Tuurlijk, maar Jezus is niet de messias.quote:Op maandag 10 november 2014 17:47 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Iedereen weet dat God bestaat. Zij die beweren dat dat anders is zoeken gewoon maar ruzie.
Jezus is de Waarheid, de Weg en het Leven en niemand komt tot de Vader dan door hem.quote:Op maandag 10 november 2014 18:17 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar Jezus is niet de messias.
Gevallen van geloof ja?quote:Op maandag 10 november 2014 18:15 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Dat heb ik 25 jaar geleden al gedaan hoor.
One of the most common questions we receive at Aish.com is: "Why don't Jews believe in Jesus?" Let's understand why ― not in order to disparage other religions, but rather to clarify the Jewish position.quote:Op maandag 10 november 2014 18:26 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Jezus is de Waarheid, de Weg en het Leven en niemand komt tot de Vader dan door hem.
Wat is jou visie precies van messias?
Als Jezus de messiaanse profetiëen niet vervulde, wie dan wel?quote:Op maandag 10 november 2014 18:33 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
One of the most common questions we receive at Aish.com is: "Why don't Jews believe in Jesus?" Let's understand why ― not in order to disparage other religions, but rather to clarify the Jewish position.
Jews do not accept Jesus as the messiah because:
* Jesus did not fulfill the messianic prophecies.
*Jesus did not embody the personal qualifications of the Messiah.
*Biblical verses "referring" to Jesus are mistranslations.
*Jewish belief is based on national revelation.
http://www.aish.com/jw/s/48892792.html
Niemand? Misschien komt de messias nog. Misschien is hij er al, maar hebben we hem in een gekkenhuis gestopt omdat hij wartaal uitslaat.quote:Op maandag 10 november 2014 18:35 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Als Jezus de messiaanse profetiëen niet vervulde, wie dan wel?
Ja klopt, dat weet ik ook maar ik zoek liever ruzie met iemand online. Dat de prijs ervoor eeuwig in de hel branden is neem ik voor lief.quote:Op maandag 10 november 2014 17:47 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Iedereen weet dat God bestaat. Zij die beweren dat dat anders is zoeken gewoon maar ruzie.
Ik.quote:Op maandag 10 november 2014 18:35 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Als Jezus de messiaanse profetiëen niet vervulde, wie dan wel?
Het wanhopig samenstellen van zogenaamde bewijzen die een evolutietheorie moeten kracht geven is voor mij al genoeg om in een door Jezus geschapen wereld te geloven.quote:Op maandag 10 november 2014 18:37 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Niemand? Misschien komt de messias nog. Misschien is hij er al, maar hebben we hem in een gekkenhuis gestopt omdat hij wartaal uitslaat.
Nog steeds geen argument gezien voor creationisme, overigens.
Uit ons midden tegen ons gekeerd lijkt er beter op.quote:
Je kunt best van mening zijn dat de bewijzen voor evolutie niet overtuigend zijn, be my guest. Maar dat zegt toch helemaal niets over de godshypothese? Het is echt niet zo dat als evolutie niet klopt daarmee de godshypothese automatisch waar is. Daar zullen dan wel onafhankelijk argumenten voor moeten worden aangedragen.quote:Op maandag 10 november 2014 18:47 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Het wanhopig samenstellen van zogenaamde bewijzen die een evolutietheorie moeten kracht geven is voor mij al genoeg om in een door Jezus geschapen wereld te geloven.
Al staat de Bijbel vol met correcte uitslagen van loterijen, dan nog is daarmee niets gezegd over een eventuele god en zijn rol in het ontstaan van leven.quote:Op maandag 10 november 2014 18:47 schreef likdoorn het volgende:
En ik denk niet dat de profetiëen het hebben over het in een gekkenhuis geplaatst worden omwille van wartaal uitspreken.
Hoe wou jij het verschil zien? In de praktijk zijn die twee categorieën onmogelijk uit elkaar te houden.quote:Op maandag 10 november 2014 18:54 schreef Jigzoz het volgende:
He, even tussendoor: zijn er hier nog serieuze users die niet in evolutie geloven, of is dit inmiddels een trolltopic geworden waarin pseudochristenen het christendom belachelijk proberen te maken?
Zeer zeker wel. Het grote probleem is dat die trollusers de serieuze christenen wegjagen.quote:Op maandag 10 november 2014 18:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe wou jij het verschil zien? In de praktijk zijn die twee categorieën onmogelijk uit elkaar te houden.
Aangenomen dat het geen serieuze christenen zijn.quote:Op maandag 10 november 2014 18:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zeer zeker wel. Het grote probleem is dat die trollusers de serieuze christenen wegjagen.
Dat figuur hierboven is een troll die christenen belachelijk probeert te maken. 'Die ene andere' is een troll, of simpelweg gestoord.quote:Op maandag 10 november 2014 18:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Aangenomen dat het geen serieuze christenen zijn.
Misschien zijn het wel geen trollen, maar hele zweverige types.quote:Op maandag 10 november 2014 19:01 schreef Jigzoz het volgende:
Ik vind het jammer dat Schrijfveer verdwenen lijkt en dat wijt ik echt aan dat getroll van die twee figuren.
Nou nou...quote:Op maandag 10 november 2014 18:52 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Uit ons midden tegen ons gekeerd lijkt er beter op.
Ik kan mijn vrijzinnig katholieke petje nog wel even voor je opzetten hoor, wat wil je weten?quote:Op maandag 10 november 2014 18:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zeer zeker wel. Het grote probleem is dat die trollusers de serieuze christenen wegjagen.
Welke bewijs heb je voor god, jezus, maria, de heilig geest en wat geloven die nog meer?quote:Op maandag 10 november 2014 20:10 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Ik kan mijn vrijzinnig katholieke petje nog wel even voor je opzetten hoor, wat wil je weten?
Geen: geloven doe je door middel van overlevering en traditie, en er op vertrouwen dat je ouders geen onzin verkopen. Rooms-katholicisme is in de eerste plaats de parochie en alle gebruiken die er omheenhangen.quote:Op maandag 10 november 2014 22:44 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Welke bewijs heb je voor god, jezus, maria, de heilig geest en wat geloven die nog meer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
Als ik me goed herinner heeft de Paus onlangs nog beweerd, dat schepping en evolutie elkaar niet uitsluiten. Of zoiets.quote:Op zondag 9 november 2014 11:17 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Dus jij beweert dat er Christenen zijn die niet geloven dat mens en dier geschapen is door Hij die die Christenen Christen gemaakt heeft? Ik vind je argument ongeldig. Weet je eigenlijk wel iets af van Christenen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |