Ze maken wel veel geluid jaquote:Op vrijdag 7 november 2014 14:35 schreef L-E het volgende:
Is dat leuk, die Zoef Zoef dingen? Ik vind het zo schreeuwerig over komen
Spark, dank je trouwens. Wij maken ons gewoon niet zo snel zorgen, dat is wel een fijne eigenschap als er eenmaal kinderen zijn
Zit er een aan en uit knop op?quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:45 schreef Kyara het volgende:
Hier 3 zoefzoefdieren, Geinig maar idd ook veel lawaai.
Dat het knopje er op zit vind ik al goed genoegquote:
Lachen om een driftbui doe ik niet.quote:Op zaterdag 8 november 2014 06:26 schreef Incantrix het volgende:
Hahaha, sjees, ik heb mijn ogen nog niet zo goed los geloof ik, bij die pic van Riley moest ik echt even nadenken wat voor raar gewaad de kapster aan had, maar het is een spiegelen kijk die Riley lekker chippies smikkelen dan
fijn dat het goed ging Omen, maar jammer van de driftbui.. Zo sneu soms ook he? Ik hoor wel eens van mensen dat ze daar om moeten lachen maar die kindjes hebben dan vast een ander soort driftbuien als de mijne, ik kan er nooit zo om lachen eigenlijk.
Dáár kan ik dan wel weer genânt hard om lachen jaquote:Op zaterdag 8 november 2014 06:56 schreef Gulara het volgende:
[..]
Lachen om een driftbui doe ik niet.
Maar soms wel als ie op een nogal ukkelige manier (niet heel hard) valt/struikelt.
Laatst bleven een vriendinnetje en ik er bijna in, het was heus best grappig. Gelukkig vond Pi dat ook want ie begon na twee tellen vrolijk mee te lachen.
Hij lacht ook om mij als ik tot drie keer toe iets te eten op m'n vork schuif wat er steeds afvalt.
Eigenlijk houden we gewoon graag van lachen denk ik.
Over Zoef Zoef dieren heb ik een redelijk positieve review gelezen: http://www.ouderwijsheid.nl/vtech/ Verder weet ik niet wat ik nou het beste met sinterklaas kan doen, zouden jullie allemaal kleinere cadeautjes geven met de opa's en oma's erbij of al het geld bij elkaar leggen en een groter cadeau kopen?quote:Op zaterdag 8 november 2014 07:57 schreef Omentielvo het volgende:
Zoef zoef dieren wilde ik voor Sinterklaas kopen. Lijkt me leuk. En Riley houdt ook van dieren.
Sylver wat knap van die woordjes.![]()
Inca, wat een monsterpostm![]()
Beterschap voor je meisje
Ik moet soms wel eens lachen om haar driftbuien. Soms doet ze zo leuk overdreven en kijkt ze ons ook echt aan hoe wij reageren. Lachen werkt zelfs dan heel goed. Gaat ze nog overdrevener doen
Maar als ze helemaal overstuur is en zichzelf duidelijk in de weg zit vind ik het echt zielig.
Hele collectie compleet kopen? De autotjes vind ik best prijzig en geen idee hoeveel er van zijn. In ieder geval wel leuk om zelf wat uit te kunnen zoeken want klinkt misschien bot, beter zelf iets kopen waarvan je weet dat je kind het leuk vindt dan dat er iets gekocht wordt waar niet naar omgekeken wordt.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:22 schreef Tally het volgende:
Hier hebben de Opa's en Oma' (en tantes en Opoe) alles op mijn rekening gestort. Zo kon ik dat hele Zoef zoef dieren collectie compleet kopen
quote:Op zondag 9 november 2014 19:57 schreef Spirit82 het volgende:
Ik moet even een momentje delen hoor. Vanmiddag waren we met Isa in de speeltuin, maar toen... ineens.... zag ze een hond! En de Hond (zo'n lelijke kleine Maltezer/boomer met een centenbakkie en twee grote ogen in zijn platte kop die verschillende kanten op kijken als een mislukte kameleon) zag haar ook en echt het was liefde op het eerste gezicht. Isa moest naar de Hond en de Hond moest naar Isa. Wij waren allang blij want de Hond ging richting ons huis (het baasje althans want de Hond wide niet meer mee) dus ze liep eindelijk eens door. Baasje was iets minder blij want de Hond ging tenslotte zelfs voor dood op de stoep liggen zodat hij geen kant meer op kon. Anyways, Isa komt bij de Hond, gaat op de stoep zitten, Hond kruipt tegen haar aan, zij pakt Hond met beide handjes aan zijn kopje vast, trekt hem naar zicht toe en geeft hem, voor we het goed en wel in de gaten hebben, zo een enorme smakkerd recht op z'n bek.Ik denk dat ze binnenkort gaan trouwen
