Operatie Toto: Begin decemberquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:36 schreef Toto69 het volgende:
Dus, vanochtend rond een uur of 11 (ik was speciaal al wakker, Etsu had me verteld dat er iets aan de deur zou komen) ging de bel. Na een nacht vol vermoedens (
) strompel ik m'n bed uit en zie ik de koerier met een enorme doos staan
na wat uitpakwerk kwam ik er al snel achter wat het was en daar ben ik ontzettend blij mee
(ik teken best graag, dus goed sherlock werk mensen.)
De usernames zijn allemaal leesbaar op het kaartje, maar toch, ik wil iedereen ontzettend bedanken voor deze ontzettend leuke en lieve actie! Het doet me veel goed!(Lijst is op willekeurige volgorde, geen zorgen, jullie zijn allemaal even tof) Maar wel in het bijzonder Etsu bedankt (ik denk toch dat hij het brein achter de actie is)
- Etsu
- Lavenderr
- Paxcon
- Johannes_Vermeer
- Cat22
- Queller
- Maily
- Lucky-Strike
- Ace-Eleven
- Egeltje1985
- Knoblaucha6
- Vannelle
- Ingrid
- Lienekien
- JGPeggeman
- Brighteyes
- Amarantha
- Waterdrinker
- Robin007bond
- TimeJumper
- Frozen-Assassin
- OProg
- Pizzalucht
- DancingPhoebe
- Maraca
- Anoniem (Ik denk dat ik wel weet welke user dit is, maar ik weet het niet 100% zeker, DM me desnoods even want ook jij wordt heel erg bedankt!)
Als het goed is, heb ik dan iedereen genoemd.
Heel erg bedankt allemaal en zodra ik het ding onder de knie heb zal ik natuurlijk een tekening posten
En ook het doosje + inhoud heeft een goed tehuis gekregen.
Ja het wordt sowieos algehele narcose, want het is een lange operatie, en je zal waarschijnlijk ook op je buik moeten liggen. Schrik trouwens ook niet van hoelang de operatie gaat duren, dat zal zéker een paar uur zijn. Dat is omdat de plastisch chirurg erg minuscule verbindingen moet maken tussen oud en nieuw weefsel, en is hartstikke normaal.quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:06 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Hele goede post! Ik kopieer hem voor mezelf in een kladblokjeheel erg bedankt. Ik moet sowieso onder narcose geopereerd worden zei de PC. Ik noteer het in elk geval allemaal voor 't gesprek
[..]
Ja
Hoe lang gaat die duren dan denk je?quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:15 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja het wordt sowieos algehele narcose, want het is een lange operatie, en je zal waarschijnlijk ook op je buik moeten liggen. Schrik trouwens ook niet van hoelang de operatie gaat duren, dat zal zéker een paar uur zijn. Dat is omdat de plastisch chirurg erg minuscule verbindingen moet maken tussen oud en nieuw weefsel, en is hartstikke normaal.
quote:
Ik heb na de operatie geen wond meer, alles wordt dichtgemaaktquote:Op vrijdag 7 november 2014 22:23 schreef computergirl het volgende:
Beste toto, je hebt straks na de operatie een nog grotere wond dan nu - ga ajb thuiszorg regelen voor professionele wondverzorging.
Gewoon om je kansen op goede genezing zo groot mogelijk te maken
Ligt heel erg aan de 'lap' die ze gaan gebruiken, maar reken op minimaal een uur of 4-5. Kan het alleen maar meevallen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:20 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Hoe lang gaat die duren dan denk je?
[..]
Je hebt geen open wond meer, maar natuurlijk wel een operatiewond. En aangezien dat op een niet heel makkelijke plek zit, en je wel wil dat die optimaal geneest, is thuiszorg echt geen slecht idee. Bespreek dat de eerstvolgende keer dat je bij de chirurg bent.quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:24 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik heb na de operatie geen wond meer, alles wordt dichtgemaakt
Wauw, dat is wel echt heel lang ja.quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:35 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ligt heel erg aan de 'lap' die ze gaan gebruiken, maar reken op minimaal een uur of 4-5. Kan het alleen maar meevallen.
[..]
Je hebt geen open wond meer, maar natuurlijk wel een operatiewond. En aangezien dat op een niet heel makkelijke plek zit, en je wel wil dat die optimaal geneest, is thuiszorg echt geen slecht idee. Bespreek dat de eerstvolgende keer dat je bij de chirurg bent.
Dat bedoel ik ja.quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou ja, er zit dan toch gewoon een snee met hechtingen? Dat is de operatiewond.
Of je na de operatie nou nog een wond hebt of niet, het lijkt me sowieso dat er een herstelperiode is waar je heel voorzichtig moet bewegen, hoe ga je dan sommige dingen doen die je niet zelf kan?quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:42 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Wauw, dat is wel echt heel lang ja.
Maar ze maken alles dicht toch? Wat bedoel je dan met operatiewond?ben niet zo medisch onderlegd, sorry
En ja thuiszorg ga ik bespreken
quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou ja, er zit dan toch gewoon een snee met hechtingen? Dat is de operatiewond.
Ah. Helder.quote:
Dank je!quote:
Thanks broquote:Op zaterdag 8 november 2014 00:18 schreef SonicVolcano het volgende:
Succes gozer. Deze strohalm koesteren. You can do it!![]()
Dank jequote:Op zaterdag 8 november 2014 00:31 schreef d4v1d het volgende:
Toch jammer dat het tot een 10e topic moet komen..
Heel veel succes met je(/jullie) operaties
Dank je paintbaasquote:Op zaterdag 8 november 2014 04:28 schreef Remqo het volgende:
Moge the pain in the ass snel over zijn.
sterkte toto
quote:
quote:
Opreis mattiequote:
quote:Op zaterdag 8 november 2014 21:07 schreef knoblaucha6 het volgende:
Oh Toto, er staat een potje hoop door een doortastende arts op de agenda,hoe fijn is dat en nu hopen (en er van uit gaan) dat er eindelijk eens een einde komt aan in elk geval alle narigheid die je nu hebt. En ik sluit geheel me aan op de hier nadrukkelijk gegeven adviezen om vooral thuiszorg in te schakelen om zo goed mogelijk te genezen, vlak die wondverzorging niet uit, ook het ziekenhuis heeft in deze een zorgtaak dit voor je te regelen, informeer je goed.
Hoewel elke kleinste vooruitgang in jouw geval al een verbetering is hoop is met mijn hele hart dat je ergens volgend jaar gretig kan en mag gaan happen op die mooie uitnodigingen voor die droombaan waar ook ter wereld. Het is je meer dan gegund en je verdient het zo![]()
(en om een beetje voort te borduren op Remqo: moge jij over een jaar lekker the pain in the ass zijn voor een werkgever ergens ter wereld)
Thanks beidequote:Op zaterdag 8 november 2014 21:10 schreef Geralt het volgende:
Hey Toto, succes met je operatie dit dat alles.
Thanks. Het is alleen al fijn als iemand dat erkent in plaats van het te bagatelliseren.quote:Op zaterdag 8 november 2014 21:20 schreef knoblaucha6 het volgende:
En voor aspergermeisje uiteraard ook sterkte.
Jullie hebben beiden nog een behoorlijk pad te bewandelen en het zal niet makkelijk zijn. Toi toi toi en fingers crossed voor beiden.
Dat gebeurt gewoon, veel mensen snappen het niet.quote:Op zaterdag 8 november 2014 21:58 schreef knoblaucha6 het volgende:
Hoe kan iemand zulks in hemelsnaam ooit bagatelliseren?
Jeetjequote:Op zaterdag 8 november 2014 21:59 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Dat gebeurt gewoon, veel mensen snappen het niet.
Je wilt ook niet weten hoe vaak ik, bijv. hier op FOK! dingen naar m'n kop krijg als:
"nog lekker gebloed vandaag?![]()
"
quote:
Tja, zo gaat dat hier.quote:Op zaterdag 8 november 2014 22:07 schreef knoblaucha6 het volgende:
KolereIk weet dat er nogal wat idioten op FOK! zitten maar dit is echt
jeez, wat een wereldvreemdenquote:
truequote:Op zaterdag 8 november 2014 22:17 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ach ja, het is net de echte wereld, vergelijk het maar als bij de Appie, overwegend leuke mensen maar er is er altijd één die net voor jouw neus je opzij ramt voor die laatste paprika, met de kar tegen je schenen ramt voor een rol keukenpapier en hard rent om je nét voor te zijn bij de kassa omdat dat figuur denkt belangrijker te zijn en zo en geen oog heeft voor een rollator, rolstoel of onzichtbare aandoeningen. FOK! is niet anders dan een rondje Appie eigenlijk.
Niks nieuws dus wat dat betreft dus laat die lul maar voordringen met zijn kar, is die ook weer blij dat hij meer LIJKT te zijn dan een ander
Ja, dat is ook wel weer zo. Er worden zoveel topics vervuild met hersenlozen, dat je het er vanzelf uit gaat filteren hequote:
Scherpquote:Op zaterdag 8 november 2014 22:18 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ja, dat is ook wel weer zo. Er worden zoveel topics vervuild met hersenlozen, dat je het er vanzelf uit gaat filteren he
Niks gehoord nog. Best veel pijn moet ik zeggenquote:Op woensdag 12 november 2014 16:12 schreef knoblaucha6 het volgende:
Toto, verder nog iets gehoord (als in: datum) en hoe gaat het momenteel met je?
Heb er momenteel geen!quote:
Thnxquote:Op woensdag 12 november 2014 16:56 schreef Propellerheads het volgende:
Beterschap toto, en aspergermeisje
quote:Op woensdag 12 november 2014 22:03 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Niks gehoord nog. Best veel pijn moet ik zeggen
Helpt een virtuele knuffel? Nee zekerquote:Niks gehoord nog. Best veel pijn moet ik zeggen
Nope, al 3 jaar niet. Klinkt wat raar, maar zodra ik pijnstillers neem kots ik het weer uit.quote:Op donderdag 13 november 2014 01:55 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
slik je pijnstillers eigenlijk?
quote:Op donderdag 13 november 2014 16:23 schreef agenda het volgende:
[..]
Helpt een virtuele knuffel? Nee zeker![]()
Dan maar een virtuele kus![]()
Helpt ook niet maar het idee...........
quote:Op donderdag 13 november 2014 16:48 schreef Spatieloos het volgende:
Genezen andere wonden wel?
En ehhh ehhh beterschap ofzo![]()
Snuif anders gewoon kleine dosis ketamine als pijnstiller, kun je lastig uitkotsen.
Er is in onderzoeken nog geen schade bij kleine dosissen/doses/dozen geweest en het is ook een antidepressiva.
Of heb je binnenkort na die operatie geen pijn meer? Veel geluk enzo.
Nee joh, toto heeft goede zelfcontrole.quote:Op donderdag 13 november 2014 17:57 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Haha ja goed advies. Nieuwe topicreeks: Drugsverslaving na operatie verdwijnt niet.
quote:Op donderdag 13 november 2014 16:48 schreef Spatieloos het volgende:
Snuif anders gewoon kleine dosis ketamine als pijnstiller, kun je lastig uitkotsen.
Er is in onderzoeken nog geen schade bij kleine dosissen/doses/dozen geweest en het is ook een antidepressiva.
quote:Op woensdag 12 november 2014 22:03 schreef Toto69 het volgende:
Op woensdag 12 november 2014 00:36 schreef Waterdrinker het volgende:
Post nog eens een tekening!
Volgens mij gaat dat helemaal goedkomen tochquote:Heb er momenteel geen!
quote:Op vrijdag 14 november 2014 12:00 schreef jgpeggeman het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij gaat dat helemaal goedkomen toch![]()
Heyquote:Op vrijdag 14 november 2014 16:46 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ik ben nu al een stuk beter voorbereid dan voor de vorige operatie, maar dat kwam doordat de arts er zo luchtig over deed. Dit keer een veel kleinere ingreep, maar ik neem het zekere voor het onzekere: werkprojecten afgerond, paar magnetronmaaltijden kopen, geld in huis voor de taxi, alle verbandmiddelen in huis...
Volgende week woensdag is het dus zover. Gelukkig is mijn vermoedelijke darmontsteking ook zo goed als over en ik heb toestemming om geopereerd te worden (als je eenmaal iets hebt lichamelijk, lijkt het alsof er geen einde aan komt).
Toto, krijg jij de verbandmiddelen eigenlijk vergoed, of geef je daar net zo'n kapitaal aan uit als ik? Ze waren me een potje verbaasd toen ik vroeg naar vergoeding. Mevrouw in het ziekenhuis legde het me als volgt uit: gaasjes kunnen vergoed worden als je chronische wondzorg nodig hebt. Dat is vanaf twee weken. 'Maar we gaan er vanuit dat je de gaasjes alleen de eerste twee weken nodig hebt en daarna maandverband.' Oftewel, je krijgt het niet vergoed.Toen ik vroeg of het maandverband en de pleisters dan vergoed werden, kreeg ik een reactie alsof ik gek was.
Ik zei: 'Mevrouw, ik word niet elke week geopereerd, dus ik weet niet hoe het werkt.' 'Ohja, daar heeft u wel gelijk in...'
Andere wonden genezen wel ja.quote:Op donderdag 13 november 2014 16:48 schreef Spatieloos het volgende:
quote:Op donderdag 13 november 2014 16:54 schreef Rewimo het volgende:
Pffff toto, ik hoop dat je snel een datum krijgt. Dat eeuwige wachten...
Hou je taai
Goeie tipquote:Op vrijdag 14 november 2014 17:38 schreef clumsy_clown het volgende:
Bonnetjes voor verband, taxi's enzo bewaren voor de belastingteruggaaf!
Verbandmiddelen mag je sinds 2012 niet meer opvoeren. Heb ik voor gebeld.quote:Op vrijdag 14 november 2014 17:38 schreef clumsy_clown het volgende:
Bonnetjes voor verband, taxi's enzo bewaren voor de belastingteruggaaf!
Anders lees je het topic even.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:14 schreef SuperFood het volgende:
pics van de wond?
ennuh naar huisarts gaan bespreken en kijken of een andere arts een optie is?
ik heb de OP gelezen. aangezien dit deel 10 is lijkt me dat wel genoeg om een overall plaatje te hebben mag ik hopenquote:Op vrijdag 14 november 2014 18:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Anders lees je het topic even.
Bijna aan de beurt; sterkte hoor!quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:46 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ik ben nu al een stuk beter voorbereid dan voor de vorige operatie, maar dat kwam doordat de arts er zo luchtig over deed. Dit keer een veel kleinere ingreep, maar ik neem het zekere voor het onzekere: werkprojecten afgerond, paar magnetronmaaltijden kopen, geld in huis voor de taxi, alle verbandmiddelen in huis...
Volgende week woensdag is het dus zover. Gelukkig is mijn vermoedelijke darmontsteking ook zo goed als over en ik heb toestemming om geopereerd te worden (als je eenmaal iets hebt lichamelijk, lijkt het alsof er geen einde aan komt).
Toto, krijg jij de verbandmiddelen eigenlijk vergoed, of geef je daar net zo'n kapitaal aan uit als ik? Ze waren me een potje verbaasd toen ik vroeg naar vergoeding. Mevrouw in het ziekenhuis legde het me als volgt uit: gaasjes kunnen vergoed worden als je chronische wondzorg nodig hebt. Dat is vanaf twee weken. 'Maar we gaan er vanuit dat je de gaasjes alleen de eerste twee weken nodig hebt en daarna maandverband.' Oftewel, je krijgt het niet vergoed.Toen ik vroeg of het maandverband en de pleisters dan vergoed werden, kreeg ik een reactie alsof ik gek was.
Ik zei: 'Mevrouw, ik word niet elke week geopereerd, dus ik weet niet hoe het werkt.' 'Ohja, daar heeft u wel gelijk in...'
quote:
quote:Op maandag 17 november 2014 18:08 schreef Toto69 het volgende:
Veel sterkte & succes gewenst Aspergermeisje!
Wat Toto zegtquote:Op maandag 17 november 2014 18:08 schreef Toto69 het volgende:
Veel sterkte & succes gewenst Aspergermeisje!
Same here!quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:48 schreef Rewimo het volgende:
Veel sterkte morgen en ik hoop en duim dat dit de oplossing wordt voor jou!
Yes! Hoewel de operatie zelf niet zo interessant is. Je weet het resultaat natuurlijk pas over een paar maanden als de wonden helen. Dat hopen we dan maar dat dat gebeurt...quote:Op dinsdag 18 november 2014 15:53 schreef maily het volgende:
[..]
Same here!
En zogauw het kan wel een update he?!
Je zal je best beroerd voelen ... kom dan hier maar lekker uithuilen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 16:01 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Yes! Hoewel de operatie zelf niet zo interessant is. Je weet het resultaat natuurlijk pas over een paar maanden als de wonden helen. Dat hopen we dan maar dat dat gebeurt...
Voordeel is dat het onder plaatselijke verdoving gaat, hoewel ik me daar de vorige keer ook beroerd door voelde, maar van de wonden zelf voelde ik niks tot 22.00 uur 's avonds.quote:Op dinsdag 18 november 2014 16:02 schreef maily het volgende:
[..]
Je zal je best beroerd voelen ... kom dan hier maar lekker uithuilen.
Gadverdamme ....quote:Op woensdag 19 november 2014 11:05 schreef Aspergermeisje het volgende:
Even een hele snelle update (nu nog verdoofd). Ze hebben toch weer een fenolisatie gedaan (hoorde ik pas in de operatiekamer). Bleek ook de bedoeling te zijn, want fenolisatie hoort blijkbaar bij schoonmaken. Oftewel, herstel gaat weer even lang duren als de vorige keer. Het is maar te hopen dat die wonden niet weer uitscheuren. Chirurg heeft me beloofd van niet, maarja, moet ik dat geloven? Nee, natuurlijk niet.
Ohquote:Op woensdag 19 november 2014 11:05 schreef Aspergermeisje het volgende:
Even een hele snelle update (nu nog verdoofd). Ze hebben toch weer een fenolisatie gedaan (hoorde ik pas in de operatiekamer). Bleek ook de bedoeling te zijn, want fenolisatie hoort blijkbaar bij schoonmaken. Oftewel, herstel gaat weer even lang duren als de vorige keer. Het is maar te hopen dat die wonden niet weer uitscheuren. Chirurg heeft me beloofd van niet, maarja, moet ik dat geloven? Nee, natuurlijk niet.
Als het net zo werkt als in mijn ziekenhuis, is dat met de verpleegkundige een algemene intake voor de operatie (gewicht, bloeddruk, hartslag, enzovoort).quote:Op woensdag 19 november 2014 13:24 schreef Toto69 het volgende:
Volgende week donderdag om 09.10 moet ik naar de anesthesist toe, en aansluitend om 9.30 naar een verpleegkundige (Joost mag weten wat ik daar te zoeken heb, maar het zal wel). Dus ik ga ervan uit dat de operatie nu wel dichterbij komt.
Hmm, zou kunnen.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Misschien een wondzorgverpleegkundige?
Hmm, ik dacht dat gewicht, bloeddruk, hartslag, etc. gewoon bij de anesthesist zelf is?quote:Op woensdag 19 november 2014 13:33 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Als het net zo werkt als in mijn ziekenhuis, is dat met de verpleegkundige een algemene intake voor de operatie (gewicht, bloeddruk, hartslag, enzovoort).
Hier meet de verpleegkundige het op, zodat de anesthesist het alleen nog in de computer hoeft te bekijken.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:34 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Hmm, zou kunnen.
[..]
Hmm, ik dacht dat gewicht, bloeddruk, hartslag, etc. gewoon bij de anesthesist zelf is?
Al heb ik liever dat ze m'n bloeddruk gewoon op de operatiedag zelf meten, want ik krijg daar altijd paniekaanvallen van en da's... niet prettig
Oh ja zo. Bij mij was het in 2012, de laatste keer dat ik dat kreeg, een paniekaanval. M'n hartslag was 100 of zo dus niet heel extreem, maar m'n bloeddruk was opgelopen naar 202/67quote:Op woensdag 19 november 2014 13:37 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Hier meet de verpleegkundige het op, zodat de anesthesist het alleen nog in de computer hoeft te bekijken.Vervolgens gaat die het dan nog een keer meten, want 'je hebt wel een erg hoge hartslag' enzo.
Maar jij hebt de afspraken omgekeerd, dus dan weet ik het ook niet.
Oeiquote:Op woensdag 19 november 2014 15:31 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ik had dit keer geen rare reactie op de verdoving gelukkig! Voel me ook een stuk beter dan de vorige keer. Ik had alleen wel koorts van tevoren... Ben net hersteld van waarschijnlijk een darmontsteking en had wel toestemming om geopereerd te worden. Gelukkig wel doorgegaan. Je zal maar helemaal klaarliggen en dan kan het niet doorgaan, omdat je temperatuur te hoog is...
Nee, wel vervelend, pijnlijk, en bloederig.quote:Op woensdag 19 november 2014 17:02 schreef computergirl het volgende:
Als het nieuwe gat is onstaan in de zwakke plek die ze op korte termijn gaan vervangen is het geen drama toch?
Hou vol hčquote:Op woensdag 19 november 2014 17:05 schreef Aspergermeisje het volgende:
Pff waardeloos, die huid is gewoon helemaal verzwakt joh... die houdt het niet meer.
Hier gaat het wel. Pijn begint nu op te komen, maar chirurg kwam zelf met recept voor Tramadol dus dat heb ik met beide handen aangegrepen.
Mentaal gezien was het ff moeilijk, vanwege de omschakeling naar een langer herstel. Maar... zo komt er een lieve vriendin langs (medefok!ker, die hier meelurkt) en daar word ik vast wat vrolijker van.
Oh, lieverd, uiteraardquote:Op woensdag 19 november 2014 17:03 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Nee, wel vervelend, pijnlijk, en bloederig.
Ja nee het is geen drama natuurlijk omdat het toch al open wordt gehaald eerst.quote:
Haha komt vast wel goed, thanksquote:Op woensdag 19 november 2014 17:19 schreef Mountainbiker4life het volgende:
Echt klote man... veel succes met de operatie en WEL weer uit je narcose komen he???
We kunnen je nog lang niet missen
jijn bent mijn favoriete FOK!ker dus IK kan je al HELEMAAAAAAAAAAAAAL niet missenquote:
quote:Op woensdag 19 november 2014 17:20 schreef Mountainbiker4life het volgende:
[..]
jijn bent mijn favoriete FOK!ker dus IK kan je al HELEMAAAAAAAAAAAAAL niet missen
Heej Toot, dan gaat het nu opschieten voor jou!!!quote:Op woensdag 19 november 2014 17:20 schreef Mountainbiker4life het volgende:
[..]
jij bent één van mijn favoriete FOK!kers dus IK kan je al HELEMAAAAAAAAAAAAAL niet missen
quote:Op woensdag 19 november 2014 17:23 schreef maily het volgende:
[..]
Heej Toot, dan gaat het nu opschieten voor jou!!!
EINDELIJK ...
En, ben je vrolijker? Heb ik het goed gedaan?quote:Op woensdag 19 november 2014 17:05 schreef Aspergermeisje het volgende:
Mentaal gezien was het ff moeilijk, vanwege de omschakeling naar een langer herstel. Maar... zo komt er een lieve vriendin langs (medefok!ker, die hier meelurkt) en daar word ik vast wat vrolijker van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |