abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146390034
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je observatie is dermate subjectief dat ik er verder maar niks op zeg.
Dat is niet vrij subjectief, technisch gezien zijn er gewoon geen voordelen te behalen.
  Redactie Frontpage vrijdag 7 november 2014 @ 00:50:38 #127
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146390035
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, goed punt. De straffen moeten wel voor daadwerkelijk maatschappijverziekend gedrag gegeven worden. Niet voor een paar kmtjes te hard op een verlaten snelweg.
Nu je het zegt, ik heb nog een boete liggen voor 3 km/h te hard rijden op een uitgestorven rondweg om 02.30 's nachts :{
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_146390041
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:50 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Nu je het zegt, ik heb nog een boete liggen voor 3 km/h te hard rijden op een uitgestorven rondweg om 02.30 's nachts :{
Die zou ik uit principe niet betalen. :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146390047
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:50 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Het is toch geen afspraak? Het is (officieel) geen onderdeel van je straf, dus je kan moeilijk zeggen dat je het niet gedaan zou hebben als je wist dat je daar huur moest betalen :P
Jawel, want je kunt niet kiezen voor een straf zonder die verplichte bijdrage.
  vrijdag 7 november 2014 @ 00:51:47 #130
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_146390051
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:50 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Je krijgt toch pas vanaf 4 km/h een boete? :o
pi_146390055
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als er iets overschat wordt is dat wel de "afschrikwekkende werking" van straffen.

Pakkans heeft meer invloed en die is dankzij de rantsoen-politie erg laag.
Van een afschrikwekkende werking kan geen sprake zijn als - naast een beroerd lage pakkans - de straffen ook nog eens veel te laag zijn. En als die straf dan bestaat uit een luxe verblijf in een gevangenis, waar er - zoals sommigen hier graag zien - ook nog eens voor je gezorgd wordt met het sparen van geld, dan is een gevangenis iets waar mensen met alle plezier hun tijd verdrijven. Niet zelden ontlenen jonge criminelen er trouwens ook nog status aan.
  Redactie Frontpage vrijdag 7 november 2014 @ 00:52:57 #132
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146390065
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die zou ik uit principe niet betalen. :)
Probleem is dat ze het bedrag verhogen en voor je het weet een deurwaarder voor je deur hebt staan :{ Volgens mij wilden ze gewoon weer bovenaan staan qua boetes uitdelen sta nu tenminste weer 3-2 met Frankrijk -O-
_____
pi_146390067
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:52 schreef Elfletterig het volgende:
dan is een gevangenis iets waar mensen met alle plezier hun tijd verdrijven.
Welja, daarom doet iedereen er ook van alles aan om gepakt te worden. Omdat het zo superrelaxed is als je opgesloten zit.

Dwaas.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_146390068
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In Bulgarije zijn de kosten 3 euro per gedetineerde per dag, in Zweden 650 euro per dag. Nederland zit nu net boven de 200 euro per dag. En ik zie hier mensen Scandinavië als lichtend voorbeeld noemen van hoe het moet.
Dus in plaats van gevangenen laten meebetalen voor hun straf kan je beter kortere gevangenisstraffen opleggen: dan bespaar je al snel 200 Euro per gevangene per dag.

En dat kunnen we dan weer investeren in de minima, zoals jij dat graag ziet.
pi_146390074
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Van een afschrikwekkende werking kan geen sprake zijn als - naast een beroerd lage pakkans - de straffen ook nog eens veel te laag zijn. En als die straf dan bestaat uit een luxe verblijf in een gevangenis, waar er - zoals sommigen hier graag zien - ook nog eens voor je gezorgd wordt met het sparen van geld, dan is een gevangenis iets waar mensen met alle plezier hun tijd verdrijven.
De gevangenis met aanzuigende werking. Alleen in het lalala-land van Elfletterig.
pi_146390078
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:52 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Probleem is dat ze het bedrag verhogen en voor je het weet een deurwaarder voor je deur hebt staan :{
Verhuis je toch gewoon. En voor die paar euro sturen ze echt geen deurwaarder.

pi_146390086
Dan zou in Scandinavië de recidive tegen de 100% aan moeten zitten trouwens.
pi_146390090
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Voor een dwangbevel altijd.
  Redactie Frontpage vrijdag 7 november 2014 @ 00:55:16 #139
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146390098
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Verhuizen met een koophuis in deze tijd :X dan lijd ik die ¤38 (¤7 administratiekosten |:( ) wel -O- .
_____
pi_146390111
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Voor een dwangbevel altijd.
Laat maar voor de rechter komen dan. Zullen we eens een mooie publieke zaak maken van dat nazistische kutbeleid. Ga boeven vangen man.

Redactie Frontpage vrijdag 7 november 2014 @ 00:56:55 #141
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146390120
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:51 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Je krijgt toch pas vanaf 4 km/h een boete? :o
:N

Heb er zelfs één uit Frankrijk voor 2 km/h (na correctie) :X
_____
pi_146390127
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:55 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Verhuizen met een koophuis in deze tijd :X dan lijd ik die ¤38 (¤7 administratiekosten |:( ) wel -O- .
Eigenlijk zouden we massaal die flitskasten moeten slopen.

Maar ja, den burger is bang.

En Elfletterig ligt op de loer, die wil flitskastslopers het liefste 25 jaar achter de tralies.

pi_146390141
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Laat maar voor de rechter komen dan.
Dat kan niet. Behalve voor de rechter die nakijkt of men aan alle formele verplichtingen heeft voldaan. Maar inhoudelijk word je zaak niet bekeken.
pi_146390147
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:47 schreef El_Matador het volgende:
De straffen voor alcohol- en drugsgebruik in Saudi-Arabie zijn megastreng. Toch heeft een -intelligente- vriend van me daar dronken en stoned (ja, onverstandig, in welk land dan ook) rondgereden.

Volgens Elfletterig had die jongen nu levenslang in de bak moeten doorbrengen, als zijn hand er niet was afgehakt of een andere barbaarse straf.

Gelukkig wordt ie over 3 maanden vader. In alle vrijheid in Duitsland.

Pakkans laag en straf hoog = nutteloos
Pakkans hoog en straf mild = goed om criminelen en "criminelen" een lesje te leren
Pakkans hoog en straf hoog = politiestaat, volgens de rechtsstaatjihadistische vorm van Elfletterig, de autist zonder enig besef van intermenselijke waarden
Ik ga je na deze post een poosje negeren vanwege je onbeschofte omgangsvormen en je gescheld. Het blijkt dat je geen onderscheid weet te maken tussen de wenselijkheid van bepaalde wet- en regelgeving en het feit dat wet- en regelgeving van kracht is.

Er zijn heel veel wetten en regels waar ik het niet mee eens ben. Straffen die te hoog of juist te laag zijn. Maar dat is voor dit topic totaal niet relevant. De discussie gaat hier over mensen die tot een bepaalde straf worden veroordeeld en vervolgens al dan niet aan hun verblijf meebetalen.

Je raaskalt maar fijn een poosje door, maar vanaf nu mag je achterwege laten om steeds te zeggen wat ik al dan niet zou vinden. Je hoeft mijn mening niet te verwoorden, dat doe ik zelf wel.
pi_146390155
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat kan niet. Behalve voor de rechter die nakijkt of men aan alle formele verplichtingen heeft voldaan. Maar inhoudelijk word je zaak niet bekeken.
Zullen we nog wel es zien dan. >:)

Redactie Frontpage vrijdag 7 november 2014 @ 00:58:51 #146
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146390157
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Laat maar voor de rechter komen dan. Zullen we eens een mooie publieke zaak maken van dat nazistische kutbeleid. Ga boeven vangen man.
Ben toen wel voorbij gescheurd geweest door een politieauto zonder zwaailichten _O-
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En Elfletterig ligt op de loer, die wil flitskastslopers het liefste 25 jaar achter de tralies.
Nog liever de ANPR camera's :Y
_____
pi_146390182
quote:
Kap hier eens mee, kleuter.
pi_146390198
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ga je na deze post een poosje negeren vanwege je onbeschofte omgangsvormen en je gescheld. Het blijkt dat je geen onderscheid weet te maken tussen de wenselijkheid van bepaalde wet- en regelgeving en het feit dat wet- en regelgeving van kracht is.

Er zijn heel veel wetten en regels waar ik het niet mee eens ben. Straffen die te hoog of juist te laag zijn. Maar dat is voor dit topic totaal niet relevant. De discussie gaat hier over mensen die tot een bepaalde straf worden veroordeeld en vervolgens al dan niet aan hun verblijf meebetalen.

Je raaskalt maar fijn een poosje door, maar vanaf nu mag je achterwege laten om steeds te zeggen wat ik al dan niet zou vinden. Je hoeft mijn mening niet te verwoorden, dat doe ik zelf wel.
Jouw mening is overduidelijk, dat kan je ook aan alle andere felle reacties hier zien.

En wat jij mij allemaal denkt op te leggen, mag je, zoals gezegd, daar steken waar de zon niet schijnt. Of kom me halen dan. :')

Je vereenzelviging met het Groote Wetboeck van Strafregt is niets anders dan die van geflipte moslims met de koran of gestoorde gristenen met De Bijbel. Je meninkje dat "wetten democratisch vastgesteld worden" is niet alleen onwaar, het is ook nog eens irrelevant.

Als je maar 4 mannelijke getuigen hebt, ben je ook schuldig, volgens de sharia.

Een shariasjappie, dat ben je. :*

pi_146390238
quote:

[..]

En dan vervolgens huilen over de overvolle gevangenissen en het hoge recidivecijfer.
  vrijdag 7 november 2014 @ 01:05:10 #150
433876 1Liner
kort van stof
pi_146390239
Kunnen we niet stellen dat dit best een goed plan is als je voor de 2e keer, of wellicht, voor de softies hier, 3e keer opgepakt en veroordeeld wordt?
Zo kunnen gelegenheidsdaders hun straf uitzitten en er klaar ermee zijn, maar recidivisten die willens en wetens weer de fout in gaan wel hard, en financieel, getroffen worden :)
Vroeger heette ik 66714, maar tot Yvonne haar mailt leest heet ik zo :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')