Mij praat je niet zo gauw bang hoor, dus als je wil mag je zijn ervaringen best hier neerzetten.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:29 schreef c-u-t-e het volgende:
Ik vind het echt stoer van je.
Onderschat het alsjeblieft niet. Mijn opa (nu 60) heeft ook een nier gedoneerd.
Ik ga je niet bang praten, dus ik zeg er verder niks over.
Heel veel respect voor jou
Nou, hij zou het denk ik zo nog een keer doen, als dat mogelijk was geweest. Maar het is geen pretje geweest. Ook omdat het ziekenhuis in een andere stad lag was het wel lastig.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:31 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Mij praat je niet zo gauw bang hoor, dus als je wil mag je zijn ervaringen best hier neerzetten.
Ik heb ook verhalen gelezen van donoren die langer klachten hielden dan normaal, naast de succesverhalen.
Een jaar thuiszitten is wel bizar lang ja! Ik verwacht met een maand of drie echt wel weer aan het werk te zijn. De jaarlijkse controles zijn standaard en vind ik wel een prettig idee. Even kijken hoe de overblijvende nier zich houdt. Of krijgt hij ook andere onderzoeken dan bloed en urine testen?quote:Op maandag 12 januari 2015 19:38 schreef c-u-t-e het volgende:
[..]
Nou, hij zou het denk ik zo nog een keer doen, als dat mogelijk was geweest. Maar het is geen pretje geweest. Ook omdat het ziekenhuis in een andere stad lag was het wel lastig.
Hij heeft denk ik ongeveer nog een jaar na de operatie thuis gezeten. Zijn uithoudingsvermogen was helemaal weg en de pijn was soms echt onbeschrijfelijk. Hij moest nog heel vaak naar dat ziekenhuis voor controles, en hij zal nu de rest van zijn leven ieder jaar terug moeten komen voor onderzoeken etc. En misschien klinkt het, zoals ik het nu schrijf, niet heel erg. Ik weet namelijk niet hoe succesverhalen eruit zien, maar ik vond het als buitenstaander nogal pittig. Ik had namelijk altijd gedacht dat je na de operatie nog even in het ziekenhuis moest blijven en dat je na een paar weken weer de oude zou zijn. Dat was bij mijn opa niet het geval.
Zoals ik al zei, ik blijf je volgen. Ben erg benieuwd naar jou ervaring.
56.quote:
Hij krijgt bij de jaarlijkse controle gewoon een korte check up. Urine en bloed ja. Maar er zijn ook nog dagen dat je de hele dag onder de pannen bent. Algehele controles. Dat is in dit ziekenhuis in ieder geval wel het protocol.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Een jaar thuiszitten is wel bizar lang ja! Ik verwacht met een maand of drie echt wel weer aan het werk te zijn. De jaarlijkse controles zijn standaard en vind ik wel een prettig idee. Even kijken hoe de overblijvende nier zich houdt. Of krijgt hij ook andere onderzoeken dan bloed en urine testen?
En een reden voor mij om het spoedconsult te accepteren is ook dat ik dan zeker in mijn 'eigen' ziekenhuis lig. Niet in mijn woonplaats, maar ben er wel al twee keer opgenomen geweest voor andere oorzaken. Dus al bekend en het dichtstbijzijnde voor mij en mijn naaste familie. En dat voelt goed. De reisafstand is best te doen en iemand kan ook in de buurt blijven logeren als ze dat willen.
Want het is een pittige operatie en je rolt de OK uit met infuus, urinecatheter en wellicht nog wat slangetjes. Nu verdwijnen die snel genoeg in de dagen erna, maar ik moet toch tellen op 5-7 dagen opname. En dat is tegenwoordig best lang. Maar ik ben liever een dagje langer in het ziekenhuis als dat ik thuis in mijn eentje zit te prutten.
Ja, dat wel. Zijn zwager was heel ernstig ziek. Hij piekerde er niet over en wou direct een nier doneren.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:52 schreef Cat22 het volgende:
Doneerde je opa trouwens aan een bekende?
Volgens mij heeft ieder ziekenhuis wel zijn eigen protocol wat betreft controles.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:09 schreef c-u-t-e het volgende:
[..]
Hij krijgt bij de jaarlijkse controle gewoon een korte check up. Urine en bloed ja. Maar er zijn ook nog dagen dat je de hele dag onder de pannen bent. Algehele controles. Dat is in dit ziekenhuis in ieder geval wel het protocol.
[..]
Ja, dat wel. Zijn zwager was heel ernstig ziek. Hij piekerde er niet over en wou direct een nier doneren.
quote:Op maandag 12 januari 2015 20:12 schreef computergirl het volgende:
Doet de nier het wel goed bij zwager?
Zijn zwager doet het erg goed op mijn opa zijn nier. Hij is weer als vanouds eigenlijk. Bijna nooit meer ziek, omdat zijn weerstand een stuk beter is.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:17 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ieder ziekenhuis wel zijn eigen protocol wat betreft controles.
Tof dat hij het voor zijn zwager wilde doen! Lijkt me wel moeilijk voor je zwager, als je ziet dat iemand er zo lang last van heeft gehad.
En van mij ook de vraag hoe de donornier het doet.
Super!quote:Op maandag 12 januari 2015 20:22 schreef c-u-t-e het volgende:
[..]
[..]
Zijn zwager doet het erg goed op mijn opa zijn nier. Hij is weer als vanouds eigenlijk. Bijna nooit meer ziek, omdat zijn weerstand een stuk beter is.
Ja, zijn zwager en zijn vrouw (de zus van mijn oma) hebben het dubbel en dwars goed proberen te maken. Dat is natuurlijk ook gelukt, want voor mijn opa was het logisch. Vanzelfsprekend bijna. Ze zijn getrakteerd op reisjes en leuke uitjes. Erg leuk! En ze zijn sindsdien betere vrienden dan ooit.
Eind goed, al goed dus
Ik denk dat je dan op een gegeven moment, als je dus zoveel en zo lang pijn hebt, wel een soort wrok gaat koesteren. Zo van 'Had ik het maar nooit gedaan, want hij loopt fluitend rond en ik crepeer nog van de pijn' ..quote:Op maandag 12 januari 2015 20:24 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Super!![]()
En ook fijn hoe je opa erin staat. Je doet het voor de ander, maar moet het ook voor jezelf doen.
Want als je het puur en alleen voor de ander doet ga je er volgens mij geheid last van krijgen.
Preciesquote:Op maandag 12 januari 2015 20:27 schreef c-u-t-e het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan op een gegeven moment, als je dus zoveel en zo lang pijn hebt, wel een soort wrok gaat koesteren. Zo van 'Had ik het maar nooit gedaan, want hij loopt fluitend rond en ik crepeer nog van de pijn' ..Daarom is het goed als je er ook voor jezelf helemaal achter staat, zoals jij nu dus ook hebt.
maar maar, bij jou in de buurt dan dus ook?quote:Op maandag 12 januari 2015 19:05 schreef Cat22 het volgende:
*kick*
Inmiddels een bezoekje verder (dubbelcheck weefseltypering) en voor volgende maand consulten chirurg en nefroloog gepland.
Tot ik vandaag telefoon kreegWaarschijnlijk is er een match en kan een ketentje van twee donaties worde gestart.
Om logistieke redenen moet ik nu snel goedgekeurd worden, dus de afspraak met beide artsen is vervroegd naar deze week, ik word er gewoon tussen gepropt.
Verder deze week nog indicatie voor huishoudelijke hulp en zo zijn we weer lekker op stoom.
Zoals het nu uitziet zal ik in maart mijn nier kunnen gaan doneren.
Daar zit ze dan vast op te wachtenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:56 schreef tombolafan het volgende:
neem-sushi-voor-cat-mee-naar-het-ziekenhuis-meet ftw
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:56 schreef tombolafan het volgende:
neem-sushi-voor-cat-mee-naar-het-ziekenhuis-meet ftw
vast wel. Jou kennende vreet je het allemaal zelf op.quote:
Mijn sushiquote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:25 schreef MPG het volgende:
[..]
vast wel. Jou kennende vreet je het allemaal zelf op.
Nee hoor, das prima te bereizenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:31 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Mijn sushi
En ja, voor mij in de buurt is zowat voor iedere poster hier ver weg.
nou zeg! Jij wilde niertjes meenemen, sushi is lekkerder imhoquote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:58 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Daar zit ze dan vast op te wachten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |