ik ookquote:Op donderdag 6 november 2014 22:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben heel benieuwd of ik nog bovenaan kom te staan! Krijgerrtje?.
En ik dacht de dans te ontspringen, maar helaas, ik begin nu toch echt vocht vast te houden..
Ik doe m'n best!quote:Op donderdag 6 november 2014 22:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben heel benieuwd of ik nog bovenaan kom te staan! Krijgerrtje?.
En ik dacht de dans te ontspringen, maar helaas, ik begin nu toch echt vocht vast te houden..
Ik ga zelf voor de 12e, is dat lang genoeg?quote:Op vrijdag 7 november 2014 01:15 schreef LadyTagliatelle het volgende:
DaD wil je nog even in de lijst blijvenik wil nog niet zakken
Ik ben nu ziekenhuistijd aan het inhalen ( juist omdat het de vorige keer zo snel ging, ik ben onbetrouwbaarquote:Op vrijdag 7 november 2014 08:01 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Van niks in vier u bevallen .. Waar kan ik tekenen
Ik herken die gedachte helemaal! Maar echt, het kan nog vanzelf.quote:Op vrijdag 7 november 2014 07:34 schreef krijgerrtje het volgende:
Die pijn tussen je schouders is wel even iets om op te letten toch?![]()
Hier is weer niks gebeurd vannacht..![]()
Ik ga de kans op een spontane bevalling steeds somberder in zien, en hoewel ik in eerste instantie niet echt slechte ideeën van een inleiding had, wil ik die nu eigenlijk het liefst vermijden! Mocht de baby volgende week nou nog niet geboren zijn, en de VK me nog niet kan strippen dan ga ik wel vragen om een verwijzing naar de gyn denk ik.. Mentaal is het nu ook echt bagger
misschienquote:Op vrijdag 7 november 2014 08:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik ga zelf voor de 12e, is dat lang genoeg?.
Krijgerrtje.. Ik merk nu al dat ik mijn zen aan het kwijt raken ben. Ik hoop voor je dat het snel spontaan begint. Wees nog wel even lief voor jezelf, hoor!
Afgelopen nacht voor het eerst in best een poos ook weer wakker. Was het volle maan?
Of je het altijd merkt durf ik niet te zeggen, met mijn ervaring zeg ik van wel maar goed, ik heb maar 1x spontaan gebroken vliezen gehad. Ik voelde en hoorde echt iets knappen, een waterballon die je doorprikt. En toen was het wel duidelijk dat de.vliezen gebroken waren, wat een waterballetquote:Op vrijdag 7 november 2014 08:31 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Voel je echt dat je vliezen breken? Ik ben soms bang dat ze onder de douche breken en ik het niet merk. Of merk je het altijd ?
Ik wist het niet (zeker)..quote:Op vrijdag 7 november 2014 08:31 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Voel je echt dat je vliezen breken? Ik ben soms bang dat ze onder de douche breken en ik het niet merk. Of merk je het altijd ?
haha oke! Ik ben echt benieuwd naar hoe dat voeltquote:Op vrijdag 7 november 2014 08:33 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Of je het altijd merkt durf ik niet te zeggen, met mijn ervaring zeg ik van wel maar goed, ik heb maar 1x spontaan gebroken vliezen gehad. Ik voelde en hoorde echt iets knappen, een waterballon die je doorprikt. En toen was het wel duidelijk dat de.vliezen gebroken waren, wat een waterballet
dat wel jaquote:Op vrijdag 7 november 2014 08:38 schreef Crumpette het volgende:
Lt, ga er vanuit dat als je de douche uitzet en je niet ophoudt met lekken, je dat ook wel snel genoeg merkt toch?
geen zekerheid dusquote:Op vrijdag 7 november 2014 08:44 schreef krijgerrtje het volgende:
Jullie verhalen geven me wel weer een beetje hoopen inderdaad, rationeel weet ik dat ook heel goed dat het elk moment nog kan, maar emotioneel..
![]()
LT, strippen doen ze hier vanaf 41 weken, dan heb je de meeste kans dat het iets doet. Heb daar al een afspraak voor staan volgende week, maar dan moet je bmm helemaal verweekt zijn en al wat ontsluiting hebben dacht ik! Omdat ik nog niet echt voorweeen heb gehad heb ik dus ook geen flauw idee of dat dan al kan
ja dat kan ook nog. Dat had ik laatst, dat ik dacht dat ik dat had. Maar bleek waterige afscheiding te zijnquote:Op vrijdag 7 november 2014 08:38 schreef Loj het volgende:
[..]
Ik wist het niet (zeker)..
Maar ik had een hoge vliesscheur (ofzoiets) waardoor ik niet leegliep, maar alleen af en toe een drupje verloor.
Maar komt echt wel goed!
quote:Op vrijdag 7 november 2014 09:04 schreef Skittles het volgende:
Bij mij werden mijn vliezen door de vk gebroken, wat een waterval![]()
En een paar uur later in de lift op weg naar de afdeling kwam er weer een stortvloed. Helaas had ik toen wel een onderbroek, joggingbroek en m'n tijgerpantoffels aan. Ongemakkelijke natte broek en pantoffels is niet fijnGelukkig was het 's nachts dus geen andere mensen tegengekomen
Dat hij het doet geloof ik nu wel. (angelsounds ftw) maar ik moet nu nog even overtuigd worden dat de baby goed is. Dat het geen roze met paars gevlekte olifant is zeg maarquote:Op donderdag 6 november 2014 18:00 schreef Cholula het volgende:
Rady ik vind het zo ontzettend gaaf om te lezen dat je ondanks alle extra controles en het gedoe daaromheen toch altijd zo positief blijft! Heb je de arts nog gebeld? Ow antwoordapparaat. Geen nieuws is goed nieuws dan maar.
Jeej voor Vlindur! Begin je er al meer vertrouwen in te krijgen?
Vervelend dat je misschien een blaasontsteking hebt Risu! En verkouden worden met dit weer is niet heel vreemd natuurlijk.
Ik snap je gevoelens goed IMA. Ik heb bij de eerste controle gevraagd of ik meteen een echo mocht, dat was geen probleem. Heb je de vk al gebeld?
Ik heb vandaag met 21+5 de 20wekenecho gehad. Het zag er allemaal goed uit, hoofdje loopt iets voor (echoscopiste: ' Dat komt misschien van de vader?' Mijn man) en Frits is nog steeds en jongen!
Oh, wat fijn zeg! Lekker je zen opzoeken dit weekend, zodat die bloeddruk niet weer stijgtquote:Op vrijdag 7 november 2014 10:16 schreef Heliotrope het volgende:
Vruchtwaterverhalen
Weer terug van vk, bloeddruk was weer iets gedaald, en geen eiwit in urine, dus geen zorg! Wel over 4 dagen weer terugkomen, maar prima, dan wordt het ook maar in de gaten gehouden. Toch wel opgelucht
leuk om bij te houden ja! Ik heb zelf een blanco boek waarin ik alles plak en schrijf, maar dat is achteraf iets te vrijblijvend, moet ik steeds een aantal weken/maanden inhalen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 10:28 schreef Minarosa het volgende:
Gelukkig Rady! En fijn dat je opa weer thuis is.
Spannend zeg als je bevalling (theoretisch gezien) elk moment kan beginnen... ik kan me er nog niets bij voorstellen.
Heeft iemand van jullie zo'n negenmaandenboek bijgehouden? Ik zoek een leuk boek voor de voorpret en om m'n eerste positieve test en echo's in te plakken. Niet te tuttig en ook niet te kinderachtig/zweverig/categorie 'ons wonder'. Eigenlijk ben ik niet zo'n dagboekenbijhouder maar af en toe iets schrijven over hoe het gaat is volgens mij superleuk voor haar (
iedereen die het weet denkt dat het een meisje wordt en nu denk ik dat ook... maar heb geen voorkeur, jongen lijkt me ook super) later.
Fijn nieuws!quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:39 schreef Sicilia het volgende:
Ow Zoë wat een schatjes![]()
En Zolena fijn dat je zen weer terug is! Lijkt me toch lastig zo in het ziekenhuis, maar wel fijn dat er een plan is en dat de baby het nog goed doet
Ik had toch de vk even gebeld en ben net even langs geweest. Alles goed! Bloeddruk nog mooi laag, baby ingedaald en sterke hartslag! Hij ligt met zijn voeten aan de kant waar mijn ribben dus zo een pijn doen, dus waarschijnlijk duwt ie daar zo hard, dat het helemaal beurs is geworden. Niks aan te doen dus! Nou ja, dat dacht ik eigenlijk zelf ook al, maar toch fijn om weer even bevestiging te krijgen.
Nou, precies. Straks duurt het ineens nog 48 uur en zijn ze doodongerust.quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Krijgerrtje, als jij het niet wilt laten weten, laat je het niet weten, klaar. Gewoon zeggen dat je je er prettiger bij voelt om ze pas op de hoogte te stellen als de baby er is.
Mijn ouders vroegen juist of ik het absoluut niet wilde laten weten als het zover is, omdat ze dan veel te veel in de zenuwen gaan zitten..
Ja.quote:
Spannend! dan weet je tenminste een beetje waar je aan toe bent ( qua datum bedoel ik dan ).quote:Op vrijdag 7 november 2014 13:05 schreef Zolena het volgende:
[..]