De Hond vond het zelfs niet erg dat de ze hele tijd Mauw! naar hem riep
![]()
Mijn kind is zo maf
Ach!quote:Op zondag 9 november 2014 19:57 schreef Spirit82 het volgende:
Ik moet even een momentje delen hoor. Vanmiddag waren we met Isa in de speeltuin, maar toen... ineens.... zag ze een hond! En de Hond (zo'n lelijke kleine Maltezer/boomer met een centenbakkie en twee grote ogen in zijn platte kop die verschillende kanten op kijken als een mislukte kameleon) zag haar ook en echt het was liefde op het eerste gezicht. Isa moest naar de Hond en de Hond moest naar Isa. Wij waren allang blij want de Hond ging richting ons huis (het baasje althans want de Hond wide niet meer mee) dus ze liep eindelijk eens door. Baasje was iets minder blij want de Hond ging tenslotte zelfs voor dood op de stoep liggen zodat hij geen kant meer op kon. Anyways, Isa komt bij de Hond, gaat op de stoep zitten, Hond kruipt tegen haar aan, zij pakt Hond met beide handjes aan zijn kopje vast, trekt hem naar zicht toe en geeft hem, voor we het goed en wel in de gaten hebben, zo een enorme smakkerd recht op z'n bek.Ik denk dat ze binnenkort gaan trouwen
De Hond vond het zelfs niet erg dat de ze hele tijd Mauw! naar hem riep
![]()
Mijn kind is zo maf
Mooi gezegd!quote:Op zondag 9 november 2014 20:35 schreef Spirit82 het volgende:
Weet je Omen, voor Riley ben jij the center of her universe. Je kunt jaloers zijn op andere moeders, maar zodra je Riley daar neer zou zetten, zou ze diep ongelukkig worden, simpelweg omdat jij het niet bent. Voor Riley is er geen betere moeder dan jij
quote:Op zondag 9 november 2014 20:35 schreef Shandaly het volgende:
L-E speelt gewoon een beetje vals... Die heeft stiekem ook geweldige writing skills![]()
quote:Op zondag 9 november 2014 20:35 schreef Shandaly het volgende:
L-E speelt gewoon een beetje vals... Die heeft stiekem ook geweldige writing skills![]()
Deze ga ik onthouden.quote:Op zondag 9 november 2014 20:35 schreef Spirit82 het volgende:
Weet je Omen, voor Riley ben jij the center of her universe. Je kunt jaloers zijn op andere moeders, maar zodra je Riley daar neer zou zetten, zou ze diep ongelukkig worden, simpelweg omdat jij het niet bent. Voor Riley is er geen betere moeder dan jij
Echt welquote:Op zondag 9 november 2014 20:57 schreef Spirit82 het volgende:
LB, wat ontzettend fijn dan dat jouw kind jouw kind is heDat voel ik soms zo intens als ik andere kinderen meemaak
quote:Op zondag 9 november 2014 20:57 schreef Spirit82 het volgende:
LB, wat ontzettend fijn dan dat jouw kind jouw kind is heDat voel ik soms zo intens als ik andere kinderen meemaak
Wat ben jij vandaag van de goede inzicht postenquote:Op zondag 9 november 2014 20:57 schreef Spirit82 het volgende:
True.quote:Op zondag 9 november 2014 20:35 schreef Spirit82 het volgende:
Nou of het temperamentvol is weet ik niet L-E, maar wel energiek. En dat is dan een positief woord voor iets wat ik soms echt niet leuk vondquote:Op zondag 9 november 2014 21:12 schreef L-E het volgende:
Klinkt als een eh, temperamentvol peutertje LB!
Komt door het slaapgebrek, daar word ik altijd filosofisch vanquote:Op zondag 9 november 2014 21:06 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Wat ben jij vandaag van de goede inzicht posten![]()
Hoe oud is hij?quote:Op zondag 9 november 2014 21:15 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nou of het temperamentvol is weet ik niet L-E, maar wel energiek. En dat is dan een positief woord voor iets wat ik soms echt niet leuk vond![]()
En zijn moeder ging er heus goed mee om, en dan kwam ie een kusje brengen, maar de volgende keer ging het weer precies zo. En dan vraag ik me af, zou je er dan nog wat mee kunnen, of is dit gewoon hoe je kind dan is en moet je daar dus de dingen omheen organiseren? (en andere mensen dus ook over instrueren)
quote:Op zondag 9 november 2014 21:12 schreef L-E het volgende:
Klinkt als een eh, temperamentvol peutertje LB!
Eerlijk gezegd denk ik dat wij dat allemaal doen. Zijn moeder heeft daar ongetwijfeld een heel andere kijk op dan jij omdat jij E. gewend bent. Ik wil eigenlijk helemaal niet weten wat andere mensen van mijn kind vindenquote:Op zondag 9 november 2014 21:15 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nou of het temperamentvol is weet ik niet L-E, maar wel energiek. En dat is dan een positief woord voor iets wat ik soms echt niet leuk vond![]()
En zijn moeder ging er heus goed mee om, en dan kwam ie een kusje brengen, maar de volgende keer ging het weer precies zo. En dan vraag ik me af, zou je er dan nog wat mee kunnen, of is dit gewoon hoe je kind dan is en moet je daar dus de dingen omheen organiseren? (en andere mensen dus ook over instrueren)
quote:Op zondag 9 november 2014 21:19 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat wij dat allemaal doen. Zijn moeder heeft daar ongetwijfeld een heel andere kijk op dan jij omdat jij E. gewend bent. Ik wil eigenlijk helemaal niet weten wat andere mensen van mijn kind vindenKindjes die rustiger zijn dan Isa, vind ik saai. Kindjes die drukker zijn, maken me gek. Isa
Oké. Voortaan als jij slaapgebrek hebt, ben je verplicht om hier te postenquote:Op zondag 9 november 2014 21:19 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat wij dat allemaal doen. Zijn moeder heeft daar ongetwijfeld een heel andere kijk op dan jij omdat jij E. gewend bent. Ik wil eigenlijk helemaal niet weten wat andere mensen van mijn kind vindenKindjes die rustiger zijn dan Isa, vind ik saai. Kindjes die drukker zijn, maken me gek. Isa
Ik durf jou niet meer zo goed te meeten nuquote:Op zondag 9 november 2014 21:19 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Haha, nee gekquote:Op zondag 9 november 2014 21:24 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik durf jou niet meer zo goed te meeten nu
Ja klopt hoorquote:Op zondag 9 november 2014 21:25 schreef Spirit82 het volgende:
Jamaar LE, jij brengt dat kindje thuis na een incident. Ongetwijfeld terecht omdat het over jullie grenzen ging. Maar dat moet voor die ouders ook heel vervelend zijn. Misschien schamen ze zich, misschien maken ze zich zorgen over hoe hun kind een dergelijke "afwijzing" oppakt. Ik denk dat het puur verdedigend bedoeld is van die vader en niet zozeer als kritiek op jouw zoon of opvoeding.
Dit vind ik ook altijd erg lastig. Nora is (tot nu toe) erg rustig en laat makkelijk over zich heen lopen. Ze wordt regelmatig van een speeltoestel geduwd door andere kindjes of laat zich iets afpakken dat ze heel graag had willen houden. Ik vind het moeilijk om te bepalen wat dan wijsheid is, want ik wil graag dat ze leert zelf dingen op te lossen, maar zeker als ze heel verdrietig gaat huilen kicked natuurlijk ook mijn moederinstinct in en wil ik ingrijpen.quote:Op zondag 9 november 2014 21:25 schreef LadyBlack het volgende:
Oh heerlijk even, dit spuien. De peuter was 2,5.
Groof, ik geloof ook heus dat het slaapgebrek hem hyper maakte hoor, maar zn moeder zei ook dat hij gewoon heel druk is. Altijd geweest ook. Superondernemend, en dus ook een totaal ander kind dan E. Dus dat ik hem superdruk zou vinden had ik wel verwachtMaar dat hij constant bewust mijn kind aan de kant beukte, en dus echt lak had aan regels als 'niet afpakken', 'niet slaan', dat stoort me wel echt heel erg.
En L-E + Spirit, ik dacht ook dat zij E echt wel een supersaaie jankerd zou vindenEn ik probeer ook om niet gelijk in te springen, en E niet enorm te gaan betuttelen na een beuk, maarja.... tranen zijn tranen.
Ik grijp in waar mijn kind dat niet zelf kan (als het nodig is dus he). Assertiviteit is voor later, daar zijn ze nog wat jong voor vind ikquote:Op zondag 9 november 2014 21:39 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Dit vind ik ook altijd erg lastig. Nora is (tot nu toe) erg rustig en laat makkelijk over zich heen lopen. Ze wordt regelmatig van een speeltoestel geduwd door andere kindjes of laat zich iets afpakken dat ze heel graag had willen houden. Ik vind het moeilijk om te bepalen wat dan wijsheid is, want ik wil graag dat ze leert zelf dingen op te lossen, maar zeker als ze heel verdrietig gaat huilen kicked natuurlijk ook mijn moederinstinct in en wil ik ingrijpen.
Voorleven is key, wat mij betreft. Het is ook aan ons om te laten zien dat het oke is om op te treden richting iemand die over een grens gaat. Als wij het nooit voor doen, hoe gaan ze dan ooit leren hoe ze die zaakjes moeten regelen?quote:Op zondag 9 november 2014 21:43 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja, E laat zich normaal gesproken niet echt de kaas van het brood eten hoor
Maar da's een lastige tweestrijd dan. Natúúrlijk wil ik haar zelf leren om dr zaakjes te regelen, maar hoe ver laat je het komen he.....
Het is eigenlijk zo simpel, he ... Thanks!quote:Op zondag 9 november 2014 21:44 schreef L-E het volgende:
[..]
Voorleven is key, wat mij betreft. Het is ook aan ons om te laten zien dat het oke is om op te treden richting iemand die over een grens gaat. Als wij het nooit voor doen, hoe gaan ze dan ooit leren hoe ze die zaakjes moeten regelen?
Tja, en die Cwen heeft ook al van die writing skills...quote:Op zondag 9 november 2014 20:54 schreef L-E het volgende:
[..]
Eens met Cwen over vergelijken. Daarmee doen we onszelf echt tekort hoor!
Natuurlijk niet!quote:Op zondag 9 november 2014 21:58 schreef Omentielvo het volgende:
Shandaly fijn dat je over bent en dat het er zo geweldig is.
En ik ben toch niet echt stom, omdat ik onzeker ben?
Integendeel. Iemand die nooit onzeker is, is pas stom. Of arrogant, of eigenlijk gewoon een leugenaar. Ik kan me niet voorstellen dat iemand alles altijd precies weet en nooit ergens over twijfelt.quote:Op zondag 9 november 2014 21:58 schreef Omentielvo het volgende:
Shandaly fijn dat je over bent en dat het er zo geweldig is.
voor Femke. Zielig die tandjesleed
Cwen![]()
En ik ben toch niet echt stom, omdat ik onzeker ben?
Riley vindt me inderdaad geweldig. En ik wil graag haar beeld over mij zo houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jazeker! Zoek op 'Smaakvolle verleiding', dan vind je 'm wel. Het is Harlequin Bouquet nr 3570Cquote:Op zondag 9 november 2014 21:58 schreef Omentielvo het volgende:
En ik wil Cwen haar boek ook lezen. Is die ook te koop via iBooks?
quote:Op zondag 9 november 2014 22:07 schreef Omentielvo het volgende:
Dank je Sylver en Shandaly
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tof!quote:Op zondag 9 november 2014 22:34 schreef Kyara het volgende:
Wart beteeft die psychopaat.... er was toch eens een professor die onderzoek deed naar seriemoordenaarpsychopaten en daarvoor hersenscans maakte. En toen bleek zijn eigen hersenscan daar ook tussen te zitten? Blijkbaar had hij dezelfde trekken als een psychopatische seriemoordenaar maar was hij in plaats daarvan een brave professor. De trekjes waren er wel maar er waren dus blijkbaar genoeg andere factoren zoals opvoeding, omgeving en kansen.
Ja, maar hij kon zelf ook niet zijn vinger leggen op wat dat precies geweest moet zijn. Het is zo ingewikkeld, hoe ons brein werkt.quote:Op zondag 9 november 2014 22:34 schreef Kyara het volgende:
Wart beteeft die psychopaat.... er was toch eens een professor die onderzoek deed naar seriemoordenaarpsychopaten en daarvoor hersenscans maakte. En toen bleek zijn eigen hersenscan daar ook tussen te zitten? Blijkbaar had hij dezelfde trekken als een psychopatische seriemoordenaar maar was hij in plaats daarvan een brave professor. De trekjes waren er wel maar er waren dus blijkbaar genoeg andere factoren zoals opvoeding, omgeving en kansen.
quote:Op zondag 9 november 2014 22:54 schreef danic het volgende:
En wij grappen nu al dat wanneer eva huilend uit school komt omdat ze gepest wordt, Rosalie wel even meegaat om die pesters op hun bek te slaan![]()
Wat een rake opmerking!quote:Op zondag 9 november 2014 22:43 schreef Franny_G het volgende:
Het moeilijke voor een ouder is - denk ik - dat je altijd het kwestbare in je kind blijft zien. Dat uit jou is gekomen en dat je wilt beschermen. Onder ogen zien dat je kind afwijkt, juist in zulk soort asociaal gedrag, is echt heel moeilijk denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shandaly, ik kom bij jullie wonen.klinkt heerlijk. Beterschap. Zo'n verhuizing hakt er ook in.
quote:Op zondag 9 november 2014 23:03 schreef Gulara het volgende:
Oh ja andere kinderen.
Ik kan me hier bij de gym ook helemaal rot ergeren aan het gedrag van andere kinderen. Sneu, want het is overduidelijk dat probleem bij de ouders ligt. Kind heeft geen zin om mee te doen en vader die dan tegen moeder zegt, laat hem maar lekker rondjes rennen door de gymzaal. Leuk hoor, maar mijn kind wil dan ook wel rondjes rennen.Lukt het jou om je dreumes de gym te laten meedoen dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shandaly, ik kom bij jullie wonen.klinkt heerlijk. Beterschap. Zo'n verhuizing hakt er ook in.
Ellie gaat tijdens Muziek op Schoot ook gewoon rondlopen en haar eigen gang, zou niet weten hoe dat te sturen. Maar mss komt dat omdat ze 14 maanden is. Ze doet wel 'mee', maar niet zoals de peuters dat doen.
Home is where the O+ is...
Ja dat gaat heel goed. Het lesverloop is heel constant met drie actieve opdrachtjes in de zaal. En drie momenten op de mat.quote:Op zondag 9 november 2014 23:15 schreef Cwen het volgende:
[..]
Lukt het jou om je dreumes de gym te laten meedoen dan?
Ellie gaat tijdens Muziek op Schoot ook gewoon rondlopen en haar eigen gang, zou niet weten hoe dat te sturen. Maar mss komt dat omdat ze 14 maanden is. Ze doet wel 'mee', maar niet zoals de peuters dat doen.
quote:Op maandag 10 november 2014 08:24 schreef Omentielvo het volgende:
Eerst even een smeltmomentje
Vanmorgen werd Riley wakker en riep me. Maar ik reageerde 'pas' na de derde keer. Dus ik loop naar haar kamertje. Zei ze: "Mama, aar as je?"
Moeilijk in te schatten. Hij lijkt het wel redelijk te volgen. Kan kleine opdrachten wel uitvoeren. Maar dat is natuurlijk ook met non verbale communicatie.quote:Op maandag 10 november 2014 09:36 schreef Cwen het volgende:
Fijn dat de nachten beter gaan, XM! En duidelijk weer bezig met iets nieuws.
Gulara, wat fijn dat 'ie zo goed meedoet! Dat talig nog lastig is kan ik me voorstellen, hoe goed begrijpt 'ie het Engels inmiddels?
Er zit echt al weer zo'n verschil tussen de oudere dreumessen en de 'kleintjes', zo leuk!
Dat is ook echt heel erg leuk!quote:Op maandag 10 november 2014 10:28 schreef Cwen het volgende:
Wat een boel woordjes!
Lijkt me zo leuk als Ellie dat straks ook doet... Hier blijft het bij dierengeluiden, bal, aaien, buute (buiten), papa, mama en daar.
Oh, om een kus vragen doen we hier ook nooit hoor. Ik vind het niet gek dat ze dat niet wil, ik kies ook liever zelf mijn momenten uit om affectie te tonenquote:Op maandag 10 november 2014 10:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Daar ben ik dan weer jaloers op. Als ik Noor vraag om een kusje, krijg ik 'nee!' te horen en stuift ze er vandoor. Idem met knuffelen overigens. Dat vind ik echt zo jammer
.
Iets met wachten en een ons wegen...quote:Op maandag 10 november 2014 11:54 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh, om een kus vragen doen we hier ook nooit hoor. Ik vind het niet gek dat ze dat niet wil, ik kies ook liever zelf mijn momenten uit om affectie te tonen
De onze zijn best hetzelfde. Wij hebben ook een Knuffelkont.quote:Op maandag 10 november 2014 11:24 schreef L-E het volgende:
Hier ook weinig woordjes hoor. Het is meer een begrijper dan een prater. Mama, papa, poes, de namen van de katten, naam van grote broer, ja, nee, die, poep, bah, eigen naam, fiets, doei, daag, en dat is het. Ik vind het wel heel lief hoe hard hij zijn best doet. Dat ik zeg 'Dat is een auto, au-to!' en dan zegt hij vol trots: 'DODIEJO!'
En ook hier een knuffelkont. Gewoon, tussen het spelen door worden wij plat gezoend. Soms stopt hij even met aan de borst drinken om me een kusje te geven. En als papa thuis komt na een dag werken vliegt Sticker hem om zijn nek en houdt 'm vast alsof hij net terug is van een missie in Afghanistan
Is ook heel moeilijk. Maar straks is alles "van mij"quote:Op maandag 10 november 2014 11:43 schreef danic het volgende:
Ik heb nu de lastige taak om aan Rosalie het verschil tussen 'jouw' en 'mijn' uit te leggen.
Dan zeg ik: 'dat is van jou'
En Rosalie trots: 'van jou!'
Eeeh neenee, 'van mij' moet dat zijn Rosalie
Rustig uitleggen dat knijpen pijn doet, dat hij andere kindjes beter kan aaien.quote:Op maandag 10 november 2014 16:22 schreef macondo het volgende:
Onze zoon (13 maanden) is een en al vrolijkheid, en vrij groot voor zijn leeftijd. Hij heeft alleen de vervelende neiging om schaterend van het lachen op andere kindjes af te stappen en ze te knijpen.
Hebben jullie dat ook gehad? Hoe leer ik het hem af?
hahaha grappig dat dat twee woorden zijn die ook vaak voorbij komen hier. Alleen is het dan haar nàggolquote:Op maandag 10 november 2014 14:11 schreef Spirit82 het volgende:
Isa haar nieuwe favoriete woord en lichaamsdeel is haar navel. Ze roept hem ook de hele tijd "Naaanoooolll!!!" en gaat hem dan zoeken
Ze begrijpt ook echt heel veel en is ook heel duidelijk. Als je vraagt "Gaat Isa lekker slapen?" en ze zegt "Nee!", geloof dan maar niet dat je haar in bed krijgt![]()
Andere dingen zijn lastiger. Als je vraagt "waar is Iejoor?" dan wijst ze haar oor aanLekker ding
Ja ik knijp ook altijd kindjesquote:Op maandag 10 november 2014 16:22 schreef macondo het volgende:
Onze zoon (13 maanden) is een en al vrolijkheid, en vrij groot voor zijn leeftijd. Hij heeft alleen de vervelende neiging om schaterend van het lachen op andere kindjes af te stappen en ze te knijpen.
Hebben jullie dat ook gehad? Hoe leer ik het hem af?
Slecht nieuws... dit blijft tot in kleuterleeftijd...quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:30 schreef Omentielvo het volgende:
Hier gisteren een megadriftbui, omdat per ongeluk de banaan doormidden was gebroken, waar Riley dat eigenlijk zelf had willen doen. Uiteindelijk hielp afleiden wel. We zijn samen gaan spelen met de hond. Alleen toen werd ze boos op de hond, omdat die niet volgens haar regels speelde
Dreumesjes
Inderdaadquote:Op dinsdag 11 november 2014 10:25 schreef L-E het volgende:
Nog slechter nieuws: als ze bijna 7 zijn kan het ook nog aanleiding zijn voor een gezellige driftbui
Ja omdat ze haar lipgloss kwijt is en haar zusje niet.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:25 schreef L-E het volgende:
Nog slechter nieuws: als ze bijna 7 zijn kan het ook nog aanleiding zijn voor een gezellige driftbui
XM, wat balen! Hoe is ze verder?
Ja, maar onze Archibald knijpt ook volwassenen. En dieren.quote:Op maandag 10 november 2014 20:12 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja ik knijp ook altijd kindjesLachen man!
Of omdat het appelsap IN DE VERKEERDE KLEUR BEKER ZITquote:Op dinsdag 11 november 2014 10:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja omdat ze haar lipgloss kwijt is en haar zusje niet.
Het kan maar dwars zitten.
Oh ja dat is toch standaard?quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:02 schreef L-E het volgende:
[..]
Of omdat het appelsap IN DE VERKEERDE KLEUR BEKER ZIT!
quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja omdat ze haar lipgloss kwijt is en haar zusje niet.
Het kan maar dwars zitten.
Ik vind t knap hoor, twee talen meekrijgen en dus wel zoveel begrijpenquote:Op maandag 10 november 2014 23:00 schreef Gulara het volgende:
We hebben een app waar allemaal plaatjes van voorwerpen/voertuigen/dieren/... voorbij komen. En wanneer je er op drukt wordt het Engelse woord erbij benoemd.
Er zit ook een quizje bij. Dan laten ze 4 plaatjes zien en zeggen en woord. En dan moet Pi het juiste plaatje kiezen. Dat deden we vanochtend samen en ging 12x achter elkaar goed!![]()
*it's something*
Nog een paar maandjes, dan mept hij je zo in je gezicht omdat hij niet papa maar mama wilquote:Op dinsdag 11 november 2014 11:01 schreef macondo het volgende:
[..]
Ja, maar onze Archibald knijpt ook volwassenen. En dieren.
Mijn man kreeg gister een vuistslag vol op zn neusquote:Op dinsdag 11 november 2014 11:35 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Nog een paar maandjes, dan mept hij je zo in je gezicht omdat hij niet papa maar mama wil
Kan ook langerquote:Op dinsdag 11 november 2014 10:52 schreef Omentielvo het volgende:
Fijn om te horen dat het maar een fase is die duurt, totdat ze een jaar of 7 zijn
Dit. Ik zie het m volhouden tot in de puberteit hoorquote:Op dinsdag 11 november 2014 12:29 schreef Moppert het volgende:
[..]
Kan ook langermaar zo ver ben ik nog niet met mijn kinderen
![]()
De kleur beker?quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:31 schreef L-E het volgende:
[..]
Dit. Ik zie het m volhouden tot in de puberteit hoor
Ja mijn man werd ook gemept toen ik haar af wilde geven onder een luide NEE!quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:28 schreef Tally het volgende:
[..]
Mijn man kreeg gister een vuistslag vol op zn neus
Ik heb zelf af en toe nog steeds van dat soort buienquote:Op dinsdag 11 november 2014 12:31 schreef L-E het volgende:
[..]
Dit. Ik zie het m volhouden tot in de puberteit hoor
Nee die stormen hysterisch naar boven omdat ze om 1 uur thuis moeten zijn van een feestje.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:49 schreef Loj het volgende:
Ik zie een 15 jarige puber al dramatisch huilend op de grond liggen midden in de supermarkt omdat hij geen magnetronmaaltijd met hutspot mag meenemen van mama.....
Hier werd de hond vanochtend vol op z'n kop gemept omdat ze geen Zandkasteel mocht kijkenquote:Op dinsdag 11 november 2014 12:28 schreef Tally het volgende:
[..]
Mijn man kreeg gister een vuistslag vol op zn neus
Haha, die strijd is voor papa!quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee die stormen hysterisch naar boven omdat ze om 1 uur thuis moeten zijn van een feestje.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:49 schreef Loj het volgende:
Ik zie een 15 jarige puber al dramatisch huilend op de grond liggen midden in de supermarkt omdat hij geen magnetronmaaltijd met hutspot mag meenemen van mama.....
Als ik hem was zou ik ook voor mama gaan.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:35 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Nog een paar maandjes, dan mept hij je zo in je gezicht omdat hij niet papa maar mama wil
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
Jaquote:Op zondag 9 november 2014 22:54 schreef danic het volgende:
Ja hai!
ik lees dus zeker mee maar heb even geen puf en overzicht om overal op te reageren. Ik ben nu al vergeten wat ik allemaal gelezen heb.
Hoewel ik Isa en de Hond wel geweldig vind! Ik kan hierin namelijk Isa zo vervangen voor Rosalie![]()
Verder eeeh. ...ik heb twee meiden, die staan echt wel eens allebei aan een been van een pop te trekken omdat geen van beiden met één van de andere 5 poppen wil spelen
En wij grappen nu al dat wanneer eva huilend uit school komt omdat ze gepest wordt, Rosalie wel even meegaat om die pesters op hun bek te slaan![]()
Ik was vanmiddag bij gewoonmezelf87 op visite met Eva. Eerste keer dat ze er kwam, dus zwaar onder de indruk van alles, maar gaf tegen verwachting in op alles netjes antwoord. Op een gegeven moment stapt mijn grote bangeschijterd op poes af, want die wilde ze wel aaien.
Zo'n lief klein zwart katje. Komt ze ineens huilend op me af, had poes dr een waarschuwende tik gegeven. Potver, was ze eindelijk dapper genoeg om op den ander dier dan onze eigen katten af te stappen. ...gebeurt dit.
Oh en dit was gewoon tof:
Vanavond zaten we net aan tafel, ik geef Rosalie dr bordje, zegt ze ineens 'makelijk'
En jou poezel is een schatje. Onze suffe katten (2 mail coons) zijn aan de meiden gewend en accepteren veel. En als ze er geen zin in hebben, lopen ze weg.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Jastomme poezel.... maar eva is echt
Nu ga ik weer, k werd hier heen geleid door mn SS
Oooohquote:Op dinsdag 11 november 2014 20:17 schreef Sylver_ het volgende:
Ik wals even binnen met wat foto's, want ik vind dat het topic dit nodig heeft![]()
Nora had net meer zoveel trek na het avondeten, dus is het leuker om met de yoghurt te gaan verven dan om het op te eten
[ afbeelding ]
Maar ze ligt daarna wel aan mijn voeten
[ afbeelding ]
Hemaquote:Op dinsdag 11 november 2014 21:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ooooh
waar heb je die trui vandaan?
De mijne ook niet. Heeft net een half uurtje geslapen en is nu weer wakker. Ze huilt de hele tijd. Ik mag haar niet troosten. Niet aanraken. We liggen gelukkig samen op bed maar ik heb het idee dat het komt doordat ze verkouden is. En dat het weinig slapen word vannachtquote:Op dinsdag 11 november 2014 21:30 schreef L-E het volgende:
Sticker heeft vandaag de hele dag niet geslapenGewoon, niet. Het was een groot feest, voortdurend, en hij ligt er nu pas een uur in. Ik moet daar even aan wennen hoor, normaal doet hij een ochtendslaap van 2 a 3 uur en kan ik in die tijd noodzakelijke dingen doen. Eerst maar eens kijken of dit een eenmalig iets was, want kinderen zijn raar
quote:Op dinsdag 11 november 2014 13:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh, ik vind Zandkasteel echt afschuwelijk!Maar Bumba ook
.
quote:Dat wordt nu misschien even beweert (insert echte naam moppert), en het kan goed zijn dat er over 5 jaar weer wat anders wordt geroepen.
Als dat allemaal zo was, dan raakte ik niet zo snel zwanger hoor
Etc etc etcquote:dus jij stapt ook niet in de auto, omdat je misschien een aanrijding kunt krijgen, en daarbij zwaar gewond kunt raken?
Die op latere leeftijd (of misschien al meteen) een allergie of astma kunnen ontwikkelen maar dat zal uiteraard niet aan het roken hebben gelegenquote:Op woensdag 12 november 2014 15:46 schreef Omentielvo het volgende:
Nope. Sneu gewoon![]()
Welke reacties ik ook allergisch voor ben zijn die opmerkingen dat ze al drie keer een gezond kind met gezond gewicht hebben gekregen. Die mensen snappen het echt niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omen, dat Winterland is leuk he?![]()
Ja dit! Sticker kon gewoon niet kruipen op zijn 1ste verjaardag, en nu kan hij de koelkast beklimmenquote:Op woensdag 12 november 2014 20:53 schreef LadyBlack het volgende:
LE dat snap ik zo goed...!
Omen, wat klinkt dat fijn!
GotC, even die 14-maandensprong afwachtenDaarna kan ie ineens veel meer! Ik kon me ook echt niet voorstellen dat mijn kind met 1,5 zou lopen, zingen en driftbuien zou hebben, toen ze met haar verjaardag net een week kon kruipen
Ohooooooh!!quote:Op woensdag 12 november 2014 21:09 schreef L-E het volgende:
En - niemand wil dit horen maar daar ben ik voor- soms zijn kinderen gewoon strontvervelend zonder duidelijke reden!
!
Ik vind dit echt wel een eye opener hoor.quote:Op woensdag 12 november 2014 21:09 schreef L-E het volgende:
En - niemand wil dit horen maar daar ben ik voor- soms zijn kinderen gewoon strontvervelend zonder duidelijke reden!
!
Nietnietnietnietnietnietnietnietnietnietnietnietnietnietniet!!quote:Op woensdag 12 november 2014 21:09 schreef L-E het volgende:
!
Precies!quote:Op woensdag 12 november 2014 21:09 schreef L-E het volgende:
!
quote:Op woensdag 12 november 2014 22:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nietnietnietnietnietnietnietnietnietnietnietnietnietnietniet!!
*steekt vingers in oren en doet blvkbkbkbkbkbkbkbkblbbnlkbbbbbblkkbbb
Hahaquote:Op woensdag 12 november 2014 22:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nietnietnietnietnietnietnietnietnietnietnietnietnietnietniet!!
*steekt vingers in oren en doet blvkbkbkbkbkbkbkbkblbbnlkbbbbbblkkbbb
Nee, dat verwacht ik niet. Alleen de huisarts kan de klachten niet rijmen (story of my lifequote:Op donderdag 13 november 2014 08:49 schreef Cwen het volgende:
Sylver, heerlijk! Hopelijk gooit ze het niet al te erg om.
Niets ernstigs hoop ik, dat je naar het zh moet?
Hier ook vooral veel tv kijken, boekjes lezen, hangend op de bank samen duplo'en. Maar dat werkt alleen als ik niet hondsberoerd ben, dan moet manlief toch echt thuisblijven.quote:Hoe doen jullie dat toch als je ziek bent en alleen thuis met dreumes? Merk echt dat herstel langzaam gaat omdat ik vooral veel energie aan haar kwijt ben. Niet erg, maar 't valt me wel op.
De kinderarts hebben we alleen het eerste jaar gelopen. Dat was voornamelijk wegens de slechte groei en het vele huilen en we hebben toen Forlax voorgeschreven gekregen. Naar de ontlasting is toen verder geen onderzoek gedaan.quote:Op vrijdag 14 november 2014 09:50 schreef L-E het volgende:
Och, dat klinkt sneu zegIs de kinderarts al in beeld geweest voor de ontlastingproblemen? Wat heb je al allemaal geprobeerd aan huis- tuin- en keukenmiddeltjes?
Is het overwegen waard inderdaad, ga er eens naar kijken. Ze is een hele kieskeurige eter, voornamelijk fruit, brood en pap wil ze.quote:Op vrijdag 14 november 2014 10:37 schreef L-E het volgende:
Is het een idee om eens uitgebreider naar haar voedingspatroon te kijken? Mijn oudste krijgt darmklachten als hij veel troep (in de vorm van toevoegingen, e-nummers, suikers) binnen krijgt. Sinds we puurder eten, heeft hij echt nergens meer last van. Ik geloof ook oprecht dat alle voeding, zowel goed als slecht, invloed heeft op het darmstelsel
Tja, de symptomen passen nergens goed in een plaatje, dus biopt genomen en over 11 dagen pas uitslag. Hij dacht aan een bindweefselaandoening, thuis even gegoogeld, maar ben maar weer snel gestoptquote:
Soms maken kinderen ook gewoon ruzie met zichzelf, uit het niets.quote:Op woensdag 12 november 2014 21:09 schreef L-E het volgende:
!
Ik heb mij zojuist op de bank geinstaleerd met ongegeneerd de tv aan!quote:Op vrijdag 14 november 2014 13:12 schreef Animalmix het volgende:
AA geniet van je dagje voor jezelf. Ook wat leuks doen of even ontspannen hè!
Ik ben daar heel erg aan toe. Een dag geen kinderen en geen werk. zuchtquote:Op vrijdag 14 november 2014 15:08 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Ik heb mij zojuist op de bank geinstaleerd met ongegeneerd de tv aan!
+1quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben daar heel erg aan toe. Een dag geen kinderen en geen werk. zucht
Kan ik me voorstellen. Het is dat ik vanmorgen naar de tandarts en ziekenhuis moest in mn eentje. Anders was ze ook gewoon thuis geweest.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben daar heel erg aan toe. Een dag geen kinderen en geen werk. zucht
+1quote:Op vrijdag 14 november 2014 20:36 schreef LadyBlack het volgende:
Ohhhh Spark, wat klinkt dat naar.....die paniek, en het slechte slapen, en de donkere kringen
Goed dat je weer de stap naar de huisarts hebt gezet! Maar ik zou er nu inderdaad ook echt bovenop blijven zitten, en zonodig wat verder onderzoek laten doen. Want misschien houdt het ook wel verband met haar eetlust, je weet het niet?
Hoe is het met de andere zieken, Cwen al een beetje opgeknapt, en LE en Omen al minder aan het hoesten? (ik neem tenminste aan dat je dat met longontsteking ook doet LE?)
Riley, wat een poepige foto!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |