abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146398025
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen ... Voor zover mogelijk :P

pi_146398035
En weer verder :D
pi_146398515
Sterrenbeelden O+

Hier een maagd, steenbok, ram en waterman. Het temperament zit in de vrouwelijke kant vrees ik.

en een tweeling natuurlijk :+
pi_146398638
Driftbuien: bij M veel meer. Maar daar zat ook veel meer frustratie en spanning denk ik. Plus dat M heel meegaand is totdat hij iets in zijn hoofd heeft en als dat dan net iets is wat niet kan dan sloeg/slaat hij op tilt. Zwemmen in de Waal bij de intocht van Sinterklaas bijvoorbeeld.

Bij de meiden de meeste driftbuien in de omgang met elkaar. Afpakken bijvoorbeeld.

En de ene keer laten ze zich makkelijker afleiden dan de andere keer. Merk dat dat bij hun echt onderdeel is van een leerproces.
pi_146398781
Wij hebben elk seizoen in huis.

Sac zette net een mini stapje los. Ze staat eigenlijk heel stevig los maar durft nog niet te lopen dan gaat ze snel kruipen.

En iemand tips tegen het haren trekken? Ze trekt echt heel hard aan mijn haar en laat ook niet los. Ik heb maar weinig haar en hoop dat nog evdn te behouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 07-11-2014 14:03:28 ]
pi_146399315
Sterrenbeelden zeggen mij dus echt helemaal niets.
Ik weet de sterrenbeelden van mijn kinderen niet eens.....

FR N. heeft ook een tijdje aan mij haren getrokken. Ik zei altijd heel rustig dat ze niet mocht tekken omdat dat pijn doet. En dat ze wel mag aaien. Dat deed ze dan.
En een eerste stapje *O*
pi_146399469
Sac laat echt niet los. Als die iets vast heeft is het ook echt vast maakt niet uit wat het is. Ze trekt er echt plukken uit bij mij en ook bij de katten.
  vrijdag 7 november 2014 @ 13:57:33 #8
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_146400782
Mijn meisje is 2x gaan staan en trek zich niet op tot stand. Wel wil ze nu aan je handen stappen O+ of achter haar kinderstoel aan _O-

Kruipen doet ze nu sinds een week echt. We hebben ook oefenschoentjes gekocht, maat 18 O+, zodat ze wat meer stevigheid heeft misschien help het :+
pi_146401183
Hier een Steenbok (ik), Kreeft (ML) en Maagd (Ellie). Twee aardetekens, een water. Ik geloof dat we niet zo'n frivool huishouden vormen ;).

Wat gaan ze hard! *O* voor Sticker en S!

Ela, fijn dat het goed gaat bij jullie.

FR, haren trekken doet ze hier ook nog. Ze zegt 'aaien', maar de uitvoering laat nog wat te wensen over ;).

Shandaly verhuisd! *O*
Home is where the O+ is...
pi_146402032
Ik ga morgenavond weer eens stappen (zonder man want die blijft bij de kindjes) en ik vind het zo spannend en heb er zo geen zin in op eens :')

Eindelijk zijn we er uit wat we kopen voor Sinterklaas en Kerst voor de jongste. We gaan voor het speelgoed van het jaar gebeuren. De Zoef zoef dieren spul. Vanavond bestellen dan is dat ook een zorg minder :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_146402105
Is dat leuk, die Zoef Zoef dingen? Ik vind het zo schreeuwerig over komen :@

Spark, dank je trouwens. Wij maken ons gewoon niet zo snel zorgen, dat is wel een fijne eigenschap als er eenmaal kinderen zijn ;)
pi_146402267
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:35 schreef L-E het volgende:
Is dat leuk, die Zoef Zoef dingen? Ik vind het zo schreeuwerig over komen :@

Spark, dank je trouwens. Wij maken ons gewoon niet zo snel zorgen, dat is wel een fijne eigenschap als er eenmaal kinderen zijn ;)
Ze maken wel veel geluid ja :')
pi_146402383
Hier 3 zoefzoefdieren, Geinig maar idd ook veel lawaai.
pi_146402429
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:45 schreef Kyara het volgende:
Hier 3 zoefzoefdieren, Geinig maar idd ook veel lawaai.
Zit er een aan en uit knop op?
pi_146402487
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:46 schreef Tally het volgende:

[..]

Zit er een aan en uit knop op?
Ja, maar die snapt peuter ook wel ;)
pi_146402636
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:48 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, maar die snapt peuter ook wel ;)
Dat het knopje er op zit vind ik al goed genoeg :P

Al heb ik geen probleem met lawaai.
pi_146402679
Ik ook niet hoor. Gelukkig maar met 3 kleine kinderen :P
pi_146403916
ach kadootjes, wij zijn vanochtend op pad geweest en hebben vanalles gekocht, maar het enige waarmee ze bij thuiskomst wilde spelen, was een grote kartonnen doos :D Ik heb er raampjes ingeknipt en ze heeft er echt een uur samen met man mee gespeeld, zo leuk O+
Sarcasme. Herken het.
pi_146403989
Een plakbandje over de uitgang van het geluid dempt de herrie een stuk.
pi_146404883
Zoef Zoef Dieren komen er hier niet in :N. Ik vind ze vreselijk!
Ellie trouwens ook :D
pi_146406329
Ow vindt de zoef zoef dieren super!
En ik kan ze goed hebben :)
pi_146406623
Ze vinden hier de toet toet autootjes leuker.

Ik vind ze allemaal wel geinig maar dan echt al een paar losse items. Hoef geen complete sets en zo. Niet ook nog een toettoetgarage die ook nog geluid maakt etc.
pi_146406699
Ik vind het trouwens zo leuk dat J zo gek is op dieren. Als er geaaid kan worden staat ze vooral. Geitjes wil ze meteen eten geven (takjes, blaadjes, gras) en ze is daar echt niet bang voor. D blijft dan meer van een afstandje toekijken.
pi_146413092
Vandaag naar de kapper geweest met Riley. Ging goed

Vanmiddag had ze een megadriftbui. Ze was helemaal overstuur. Ik moest er ook van huilen, omdat het zo zielig was :'(
Toen ze eindelijk stil was (bij mijn vader op schoot) sprong ze over op mijn schoot en kreeg ik een megaknuffel O+
  vrijdag 7 november 2014 @ 20:20:16 #25
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_146413156
Ik vind ze best leuk maar komt veel te veel herrie uit voor mijn man. Bij hem komen zulke prikkels veel harder binnen helaas.
pi_146413450
Kyara wat leuk dat J zo gek is op dieren.
N. vindt ze of niet interessant of eng. Vooral de geitjes op de kinderboerderij als ze loslopen in de speeltuin (je kent het wel).

Omen wat fijn dat het goed ging bij de kapper!
En leuke foto (haha en jij met een big smile op de achtergond).

Zoef zoef....moet ik dat kennen? Ik heb echt iets gemist geloof ik. Of niet.
pi_146414212
Ik ken die zoef zoef dingen ook niet.
  vrijdag 7 november 2014 @ 20:54:33 #28
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_146414544
Leuk is dat he, Kyara. Nora is ook dol op dieren, wil ook alle dieren aaien en van alles voeren O+

Leuke foto van Riley O+
Wel sneu van die driftbui, maar gelukkig wel een heerlijke knuffel gekregen!

Ik moest ook even Googelen wat die zoef zoef dieren zijn, maar we blijken er zelf ook 1 te hebben! Nellie de nijlpaard, gekregen voor haar verjaardag van een collega maar ze vindt 'm niet zo heel erg boeiend nog

Nora heeft trouwens een enorme sprong gemaakt mbt woordjes, ze kan zomaar ineens een stuk of 30 woorden zeggen!
Gelijk ook de oorzaak van de slechte nachten gevonden, trouwens :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 8 november 2014 @ 06:26:41 #29
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_146425288
Hahaha, sjees, ik heb mijn ogen nog niet zo goed los geloof ik, bij die pic van Riley moest ik echt even nadenken wat voor raar gewaad de kapster aan had, maar het is een spiegel :+ en kijk die Riley lekker chippies smikkelen dan O+ fijn dat het goed ging Omen, maar jammer van de driftbui.. Zo sneu soms ook he? Ik hoor wel eens van mensen dat ze daar om moeten lachen maar die kindjes hebben dan vast een ander soort driftbuien als de mijne, ik kan er nooit zo om lachen eigenlijk.

Shandaly verhuisd! *O* wat vind het grut ervan? Succes met wennen!

Kyara, wat lief O+ jullie hebben geen dieren zelf denk ik?

Sterrenbeelden, omg ik heb geen idee :@ ik ben een kreeft, mijn man is een ram geloof ik. Ik weet wel dat Stef een slangendrager had kunnen zijn (een sterrenbeeld dat ze geschrapt hebben ofzoiets), maar wat mijn kinderen zijn beats me.. Vast iets temperamentvols :P

Sylver, wat leuk! Echt bijzonder om die taalontwikkeling zo te zien he? Fantastisch dat Nora zo hard gaat!

XM, hoe was jullie nacht?

Erm, ik wil op nog iemand reageren maar ik weet de nick niet meer.. Ja! Ela! Wat zeg je dat allemaal goed, over tijd voor elkaar vrij maken om even zelf iets te doen, wat doen jullie het goed :Y dat is echt aan te raden hoor, je eigen leven een beetje op poten houden en ook om samen afspraakjes te maken. Je hoeft echt niet altijd de deur uit, maar gewoon even samen op de bank met een glas wijn is ook al wat. Aandacht voor jezelf, aandacht voor elkaar, in the long run betaalt dat dubbel terug! (En als dat een periode niet lukt is dat helemaal niet erg natuurlijk, dat kan altijd gebeuren. Als je het maar niet totaal kwijt raakt :))
En ooohh, een tweede O+ spannend! Leuk!

Danic, die ijsjes O+ :D en wat fijn dat er nog twee waren, haha!

Gulara, hahaha, ik moest zo lachen om Pi en de maan! Zo lief :D

FR, het enige dat hier een beetje werkt is 'nee Isabel, áái!' en dan laat ze mijn haar meestal los en 'aait' ze me (als in, zo hard dat ik er een spontane facelift van krijg). Maar ze blijft erg gefocussed op haar, dus hier blijft het een ding.

Hier weer een ziek meisje, we hadden haar gisteravond aan de eettafel gezet en toen gaf ze zo enorm over dat ze keihard moest huilen en duidelijk liet merken dat het in haar neus zat en dat ze er last van had ;( binnen 10 minuten had mijn lief haar op bed en ze sliep al zowat voor ze lag. Vanmorgen met koorts uit bed gekomen en als ze haar zin niet krijgt gaat ze keihard gillen.. Zo sneu, ze zit even zo slecht ik haar vel nu.

[ Bericht 16% gewijzigd door Incantrix op 08-11-2014 06:52:42 ]
3!
  zaterdag 8 november 2014 @ 06:56:02 #30
381212 Gulara
From the future
pi_146425340
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 06:26 schreef Incantrix het volgende:
Hahaha, sjees, ik heb mijn ogen nog niet zo goed los geloof ik, bij die pic van Riley moest ik echt even nadenken wat voor raar gewaad de kapster aan had, maar het is een spiegel :+ en kijk die Riley lekker chippies smikkelen dan O+ fijn dat het goed ging Omen, maar jammer van de driftbui.. Zo sneu soms ook he? Ik hoor wel eens van mensen dat ze daar om moeten lachen maar die kindjes hebben dan vast een ander soort driftbuien als de mijne, ik kan er nooit zo om lachen eigenlijk.

Lachen om een driftbui doe ik niet.
Maar soms wel als ie op een nogal ukkelige manier (niet heel hard) valt/struikelt.
Laatst bleven een vriendinnetje en ik er bijna in, het was heus best grappig. Gelukkig vond Pi dat ook want ie begon na twee tellen vrolijk mee te lachen.
Hij lacht ook om mij als ik tot drie keer toe iets te eten op m'n vork schuif wat er steeds afvalt.

Eigenlijk houden we gewoon graag van lachen denk ik. :+
pi_146425476
Zoef zoef dieren wilde ik voor Sinterklaas kopen. Lijkt me leuk. En Riley houdt ook van dieren.

Sylver wat knap van die woordjes. *O*

Inca, wat een monsterpostm _O_
Beterschap voor je meisje

Ik moet soms wel eens lachen om haar driftbuien. Soms doet ze zo leuk overdreven en kijkt ze ons ook echt aan hoe wij reageren. Lachen werkt zelfs dan heel goed. Gaat ze nog overdrevener doen
Maar als ze helemaal overstuur is en zichzelf duidelijk in de weg zit vind ik het echt zielig.
pi_146425843
Wat een leuke foto Omen! En fijn dat het zo goed ging.
Ik weet niet zo goed wat ik met de haartjes van de meiden moet. Denk dat ik het gewoon laat groeien zodat het allemaal een beetje een "weg" kan vinden zeg maar.

Inca, we hebben een kat. Alleen dat is D's favoriet ;)
Eigenlijk best grappig verdeeld, J houdt van al het fruit muv banaan, D lust alleen banaan. J houdt van dieren maar katten mwah en D is helemaal gek van katten (die wil zij juist weer altijd aaien). En we hebben een knuffelpoes waar D helemaal weg van is. En die knuffel heeft mijn man tijdens de bevalling voor M gekocht... zo bizar dat het nu echt de knuffel van kind nummer is :o O+

Gulara :D ik moet vooral erg lachen om grappige uitspraken. En inderdaad, het gestuntel. En zo grappig dat ze dan ook mee gaan lachen terwijl het heel duidelijk is dat ze geen benul hebben waar het over gaat O+

Hier ook net een mega driftbui van D. Echt zo sneu. Ze was beetje lomp met haar zus en duwde haar hard tegen het bed aan. Dus J moest huilen. Blijkbaar was D geschrokken en toen ik J ging troosten ging zij over de rooie. En wat zij op dat moment wil is aandacht van mij, alleen. Dus dat ik dan J weg zet om haar te knuffelen. Dat deed ik dus niet want J was verdrietig en had pijn. Daar werd ze heel boos van. Ik kon ook niet bij haar komen, ze wilde niks van me weten. Schoppen, slaan, krabben. Uiteindelijk op de grond laten uitrazen (was wel in de buurt). Ze moet er op zo'n moment echt zelf uitkomen. Maar het is echt zo sneu -O-
  zaterdag 8 november 2014 @ 09:36:57 #33
95408 Incantrix
pi_146426171
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 06:56 schreef Gulara het volgende:

[..]

Lachen om een driftbui doe ik niet.
Maar soms wel als ie op een nogal ukkelige manier (niet heel hard) valt/struikelt.
Laatst bleven een vriendinnetje en ik er bijna in, het was heus best grappig. Gelukkig vond Pi dat ook want ie begon na twee tellen vrolijk mee te lachen.
Hij lacht ook om mij als ik tot drie keer toe iets te eten op m'n vork schuif wat er steeds afvalt.

Eigenlijk houden we gewoon graag van lachen denk ik. :+
Dáár kan ik dan wel weer genânt hard om lachen ja :@ dat iedereen eromheen 'OHNOES' *GHASP* doet en ik als enige moet lachen :') :@
3!
  zaterdag 8 november 2014 @ 09:41:12 #34
95408 Incantrix
pi_146426232
Omen dat vind ik ook meer uitproberen als een driftbui :) een echte fullblown driftbui met alles erop en eraan vind ik vooral sneu, soms doen ze zichzelf ook zeer dan en het komt denk ik voort uit machteloosheid. Om grenzen verkennen en uitproberen kan ik beter lachen ja, vooral als je hrt ziet gebeuren bij familieleden die ze zo om hun vinger winden ;)

Kyara, wat leuk eigenlijk, net twee pizzelstukjes die op elkaar passen O+
3!
pi_146427966
Inca jij omschrijft het precies goed. Om het uitproberen en de bijhorende reactie moet ik wel lachen inderdaad. De fullblown driftbui is vooral zielig. Riley wil dan uit frustratie met haar hoofd op de grond slaan. Dan voel ik me een beetje machteloos. Zou haar dan zo graag helpen. Nu blijf ik in de buurt, troost haar als ze het wil of laat haar troosten door een ander (opa kan dat vaak goed)

Kyara sneu die driftbui :*

Net met Riley naar de stad gegaan. In Intertoys zag Riley iets moois toen we bij de kassa stonden. Ze pakte het op en liep er zo mee naar buiten :o
Daarna bij de Dirk een fotoshoot gedaan. Met een dreumes van 21 maanden die een sterke eigen wil heeft maakt dat interessante foto's (handen in de lucht wilde ze niet, lachen wilde ze niet, zitten niet) :D
I O+ dreumesjes
pi_146429788
Die echte dreumesbuien zijn zielig. Maar een ter aarde storting omdat iets niet mag vind ik best grappig, tenzij in het openbaar dan schaam ik mij.
Sac heeft nieuwe schoenen en besloot meteen een echte dreumes te zijn en te weigeren om te gaan staan. Ze was ook wel moe en is niet helemaal fit.

Gisteren zag ze in de keuken haar fles staan en zei ,, me die me die" en vanmorgen bij de kat poe, poe O+
  zaterdag 8 november 2014 @ 13:27:18 #37
381212 Gulara
From the future
pi_146429840
Brrr, we liepen net buiten en het was al donker en toen stond Pi opeens bijna op een pad. Een hele nare, grote, vieze, dikke cane toad. Ook nog best giftig. Brrrr! Ik denk dat ik straks nachtmerries krijg.

Egopost want slaap.
pi_146429931
Ieh bah gulara. Hopelijk kun je toch slapen.
pi_146430172
Hier ook een zieke dreumes. Sinds donderdagavond ineens spugen en wat verhoging. Gister ineens hoge koorts. En omdat ik weg moest is vriend de hele avond bezig geweest. Toen ik thuis kwam trof ik ze samen aan, vriend nog in zn kleding in een onopgemaakt bed...

Dus even niet bijgezen :* voor wie het kan gebruiken!
  zaterdag 8 november 2014 @ 15:36:48 #40
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146433127
Nohhhh AA wat een aandoenlijk plaatje O+ Beterschap voor je zieke meisje! :*

Verder hebben wij een vriendin met peuter te logeren voor 2 dagen, en PPPFFFFF!!! :o Wat een verschil!!! Alles, werkelijk álles moet ie zien / vastpakken / ergens tegenaan slaan / laten vallen / weggooien, dus er is al 1 balletje gesneuveld, de gitaar (ukelele, mooi formaatje voor E :D ) hebben we maar even opgeborgen, en E heeft al 3 keer keihard moeten huilen omdat ze omver gebeukt / geslagen met een speeltje is :X ;(

Zn moeder is heus heel opvoedkundig, daar ligt t niet aan, maar t is wel lastig zeg!
pi_146434529
FR wat knap *O*

Gulara, ik heb straks ook nachtmerries van je stukje. Brrrrr

Aapieannie, wat een ontzettend lieve foto. O+
Beterschap voor je meisje :*

LB zielig voor E. Succes met de logeerpartij

Hulp gevraagd. Sinds vandaag slaat Riley ineens uit het niets. Dus niet uit boosheid. Maar wel bewust slaan. Nu waarschuwen we haar en zeggen we dat ze moet aaien. Als ze dan weer slaat zetten we haar van onze schoot. Geen leuke fase. Hopelijk is die maar heeeeel kort :D
pi_146434688
En vooral ook zelf heel goed voordoen! De hele tijd elkaar (en alles) aaien! Goed voorbeeld doet goed volgen :)

Als er hier heel soms eens iets voorvalt wat ik niet leuk vindt, zoals dat ze aan mijn haren trekt, dan moet ik 'huilen' en vertel ik dat er ook bij, dat het me verdrietig maakt en ik ervan moet huilen dus, ze stopt dan altijd meteen en komt me dan troosten.
pi_146438943
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 07:57 schreef Omentielvo het volgende:
Zoef zoef dieren wilde ik voor Sinterklaas kopen. Lijkt me leuk. En Riley houdt ook van dieren.

Sylver wat knap van die woordjes. *O*

Inca, wat een monsterpostm _O_
Beterschap voor je meisje

Ik moet soms wel eens lachen om haar driftbuien. Soms doet ze zo leuk overdreven en kijkt ze ons ook echt aan hoe wij reageren. Lachen werkt zelfs dan heel goed. Gaat ze nog overdrevener doen
Maar als ze helemaal overstuur is en zichzelf duidelijk in de weg zit vind ik het echt zielig.
Over Zoef Zoef dieren heb ik een redelijk positieve review gelezen: http://www.ouderwijsheid.nl/vtech/ Verder weet ik niet wat ik nou het beste met sinterklaas kan doen, zouden jullie allemaal kleinere cadeautjes geven met de opa's en oma's erbij of al het geld bij elkaar leggen en een groter cadeau kopen?
pi_146439301
Hier hebben de Opa's en Oma' (en tantes en Opoe) alles op mijn rekening gestort. Zo kon ik dat hele Zoef zoef dieren collectie compleet kopen :)
pi_146440272
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:22 schreef Tally het volgende:
Hier hebben de Opa's en Oma' (en tantes en Opoe) alles op mijn rekening gestort. Zo kon ik dat hele Zoef zoef dieren collectie compleet kopen :)
Hele collectie compleet kopen? De autotjes vind ik best prijzig en geen idee hoeveel er van zijn. In ieder geval wel leuk om zelf wat uit te kunnen zoeken want klinkt misschien bot, beter zelf iets kopen waarvan je weet dat je kind het leuk vindt dan dat er iets gekocht wordt waar niet naar omgekeken wordt.
pi_146442985
De kinderen krijgen hier elk 4 cadeautjes met Sinterklaas. Met Sinterklaas niet al te grote cadeaus. Maar in januari zijn hier ook alle kinderen weer jarig.

Agos Aapieannie. Beterschap!

Omen, ik pak meestal haar handjes en vertel dat ze niet mag slaan maar wel mag aaien en dan aai ik met haar handje zeg maar. Maar meestal slaat ze uit kwaadheid/machteloosheid/frustratie en dan dringt dus niks tot haar door. Dus dan probeer ik de klappen maar gewoon te ontwijken.
pi_146443875
Slaan om die redenen doet ze ook. Maar vandaag deed ze het terwijl ze niet boos/kwaad/gefrustreerd was. -O-
Klappen ontwijken probeerden wij ook, maar omdat het zo volkomen onverwacht was zagen we hem niet aankomen. :D
Ik ga inderdaad blijven uitleggen dat het niet mag. Dat het mij verdrietig maakt en als ze blijft slaan even van de schoot af. Sommige fases -O-

Maar ook weer superlief vandaag. We zijn ook naar een Kerstmarkt gegaan en Riley keek haar ogen uit

pi_146445418
Wat een mooie foto Omen! En je ziet dat ze echt een kapsel heeft :D

Hier is het slaan ook begonnen. Domme ik zei dat dat pijn deed, ik nu ook au had en zij er maar snel een kus op moest geven... Dat is nu dus haar favoriete spelletje :')
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 8 november 2014 @ 22:34:00 #49
381212 Gulara
From the future
pi_146446623
Och Riley O+ O+ O+

En ziek zijn in een opgemaakt bed is het beste natuurlijk.

Hier wordt er niet meer geslagen. Van de week beet ie me en toen heb ik gezegd dat ik dat echt niet lief vond en dat het pijn deed. Stond ie daar superbeteuterd een beetje ongemakkelijk. Je zou haast denken dat het binnenkwam.
En wij aaien ook veel. En geven schouderklopjes. Dat is tof joh, dan mag je iemand gematigd slaan als ie iets goede heeft gedaan! *O*

Mijn mannen staan samen pannenkoeken te bakken :9 en te bakkeleien over hoeveel eieren er door het beslag moeten. O+
  zondag 9 november 2014 @ 07:23:52 #50
95408 Incantrix
pi_146454885
Isabel bijt ook soms, als ze heel boos op je is. En als je dan zegt dat dat pijn doet enzo gaat ze heel blij lachen :') de laatste tijd doet ze dat gelukkig niet meer zo vaak (krijsen is nu helemaal in).

Kyara, hier ook zo, drie a vier kleinere cadeau's met pakjesavond. Na een pakje of drie zijn ze toch al overprikkeld en Stef is nog geen twee weken voor pakjesavond jarig dus die speelt dan nog met the motherload.

Gulara, gaat dat goed met die schouderklopjes? :D en waren de pannenkoeken lekker?
3!
  zondag 9 november 2014 @ 08:44:24 #51
381212 Gulara
From the future
pi_146455123
Ja dat gaat best redelijk. Soms is schouder een ruim begrip. ;)
En dat lachen is herkenbaar. Ik moet soms erg op m'n intonatie letten.

Pannenkoeken waren heerlijk, gelukkig won papa het eieren argument. :P

Oh ja, pakjesavond. Eens even bedenken of en hoe en wat we daar iets mee willen. Op wat voor dag valt het eigenlijk?

Oh en Kyara ik vind het echt zo tof dat jouw twee hetzelfde lijkende meisjes zulke duidelijke verschillende voorkeuren hebben. O+
  zondag 9 november 2014 @ 11:23:38 #52
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146457009
XM, hoe gaan de nachten nu?
pi_146461515
Jongste is boos op me, heel boos. Na 4 appels mocht hij niet eens een vijfde. Flauw he van zijn moeder?
pi_146464333
Pakjesavond valt op een vrijdag! L krijgt 3 kado's. Smartmax, Nopper en een duplo brandweerwagen. Kan ie wel weer even mee vooruit tot zn verjaardag in maart. Smartmax en nopper kan ik dan afwisselen per week/ weken.

Riley O+ L vond het ook mooi maar vooral de speelhoek. We waren meteen doorgelopen naar het restaurant dus hij heeft een hele tijd helemaal alleen met alles kunnen spelen. De kerstshow is hier wel eens mooier geweest helaas.

Slaan gebeurt hier niet zo veel meer maar hard gillen/ krijsen wel. Als afleiden en daarna waarschuwen niet werkt moet hij wel eens een minuut in de box. Dat is onze strafplek nu want hij zit er toch nooit meer in. En dat werkt heel goed bij L.
pi_146465143
Gulara, wat klinkt dat lief. Jouw mannen die samen pannenkoeken bakken O+

Olivia, wat flauw :D

Fieder, hoe gaat het met jou en L. .

LB hoe gaat het nu tussen logerende peuter en E?

Kyara, is J helemaal opgeknapt?

L-E, ben jij helemaal opgeknapt?

XM, hoe gaan jouw nachten?
pi_146467035
Het gaat hier echt geweldig *O* hij leert elke dag nieuwe woorden/ dingen, zo leuk!! Laatst reden we naar huis en bij de laatste bocht hoorde ik vanaf de achterbank 'bijna thuis!' O+ en dingen als 'bijna op', 'niets in' 'vol'. Ik vind het zo knap O+ ( O+ overload)

Enige lastige nu is dat hij vaak heel naar wakker wordt uit zijn slaapje.Huilen, helemaal over zn toeren, duurt vaak een kwartier voor hij weer een beetje aanspreekbaar is. Ik dacht zelf aan enge dromen. Of dat zn arm slaapt ofzo, dat heb ik zelf vaak namelijk als ik geslapen heb.Dan heb ik gek gelegen en moet ik met mn goede arm de slapende recht leggen en voel ik het bloed er weer instromen :P

Ik probeer weer een beetje mee te doen hier, erg druk gehad op mn werk

Verder wat Omen vroeg :s)
pi_146475011
Ik moet even een momentje delen hoor. Vanmiddag waren we met Isa in de speeltuin, maar toen... ineens.... zag ze een hond! En de Hond (zo'n lelijke kleine Maltezer/boomer met een centenbakkie en twee grote ogen in zijn platte kop die verschillende kanten op kijken als een mislukte kameleon) zag haar ook en echt het was liefde op het eerste gezicht. Isa moest naar de Hond en de Hond moest naar Isa. Wij waren allang blij want de Hond ging richting ons huis (het baasje althans want de Hond wide niet meer mee) dus ze liep eindelijk eens door. Baasje was iets minder blij want de Hond ging tenslotte zelfs voor dood op de stoep liggen zodat hij geen kant meer op kon. Anyways, Isa komt bij de Hond, gaat op de stoep zitten, Hond kruipt tegen haar aan, zij pakt Hond met beide handjes aan zijn kopje vast, trekt hem naar zicht toe en geeft hem, voor we het goed en wel in de gaten hebben, zo een enorme smakkerd recht op z'n bek. O+ Ik denk dat ze binnenkort gaan trouwen O+ De Hond vond het zelfs niet erg dat de ze hele tijd Mauw! naar hem riep O+

Mijn kind is zo maf O+
Sarcasme. Herken het.
pi_146475014
Hier gaat het wel goed met mij Omen, dank je :)
pi_146475167
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 19:57 schreef Spirit82 het volgende:
Ik moet even een momentje delen hoor. Vanmiddag waren we met Isa in de speeltuin, maar toen... ineens.... zag ze een hond! En de Hond (zo'n lelijke kleine Maltezer/boomer met een centenbakkie en twee grote ogen in zijn platte kop die verschillende kanten op kijken als een mislukte kameleon) zag haar ook en echt het was liefde op het eerste gezicht. Isa moest naar de Hond en de Hond moest naar Isa. Wij waren allang blij want de Hond ging richting ons huis (het baasje althans want de Hond wide niet meer mee) dus ze liep eindelijk eens door. Baasje was iets minder blij want de Hond ging tenslotte zelfs voor dood op de stoep liggen zodat hij geen kant meer op kon. Anyways, Isa komt bij de Hond, gaat op de stoep zitten, Hond kruipt tegen haar aan, zij pakt Hond met beide handjes aan zijn kopje vast, trekt hem naar zicht toe en geeft hem, voor we het goed en wel in de gaten hebben, zo een enorme smakkerd recht op z'n bek. O+ Ik denk dat ze binnenkort gaan trouwen O+ De Hond vond het zelfs niet erg dat de ze hele tijd Mauw! naar hem riep O+

Mijn kind is zo maf O+
_O- Geweldig, dreumesliefde! O+
  zondag 9 november 2014 @ 20:06:15 #60
95408 Incantrix
pi_146475331
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 19:57 schreef Spirit82 het volgende:

Mijn kind is zo maf O+
Ach! O+ O+
3!
pi_146475519
Cute Spirit O+
  zondag 9 november 2014 @ 20:13:03 #62
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146475612
Spirit! Wat ontzettend lief O+ O+!

Mijn ouders hebben een nieuwe hond, dus gisteren even langs geweest om hem te ontmoeten. En T. vond hem ook tof: Elke keer als de hond naar hem toe liep, dribbelde T. schaterlachend weg :D Om vervolgens weer gelijk naar de hond toe te lopen. O+
pi_146475730
Spirit, te lief O+

Gotc, leuk :D O+
pi_146475802
Dreumesjes en dieren zijn een gouden combinatie! Ook hier. We zijn op het punt aanbeland dat hij eigenlijk vindt dat we moeten stoppen met de fiets telkens dat we een vogel passeren (weet je hoe veel vogels wij passeren?! ;( ) en dan doet hij 'Twiet Twiet' naar de vogel en dan mogen we verder fietsen :D
pi_146475863
L-E, jij kan zo geweldig vertellen over jouw dreumesje
Soms hoop ik dat ik op een dag ook zo awesome mama ben
Ik ben al geweldig natuurlijk, maar ik twijfel gewoon iets te vaak :@
pi_146475982
Je bent al awesome, gekkerd :*
pi_146476486
Weet je Omen, voor Riley ben jij the center of her universe. Je kunt jaloers zijn op andere moeders, maar zodra je Riley daar neer zou zetten, zou ze diep ongelukkig worden, simpelweg omdat jij het niet bent. Voor Riley is er geen betere moeder dan jij :*
Sarcasme. Herken het.
pi_146476495
L-E speelt gewoon een beetje vals... Die heeft stiekem ook geweldige writing skills ;) :*
pi_146476732
Spirit, wat lief O+.
Hier ook dierenliefde, zo snoezig. Nu moeten de poezen ook nog wat liefde voor haar kweken :D.

En laten we onszelf alsjeblieft niet met elkaar gaan vergelijken :N. We hebben allemaal onze toffe en minder toffe punten - maakt ons nog menselijk ook! ;)
  zondag 9 november 2014 @ 20:43:53 #70
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_146476849
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:35 schreef Spirit82 het volgende:
Weet je Omen, voor Riley ben jij the center of her universe. Je kunt jaloers zijn op andere moeders, maar zodra je Riley daar neer zou zetten, zou ze diep ongelukkig worden, simpelweg omdat jij het niet bent. Voor Riley is er geen betere moeder dan jij :*
Mooi gezegd! O+
(Die neem ik ook mee)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zondag 9 november 2014 @ 20:53:07 #71
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146477218
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:35 schreef Shandaly het volgende:
L-E speelt gewoon een beetje vals... Die heeft stiekem ook geweldige writing skills ;) :*
:D

Maar t zijn heerlijke verhalen ja! Ook die van Spirit O+

Hier zijn de logees weer naar huis. Gelukkig :')
Het was echt tof om ze hier te hebben, maar de Peuter was Druk! Echt niet gewoon druk, maar DRUK :X En lomp, en bezitterig, en lawaaierig, en en en..... tussendoor soms ook heel lief, maar vooral echt heel Druk. E was vandaag echt bang voor m omdat ze inmiddels al zo vaak omver gebeukt was, of een speeltje op dr kop had gehad, of noem maar iets -O- De peuter sliep hier minder dan thuis, en was dus helemaal hyper vanavond, en toen E een houten speeltje vast had waar hij 5 minuten geleden mee had gespeeld, moest ie het terug, en sloeg haar keihard en echt bewust ermee op haar hoofd ;( Tranendal natuurlijk, en een dikke bult. Mijn vriend ontplofte elke keer zowat, maar we zijn maar geen opvoeddiscussie aangegaan :X
pi_146477297
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:35 schreef Shandaly het volgende:

Eens met Cwen over vergelijken. Daarmee doen we onszelf echt tekort hoor!
pi_146477399
LB, wat ontzettend fijn dan dat jouw kind jouw kind is he :D Dat voel ik soms zo intens als ik andere kinderen meemaak :@
Sarcasme. Herken het.
pi_146477484
quote:
Deze ga ik onthouden. :*

Julie hebben gelijk. Ik vind mezelf echt een goede moeder. En ik weet dat Riley mij helemaal geweldig vindt. Alleen ik pieker iets te vaak. En ik ben wel eens ongeduldig. En dan heb ik het idee dat Riley straks ongelukkig gaat zijn, omdat ik te voorwaardelijk ben. Stomme angsten. I have them :@
  zondag 9 november 2014 @ 20:59:52 #75
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146477506
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:57 schreef Spirit82 het volgende:
LB, wat ontzettend fijn dan dat jouw kind jouw kind is he :D Dat voel ik soms zo intens als ik andere kinderen meemaak :@
Echt wel :o

Ik vind héél veel andere kinderen echt geweldig, maar jongetjes zoals deze.... pffff ik hoop niet dat ik ooit zo'n druk kind krijg. Ik zou een tweede kindje echt geen seconde alleen met m in de kamer durven laten :N Wat zeg ik, ik durfde E ook echt niet alleen met m te laten.
pi_146477528
quote:
:D True that.

Wij hadden dit weekend een vriendje van oudste te logeren. Nu is mijnes soms een piepende zeurmuts in sommige dingen, geef ik heus toe, maar deze.. deze lust niets. Niets! Hij eet alleen aardappels, bollen met vlokken, en drinkt alleen een smaak limo van een bepaald merk. Serieus. Dus wij hebben de afgelopen 24 uur wel 657 keer gehoord 'datlustiknieeeeeeet'

Men, wat ben ik dan blij dat we goede eters hebben :@
pi_146477747
quote:
Wat ben jij vandaag van de goede inzicht posten O+ :*
pi_146477784
quote:
True. :)
Ik voelde dat gister ook weer extra met Aiden. Ik haalde hem gister op bij mijn ouders en mijn moeder was net buiten met hem. Dus hij ziet mij aan komen en komt al gelijk met een big smile en een rennend naar mij toe.
Armpjes gespreid en krijg een dikke knuffel. O+
En soms gewoon zo'n onverwachte dikke kus vanuit het niets is zó lekker. :9
Ik zeg altijd tegen hem dat hij mijn beste vriend is. Je bent gewoon zo'n eenheid samen. Dat pakt echt niemand van je af.
pi_146477952
Klinkt als een eh, temperamentvol peutertje LB!
  zondag 9 november 2014 @ 21:15:10 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146478061
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:12 schreef L-E het volgende:
Nou of het temperamentvol is weet ik niet L-E, maar wel energiek. En dat is dan een positief woord voor iets wat ik soms echt niet leuk vond :')

En zijn moeder ging er heus goed mee om, en dan kwam ie een kusje brengen, maar de volgende keer ging het weer precies zo. En dan vraag ik me af, zou je er dan nog wat mee kunnen, of is dit gewoon hoe je kind dan is en moet je daar dus de dingen omheen organiseren? (en andere mensen dus ook over instrueren)
pi_146478115
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 21:06 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Wat ben jij vandaag van de goede inzicht posten O+ :*
Komt door het slaapgebrek, daar word ik altijd filosofisch van :+
Sarcasme. Herken het.
pi_146478208
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:15 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nou of het temperamentvol is weet ik niet L-E, maar wel energiek. En dat is dan een positief woord voor iets wat ik soms echt niet leuk vond :')

En zijn moeder ging er heus goed mee om, en dan kwam ie een kusje brengen, maar de volgende keer ging het weer precies zo. En dan vraag ik me af, zou je er dan nog wat mee kunnen, of is dit gewoon hoe je kind dan is en moet je daar dus de dingen omheen organiseren? (en andere mensen dus ook over instrueren)
Hoe oud is hij?

Nou, het leven voor de rest van de wereld moet ook leuk blijven, dat moet een kind nog leren ;) Maar zo'n leerproces kan veel tijd kosten ja. Oudste heeft een vriendje van 5 die we vorige week maar thuis hebben gebracht omdat hij oudste tegen het hoofd ging meppen met de rails van de treinbaan. En dat is dan 5 he, daarvan verwacht je wel dat hij bepaalde regels onder de knie heeft.

Soms weet ik niet of het komt door het karakter van het kind, of de opvoeding, of die combinatie, serieus.
pi_146478220
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:12 schreef L-E het volgende:
:D mooie omschrijving

En dit is meteen een van mijn onzekerheden.
Binnenkort komt er een babynichtje bij O+
Over een jaar is die baby een dreumes en Riley peuter. Wat nou als Riley dat bij dat dreumesje ga doen. Hoe reageer ik dan?
Zelf ben ik van kinderen onderling laten uitzoeken waar mogelijk. En als het echt uit de hand loopt uitleggen dat het niet mag en eventueel weghalen bij doorgaan met hetzelfde gedrag

Stom, I know. Zal allemaal goed komen hoor. Maar, omdat de gemiddelde ouder een ander kind onopgevoed vindt ben ik nu al bang daarvoor. :+ :@
pi_146478239
Haha, LB, ik lees mee. En ik herken dat gevoel. Ik heb vrienden wiens kinderen net een paar jaar ouder zijn dan die van mij. Ik vond die ook altijd zo bruut en druk in het begin toen mijn S-je nog een dreumes was. Toen dacht ik ook 'wow' , doe voorzichtig, doe normaal!

Maar weet je, het kan echt de fase zijn ook. Die van mij kunnen ook uit slaapgebrek gaan hyperen en worden dan ook wilder en minder voorzichtig. En uit logeren is voor die van mij ook nogsteeds best spannend en heftig. Ze zijn nu een paar keer gaan logeren bij mijn broer en bij vrienden, maar hebben allebei ook spanning en slaapgebrek en zo dan.
pi_146478243
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:15 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik dat wij dat allemaal doen. Zijn moeder heeft daar ongetwijfeld een heel andere kijk op dan jij omdat jij E. gewend bent. Ik wil eigenlijk helemaal niet weten wat andere mensen van mijn kind vinden :@ Kindjes die rustiger zijn dan Isa, vind ik saai. Kindjes die drukker zijn, maken me gek. Isa O+
Sarcasme. Herken het.
pi_146478335
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:19 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik dat wij dat allemaal doen. Zijn moeder heeft daar ongetwijfeld een heel andere kijk op dan jij omdat jij E. gewend bent. Ik wil eigenlijk helemaal niet weten wat andere mensen van mijn kind vinden :@ Kindjes die rustiger zijn dan Isa, vind ik saai. Kindjes die drukker zijn, maken me gek. Isa O+
:Y Ja, zo werkt het echt een beetje, denk ik.
pi_146478379
quote:

[..]

Oké. Voortaan als jij slaapgebrek hebt, ben je verplicht om hier te posten
Wat geweldig verwoord weer O+
pi_146478403
Ik vind het best lastig als anderen iets van mijn kind vinden :@ Ik ben eigenlijk heel zelfverzekerd en overtuigd in wat wij uitdragen, maar als iemand (de vader van het kindje van 5 dat ik net benoemde) meent dat mijn oudste 'wel erg snel klaar staat met zijn kant van het verhaal te vertellen waardoor er weinig ruimte over blijft voor de andere kant van het verhaal' denk ik: Noem jij mijn kind nu een klikspaan? DUDE WTF?! :{w en ga ik me toch even afvragen of we het wel goed doen allemaal :@

Dat trekt gelukkig snel weer weg hoor, die twijfel is nooit blijvend :7
pi_146478467
quote:

[..]

Ik durf jou niet meer zo goed te meeten nu :@
  zondag 9 november 2014 @ 21:25:15 #90
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146478523
Oh heerlijk even, dit spuien. De peuter was 2,5.

Groof, ik geloof ook heus dat het slaapgebrek hem hyper maakte hoor, maar zn moeder zei ook dat hij gewoon heel druk is. Altijd geweest ook. Superondernemend, en dus ook een totaal ander kind dan E. Dus dat ik hem superdruk zou vinden had ik wel verwacht ;) Maar dat hij constant bewust mijn kind aan de kant beukte, en dus echt lak had aan regels als 'niet afpakken', 'niet slaan', dat stoort me wel echt heel erg.

En L-E + Spirit, ik dacht ook dat zij E echt wel een supersaaie jankerd zou vinden :D En ik probeer ook om niet gelijk in te springen, en E niet enorm te gaan betuttelen na een beuk, maarja.... tranen zijn tranen.
pi_146478542
Jamaar LE, jij brengt dat kindje thuis na een incident. Ongetwijfeld terecht omdat het over jullie grenzen ging. Maar dat moet voor die ouders ook heel vervelend zijn. Misschien schamen ze zich, misschien maken ze zich zorgen over hoe hun kind een dergelijke "afwijzing" oppakt. Ik denk dat het puur verdedigend bedoeld is van die vader en niet zozeer als kritiek op jouw zoon of opvoeding. O+
Sarcasme. Herken het.
pi_146478550
Oh. Klikken. Riley doet dat ook al. Zo grappig gewoon
Eergisteren sliep mijn zus bij mij. Toen Riley wakker werd pakte ik haar en zette haar op mijn bed. Uiteraard was Ollie mee. Mijn zus pakte Ollie van Riley af. En Riley keek mij aan en zei: "mama" en wees toen naar mijn zus dat die Ollie had. En echt een paar keer. Ik moest echt lachen O+
pi_146478662
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:24 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik durf jou niet meer zo goed te meeten nu :@
Haha, nee gek :D Ik kan ook helemaal verliefd zijn op andermans kindjes hoor, maar zo leuk als Isa is er geen een O+

Ik ben moeder, ik hoor bevooroordeeld te zijn 8-)
Sarcasme. Herken het.
pi_146478677
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:25 schreef Spirit82 het volgende:
Jamaar LE, jij brengt dat kindje thuis na een incident. Ongetwijfeld terecht omdat het over jullie grenzen ging. Maar dat moet voor die ouders ook heel vervelend zijn. Misschien schamen ze zich, misschien maken ze zich zorgen over hoe hun kind een dergelijke "afwijzing" oppakt. Ik denk dat het puur verdedigend bedoeld is van die vader en niet zozeer als kritiek op jouw zoon of opvoeding. O+
Ja klopt hoor :) Ze wonen bij ons in de straat en ik weet dat papa het lastig vindt om alleen te zijn met de kindjes (ik spreek de mama wel eens :P en zij was aan het werk die middag) en hij nogal eens in de stressmodus schiet dan. Dus zijn reactie kwam vermoedelijk voort uit eigen onvrede en wellicht wat zorgen omtrent het jongetje. Ik weet het allemaal. Maar dude serieus, noem je MIJN ZOON nu een KLIKSPAAN?!! :') De moederleeuw komt even in actie dan, ofzo :')
pi_146478744
Precies wat ik zeg dus :P

Jij ongelofelijke moeder jij :7
Sarcasme. Herken het.
  zondag 9 november 2014 @ 21:39:57 #96
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_146479222
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:25 schreef LadyBlack het volgende:
Oh heerlijk even, dit spuien. De peuter was 2,5.

Groof, ik geloof ook heus dat het slaapgebrek hem hyper maakte hoor, maar zn moeder zei ook dat hij gewoon heel druk is. Altijd geweest ook. Superondernemend, en dus ook een totaal ander kind dan E. Dus dat ik hem superdruk zou vinden had ik wel verwacht ;) Maar dat hij constant bewust mijn kind aan de kant beukte, en dus echt lak had aan regels als 'niet afpakken', 'niet slaan', dat stoort me wel echt heel erg.

En L-E + Spirit, ik dacht ook dat zij E echt wel een supersaaie jankerd zou vinden :D En ik probeer ook om niet gelijk in te springen, en E niet enorm te gaan betuttelen na een beuk, maarja.... tranen zijn tranen.
Dit vind ik ook altijd erg lastig. Nora is (tot nu toe) erg rustig en laat makkelijk over zich heen lopen. Ze wordt regelmatig van een speeltoestel geduwd door andere kindjes of laat zich iets afpakken dat ze heel graag had willen houden. Ik vind het moeilijk om te bepalen wat dan wijsheid is, want ik wil graag dat ze leert zelf dingen op te lossen, maar zeker als ze heel verdrietig gaat huilen kicked natuurlijk ook mijn moederinstinct in en wil ik ingrijpen.
pi_146479376
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 21:39 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Dit vind ik ook altijd erg lastig. Nora is (tot nu toe) erg rustig en laat makkelijk over zich heen lopen. Ze wordt regelmatig van een speeltoestel geduwd door andere kindjes of laat zich iets afpakken dat ze heel graag had willen houden. Ik vind het moeilijk om te bepalen wat dan wijsheid is, want ik wil graag dat ze leert zelf dingen op te lossen, maar zeker als ze heel verdrietig gaat huilen kicked natuurlijk ook mijn moederinstinct in en wil ik ingrijpen.
Ik grijp in waar mijn kind dat niet zelf kan (als het nodig is dus he). Assertiviteit is voor later, daar zijn ze nog wat jong voor vind ik :)
pi_146479378
Ik bied wek even mijn excuses aan voor mijn onzekerheden :@

En nogmaals ter verduidelijking. Ik vind Riley echt het meest geweldige kindje ever. Ik houd zo ongelofelijk veel van haar dat ik soms nog steeds moet huilen van blijdschap, omdat zij mijn kindje is.
Daarom ben ik zo bang dat iemand haar niet leuk zou vinden door iets wat ik fout zou doen (opvoeding)
Mijn onzekerheid is vooral mijn eigen gepieker. Stom, ik weet het. Maar dat is hoe ik me dus voel. Een lastig en stom mens.
En dat terwijl ik echt ook heel aardig, gevoelig en vriendelijk ben.
  zondag 9 november 2014 @ 21:43:06 #99
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146479385
Ohja, E laat zich normaal gesproken niet echt de kaas van het brood eten hoor :')

Maar da's een lastige tweestrijd dan. Natúúrlijk wil ik haar zelf leren om dr zaakjes te regelen, maar hoe ver laat je het komen he.....
pi_146479460
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:43 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja, E laat zich normaal gesproken niet echt de kaas van het brood eten hoor :')

Maar da's een lastige tweestrijd dan. Natúúrlijk wil ik haar zelf leren om dr zaakjes te regelen, maar hoe ver laat je het komen he.....
Voorleven is key, wat mij betreft. Het is ook aan ons om te laten zien dat het oke is om op te treden richting iemand die over een grens gaat. Als wij het nooit voor doen, hoe gaan ze dan ooit leren hoe ze die zaakjes moeten regelen? :)
  zondag 9 november 2014 @ 21:47:56 #101
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_146479595
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:44 schreef L-E het volgende:

[..]

Voorleven is key, wat mij betreft. Het is ook aan ons om te laten zien dat het oke is om op te treden richting iemand die over een grens gaat. Als wij het nooit voor doen, hoe gaan ze dan ooit leren hoe ze die zaakjes moeten regelen? :)
Het is eigenlijk zo simpel, he ... Thanks! O+
pi_146479671
Jullie zijn geweldig O+ Allemaal :* (Ook degenen die vanavond te druk zijn met awesome moeder zijn om hier te posten ;) )

Ik ga weer gewoon aanhaken hier. Verhuizen is 'klaar', we zijn over, en het is geweldig hier!! O+
Lars heeft vanmiddag heerlijk gespeeld met de buurkindjes in de megagrote achter'tuin' (4 huizen breed, want nog geen schuttingen ;) ) waar ik op een gegeven moment koekjes ben gaan brengen, terwijl de papa van 3 huizen verderop net ranja aan het schenken was. En even later zaten er 3 kleuters en een peuter op Lars z'n kamer met de treinbaan te spelen, terwijl er 3 buren achterthuis op de thee zaten in het zonnetje... O+ Echt heerlijk, precies zoals ik gehoopt had dat het hier zou zijn.

We zijn al best gesetteld, al liggen er uiteraard nog flink wat klusjes. Zo hebben we nog steeds geen gordijnen (maar lakens voldoen voor nu ook even), hangen er nog niet overal lampen, hangt er nog geen enkel schilderij, nergens plinten en in het halletje moet nog laminaat gelegd.. maar soit.. er moet ook voorlopig nog iets te doen blijven natuurlijk, anders vallen we ook in zo'n zwart gat.

Helaas voel ik me zelf zwaar belabberd vandaag. Snipverkouden, véél snot en af en aan knallende koppijn. 't zal de verhuisstress wel zijn dat eruit komt.
Femke was ook al niet lekker te pas, maar ik denk dat zij voornamelijk last heeft van tandjesleed. Ze poppen nu als paddenstoelen uit dat kaakje, en ik kan me goed voorstellen dat je dan niet altijd een even vrolijk dreumesje bent. Ze is vandaag lekker op tijd naar bed gegaan met een slokje pcm, en volgens mij sliep ze al voordat ik de deur uit was. Een zwaai kon er iig al niet meer vanaf.

quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:54 schreef L-E het volgende:

[..]

Eens met Cwen over vergelijken. Daarmee doen we onszelf echt tekort hoor!
Tja, en die Cwen heeft ook al van die writing skills... ;)
Wat me eraan helpt herinneren dat ik haar boek nog wilde kopen... waar is m'n lijstje gebleven!
pi_146479801
Dat is ook lastig! Ik hou helemaal niet van andere kinderen eigenlijk dus ik betwijfel of ik jouw geduld zou hebben _O_.

Ellie laat zich dus niet zomaar opzij zetten en duwt gewoon terug :@. We waren afgelopen week bij Loj en Ow kwam haar een kusje geven omdat hij tegen haar aan was gebotst, maar ze duwde 'm zo weg _O-.

Nu nog hilarisch, maar ik let er wel mee op... Ik wil ook niet dat zij over een paar jaar net als die jongetjes is :@.

En Shandaly, dank :D
pi_146480103
Shandaly fijn dat je over bent en dat het er zo geweldig is.
:* voor Femke. Zielig die tandjesleed

Cwen :D

En ik ben toch niet echt stom, omdat ik onzeker ben?
Riley vindt me inderdaad geweldig. En ik wil graag haar beeld over mij zo houden. :D
pi_146480136
En ik wil Cwen haar boek ook lezen. Is die ook te koop via iBooks?
  zondag 9 november 2014 @ 22:02:24 #106
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_146480352
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:58 schreef Omentielvo het volgende:
Natuurlijk niet! :*
Sowieso is iedereen wel eens onzeker, zelfs L-E twijfelt wel eens las ik net ;)
pi_146480483
quote:
:* voor Femke. Zielig die tandjesleed

Cwen :D

Riley vindt me inderdaad geweldig. En ik wil graag haar beeld over mij zo houden. :D
Integendeel. Iemand die nooit onzeker is, is pas stom. Of arrogant, of eigenlijk gewoon een leugenaar. Ik kan me niet voorstellen dat iemand alles altijd precies weet en nooit ergens over twijfelt.
pi_146480588
Dank je Sylver en Shandaly :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146481264
Even vanuit het baby-topic: ik ga ervan uit dat ieder kind hele primaire instincten heeft, dat zoiets als 'een geweten' moet worden aangeleerd en dus ga ik er ook vanuit dat mijn kind hoogstwaarschijnlijk, zoals ieder ander kind, wel eens iemand op zijn/haar hoofd gaat timmeren. En dat zoiets ook niet meteen over is als je je kind leert dat dat niet mag. Het ene kind heeft op dat gebied misschien meer 'temperament' dan een ander, maar in ieder mens ziet wel een nogal egocentrisch instinct. De rol van de ouder is uiteraard wel cruciaal, maar in het nature/nurture verhaal neemt nature heel vaak de overhand. Er is echt best wat opvoeding en socialisatie nodig om zoiets om te buigen. Er worden ook kinderen geboren wiens brein zo is aangelegd dat het psychopathische trekken/eigenschappen heeft. Dat kan dus ook en dat zou ook gewoon jouw kind kunnen zijn.

Niet om iemand bang te maken... :D . :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146481804
quote:
En ik wil Cwen haar boek ook lezen. Is die ook te koop via iBooks?
Jazeker! Zoek op 'Smaakvolle verleiding', dan vind je 'm wel. Het is Harlequin Bouquet nr 3570C O+.
Mocht je nog de hele bundel willen, zoek dan op 'Viva l'amore' :).

En Franny, bedankt hè :P. Maar idd, je kind zou een psychopaat kunnen zijn, die waren ook ooit klein en aandoenlijk - bizar idee!
  zondag 9 november 2014 @ 22:33:05 #111
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146482050
Ooh zo herkenbaar! Wij hebben dus een redelijk rustige peuter en hoe vaak die niet op de glijbaan aan de kant wordt gebeukt. Gelukkig is ie wel wat weerbaarder geworden. Moet ook wel want anders wordt hij -letterlijk- omver gelopen door zijn zusjes.

Diezelfde zusjes durfde ik trouwens ook best wel een tijdje amper met leeftijdsgenootjes te laten spelen omdat ze zo lomp zijn. Nou ja, niet zozeer lomp maar ze kunnen heel veel van elkaar hebben maar bij andere kindjes ligt dat misschien anders. Die vinden een voet in het gezicht misschien niet zo heel fijn.
  zondag 9 november 2014 @ 22:34:52 #112
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146482161
Oeh Shandaly, dat klinkt superidyllisch ja! O+ Ik heb hier in de straat nog niet veel kindjes gezien van E's leeftijd, maar hopelijk zijn die er wat later wel, als ze echt buiten gaat spelen. En wat sneu voor Femke.... stomme tandjes.

Franny, interessante post! Ik zat me ook af te vragen in hoeverre je als ouder doorhebt of je kind 'normaal' doet. Mijn vriend bleef maar roepen namelijk dat ie het niet normaal vond hoe de peuter deed. Maar ik weet niet of het abnormaal was, of asociaal, of gewoon anders dan ik tot nu toe gewend was :?
  zondag 9 november 2014 @ 22:34:57 #113
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146482169
Wart beteeft die psychopaat.... er was toch eens een professor die onderzoek deed naar seriemoordenaarpsychopaten en daarvoor hersenscans maakte. En toen bleek zijn eigen hersenscan daar ook tussen te zitten? Blijkbaar had hij dezelfde trekken als een psychopatische seriemoordenaar maar was hij in plaats daarvan een brave professor. De trekjes waren er wel maar er waren dus blijkbaar genoeg andere factoren zoals opvoeding, omgeving en kansen.
  zondag 9 november 2014 @ 22:37:26 #114
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146482322
Beterschap Shandaly! Nieuwe huis klinkt idyllisch inderdaad. Ik kom "gauw" een keer kijken!
  zondag 9 november 2014 @ 22:37:38 #115
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146482332
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 22:07 schreef Omentielvo het volgende:
Dank je Sylver en Shandaly :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
  zondag 9 november 2014 @ 22:38:14 #116
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146482368
quote:
2s.gif Op zondag 9 november 2014 22:34 schreef Kyara het volgende:
Wart beteeft die psychopaat.... er was toch eens een professor die onderzoek deed naar seriemoordenaarpsychopaten en daarvoor hersenscans maakte. En toen bleek zijn eigen hersenscan daar ook tussen te zitten? Blijkbaar had hij dezelfde trekken als een psychopatische seriemoordenaar maar was hij in plaats daarvan een brave professor. De trekjes waren er wel maar er waren dus blijkbaar genoeg andere factoren zoals opvoeding, omgeving en kansen.
Tof! :D
  zondag 9 november 2014 @ 22:42:52 #117
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146482714
quote:
2s.gif Op zondag 9 november 2014 22:34 schreef Kyara het volgende:
Ja, maar hij kon zelf ook niet zijn vinger leggen op wat dat precies geweest moet zijn. Het is zo ingewikkeld, hoe ons brein werkt.

Het moeilijke voor een ouder is - denk ik - dat je altijd het kwestbare in je kind blijft zien. Dat uit jou is gekomen en dat je wilt beschermen. Onder ogen zien dat je kind afwijkt, juist in zulk soort asociaal gedrag, is echt heel moeilijk denk ik.

Ik maak als docent ook wel mee dat een kind zich schuldig maakt aan pestgedrag en dat ouders daar niets van begrijpen. 'Maar dat heeft hij/zij nooit eerder gedaan, zo hebben we hem/haar niet opgevoed, hoe kan dat nou?' Tja, ik weet het ook niet. Mensen zijn tot op zekere hoogte voorspelbaar, te vormen en te kneden. Maar dat is wel beperkt. Ik denk dat als dat wel zou was, de wereld er een stuk mooier uit zou zien.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146482743
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 22:38 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Tof! :D
Dat stukje hebben ze in Criminal Minds ook eens laten zien. :D
  zondag 9 november 2014 @ 22:44:24 #120
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146482764
Liefde maakt blind ;)
pi_146483249
Ja hai!
ik lees dus zeker mee maar heb even geen puf en overzicht om overal op te reageren. Ik ben nu al vergeten wat ik allemaal gelezen heb.
Hoewel ik Isa en de Hond wel geweldig vind! Ik kan hierin namelijk Isa zo vervangen voor Rosalie :D

Verder eeeh. ...ik heb twee meiden, die staan echt wel eens allebei aan een been van een pop te trekken omdat geen van beiden met één van de andere 5 poppen wil spelen :')

En wij grappen nu al dat wanneer eva huilend uit school komt omdat ze gepest wordt, Rosalie wel even meegaat om die pesters op hun bek te slaan :+

Ik was vanmiddag bij gewoonmezelf87 op visite met Eva. Eerste keer dat ze er kwam, dus zwaar onder de indruk van alles, maar gaf tegen verwachting in op alles netjes antwoord. Op een gegeven moment stapt mijn grote bangeschijterd op poes af, want die wilde ze wel aaien.
Zo'n lief klein zwart katje. Komt ze ineens huilend op me af, had poes dr een waarschuwende tik gegeven. Potver, was ze eindelijk dapper genoeg om op den ander dier dan onze eigen katten af te stappen. ...gebeurt dit.

Oh en dit was gewoon tof:
Vanavond zaten we net aan tafel, ik geef Rosalie dr bordje, zegt ze ineens 'makelijk' O+
  zondag 9 november 2014 @ 22:58:33 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146483442
Aah, dat is dan wel sneu hè Danic. En ook wel leuk die verschillen :D

Hier kunnen ze inmiddels hele zinnen zeggen. Bijvoorbeeld "niet poepen in bad". Maar begrijpen doen ze het niet. Of nou ja, begrijpen misschien wel maar het (niet) doen.... :N :X :') :r
  zondag 9 november 2014 @ 23:01:38 #123
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146483586
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 22:54 schreef danic het volgende:

En wij grappen nu al dat wanneer eva huilend uit school komt omdat ze gepest wordt, Rosalie wel even meegaat om die pesters op hun bek te slaan :+
:D! O+

quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2014 22:43 schreef Franny_G het volgende:
Het moeilijke voor een ouder is - denk ik - dat je altijd het kwestbare in je kind blijft zien. Dat uit jou is gekomen en dat je wilt beschermen. Onder ogen zien dat je kind afwijkt, juist in zulk soort asociaal gedrag, is echt heel moeilijk denk ik.

Wat een rake opmerking! _O_
pi_146483640
Aaaah baaaah :r

Rosalie zei vanavond ook ineens 'plassuh' en pieste zo in bad :')
was eva niet blij mee.

En! Ze heeft gisteren 2x op het potje geplast! En 1x ernaast :D
  zondag 9 november 2014 @ 23:03:28 #125
381212 Gulara
From the future
pi_146483669
Oh ja andere kinderen.
Ik kan me hier bij de gym ook helemaal rot ergeren aan het gedrag van andere kinderen. Sneu, want het is overduidelijk dat probleem bij de ouders ligt. Kind heeft geen zin om mee te doen en vader die dan tegen moeder zegt, laat hem maar lekker rondjes rennen door de gymzaal. Leuk hoor, maar mijn kind wil dan ook wel rondjes rennen. :N

SPOILER
Shandaly, ik kom bij jullie wonen. O+ klinkt heerlijk. Beterschap. Zo'n verhuizing hakt er ook in.
pi_146484148
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 23:03 schreef Gulara het volgende:
Oh ja andere kinderen.
Ik kan me hier bij de gym ook helemaal rot ergeren aan het gedrag van andere kinderen. Sneu, want het is overduidelijk dat probleem bij de ouders ligt. Kind heeft geen zin om mee te doen en vader die dan tegen moeder zegt, laat hem maar lekker rondjes rennen door de gymzaal. Leuk hoor, maar mijn kind wil dan ook wel rondjes rennen. :N

SPOILER
Shandaly, ik kom bij jullie wonen. O+ klinkt heerlijk. Beterschap. Zo'n verhuizing hakt er ook in.
Lukt het jou om je dreumes de gym te laten meedoen dan? :o
Ellie gaat tijdens Muziek op Schoot ook gewoon rondlopen en haar eigen gang, zou niet weten hoe dat te sturen :@. Maar mss komt dat omdat ze 14 maanden is. Ze doet wel 'mee', maar niet zoals de peuters dat doen.
  zondag 9 november 2014 @ 23:40:48 #127
381212 Gulara
From the future
pi_146484990
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 23:15 schreef Cwen het volgende:

[..]

Lukt het jou om je dreumes de gym te laten meedoen dan? :o
Ellie gaat tijdens Muziek op Schoot ook gewoon rondlopen en haar eigen gang, zou niet weten hoe dat te sturen :@. Maar mss komt dat omdat ze 14 maanden is. Ze doet wel 'mee', maar niet zoals de peuters dat doen.
Ja dat gaat heel goed. Het lesverloop is heel constant met drie actieve opdrachtjes in de zaal. En drie momenten op de mat.
De opdrachten in de zaal doet ie heel goed. Sommigen zelfs alleen. De opdrachten op de mat vindt ie minder. Kinderen zitten naast elkaar, coaches zijn dichtbij. Dat vindt ie niet zo tof. En het is veel taliger (Engels) en hij spreekt niet meer dan 20 (Nederlandse) dus dat is nog lastig. Hij doet dus vaak niet mee. Prima, maar moet dan wel gewoon op de mat blijven zitten. En dat gaat goed.
pi_146489675
Eerst even een smeltmomentje
Vanmorgen werd Riley wakker en riep me. Maar ik reageerde 'pas' na de derde keer. Dus ik loop naar haar kamertje. Zei ze: "Mama, aar as je?" :D
  maandag 10 november 2014 @ 08:59:02 #129
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_146490167
Mogge.. niet teruggelezen, druk weekend gehad. Zag nog voorbij flitsen hoe de nachten gaan.. Nou, het wisselt. Vannacht doorgeslapen, nacht ervoor heeft ze 3x heel eventjes gehuild. Maar waren 2 huiltjes en dan was het weer stil. Misschien van een droompje ofzo, geen idee.

Ze is ook heel erg bezig om ons te benoemen, pappa, mamma, Noor.. En als ik mn jas aantrek, roept ze MEE! En begroeten als we de kamer binnenkomen. Ik denk dat ze in de smiezen krijgt dat we ook weg kunnen gaan.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_146490789
Fijn dat de nachten beter gaan, XM! En duidelijk weer bezig met iets nieuws.

Gulara, wat fijn dat 'ie zo goed meedoet! Dat talig nog lastig is kan ik me voorstellen, hoe goed begrijpt 'ie het Engels inmiddels?

Er zit echt al weer zo'n verschil tussen de oudere dreumessen en de 'kleintjes', zo leuk! O+
pi_146491050
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 08:24 schreef Omentielvo het volgende:
Eerst even een smeltmomentje
Vanmorgen werd Riley wakker en riep me. Maar ik reageerde 'pas' na de derde keer. Dus ik loop naar haar kamertje. Zei ze: "Mama, aar as je?" :D
O+!

XM, het doet er niets toe, maar ik vind 'droompje' echt zo'n gek woord :D

Cwen, ik deed met de oudste peuterdans en ook peutergym, en ook hij deed niet echt mee hoor. Hij ging altijd rondjes rennen als de rest over de balk liep, en met de bal spelen als de rest rondjes rende enzo. Maar dat was eigenlijk wel prima, het was gericht op kleintjes dus volgens mij verwachtte niemand dat ze heel erg deden wat de bedoeling was ;)
pi_146491100
LE, dat zie bij Ellie ook gebeuren ja :D. Die kan zo heerlijk haar eigen dingen doen O+.

Ik heb griep :(. Koorts, spierpijn, rillen, snot... Gelukkig komen m'n schoonouders Ellie zo halen O+
  maandag 10 november 2014 @ 10:16:20 #133
381212 Gulara
From the future
pi_146491639
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 09:36 schreef Cwen het volgende:
Fijn dat de nachten beter gaan, XM! En duidelijk weer bezig met iets nieuws.

Gulara, wat fijn dat 'ie zo goed meedoet! Dat talig nog lastig is kan ik me voorstellen, hoe goed begrijpt 'ie het Engels inmiddels?

Er zit echt al weer zo'n verschil tussen de oudere dreumessen en de 'kleintjes', zo leuk! O+
Moeilijk in te schatten. Hij lijkt het wel redelijk te volgen. Kan kleine opdrachten wel uitvoeren. Maar dat is natuurlijk ook met non verbale communicatie.
Het valt wel op dat ie zich sneller op z'n gemak voelt met Nederlands sprekende mensen.

En hij is natuurlijk langzaam met praten vergeleken met wat ie begrijpt. Daardoor is het ook moeilijk om te zien wat ie begrijpt. Ik zei laastst dat ie 20 woorden kan, maar ik heb het vanmiddag even geteld en het zijn er eerder 15. En hij 'categoriseert' nieuwe woorden. Zo leerde hij laatst het woord groen (dankzij het stoplicht) maar nu zijn alle kleuren 'groen'. Om het overzichtelijk te houden. :')
  maandag 10 november 2014 @ 10:24:21 #134
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_146491838
Haha, zo is alles waar we naartoe gaan, 'thuis' :'). Op weg naar het kdv/whatever: waar gaan we heen? Thuis. Waar zijn we nu? Thuis. Etc etc.

Zit even te denken wat Noor nu aan woordjes kan, al dan niet met een bezuiniging op een paar lettergrepen bij lange woorden :D

bal, poes, aai, deur, open, lamp, bed, slapen, douche, panda, buiten, nee, die, appel, pap, eten, mamma, pappa, Noor, dicht, kikker, eend, op, koe, hond, bumba ( }:| ), luier, ofant (olifant), cello, heiioptuh (helicopter), blokken, stoel, zitten, bank, weg, onijntuh (konijntje), eeuw (leeuw), banaan, koek, drinken, zo, ok, doei, daag, hallo, beer, nijnte (nijntje), mandaijnu (mandarijntje), mee.

En dan vergeet ik er vast nog een paar. Begrijpen doet ze veel meer. Maar dit zijn woorden die ze wel uit zichzelf zegt.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_146491891
Dat -nu als uitgang van 'tje' doet ze hier ook, dus Nijnu (voor zowel Nijntje als konijntje) bijvoorbeeld, grappig om te zien dat Noor dat ook doet (bij mandarijntje) :D
pi_146491921
Wat een boel woordjes! O+
Lijkt me zo leuk als Ellie dat straks ook doet... Hier blijft het bij dierengeluiden, bal, aaien, buute (buiten), papa, mama en daar.
  maandag 10 november 2014 @ 10:28:53 #137
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_146491925
Ja, -tje en -ten, wordt idd nu/tuh. Toel tittuh is stoel zitten enzo.
  maandag 10 november 2014 @ 10:31:18 #138
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_146491975
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 10:28 schreef Cwen het volgende:
Wat een boel woordjes! O+
Lijkt me zo leuk als Ellie dat straks ook doet... Hier blijft het bij dierengeluiden, bal, aaien, buute (buiten), papa, mama en daar.
Dat is ook echt heel erg leuk! :Y En het is er ineens. Ik weet nog dat ik postte dat ze zo weinig zei en in twee weken tijd was het ineens raak en nu komen er bijna elke dag wel 1 of meerdere woorden bij. Vanochtend had ze 'slapen' ineens opgepikt. Ik vroeg "wat doen we in bed?" "Slapuh".
pi_146492257
Wat veel woordjes al xm! Kaylee doet alleen haaaai en mama nee.
pi_146492378
Ik wil ook peuterdans of peutergym gaan doen met Riley. Lijkt me zo leuk O+

XM, wat praat jouw meisje al goed O+

Hier is Riley de laatste tijd van de kusjes geven bij het weggaan. Gisteren ontroerde ze mijn oom daar zichtbaar mee. Meestal kussen kindjes hem niet zo gauw (want baard) en Riley ging voor hem staan. O+
  maandag 10 november 2014 @ 10:55:11 #141
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_146492503
Daar ben ik dan weer jaloers op. Als ik Noor vraag om een kusje, krijg ik 'nee!' te horen en stuift ze er vandoor. Idem met knuffelen overigens ;(. Dat vind ik echt zo jammer -O-.
pi_146493095
Hier ook weinig woordjes hoor. Het is meer een begrijper dan een prater. Mama, papa, poes, de namen van de katten, naam van grote broer, ja, nee, die, poep, bah, eigen naam, fiets, doei, daag, en dat is het. Ik vind het wel heel lief hoe hard hij zijn best doet. Dat ik zeg 'Dat is een auto, au-to!' en dan zegt hij vol trots: 'DODIEJO!' O+

En ook hier een knuffelkont. Gewoon, tussen het spelen door worden wij plat gezoend. Soms stopt hij even met aan de borst drinken om me een kusje te geven. En als papa thuis komt na een dag werken vliegt Sticker hem om zijn nek en houdt 'm vast alsof hij net terug is van een missie in Afghanistan O+

[ Bericht 0% gewijzigd door L-E op 10-11-2014 11:30:09 ]
pi_146493556
Ik heb nu de lastige taak om aan Rosalie het verschil tussen 'jouw' en 'mijn' uit te leggen.
Dan zeg ik: 'dat is van jou'
En Rosalie trots: 'van jou!'

Eeeh neenee, 'van mij' moet dat zijn Rosalie :D
pi_146493825
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 10:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Daar ben ik dan weer jaloers op. Als ik Noor vraag om een kusje, krijg ik 'nee!' te horen en stuift ze er vandoor. Idem met knuffelen overigens ;(. Dat vind ik echt zo jammer -O-.
Oh, om een kus vragen doen we hier ook nooit hoor. Ik vind het niet gek dat ze dat niet wil, ik kies ook liever zelf mijn momenten uit om affectie te tonen ;)
  maandag 10 november 2014 @ 11:55:27 #145
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_146493842
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 11:54 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh, om een kus vragen doen we hier ook nooit hoor. Ik vind het niet gek dat ze dat niet wil, ik kies ook liever zelf mijn momenten uit om affectie te tonen ;)
Iets met wachten en een ons wegen...
  maandag 10 november 2014 @ 12:02:27 #146
381212 Gulara
From the future
pi_146494008
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 11:24 schreef L-E het volgende:
Hier ook weinig woordjes hoor. Het is meer een begrijper dan een prater. Mama, papa, poes, de namen van de katten, naam van grote broer, ja, nee, die, poep, bah, eigen naam, fiets, doei, daag, en dat is het. Ik vind het wel heel lief hoe hard hij zijn best doet. Dat ik zeg 'Dat is een auto, au-to!' en dan zegt hij vol trots: 'DODIEJO!' O+

En ook hier een knuffelkont. Gewoon, tussen het spelen door worden wij plat gezoend. Soms stopt hij even met aan de borst drinken om me een kusje te geven. En als papa thuis komt na een dag werken vliegt Sticker hem om zijn nek en houdt 'm vast alsof hij net terug is van een missie in Afghanistan O+
De onze zijn best hetzelfde. Wij hebben ook een Knuffelkont. O+
En z'n knuffels krijgen ook kusjes. En z'n lievelings zelfs wel duizend. O+
pi_146494611
Hier ook een knuffelkont. Ze speelt ook heel graag naast me of op mijn schoot. Of ze pakt mijn hand vast, zodat we samen kunnen spelen. De kusjes zijn van de laatste tijd. Eerst kregen vooral haar knuffels en de hond kusjes of de jufjes van het kdv :D
pi_146494833
Knuffelkindjes O+
De meiden zijn ook wel aanhankelijk. M was meer zoals Noor. Dus komt nu nog heel af en toe een knuffel halen of hij klimt even op schoot maar verder :N

quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 11:43 schreef danic het volgende:
Ik heb nu de lastige taak om aan Rosalie het verschil tussen 'jouw' en 'mijn' uit te leggen.
Dan zeg ik: 'dat is van jou'
En Rosalie trots: 'van jou!'

Eeeh neenee, 'van mij' moet dat zijn Rosalie :D
Is ook heel moeilijk. Maar straks is alles "van mij" ;)

M was daar laatst ook mee bezig. "D is van mij". huh? "Ja, mijn zusje". Euh ja....
pi_146494907
Haha. En J? Is die ook van M :D
pi_146495038
Vast wel :D
pi_146495130
Oh. Vergeet ik ook te vertellen. Als ik een sms krijgt en ik ben niet in de buurt van de telefoon. Dan pakt Riley hem en komt mijn telefoon naar me brengen O+
En ze deelt haar banaan met me. O+
pi_146495350
Ow geweldig ja.. mijn/jouw, ik/jij .. als je dat probeert uit te leggen kom je er zelf nog mee in de knoop, zo ingewikkeld is het eigenlijk.

Femke praat heel veel, maar zegt heel weinig. Ze maakt ontzettend veel klanken en brabbelt de hele tijd door, maar we kunnen er eerlijk gezegd nog niet veel van maken. Terwijl ze wel echt iets bedoelt, ze wijst heel enthousiast enzo. Ik voel me er soms wel eens een beetje schuldig onder, dat zelfs ik als haar moeder niet begrijpt wat ze nou zegt :@

Ze knuffelt wel graag O+ en ze kan ontzettend schattig zwaaien. Gister stond ze bij het raam te kijken, en gewoon willekeurig naar buiten te zwaaien. Ik vermoed dat ze naar haar eigen spiegelbeeld aan het zwaaien was. En da's tof, want die zwaait ook nog terug ook! :D

Ja, Omen, nu is het wel genoeg... We worden hier nog allemaal hartstikke jaloers van die schattige Riley!
pi_146495653
Nou die van mij knuffelt ook niet hoor. Die is veel te druk met honderdmiljoen andere dingen. Soms deelt ze wel spontaan kusjes uit, aan die hond van gister bijvoorbeeld, of haar pop. Als wij om een kus vragen draait ze haar wang naar ons toe zodat we daar zelf een kus op kunnen geven. Thats about it. Sinds kort komt ze wel heeeeel soms op me af rennen en knuffelt ze spontaan mijn been om er vervolgens weer vandoor te stuiven O+
Sarcasme. Herken het.
pi_146495720
Knuffelen doet ze als ze moe is, dan graag. En afgelopen weekend kreeg ik een spontane kus. Maar net als I van Spirit heeft Ellie het veel te druk voor dingen als knuffels en kussen :D.
pi_146496314
Ow vraagt opeens telkens om knuffels en kusjes.
Heel lief, alleen kan niet iedereen het waarderen (hé Ellie :P )

Verder valt hier heel weinig te melden, Ow zit echt in een superleuke en goede periode O+
  maandag 10 november 2014 @ 13:39:39 #156
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_146496324
Nora geeft sinds kort kusjes. Voorheen boog ze haar hoofd naar je toe als je vroeg 'kusje?', dan mocht je haar een kusje geven (meestal mama alleen, papa maar heel soms) :P

Maar ongeveer een maand geleden heeft ze kusjes geven ontdekt, dus nu krijgen we ook vaak een kus terug O+ Maar eigenlijk bijna nooit spontaan, ik moet het wel vragen of ze een kusje wil (geven).

Wat kan Noor veel woordjes, XM! Zegt ze de woordjes die je niet fonetisch hebt opgeschreven allemaal foutloos?
Nora kan ook ineens echt heel veel woordjes, maar nog niet zoveel foutloos.

Gisteren heeft ze 'opa' en 'oma' geleerd, dus opa en oma waren helemaal gelukkig gisteren :)
  maandag 10 november 2014 @ 13:50:01 #157
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146496567
Ah, ja dat zijn de betere woorden; opa en oma :D Hier zijn ze dan ook elke keer weer zielsgelukkig O+

XM, fijn dat de nachten weer beter gaan! En dat je nu ook een 'aanwijzing' hebt waarom ze waarschijnlijk slecht sliep. Er gaat nu waarschijnlijk zoooooveel nieuws rond in dat koppie...

Oh en t verschil tussen jou en mij, lachen he?! :D Mijn tactiek is gewoon consequent het goede blijven zeggen, dan pikt ze vanzelf op wanneer je welk woord gebruikt. En we zingen heel veel poesje mauw :D dus als E eerst heel hard 'MIJ!!' roept, zegt ze daarna heel overdreven lief 'ook voor jouuouou' O+
pi_146497189
Isa haar nieuwe favoriete woord en lichaamsdeel is haar navel. Ze roept hem ook de hele tijd "Naaanoooolll!!!" en gaat hem dan zoeken O+

Ze begrijpt ook echt heel veel en is ook heel duidelijk. Als je vraagt "Gaat Isa lekker slapen?" en ze zegt "Nee!", geloof dan maar niet dat je haar in bed krijgt :')

Andere dingen zijn lastiger. Als je vraagt "waar is Iejoor?" dan wijst ze haar oor aan :D Lekker ding O+
Sarcasme. Herken het.
  maandag 10 november 2014 @ 15:54:37 #159
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_146500828
Grotendeels wel Sylver. Alleen de s is nog wel moeilijk, dus wat ik al schreef, stoel zitten, wordt toel titte. En ze slikt de n in, maar dat is niet specifiek iets van kinderen geloof ik :+. Ben nog wel een flink aantal woorden vergeten op te noemen zie ik nu. Op kdv vonden ze ook dat ze haar leeftijd wel flink vooruit is qua taal.
  maandag 10 november 2014 @ 16:22:47 #160
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_146501818
Onze zoon (13 maanden) is een en al vrolijkheid, en vrij groot voor zijn leeftijd. Hij heeft alleen de vervelende neiging om schaterend van het lachen op andere kindjes af te stappen en ze te knijpen.

Hebben jullie dat ook gehad? Hoe leer ik het hem af?
Overal verstand van.
pi_146503393
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 16:22 schreef macondo het volgende:
Onze zoon (13 maanden) is een en al vrolijkheid, en vrij groot voor zijn leeftijd. Hij heeft alleen de vervelende neiging om schaterend van het lachen op andere kindjes af te stappen en ze te knijpen.

Rustig uitleggen dat knijpen pijn doet, dat hij andere kindjes beter kan aaien.
Je zal het wel vaak moeten uitleggen, want hij snapt nog niet echt wat hij doet.
pi_146510153
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 14:11 schreef Spirit82 het volgende:
Isa haar nieuwe favoriete woord en lichaamsdeel is haar navel. Ze roept hem ook de hele tijd "Naaanoooolll!!!" en gaat hem dan zoeken O+

Ze begrijpt ook echt heel veel en is ook heel duidelijk. Als je vraagt "Gaat Isa lekker slapen?" en ze zegt "Nee!", geloof dan maar niet dat je haar in bed krijgt :')

Andere dingen zijn lastiger. Als je vraagt "waar is Iejoor?" dan wijst ze haar oor aan :D Lekker ding O+
hahaha grappig dat dat twee woorden zijn die ook vaak voorbij komen hier. Alleen is het dan haar nàggol :D
Iejoor gaat wel goed. Maar wel met een hoge ie zeg maar.
pi_146510154
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 16:22 schreef macondo het volgende:

Ja ik knijp ook altijd kindjes O+ Lachen man!

:P
Sarcasme. Herken het.
pi_146510427
En nu serieus, ja dat heeft Isa ook gehad en het is normaal net aks bijten en slaan. Gaat vanzelf over, maar uitleggen dat het niet leuk is, pijn doet, en in plaats daarvan zachtjes doen of een aai geven zou kunnen werken.
Sarcasme. Herken het.
  maandag 10 november 2014 @ 23:00:47 #165
381212 Gulara
From the future
pi_146517455
We hebben een app waar allemaal plaatjes van voorwerpen/voertuigen/dieren/... voorbij komen. En wanneer je er op drukt wordt het Engelse woord erbij benoemd.
Er zit ook een quizje bij. Dan laten ze 4 plaatjes zien en zeggen en woord. En dan moet Pi het juiste plaatje kiezen. Dat deden we vanochtend samen en ging 12x achter elkaar goed! *O*
*it's something* ;)
  maandag 10 november 2014 @ 23:02:11 #166
381212 Gulara
From the future
pi_146517505
Dat knijpen is waarschijnlijk ook z'n eigen enthousiasme. Ik zou het benoemen dat het pijn doet. En misschien wat meet betrokken zijn bij de 'ontmoetingen'. Samen het kindje aaien of zo.
  dinsdag 11 november 2014 @ 08:45:11 #167
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_146523731
Dat was weer gezellig tussen 2:30-05:00 -O-
pi_146524544
Shandaly ik snap ook niet alles wat Riley vertelt hoor. Soms praat ze helemaal enthousiast en lijkt ze hele verhalen te vertellen en is mijn gezicht :?
En zwaaiende Femke O+

Spirit en Cwen met dreumesjes die te druk zijn voor kusjes en knuffels O+

Loj, wat fijn dat Ow in zo'n relaxte periode zit O+

Sylver, ik snap dat opa en oma helemaal trots waren O+

Gulara volgens mij heb ik die app in de Nederlandse versie. In ieder geval zo'n soortgelijke app. Riley vindt die geweldig
Gaaf trouwens dat hij de Engelse woordjes snapt O+

XM, :*

Hier gisteren een megadriftbui, omdat per ongeluk de banaan doormidden was gebroken, waar Riley dat eigenlijk zelf had willen doen. Uiteindelijk hielp afleiden wel. We zijn samen gaan spelen met de hond. Alleen toen werd ze boos op de hond, omdat die niet volgens haar regels speelde :D
Dreumesjes O+
pi_146524794
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:30 schreef Omentielvo het volgende:
Hier gisteren een megadriftbui, omdat per ongeluk de banaan doormidden was gebroken, waar Riley dat eigenlijk zelf had willen doen. Uiteindelijk hielp afleiden wel. We zijn samen gaan spelen met de hond. Alleen toen werd ze boos op de hond, omdat die niet volgens haar regels speelde :D
Dreumesjes O+
Slecht nieuws... dit blijft tot in kleuterleeftijd... :(
Lars kan ook nog steeds onredelijk boos worden omdat iets per ongeluk anders gaat dan dat hij in zijn hoofd had. En regeltjes... hónderden regeltjes... en hij verzint ze waar je bij staat, en wordt dus ook weer boos als je ze niet volgt |:(
Maar verder is ie heel lief hoor O+

Femmetje is haar eetlust kwijt... Mijn bootwerkertje heeft vanochtend maar met moeite een half bammetje weggewerkt. Misschien zijn we het vergeten te verhuizen... of ze heeft gewoon echt niet zo'n trek met haar tandjesleed. Gut..

XM, c_/ ? Je zou het ook niet gezellig maken he? ;)
pi_146525873
Nog slechter nieuws: als ze bijna 7 zijn kan het ook nog aanleiding zijn voor een gezellige driftbui :P

XM, wat balen! Hoe is ze verder?
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:33:35 #171
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146526083
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:25 schreef L-E het volgende:
Nog slechter nieuws: als ze bijna 7 zijn kan het ook nog aanleiding zijn voor een gezellige driftbui
Inderdaad :X
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:40:54 #172
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_146526274
Ja overdag wel prima. Maar die nachten :X. Het is een beetje om en om het goed/slecht slapen. Zondag op maandag doorgeslapen, maar vannacht dus weer bal.

Morgenochtend even naar de huisarts om de oren te laten checken. Dan weten we iig dat dat het wel of niet is.
pi_146526319
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:25 schreef L-E het volgende:
Nog slechter nieuws: als ze bijna 7 zijn kan het ook nog aanleiding zijn voor een gezellige driftbui :P

XM, wat balen! Hoe is ze verder?
Ja omdat ze haar lipgloss kwijt is en haar zusje niet.
Het kan maar dwars zitten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146526582
Die regeltjes die ze ter plekke verzinnen en die je meteen moet begrijpen uiteraard zijn zo herkenbaar.
Gisteren had de hond een speeltje en Riley wilde dat zij en die hond beiden tegelijk aan het speeltje trokken. Helemaal dubbel lag ze. Ineens veranderde haar regel. De hond moest nu meteen het speeltje loslaten. Snapte het hondje niet. Boos dat Riley was.
Eerlijk waar, ik neem haar gevoelens echt serieus. Maar op zulke momenten moet ik wel een beetje gniffelen hoor :@

Fijn om te horen dat het maar een fase is die duurt, totdat ze een jaar of 7 zijn :+

XM, heb je het idee dat ze oorpijn heeft? Of zoek je gewoon echt een oorzaak voor het slechte slapen. Want heel soms is er denk ik geen lichamelijke oorzaak, maar ligt het gewoon aan de ontwikkelingen, het weer of verlatingsangst. :*
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:54:27 #175
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_146526648
Ik weet het niet Omen, maar ze is wel verkouden en die tanden.. schijnt druk op de oren te geven, dus het is meer een kwestie van uitsluiten. Stel dat het dat is, dan zijn we snel klaar. En als het dat niet is, dan zal het de stand van de maan zijn idd :+.
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:01:07 #176
57047 macondo
pi_146526837
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:12 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja ik knijp ook altijd kindjes O+ Lachen man!

:P
Ja, maar onze Archibald knijpt ook volwassenen. En dieren.

;)
Overal verstand van.
pi_146526879
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Of omdat het appelsap IN DE VERKEERDE KLEUR BEKER ZIT :'(!
pi_146527004
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:02 schreef L-E het volgende:

[..]

Of omdat het appelsap IN DE VERKEERDE KLEUR BEKER ZIT :'(!
Oh ja dat is toch standaard?
Qua kleur doe je het gewoon nooit goed. Dar heb ik me bij neergelegd.
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:22:01 #179
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146527391
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

:D!

Ah, XM, kopje koffie dan maar? c_/

En Femke, met zere tandjes eet het ook niet lekker... :{
E kreeg toen veel pap. Die wou ze vanochtend ook graag hebben, dus een kommetje voor dr gemaakt maar dat kwam natuurlijk loeiheet uit de magnetron. Dus ik waarschuwen maar ze móest en zou pap 'selfu' eten, en wel NU! Ging ze heel netjes elk hapje eerst met dr tong voelen of het niet te heet was :D O+
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:23:47 #180
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146527444
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 23:00 schreef Gulara het volgende:
We hebben een app waar allemaal plaatjes van voorwerpen/voertuigen/dieren/... voorbij komen. En wanneer je er op drukt wordt het Engelse woord erbij benoemd.
Er zit ook een quizje bij. Dan laten ze 4 plaatjes zien en zeggen en woord. En dan moet Pi het juiste plaatje kiezen. Dat deden we vanochtend samen en ging 12x achter elkaar goed! *O*
*it's something* ;)
Ik vind t knap hoor, twee talen meekrijgen en dus wel zoveel begrijpen :Y
pi_146527789
quote:
16s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:01 schreef macondo het volgende:

[..]

Ja, maar onze Archibald knijpt ook volwassenen. En dieren.

;)
Nog een paar maandjes, dan mept hij je zo in je gezicht omdat hij niet papa maar mama wil O+
Sarcasme. Herken het.
pi_146529359
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:35 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Nog een paar maandjes, dan mept hij je zo in je gezicht omdat hij niet papa maar mama wil O+
Mijn man kreeg gister een vuistslag vol op zn neus O+
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:29:31 #183
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146529393
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:52 schreef Omentielvo het volgende:
Fijn om te horen dat het maar een fase is die duurt, totdat ze een jaar of 7 zijn
Kan ook langer :? maar zo ver ben ik nog niet met mijn kinderen :D ;)
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146529472
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:29 schreef Moppert het volgende:

[..]

Kan ook langer :? maar zo ver ben ik nog niet met mijn kinderen :D ;)
Dit. Ik zie het m volhouden tot in de puberteit hoor :')
pi_146529614
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:31 schreef L-E het volgende:

[..]

De kleur beker?
pi_146529844
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:28 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja mijn man werd ook gemept toen ik haar af wilde geven onder een luide NEE! O+
Sarcasme. Herken het.
pi_146529871
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:31 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik heb zelf af en toe nog steeds van dat soort buien :') :@
Sarcasme. Herken het.
pi_146530001
Ik zie een 15 jarige puber al dramatisch huilend op de grond liggen midden in de supermarkt omdat hij geen magnetronmaaltijd met hutspot mag meenemen van mama..... :')
pi_146530060
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:49 schreef Loj het volgende:
Ik zie een 15 jarige puber al dramatisch huilend op de grond liggen midden in de supermarkt omdat hij geen magnetronmaaltijd met hutspot mag meenemen van mama..... :')
Nee die stormen hysterisch naar boven omdat ze om 1 uur thuis moeten zijn van een feestje.
pi_146530100
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:28 schreef Tally het volgende:

[..]

Hier werd de hond vanochtend vol op z'n kop gemept omdat ze geen Zandkasteel mocht kijken :')
E.
pi_146530179
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee die stormen hysterisch naar boven omdat ze om 1 uur thuis moeten zijn van een feestje.
Haha, die strijd is voor papa! ;)
Trouwens ze zijn vast wel tevreden met 1 uur... Alles is hier dicht om 10 uur :P
pi_146530403
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:49 schreef Loj het volgende:
_O-
En bedankt he... koffie in m'n neus :X
pi_146530576
Uitgaan en stappen wil ik nog niet aan denken :{w
Ik hoop stiekem dat ze daarmee op mij lijkt en er niet van houdt :+
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:13:58 #194
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_146530799
Oh, ik vind Zandkasteel echt afschuwelijk! :@ Maar Bumba ook ;(.
pi_146531042
Mijn kind zette vanochtend per ongeluk een Dora-filmpje aan. Ze kan nu een nieuw woordje: 'dora' :').
Het goede nieuws is wel dat ze het filmpje helemaal niet gekeken heeft.
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:38:46 #196
57047 macondo
pi_146531620
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:35 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Als ik hem was zou ik ook voor mama gaan.
Overal verstand van.
pi_146532648
Even een volledig ander onderwerp, dus spoiler:
SPOILER
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:21:36 #198
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_146533224
Ik zou het niet doen. Of je oude loon ernstig afronden naar boven O-).
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:22:07 #199
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146533243
Ze kunnen het toch niet controleren ;)
pi_146533432
Wat de meiden voor mij al zeggen :Y. Inzetten op wat JIJ wilt.

Fijn dat het zo goed voelt en ook zo snel gaat, trouwens! Dat kan ik hier niet zeggen... :)
pi_146541592
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 22:54 schreef danic het volgende:
Ja hai!
ik lees dus zeker mee maar heb even geen puf en overzicht om overal op te reageren. Ik ben nu al vergeten wat ik allemaal gelezen heb.
Hoewel ik Isa en de Hond wel geweldig vind! Ik kan hierin namelijk Isa zo vervangen voor Rosalie :D

Verder eeeh. ...ik heb twee meiden, die staan echt wel eens allebei aan een been van een pop te trekken omdat geen van beiden met één van de andere 5 poppen wil spelen :')

Ik was vanmiddag bij gewoonmezelf87 op visite met Eva. Eerste keer dat ze er kwam, dus zwaar onder de indruk van alles, maar gaf tegen verwachting in op alles netjes antwoord. Op een gegeven moment stapt mijn grote bangeschijterd op poes af, want die wilde ze wel aaien.
Zo'n lief klein zwart katje. Komt ze ineens huilend op me af, had poes dr een waarschuwende tik gegeven. Potver, was ze eindelijk dapper genoeg om op den ander dier dan onze eigen katten af te stappen. ...gebeurt dit.

Oh en dit was gewoon tof:
Vanavond zaten we net aan tafel, ik geef Rosalie dr bordje, zegt ze ineens 'makelijk' O+
Ja :X stomme poezel.... maar eva is echt O+

Nu ga ik weer, k werd hier heen geleid door mn SS
S. 2014
J. 2016
pi_146543653
Spirit, ik doe een plus 1 op wat de andere dames al gezegd hebben.

Hier net weer een meltdown. Gebeurt wel vaker vlak voor het eten. Wat nou precies de oorzaak is weer ik gewoon echt niet. Kan van alles zijn. Maar ik denk dat een combinatie van hongerig en moe meespelen.
Maar goed. Tijdens die meltdown wilde ze nu niks. Dus niet getroost worden en niet iemand in de buurt. Dus ik heb dat gerespecteerd. Mijn vraag is eigenlijk. Hoe werkt een time in dan?
Want ze wil echt alleen zijn. Ik blijf nu in haar buurt. Ik zit op de bank en zij ligt te huilen en krijsen in het midden van de woonkamer en vertel haar wel dat ze altijd mag komen. Soms kruipt ze dan naast de bank om daar te huilen. Maar als ik haar wil pakken loopt ze weer huilend naar het midden van de kamer.
En op een moment zou ik het liefste mee willen huilen. En dat is ook een vraag. Hoe kan ik zelf ook een beetje rustig blijven. Want het doet me oprecht verdriet om haar zo te zien
  dinsdag 11 november 2014 @ 20:17:01 #203
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_146548315
Ik wals even binnen met wat foto's, want ik vind dat het topic dit nodig heeft O-)

Nora had net meer zoveel trek na het avondeten, dus is het leuker om met de yoghurt te gaan verven dan om het op te eten :P

Maar ze ligt daarna wel aan mijn voeten ;)
  dinsdag 11 november 2014 @ 20:24:56 #204
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_146548776
Dat vind ik ook een lastige, Omen. Ik wil haar heel graag kunnen troosten dan, maar dat mag dan idd niet.

Ik ga er altijd maar gewoon naast zitten en laat haar haar gang gaan. Op een gegeven moment komt ze dan overeind, dan strek ik mijn armen uit en meestal komt ze dan wel voor een knuffel en is het daarna ook weer goed.

Ik denk dat in de buurt blijven het beste helpt, ze geeft immers zelf aan dat ze niet opgepakt wil worden.

En wat betreft het zelf rustig blijven; ik blijf altijd maar herhalen tegen mezelf dat het er bij hoort en denk dan aan jullie die allemaal hetzelfde gedrag beschrijven bij jullie dreumesjes :)
pi_146549060
Sylver, goed idee om foto's te posten. Heeft het topic zeker nodig
Wat een poppetje is ze. O+ Die eerste foto _O-

Ik gooi er ook een foto in. Gisteren had Riley wat kleding uit de wasmand geplukt en zichzelf al aangekleed O+

dinsdag 11 november 2014 @ 20:30:57 #206
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_146549111
Haha, staat haar goed :D O+
pi_146550200
Ik heb echt hard gelachen net over alle eisen en beuken die de kindjes hier stellen en uitdelen _O-
Mijn oudste heeft nu een lievelingskleur: geel.
Helaas hebben we niet alles geel uiteraard :D dus dat vraagt soms wat onderhandelskills.

Grootste issue hier is vooral het willen hebben wat de ander heeft.
Dat kan gaan door aan hetzelfde stuk speelgoed te trekken, elkaar te duwen (of stiekem knijpen ofzo :X ) of heel hard zielig te gaan huilen alsof de wereld vergaat.
pi_146550285
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja :X stomme poezel.... maar eva is echt O+

Nu ga ik weer, k werd hier heen geleid door mn SS
En jou poezel is een schatje. Onze suffe katten (2 mail coons) zijn aan de meiden gewend en accepteren veel. En als ze er geen zin in hebben, lopen ze weg.
Maar mijn meiden snappen dus niet dat ieder dier anders kan reageren en ze niet allemaal zin hebben in kinderaandacht ;)
pi_146550474
Omen, heel herkenbaar en hier gaat het precies zo. Ik laat net als jij duidelijk merken dat ik er voor haar ben maar respecteer haar wens om alleen te huilen. Dit soort buien had M ook en ook voor hem gold dat hij daar echt zelf uit moest komen en ik kon hem daar niet bij helpen. Bij D nu dus net zo. Soms zing ik een liedje of ik lees de andere kinderen een boekje voor op gehoorsafstand, meestal wordt ze dan al snel wat stiller en dan ligt ze nog even te luisteren voordat ze weer mee komt doen.

Wat een smeerpoets Sylver! Lachebekje met mooie ogen!

Riley :D lekker ding, mooie outfit hoor :D
pi_146551237
Omen, ik vind 't ook lastig. Ik laat haar ook uitrazen of ga een liedje zingen - dat werkt op de één of andere manier ook.

En kijk nou, Ellie's haar blijft maar groeien!
  dinsdag 11 november 2014 @ 21:14:10 #211
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_146551376
O+

Wat heeft ze al lang haar idd!
pi_146552360
Omen, een time in houdt niets anders in dan dat je er bent. Prima als zij de keus maakt om zich even niet te laten troosten, maar je bent beschikbaar voor haar, daar gaat het om :) Ik benoem dat ook, met name bij de oudste, 'Ik zie dat je nu nog heel boos/verdrietig bent, ik zit hier op de bank en als je me nodig hebt ben ik er.' en hij zoekt me dan uiteindelijk gewoon op.

Sticker heeft vandaag de hele dag niet geslapen :') Gewoon, niet. Het was een groot feest, voortdurend, en hij ligt er nu pas een uur in. Ik moet daar even aan wennen hoor, normaal doet hij een ochtendslaap van 2 a 3 uur en kan ik in die tijd noodzakelijke dingen doen. Eerst maar eens kijken of dit een eenmalig iets was, want kinderen zijn raar O+
pi_146552764
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 20:17 schreef Sylver_ het volgende:
Ik wals even binnen met wat foto's, want ik vind dat het topic dit nodig heeft O-)

Nora had net meer zoveel trek na het avondeten, dus is het leuker om met de yoghurt te gaan verven dan om het op te eten :P
[ afbeelding ]

Maar ze ligt daarna wel aan mijn voeten ;)
[ afbeelding ]
Ooooh O+

waar heb je die trui vandaan?
S. 2014
J. 2016
pi_146552943
Aiden was vandaag (en gister) ook zo emotioneel, driftig soms, gillerig, gedoe met eten. :?
En dan heb ik geen idee wat er dan precies is.
Ik twijfel of het nou aan mij ligt omdat ík gespannen ben en hij het dan ook wordt of word ik gespannen omdat hij zo 'emotioneel' doet?

Maar kon gister niet eens afwassen of hij begin te gillen, op de grond vallen, huilen.
Zodra ik even met hem ging spelen was het gelijk over. Maar zodra ik opstond, weer hetzelfde.
Maar ergste vind ik altijd dat gillen aan tafel. Heel lang niet gedaan en ineens begon dat weer. Ik probeer dan kalm te blijven en rustig tegen hem te praten maar dat helpt niet altijd.

Ben nou zo blij dat ie slaapt. Hele dag drama, behalve bij mijn schoonouders. :')
  dinsdag 11 november 2014 @ 21:41:17 #215
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_146552986
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ooooh O+

waar heb je die trui vandaan?
Hema :)
pi_146553638
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:30 schreef L-E het volgende:

Sticker heeft vandaag de hele dag niet geslapen :') Gewoon, niet. Het was een groot feest, voortdurend, en hij ligt er nu pas een uur in. Ik moet daar even aan wennen hoor, normaal doet hij een ochtendslaap van 2 a 3 uur en kan ik in die tijd noodzakelijke dingen doen. Eerst maar eens kijken of dit een eenmalig iets was, want kinderen zijn raar O+
De mijne ook niet. Heeft net een half uurtje geslapen en is nu weer wakker. Ze huilt de hele tijd. Ik mag haar niet troosten. Niet aanraken. We liggen gelukkig samen op bed maar ik heb het idee dat het komt doordat ze verkouden is. En dat het weinig slapen word vannacht :')
pi_146554393
Hebben ze allemaal lelijke sprongetjes ofzo of komen er kiesjes door?
Aiden kwijlt ook als een Sint Bernard.
pi_146554492
Oh, toen ik zei dat het een groot feest was, was ik niet sarcastisch hoor :D Hij was echt heel gezellig, supervrolijk, heel lief en om alles lachen enzo O+
pi_146554622
Hier ook tandjes en verkouden... Ze kreeg het net zelfs niet voor elkaar om te drinken vanwege het snot :'(.
Toch jammer dat ik haar heb aangestoken...

LE, bizar, maar fijn dat hij wel vrolijk was!

Beterschap voor alle ziekige/ uit hun hum zijnde kindjes!
pi_146554708
Hier kijkt ze bij alles met zo'n gezicht van: kan je ff niet zo zeiken aan mn hoofd }:| Zo precies :')
pi_146555349
Thanks voor jullie reacties. :* Opzoeken deed ze wel. Na het eten kwam ze op mijn schoot en kreeg kiemen megagrote knuffel O+
Ik vind het alleen zelf moeilijk om ook kalm te blijven. De tranen springen op zulke momenten in mijn ogen :@

Danic, echte zusjes volgens mij O+

Cwen, wat is ze leuk en wat een gaaf jasje O+

L-E, jeetje de hele dag niet geslapen en vrolijk. Respect voor Sticker. O+
Kan hij een keer met Riley praten dat vrolijk zijn als je het middagslaapje overslaat ook een goede optie is :D

Venco, :*

Tally, ik moest lachen om het hoofd dat ze trekt. Ik zie het helemaal voor me

En vandaag ook echt een smeltmomentje. Toen ik haar kwam halen van het kdv zei haar vriendinnetje dag tegen haar. En Riley tuitte haar lipjes al. Dus ik deed haar naar beneden en ze gaven elkaar een afscheidskusje. Ik was weer een plasje O+
  dinsdag 11 november 2014 @ 22:56:28 #222
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146557153
Ah Riley met een kdv-vriendinnetje O+ Zo tof!
E heeft het nu af en toe ook over Tess :D En Tess wees mij aan als 'de mama van E' O+!

En jeetje wat lastig als je kind zo in de driftbui zit :o Dan heb ik het hier toch nog wel gemakkelijk! Ze kan wel heul boos zijn, maar dat afstandelijke ken ik niet.

Verder zag ik heel mooie meisjes op de foto O+

Ik had een interessante avond; er werd met lampionnetjes gelopen ivm Sint Maarten, en t was zo schattig! E zat nog te eten, dus als ik opendeed hoorde ze de liedjes alleen vanuit de keuken. En elke keer als ik terugkwam, riep ze 'liedje! :o ' Laatste groepje deed ze mee de deur open, en ze was helemaal onder de indruk :D

Morgen stappen E en ik in de auto om lekker 2 nachtjes bij opa en oma te gaan logeren, want mn vriend is een week op congres. Best lang geleden dat we daar geweest zijn, maar ik heb er wel zin in O+ Lekker relaxen terwijl E de tijd van dr leven heeft met oma! En even de Primark in Enschede checken O-)
  woensdag 12 november 2014 @ 09:09:57 #223
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_146563720
Noh, die foto's O+

En Stick wakker de hele dag! Had je veel koffie gedronken LE? :+

Beterschap voor de zieke dreumesen!!

LB, veel plezier!

Nou, vanochtend bij de huisarts geweest. De oortjes zagen er prima uit, dus dat is het probleem niet.
Kan van het lijstje!
pi_146564034
Hier was ook Sint Maarten. Isa kwam heel verdrietig terug van het kdv, wilde geen avondeten, alleen maar huilen. Toen ging de bel en stonden de buurmeisje voor de deur met hun moeders. Ik wilde Isa eigenlijk in bed leggen, maar moeders vroegen of we meegingen, zo lief! Dus Isa jas aangetrokken en lampion gegeven (die ze eerst niet moest, maar toen ze zag dat andere kindjes er ook eentje hadden wilde ze hem opeens wel). En mee gaan wandelen. Eerst snapte ze er niks van, aar toen ze door had dat de mensen open deden en snoep hadden moesten we haar steedshuilend wegslepen want ze bleef maar graaien :') Zevond het geweldig O+ Was daarna wel oververmoeid dus thuis was het weer huilen huilen huilen, volledig overstuur. Uiteindelijk alles donker gemaakt, man weggestuurd en toen werd ze eindelijk rustig bij mij op bed. Ze sliep al voor ik haar in haar bed legde en heeft eindelijk weer eens de hele nacht door geslapen :D
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 12 november 2014 @ 09:44:56 #225
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146564373
Wat een superleuke foto's! O+ Sylver, wat een supervrolijk meisje heb je daar! En Riley die zichzelf aankleed _O_. Ohhh en Ellie met haar lange, mooie haren O+! Ik doe ook even mee.

:D :')

Wat is Riley toch een lieverd Omen O+

Spirit wat lief dat de buurmeisjes haar meenamen. Snap wel dat ze er moe van was :D

LB, ik vind het zo leuk om te lezen hoeveel je elfje bezig is met muziek.

Vrolijke stickert na een dag wakker, ook knap! Dat red ik zelf niet eens :+

Vind het nog best lastig om hier aan te haken, maar dat herken ik nog wel van vorig jaar :D Er zit gewoon een klein gat tussen wat alle kindjes hier kunnen en wat T. tot nu toe doet. Wel leuk (en bijna niet te geloven) dat hij dat ook allemaal gaat kunnen O+.

Hier gaat alles z'n gangetje. Meneer kan nog weleens uit z'n slof schieten als iets wordt gedaan waar hij het niet mee eens is, maar dat hoort erbij.
Alleen met zwemmen is het iets lastiger, hij wil dolgraag zonder mij op ontdekkingsreis gaan, maar tijdens zwemles moet hij met de groep meedoen. Gevolg, gefrustreerde T. die de hele les tegenstribbelt. Hebben jullie daar nog tips voor?
pi_146565041
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh, ik vind Zandkasteel echt afschuwelijk! :@ Maar Bumba ook ;(.
:'( Toen ze hier nog kleiner was, heb ik dat beide een halve keer gezien, maar ik vond het werkelijk zo vervelend en stom dat we het nooit aanzetten hier. Niemand mist het, want kleine Pluis kent het toch niet, gelukkig!

Verder zag ik lange haren, yoghurt en pasta :Y)

En herkenbaar Omen, hier kleedt ze zich ook altijd zelf aan met gevonden voorwerpen uit de wasmand of kleding uit de kast, liefst van papa of mama! Maar een handdoek of sjaal doet het ook goed ;)

Driftbuien kennen we hier eigenlijk niet, maar als ze eens verdrietig is, dan wil ze alleen maar heeeel veeeel knuffelen. Maar dat wil ze ook wanneer ze juist blij en vrolijk is! Of gewoon tijdens of tussen het spelen of eten :D Kortom, de hele dag doet ze niets liever dan knuffelen, aaien en kussen. Dat vind ik natuurlijk heel erg fijn, want het is ook mijn grootste hobby, maar stiekem is het tegenwoordig ook wel eens lekker dat ze dan af en toe echt zo zoet voor zichzelf kan spelen en dat ik dan zo heel idyllisch een tijdschrift lees op de bank, met kopje thee en zo. (En dat ze dan tussendoor even komt knuffelen ;) )
pi_146565652
Gotc, hoezo 'moet' hij met de groep mee doen? Is dat reeel voor een kind van net 1? En wat doen ze dan precies? :)

Och jongens, op fb kwam het nieuwsbericht voorbij over dat ze 'rokende zwangeren harder willen aanpakken'. Dat was de kop, het artikel zelf stelde alleen dat ze er meer bovenop willen zitten in de vorm van begeleiding bij het stoppen met roken. Die reacties, ik schrok me wild! Hele volksstammen van mensen die menen dat ze niet zo moeten overdrijven en dat je 'tegenwoordig niks meer mag' en dat 'ze vroeger ook altijd rookten' en en en.. ;( -O-

Spirit, klinkt lief, dat Sint Maarten O+ Ik heb met oudste (en vriendjes & mama's) gelopen, Sticker was lekker thuis bij papa. Ik verbaas me wel over de aantrekkingskracht van snoep, hij heeft nog nooit snoep gegeten maar hij wordt wild als hij het ziet, echt heel bijzonder :D
  woensdag 12 november 2014 @ 10:47:15 #228
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146565787
Moeten niet wmb, maar dan vraag ik me eigenlijk af wat voor nut zwemles heeft. Hij wil het liefste alleen door het water crossen, zet zich ook echt af van mij, wil niet vastgehouden worden. Maargoed, als ik daaraan toegeef kan ik een dreumes van de bodem af plukken :{.
Tijdens de zwemles spetteren we met handen en voeten, 'zwemmen' wat op de buik/rug, zingen veel liedjes, 'springen' in het water.. Maar hij wil gewoon het liefste weg zijn van mij :{.
pi_146565818
Hij heeft geen bandjes ofzo om? Is vrij zwemmen niet leuker voor hem dan? In zo'n drijfding?
  woensdag 12 november 2014 @ 10:52:52 #230
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146565937
Bandjes mogen pas vanaf het moment dat ze kunnen lopen en dat doet hij pas net :).
In zo'n pierenbadje kan hij zich met gemak uren vermaken. Ik had alleen gehoopt dat hij wat meer gewend zou raken aan dieper water dmv zwemles -O- En dan ook zonder band/swimtrainer..
Maargoed, misschien teveel mijn wil. Ik was vroeger als de dood voor water en dat wil ik niet voor hem :).
pi_146566312
Omfg, ik heb zojuist mijn jongste en de ongeboren baby ingeschreven bij een kinderdagverblijf :o w/

Gotc, ik heb nooit zwemles met een kleintje gedaan dus geen ervaring mee, maar het lijkt mij erg lastig om zo'n jong kind in het gareel te houden, zeg maar. Dus geen tips daarvoor -O-
  woensdag 12 november 2014 @ 11:21:20 #232
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146566731
Ik zou alleen gaan zwemmen en bandjes omdoen en hem leren zelf te drijven en zwemmen.
Als dat is wat hij wil.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146566787
LB veel plezier bij opa en oma O+

XM fijn dat de oortjes in orde zijn

Gotc, wat een lieve foto
Wat betreft zwemmen. Zit er een verschil tussen de prijs van leszwemmen of vrij zwemmen? Want dan zou ik inderdaad gaan vrij zwemmen en over een paar maanden weer leszwemmen.

Ela, jouw dreumes klinkt echt O+
Die van mij is ook heel knuffelig. Behalve als ze boos is dus :D
Maar eerlijk gezegd herken ik dat. Als ik boos ben, wil ik ook even met rust gelaten worden :@

L-E, de reacties heb ik nog niet gelezen. Al weet ik wel een beetje de strekking. Ik vind het zelf een no go om in deze tijd nog door te roken. Maar ik heb nooit gerookt, dus de moeilijkheid van roken ken ik niet. Maar stoppen of in ieder geval minderen voor het kindje in jouw buik lijkt mij een hele goede reden:@
En je ongeboren kind ingeschreven. Ik vond mezelf destijds al zo snel met een week of 16 zwanger :D
pi_146574863
Spirit, dat klinkt leuk O+

Hahaha, Ela, mijn meiden kunnen heel goed zelf spelen totdat ik op de bank ga zitten. Dan is het vechten om op schoot te kunnen. Schoot is breed genoeg voor samen maar dan toch de ander er af duwen. Dat wordt dan uiteindelijk een soort stoeispelletje met een boel gelach en gegil. Erg gezellig maar daar zit ik dan heel idyllisch tussenin met mijn tijdschriftje.

Oef L-E, gruwel.... Ik heb toen ik in het ziekenhuis ook eens een berichtje op FB geplaatst over de doorrokende vrouwen op mijn kamer. En ik was ook echt verbaasd over de reacties, notabene vna mijn eigen fb vrienden. Ik blijf het echt onbegrijpelijk vinden.

Zandkasteel wordt hier regelmatig gekeken. Vind het eigenlijk nog best te pruimen. Dat wil zeggen, er zijn ergere dingen (vind ik). Bij Billy en Bambam heb ik bijvoorbeeld wel eens de neiging om dat verwende blauwe mormel door de tv te trekken. Maar goed, televisie kijken is een van de principes die hier dus overboord is gegaan :@

GotC, je mannetje O+ De verschillen tussen net dreumes en bijna peuter zijn gewoon ook best groot. Hier konden ze met 1 jaar amper kruipen en zelf zitten en inmiddels rennen en dansen ze de kamer door en komen er complete zinnen uit.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:32:54 #235
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146575016
Oh ik ben op fb in een heftige discussie met 1 of ander stom mens. :r

Ze zegt dus steeds dat ze beter weet en zich niet gek laat maken.
En dat het nu een tijdelijk iets is.

quote:
Dat wordt nu misschien even beweert (insert echte naam moppert), en het kan goed zijn dat er over 5 jaar weer wat anders wordt geroepen.
Als dat allemaal zo was, dan raakte ik niet zo snel zwanger hoor
quote:
dus jij stapt ook niet in de auto, omdat je misschien een aanrijding kunt krijgen, en daarbij zwaar gewond kunt raken?
Etc etc etc -O-
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:35:35 #236
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_146575153
Oh, dat gaat zeker over dat roken. Wat een ongelooflijk stupide reacties zie je daar. Bi-zar.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:36:01 #237
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146575178
Ze verpest de hele FB groep :')
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146575190
Die mensen snappen het niet en zullen het ook nooit snappen vrees ik :N
pi_146575591
Nope. Sneu gewoon :N
Welke reacties ik ook allergisch voor ben zijn die opmerkingen dat ze al drie keer een gezond kind met gezond gewicht hebben gekregen. Die mensen snappen het echt niet
pi_146576080
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:46 schreef Omentielvo het volgende:
Nope. Sneu gewoon :N
Welke reacties ik ook allergisch voor ben zijn die opmerkingen dat ze al drie keer een gezond kind met gezond gewicht hebben gekregen. Die mensen snappen het echt niet
Die op latere leeftijd (of misschien al meteen) een allergie of astma kunnen ontwikkelen maar dat zal uiteraard niet aan het roken hebben gelegen :')
  woensdag 12 november 2014 @ 16:59:49 #241
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146578117
Dat vind ik idd ook opvallend de mensen die ik ken die rookte als de kinderen iets mankeren is het nooit het roken.

SPOILER
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146581796
Die mensen vind ik ook opvallend inderdaad :D

Vanmiddag Riley vroeg van het kdv gehaald. Ze vond het super. Na haar slaapje zijn we naar de bieb gegaan. Ze ging op de grond zitten met een boekje O+
En in onze stad is Winterland. Op het Stadsplein staat een schaatsbaan en een treintje. Buiten hoor je kinderen op de schaatsbaan gillen van plezier. Riley de hele tijd: "Ssst" en dat met haar vinger bij de mond :D
We zijn nog wel even in het treintje geweest. Dus supergezellige mmiddag gehad O+
pi_146586157
SPOILER
Omen, dat Winterland is leuk he? O+
  woensdag 12 november 2014 @ 20:53:13 #244
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146587320
LE dat snap ik zo goed...!

Omen, wat klinkt dat fijn! O+

GotC, even die 14-maandensprong afwachten :+ Daarna kan ie ineens veel meer! Ik kon me ook echt niet voorstellen dat mijn kind met 1,5 zou lopen, zingen en driftbuien zou hebben, toen ze met haar verjaardag net een week kon kruipen :')
pi_146587433
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:53 schreef LadyBlack het volgende:
LE dat snap ik zo goed...!

Omen, wat klinkt dat fijn! O+

GotC, even die 14-maandensprong afwachten :+ Daarna kan ie ineens veel meer! Ik kon me ook echt niet voorstellen dat mijn kind met 1,5 zou lopen, zingen en driftbuien zou hebben, toen ze met haar verjaardag net een week kon kruipen :')
Ja dit! Sticker kon gewoon niet kruipen op zijn 1ste verjaardag, en nu kan hij de koelkast beklimmen :P

Wat gaat het hard he O+

/clichemodus :')
pi_146587796
Zit er bij 18 maanden ook een sprong? Jemig... Femke is niet te genieten de laatste dagen. Of zou het toch een combinatie van tandjesleed en nieuwe omgeving zijn?
Gelukkig is bij haar veel opgelost als ze naar bed mag (duimpje erin en met een glimlach gaat ze slapen), dus ze ligt er vaak vroeg in deze week... Maar daar voel ik me dan weer schuldig bij... :@ zie ze toch al zo weinig in een werkweek
  woensdag 12 november 2014 @ 21:07:12 #247
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_146588045
Awwh, niet schuldig voelen hoor Shandaly. Het klinkt alsof ze even wat meer slaap nodig heeft, misschien idd om de nieuwe indrukken te verwerken. En tandjesleed helpt ook niet mee natuurlijk.

Kan me voorstellen dat je haar zelf graag wat meer ziet in zo'n werkweek, maar zo te horen voldoe je zo helemaal aan wat ze op dit moment nodig heeft.
pi_146588052
Wij doen hier niet aan sprongen maar volgens mij is er volgens Oei ik groei wel een sprong rond die tijd. Het kan natuurlijk best dat ze nog een beetje moet wennen aan de nieuwe omgeving en de hele verhuizing. En als ze zelf vroeg naar bed wil dan is dat prima toch. Je zou je juist schuldig moeten voelen als je haar op zou houden voor je eigen entertainment ;)

L-E, ik begrijp je spoiler helemaal. Echt compleet. Ik heb er ook echt om gejankt daar op die kraamafdeling.
  woensdag 12 november 2014 @ 21:08:14 #249
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146588095
Sprong weet ik niet Shandaly, maar het kan natuurlijk wel veel invloed hebben, zo'n verhuizing én vlak idd die tandjes niet uit :X

En praten en lopen he, vraagt ook superveel energie!
pi_146588150
En - niemand wil dit horen maar daar ben ik voor :+ - soms zijn kinderen gewoon strontvervelend zonder duidelijke reden! O+!
  woensdag 12 november 2014 @ 21:12:02 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146588277
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 21:09 schreef L-E het volgende:
En - niemand wil dit horen maar daar ben ik voor :+ - soms zijn kinderen gewoon strontvervelend zonder duidelijke reden! O+!
Ohooooooh!! :o ;(
pi_146588553
quote:
Ik vind dit echt wel een eye opener hoor. O+

Ik snap jouw spoiler ook hoor. :*
Ook voor Kyara :*

Shandaly fijn dat ze wel wil slapen. Die van mij ligt er elke avond rond half 7 in. Dus vroegslapende kindjes ben ik gewend
pi_146589112
Thanks meiden. Had even die schop nodig. Mobiel nu dus geen uitgebreide post. Ik ga maar eens kijken of ik rust kan vinden in een kleurplaat...
  woensdag 12 november 2014 @ 22:18:49 #254
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_146592264
quote:
Nietnietnietnietnietnietnietnietnietnietnietnietnietnietniet!!

*steekt vingers in oren en doet blvkbkbkbkbkbkbkbkblbbnlkbbbbbblkkbbb :P
pi_146593447
quote:
Precies!
En dat geldt ook voor jezelf en aanhang. :+
Aiden was best te pruimen vandaag alleen zit hij ineens weer in zijn: "Als-ik-het-niet-mag/wil hebben-smijt-ik-het-direct-weer-weg-modus". ;(
  donderdag 13 november 2014 @ 07:30:49 #256
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_146601404
Oh jongens, Noortje slaapt deze week zo goed! Slaapt gewoon door tot 07.30u! *O*

Nu moet ze morgen helaas om 07.30u al op het kdv zijn, want ik heb al vroeg een afspraak in het ziekenhuis en mijn man is er niet.
Dus nu ben ik bang dat ze daarna haar ritme weer omgooit en weer gewoon om 06.00u komt, omdat ik haar morgen zo vroeg uit bed moet halen -O-

De laatste keer dat zo goed doorsliep gingen we een weekendje weg en was het goede slapen daarna weer een paar maanden over -O-
pi_146601461
quote:
10s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:18 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Sylver, wie weet valt het mee joh? Als je er niet omheen kan, zou ik van het beste uitgaan ;)
  donderdag 13 november 2014 @ 08:14:49 #258
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_146601658
Nee idd, het kan toch niet anders. Moet me natuurlijk niet gelijk 'zorgen' gaan maken om iets dat misschien helemaal niet gaat gebeuren. Wie dan leeft, wie dan zorgt :Y

Het is ook meer dat ik gewoon baal dat mijn vrije dag volgepland staat met allemaal niet leuke, maar wel noodzakelijke dingen.

Maaruh, tot 07.50u sliep ze vandaag! En ik hoefde er niet 1 keer uit vannacht! :o
pi_146601974
Wat heerlijk Sylver O+ Isa slaapt ook weer twee dagen goed nu de verkoudheid grotendeels over is. Ik kan op het moment echt niets bedenken dat fijner is dan een kindje dat lekker doorslaapt O+
Sarcasme. Herken het.
pi_146602002
Sylver, heerlijk! Hopelijk gooit ze het niet al te erg om.
Niets ernstigs hoop ik, dat je naar het zh moet?

Shandaly, ja, d'r zit een sprong rond 71-75 weken. Is ook wel de laatste geloof ik, dus dat scheelt. Lekker laten slapen ;).

Venco, dat gooien doet ze hier ook, heel bekend. Ik zeg haar altijd maar dat ze het beter eruit kan gooien dan opkroppen ;).

GotC, zou 'm dan idd bandjes omdoen en zelf laten plonzen. Ellie blijft wel bij me en doet wel mee met de dreumesles, maar zodra de peuterles begint wil ze alleen maar door het 50cm bad lopen. Want, lopen! Dus dat doen we dan gewoon :D.

Ohhh die rokende zwangeren... Begrijp wat je bedoelt LE :*. Ongelofelijke domme koeien vind ik het :@.

Hoe doen jullie dat toch als je ziek bent en alleen thuis met dreumes? Merk echt dat herstel langzaam gaat omdat ik vooral veel energie aan haar kwijt ben. Niet erg, maar 't valt me wel op.
pi_146603100
quote:
10s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:18 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Haha :D

Sylver en Spirit, fijn die goedslapende dreumesjes

Cwen, ik zet dan vaak de tv aan en laat haar op de bank bij mij spelen en slaap mee als zij ook slaapt.
Beterschap :*
pi_146604219
Cwen, bij ziekte van mij gooi ik al mijn principes overboord en nestelen we ons op de bank met de tv aan en chips en koekjes. Het entertainmentprogramma van mama is er gewoon even niet dan :+ Zij blij, en ik kan me koest houden. En liever nog heb ik dat iemand ze dan een paar uurtjes mee neemt, zodat ik kan slapen, is dat een optie?
  donderdag 13 november 2014 @ 10:56:24 #263
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146604474
Cwen ik doe het ook LE style.. ik zorg voor lekkers en netflix :D
En als het even kan dan zorg ik dat er iemand is die ze uit kan laten.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 13 november 2014 @ 11:23:24 #264
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_146605205
Zwemmen ging nu wel goed :o Even goed nagedacht met de juf en ik heb 'm niet in een hokje uitgekleed maar in het zwembad en hij mocht zwemmen met een stapelbeker (zat nog in m'n tas :')). En echt, hij was alleen maar aan het lachen en spetteren en 8)7 O+.
Fokwet 8-).

Ik was paar dagen geleden ziek en heb ook Babytv aangezet, lekkere knabbels op tafel en klaar :). Beterschap Cwen :*!
pi_146605359
Beterschap Cwen :*
Geen tips hier, ik ben nooit ziek O-) (Althans nooit écht ziek... ik kwakkel altijd alleen maar. Wel beroerd en belabberd en moe enzo, maar nooit ziek genoeg om me ook echt 'Ziek' te noemen :') )
  donderdag 13 november 2014 @ 19:48:13 #266
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_146623090
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 08:49 schreef Cwen het volgende:
Sylver, heerlijk! Hopelijk gooit ze het niet al te erg om.
Niets ernstigs hoop ik, dat je naar het zh moet?
Nee, dat verwacht ik niet. Alleen de huisarts kan de klachten niet rijmen (story of my life :P )
Ik heb witte plekken op mijn kaak, de huisarts denkt aan vitiligo, maar ik heb ook al maanden (al voordat de plekken verschenen) last van een pijnlijke kaak. Nu werd mijn kaak ook langzaamaan dikker, dus toch maar ff doorgestuurd naar wat specialisten, omdat de klachten niet echt bijelkaar lijken te horen, maar wel (heel toevallig?) op dezelfde plek zitten.

quote:
Hoe doen jullie dat toch als je ziek bent en alleen thuis met dreumes? Merk echt dat herstel langzaam gaat omdat ik vooral veel energie aan haar kwijt ben. Niet erg, maar 't valt me wel op.
Hier ook vooral veel tv kijken, boekjes lezen, hangend op de bank samen duplo'en. Maar dat werkt alleen als ik niet hondsberoerd ben, dan moet manlief toch echt thuisblijven.

Beterschap! :*
pi_146637747
Ik breek even in zonder bijgelezen te hebben. Het gaat hier weer helemaal niet lekker met Eva :'(
Een paar weken geleden zagen we dat ze steeds minder begon te poepen en vorige week greep ze steeds in paniek tussen haar benen terwijl ze moest huilen. Ik dacht eigenlijk dat ze last had van plassen door wat luieruitslag maar de ochtend erop kreeg ze drie poepluiers achter elkaar. Toen legde ik de link dat het wel eens gerelateerd kon zijn aan haar niet kunnen poepen.
Nu heeft ze ondertussen weer vijf dagen niet gepoept, ze huilt heel veel, wil amper nog eten behalve fruit en vloeibare dingen als pap en yoghurt en laat vieze stinkende scheetjes terwijl ze huilt en in paniek tussen haar benen grijpt. Gisterenavond kon ze niet slapen van de pijn en haar buik is bol en keihard :'( En ze is ook hartstikke wit met donkere kringen rond haar ogen onderhand, van de vermoeidheid denk ik.
Vanochtend de huisarts al gebeld en die moet ik om 11 uur terug bellen. Als kleine baby had ze ook al problemen met haar ontlasting en heeft toen een hele tijd aan de Forlax gezeten. En het ging net zo goed allemaal, ik heb gisteren echt met haar mee zitten huilen.
E.
pi_146638242
Och, dat klinkt sneu zeg ;( Is de kinderarts al in beeld geweest voor de ontlastingproblemen? Wat heb je al allemaal geprobeerd aan huis- tuin- en keukenmiddeltjes?
pi_146638332
Arme Eva... Beterschap!
pi_146638363
Ach wat sneu Sparkling. Beterschap voor Eva :*
pi_146638693
Sylver, hoe was het in het ziekenhuis?
pi_146639194
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 09:50 schreef L-E het volgende:
Och, dat klinkt sneu zeg ;( Is de kinderarts al in beeld geweest voor de ontlastingproblemen? Wat heb je al allemaal geprobeerd aan huis- tuin- en keukenmiddeltjes?
De kinderarts hebben we alleen het eerste jaar gelopen. Dat was voornamelijk wegens de slechte groei en het vele huilen en we hebben toen Forlax voorgeschreven gekregen. Naar de ontlasting is toen verder geen onderzoek gedaan.

Wat we verder gedaan hebben zijn een beetje de standaard dingen: veel proberen te laten drinken, geen bananen, wel veel ander fruit, lekker veel bewegen samen, veel vezels eten.
Laxeermiddelen wil ik niet zomaar op over stappen zonder overleg van de huisarts, kijken wat er uit komt.

Ze had tegenwoordig iedere dag 1 tot 2 keer ontlasting, wel altijd wat dunnig. En nu lijkt ze zich echt rot te voelen ;(
E.
pi_146639261
Is het een idee om eens uitgebreider naar haar voedingspatroon te kijken? Mijn oudste krijgt darmklachten als hij veel troep (in de vorm van toevoegingen, e-nummers, suikers) binnen krijgt. Sinds we puurder eten, heeft hij echt nergens meer last van. Ik geloof ook oprecht dat alle voeding, zowel goed als slecht, invloed heeft op het darmstelsel :)
pi_146639340
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:37 schreef L-E het volgende:
Is het een idee om eens uitgebreider naar haar voedingspatroon te kijken? Mijn oudste krijgt darmklachten als hij veel troep (in de vorm van toevoegingen, e-nummers, suikers) binnen krijgt. Sinds we puurder eten, heeft hij echt nergens meer last van. Ik geloof ook oprecht dat alle voeding, zowel goed als slecht, invloed heeft op het darmstelsel :)
Is het overwegen waard inderdaad, ga er eens naar kijken. Ze is een hele kieskeurige eter, voornamelijk fruit, brood en pap wil ze. :')
E.
  vrijdag 14 november 2014 @ 10:58:10 #275
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_146639719
Oh Spark, wat rot ;( Hopelijk kan de ha gelijk iets voor jullie betekenen

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:12 schreef L-E het volgende:
Sylver, hoe was het in het ziekenhuis?
Tja, de symptomen passen nergens goed in een plaatje, dus biopt genomen en over 11 dagen pas uitslag. Hij dacht aan een bindweefselaandoening, thuis even gegoogeld, maar ben maar weer snel gestopt :X Ik wacht de uitslag wel ff af.
pi_146639828
Spark, wat sneu :*
pi_146640399
:'( spark dat is echt rot zeg! Ik hoop dat er snel iets word gevonden voor E!

Vandaag lekker vrij. En kaylee is op het kdv dus even tijd voor mezelf *O* (lees huis poetsen en cv up to date maken)
pi_146643115
Spark wat zielig!
Wat zei de huisarts?

AA geniet van je dagje voor jezelf. Ook wat leuks doen of even ontspannen hè!
pi_146644341
quote:
Soms maken kinderen ook gewoon ruzie met zichzelf, uit het niets.
pi_146647432
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:12 schreef Animalmix het volgende:

AA geniet van je dagje voor jezelf. Ook wat leuks doen of even ontspannen hè!
Ik heb mij zojuist op de bank geinstaleerd met ongegeneerd de tv aan!
pi_146648270
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 15:08 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Ik heb mij zojuist op de bank geinstaleerd met ongegeneerd de tv aan!
Ik ben daar heel erg aan toe. Een dag geen kinderen en geen werk. zucht
pi_146650079
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 15:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

+1
:O
pi_146650556
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 15:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen. Het is dat ik vanmorgen naar de tandarts en ziekenhuis moest in mn eentje. Anders was ze ook gewoon thuis geweest.
pi_146651940
Doe mij dan maar een dag zonder kinderen en met werk :P

Hier zo'n dag waarvan je hoopt dat ie snel voorbij gaat. Nog 2 uur tot bedtijd..
pi_146653637
Spark wat sneu voor eva.
Sylver succes met wachten.

Mijn dreumes was vandaag heel leuk. Veel aan het oefenen met lopen en praten O+
pi_146655916
Spannend sylver, succes met afwachten.

Ferrari, wat schattig O+

Succes kyara! Niet leuk zulke dagen..

Wij hebben Lactulose van de huisarts gekregen voor Eva. En ongetwijfeld toeval maar ze heeft net vier poepluiers gehad met zulke dikke en harde keutels dat mij de tranen al in de ogen sprongen toen ik ze zag :'(
We kijken het maar aan, als we er een slecht gevoel bij blijven houden maar kijken of we weer naar de kinderarts mogen in ieder geval.
Ook even wezen wegen vandaag: 10 kilo en 200 gram met romper en luier.
E.
pi_146657624
Aapie lekker een dagje ongegeneerd voor de televisie

Kyara, slapen jouw kindjes nu? Zulke dagen :*

Ferrari O+

Spark, wat zielig zeg. Arm moppie. :*

Riley vond vandaag een muts van Knor erg mooi :D

pi_146658866
Sac krijgt ook lactulose en daar movicolon bij. Zij heeft al vanaf baby zijnde last van haar ontlasting. Heeft ze van mij wel heel zielig.

Ik overweeeg nog een consult bij een osteopaat voor haar.
  vrijdag 14 november 2014 @ 20:36:49 #289
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146659609
Ohhhh Spark, wat klinkt dat naar..... ;( die paniek, en het slechte slapen, en de donkere kringen ;( Goed dat je weer de stap naar de huisarts hebt gezet! Maar ik zou er nu inderdaad ook echt bovenop blijven zitten, en zonodig wat verder onderzoek laten doen. Want misschien houdt het ook wel verband met haar eetlust, je weet het niet? :{

Hoe is het met de andere zieken, Cwen al een beetje opgeknapt, en LE en Omen al minder aan het hoesten? (ik neem tenminste aan dat je dat met longontsteking ook doet LE?)

Riley, wat een poepige foto! O+
pi_146659695
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 20:36 schreef LadyBlack het volgende:
Ohhhh Spark, wat klinkt dat naar..... ;( die paniek, en het slechte slapen, en de donkere kringen ;( Goed dat je weer de stap naar de huisarts hebt gezet! Maar ik zou er nu inderdaad ook echt bovenop blijven zitten, en zonodig wat verder onderzoek laten doen. Want misschien houdt het ook wel verband met haar eetlust, je weet het niet? :{

Hoe is het met de andere zieken, Cwen al een beetje opgeknapt, en LE en Omen al minder aan het hoesten? (ik neem tenminste aan dat je dat met longontsteking ook doet LE?)

Riley, wat een poepige foto! O+
+1
  vrijdag 14 november 2014 @ 20:51:19 #291
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146660161
Ja zeg ey..... lekker makkelijk he :o

Garpje ;) Heb je de laatste uurtjes van de dag ook overleefd? :*
pi_146660378

Ja, gelukkig wel. Veel ruzie om speelgoed, wat weer resulteerde in huilbuien en ander drama. 's Middags weinig geslapen door de meiden en daarna aan mij vastgeplakt. Kon geen stap zeggen zonder 2 kinderen aan mijn been. En koken is dan ook best lastig dus op een gegeven moment had ik 2 huilende kinderen in de box staan. Uiteraard werkt op dit soort dagen de NS ook niet mee waardoor mijn man ook pas later thuis was. Maar goed, het hele spul slaapt nu O+

We zijn een beetje bezig met Sinterklaas introduceren. We willen zondag naar de intocht en het weekend erop vieren we het op mijn man's werk. Probleem is alleen dat J erg bang is voor Sinterklaas. Zodra <O) op tv komt dan gaat ze huilen en klampt zich helemaal aan me vast. Heel zielig.

En D heeft vandaag haar eerste pepernootje sorry, kruidnootje gegeten dus die roept nu de hele dag om "meer nootjes eten.
  vrijdag 14 november 2014 @ 21:00:10 #293
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146660512
Goeie smaak, D! ^O^ En J bang, agossie.... zo sneu altijd, want Sinterklaas is er speciaal voor kinderen en het lijkt me zo rot als je dat eng vindt! Dat zus niet bang is helpt niet?

Ik ga morgenochtend pepernoten bakken met vriendinnen + kinderen, ben heel benieuwd hoe die in de smaak vallen! Was van plan om elk kind ook wat deeg te geven om uit te rollen :D lijkt me een heerlijk geklieder :')
pi_146660921
Ah tof, samen bakken O+ Ben benieuwd! Staat hier ook op de lijst om nog te doen. Maar dan wel vooral met peuter denk ik.

Het is eerder andersom, dat ze zus meesleept in haar angst.
pi_146663145
Mijn nu peuter is altijd bang geweest voor Sint en Piet helaas.
  vrijdag 14 november 2014 @ 22:14:31 #296
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146663603
What the....... WAAROM heb ik een Sinterklaas voor mijn naam staan? :o
pi_146663671
Geen paniek, het is inmiddels een pietje geworden :+
  vrijdag 14 november 2014 @ 22:19:15 #298
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146663823
Ja maar...... why?? En wat betekent het als je een klaas of pietje hebt?

* Anders dan normaal..... error ;(
pi_146663901
Het betekent helemaal niks geloof ik, alleen dat het bijna Sinterklaas is <O)
pi_146663941
Die klasjes of pietjes zie je zeker niet op de iPad :'(

LB, het hoesten is gestopt nu bij mij gelukkig

Kyara, dat klinkt als een vermoeiende dag :*
Hopelijk geen voorbode voor de nacht
pi_146663954
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')