Ja.![]()
En wij hebben het bij de eerste ook niemand verteld. Gewoon na bevalling das vroeg genoeg.
ik heb ook de neiging om me in bochten te wringen, maar sinds ik zwanger ben is er veel in mij veranderd. ik wilde ''vroeger'' altijd tot het uiterste gaan om anderen maar te plezieren... en mezelf weg te cijferen, ik leer nu om wat ''egoïstisch'' te zijn en voor mezelf en mijn kind te kiezen. Dit werkt voor mij echt goed. En ik hoop ook dat ik dat wanneer ik bevallen ben of tijdens de bevalling, dat ik ook voor het welzijn van mij en mn kindje kies. ( en dan bedoel ik dat ik geen familieleden om me heen heb die ik er niet wil bij wil hebben, of waarvan ik niet wil dat ze weten dat ik lig te persen om dus extra stress te voorkomen )quote:Op vrijdag 7 november 2014 13:02 schreef Heliotrope het volgende:
Ik sluit me aan bij LadyT! Het is jouw lijf, jouw bevalling, en als je terugreageert dat je het liever pas laat weten als de baby er is is dat niet raar.
Ik herken het overigens wel, neiging dan toch in bochten te wringen, heb me er eerder ook druk om gemaakt wat iedereen er wel niet van zou kunnen vinden. Besloten het niet te melden tenzij zelf behoefte om dat toch te doen, en iig duidelijk gemaakt dat er niemand ongevraagd in het ziekenhuis moet verschijnenmijn familie spreek ik nu alleen bijna dagelijks, dus stiekem bevallen lijkt me wel weer lastig worden..
En ohja Zolena, keizersnede is waar ook, sorry.. Maar datum hangt van jouw en baby's conditie af? Fijn dat er een plan is. Je klinkt ook rustig
Ook. Er is een uiterste datum. Maar als het eerder begint wordt het eerder.quote:Op vrijdag 7 november 2014 13:02 schreef Heliotrope het volgende:
En ohja Zolena, keizersnede is waar ook, sorry.. Maar datum hangt van jouw en baby's conditie af? Fijn dat er een plan is. Je klinkt ook rustig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, stomme familiedrama allemaalik wil me er eigenlijk helemaal niet mee bezig houden, maar je doet het dan stiekem toch!
aargh, erg is dat he?! hopelijk brengt hij haar niet mee inderdaad!quote:Op vrijdag 7 november 2014 13:20 schreef krijgerrtje het volgende:
Snap ik heel goed LT! Ik ben sinds m'n zwangerschap ook al een stuk assertiever geworden, maar ik vind het nog steeds lastig als mensen me in zo'n positie zetten.
[spoilerlaatst ook al bij schoonvader. Die heeft sinds kort een nieuwe vriendin, maar vriend heeft nog steeds geen hoefde om haar te ontmoeten. Hij heeft nog steeds de hele scheiding niet echt verwerkt. In eerste instantie vond schoonvader het prima, wilde hem niet onder druk zetten, maar nou vroeg hij laatst weer of we haar wilden ontmoeten.. Ik snap dat hij enthousiast is, en dat hij zijn kleindochter ook aan z'n vriendin wil voorstellen, maar vriend heeft al meerdere keren gezegd er nog niet aan toe te zijn.. Waarom dan toch over beginnen?Ik zie het half om half ook voor me dat hij haar meeneemt op kraamvisite
ik wil haar best ontmoeten, maar niet op m'n kraambed.. [/spoiler]
Maar goed, stomme familiedrama allemaalik wil me er eigenlijk helemaal niet mee bezig houden, maar je doet het dan stiekem toch!
insert discussie over blauwe vinkjes.quote:Op vrijdag 7 november 2014 13:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vind het superlief als mensen een berichtje sturen om te vragen hoe het gaat en of alles nog rustig is. Fijn toch, dat ze aan je denken en de moeite nemen om dat even te laten weten? Dat ik na een aantal van die berichtjes op een dag niet zo heel veel zin heb om wéér te gaan lopen whatsappen, daar kunnen zij ook niets aan doen. Er is ook niemand beledigd of zo als ik pas later reageer.
Berichtjes hoe het gaat zijn uiteraard prima!quote:Op vrijdag 7 november 2014 13:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vind het superlief als mensen een berichtje sturen om te vragen hoe het gaat en of alles nog rustig is. Fijn toch, dat ze aan je denken en de moeite nemen om dat even te laten weten? Dat ik na een aantal van die berichtjes op een dag niet zo heel veel zin heb om wéér te gaan lopen whatsappen, daar kunnen zij ook niets aan doen. Er is ook niemand beledigd of zo als ik pas later reageer.
Zolang het rustig is, zie ik er geen probleem in om dat gewoon te zeggen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 13:28 schreef twist02 het volgende:
[..]
Berichtjes hoe het gaat zijn uiteraard prima!
Maar heb bij m'n zus en een goede vriendin ook berichtjes gezien in de trant van "Schiet eens op met werpen joh, ik ben benieuwd naar m'n neefje/kleindochter/vriendinnetje/etc." en daar pas ik wel voor denk ik
En of het nog rustig is, daar zou ik dus geen antwoord op geven
Dat mensen beledigd zijn als ik niet reageer zou ook niet m'n grootste angst zijn; wel dat ze dan maar even langskomen om te kijken of alles goed gaat (lees: of we niet toevallig net met vluchttas in de auto stappen ofzo)
Preciesquote:Op vrijdag 7 november 2014 13:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Zolang het rustig is, zie ik er geen probleem in om dat gewoon te zeggen..
Nou, gelukkig hebben m'n schoonouders geen Whatsapp zeg maar. Maar onder het mom "wilde-even-kijken-of-alles-goed-gaat-en-of-ik-iets-voor-je-kan-doenquote:Als je serieus denkt dat er mensen in je omgeving zijn die gaan langskomen als je niet snel genoeg reageert, dan zou ik de resterende tijd in je zwangerschap gebruiken om daar de contacten mee te verbreken..
+1, dat hebben mijn ouders ook het liefst.quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Krijgerrtje, als jij het niet wilt laten weten, laat je het niet weten, klaar. Gewoon zeggen dat je je er prettiger bij voelt om ze pas op de hoogte te stellen als de baby er is.
Mijn ouders vroegen juist of ik het absoluut niet wilde laten weten als het zover is, omdat ze dan veel te veel in de zenuwen gaan zitten..
Kan wel, maar dat gaat dan niet gebeurenquote:Op vrijdag 7 november 2014 15:03 schreef krijgerrtje het volgende:
Kunnen je schoonouders hem niet komen halen zonder lang te blijven of binnen te komen?
2 jaar geleden zou ik gezegd hebben "Dat doet toch niemand!"quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:05 schreef Vlindur het volgende:
Het enige wat ik absoluut niet wil is dat mensen me op FB gaan feliciteren zonder dat ik het daar zelf al heb verteld. Dat vind ik toch wel zo triest![]()
Je kunt de mogelijkheid om te taggen of iets op je tijdlijn te plaatsen wel uitzetten, dat helpt misschien een deel.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:05 schreef Vlindur het volgende:
Hier zal het wel weer een livebevalling worden. Alleen zonder live 'pers'bericht![]()
Het enige wat ik absoluut niet wil is dat mensen me op FB gaan feliciteren zonder dat ik het daar zelf al heb verteld. Dat vind ik toch wel zo triest![]()
Over B1 deed ik 2 dagen vanaf inleiding.
B2 duurde een dag. Ben benieuwd hoe deze zal gaan
ditquote:Op vrijdag 7 november 2014 13:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Zolang het rustig is, zie ik er geen probleem in om dat gewoon te zeggen..
Als je serieus denkt dat er mensen in je omgeving zijn die gaan langskomen als je niet snel genoeg reageert, dan zou ik de resterende tijd in je zwangerschap gebruiken om daar de contacten mee te verbreken..
Tip: als je dat een keer lachend brengt en er wordt meegelachen is dat GEEN indicatie dat ze het echt snappen en dus niet doenquote:Op vrijdag 7 november 2014 15:58 schreef krijgerrtje het volgende:
Overigens ga ik iedereen ook even instrueren niets online te zetten voordat een van ons dat gedaan heeft, want er zitten sommige mensen tussen die ik het zo zie doen
of foto's postenquote:Op vrijdag 7 november 2014 15:05 schreef Vlindur het volgende:
Hier zal het wel weer een livebevalling worden. Alleen zonder live 'pers'bericht![]()
Over B1 deed ik 2 dagen vanaf inleiding.
B2 duurde een dag. Ben benieuwd hoe deze zal gaan
Ik heb mezelf hartelijk uitgelachen toen ik weer binnen stapte, hoor.quote:
Dat olifantengevoel deel ik met je!quote:Op vrijdag 7 november 2014 09:16 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dat hij het doet geloof ik nu wel. (angelsounds ftw) maar ik moet nu nog even overtuigd worden dat de baby goed is. Dat het geen roze met paars gevlekte olifant is zeg maar
Nog 2 weken.. Dan weten we het
En hoera voor Frits!
quote:Op vrijdag 7 november 2014 20:55 schreef Cholula het volgende:
Gaaf hè Twist! Ik geniet ontzettend van de drukte in mijn buik. Elke dag maak ik even tijd om me echt bewust te zijn van wat er allemaal gebeurd in mijn buik.
Wat betreft facebook, ik heb niets over de zwangerschap op facebook gezegd. Wel twee weken terug een foto van mezelf en een dikker wordende buik erop gezet, daar durft uiteraard niemand een opmerking over te maken
Dat heb ik nog steedsquote:Op vrijdag 7 november 2014 20:57 schreef Cholula het volgende:
[..]
Dat olifantengevoel deel ik met je!
Ik vind het gewoon heel abstract en kan me niet voorstellen dat er serieus een minimens in mijn buik zit.
quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:02 schreef Risu het volgende:
Oh ja, ik geloof wel dat er een kind in zit, maar dat ze er dan ook nog uitkomt en dat ik dan mama ben van een dochter? Yeah right, mafkezen echt nie.
Ik moet nog gaan geloven dat er echt iets in zit. Dat lijkt nog een ver van m'n bed show. Laat staan baren en mamma worden.quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:02 schreef Risu het volgende:
Oh ja, ik geloof wel dat er een kind in zit, maar dat ze er dan ook nog uitkomt en dat ik dan mama ben van een dochter? Yeah right, mafkezen echt nie.
dat gevoel heb ik nog steedsquote:Op vrijdag 7 november 2014 20:57 schreef Cholula het volgende:
[..]
Dat olifantengevoel deel ik met je!
Ik vind het gewoon heel abstract en kan me niet voorstellen dat er serieus een minimens in mijn buik zit.
ik zou vooral denken "hoe!!!"quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:17 schreef Stormqueen het volgende:
Als het er eenmaal is kun je die link nog steeds niet leggen
"Wtf, zat jij in mij??"
Ja, ik merk ook dat het besef echt in stapjes gaat, heel bizarquote:Op vrijdag 7 november 2014 21:02 schreef Risu het volgende:
was maar vijf min gaan douchen. Want was een half uur eerder ook al geweestquote:Op vrijdag 7 november 2014 21:33 schreef Cholula het volgende:
Jij kan heel snel rollen, douchen en terugrollen!
+1quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:55 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ja, ik merk ook dat het besef echt in stapjes gaat, heel bizar![]()
- "Ok, ik heb een positieve zwangerschapstest"
- "Oh, wacht even, dat betekent dat ik zwanger ben"
- "Goede echo gehad. Hmm, volgens mij ben ik écht zwanger; die mevrouw die er voor geleerd heeft zegt het ook"
- "Ok, ik ben dus zwanger. Wacht even, dan groeit er dus iets in m'n buik!"
- "Holy shit, er groeit een kínd in m'n buik!"
- "Hmm, dan krijgen we dus een baby"
- "Oh, en die komt er ook nog uit enzo"
- "Holy shit, dan hebben we dus gewoon een baby in huis"
- "En dat is dan ónze baby, dus die gaat ook niet meer weg"
- "En die baby groeit en wordt ouder, en dan moeten we 'm ook nog opvoeden enzo"
- Etc.
(En tussen bovenstaande stapjes zit soms rustig een week of 2, voordat het volgende kwartje valt)
Nou ja, you get the picture
quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:18 schreef Heliotrope het volgende:
[..]
+2 maar we moeten dat toch gauw gaan beseffen
Ja! Na de miskraam vroegen mensen vaak of ik er moeite mee had om babietjes te zien, dat was eigenlijk helemaal niet zo heel erg zo. Ik was nog niet bij dat stapje. Het concept van een baby die zou komen, in ons huis zou liggen, was echt nog niet geland toen. Zwangere buiken vond ik daarentegen wel lastig.quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:55 schreef twist02 het volgende:
[..]
- "Goede echo gehad. Hmm, volgens mij ben ik écht zwanger; die mevrouw die er voor geleerd heeft zegt het ook"
- "En die baby groeit en wordt ouder, en dan moeten we 'm ook nog opvoeden enzo"
- Etc.
(En tussen bovenstaande stapjes zit soms rustig een week of 2, voordat het volgende kwartje valt)
Klinkt op een gekke manier 'logisch' ja. Bij die zwangere buik wist je beter wat je miste waarschijnlijk, terwijl de associatie met die buik en zo'n klein baby'tje nog niet zo sterk was.quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ja! Na de miskraam vroegen mensen vaak of ik er moeite mee had om babietjes te zien, dat was eigenlijk helemaal niet zo heel erg zo. Ik was nog niet bij dat stapje. Het concept van een baby die zou komen, in ons huis zou liggen, was echt nog niet geland toen. Zwangere buiken vond ik daarentegen wel lastig.
Ja dat. HOE dan!quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:17 schreef Stormqueen het volgende:
Als het er eenmaal is kun je die link nog steeds niet leggen
"Wtf, zat jij in mij??"
Op zich een goed plan voor een weekend waar je toch geen andere plannen voor hebt, toch?quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vroeg net aan Baard wat ie dit weekend wilde gaan doen. 'Een baby krijgen!'
Ja, ik vind het zeker spannend ja. Toen ik vanmiddag m'n karretje helemaal vollaadde met fruit en groente, want extra vitamines zijn goed voor een zwangere, voelde ik me ook sip en een sukkel. Want ik trap natuurlijk weer in de grap dat het goed kan gaan, terwijl ik natuurlijk ook wel weet dat dat niet bestaat.. Dus dat gevoel.. Op dag 3 dat ik het weetquote:Op vrijdag 7 november 2014 22:20 schreef twist02 het volgende:
[..]
Klinkt op een gekke manier 'logisch' ja. Bij die zwangere buik wist je beter wat je miste waarschijnlijk, terwijl de associatie met die buik en zo'n klein baby'tje nog niet zo sterk was.
Het is ook echt gevoelsmatig zo gek. Rationeel gezien weet je wat het inhoudt als je zwanger bent, maar nooit gedacht dat het gevoelsmatige besef zo langzaam kon gaan.
Spannende weken ook voor jou nu! En dan gaat het waarschijnlijk ook nog tergend langzaam, of niet? Hoop dat je het een beetje uithoudt, die eerste weken en dat je maar snel goed nieuws krijgt bij de vk!
ik besef het nog steeds niet. Ik denk dat het pas komt als ze er is. Herken dit dus ook echt nietquote:Op vrijdag 7 november 2014 21:55 schreef twist02 het volgende:
[..]
- Etc.
Goeie, doen!quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
ik heb toen ik net tien weken zwanger was een bericht in de krant gelezen over een baby dat geboren werd met het syndroom waarbij inderdaad de hersentjes niet of niet volledig tot ontwikkeling komen. Ik heb tot aan de twaalf weken nachtmerries gehad en was ontzettend opgelucht dat het gewoon in orde was.quote:Op zaterdag 8 november 2014 01:26 schreef Gevalletje het volgende:
Ik zie soms nog dat wormpje op de eerste echo voor me. "Kijk, die stompjes worden armen en benen en dat donkere vlekje is vocht waar de hersentjes komen". Ik dacht daarna "ja, zal je net zien dat we een kind zonder hersenen en armen en benen krijgen!". Inmiddels moet ik er aan wennen dat het geen wormpje meer is maar een baby. Schrok best toen de echoscopiste bij de SEO zei dat ie 24cm was, hoe kon dat nou ineens!
ja, van mij had het wel iets later gemogenquote:Op zaterdag 8 november 2014 07:15 schreef klumsy het volgende:
Oeh ook al van die vroege vogels DJMO! Lola was om half 6 ook al wakker, dus zit alweer even beneden...
bedacht me dat ik ook van de week Kraamzorg moet gaan regelen en een verloskundige voor de nazorg.
quote:Op zaterdag 8 november 2014 07:56 schreef AwayTL het volgende:
meldplicht voor Sicilia!!
Hehe de baby schopt peuter tegen het hoofd aan. Kijkt even heel boos naar mijn buik: ' Nee baby!'
Hier was het mijn eigen wekkerquote:Op zaterdag 8 november 2014 09:01 schreef Radyhyn het volgende:
Gevalletje wat lief van de mensen bij het concert. Fijn dat het toch nog zo leuk was
Sici meldplicht alweer! En gratz met 37 weken
Danaa blije hormonen
Hier ook vroeg wakker.. niet door schoppende baby's of stuiterende peuters maar omdat de doordeweekse wekker van mijn liefste mannetje nog aan stond
Nu lekker in bad en daarna heel de dag in de bank bij zus en zwager hangen, die vieren vandaag hun verjaardagen
Lekker binnen blijven dusquote:Op zaterdag 8 november 2014 11:55 schreef LadyTagliatelle het volgende:
wat is er toch met mensen vandaag. Is het de algemene "ik ben chagrijnig dag " of zo... Bah! En ik was nog wel zo vrolijk.
Hoever ben je nu? Ik ben echt heel blij met de angelsounds. Die deed het met een week of 11 hierquote:Op zaterdag 8 november 2014 10:41 schreef -Spring het volgende:
God, herkenbaar. Ik ben er van overtuigd dat ik al tien weken in blijde verwachting van een windei ben.
Woensdag echo, dan zullen we het zien.
Haha tot 9 uur kunnen slapen is toch uitslapen?quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:01 schreef Vlindur het volgende:
En![]()
voor meldplicht.
Vandaag was mn uitslaapdag maar die pokkemongool 2 huizen verderop ging om 09:00 weer aan de slag met zn fokkingbladblazer, dus om 09:30 ging ik maar naar beneden. Nu eerst ff eten en straks de stad in en boodschappen doen.
Nog 4,5 dag tot de 37 wekenquote:Op zaterdag 8 november 2014 12:30 schreef Zolena het volgende:
Sicilia meldplicht![]()
En harde buiken met 14 wekendoe je wel een beetje rustig aan dan?
Ik was juist extreem ontspannend bezigquote:Op zaterdag 8 november 2014 12:30 schreef Zolena het volgende:
Sicilia meldplicht![]()
En harde buiken met 14 wekendoe je wel een beetje rustig aan dan?
Nou ja, Het liefst zou ik tot 11:30 blijven liggen hoorquote:Op zaterdag 8 november 2014 12:48 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Haha tot 9 uur kunnen slapen is toch uitslapen?
Of heb jij zulke rustige kinderen in de ochtend?
Hier zijn de bladblazers ook druk in de weer. Wel irritant monotoom geluid. Zo t rolluik maar even naar beneden tijdens het middagdutje.
Heerlijk herfstweer vandaag. Lekker peuter in de tuin laten rondwaggelen. Kan zich gelukkig vermaken met het verpakken van blaadjes en het prikken in de grond met een stok. Was net wel helemaal uitgetelt. Mooi makkelijk voor mij
.
quote:Op zaterdag 8 november 2014 14:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oooh man, ik heb net mooie lieve kleine L. van JufMariska mogen bewonderen en nu wil ik mijn baby oooook..
geenquote:Op zaterdag 8 november 2014 15:00 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]![]()
Ik heb een baaldagje vandaag. Natuurlijk wil ik dolgraag m'n baby leren kennen, maar eigenlijk is het nog meer dat ik het zwanger zijn zo ontzettend zat ben
Ohhh wat leukquote:Op zaterdag 8 november 2014 14:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oooh man, ik heb net mooie lieve kleine L. van JufMariska mogen bewonderen en nu wil ik mijn baby oooook..
Ahwquote:Op vrijdag 7 november 2014 22:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
quote:Op zaterdag 8 november 2014 14:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
knufquote:Op zaterdag 8 november 2014 15:00 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]![]()
Ik heb een baaldagje vandaag. Natuurlijk wil ik dolgraag m'n baby leren kennen, maar eigenlijk is het nog meer dat ik het zwanger zijn zo ontzettend zat ben
Awwquote:Op zaterdag 8 november 2014 16:51 schreef Heliotrope het volgende:
Ahw ik zou van JM-baby de mijne er ook uit rammelen!
Ik ben zo benieuwd hoe lang ik je jas nog aan kan.quote:Op zaterdag 8 november 2014 15:42 schreef JufMariska het volgende:
[..]Was kort maar gezellig! Volgende keer met 2 baby's
quote:Op zaterdag 8 november 2014 18:12 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Jm haar baby wil vast met de mijne trouwen laterhij is zo knap en schattig en en en en
Jij kijkt ik hou van Hollandquote:
ikkuh nietquote:
Oh, hij kwam daar toevallig ook langsquote:Op zaterdag 8 november 2014 21:37 schreef DJMO het volgende:
[..]
ikkuh nietheb 'm van facebook gejat van iemand die 'm daar postte
Hier staat veronica aan .. stuk leuker!
maatje 50/56 kan ongezien de kast inquote:Op zaterdag 8 november 2014 21:55 schreef NotTheSame het volgende:
Moohhh ik krijg net het nieuws dat een vriendin bevallen is met 41.5 weken... Bijna 10 pond en 55cm.
Gezondheid, ik bid nog even dat wij weer een gezonde 5/6 of 7 ponder maken.
Die van mij was 53 cm en past nog maatje vijftig hoor! (Niet alles, te lange benen dus pakjes maat newborn van Next kunnen denk ik nog een week of twee meequote:Op zaterdag 8 november 2014 22:02 schreef DJMO het volgende:
[..]
maatje 50/56 kan ongezien de kast in
Maatje 50 gaat ook niet veel langer dan een week of twee tot een maand mee. Maar het zit zoveel mooier dan een slobberige 56 in mijn ogen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 22:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Die van mij was 53 cm en past nog maatje vijftig hoor! (Niet alles, te lange benen dus pakjes maat newborn van Next kunnen denk ik nog een week of twee mee)
Ja M is niet zo breed. Hij heeft rompers maat 56 van prenatal dat is echt geen gezicht nog. En broekjes maat 56 zijn ook een soort wijde housebroeken. Geen porum.quote:Op zaterdag 8 november 2014 22:35 schreef laziness het volgende:
[..]
Maatje 50 gaat ook niet veel langer dan een week of twee tot een maand mee. Maar het zit zoveel mooier dan een slobberige 56 in mijn ogen.
De mijne was 53cm maar was maar 3 kilo en kon er daarom een maand in.
Maar een bijna 5 kilo baby past qua breedte minder in maatje 50. Gewicht doet meer dan lengte die eerste weken vind ik.
Vind ik nog langquote:Op zaterdag 8 november 2014 22:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Die van mij was 53 cm en past nog maatje vijftig hoor! (Niet alles, te lange benen dus pakjes maat newborn van Next kunnen denk ik nog een week of twee mee)
Klopt hoor, rompers (van de hema) 50/56 zitten nu -luier meegerekend- goed, overslagrompers 50 net wat krap. Pak is Imps & Elfs.quote:Op zaterdag 8 november 2014 22:38 schreef Stormqueen het volgende:
De ene maat 56 is de andere ook niet. Ik denk dat het groene pak van L. een klein vallende is, want M past nog prima in haar maat 56 jumpsuits en die is lang en dik
Zijn enige echte maatje 50 heeft hij alleen in t ziekenhuis 1 keer gedragen. Toen strekte hij zijn beentjes nog niet. Thuis bleek t al te klein te zijn.quote:Op zaterdag 8 november 2014 22:46 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Vind ik nog lang
Mijn jongste had een paar pakjes maat 50, heeft ze 2 weken gepast. En heeft nooit ruim gezeten.
Ze begon op 3930, was na de kraamweek 4300 en na een maand 5500 dacht ik
Bij oudste had ik 1 pakje maat 50, was op dag 2 al te klein. En hij was 3570geboortepakje was maat 56, had wel maat kleiner gekund, maar was ook niet extreem te groot of zo. Heeft ie wel een maand gepast, dat wel. Maar goed hij groeide ook wel snel.
Tering, en ik dacht dat mijn dochter snel groeidequote:Op zaterdag 8 november 2014 22:46 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Vind ik nog lang
Mijn jongste had een paar pakjes maat 50, heeft ze 2 weken gepast. En heeft nooit ruim gezeten.
Ze begon op 3930, was na de kraamweek 4300 en na een maand 5500 dacht ik
Bij oudste had ik 1 pakje maat 50, was op dag 2 al te klein. En hij was 3570geboortepakje was maat 56, had wel maat kleiner gekund, maar was ook niet extreem te groot of zo. Heeft ie wel een maand gepast, dat wel. Maar goed hij groeide ook wel snel.
Ah okéquote:Op zaterdag 8 november 2014 22:49 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Zijn enige echte maatje 50 heeft hij alleen in t ziekenhuis 1 keer gedragen. Toen strekte hij zijn beentjes nog niet. Thuis bleek t al te klein te zijn.
Die pakjes in de kleinste maat vam Next en Marks en Spencer zijn wat groter dan maat 50, maar net geen 56.
quote:Op zaterdag 8 november 2014 21:55 schreef NotTheSame het volgende:
Moohhh ik krijg net het nieuws dat een vriendin bevallen is met 41.5 weken... Bijna 10 pond en 55cm.
Gezondheid, ik bid nog even dat wij weer een gezonde 5/6 of 7 ponder maken.
Ik vond er ook niks aan dat ze zo snel gingquote:Op zaterdag 8 november 2014 22:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Tering, en ik dacht dat mijn dochter snel groeide![]()
Mariska, het is wel een lief pakje
Jij bent de laatste die hier nog zit uit het lijstje van mijn Z&G tijd!quote:
Ja dat weet ik nog, jij was de eerste die toen beviel! Voor mijn gevoel hebben we nog wel een tijdje samen gepost, maar het was maar 1 week. Nu vind ik de tijd idd wel langzaam gaanquote:Op zondag 9 november 2014 08:29 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Jij bent de laatste die hier nog zit uit het lijstje van mijn Z&G tijd!En nu ga je gewoon al bijna bevallen. De tijd is echt hard gegaan. Al vind jij vast van niet omdat hij nog aan de andere kant van de lijn staat en niet kan wachten tot die baby er eindelijk is.
Mijn jongens pasten beiden hun eerste pakje niet.Ze hebben hem aangehad voor de show, maar het zat eigenlijk veel te strak.
En ze waren 3870/50cm en 3670/52cm
Ach wat sneuquote:Op zondag 9 november 2014 10:22 schreef Zolena het volgende:
Oudste vindt het niks. Als hij op bezoek komt is weggaan altijd huilen. Pakt mijn tas, mama auto huis![]()
![]()
En sowieso heel gesleep afgelopen week met hem. Naar opa oma andere oma enz. Maar ja het is even niet anders. Het zal zo ook nog echt wel wennen zijn voor hem.
Lt 38 weken![]()
Krijgertje het duurt hoe dan ook niet lang meer. Nog even volhouden
Je baby komt niet sneller als je je druk maakt, hoe goed ik het ook begrijp.quote:Op zondag 9 november 2014 11:55 schreef krijgerrtje het volgende:
Hahah, tot nog toe nog niks hoor dad, maar het geeft me toch weer wat hoop voor de evt strippoging.. Al hoeft dat natuurlijk ook niet![]()
Vandaag voel ik me alweer een stuk beter dan gister, toen lag ik de hele dag op de bank/in bed en wilde alleen maar huilen. Vandaag denk ik alleen maar: hoe groot is nou de kans dat we hier volgende week nog zonder baby zitten? Nou ja, vrij klein![]()
Moeten jullie zoveel doen als de bevalling begint?heb je nog tips? Misschien iets waar ik zelf niet aan denk
jaaaaquote:Op zondag 9 november 2014 10:44 schreef krijgerrtje het volgende:
Volgens mij verloor ik net de slijmprop![]()
![]()
En ik weet heel goed dat het niks hoeft te betekenen, maar het is in ieder geval iets wat m'n lichaam zelf doet
Welk stuk zongen jullie en staat t nog ergens terug te luisteren?quote:Op zondag 9 november 2014 10:49 schreef Crumpette het volgende:
jaaaa slijm voor krijgertje!![]()
Moge! Ik heb hier helemaal geen maat 50 eigenlijk.. wel wat 50-56, en verder gewoon veel 56. Beter iets te groot dan te klein? Heb wel hele zoete kerstpakjes besteld van de week![]()
Gisteren genoten van een prachtig concert in een afgeladen zaalheel byzonder - en ik hoefde maar 3 keer te gaan zitten (mocht overal gaan zitten waar ik wou). Kreeg ook nog de bloemen van de dirigent
waar zo'n buik al niet goed voor is! Zag er eigenlijk tegenop maar toen ik er eenmaal was voelde het wel heel goed, en heel byzonder.. maandag het laatste concert met zn 2en!
En nice van de luiertas Away!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |