegrim het volgende:
Morgen 18:00, Plein 1940:
http://www.persberichtenr(...)js-met-manifestatie/
Van de site van de gemeente.quote:Dames en heren,
Gisteren zijn in Parijs twaalf mensen in koelen bloede vermoord.
Tien medewerkers van het tijdschrift Charlie Hebdo: vertegenwoordigers van het vrije woord.
En twee politieagenten: beschermers van onze democratische rechtsstaat.
Dit is méér dan een persoonlijk drama voor de familie en vrienden van de slachtoffers. Deze afgrijselijke aanslag raakt ons allemáál. Het is een aanval op de vrijheid van meningsuiting, de ruggengraat van onze democratische samenleving.
Ik vraag u om een minuut stilte om de slachtoffers te herdenken en ons medeleven te betuigen aan de nabestaanden.
Dames en heren,
Rotterdam, de meest internationale stad van Nederland, neemt vandaag stelling tegen deze laffe moord op journalisten en politiemensen.
Deze aanslag toont aan hoe kwetsbaar een open, democratische samenleving kan zijn. Als de vrijheid van het woord bedreigd wordt, past ons maar één ding: onze stem nog luider laten horen. Daarom zijn we hier bij elkaar!
We zijn hier om de Parijzenaars en de Fransen te laten weten dat we met hen meeleven.
Dat we hun angst en woede begrijpen en hun verdriet voelen.
Dat we deze laffe daad met kracht veroordelen, net zoals zij.
Tegen Parijzenaars zeggen we daarom: Paris, chers Parisiens, Rotterdam vous envoie un message de soutien: à Rotterdam, nous sommes tous Charlie! (Parijs, parijzenaars, wij leven met u mee! Rotterdam is Charlie Hebdo!)
Het doden van onschuldige mensen, waar ook ter wereld, mag nóóit met gelatenheid worden gadegeslagen.
In Rotterdam investeren we in vrede, in een WIJ samenleving waarin plek is voor iedereen die de rechtsstaat eerbiedigt.
Een WIJ samenleving waar plek is voor iedereen, ongeacht afkomst, geloof, huidskleur.
Een samenleving waar géén plek is voor lieden die geen respect hebben voor een ander.
Wij zijn hier omdat de pen en het potlood uiteindelijk de sterkste wapens zijn.
Het slechtste wat we nu kunnen doen is voldoen aan de verwachting van die terroristen: dat we haat en wraakgevoelens tussen bevolkingsgroepen toelaten in onze harten. Dat we muren gaan optrekken in onze samenleving. Dat mogen we nóóit doen. Nu niet en in de toekomst niet.
Daarom roep ik iedereen op om onze tolerante WIJ samenleving te verdedigen. Om met mij voor te gaan in de strijd.
Niet verdeeld, maar samen.
Niet met wapens, maar met woorden.
Niet met haat, maar met liefde.
Rotterdam is Charlie!
Dames en heren, laat Parijs horen en zien dat wij achter hen staan!
Hij zei toch ook 'Je m'appelle Charlie'? Dat zie ik in deze speech niet terug?quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:59 schreef Breuls het volgende:
Aboutalebs speech:
[..]
Van de site van de gemeente.
Whut?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:24 schreef TheFastOne het volgende:
Ik zat afgelopen week bij de kapper, en toen kwam de hevige concurrentie op de Nieuwe Binnenweg ter sprake.
Schijnt dat er 43 kapperszaken zitten op de hele Nieuwe Binnenweg
Ergens vraag ik me toch af. Wat is nou de meerwaarde van zoiets? Als er elke dag een aanslag is gaan we dat dan ook elke dag doen? Neemt de kans op een aanslag af? Extremisten zullen heus niet na zo'n gezamenlijke "nee hoor we zijn niet bang", denk oh nee laat maar ik schop wel ergens een plantenbak om.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:56 schreef Breuls het volgende:
Ik was erbij. Paar foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kan me voorstellen dat het bemoedigend is voor mensen die nu net iemand hebben verloren. Daarnaast vind ik het voor mezelf van belang om mijn stem te laten horen. Ik voel de behoefte om *iets* te doen bij zo'n gebeurtenis. Zo'n protest is misschien symbolisch, maar ik vind het toch wel van waarde. Om te laten zien dat we dit gewoon onaanvaardbaar vinden en dat we ons niet de mond laten snoeren. Of dat ook aankomt bij dat soort gestoorde extremisten, geen idee.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:54 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Ergens vraag ik me toch af. Wat is nou de meerwaarde van zoiets? Als er elke dag een aanslag is gaan we dat dan ook elke dag doen? Neemt de kans op een aanslag af? Extremisten zullen heus niet na zo'n gezamenlijke "nee hoor we zijn niet bang", denk oh nee laat maar ik schop wel ergens een plantenbak om.
Not sure if seriousquote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:54 schreef Craptacular het volgende:
Ergens vraag ik me toch af. Wat is nou de meerwaarde van zoiets? Als er elke dag een aanslag is gaan we dat dan ook elke dag doen? Neemt de kans op een aanslag af? Extremisten zullen heus niet na zo'n gezamenlijke "nee hoor we zijn niet bang", denk oh nee laat maar ik schop wel ergens een plantenbak om.
Inderdaad verbaas me daar ook al jaren over.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Whut?
Ik verbaas me sowieso over het bizarre aantal kappers en nagelstudio's in deze stad.
Aan mij verdienen ze in elk geval niets (ma is ooit kapster geweest) en ik ken eigenlijk maar een enkeling die regelmatig naar zo'n nagelstudio gaat. Maar kennelijk zijn er hele volksstammen die daar wekelijks zitten. En echt goedkoop is het niet bepaald. Ik heb één keer voor een feest van die gelnagels laten aanbrengen, dat kostte 50 euro of daaromtrent.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:59 schreef Tem het volgende:
[..]
Inderdaad verbaas me daar ook al jaren over.
Ik ook. Rondom mijn huis zitten er ook veel (waarvan twee in mijn gebouw), maar 43 op de Nieuwe Binnenweg is nog een stapje erger.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Whut?
Ik verbaas me sowieso over het bizarre aantal kappers en nagelstudio's in deze stad.
Nee nog niks van gehoord, neem aan dat er wel iets soortgelijks terugkomt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:08 schreef Craptacular het volgende:
Al bekend wat er gaat gebeuren met de ruimte van de Willens en Wetens?
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Whut?
KW heeft te veel Breaking Bad gekeken denk ikquote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:41 schreef Isegrim het volgende:
Nagelstudio's en kapsalons voor witwasserij? Zou mij niet direct de meest voor de hand liggende optie lijken maar als jij het zegt.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:09 schreef ChatGirl het volgende:
KW heeft te veel Breaking Bad gekeken denk ik
Ach ze gebruiken toch ook gewoon de Primera als bank en of dat nou zo voor de hand liggend is?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:41 schreef Isegrim het volgende:
Nagelstudio's en kapsalons voor witwasserij? Zou mij niet direct de meest voor de hand liggende optie lijken maar als jij het zegt.
Whut?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:35 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Ach ze gebruiken toch ook gewoon de Primera als bank en of dat nou zo voor de hand liggend is?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)de-onderwereld.dhtml
Natuurlijk wel. Een kapsalon heeft weinig inkoop en er valt lastig te controleren hoeveel klanten je daadwerkelijk knipt en hoeveel op papier . Ideale manierquote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:41 schreef Isegrim het volgende:
Deur zat altijd dicht, ik had dat met een paar collega's (niet alleen natuurlijk, chicken die ik benquote:Op zaterdag 10 januari 2015 07:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat zou mij toch zo nieuwsgierig maken dat ik er een keer ging eten
"Sorry joh, kok net ziek!"quote:Op zaterdag 10 januari 2015 08:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Deur zat altijd dicht, ik had dat met een paar collega's (niet alleen natuurlijk, chicken die ik ben) geprobeerd
Hahaha ja zoietsquote:
O ja verschrikkelijk. Maar dat is met zo veel dingen. Dat is echt NL bureaucratie. Als het er op (de 9000 verschillende) papier(en) goed uitziet, zal het wel goed zijn. Maar een keer iemand op pad sturen om het te checken... hooo maar!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 08:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Hahaha ja zoiets
Er zijn echt veeeeel obscure tentjes in (met name) de binnensteden. Ben echt weleens benieuwd of die onder de loep liggen.
Zo interessant vinden ze plantages oprollen niet meerquote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:17 schreef littledrummergirl het volgende:
In de kelder van t huis onder de onze zat een hennepplantage. Megastank,melding gemaakt, twee maanden later kwamen ze eens kijken, ja toen vonden ze alleen nog maar restjeslekker zinnig die meldprocedure zo
Dat zie je echt veel. Kledingwinkels die nooit opengaan, snackbar waar de deur opslot zit. In de straat waar ik voorheen woonde zaten zeker twee van dat soort 'bedrijven'. Je zou denken dat bij de wijkagent toch een lampje zou gaan brandenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 07:09 schreef Molo het volgende:
In de 8 jaar dat ik ergens werkte heb ik in een vlakbij gelegen klein eettentje waar ik meerdere keren per dag langs liep, nog nooit 1 iemand iets zien eten.
Wel werden er wekelijks andere talfelkleedjes neergelegd en andere bloemen neergezet. Soms een verfje op de muur of een ander neon-letter bord op de gevel.
Snap eigenlijk niet zo goed dat dat politie/AIVD/etc niet opvalt.
Of ze laten het expres zo, kan natuurlijk ook.
LOL, bietje laat jaquote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:17 schreef littledrummergirl het volgende:
In de kelder van t huis onder de onze zat een hennepplantage. Megastank,melding gemaakt, twee maanden later kwamen ze eens kijken, ja toen vonden ze alleen nog maar restjeslekker zinnig die meldprocedure zo
er kwam niet eens zon kekke posterquote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:18 schreef Weissman het volgende:
[..]
Zo interessant vinden ze plantages oprollen niet meer![]()
Het zijn er te veel.
Besef je wel hoeveel gedoe en bureaucratie daar achter zitquote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:21 schreef Tem het volgende:
Dat zie je echt veel. Kledingwinkels die nooit opengaan, snackbar waar de deur opslot zit. In de straat waar ik voorheen woonde zaten zeker twee van dat soort 'bedrijven'. Je zou denken dat bij de wijkagent toch een lampje zou gaan branden
Witwas imperiums en zulks?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:46 schreef Weissman het volgende:
Het is ook niet direct een bedreiging voor de samenleving en het is beter dan leegstand.
Is meestal toch zo'n "politieboetes / belastingaanslagen die nog open staan" controle? Doen ze op Noordplein vaak.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gisteravond stukje van 2 kilometer 3 of 4 politiebusjes. Nu heen en weer naar het station 2 politiemotoren, 2 auto's en 3 politiebusjes tegengekomen. Paniek vanwege Parijs?
Ja dan staan ze op 1 plek. nu kwam ik elke +/- 300 meter een politievoertuig tegen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:49 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Is meestal toch zo'n "politieboetes / belastingaanslagen die nog open staan" controle? Doen ze op Noordplein vaak.
Als in; het heeft niet de hoogste prioriteit van de pliesie. En leegstand heeft een slechtere invloed op een wijk dan een paar zaakjes die ''slecht'' lopen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |