Ik heb een hekel aan de vluchtende mensen, maar ik respecteer de YPG die achtergebleven waren. Wat snap je er niet aan? Waarom zou ik een hekel moeten hebben aan een volk?quote:Op maandag 10 november 2014 12:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee inderdaad, je durft er niet eerlijk voor uit te komen.
Maar alles wijst erop dat je een hekel hebt aan het Koerdische volk. Je moet immers wel behoorlijk ver heen zijn om mensen die vluchten voor de beesten van ISIS als "laf" te bestempelen.
Internetheld alllussssquote:Op maandag 10 november 2014 12:21 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan de vluchtende mensen, maar ik respecteer de YPG die achtergebleven waren. Wat snap je er niet aan? Waarom zou ik een hekel moeten hebben aan een volk?
Ik voel me gekwetst door je getroll.quote:
Niet slijmen bij de moderatie nu, iedereen die objectief kijkt ziet dat jij degene bent die aan het trollen is.quote:Op maandag 10 november 2014 12:29 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik voel me gekwetst door je getroll.
Iedereen die objectief kijkt weet heus wel dat IS slechts wint door angstige mensen die vluchten. IS is zwaar in de minderheid. In Aleppo hebben honderdduizenden mensen dagelijks met barrelbombs te maken, maar ze blijven ook gewoon.quote:Op maandag 10 november 2014 12:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet slijmen bij de moderatie nu, iedereen die objectief kijkt ziet dat jij degene bent die aan het trollen is.
Jij bent degene die mensen die vluchten in een oorlogssituatie als laf gaat bestempelen.
Nieuws van SOHR niet geloofwaardig. Vooral in Damascus waar de rebellen omsingeld zijn. Je zei dat het in Iraanse media staat. Waar is de bron daarvan.quote:Op maandag 10 november 2014 12:50 schreef firefly3 het volgende:
[..]
... http://abcnews.go.com/Int(...)tists-kills-26802249
Nu ik weer voor de zoveelste keer gelijk heb, heb ik wel een prijs verdient. http://www.presstv.ir/det(...)ers-killed-in-syria/quote:Op maandag 10 november 2014 12:55 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Nieuws van SOHR niet geloofwaardig. Vooral in Damascus waar de rebellen omsingeld zijn. Je zei dat het in Iraanse media staat. Waar is de bron daarvan.
quote:Op zondag 9 november 2014 20:09 schreef UpsideDown het volgende:
''Denken jullie dat het kalifaat zou eindigen met de dood van de kalief?
naais!quote:Op zondag 9 november 2014 22:20 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Is er al sinds juni. Ze hebben ook onlangs de hoofddader achter het vernietigen van Younis tombe geliquideerd.
De SAA is aan de winnende hand en wordt weer teruggevloten, zo gaat het meestal. Het zou strategisch gezien geen handige zet zijn, maar voor de buhne wel leuk.quote:'Assad overweegt VN-voorstel wapenstilstand Aleppo'
De Syrische president Bashar al-Assad is bereid een VN-voorstel te overwegen om de gevechten in de Syrische stad Aleppo tijdelijk te stoppen.
Dat meldt het Franse persbureau AFP maandag. VN-bemiddelaar Staffan de Mistura had de lokale wapenstilstand voorgesteld. Zondag kwamen nog zeker 21 mensen om door een luchtaanval van het Syrische leger in de buurt van Aleppo.
De 300.000 inwoners van de stad in Noord-Syrië worden aangevallen door de regeringstroepen van Assad en door terreurgroep IS (Islamitische Staat). Vorige week riep de Franse minister van Buitenlandse Zaken, Laurent Fabius, de coalitie die tegen IS vecht op om Aleppo te redden.
Een lokale wapenstilstand met de regeringstroepen van Assad zou een opluchting betekenen voor de inwoners van het oppositiebolwerk. Eerdere vredesonderhandelingen liepen echter tot tweemaal toe stuk. Die waren echter bedoeld voor heel Syrië, niet voor kleine gebieden binnen het land.
Het Vrije Syrische Leger heeft zijn bolwerk in het oosten van Aleppo; de regering controleert het westen van de stad en is sinds oktober met een offensief bezig. Het bewind in Damascus wil deze winter heel Aleppo veroveren, aldus de Britse krant The Guardian begin november.
Door: NU.nl/ANP
Beetje jammer dit, alleen positief nieuws vermelden. Ondertussen zouden ze IS al 10x vernietigd moeten hebben als je de positiviteit voor waar neemt.quote:
daar is het ook voorquote:Op maandag 10 november 2014 19:17 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De SAA is aan de winnende hand en wordt weer teruggevloten, zo gaat het meestal. Het zou strategisch gezien geen handige zet zijn, maar voor de buhne wel leuk.
Elke dag vermelden ze hun eigen slachtoffers, onderaan. Soms zijn het enkele, soms wat meer. Feit is dat ISIS meer doden moet incasseren, zij moeten tenslotte bommen koppen.quote:Op maandag 10 november 2014 19:23 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Beetje jammer dit, alleen positief nieuws vermelden. Ondertussen zouden ze IS al 10x vernietigd moeten hebben als je de positiviteit voor waar neemt.
Weer gebaseerd op SOHR wat niet betrouwbaar is.quote:Op maandag 10 november 2014 16:31 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nu ik weer voor de zoveelste keer gelijk heb, heb ik wel een prijs verdient. http://www.presstv.ir/det(...)ers-killed-in-syria/
al 4 jaar bijnaquote:
In dit geval kun je wel met zekerheid stellen dat het bewezen is. Zat bronnen, voorbeelden, bewijzen etc. voorhanden. Irakezen zelf bevestigen het ook, vraag het peunage bijv.quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:32 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Men beweert inderdaad wel eens dat Syrië een oogje zou hebben toegeknepen c.q. ondersteuning heeft geboden aan wahhabieten die buiten Syrië streden tegen de Amerikanen.
Toch hadden die wahabieten zeker invloed in Syrië op het maatschappelijke/religieuze terrein. Voorbeelden heb ik al gegeven. Puur voor het eigen gewin van de Ba'ath natuurlijk, maar dat is op zichzelf al erg genoeg.quote:Dit wil in elk geval niet zeggen dat zij de Salafisten tolereren als politieke macht in Syrië zelf. Na de jaren 80 zijn ze daar echt wel van genezen anders...
Dat is ook vrij logisch, gezien EV is gericht op de provincie Raqqa. Maar Afrin ook onderdeel van die samenwerking. Overigens zijn er ook al verscheidene afzonderlijke deals gemaakt in Serekeniyequote:Op vrijdag 7 november 2014 19:47 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De YPG in het Kobane-kanton ging toen die joint venture met de arabieren aan omdat ze dezelfde belangen hebben, namelijk ISIS stoppen. Dus niet de gehele YPG valt onder Euphrates Volcano, alleen de Kobane-eenheden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Zarqawi die een all-out war voerde tegen sjieten in Irak en verantwoordelijk is geweest voor vele grote zelfmoordaanslagen in sjitische wijken maakte graag van de Alawiet Assad gebruik om via diens Syrie meer jihadisten Irak binnen te krijgen:quote:Op maandag 10 november 2014 20:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:
In dit geval kun je wel met zekerheid stellen dat het bewezen is. Zat bronnen, voorbeelden, bewijzen etc. voorhanden. Irakezen zelf bevestigen het ook, vraag het peunage bijv.
Allemaal gedocumenteerd en die Iraakse minister toendertijd werd het zo zat dat hij Assad profetisch heeft gewaarschuwd dat als hij niet stopt de jihabeesten ook ooit voor de poorten van Damascus staan.quote:During or shortly before the invasion of Iraq in March 2003, Zarqawi returned to Iraq, where he met with Bin Laden's military chief, Saif al-Adel (Muhammad Ibrahim Makawi), who asked him to coordinate the entry of al-Qaeda operatives into Iraq through Syria.[64][65][66] Zarqawi readily agreed and by the fall of 2003 a steady flow of Arab Islamists were infiltrating Iraq via Syria.p
twitter:EjmAlrai twitterde op maandag 10-11-2014 om 17:20:03#Syria #USABy @CENTCOMCGPAO23 air strikes in Syria and 18 in Iraq from 7-10 November. http://t.co/kkM2gbsprd reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |